abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42953483
Ik ben wel benieuwd wat die pleister op de wond is....
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_42953590
Ik moest ook lachen om die appel en dat ei

Maar ik ben ook echt benieuwd wat ze er aan gaan doen, stond ook op het punt er een te bestellen. Maar ik las de magische woorden:
'Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het te mooi om waar te zijn'
Coolest trailer ever
Cafeļne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_42953608
je kan op zich nu wel even sollicteren bij de helpdesk van otto, ze moet 1100 mensen bellen.
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_42954522
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:48 schreef rudedeltadude het volgende:
je kan op zich nu wel even sollicteren bij de helpdesk van otto, ze moet 1100 mensen bellen.
haha, dan zijn ze alweer een TV kwijt aan belkosten
I spoke proper England since I was a children.
pi_42954562
Waarom in ONZ
  Redactie Sport donderdag 26 oktober 2006 @ 15:47:34 #26
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_42955586
ze zullen nu de wandsteun wel gratis bij de tv leveren als je hem alsnog wilt hebben
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Nerd met benen donderdag 26 oktober 2006 @ 15:59:34 #27
18073 miss_bleu
pi_42955998
quote:
BNR - 26 oktober 2006 00:00

Otto maakt dure fout
De internetwinkel van Otto heeft enkele dagen een HD TV aangeboden voor 99 euro. Dat leek te mooi om waar te zijn en dat bevestigt Otto nu ook.


De 'aanbieding' van Otto


Maar er is al een behoorlijk aantal klanten dat de televisie heeft besteld en daarvoor een opdrachtbevestiging heeft gekregen. En ook die bevestiging bevat weer het bedrag van 99 euro. Otto zegt dat er sprake is van een menselijke fout waardoor de koop niet door kan gaan voor de officiƫle prijs.

Nicole Severijns van Otto in gesprek met presentator Lara Rense


Edward Sterenborg van de Consumentenbond durft niet te zeggen, of Otto voor de oorspronkelijke prijs moet leveren. De wet is daar niet helder over.

Edward Sterenborg in gesprek met presentator Lara Rense


De Consumentenbond adviseert klanten die de TV voor 99 euro hebben besteld, contact op te nemen met de Geschillencommissie voor Consumentenzaken.
http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp?Context=N%7C2%2C12%7CX%7Cotto&src=redactie&id=4208
pi_42956321
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:12 schreef verita het volgende:
Otto gaat alle klanten telefonisch benaderen om excuses en een "pleister op de wonde" aan te bieden, maar de televisie wordt niet voor de foutieve prijs geleverd.

Volgens mij is er jurisprudentie over zoiets maar weet het niet zeker, hier een vergelijkbaar gevalletje:

Een winkelier bood zomerjurken in de krant aan voor 'een appel en een ei'. En moest vervolgens een klant die het er niet bij liet zitten, de jurk leveren voor de appel en het ei dat ze had meegenomen.

Maar als je eerlijk bent dan weet je dat het niet kan. Toch? Maar veel succes, ben wel benieuwd.
Muziekwinkel Feedback had hier in Apeldoorn een tijd geleden uitverkoop, en daar ging het letterlijk zo! Prijskaartjes met "een appel en een ei", en bij duurdere spullen stond bijv. *Beertender + 2 vaatjes"...

En ze stonden tot buiten op de stoep in de rij met al die zooi die op de prijskaartjes stond!
pi_42956381
quote:
Onjuiste prijsopgave

Een consument kan geen rechten ontlenen aan een aanbieding als hij had kunnen en moeten begrijpen dat de ondernemer bij het prijzen van het artikel een fout heeft gemaakt.
De kwestie begint als de consument op internet een aanbieding ziet voor een all in one apparaat, dat de functies van kleurenprinter, kleurenscanner en kleurencopier in zich verenigd. De prijs: ƒ 144,- (¤ 65,-) inclusief BTW. De consument aarzelt geen seconde en bestelt per e-mail twee apparaten. De ondernemer bevestigt de bestelling en laat weten hoe een factuur kan worden gedownload. Daarop maakt de consument een bedrag van ƒ 288,- (¤ 130,-) aan de ondernemer over.
Een paar dagen laat de ondernemer weten dat er een fout is gemaakt. De juiste prijs is ƒ 571,- (¤ 259,-) per stuk. Als hij nog prijs stelt op levering, moet hij het resterende bedrag overmaken.
De consument houdt voet bij stuk. Hij is van mening in het bezit te zijn van een geldige koopovereenkomst, die door middel van een factuur door de ondernemer is bevestigd. Hij eist levering van de beide apparaten voor een totaalprijs van ƒ 288,- (¤ 130,-).
De ondernemer stelt dat volgens de algemene voorwaarden prijsopgaven altijd geschieden onder voorbehoud van fouten. In dit geval was de prijs onjuist vanwege een euroconversiefout, waarbij de prijs in euro's abusievelijk in guldens was vermeld. Nog voordat de order was uitgevoerd, heeft hij de consument laten weten dat de prijs fout was en hem voor de keus gesteld te annuleren of de juiste prijs te betalen. De order was niet schriftelijk bevestigd. Derhalve is geen overeenkomst tot stand gekomen.
Dat laatste standpunt deelt de commissie niet. De ondernemer heeft immers een factuur ter beschikking gesteld. Weliswaar met een onjuist bedrag, maar deze kan wel degelijk worden beschouwd als een bevestiging van de order van de consument.
Dat de facturering een elektronisch automatisme is, komt voor rekening en risico van de ondernemer.
Maar dat betekent niet dat de consument ook automatisch recht heeft op het bestelde tegen de opgegeven prijs. De commissie acht dat in strijd met de redelijkheid en billijkheid. Uit een door de consument overhandigde prijsvergelijking blijkt dat de op een na goedkoopste aanbieding ƒ 684,- bedraagt, een verschil van ƒ 540,- Dit verschil is zo groot dat de consument had kunnen en moeten begrijpen dat de door de ondernemer opgegeven prijs niet juist kan zijn. Ook heeft de consument geen navraag gedaan bij de ondernemer.
Billijkheidshalve kan de consument geen levering van twee apparaten tegen een totaalprijs van ¤ 130,- toekomen. De commissie beslist dat de consument recht heeft op levering van twee apparaten voor de prijs van ¤ 259,- per stuk, ook indien de prijs tussentijds gestegen mocht zijn.
Aan de andere kant is het de schuld van de ondernemer dat de consument enige tijd in de veronderstelling heeft verkeerd dat hij een 'echt koopje' had.
Daarom moet de ondernemer aan de consument een schadevergoeding van ¤ 45,- betalen als vergoeding voor gemaakte porti- en telefoonkosten. De commissie acht de klacht derhalve gedeeltelijk gegrond.


En er is voldoende jurispudentie over. Helaas...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_42956742
Philips 80cm LCD TV voor 99 euro?

bijblijven mensen,

FOK! heeft gezorgd voor de publiciteit
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_42957517
net als die pc laatst
off the wall
pi_42957693
Dit staat in de algemene voorwaarden op de site:

"Otto is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten in haar catalogi, mailings of op de Website."

En nog een verwijzing naar een wetsartikel waarin een en ander geregeld is.

http://www.otto.nl/is-bin(...)e%2Fterms_conditions

Zeg maar tegen je tv-tje
Wie dit leest is gek
  donderdag 26 oktober 2006 @ 16:47:24 #33
136021 gateh
be different
pi_42957729
net als die telefoon paar jaar terug.
osdorp posse!
pi_42960446
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit staat in de algemene voorwaarden op de site:

"Otto is niet gebonden aan haar aanbod indien sprake is van druk-, zet- of programmeerfouten in haar catalogi, mailings of op de Website."

En nog een verwijzing naar een wetsartikel waarin een en ander geregeld is.

http://www.otto.nl/is-bin(...)e%2Fterms_conditions

Zeg maar tegen je tv-tje
Die voorwaarden zeggen overigens niets. Als die TV op de site per ongeluk voor 799,-- had gestaan, terwijl 999,-- bedoeld werd, had Otto geen poot om op te staan, wat de voorwaarden ook zeggen. Dat dit nu niet doorgaat heeft andere oorzaken. (jurisprudentie)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_42960803
offtopic: wat doet dit topic in onz? dit hoort toch eerder in WGR zou je zeggen nav inhoud van het topic?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  Moderator donderdag 26 oktober 2006 @ 18:43:32 #36
9859 crew  Karina
Woman
pi_42961012
Ik had er ook een besteld, maar als ik nu bij mijn bestelstatus kijk (kun je zien als je inlogt) dan is deze helemaal leeg en "nog te betalen" ook, de bestelling is dus helaas al geannuleerd door Otto
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_42961106
Had me wel leuk geleken als iedereen een tv wandsteun had ontvangen
pi_42961155
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:43 schreef Karina het volgende:
Ik had er ook een besteld, maar als ik nu bij mijn bestelstatus kijk (kun je zien als je inlogt) dan is deze helemaal leeg en "nog te betalen" ook, de bestelling is dus helaas al geannuleerd door Otto
bestelstatus?? waar???
die kan ik helemaal niet opvragen volgens mij?
pi_42961548
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:44 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

hehe
pi_42962041
quote:
De fout is volgens Otto ontstaan toen de prijs van de televisie werd verwisseld met die van een bijbehorende wandsteun.
De mensen die een wandsteun voor 1000 euro hebben gekocht, krijgen zij hun wandsteun wel?
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')