abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42954505
Logisch natuurlijk, het was de zoveelste uitglijder van Balkenende - en de Surinamers hebben wel gelijk. Als er 1 maar vergelijking met WOII wordt gemaakt dan staat de regering te huilen maar dit laat men gewoon passeren.
quote:
Protest Surinamers tegen VOC-uitspraak Balkenende

ANP

AMSTERDAM - Surinaamse organisaties protesteren vrijdag in Amsterdam tegen de uitspraak van premier Jan Peter Balkenende, die de VOC-mentaliteit tijdens de Gouden Eeuw roemde. De demonstranten verzamelen zich ‘s middags bij het Slavernijmonument in het Oosterpark en trekken daarna naar het gebouw van het Nationaal Instituut Nederlands Slavernijverleden en Erfenis (NiNsee) tegenover het Oosterpark voor een lawaaidemonstratie.

UitlegVijftien Surinaamse organisaties uit Amsterdam doen mee aan het protest, aldus Glenn Codfried van de actiegroep Wi Sten (Surinaams voor onze stem) donderdag. Zij vinden dat de minister-president met zijn VOC-uitspraak het slavernijverleden oprakelt. ‘Hij heeft ons ermee geschoffeerd’, aldus Codfried. ‘Als het om de joden ging, had hij al lang zijn excuses aangeboden.’

Via lokale radiostations in Amsterdam en omgeving zijn Surinamers opgeroepen mee te doen met de demonstratie. ‘We twijfelen aan het historisch besef van bestuurders in dit land’, zegt Codfried.

De organisaties menen dat het kennisinstituut NiNsee publiekelijk afstand had moeten nemen van de opmerking van de premier. ‘Maar omdat ze bang zijn hun subsidie kwijt te raken, spant het instituut samen met de bestuurders.’

Een van de deelnemende organisaties is de Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij in Suriname, die eerder aandrong op excuses van hoogwaardigheidsbekleders over het Nederlands slavernijverleden. Ook heeft deze stichting bewerkstelligd dat een koekfabrikant de naam negerzoen niet meer gebruikt.
pi_42954708
Ach, wat zijn we weer snel op onze teentjes getrapt.

Balkenende bedoelde met die opmerking de handelsgeest etc, de positieve kanten die eraan zitten. Dat snapt iedereen die die opmerking binnen de juiste context plaatst. Dat die huilebalken van die stichting dit niet helemaal begrijpen komt waarschijnlijk omdat ze net iets te lange tenen hebben, en nog niet in het reine zijn met een geschiedenis waar zij part noch deel van uitmaken.

Bovendien gaat de vergelijking met de holocaust volledig mank. In de tijd van de holocaust was het net zo'n misdadigheid als nu, terwijl slavernij toendertijd veel meer voorkwam, en dus een minder abrupt verschijnsel was.

Voor de moraalriddertjes onder ons: hiermee keur ik slavernij niet goed. Ik ben er echter ook niet onverdeeld negatief over, aangezien het ons een hoop welvaart heeft opgeleverd. Zo eerlijk moet je zijn. Ik pluk de vruchten, maar van het leed dat eeuwen geleden geschied is. En dat doet iedereen.
pi_42954717
De VOC voer niet op Suriname en deed niet aan slavenhandel. Dat was de WIC.
pi_42954827
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:23 schreef Omnifacer het volgende:

Balkenende bedoelde met die opmerking de handelsgeest etc, de positieve kanten die eraan zitten. Dat snapt iedereen die die opmerking binnen de juiste context plaatst. Dat die huilebalken van die stichting dit niet helemaal begrijpen komt waarschijnlijk omdat ze net iets te lange tenen hebben, en nog niet in het reine zijn met een geschiedenis waar zij part noch deel van uitmaken.

Bovendien gaat de vergelijking met de holocaust volledig mank. In de tijd van de holocaust was het net zo'n misdadigheid als nu, terwijl slavernij toendertijd veel meer voorkwam, en dus een minder abrupt verschijnsel was.

Voor de moraalriddertjes onder ons: hiermee keur ik slavernij niet goed. Ik ben er echter ook niet onverdeeld negatief over, aangezien het ons een hoop welvaart heeft opgeleverd. Zo eerlijk moet je zijn. Ik pluk de vruchten, maar van het leed dat eeuwen geleden geschied is. En dat doet iedereen.
Tja, zo kan je ook het nazisme goedpraten . "Ik bedoelde alleen de goede kanten ervan".

Dat je niet onverdeeld negatief tegenover de slavernij staat, vind ik onbegrijpelijk. Lees eens wat boeken.
pi_42954869
Daar gaat het niet om...

En trouwens, als dat zo is dan slaat die stichting de plank volledig mis...
pi_42955295
quote:

Mee eens!
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_42955368
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, zo kan je ook het nazisme goedpraten . "Ik bedoelde alleen de goede kanten ervan".

Dat je niet onverdeeld negatief tegenover de slavernij staat, vind ik onbegrijpelijk. Lees eens wat boeken.
Wie zegt dat dat niet zo is? Omnifacer heeft het alleen over de opvattingen van de mensen toen... en nogmaals, deze uitspraak staat los van de slavernij...
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_42955382
Ach ja, het is zoiets als een Duitse minister die zegt dat we terug moeten naar de Nazi-Mentaliteit en dan later zegt dat hij alleen de goede kanten bedoelde.
pi_42955413
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:
De VOC deed wel aan slavenhandel en slavendrijven..
http://www.voc-kenniscentrum.nl/themas.html#Slavernij
pi_42955542
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:42 schreef Bluesdude het volgende:
De VOC deed wel aan slavenhandel en slavendrijven..
Ze hielden wel slaven, dat deed iedereen toen, maar ze handelden er niet of nauwelijks in (zoals ook uit je bron blijkt). De VOC verdiende haar geld vooral met opium. In Suriname zijn ze al helemaal nooit geweest.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:46:39 #11
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42955554
Zonder de VOC en de WIC zaten deze zeiknegers nog fijn in Afrika.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_42955594
quote:

Er werd geen vergelijking met de holocaust gemaakt..
De vergelijking was het maken van excuses..
Er was geen slavernij in Nederland en de algemene norm was dat men dat een medemens niet kon aandoen, totdat geldbeluste lieden die norm verwierpen, want ach..het waren toch geen christenen en van een ander ras.
pi_42955629
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:46 schreef Kaalhei het volgende:
en hetzelfde geld voor zwarten in amerika die klagen dat ze 'arm' zijn
pi_42955643
quote:
Long time no see Kaalhei.. en natuurlijk ben je niet racistisch met deze uitspraak...eg niet...
pi_42955681
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Long time no see Kaalhei.. en natuurlijk ben je niet racistisch met deze uitspraak...eg niet...
Omdat ie het woord neger gebruikt?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_42955702
quote:
Tering, hier zou je eigenlijk voor vervolgd moeten worden
pi_42955762
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ze hielden wel slaven, dat deed iedereen toen, maar ze handelden er niet of nauwelijks in (zoals ook uit je bron blijkt). De VOC verdiende haar geld vooral met opium. In Suriname zijn ze al helemaal nooit geweest.
Wie is iedereen?
Rembrandt, Johan de Witt, Frederik Hendrik.., boek Kees uit Zwaag?
Slavenhandel was geen grote winstbron en dus concentreerde de VOC zich op andere roofbezigheden, maar ze deden wel aan de handel voor de eigen vestigingen en natuurlijk was daar winst bij..
Opium was niet de grootste winstbron ...
pi_42955791
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Tering, hier zou je eigenlijk voor vervolgd moeten worden
waarom dat nou weer, het is niet discriminerend ofzo
pi_42955826
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:50 schreef axis303 het volgende:

[..]

Omdat ie het woord neger gebruikt?
Nee..omdat hij met een bepaalde bijbedoeling gebruikt.
Een punt maken van iemands ras is helemaal niet relevant, maar nu kan hij legitiem zgn niet-racistisch een punt maken..
pi_42955892
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:53 schreef marruuuk het volgende:

[..]

waarom dat nou weer, het is niet discriminerend ofzo
Oh
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:57:06 #21
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42955915
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 26 oktober 2006 @ 16:16:33 #22
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_42956571
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:41 schreef SCH het volgende:
Ach ja, het is zoiets als een Duitse minister die zegt dat we terug moeten naar de Nazi-Mentaliteit en dan later zegt dat hij alleen de goede kanten bedoelde.
Mensen die hun eigen argumenten willen onderbouwen door een manke vergelijking met WOII te trekken zijn triest.

Ik lees meer dan voldoende boeken. Heb laatst Moderniteit en de Holocaust gelezen, en Wij Slaven van Suriname heb ik ook al opgesoepeerd.

Wat doe jij, buiten zinloze discussies voeren op een forum, verder om het onrecht van eeuwen terug goed te maken? Geef jij elke Surinamer die je tegenkomt op straat een pepermuntje, of sta je een deel van je salaris af voor de goede zaak?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 16:20:46 #23
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42956726
-edit-
Niet op de man spelen graag

[ Bericht 47% gewijzigd door Sidekick op 26-10-2006 20:41:07 ]
pi_42957894
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie is iedereen?
Rembrandt, Johan de Witt, Frederik Hendrik.., boek Kees uit Zwaag?
Slavenhandel was geen grote winstbron en dus concentreerde de VOC zich op andere roofbezigheden, maar ze deden wel aan de handel voor de eigen vestigingen en natuurlijk was daar winst bij..
Opium was niet de grootste winstbron ...
Heel Oost-Azie was vergeven van de slaven. Ter informatie: daar deden ze daar al aan ver voor de Nederlanders daar kwamen. Verder hield de VOC zich niet bezig met roofhandel, maar met eerlijke handel (eerlijk naar de maatstaven van die jaren). Dat daarbij af en toe wel wat praktijken bij waren die wij hedentendage niet meer acceptabel vinden doet daar verder niets aan af. En de VOC deed niet aan slavenhandel, gemiddeld 20 slaven/jaar vervoeren is immers geen handel.
pi_42959924
Super actie! Weet iemand hoe laat het is?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:08:48 #26
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42960189
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:57 schreef Genverbrander het volgende:
Super actie! Weet iemand hoe laat het is?
Ik laat mijn neger meestal pas gaan rond de klok van zevenen. Rond een uurtje of acht zal het beginnen dus.
pi_42960290
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:08 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik laat mijn neger meestal pas gaan rond de klok van zevenen. Rond een uurtje of acht zal het beginnen dus.
niet mijn humor, maar ieder zo zijn niveau.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:23:03 #28
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42960520
Hoeveel van die organisaties zouden er verbonden zijn aan de PvdA?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:29:51 #29
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_42960690
Die beroepsslachtoffers wilden ook weer eens gehoord worden. Ik daarentegen zit al jaren te wachten op de excuses van de Fransozen wat die mijn voorouders hebben aangedaan met hun Napoleon. Levenslang gratis cognac is wel het minste.
En dan die gratis pizza uit Italie, want laten we niet vergeten hoe de oude Romeinen hier hebben huisgehouden.
Hoe durven die Fransen en Italianen trots te zijn op hun verleden, shame on them!!!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_42960735
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:23 schreef PJORourke het volgende:
Hoeveel van die organisaties zouden er verbonden zijn aan de PvdA?
waarschijnlijk heel veel, omdat mensen bij het CDA en de VVD er geen reet om geven?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:51:02 #31
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42961215
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:31 schreef Genverbrander het volgende:
waarschijnlijk heel veel, omdat mensen bij het CDA en de VVD er geen reet om geven?
Dus eigenlijk is dit een grote achterbakse verkiezingsstunt.
pi_42961224
quote:
Was ook het eerste wat ik dacht. Maar weet het fijne er ook niet van.

Maar hoe dan ook, slap gezeik om niks. Geloof niet dat Surinamers in Nederland erg veel te klagen hebben.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:54:19 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42961312
quote:
Dat dus. Klagen om het klagen. Nergens voor nodig en toont slechts een uitermate beroerde kennis van de geschiedenis aan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:55:32 #34
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42961341
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat dus. Klagen om het klagen. Nergens voor nodig en toont slechts een uitermate beroerde kennis van de geschiedenis aan.
Zou het iets met verkiezingen te maken hebben?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:56:20 #35
66444 Lord_Vetinari
pi_42961369
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:55 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zou het iets met verkiezingen te maken hebben?
Neuh. Of zie jij ergens in de gelederen een Surinaamse Volks Partij?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:58:30 #36
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42961427
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, maar wel een subsidie-vretend politiek inteeltclubje in de Bijlmer. Het lijkt me meer een stok om Balkenende mee te slaan dan een serieuze protestactie.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:59:09 #37
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42961447
Ja hoor, daar heb je de negers weer die geen neger genoemd willen worden, het is vroeg Sinterklaas voor ze dit jaar.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:59:55 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_42961465
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, maar wel een subsidie-vretend politiek inteeltclubje in de Bijlmer. Het lijkt me meer een stok om Balkenende mee te slaan dan een serieuze protestactie.
Zucht.... Tuurlijk, joh, het heeft weer allemaal met subsidies te maken. Jouw zuurverdiende centjes en bla bla bla bla. Het feit, dat subsidies democratisch worden toegewezen maakt even niet uit, zeker?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:03:06 #39
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42961543
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zucht.... Tuurlijk, joh, het heeft weer allemaal met subsidies te maken. Jouw zuurverdiende centjes en bla bla bla bla. Het feit, dat subsidies democratisch worden toegewezen maakt even niet uit, zeker?
Dus het is normaal dat je eerst als politicus een stichting opricht, en dan zelf die stichting subsidie geeft? is integriteit een vies woord of zo?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:06:41 #40
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42961619
Let wel, dit zijn die dombo's die na de slavernijherdenking hun onvrede gaan wegvreten bij de McDonalds op de Dapperstraat. Ik durf best te stellen dat die lui helemaal niets begrijpen van slavernij
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_42961726
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dus het is normaal dat je eerst als politicus een stichting opricht, en dan zelf die stichting subsidie geeft? is integriteit een vies woord of zo?
Zolang je niet bij die stichting op de loonlijst staat zie ik geen probleem. Althans, niet in de 6 seconden tussen het lezen van je post en het geven van mijn antwoord...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:13:02 #42
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42961774
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
Zolang je niet bij die stichting op de loonlijst staat zie ik geen probleem. Althans, niet in de 6 seconden tussen het lezen van je post en het geven van mijn antwoord...
Hoe kan je dan zo'n stichting kritisch benaderen en goed controleren als politiek?
pi_42961887
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Me dunkt dat Amsterdamse Surinamers merendeels gewoon stemrecht hebben hoor. In dit land. Nederland.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_42962062
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hoe kan je dan zo'n stichting kritisch benaderen en goed controleren als politiek?
Zou dezelfde persoon die de subsidies verdeelt geheel alleen verantwoordelijk zijn voor het functioneren van alle organisaties die subsidie ontvangen?

Ik denk dat het per saldo niet zo heel veel verschil maakt. Of je integriteit nou wordt aangetast door actieve betrokkenheid of emotionele betrokkenheid...

Maar misschien heb je wel gelijk. Ik weet het niet.
pi_42962153
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Neuh, dat is belangenverstrengeling. Een woord wat ze in Zuidoost niet kunnen spellen, maar verder wel uitstekend beheersen.
pi_42962521
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

Verder hield de VOC zich niet bezig met roofhandel, maar met eerlijke handel (eerlijk naar de maatstaven van die jaren).
" eerlijke handel" ??
Mafiosi in de films zeggen ook altijd "just doing business. I am a businessman"

Mensen met geweld dwingen tot ' contracten' is mafiapraktijken...aka roofhandel.
Die dwang lukte niet zo in 1621 op de Banda-eilanden en toen besloot men tot een slachtpartij, waarbij velen gedood werden, een deel als slaaf afgevoerd naar Batavia en de rest vluchtte naar andere eilanden.
Helemaal lege gebieden die men roofde voor eigen gebruik..

Banda:
quote:
Tussen 24 April en 1 Mei vermoorden de Hollanders onder Jan Pieterszoon Coen ongeveer 1200 bewoners van het Bandaneze eiland Lonthor.’

Met een leger van 2000 man heeft Jan Pieterszoon Coen de Banda-eilanden ontvolkt. “Door die moord en mishandeling zal Holland voortaan bekend worden als het wreedste land in de wereld,” zegt gouverneur-generaal (1616-1619), Laurens Reaal. De grond wordt verdeeld in perken die aan oud-compagniesdienaren (perkeniers) wordt toegewezen en bewerkt door slaven. De compagnie beschikt nu over het monopolie op foelie en muskaatnoten
http://www.dlm.org/voc/nl/03chro.html

Nog meer praktijken, de hongitochten
quote:
De VOC verbood voortaan het verbouwen van kruidnagelen buiten Ambon. Behalve de kruidnagelbomen op enkele eilanden in Ambon, werden alle kruidnagelbomen vernietigd en was het voortaan illegaal om op de andere eilanden kruidnagelen te verbouwen en te verhandelen. De sultan van Ternate stemde er in ruil voor een jaarlijkse genoegdoening, er mee in dat de kruidnagelcultuur in zijn gebied werd vernietigd (extirpatie). Zo werd de monopoliepositie van de VOC voor lange tijd veiliggesteld. De productie van kruidnagelen was in handen van de Ambonese bevolking die via de dorpshoofden leverden aan de VOC. De naleving van het verbod werd gecontroleerd tijdens militaire inspectietochten, de zgn. hongi-tochten. De term hongi-tocht komt waarschijnlijk van het Ternataanse woord "hongi" dat "armada" betekent: een vloot van gewapende prauwen.

Het eerste doel van de hongi-tochten is het uitvoeren van strafmaatregelen tegen de smokkelaars die de VOC monopolie overtreden en tevens moet het dienen om buitenlandse handelaren die nog in dit gebied opereren, af te schrikken. Het tweede doel is om de productie in de hand te houden door middel van vernietiging van een deel van de bomen opdat de prijzen constant blijven.
http://www.vocsite.nl/geschiedenis/hongi.html
quote:
En de VOC deed niet aan slavenhandel, gemiddeld 20 slaven/jaar vervoeren is immers geen handel.
20...?... bietje meer hoor..
Regelmatig had men verse slaven nodig en die werden dan elders gekocht of in de eigen vestiging gekocht van particulieren . Zie mijn eerdere link:
quote:
In het begin van de 17e eeuw bemoeide de VOC zich ook korte tijd met de aanvoer van slaven voor de perkeniers op Banda. Spoedig werd deze handel echter aan de particuliere sector overgelaten. Het eigen aandeel van de Compagnie in de actieve slavenhandel was over het algemeen beperkt. Helaas anders was het met de West-Indische Compagnie (WIC). De WIC of door haar gemachtigde koopvaarders hielden zich met de transatlantische slavenhandel tussen Afrika en Amerika bezig. Waren bij de VOC de jaarlijkse gemiddelden niet meer dan hooguit zo'n honderd slaven

[ Bericht 11% gewijzigd door Bluesdude op 26-10-2006 19:48:08 ]
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:45:33 #47
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_42962602
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
Neuh, dat is belangenverstrengeling. Een woord wat ze in Zuidoost niet kunnen spellen, maar verder wel uitstekend beheersen.
En hoe weet je zo zeker dat het niet verder gaat? Nepotisme lijkt me een logisch vervolg. En corruptie ook. Er is immers nauwelijks controle.
pi_42962858
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:45 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En hoe weet je zo zeker dat het niet verder gaat? Nepotisme lijkt me een logisch vervolg. En corruptie ook. Er is immers nauwelijks controle.
Daar heb ik me in deze post helemaal niet over uitgelaten, dus er valt ook niet in te lezen dat ik zeker weet dat het niet verder gaat. Waar ik op doelde is dat alleen al het enkele feit dat er sprake is van belangenverstrengeling is, maakt dat een dergelijk handelwijze niet getolereerd kan worden. Dat in de praktijk de corruptie welig tiert in ZO hoef je mij niet te vertellen, er wordt daar op grote schaal oneigenlijk gebruik gemaakt van overheidsgelden.
pi_42963359
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:16 schreef SCH het volgende:
Logisch natuurlijk, het was de zoveelste uitglijder van Balkenende - en de Surinamers hebben wel gelijk. Als er 1 maar vergelijking met WOII wordt gemaakt dan staat de regering te huilen maar dit laat men gewoon passeren.
[..]
Een beetje jammer dat deze stiching over deze uitspraak moet vallen, Balkenende bedoelde er geen kwaad mee en ik zelf vind het niet echt beledigend.
Wat betreft die joden en WOII vind ik het wel jammer dat die Joden altijd voor het minste al excuses wouden hebben, ik vind niet dat de Surinamers hetzelfde trucje ook moeten doen.
pi_42963580
Ach het zal eens niet zo zijn. Een stel Surinamers is weer boos (lees: ze willen geld).

Dat er aandacht aan deze mensen wordt besteed is me een raadsel.
quote:
Stichting Eer en Herstel Betalingen Slachtoffers van Slavernij in Suriname
In welk opzichte zijn deze Surinamers slachtoffers. Wat een lange tenen werk en zo lust ik er ook nog wel tien.

Mijn voor voor voor voor etc ouders zijn als "slaaf" door de Romeinen uit Nederland gehaald. Ik eis geld van de Romeinen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')