ja dat wel natuurlijkquote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:23 schreef Jegorex het volgende:
[..]
De mensen die een wandsteun voor 1000 euro hebben gekocht, krijgen zij hun wandsteun wel?
quote:
Links op de homepage staat een formuliertje: aanmelden, daar je servicenummer invullen (staat op de bevestiging die je hebt gehad) plus je geboortedatum. Daarna kun je kiezen voor klantenrekening, je maakt een password aan en daarna kun je kiezen voor bv mijn leveringen of mijn betalingen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:49 schreef mschol het volgende:
[..]
bestelstatus?? waar???
die kan ik helemaal niet opvragen volgens mij?
Meeste mensen zullen het wel gelezen/gehoord hebben. Maar...is het ECHT waar dat het geen bindende overeenkomst is?? Het halve werk bij ons heeft er 1 besteld...quote:Otto.nl verkoopt per ongeluk lcd-tv's voor spotprijs
Uitgegeven: 26 oktober 2006 13:02
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2006 16:11
AMSTERDAM - Postorderbedrijf Otto heeft op zijn site per ongeluk een lcd-televisie voor een spotprijs aangeboden. Het Philipstoestel, met een diameter van 80 centimeter, kost normaal gesproken rond de duizend euro, maar is op de site voor 99 euro te koop.
Otto ontdekte de fout al begin deze week na telefoontjes van verbaasde klanten. De fout is waarschijnlijk afgelopen vrijdag al ontstaan, toen de prijs van de televisie in het computersysteem werd verwisseld met die van een bijpassende wandsteun. Donderdagochtend hadden zo'n elfhonderd klanten geprobeerd de televisie te bestellen. Sinds de fout in de publiciteit kwam, is dat aantal flink opgelopen.
Handen in het haar
Donderdagmiddag stond de verkeerde prijs nog altijd op de website. Volgens woordvoerster Nicole Severijns kan alleen Otto's moederbedrijf in Duitsland de fout herstellen, en dat is "kennelijk erg ingewikkeld". Bij de Nederlandse Otto-vestiging in Tilburg zitten ze inmiddels "met de handen in het haar". "Het systeem is helemaal niet flexibel," verzucht Severijns.
Otto gaat alle klanten telefonisch benaderen om excuses en een "pleister op de wonde" aan te bieden, maar de televisie wordt niet voor de foutieve prijs geleverd. Dat zou volgens de algemene voorwaarden van het bedrijf niet hoeven. Weliswaar ontvangen bestellers per e-mail een bevestiging, maar volgens Otto's juristen zou dat geen bindende overeenkomst zijn.
Het Otto-meisje geeft in dit gesprek aan (dat dus van voor 15.59 uur is) dat de aanbieding waarschijnlijk binnen een uur van de site verdwenen is.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:59 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp?Context=N%7C2%2C12%7CX%7Cotto&src=redactie&id=4208
Behalve als je een auto prijst voor 40 euro ipv 40.000 euro.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:27 schreef jochem8 het volgende:
Euh...volgens mij is een bedrijf gewoon verplicht te leveren.
Dit werd me vandaag door mijn baas verteld toen ik iets verkeerd aan het prijzen was.
Opgelost.quote:Aanbiedingen en prijzen
Aanbiedingen gelden zo lang de voorraad strekt. Otto garandeert dat de prijzen zoals deze vermeld staan in haar catalogi, in door Otto uitgegeven mailings en op de Website niet zullen worden verhoogd gedurende de looptijd van de betreffende catalogi, mailings of gedurende de op de Website aangegeven termijn, tenzij wettelijke maatregelen aanleiding geven tot verhoging van de prijzen. Otto is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten in haar catalogi, mailings of op de Website.
No shit, sherlock!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:23 schreef teamlead het volgende:
ik ben geen jurist... maar als je niet snapt dat die prijs van 99,- niet kan kloppen heb je volgens mij toch echt een plank voor je kop. En er staat vast iets in de kleine lettertjes over voorbehoud enzo
Maar hoe zit het wettelijk? Als ik in m'n voorwaarden zet dat je naar je garantie kan fluiten als je iets bij me koopt, klopt dat wettelijk gezien totaal niet, en slaan die voorwaarden als een lul op een drumstel, waarbij je weer uitkomt in het muziek subforum. En daar weten ze ook niks.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:29 schreef calvobbes het volgende:
http://www.otto.nl/is-bin(...)e%2Fterms_conditions
[..]
Opgelost.
werkt zelfde als hun servicequote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het Otto-meisje geeft in dit gesprek aan (dat dus van voor 15.59 uur is) dat de aanbieding waarschijnlijk binnen een uur van de site verdwenen is.
Inmiddels zijn we ruim 4 uur verder en nog steeds staat de aanbieding er.
Wat de juiste prijs van dit toestel zou moeten zijn vind ik overigens ook discutabel: Otto.de biedt hem voor ¤ 899,= aan, andere NL winkels voor rond de ¤ 800,= dus dat bedrag van "rond de duizend euro" lijkt me flink overdreven.
Daarbij: er wordt vaker gestunt.... afgelopen zomer: een enkeltje Amsterdam - Parijs met de TGV voor ¤ 10,=
Een vliegticket kan ook niet ¤ 1,= kosten, maar toch wordt er mee geadverteerd en dan is het ook geen drukfout.
Een zakje met snoepquote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:38 schreef Byte_Me het volgende:
ben wel benieuwd wat de pleister op de wonde wordt, heb er namelijk zelf ook maar eentje besteld onder het mom van "je weet maar nooit".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |