abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42965515
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

De slavenhandel was volstrekt van ondergeschikt belang. Ja, het gebeurde weleens, maar het was niet geinstitutionaliseerd.
Ik schrik echt van dit soort struisvogelgedoe. Dit kan je toch niet echt menen???

Dit is echt van die Stormfront-retoriek.
pi_42965520
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom heeft hij zo enorm veel kritiek op die uitspraak gekregen, bedoel je?
Omdat het heerlijk is om mensen als je ze niet op hun beleid kunt pakken (het gaat immers prima met Nederland dankzij wat hervormingen, minder uitkeringen etc.) ze dan maar te pakken op een vergelijking die je met veel fantasie verkeerd op kunt vatten.

Denk jij echt dat Balkenende morgen het liefst naar zijn werk zou gaan met een koets met negers ervoor
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:09:51 #103
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42965553
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:06 schreef SCH het volgende:
Je hebt echt teveel haat in je. Ga maar weer naar je vriendjes van dat zielige forumpie

Joden schamen zich dood voor je.
Schat, het is de rauwe werkelijkheid. Ik zou willen dat het anders was.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_42965594
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Respectloos. Gewoon doen alsof de WOII niet heeft plaatsgevonden. Ik schaam me rot voor dit soort jongeren. Laat je opa het niet horen jongen
Dat heeft niets met mijn post erboven te maken, ga er liever eens serieus op in. In ons land worden geen onschuldige mensen opgepakt, en daar wals je maar gewoon overheen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:11:12 #105
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42965596
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:07 schreef Bluesdude het volgende:
Ook in denial ?
Jij weet net zo goed als iedereen dat het een oppervlakkige one-liner was als reactie op al dat oppositionele negativisme. Meer niet. De slavernij werd niet ontkend.
pi_42965599
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ach joh, wat weet je daar nou van.

De rauwe werkelijkheid is dat we mensen in cellen laten verbranden maar daar hoor ik je niet over.
pi_42965626
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:11 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat heeft niets met mijn post erboven te maken, ga er liever eens serieus op in. In ons land worden geen onschuldige mensen opgepakt, en daar wals je maar gewoon overheen.
Was het maar waar, scholiertje. Wat hebben die mensen dan misdaan? Wat hebben die kinderen misdaan?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:12:10 #108
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42965643
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent echt creepy zeg
Van je bed gelicht worden is niet erger dan alle andere arrestatiemethoden. Kortom, je bent weer eens bezig met het insinueren van de meest walgelijke verwijten. In wat voor een roze-wolk-wereld leef jij eigenlijk?
quote:
Ik heb wel respect voor mensen die de oorlog hebben meegemaakt en daar nu op deze manier aan herinnerd worden en huilend aan de telefoon hangen omdat ze het zo erg vinden.
Mensen die de oorlog hebben overleeft en aan de goede kant stonden verdienen zeker respect. Als ze daardoor veranderen in regelrechte CIDI-achtige jankballen zijn ze dat respect in 1 klap kwijt.
pi_42965647
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:03 schreef Bluesdude het volgende:
Ik heb Balkenende horen zeggen dat de VOC-mentaliteit fantastisch is....
Tjaaaa... hij verdrong uit ' trots' een boel smerige zaakjes, anders had hij dat woord nooit gebruikt.
Hij is toch historicus ?
Hij ergert zich waarschijnlijk over het geklaag van veel Nederlanders over de meest pietluttige zaken.

De VOC mentaliteit is multi-interpretabel maar ik maak er nog steeds uit op dat Balkenende refereerde aan de mentaliteit van ondernemen en je beste beentje voor zetten. Dat jij het anders ziet en vooral moet denken aan slavernij is je goed recht.

Wat dat betreft haalt Balkenende zijn gelijk als er over dit soort dingen maar doorgezanikt blijft worden met als klap op de vuurpijl deze spuit 11 Surinamers.
pi_42965668
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tuurlijk was het wel geinstitutionaliseerd in de VOC-gebieden die ze hadden gejat.
Was het niet de VOC zelf die haalde en bracht dan liet ze het wel aan particulieren over.
Particulieren konden de vestigingen binnenvaren en slaven verkopen.. Andere particulieren die er reeds woonden konden slaven kopen en verkopen binnen de VOC-muren..
VOC verplichtte kopers en verkopers tot het maken van actes bij de VOC..tegen betaling neem ik aan..
Misschien wel een winstgevende betaling..
Kerel lees je eens in. De slavernij was inderdaad geinstitutionaliseerd in Oost-Azie, maar dat had niets met de VOC te maken. Binnen de VOC werd nauwelijks iets aan slavernij gedaan. Verder heeft de VOC geen gebieden gejat in Oost-Azie, ze hadden daar alleen maar handelsposten en factorijen. Het was primair een handelsorganisatie, geen koloniale mogendheid. Dat er weleens geweld werd gebruikt had alleen te maken met het verdedigen van handelsbelangen, niet altijd netjes, maar dat waren de opponenten natuurlijk ook niet.
pi_42965672
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ga inderdaad maar eens praten met iemand die als orthodoxe Jood op straat loopt in de grote steden En dat terwijl de Joden hier al eeuwen wonen, en nooit voor problemen hebben gezorgd.
pi_42965687
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:12 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ga inderdaad maar eens praten met iemand die als orthodoxe Jood op straat loopt in de grote steden En dat terwijl de Joden hier al eeuwen wonen, en nooit voor problemen hebben gezorgd.
Kereltje, wat weet je daar nou van. Ga je diploma eerst eens halen.
pi_42965723
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk -die Surinamers weten niks van hun eigen geschiedenis
Ik weet niet hoe de situatie in Suriname nou is, maar ik heb gehoord van mijn moeder dat je toen alleen maar de Nederlandse geschiedenis leerde.
Ook ik heb maar weinig meegekregen van de Surinaamse geschiedenis vanuit school.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:14:25 #114
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42965732
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:11 schreef SCH het volgende:
Ach joh, wat weet je daar nou van.

De rauwe werkelijkheid is dat we mensen in cellen laten verbranden maar daar hoor ik je niet over.
Omdat een van die onstabiele mogolen daar de boel in de fik steekt. Omdat we te slap zijn om daar een normaal fatsoenlijk rookverbod te hanteren. Omdat de tweede kamer op een koopje, en wel nu, bolletjesslikkers wilde opbergen. Laten we niet vergeten dat daar niet alleen asielzoekers zaten, maar ook gewoon criminelen.

De rauwe werkelijkheid is dat antisemitisme op straat weer helemaal in is. Ondertussen knuffelen we de antisemieten zowat dood en zeuren we over een one-liner over de gouden eeuw van de premier.
pi_42965734
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
regelrechte CIDI-achtige jankballen zijn ze dat respect in 1 klap kwijt.
Die zijn juist tegen die vergelijkingen
pi_42965748
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:14 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Omdat een van die onstabiele mogolen daar de boel in de fik steekt. Omdat we te slap zijn om daar een normaal fatsoenlijk rookverbod te hanteren. Omdat de tweede kamer op een koopje, en wel nu, bolletjesslikkers wilde opbergen. Laten we niet vergeten dat daar niet alleen asielzoekers zaten, maar ook gewoon criminelen.

De rauwe werkelijkheid is dat antisemitisme op straat weer helemaal in is. Ondertussen knuffelen we de antisemieten zowat dood en zeuren we over een one-liner over de gouden eeuw van de premier.
De enige anti-semiet die ik hier zie ben jij.
pi_42965782
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Was het maar waar, scholiertje. Wat hebben die mensen dan misdaan? Wat hebben die kinderen misdaan?
Flauw SCH heel flauw, het persoonlijk aanvallen van mensen in een discussie geeft meestal aan dat je geen redelijke argumenten kunt geven.

En je weet prima wat die mensen hebben misdaan, ze moeten het land uit omdat ze niet aan onze democratisch gekozen voorwaarden voldoen om hier te mogen blijven, en verzetten zich daartegen door niet mee te werken. Het lijkt me dan niet meer dan logisch dat deze mensen alsnog uitgezet worden, het zou me een leuke boel worden als je zo een bevel van de rechter kunt negeren
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:15:59 #118
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_42965792
negers

SCH serieus nemen
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_42965794
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik schrik echt van dit soort struisvogelgedoe. Dit kan je toch niet echt menen???

Dit is echt van die Stormfront-retoriek.
Lieve SCH, mijn persoonlijke mening is dat slavernij volstrekt verwerpelijk is. Ik vind het een van de laagste dingen die een mens kan doen (daarom ben ik natuurlijk ook liberaal). Dat neemt niet weg dat je niet rucksichtslos de normen van nu kunt toepassen op toen. Dat heet een anachronisme.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:16:59 #120
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42965834
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:14 schreef SCH het volgende:
De enige anti-semiet die ik hier zie ben jij.
Waar blijkt dat uit?
pi_42965852
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:15 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Flauw SCH heel flauw, het persoonlijk aanvallen van mensen in een discussie geeft meestal aan dat je geen redelijke argumenten kunt geven.

En je weet prima wat die mensen hebben misdaan, ze moeten het land uit omdat ze niet aan onze democratisch gekozen voorwaarden voldoen om hier te mogen blijven, en verzetten zich daartegen door niet mee te werken. Het lijkt me dan niet meer dan logisch dat deze mensen alsnog uitgezet worden, het zou me een leuke boel worden als je zo een bevel van de rechter kunt negeren
I*k vind het echt schokkend dat kinderen zoals jij zo weinig respect hebben voor anderen. Kan me daar ook niks bij voorstellen. Wat is er nu al misgegaan in je leven dat je zo'n godsgruwelijke haat hebt opgebouwd? Waar is dat goed voor? Krijg je geen liefde van je ouders. Die kunnen je dit toch niet bij hebben gebracht.

Ik hoop echt voor je dat je het echte leven eens meemaakt, dan piep je wel anders over mensen die het wat minder hebben getroffen.
pi_42965884
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:16 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Lieve SCH, mijn persoonlijke mening is dat slavernij volstrekt verwerpelijk is. Ik vind het een van de laagste dingen die een mens kan doen (daarom ben ik natuurlijk ook liberaal). Dat neemt niet weg dat je niet rucksichtslos de normen van nu kunt toepassen op toen. Dat heet een anachronisme.
Dat zeggen ze op Stormfront ook altijd D_D. Ik denk niet dat jij zo iemand bent maar het zijn wel dezelfde dicussietechnieken om wandaden uit het verleden goed te praten.
pi_42965966
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Kereltje, wat weet je daar nou van. Ga je diploma eerst eens halen.
Je gaat nu al posts niet in op mijn standpunten omdat je weet dat je standpunten nergens op slaan, het blijft zielig om te zien dat het niet eens durft om te proberen op mijn standpunten in te gaan.

Maak je liever eens druk om je vriendjes die homo's aanvallen, Joden uit wijken pesten, maar dat kun je niet maken dat zou discriminatie zijn, zodra een MP echter iets zegt over het glorieuze verleden van ons land mag dat opeens niet omdat er misschien in het verleden wel dingen fout gegaan zouden kunnen zijn
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:21:34 #124
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42966006
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:18 schreef SCH het volgende:
Dat zeggen ze op Stormfront ook altijd D_D. Ik denk niet dat jij zo iemand bent maar het zijn wel dezelfde dicussietechnieken om wandaden uit het verleden goed te praten.
En wat roepen ze allemaal voor moois over joden op maroc.nl en dat soort sites? Dat weet jij waarschijnlijk maar al te goed.
pi_42966051
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

Kerel lees je eens in.
Dat had ik en doe ik nog
quote:
Binnen de VOC werd nauwelijks iets aan slavernij gedaan.
Ben jij wel ingelezen?
Bijv over het feit dat Batavia voor 50% uit slaven bestond?
quote:
Verder heeft de VOC geen gebieden gejat in Oost-Azie,
Banda-eilanden, Batavia..daarna steeds meer gebieden rond Batavia ingepikt?
Portugese vestigingen gejat..Sri Lanka, Molukken, Malakka, nog wat te India
quote:
. Het was primair een handelsorganisatie, geen koloniale mogendheid.
VOC was een staat, deed van alles en nog wat als staat, met vergunning van de Staten Generaal.
quote:
Dat er weleens geweld werd gebruikt
Hun hele succes was gebouwd op geweld en dreigen met geweld..
Als de vorsten van Java net zulke superieure wapens hadden dan was de VOC allang Java uitgejaagd
Idem dito voor de andere gebieden
pi_42966073
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:17 schreef SCH het volgende:

[..]

I*k vind het echt schokkend dat kinderen zoals jij zo weinig respect hebben voor anderen. Kan me daar ook niks bij voorstellen. Wat is er nu al misgegaan in je leven dat je zo'n godsgruwelijke haat hebt opgebouwd? Waar is dat goed voor? Krijg je geen liefde van je ouders. Die kunnen je dit toch niet bij hebben gebracht.

Ik hoop echt voor je dat je het echte leven eens meemaakt, dan piep je wel anders over mensen die het wat minder hebben getroffen.
Waar in mijn post ben ik respectloos? Volgens onze wet horen ze hier niet, en dus mogen ze terug naar waar ze vandaan komen, zo moeilijk is dat toch niet? Alsof we hier iedereen moeten toelaten, dan kun je ons sociale stelsel wel gelijk weggooien
pi_42966123
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En wat roepen ze allemaal voor moois over joden op maroc.nl en dat soort sites? Dat weet jij waarschijnlijk maar al te goed.
Ongeveer hetzelfde als op Stormfront maar dan iets minder fanatiek en serieus.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:26:34 #128
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42966175
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:24 schreef SCH het volgende:
Ah, dus het islamitische antisemitisme is niet serieus. We bagatelliseren het gewoon.
pi_42966257
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Onzin, beide moet keihard worden aangepakt. Mensen die anderen willen bedreigen horen hier niet thuis
pi_42966342
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Natuurlijk, het is een discussietechniek. Het gaat er alleen om, wat je in het nu vindt. Ik wil niet te hard oordelen over tijden die zo anders waren dan nu, dat lijkt me een beetje misplaatst. En als je de tijd in gedachten houdt, dan valt de VOC best mee, in vergelijking met tijdgenoten. Niet naar hedendaagse maatstaven, maar wel naar die van de tijd zelf. Alle begin is moeilijk moeten we maar denken, beschaafd ben je niet in een middagje (en je bent uiteraard ook afhankelijk van je opponenten).
pi_42966380
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ah, dus het islamitische antisemitisme is niet serieus. We bagatelliseren het gewoon.
Waar zeg ik dat. Ik zie alleen op die sites dat de ontkenning van de Holocaust op Stormfront veel ideologischer en fanatieker is. Bij maroc. nl gaat het inderdaad veel vaker om puberpraat. Dat mag je voor een deel best bagatellisseren hoe vervelend dat voor jou ook is
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:34:17 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42966472
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:31 schreef SCH het volgende:
Waar zeg ik dat. Ik zie alleen op die sites dat de ontkenning van de Holocaust op Stormfront veel ideologischer en fanatieker is. Bij maroc. nl gaat het inderdaad veel vaker om puberpraat. Dat mag je voor een deel best bagatellisseren hoe vervelend dat voor jou ook is
Ik constateer dus dat volgens jou antisemitisme door kaalkopjes not done is maar door islamieten slechts puberpraat is (bestaat SF niet zowat uit pubers?). Ondertussen kunnen orthodoxe joden in steden niet fatsoenlijk meer over straat, en nee, het zijn niet de kaalkopjes waar ze het meeste last van hebben.
pi_42966534
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Het lijkt me dan niet meer dan logisch dat je tegen beide hard optreed, niet de ene steeds aanvallen en de ander niet.
pi_42967013
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat had ik en doe ik nog
[..]

Ben jij wel ingelezen?
Behoorlijk.
quote:
Bijv over het feit dat Batavia voor 50% uit slaven bestond?
[..]

Banda-eilanden, Batavia..daarna steeds meer gebieden rond Batavia ingepikt?
Stimmt. Verdedigen van handelsbelangen, die werden anmelijk ernstig bedreigd door jaloerse plaatselijke potentaten, die helemaal niet zaten te wachten op die westerse handelaars.
quote:
Portugese vestigingen gejat..Sri Lanka, Molukken, Malakka, nog wat te India
Portugal was toen min of meer in oorlog met Nederland (het was een vazalstaat van Spanje).
quote:
[..]

VOC was een staat, deed van alles en nog wat als staat, met vergunning van de Staten Generaal.
Het was helegaar geen staat. Het had inderdaad wel wat kenmerken ervan (zoals een goed geoliede bestuurstructuur), maar dat was puur vanwege het feit dat er toen nog niet zo best communicatie mogelijk was, waardoor het noodzakelijk was dat de VOC een aantal taken zonder ruggespraak kon uitvoeren (waaronder inderdaad defensiezaken vielen). Het was niet werkelijk een staat.
quote:
[..]

Hun hele succes was gebouwd op geweld en dreigen met geweld..
Onzin. Het succes was gebouwd op wederzijds belang: de VOC was een belangrijke spil in de handel in Oost-Azie.
quote:
Als de vorsten van Java net zulke superieure wapens hadden dan was de VOC allang Java uitgejaagd
Idem dito voor de andere gebieden
Dat klopt. Maar dat was niet uit nobele motieven.
pi_42967851
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 21:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

Behoorlijk.
Het blijkt niet uit je antwoorden of je hebt tijdens het lezen stelselmatig feiten opzij geschoven, dan wel vergoeilijkt.
quote:
Stimmt. Verdedigen van handelsbelangen, die werden anmelijk ernstig bedreigd door jaloerse plaatselijke potentaten, die helemaal niet zaten te wachten op die westerse handelaars.
Dat zei Japan ook... verdedigen van de economie en ze begon een imperialistische oorlog.
Die potentaten rond Batavia hadden historische claims. Wat die mafiosi, komend van de andere kant van de wereld niet hadden..
De potentaten hadden wel belang bij handel drijven met die europese rovers, maar die wilden nog meer... en dan nog meer..
Het was simpelweg gewelddadig inpikken voor de hebzucht.
Dit wat betreft Batavia.. Heb je het hoofstuk over de Banda-eilanden wel goed ingelezen?
De gehele bevolking verdween daar.. Een deel gevlucht voor de moordpartijen die jij doofpotterig omschrijft met ' verdediging van handelsbelangen',
Een groot deel van de mannen vermoord, een ander deel als slaaf naar Batavia gedeporteerd.
Hier was het geen kwestie van dat alleen potentaten claimden.. De hele Bandabevolking claimden hun land natuurlijk..
quote:
Portugal was toen min of meer in oorlog met Nederland (het was een vazalstaat van Spanje).
Is bekend.. en toen werden die kolonies ingepikt door de VOC, wat jij ontkende als inpikken.
quote:
Het was helegaar geen staat. Het had inderdaad wel wat kenmerken ervan (zoals een goed geoliede bestuurstructuur),
Een duidelijke regering die wetten en regels maakte, een politiemacht, gevangenissen, rechters die straften met of een kleine geldboete of bijv marteling en dood, belastingen, administratiekantoren..
Het was een staat..
quote:
Onzin. Het succes was gebouwd op wederzijds belang: de VOC was een belangrijke spil in de handel in Oost-Azie.
Asjeblieft zeg...zie mijn eerdere posts over de hongitochten, waaruit blijkt dat Molukse boeren zelf andere belangen hadden die de VOC niks wederzijds wilde erkennen en daarom de bevolking ging terroriseren.
Zie ook de oorlogen in de 17e eeuw tegen de vorsten van Java die de VOC wilde weghebben...Hoezo wederzijds belang voor de bevolking van Batavia en Banda ?
quote:
Dat klopt. Maar dat was niet uit nobele motieven.
Dat maakt niet uit..... De VOC had de superieure legers.. Had ze dat niet dan was ze allang verdreven geweest
pi_42970029
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De oprichting van de VOC is, naar mijn herinnering, een van de oorzaken van de gouden eeuw.
Gouden eeuw is ook de eeuw van de West indische company. opgericht in 1621 en ondergegaan aan corruptie in 1674.

Onze gouden eeuw van Slavenhandel,Opiumhandel,Onderdrukken, inlijven en uitroeien. Waar we goed geld mee hebben verdient. Echt om trots op te zijn.
pi_42970689
Gouden Eeuw = Zwarte Eeuw.
pi_42970749
Ergens hebben de suri's natuurlijk wel gelijk: grote staatsbedrijven die hebben geleid tot het wegkijken van mensonterende omstandigheden. Niet zozeer de link VOC-slavenhandel, maar wel Gouden Eeuw-slavenhandel.
libertarier.
Nou jij weer.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:00:44 #139
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42971687
Ik reageer voortaan niet meer op zulke topics want het komt altijd op hetzelfde neer. Linkse mensen die het hoe dan ook opnemen voor de allochtoon. Omdat mensen met een kleurtje per definitie slachtoffer zijn.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:03:52 #140
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42971789
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 23:31 schreef Sheherazade het volgende:
Ergens hebben de suri's natuurlijk wel gelijk: grote staatsbedrijven die hebben geleid tot het wegkijken van mensonterende omstandigheden. Niet zozeer de link VOC-slavenhandel, maar wel Gouden Eeuw-slavenhandel.
Kijk eens naar je eigen land. Die deed 100 jaar nadat wij het afgeschaft hadden nog aan slavernij. En ze zijn er nog mee begonnen ook. Maar Marokko is straatarm dus daar valt als neger-activist niks te halen.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:05:24 #141
160689 Sheherazade
Marokkaanse...
pi_42971840
Er wonen ook negers in Marokko, hoor.
En wie zegt dat ik Marokko's beleid verdedig? Ga je daar maar gewoon extragratis vanuit? Lekker ben jij.
libertarier.
Nou jij weer.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:08:48 #142
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42971951
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:05 schreef Sheherazade het volgende:
Er wonen ook negers in Marokko, hoor.
Ja, dus?
quote:

En wie zegt dat ik Marokko's beleid verdedig? Ga je daar maar gewoon extragratis vanuit? Lekker ben jij.
Jij moet gewoon niet zo zeuren over hoe slecht Nederland wel niet is.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:12:11 #143
160689 Sheherazade
Marokkaanse...
pi_42972063
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:08 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Ja, dus?
[..]
Afstammelingen van slaven. De koning van Marokko is schatrijk en directe afstammeling van de slavendrijvende koningen, dus ik zie niet in waarom ze geen schadeclaim zouden kunnen indienen.
quote:
Jij moet gewoon niet zo zeuren over hoe slecht Nederland wel niet is.
Waarom niet? Ik zie een heel forum vol met mensen die zeuren over hoe slecht Nederland wel niet is. Zij mogen wel en ik mag niet?
libertarier.
Nou jij weer.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:14:48 #144
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42972142
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:59 schreef Aoristus het volgende:
Ja hoor, daar heb je de negers weer die geen neger genoemd willen worden, het is vroeg Sinterklaas voor ze dit jaar.
Dat zullen we ook niet lang meer mogen vieren. Gezien dat NEGERzoenen gedoe.

zoon: ma, mag ik een zoen?
ma: alsjeblieft, smak!
zoon: he bah, nee ik bedoel die cilindervormige chocolade hapjes met een witte vulling waar ik de naam niet van weet
ma: wat bedoel je nou?
zoon: ik mag het niet zeggen
ma: je bedoelt een n*g*rzoen?
zoon: racist!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:16:11 #145
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42972187
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:12 schreef Sheherazade het volgende:
Waarom niet? Ik zie een heel forum vol met mensen die zeuren over hoe slecht Nederland wel niet is. Zij mogen wel en ik mag niet?
Maar dat zijn Nederlanders. Die hebben daar recht op.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:17:10 #146
160689 Sheherazade
Marokkaanse...
pi_42972213
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:16 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Ik ben ook Nederlander. En ook Marokkaanse.

Ik zie mensen trouwens ook zeiken op Palestina, Amerika, Israel en Noord-Korea. Mag dat ook niet?
libertarier.
Nou jij weer.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:17:17 #147
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_42972218
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:16 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Iedereen die in Nederland woont heeft er recht op.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:19:10 #148
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42972268
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:17 schreef Sheherazade het volgende:
En ook Marokkaanse.
Arme meid.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:21:13 #149
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_42972331
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:17 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Iedereen die in Nederland woont heeft er recht op.
Wil jij terug naar Afrika?

zo ja, ga dan
zo nee, bedank de VOC en WIC op je blote knieen
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:22:11 #150
160689 Sheherazade
Marokkaanse...
pi_42972355
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:19 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Arme meid.
Je draait om de hete brij heen, censuurfanaticus.
Je bent zeker links.
libertarier.
Nou jij weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')