Je mist de essentie... Ik stel hier dat iemand die niet direct kwantificeerbaar werk doet (zoals bijvoorbeeld productiewerk in een fabriek), toch middels faciliterend werk een veel grotere bijdrage kan leveren aan de economie dan de eerder genoemde productiemedewerker. Een nuttig inzicht in de onderhavige discussie. En het onderwijs lijkt me een slecht voorbeeld, want hoeveel (terechte) kritiek daar ook op te leveren valt, het is zonneklaar dat het onderwijs van grote positieve invloed is op ons BNP.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:56 schreef Corelli het volgende:
[..]
Fout. Sommige stellen andere in staat een bijdrage te leveren aan de economie. Veel anderen maken meer kapot dan een mens lief is. Kijk maar naar het onderwijs.
quote:
Ja, pech voor jou. Je mag de volgende verkiezingen weer meedoen (als het kabinet tenminste voor die tijd niet wéér valt)quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:03 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
heel kort door de bocht dit verhaal.
ik ben bijvoorbeeld iemand die noodgedwongen thuiszit en graag wil werken maar gewoonweg niet kan.
oorzaak: aangereden, ben nu al meer dan 1 jaar bezig met revalidatie. prognose: nog minimaal 1 jaar voordat ik parttime weer wat kan doen.
Snel nieuw werk vinden of een nieuw bedrijf oprichten zodat je wel mag stemmen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:52 schreef MaGNeT het volgende:
Ook wel grappig, stel:
Ik werk bij een bedrijf dat failliet gaat door wanbeleid van een regeringspartij.
Ik mag dan, omdat ik geen werk meer heb, niet stemmen op een andere partij waar ik wél vertrouwen in heb.
Hou je es niet van de domme. Het wordt per persoon bekeken, niet voor een familie ofzo. En voor mensen die door ziekte echt niet kunnen werken is er natuurlijk een uitzondering.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:04 schreef MaGNeT het volgende:
Iemand die werkt maar wel 4 werkloze kinderen op de wereld heeft gezet is dus netto ook een kostenpost voor de staat en verliest ook zijn kiesrecht.
Geldt ook voor mensen die meer aan ziektekosten hebben gemaakt dan dat ze in hun leven kunnen terugverdienen.
Ach als jij het zo wilt zien is jou goed recht. Maar die mensen functioneren toch ook gewoon in onze maatschappij en horen er ook bij, en krijgen geld wat ze ook weer aan de maatschappij spenderen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:02 schreef raaskal het volgende:
[..]
Ja, dat realiseer ik me dus wel, en het punt is nu juist dat mensen die niet werken geen knikkers maken. Dus wie is hier kortzichtig?
Ja, want die regeren ook al jaren mee.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:06 schreef raaskal het volgende:
[..]
Snel nieuw werk vinden of een nieuw bedrijf oprichten zodat je wel mag stemmen.
Die partij die je bedrijf kapot had gemaakt zou waarschijnlijk de SP zijn, maar dat terzijde...
Het CPB is alleen te vertrouwen als ze iets negatiefs over de PvdA zeggen, anders is het allemaal maar natte vinger werk enzo.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, want die regeren ook al jaren mee.
CPB denkt daar trouwens anders over.
Jij lult echt maar een eind in de lucht weg, niet?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:03 schreef Corelli het volgende:
[..]
Vrijwilligerwerk is ook gewoon werk...
In je eentje van een minimumuitkering je kinderen in leven houden is, naast topsport, ook gewoon werk...
Zwart werk is ook gewoon werk...
Denk niet dat zij belasting betalen. Vrijwillegers werk betaald namelijk niet dus heb je geen inkomen dus hoef je niks op te geven dus geen belasting betalen.
Heb jij uberhaupt wel gestudeerd?
Ik hou me juist niet van de domme. Dat had ik gedaan als ik jou had laten raaskallen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:08 schreef raaskal het volgende:
[..]
Hou je es niet van de domme. Het wordt per persoon bekeken, niet voor een familie ofzo. En voor mensen die door ziekte echt niet kunnen werken is er natuurlijk een uitzondering.
Neen. Ze máken geld. Simpel voorbeeldje: zonder goed functionerende rechterlijke macht zouden we waarschijnlijk nog zo'n beetje in berenvellen lopen, en van een BNP zou niet te spreken zijn. Mét goed functionerende rechterlijke macht hebben we een geolied lopende economie, waarin eenieder naar hartelust kan ondernemen en we in het bezit zijn van een prachtig BNP. Dus hoezo kosten ze geld?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze leveren een bijdrage aan de maatschappij, niet aan de economie; ze kosten geld.
Goed plan!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou ja, veel boeiender wordt deze discussie ook vast niet meer. Ik ga me bezatten met een stel werkloze studenten, misschien tussendoor nog even overleggen op welke (linkse natuurlijk, werkschuw tuig enzo) partijen we gaan stemmen. Prettig weekend he.
Ambtenaren zouden wat mij betreft wel mogen stemmen aangezien ze gewoon werken (de meesten tenminste). Ze zijn een noodzakelijk kwaad voor een moderne natiestaat. Neemt niet weg dat er nog steeds te veel van zijn en de overheid veel efficiënter georganiseerd zou kunnen worden, met minder ambtenaren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Neen. Ze máken geld. Simpel voorbeeldje: zonder goed functionerende rechterlijke macht zouden we waarschijnlijk nog zo'n beetje in berenvellen lopen, en van een BNP zou niet te spreken zijn. Mét goed functionerende rechterlijke macht hebben we een geolied lopende economie, waarin eenieder naar hartelust kan ondernemen en we in het bezit zijn van een prachtig BNP. Dus hoezo kosten ze geld?
En de ambtenaar die schoffelt in een rozenperkje? Wat doet dat rozenperkje voor onze economie?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Neen. Ze máken geld. Simpel voorbeeldje: zonder goed functionerende rechterlijke macht zouden we waarschijnlijk nog zo'n beetje in berenvellen lopen, en van een BNP zou niet te spreken zijn. Mét goed functionerende rechterlijke macht hebben we een geolied lopende economie, waarin eenieder naar hartelust kan ondernemen en we in het bezit zijn van een prachtig BNP. Dus hoezo kosten ze geld?
Maar dan mogen ze niet meer stemmen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:16 schreef raaskal het volgende:
met minder ambtenaren.
Ik hoop dat u ooit nog eens het licht zult zien en tot inkeer komen. En deelt dit dan met uw studentenbroedersquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou ja, veel boeiender wordt deze discussie ook vast niet meer. Ik ga me bezatten met een stel werkloze studenten, misschien tussendoor nog even overleggen op welke (linkse natuurlijk, werkschuw tuig enzo) partijen we gaan stemmen. Prettig weekend he.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar dan mogen ze niet meer stemmen.
Eh misschien vinden ze ergens anders werk?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Maar dan mogen ze niet meer stemmen.
Tja, ik weet niet. In het bedrijfsleven zoeken ze hardwerkende mensen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:19 schreef raaskal het volgende:
[..]
Eh misschien vinden ze ergens anders werk?
Ah je erkent dat er een probleem is met ambtenaren!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet. In het bedrijfsleven zoeken ze hardwerkende mensen.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet. In het bedrijfsleven zoeken ze hardwerkende mensen.
Waarom ga je niet in op de essentie? Iedere goede ondernemer weet dat je soms moet investeren, juist om geld te maken; dat werkt op landsschaal uiteraard ook zo... Maar goed, ik ben de beroerdste niet, en zal ook in de voorgelegde casus de handschoen opnemen. De ambtenaar die schoffelt in een rozenperkje levert óók een positieve bijdrage aan het BNP, immers in een veilige en aangeharkte omgeving zal minder sprake zijn van criminaliteit en grotere betrokkenheid van burgers bij hun buurt, wat zorgt voor een prettiger klimaat waardoor eenieder tot grotere prestaties zal komen, uiteraard ook op de werkvloer.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En de ambtenaar die schoffelt in een rozenperkje? Wat doet dat rozenperkje voor onze economie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |