Dan hadden ze in eerste instantie niet moeten zeggen dat ze een (financiële) vergoeding willen geven. Ik vond dat ze aanvankelijk gelijk hebben.quote:
Nee, maar niets wat daar staat is gelogen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:21 schreef du_ke het volgende:
Gehuil op zo'n forum waar mensen er een slaatje uit willen slaan. Otto gaat echt niet leveren en staat daarbij in z'n recht.
Jij klinkt anders ook als een verzuurd iemand die persé niet wil zien dat consumenten eens kunnen profiteren van de amateuristische handelswijze van Otto.nlquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:21 schreef du_ke het volgende:
Gehuil op zo'n forum waar mensen er een slaatje uit willen slaan. Otto gaat echt niet leveren en staat daarbij in z'n recht.
Oh dat valt reuze mee maar ik vind dit gewoon dom gezeurquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:24 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Jij klinkt anders ook als een verzuurd iemand die persé niet wil zien dat consumenten eens kunnen profiteren van de amateuristische handelswijze van Otto.nl![]()
Chapeau! je hebt het duidelijk niet gevonden! (speurneus)quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:19 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Toch knap dat jij al mijn argumenten weet te ontkrachten in die 3 zinnetjes die je hebt gepost in dit topic. Chapeau!![]()
Vanaf het begin wist iedereen die een LCD TV bestelde dat ze niet in zijn recht stonden, ook verwachtte niemand dat hij/zij daadwerkelijk een LCD TV zou krijgen, maar ja...de omstandigheden zijn nu anders. Nu bekend is dat Otto al dat knoeiwerk heeft geleverd...lees...omgezette bestellingen (waardoor bestellers ineens een wandsteun thuisgestuurd krijgen terwijl nergens in het bestelprocedure is aangegeven dat er een wandsteun is besteld)...aankondigen van een vergoeding/goedmakertje maar daar op terugkomen....het opzettelijk laten staan van de foutieve prijs....als ze het professioneel hadden afgehandeld (dan was de foutieve prijs een uurtje na publicatie al weggehaald), had je er verder ook niemand over gehoord. Een fout maken is tot daar aan toe, maar Otto maakt blunder op blunder....en Otto staat door zijn handelen minder sterk in zijn recht dan normaal het geval zou zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh dat valt reuze mee maar ik vind dit gewoon dom gezeur.
Hoe komen in godsnaam dan 5 verschillende mensen via een doodnormale otto link op de gegevens van mijn vriend. En het bewijs heb ik. En begin bij mij niet over programmeren en dat gezeik het is mijn dagelijkse vakquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:47 schreef mschol het volgende:
[..]nee dat heet domme gebruikers die op andermans session id gegevens gaan zitten invullen.
dat kan op iedere site die zo geprogd is...
Dat je zelf niet doorhebt dat jij ontzettend dom bezig bent, is onbetaalbaar.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:31 schreef HPoi het volgende:
[..]
Chapeau! je hebt het duidelijk niet gevonden! (speurneus)![]()
Degelijke post...oke...er staat dat de overeenkomst vervalt door een duidelijke vergissing van de aanbieder. De koper had redelijkerwijs uit mogen gaan dat de prijs niet aannemelijk is.quote:Ook al staat het niet in de alg. voorwaarden. Het is geen geldige overeenkomst.
Wil en verklaring van de aanbieder (Otto.nl) komen niet overeen. De wil van de aanbieder komt niet overeen met zijn verklaring.
Bescherming van de koper d.m.v. art. 3:35 BW vervalt door een duidelijke vergissing van de aanbieder. (geen 1000 Euro maar slechts 99 Euro) (vertrouwensleer vervalt) Aan de voorwaarde dat de verkrijger (koper) 'onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze' de verklaring heeft mogen opvatten is duidelijk NIET voldaan.
Wordt je overeenkomst toch lekker nietig verklaard. Denk je nu echt dat jij die TV voor 99 Euro krijgt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:00 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat je zelf niet doorhebt dat jij ontzettend dom bezig bent, is onbetaalbaar.
Maar voor jouw plezier toch maar even teruglezen. 4 posts in dit topic voorafgaande van jouw laatste post.
3 posts zijn one-liners die niet eens inhoudelijk ingaan op de materie hier besproken.
1 post waarin staat dat jij vindt dat de overeenkomst niet geldig is maar zeer beknopt toelicht met een citaat. Geen werkelijke toelichting maar dat is toch teveel gevraagd voor jou.
[..]
Degelijke post...oke...er staat dat de overeenkomst vervalt door een duidelijke vergissing van de aanbieder. De koper had redelijkerwijs uit mogen gaan dat de prijs niet aannemelijk is.
Mááár dit staat ook in de algemene voorwaarden zoals die voor alle internetwinkels gelden:
2.5 Een overeenkomst komt tot stand:
* in geval van een aanbod als bedoeld in 2.4 onder (1): op het moment dat het aanbod van de potentiële Klant door de verkoper uitdrukkelijk is aanvaard;
* in geval van een aanbod als bedoeld in 2.4 onder (2): op het moment dat de verkoper een orderbevestiging aan de Klant heeft overhandigd;
* in geval van een aanbod als bedoeld in 2.4 onder (3): op het moment dat een bevestiging per email is verzonden naar het door Klant opgegeven email-adres.
Dat betekent dat Otto de overeenkomst is aangegaan volgens de voorwaarden en zij bij een overeenkomst datgene moeten leveren wat in de orderbevestiging staat. En daarbij vervalt datgene wat JIJ aanhaalt omdat dat stadium is GEPASSEERD op het moment dat de overeenkomst is gesloten cq. de orderbevestiging is verstuurd door Otto. Ze hebben het bevestigd dus ze hebben het bedrag van 99 euro bevestigd voor de LCD TV en dus is er een geldige overeenkomst.
Whahahaha!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:00 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat je zelf niet doorhebt dat jij ontzettend dom bezig bent, is onbetaalbaar.
Idiote verklaringenquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 10:31 schreef danos het volgende:
Asskicker14, het enige waar jij mee bezig bent is zoveel mogelijk idiote verklaringen geven om jou ziekelijke gedrag goed te keuren. Jij hebt het er over dat Otto niet betrouwbaar is etc, maar ook jij bent in deze zaak zeker niet te goeder trouw door willens en wetens een TV te bestellen voor een absurd laag bedrag.
Je probeert gewoon je gedrag goed te praten, wat mij betreft mag otto alle mensen die na vrijdag die tv hebben besteld aanklagen en alle kosten op deze personen verhalen.
Zegt de meneer die alleen hersenloze one-liners kan plaatsen.quote:
Nou, dan kun je toch lekker gaan afwachten tot je LCD tv voor 99 euro geleverd wordt? Hoef je ook geen discussie meer te voeren, kun je lekker een foto van je LCD tv van 99 euro posten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:00 schreef Asskicker14 het volgende:
[citeert naar believen een paar regels die hem uitkomen]
Ze hebben het bevestigd dus ze hebben het bedrag van 99 euro bevestigd voor de LCD TV en dus is er een geldige overeenkomst.
ontkracht? ja met aanbiedingen uit de reisbranche die totaal geen link hebben met deze kwestie. En de overige 5/6 argumenten van je hebben niks te maken met het feit of Otto die tv's nou moet leveren of niet. Ik geef toe het is een slechte zaak dat Otto bij sommigen opeens een TV-steun in de bestelling pleurt, dat is op zijn zachtst gezet niet netjes en dat Otto die prijs er lang op heeft laten staan is ook niet handig, maar daar hebben ze hun redenen voor gegeven en er zal moeten worden uitgezocht of die kloppen. Maar of deze nou wel of niet kloppen de mensen die die TV hebben besteld schieten er in ieder geval niks mee op.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
je weet gewoon niet wat je lult en gebaseerd jouw mening op twéé argumenten en dat is namelijk de drukfout en de aannemelijkheid van de prijs terwijl ik beide argumenten al heb ontkracht daarbij nog 5/6 andere argumenten waarvan zeker 2/3 rechtsgeldig zijn waardoor Otto niet zo sterk in zijn recht staat.
Ga lekker buiten spelen joh!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:54 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Zegt de meneer die alleen hersenloze one-liners kan plaatsen.![]()
![]()
![]()
ps. en weer reageer je niet inhoudelijk op mijn counter-post! wat is het? ben je te dom om iets te verzinnen?
¤ 1.199,= ???quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:07 schreef manny het volgende:
Brief ook binnen. Staat in dat de echte prijs 1199 was. Wat een crap.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:31 schreef HPoi het volgende:
Kansloos topic...
Het leuke is dat de reden die Otto in de brief opvoert (de voorwaarden over schrijffouten) niet de reden van het niet leveren kan zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
Check m'n onderschrift, kun je m'n hele verhaal in 1 keer lezen...
Je krijgt uiteindelijk een redelijke kutbrief, dus vanaf nu vind ik Otto een dubbel shitbedrijf.
Vond het al een enkelvoudig shitbedrijf, vandaar.. had geen tv verwacht, maar wel 'n ludieke actie van ze om 't met een aardig voorstel oid af te doen.
Ik was ook al een mevrouw in de brief. Krijg je ervan als je loopt te rommelen in mijn gegevens als Otto zijndequote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:33 schreef mschol het volgende:
ook brief binnen:
aan Mevrouw m scholten
terwijl ik echt 100% zeker man heb opgegeven
Nee, tis allemaal nogal crappy. Net als die website, die brief, die fout, hun reactie daarop en had ik al gezegd die brief?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het leuke is dat de reden die Otto in de brief opvoert (de voorwaarden over schrijffouten) niet de reden van het niet leveren kan zijn.
bron: nu.nlquote:Otto-klanten eisen goedkope breedbeeld-tv
Uitgegeven: 30 oktober 2006 12:04
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2006 13:54
AMSTERDAM - Zo'n hondervijftig klanten van postorderbedrijf Otto hebben zich verenigd om alsnog voor 99 euro een breedbeeldtelevisie geleverd te krijgen. Ze bestelden het toestel toen Otto het op zijn website per ongeluk voor een veel te lage prijs aanbood. Eigenlijk kost de televisie 1200 euro.
De boze klanten menen dat Otto zich niet kan beroepen op zijn algemene voorwaarden. Daarin worden weliswaar "druk-, zet- of programmeerfouten voorbehouden", maar de verkeerde prijs heeft bijna een week op de site gestaan. Otto was daarvan al enkele dagen op de hoogte voordat het bedrijf ingreep. Bovendien werd klanten die de televisie bestelden per e-mail een bevestiging toegezonden.
Vijf minuten
Volgens initiatiefneemster Natasja van Gool-Westmaas had Otto de fout veel eerder had kunnen herstellen. "Zo'n verkeerde prijs kan binnen vijf minuten van de site gehaald worden," meent ze.
Van Gool-Westmaas bestelde de televisie zelf op donderdag, vlak voordat de fout breed in de publiciteit kwam. Ze was op de "aanbieding" gewezen door een collega. Ze werd wel achterdochtig van de lage prijs, maar hield die niet voor onmogelijk. "Als je tegenwoordig een mobieltje koopt, krijg je er vaak een hele computer of een lcd-scherm bij cadeau."
Wandsteun
Otto liet afgelopen donderdag weten dat het probleem een week eerder was ontstaan toen de prijs van de televisie in het computersysteem werd verwisseld met die van een bijpassende wandsteun. De fout kwam al gauw aan het licht toen verbaasde klanten contact opnamen met de servicelijn van het postorderbedrijf.
Het duurde vervolgens enkele dagen voor de prijs gecorrigeerd kon worden. Volgens woordvoerster Nicole Severijn kon alleen Otto's moederbedrijf in Duitsland de fout herstellen, en dat "was kennelijk nogal ingewikkeld". Het bedrijf weigert de televisies voor de lage prijs te leveren, omdat "het duidelijk is dat het hier om een vergissing gaat" - aldus een brief die de klanten ontvingen.
In de verwarring hebben enkele klanten die de televisie hadden getracht te bestellen, inmiddels een wandsteun thuisbezorgd gekregen. Die kunnen ze terugsturen naar Otto.
Pleister
Aanvankelijk zegde Otto toe de gedupeerden - naast excuses - een bescheiden "pleister op de wonde" te zullen aanbieden, maar toen de fout in de publiciteit kwam trachtten nog honderden mensen er van te profiteren. Volgens Severijn had één klant zelfs 93 toestellen ineens besteld. Omdat het bedrijf dat niet wilde belonen, besloot het vrijdag af te zien van het goedmakertje.
De initiatiefnemers van de website "Ik wil mijn Otto TV" eisen dat Otto de televisies alsnog levert. Op de site hadden zich maandag rond het middaguur al zo’n honderdvijftig klanten geregistreerd. Door de grote belangstelling raakte de site zelfs overbelast.
Van Gool-Westmaas heeft inmiddels een jurist ingeschakeld om namens de gedupeerden op te treden als Otto niet toegeeft. "We zijn er echt niet op uit om Otto failliet te laten verklaren," zegt ze. Maar het uitblijven van de aanvankelijk toegezegde tegemoetkoming zit haar dwars. "Eerst beloven ze een 'pleister op de wonde', en dan komen ze daar op terug. Otto stapelt blunder op blunder. Ze zijn gewoon niet professioneel."
Juristen
Severijn kan zich de woede van de klanten best voorstellen. Toch is het bedrijf vooralsnog niet van plan de televisies te leveren. Volgens de juristen van Otto valt de vergissing wel degelijk onder de uitzonderingen die in de algemene leveringsvoorwaarden van het bedrijf zijn vermeld.
Euro of 800 bij de Wehkamp begreep ik.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:54 schreef kreischer2000 het volgende:
Onzin, ik wil gewoon mijn televisie.
Dat mag, maar dan moet je hem ook gewoon betalen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:54 schreef kreischer2000 het volgende:
"Jouw" televisie nog wel.quote:Op maandag 30 oktober 2006 14:54 schreef kreischer2000 het volgende:
Jullie hadden zeker geen 1 besteld he?quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:32 schreef danos het volgende:
Tsjonge ik had toch wel gedacht dat de kous nu was afgedaan, zijn er toch een een groepje debielen die hun eigen gedrag goed proberen te praten. Echt het zijn wel de meest onzinnige argumenten die ik ooit heb gehoord. En dat ze geen tegemoetkoming krijgen is gewoon de schuld van alle bestellers. En die snol werd zelf notabene door een collega op de advertentie gewezen.
En hoe zielig: bij telefoonabonnementen krijg je tegenwoordig ook van alles al gratis. Die mensen zijn alleen maar bezig om zichzelf vrij te pleitten van een misstap die ze zelf hebben begaan.
Tegen de muur met die 150 man! Dood aan ze allemaal!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |