abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42961910
Het vorige topic: Deel 22l
Welkom in het "Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat" - topic. Wanneer je net begint met "proberen" zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73: PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Niet binnen 6 maanden
zwanger dan weer naar gyn. NOD 13-11,5 rondes Clomid gehad, maar daarna 2 cyclussen het gebruik van Clomid overgeslagen. 14-10 weer ongi geworden en start 16-10 ronde 6 met Clomid.

Marie79: 'pauze' bij de gyn tot december '06. Ondertussen proberen af te vallen!

NieTTus: eileiders verwijderd in 2004, eerste ivf poging helaas mislukt. Volgende poging waarschijnlijk begin 2007..

Annemiek78:

Ticootje: Eerste ICSI poging mislukt. Deze maand is een rustmaand, nog onbekend of er cryo's zijn. Volgende maand cryo terugplaatsing of nieuwe poging. Van de week bellen of er cryo's zijn en opstellen nieuw stimulatieschema.

Chesna: Geen eisprong met 100 mg Clomid. dinsdag 17 oktober begonnen met Duphaston om bloeding op te wekken dan 5 dagen 150mg Clomid. Laatste kans voor Clomid om een eisprong op te wekken, mocht dit niet werken dan word er overgegaan op zwaardere middelen. dus hopen op een goede werking deze keer.

Voor de Wiki OP, deze vind je hier, te gebruiken voor elk nieuw te openen topic en te wijzigen bij veranderingen in de OP.

Ik gooide hem dicht.

Laatste post :
quote:
Ticootje : 1,5 jaar?!!? Dan is mijn man 42!! Jeetje.... Ik ben zelf 22, maar de leeftijd van de oudste ouder telt..
Maar ik vind het wel een beetje raar om de adoptieprocedure in gang te zetten terwijl je zelf nog bezig bent. Dan moet je in een ver stadium toch afhaken.

We hebben wel gekeken naar pleegzorg, bijvoorbeeld voor langere tijd of permanent. Maar daar kunnen we nu niet mee verder, omdat we zelf in de mmm zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_42962313
Jeetje Ticootje, dat is toch ook een domper. Moeilijk om ermee te kiezen of je wel zo'n nummer aanvraagt of niet. Ik geloof dat Jessie en haar man al met de procedure bezig waren om adoptieouder te worden, toen zij van Bo zwanger raakte. Daar heeft ze denk ik in het eerste adoptie-topic over geschreven.

Ik dacht trouwens ook dat het in NL mogelijk was dat 1 van de ouders aan aanvraag doet, bijv, wanneer de partner te oud is. Ik weet alleen niet of dat ook een klok-en-klepel verhaal is.

Met mij gaat het wel redelijk trouwens. Ik ben af en toe ontzettend verdrietig (bang dat ook deze medicijncombinatie niets word). Maar steeds vaker begin ik aan het idee gewend te raken dat kinderen er voor ons niet in zit. Ik zie zo af en toe zowaar een voordeel
Wij weten in ieder geval ook zeker dat we niet voor adoptie kiezen. Maar goed dat had ik al eens verteld.
Ik heb me trouwens uit het lijstje gehaald, ik had er geen behoeft meer aan om erin te staan, zo af en toe zal ik wel reageren hoor, maar ik had er geen zin meer in
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_42962932
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:34 schreef Mariposa het volgende:

Ik heb me trouwens uit het lijstje gehaald, ik had er geen behoeft meer aan om erin te staan, zo af en toe zal ik wel reageren hoor, maar ik had er geen zin meer in
Ik hoop zo hard dat de medicijnencombinatie wél iets wordt. Ik weet dat het misschien stom om te horen is (zo heb ik gisteren gehoord van mijn schoonzus (die na het stoppen van de pil niet meer ongesteld is geworden) dat ze gewoon weet dat ik later zwanger ga zijn van een tweeling, ook een maand na het stoppen met de pil... ) maar ik wil je toch laten weten dat ik blijf hopen voor de perfecte oplossing.

Hetzelfde trouwens met Slaapmeisje. Zij was toch ook al bezig met de procedure toen ze zwanger werd. Ticootje heel veel succes in het nemen van zo'n zware beslissing
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 20:42:06 #4
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42964448
quote:
1,5 jaar?!!? Dan is mijn man 42!! Jeetje.... Ik ben zelf 22, maar de leeftijd van de oudste ouder telt.. Maar ik vind het wel een beetje raar om de adoptieprocedure in gang te zetten terwijl je zelf nog bezig bent. Dan moet je in een ver stadium toch afhaken.
Mijn man was 41 toen wij ons BKA nummer hadden aangevraagd, dus het kan als jullie het graag willen.

Klopt leonieke en we zijn (totaal boven verwachting) toch in verwachting
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_42964507
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:42 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Klopt leonieke en we zijn (totaal boven verwachting) toch in verwachting
Ik wacht nog altijd op een nieuwe buik-foto hoor Heb ik trouwens al gezegd hoe fantastisch ik het vind dat jullie zwanger zijn?
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 20:47:09 #6
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42964650
Ik ben een beetje lui met buikfoto's Stom eigenlijk, want ik loop wel elke dag als een trotse pauw te pronken met mijn buik

Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Ik schrik er trouwens van hoeveel meiden er hier al in het lijstje staan Echt een veel te lang lijstje voor dit onderwerp
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_42966639
Het lijkt alsof er hier al een lange tijd niemand is vertrokken...
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:31:10 #8
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_42976882
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:38 schreef Ticootje het volgende:
Het lijkt alsof er hier al een lange tijd niemand is vertrokken...
Dat gevoel heb ik ook...... en volgens mij is het ook zo.
Make love, not war ☮
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:55:44 #9
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42993307
Even geen tijd om op iedereen te reageren, zit op mijn werk.
Wij zijn vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor wederom een follikelmeting. zoals al een beetje verwacht is er tussen dinsdag en vandaag niks meer gegroeid. Heb voor mijn volgende poging een dubbel kuur clomid voorgeschreven gekregen (100 mg) en provera om de menstruatie op te wekken want die komt waarschijnlijk niet vanzelf op gang.

Dit is pas de 2e ronde maar ik baal al zo. Gisterenavond en vanochtend al 2 grote huilbuien achter de rug. Ik zag het echt niet meer zitten. Ik ben nergens anders meer mee bezig ook. En ik weet dat ik dat niet zou moeten doen maar zo werkt het gewoon niet. En dat er dan een postertje 'net zwanger' in de wachtruimte hangt helpt ook niet mee. Bah.
we gaan nu eerst lekker op vakantie en dan zien we wel weer verder.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_42993770
Lishe , wat naar zeg. Sterkte Toch een fijne vakantie toegewenst
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:21:54 #11
114177 Diaan73
pi_42993897
Lishe hele dikke knuffel van mij wat een vervelend bericht. In ieder geval een hele fijne vakantie!
Make love, not war ☮
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:59:09 #12
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42994905
He bah, Lishe
Evengoed wel een fijne vakantie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:34:51 #13
81992 Githa
pi_42995839
Hé bah, Lishe een dikke knuffel van ons
Lekker op vakantie straks, even de gedachten ergens anders en dan vol goede moed er weer tegen aan, gaat goed komen daar ben ik van overtuigd
pi_42997355
Lishe die 100 mg is gewoon heel zwaar hoor.
Je mag best huilen als alles kl*te voelt
pi_43028438
Ik ben de hele week ingeroosterd op mijn werk.
MAar ik moet dus naar de gyn gaan bellen want ik moet nieuwe duphaston hebben die wel een bloeding opwekt.
Nadeel van zo n mannen beroep, die snappen hier helemaal niets van
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:22:44 #16
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_43033556
Hier ook weer even een berichtje van onze kant...
Gisteren hebben we alle hormonen (Puregon en Decapeptyl) naar onze eiceldonor gebracht. Ze gaat komende woensdag beginnen met haar hormonen en ik zodra ik weer ongi ben op dag twee met de mijne (Zal ook rond woensdag zijn)

We gaan dus weer fris van start voor de volgende nieuwe ronde!!! Wordt weer spannend. Half november waarschijnlijk weer eerste echocontroles bij donor en bij mij om verloop in de gaten te houden.

Enne hou ook effe het volgende in de gaten...
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:47 schreef Annemiek78 het volgende:
waT een leuk Vrolijk toPic!
Tijd om te meldden dat ik ook tante ga worden (Mijn eerste neefje of nichtje!!)
Ben nu al trots, hihi

Mijn broer en schoonzusje verwachten hun eerste kindje rond 04-11-2006
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:35:19 #17
114177 Diaan73
pi_43033988
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 13:22 schreef Annemiek78 het volgende:
Hier ook weer even een berichtje van onze kant...
Gisteren hebben we alle hormonen (Puregon en Decapeptyl) naar onze eiceldonor gebracht. Ze gaat komende woensdag beginnen met haar hormonen en ik zodra ik weer ongi ben op dag twee met de mijne (Zal ook rond woensdag zijn)

We gaan dus weer fris van start voor de volgende nieuwe ronde!!! Wordt weer spannend. Half november waarschijnlijk weer eerste echocontroles bij donor en bij mij om verloop in de gaten te houden.

Enne hou ook effe het volgende in de gaten...
[..]
Sorry Annemiek, maar ben het even kwijt... is het zo dat eiceldonor dus de eicellen levert en dat die eicellen bij jou teruggeplaatst gaan worden?

Heb ik dit nu helemaal gemist de vorige keer?? sorry... In ieder geval weer een aantal spannende weken voor de boeg.. heel veel succes gewenst.
Make love, not war ☮
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:22:50 #18
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_43035534
Inderdaad, het zware gedeelte van het IVF traject is voor haar. Na de punctie zullen haar eicellen vie ICSI bevrucht worden en dan is de terugplaatsing wel bij mij! Ik hoef dus eigenlijk "alleen maar" wat lichtere hormonen te slikken om het baarmoederslijmvlies dik genoeg te krijgen voor innestelen...
Positive thinking, my way of thinking!
pi_43036619
Heftig hoor Annemiek. Gelukkig dat je wat lichtere hormonen mag. En heel veel succes (jij en de eiceldonor)

Chesna, vervelend dat het er op je werk zo aan toe gaat (minder begrip voor je situatie) En nog vervelender dat je nieuwe Duphaston nodig hebt om de bloeding op te wekken.

Voor alle meiden veel sterkte en een knuffel

Dinsdag weet ik weer wat meer, ik hoop dat ik dan met een nieuw medicijnschema kan beginnen
pi_43071049
Ik vond juist het 2e deel van de ivf het zwaarste.... wel of niet zwanger..
  Moderator maandag 30 oktober 2006 @ 17:00:01 #21
5428 crew  miss_sly
pi_43071245
*komt voorzichtig uit lurkstand...

Ben erg met mezelf in discussie of ik me ook weer hier kom melden...

mijn cyclus leek begin dit jaar wel weer op gang te komen. Na een leuke zomer gevuld met leuke dingen doen, wilde we de condooms de deur uit doen en er voor gaan. Maar sinds juni weer geen cyclus meer...en toch maar een afspraak gemaakt in het VU.

Van een kant trekt dit topic, ik blijf ook regelmatig kijken hoe het met de dames hier is. Van de andere kant ben ik ook bang dat ik door hier te posten er toch veel meer mee bezig ga zijn dan ik wil...en tegelijjkertijd weet ik dat het fijn kan zijn om je verhaal hier kwijt te kunnen bij mensen die weten hoe het is...

Ik weet het dus nog niet...

Iig sterkte voor alle dames hier
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_43118462
Nu wel bloed
En gelijk niet meer te houden
Heb ik weer
Eerst niets, dan gelijk vijf dubbel
Morgenochtend eerste dag Clomid
Ben helemaal leeg van binnen door de hormonen en ben nog niet eens aan Clomid begonnen
pi_43132237
Hee Chesna, vervelend dat alles zo gaat zo als het gaat.

Ik heb nieuws en weer hoop

Ik ben gisteren weer op consult langs geweest, de neforloog stemt in met het gebruik van een combinatie van medicijnen die wel veilig zijn, maar die de vorige keer apart niet werkten. Ik ga morgen beginnen met het langzaam afbouwen van mijn huidige medicijnen en de opbouw van die nieuwe. Afhankelijk van hoe mijn lichaam reageert kan het langer of korter duren maar minstens een maand.

Op het moment dat ik op de helft van mijn huidige medicijnen zit, ga ik beginnen met de Gravitamon. Pas op het moment dat mijn lichaam het goed blijft doen bij die nieuwe combi, zal ik met de pil gaan stoppen.

Ik moest gisteren trouwens ook weer veel bloed laten prikken, om nog een aantal bloedwaaarden te controleren. Toen hoorde ik ook dat SBS 6 nu aan het filmen is voor die EMC soap. Ik ga vanavond maar eens kijken. Misschien ook wel grappig voor ET en Swets
  woensdag 1 november 2006 @ 12:07:43 #24
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43132444
o ja, daar heb ik een aankondiging van gezien, mariposa.. Maar had ook begrepen dat ze uit privacy-overwegingen geen opnamen in het fertiliteits-poli zouden maken. (ofzoiets, niet in verdiept)

Ik hoop dat de nieuwe combi aanslaat!

Chesna, vervelend dat 't niet gaat zoals 't zou moeten gaatn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_43133226
Ik heb niet de hele historie in mijn hoofd zitten van alle dames, moet er even inkomen wat dat betreft. Heb wel gelurkt, maar uit stukje zelfbescherming niet te veel.

mariposa, hoop dat het goed gaat met de nieuwe combi!

chesna, sterkte die hormonen zijn inderdaad vreselijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')