quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:30 schreef m021 het volgende:Goede post sizzler!
Zelf krijg ik vaak "maar sla je dan wel vliegen dood" naar mijn hoofd geworpen.
Als ik dit positief beantwoord volgt de welbekende triomfantelijke glimlach van de vraagsteller: moet je kijken wat een hypocriet ik ben! Ik ben tegen de bioindustrie, maar ondertussen sla ik wel vliegen dood! Wat heb ik toch een nepprincipes!
![]()
Als je geen vlees eet omdat je tegen dierenleed bent of zo zou dat inderdaad hypocriet zijn. Als je geen vlees eet omdat je het niet lekker vindt niet. Ligt er maar aan dus. Ik vind het ook wel opmerkelijk in ieder geval.
Nu ben ik dan zelf weer zo dat ik op zich niets heb tegen het eten van dieren, maar wel tegen het onnodig doden of het slecht behandelen van dieren. Ik ga dus niet zomaar een spin doodtrappen of zo, die zet ik altijd gewoon buiten, en ik zet slakken altijd aan de overkant in het park voor m'n moeder weer met het gif aan komt zetten. Maar ik eet dus wel vlees, zoveel mogelijk biologisch/vrije uitloop. Batterijeieren hoef ik niet hoor.
Verder eet ik graag m'n eten 'puur', zo eet ik dus zo min mogelijk dingen met gelatine, kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen, etc. Het is alleen wel lastig om het allemaal te vermijden, het lukt niet altijd.
Zuivel mag ik sowieso niet, alleen gekookt, maar in de pudding thuis gaat geen gelatine. In de praktijk eet ik bijna geen zuivel meer.
Ik overweeg wel vegetarisch te gaan eten als ik op mezelf woon, of in ieder geval deels. Veel vlees eet ik toch al niet, van mij hoeft het ook niet zo nodig iedere dag. Ik vind een keer een stukje kip of een tartaartje of biefstukje lekker hoor, maar bij veel gerechten maakt het me ook echt niet uit. Vegetarisch gehakt door een gerecht ipv gewoon gehakt merk je meestal niet eens.
Verder zou ik wel graag meer zelf maken, zoals bijvoorbeeld brood. Ik had pas een zak bruine broodjes gekocht en had er nog een over. Die was ik een week in m'n tas vergeten en hij was nog steeds zacht. Dan vraag je je toch ook af wat ze er allemaal in gedaan hebben. Dat hoeft van mij ook niet zo nodig.
[ Bericht 43% gewijzigd door Maeghan op 31-10-2006 16:15:23 ]