abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43075161
foutje

[ Bericht 52% gewijzigd door Prego op 30-10-2006 19:45:55 ]
pi_43076361
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:51 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij
Verschillende bronnen. Keuringsdienst van waarde meldde het laatst, ik geloof Radar ofzo ook onlangs.

En ik heb het vorige week even nagevraagd bij mijn slachterij.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:05:08 #153
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dųr!
pi_43086845
Ik heb helemaal niets tegen vegatariėrs. Ik vind het zelfs lovenswaardig dat ze handelen vanuit hun principes. Gewoon doen! Mij zul je er nooit grappen over zien of horen maken.

Echter, ik ben een flinke groep die hard evangelische veganisten (ja ik weet het, dat is heel wat anders dan een vegetariėr) op een forum tegengekomen (je weet wel, denk in de richting van PETA) die mij direct (uitgesproken!) haten als ik vertel dat hun propagande gebaseerd zijn op drogredenen en dat ook in hun make-up en andere zaken (zoals de eerdere voorbeelden waar gelatine in zit) vaak dierlijke producten zitten verwerkt. Dan gaan de handjes op de oren. Het was een caviaforum, en resulteerde in mijn eerste IP-ban ooit.
pi_43096853
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Verschillende bronnen. Keuringsdienst van waarde meldde het laatst, ik geloof Radar ofzo ook onlangs.

En ik heb het vorige week even nagevraagd bij mijn slachterij.
Ow
Owkee. Verbaast me wel. Het is toch nog steeds zo dat je voor halal-slachtingen een ontheffing nodig hebt.
Heb je ook een (verifieerbare) bron, Sigme?
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_43098040
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:46 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ow
Owkee. Verbaast me wel. Het is toch nog steeds zo dat je voor halal-slachtingen een ontheffing nodig hebt.
Slachterijen die aan de Appie leveren gaven dat telefonisch toe aan medewerkers van het televisieprogramma Rader. Ze wisten niet dat er opnamen werden gemaakt. Heb je het nieuws wel gevolgd?

Zie AH Halal vlees deeltje 2 (laatste pagina)
pi_43098266
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 11:46 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Ow
Ik heb -als het goed is, ik kan het zelf niet bekijken- hier het filmpje van de keuringsdienst van waarde: http://www.rvu.nl/kvw/index.php?i=8&r=30&n=450

Ik wist het zelf trouwens ook niet hoor, zoalshetis vertelde het me laatst, hier: CDA en VVD voor dierenmishandeling
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43103823
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:30 schreef m021 het volgende:
Goede post sizzler!

Zelf krijg ik vaak "maar sla je dan wel vliegen dood" naar mijn hoofd geworpen.
Als ik dit positief beantwoord volgt de welbekende triomfantelijke glimlach van de vraagsteller: moet je kijken wat een hypocriet ik ben! Ik ben tegen de bioindustrie, maar ondertussen sla ik wel vliegen dood! Wat heb ik toch een nepprincipes!
Als je geen vlees eet omdat je tegen dierenleed bent of zo zou dat inderdaad hypocriet zijn. Als je geen vlees eet omdat je het niet lekker vindt niet. Ligt er maar aan dus. Ik vind het ook wel opmerkelijk in ieder geval.

Nu ben ik dan zelf weer zo dat ik op zich niets heb tegen het eten van dieren, maar wel tegen het onnodig doden of het slecht behandelen van dieren. Ik ga dus niet zomaar een spin doodtrappen of zo, die zet ik altijd gewoon buiten, en ik zet slakken altijd aan de overkant in het park voor m'n moeder weer met het gif aan komt zetten. Maar ik eet dus wel vlees, zoveel mogelijk biologisch/vrije uitloop. Batterijeieren hoef ik niet hoor.
Verder eet ik graag m'n eten 'puur', zo eet ik dus zo min mogelijk dingen met gelatine, kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen, etc. Het is alleen wel lastig om het allemaal te vermijden, het lukt niet altijd.
Zuivel mag ik sowieso niet, alleen gekookt, maar in de pudding thuis gaat geen gelatine. In de praktijk eet ik bijna geen zuivel meer.
Ik overweeg wel vegetarisch te gaan eten als ik op mezelf woon, of in ieder geval deels. Veel vlees eet ik toch al niet, van mij hoeft het ook niet zo nodig iedere dag. Ik vind een keer een stukje kip of een tartaartje of biefstukje lekker hoor, maar bij veel gerechten maakt het me ook echt niet uit. Vegetarisch gehakt door een gerecht ipv gewoon gehakt merk je meestal niet eens.
Verder zou ik wel graag meer zelf maken, zoals bijvoorbeeld brood. Ik had pas een zak bruine broodjes gekocht en had er nog een over. Die was ik een week in m'n tas vergeten en hij was nog steeds zacht. Dan vraag je je toch ook af wat ze er allemaal in gedaan hebben. Dat hoeft van mij ook niet zo nodig.

[ Bericht 43% gewijzigd door Maeghan op 31-10-2006 16:15:23 ]
Sanity is (not) statistical
pi_43104070
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Goed bereide tofu vind ik wel lekker, en volstrekt niet vergelijkbaar met vlees.

Ik bedoel dan ook die bakjes met nep-gehakt, nep-hamburger, nep-worstje etc, waarin gepoogd is zoveel mogelijk uiterlijk & smaak van vlees te benaderen. Ik vind het een beetje alsof je, als je vlees maar wist te vermommen als wortel, het dan als vegatarier opeens wel zou eten.
Sinds wanneer zijn gehakt, hamburgers en worstjes typische vleesvormen? Groeien ze zo aan de koe of zo? Als ze nou tofu zouden maken in de vorm van een drumstick, ja dan zou ik zeggen dat het raar is, maar wat is er 'vlezig' aan een platgeslagen balletje bijvoorbeeld?
pi_43105005
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 15:52 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn gehakt, hamburgers en worstjes typische vleesvormen? Groeien ze zo aan de koe of zo? Als ze nou tofu zouden maken in de vorm van een drumstick, ja dan zou ik zeggen dat het raar is, maar wat is er 'vlezig' aan een platgeslagen balletje bijvoorbeeld?
Er is niks vlezigs aan een bal, maar nep-gehakt is echt opzettelijk zoveel mogelijk gelijkend op vleesgehakt gemaakt. Hamburgers en worstjes - ja, dat vind ik toch echt klassieke vormen van vleesverwerking.

Neem een falaffel (let niet op m'n spelling). Dat doet geen poging een hamburger te zijn, dat is gewoon zichzelf.

Het gaat mij om dat neppige. Niet om de maling of de vorm.
pi_43105131
Een falafel is toch ook net een broodje vol kleine gehaktballetjes =P

Tja, ik vind nepgehakt klein, bleek en kruimelig en daarin niets lijken op gehakt. En hamburgers vind ik gewoon een handige vorm. Praktischer dan een vierkantje of zo, lijkt me.
pi_43871562
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:47 schreef TheSilentEnigma het volgende:
In Denemarken werd ik uitgelachen toen in in de supermarkt vroeg waar de vleesvervangers lagen.

Ik vind het overigens juist heel hypocriet als mensen wel vlees eten, maar inderdaad niet willen weten waar dat vandaan komt
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43895018
Ik ben een tijd vegetarier geweest om de redenen van:
- geen beesten willen eten
- omdat ze zo kut behandeld worden
- omdat de hollandse pot uit overdadig veel vlees bestaat.

Toen werd ik pesco vegetarier omdat:
- ik vissen at die tot hun dood vrij rondzwemden in een zee of rivier, dat is veel beter dan iets eten (ook melk of eieren) van een beest dat vastzit.
(Ik vond het wel dubbel om wel melk en kaas van gevangen koeien te consumeren maar de vrije visjes te laten staan)
- vis is gezond
- vis is lekker

Toen ging ik toch maar weer vlees erbij eten omdat:
- om de biologische veeteelt te steunen
- eiwitten
- lekker

Al met al eet ik wel gezonder en verantwoorder dan toen ik kind was, dus bewust eten heeft me veel goed gedaan.
En ik eet vrijwel alleen biologisch (altijd als ik het koop, maar ik kijk gegeven vlees en vis niet in de bek (behalve geen paardevlees of vlees van knaagdieren of primaten of walvissen, want dat vind ik, zeg maar, kannibalisme.)).

Dus ik sta geheel achter de gezegdes "weet wat je eet" en ook "de mens is geen vuilnisbak" en "respecteer je voedsel".
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')