abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42952145
quote:
Otto.nl verkoopt per ongeluk lcd-tv's voor spotprijs

Uitgegeven: 26 oktober 2006 13:02
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2006 13:27
AMSTERDAM - Postorderbedrijf Otto heeft op zijn site per ongeluk een lcd-televisie voor een spotprijs aangeboden. Het Philipstoestel, met een diameter van 80 centimeter, kost normaal gesproken rond de duizend euro, maar was op de site voor 99 euro te koop.

Volgens een woordvoerder stond de verkeerde prijs al sinds vrijdag op de site. Ongeveer elfhonderd klanten hebben de televisie sindsdien geprobeerd te bestellen.

Otto gaat alle klanten telefonisch benaderen om excuses en een "pleister op de wonde" aan te bieden, maar de televisie wordt niet voor de foutieve prijs geleverd. Dat zou volgens de algemene voorwaarden van het bedrijf niet hoeven.

De fout is volgens Otto ontstaan toen de prijs van de televisie werd verwisseld met die van een bijbehorende wandsteun.
Heb van de week zo'n scherm besteld, kijken wat er gaat gebeuren
pi_42952175
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:05 schreef amokjeeh het volgende:

[..]

Heb van de week zo'n scherm besteld, kijken wat er gaat gebeuren
dat kan ik je wel vertellen:
quote:
Otto gaat alle klanten telefonisch benaderen om excuses en een "pleister op de wonde" aan te bieden, maar de televisie wordt niet voor de foutieve prijs geleverd. Dat zou volgens de algemene voorwaarden van het bedrijf niet hoeven.
pi_42952202
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:06 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat kan ik je wel vertellen:
[..]
Wow adrem zeg, ik doel op het voorstel natuurlijk
pi_42952212
oud
quote:
Volgens een woordvoerder stond de verkeerde prijs al sinds vrijdag op de site. Ongeveer elfhonderd klanten hebben de televisie sindsdien geprobeerd te bestellen.

De fout is volgens Otto ontstaan toen de prijs van de televisie werd verwisseld met die van een bijbehorende wandsteun.
Welkom op FOK!
pi_42952222
Ik heb geen telefoonnummer achtergelaten...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:08:20 #6
142972 Blauwbaard
Zinloos Kaboutergeweld
pi_42952243
Doet me denken aan die goedkope laptops
Op woensdag 31 januari 2007 09:10 schreef yvonne het volgende:
:r
Kutnaam, yvonne :r
pi_42952256
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:08 schreef Blauwbaard het volgende:

[..]

Doet me denken aan die goedkope laptops
En toen?
pi_42952270
het is toch logisch dat ze ze niet meegeven, en je had er zelf ook wel aan kunnen denken dat het door de war was gehaald met zo'n wandmeubel
Welkom op FOK!
pi_42952309
haha leuk..
pi_42952332
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:09 schreef Zosk het volgende:
het is toch logisch dat ze ze niet meegeven, en je had er zelf ook wel aan kunnen denken dat het door de war was gehaald met zo'n wandmeubel
die stond niet op de site
pi_42952371
Otto gaat alle klanten telefonisch benaderen om excuses en een "pleister op de wonde" aan te bieden, maar de televisie wordt niet voor de foutieve prijs geleverd.

Volgens mij is er jurisprudentie over zoiets maar weet het niet zeker, hier een vergelijkbaar gevalletje:

Een winkelier bood zomerjurken in de krant aan voor 'een appel en een ei'. En moest vervolgens een klant die het er niet bij liet zitten, de jurk leveren voor de appel en het ei dat ze had meegenomen.

Maar als je eerlijk bent dan weet je dat het niet kan. Toch? Maar veel succes, ben wel benieuwd.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_42952387
er staan kei veel wandmeubels op de site, en allemaal rond ¤99,-
Welkom op FOK!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:19:40 #13
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_42952622
tvp
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 14:21:14 #14
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_42952686
Net als dat toen met norrod, een laptop van een euro of 1300 in de verkoop voor 99 cent
pi_42952909
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:12 schreef Zosk het volgende:
er staan kei veel wandmeubels op de site, en allemaal rond ¤99,-
mssr niet onder lcd tv's -> 60-80cm
pi_42952955
maar dan nog kun je er wel bij nadenken
Welkom op FOK!
  donderdag 26 oktober 2006 @ 14:33:06 #17
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42953076
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:12 schreef verita het volgende:
Otto gaat alle klanten telefonisch benaderen om excuses en een "pleister op de wonde" aan te bieden, maar de televisie wordt niet voor de foutieve prijs geleverd.

Volgens mij is er jurisprudentie over zoiets maar weet het niet zeker, hier een vergelijkbaar gevalletje:

Een winkelier bood zomerjurken in de krant aan voor 'een appel en een ei'. En moest vervolgens een klant die het er niet bij liet zitten, de jurk leveren voor de appel en het ei dat ze had meegenomen.

Maar als je eerlijk bent dan weet je dat het niet kan. Toch? Maar veel succes, ben wel benieuwd.
Ze zijn alleen verplicht het artikel voor die prijs te verkopen als het aannemelijk is dat dat product echt die prijs heeft.
Dwz. Als ze hem aangeboden hadden voor 899 ipv 999 had je kunnen zeggen "jaaah, ik dacht dat het een aanbieding was". Nu ze em voor 99 ipv. 999 euro aanbieden had je er zelf vanuit kunnen gaan dat het een fout was en hoeven ze em niet te leveren .
pi_42953351
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:29 schreef Zosk het volgende:
maar dan nog kun je er wel bij nadenken
ik houd me van de domme...
zoals 99.9% van de webshop winkelaars..
pi_42953425
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:40 schreef mschol het volgende:

[..]

ik houd me van de domme...
zoals 99.9% van de webshop winkelaars..
Dan kan dit mooi een overzichtspagina worden van hoe alles verloopt met Otto.

Dus wie heeft er nog meer gekocht
pi_42953482
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:12 schreef verita het volgende:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')