abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42962059
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:23 schreef Jegorex het volgende:

[..]

De mensen die een wandsteun voor 1000 euro hebben gekocht, krijgen zij hun wandsteun wel?
ja dat wel natuurlijk
pi_42962117
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:24 schreef master_X het volgende:

[..]

ja dat wel natuurlijk
Ik was al bang dat ik een nieuwe wandsteun moest kopen.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  Moderator donderdag 26 oktober 2006 @ 19:33:37 #43
9859 crew  Karina
Woman
pi_42962285
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:49 schreef mschol het volgende:

[..]

bestelstatus?? waar???
die kan ik helemaal niet opvragen volgens mij?
Links op de homepage staat een formuliertje: aanmelden, daar je servicenummer invullen (staat op de bevestiging die je hebt gehad) plus je geboortedatum. Daarna kun je kiezen voor klantenrekening, je maakt een password aan en daarna kun je kiezen voor bv mijn leveringen of mijn betalingen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:21:16 #44
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_42963647
quote:
Otto.nl verkoopt per ongeluk lcd-tv's voor spotprijs

Uitgegeven: 26 oktober 2006 13:02
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2006 16:11

AMSTERDAM - Postorderbedrijf Otto heeft op zijn site per ongeluk een lcd-televisie voor een spotprijs aangeboden. Het Philipstoestel, met een diameter van 80 centimeter, kost normaal gesproken rond de duizend euro, maar is op de site voor 99 euro te koop.

Otto ontdekte de fout al begin deze week na telefoontjes van verbaasde klanten. De fout is waarschijnlijk afgelopen vrijdag al ontstaan, toen de prijs van de televisie in het computersysteem werd verwisseld met die van een bijpassende wandsteun. Donderdagochtend hadden zo'n elfhonderd klanten geprobeerd de televisie te bestellen. Sinds de fout in de publiciteit kwam, is dat aantal flink opgelopen.

Handen in het haar

Donderdagmiddag stond de verkeerde prijs nog altijd op de website. Volgens woordvoerster Nicole Severijns kan alleen Otto's moederbedrijf in Duitsland de fout herstellen, en dat is "kennelijk erg ingewikkeld". Bij de Nederlandse Otto-vestiging in Tilburg zitten ze inmiddels "met de handen in het haar". "Het systeem is helemaal niet flexibel," verzucht Severijns.

Otto gaat alle klanten telefonisch benaderen om excuses en een "pleister op de wonde" aan te bieden, maar de televisie wordt niet voor de foutieve prijs geleverd. Dat zou volgens de algemene voorwaarden van het bedrijf niet hoeven. Weliswaar ontvangen bestellers per e-mail een bevestiging, maar volgens Otto's juristen zou dat geen bindende overeenkomst zijn.
Meeste mensen zullen het wel gelezen/gehoord hebben. Maar...is het ECHT waar dat het geen bindende overeenkomst is?? Het halve werk bij ons heeft er 1 besteld...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:23:33 #45
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_42963719
ik ben geen jurist... maar als je niet snapt dat die prijs van 99,- niet kan kloppen heb je volgens mij toch echt een plank voor je kop. En er staat vast iets in de kleine lettertjes over voorbehoud enzo
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:25:17 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_42963788
quote:
Het Otto-meisje geeft in dit gesprek aan (dat dus van voor 15.59 uur is) dat de aanbieding waarschijnlijk binnen een uur van de site verdwenen is.
Inmiddels zijn we ruim 4 uur verder en nog steeds staat de aanbieding er.

Wat de juiste prijs van dit toestel zou moeten zijn vind ik overigens ook discutabel: Otto.de biedt hem voor ¤ 899,= aan, andere NL winkels voor rond de ¤ 800,= dus dat bedrag van "rond de duizend euro" lijkt me flink overdreven.

Daarbij: er wordt vaker gestunt.... afgelopen zomer: een enkeltje Amsterdam - Parijs met de TGV voor ¤ 10,=
Een vliegticket kan ook niet ¤ 1,= kosten, maar toch wordt er mee geadverteerd en dan is het ook geen drukfout.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_42963806
Er staat bij de advertenties toch altijd "Onder voorbehoud van drukfouten". Dit valt er ook gewoon onder.
De overeenkomst moet van 2 kanten komen, de klant wil wel natuurlijk... maar het bedrijf niet.
Helaas (had er zelf ook over negedacht, maar het leek me al stug)
pi_42963856
Euh...volgens mij is een bedrijf gewoon verplicht te leveren.

Dit werd me vandaag door mijn baas verteld toen ik iets verkeerd aan het prijzen was.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:29:03 #49
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_42963909
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:27 schreef jochem8 het volgende:
Euh...volgens mij is een bedrijf gewoon verplicht te leveren.

Dit werd me vandaag door mijn baas verteld toen ik iets verkeerd aan het prijzen was.
Behalve als je een auto prijst voor 40 euro ipv 40.000 euro.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_42963910
http://www.otto.nl/is-bin(...)e%2Fterms_conditions
quote:
Aanbiedingen en prijzen
Aanbiedingen gelden zo lang de voorraad strekt. Otto garandeert dat de prijzen zoals deze vermeld staan in haar catalogi, in door Otto uitgegeven mailings en op de Website niet zullen worden verhoogd gedurende de looptijd van de betreffende catalogi, mailings of gedurende de op de Website aangegeven termijn, tenzij wettelijke maatregelen aanleiding geven tot verhoging van de prijzen. Otto is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten in haar catalogi, mailings of op de Website.
Opgelost.
pi_42963987
Ja maar misschien heeft Willem het wel gedaan en niet Otto?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:30:49 #52
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_42963992
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:23 schreef teamlead het volgende:
ik ben geen jurist... maar als je niet snapt dat die prijs van 99,- niet kan kloppen heb je volgens mij toch echt een plank voor je kop. En er staat vast iets in de kleine lettertjes over voorbehoud enzo
No shit, sherlock!

Ik heb ook het idee dat de zin die Otto er neer zet erg makkelijk is, volgensmij zitten daar nog meer rechten/plichten aan dan dat daar echt zo makkelijk staat. Die algemene voorwaarden die ze op hun site hebben staan moeten ergens gedeponeerd zijn of iets dergelijks, in ieder geval rechtsgeldig zijn gemaakt.

Doet mij namelijk denken aan iets wat ik wel eens in de supermarkt zie: "Als een product bij de kassa meer kost dan het geprijst staat in de winkel, mag u het gratis meenemen". Niet totaal vergelijkbaar, maar dat spookt wel door mijn hoofd.

In ieder geval krijg ik nog een waardebon als het niet zo is
pi_42964190
quote:
Maar hoe zit het wettelijk? Als ik in m'n voorwaarden zet dat je naar je garantie kan fluiten als je iets bij me koopt, klopt dat wettelijk gezien totaal niet, en slaan die voorwaarden als een lul op een drumstel, waarbij je weer uitkomt in het muziek subforum. En daar weten ze ook niks.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:37:29 #54
126459 Blauwtje1971
Corpulatieliefhebber!
pi_42964256
Otto is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten in haar catalogi, mailings of op de Website.

tis een typefout en DAAR staat niets over in de Algemene Voorwaarden (wishful thinking..mag ik ook ff aub!!)
Voor sommigen is het "Gaan we door of slaan we af?"
Bij de meeste is het " Gaan we af of slaan we door"
pi_42964284
ben wel benieuwd wat de pleister op de wonde wordt, heb er namelijk zelf ook maar eentje besteld onder het mom van "je weet maar nooit".
pi_42964386
Ook al staat het niet in de alg. voorwaarden. Het is geen geldige overeenkomst.

Wil en verklaring van de aanbieder (Otto.nl) komen niet overeen. De wil van de aanbieder komt niet overeen met zijn verklaring.

Bescherming van de koper d.m.v. art. 3:35 BW vervalt door een duidelijke vergissing van de aanbieder. (geen 1000 Euro maar slechts 99 Euro) (vertrouwensleer vervalt) Aan de voorwaarde dat de verkrijger (koper) 'onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze' de verklaring heeft mogen opvatten is duidelijk NIET voldaan.

donderdag 26 oktober 2006 @ 20:41:06 #57
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42964397
Die 99 euro is natuurlijk onzin, maar die bevestiging maakt het allemaal wel sappig

Op de telegraafsite noemen mensen zichzelf trouwens "gedupeerd" door deze actie
Vampire Romance O+
pi_42964431
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het Otto-meisje geeft in dit gesprek aan (dat dus van voor 15.59 uur is) dat de aanbieding waarschijnlijk binnen een uur van de site verdwenen is.
Inmiddels zijn we ruim 4 uur verder en nog steeds staat de aanbieding er.

Wat de juiste prijs van dit toestel zou moeten zijn vind ik overigens ook discutabel: Otto.de biedt hem voor ¤ 899,= aan, andere NL winkels voor rond de ¤ 800,= dus dat bedrag van "rond de duizend euro" lijkt me flink overdreven.

Daarbij: er wordt vaker gestunt.... afgelopen zomer: een enkeltje Amsterdam - Parijs met de TGV voor ¤ 10,=
Een vliegticket kan ook niet ¤ 1,= kosten, maar toch wordt er mee geadverteerd en dan is het ook geen drukfout.
werkt zelfde als hun service
pi_42964504
Volgens mij maakt Otto een hele slechte beurt. Het scherm staat nl nog steeds te koop voor 99 euro. Als het een type fout zou zijn, dan hadden ze alle tijd gehad om het te herstellen. Echter Otto heeft dit niet gedaan, waardoor ze volgens mij heel zwak staan.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:44:01 #60
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_42964519
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:38 schreef Byte_Me het volgende:
ben wel benieuwd wat de pleister op de wonde wordt, heb er namelijk zelf ook maar eentje besteld onder het mom van "je weet maar nooit".
Een zakje met snoep
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')