Hou op, schei uit.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:22 schreef BlaatschaaP het volgende:
[...]
Wat ik ook zo ontzettend lachwekkend vind zijn de mensen die dan 'dreigend' met een broodje worst ofzo voor je neus gaan zitten zwaaien. Natuurlijk hard lachend, omdat het wel zo grappig is een vegetarier te confronteren met vlees. Zielig, eigenlijk.
Eet je ook geen gelatine? Ik heb het, jaren geleden, wel even geprobeerd maar het zorgde voor teveel gedoe. Op elke verpakking moeten checken of er gelatine in zit, vond ik te veel van het goede. Nu hoeft dat alleen bij sauzen en mixen e.d.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hou op, schei uit.![]()
Zoooo ontzettend kinderachtig.
Of als je iets zit te eten (ijs ofzo) roepen "ja maar er zit vlees in hoor!"
Trouwens: laatst at ik ergens een joghurtje toen iemand opeens zie: hee, er zit varken in! Dus ik, gewend aan die flauwe grappen: "Jaja, natuurlijk". Bleek dat er echt varken in zat!! Op de verpakking stond "gelatine (varken)" .![]()
Jawel, dat kan idd niet anders. Maar het was wel vreemd om op zo'n joghurtkuipje "varken" te zien staan.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Eet je ook geen gelatine? Ik heb het, jaren geleden, wel even geprobeerd maar het zorgde voor teveel gedoe. Op elke verpakking moeten checken of er gelatine in zit, vond ik te veel van het goede. Nu hoeft dat alleen bij sauzen en mixen e.d.
Die is ook erg ja!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:30 schreef m021 het volgende:
Zelf krijg ik vaak "maar sla je dan wel vliegen dood" naar mijn hoofd geworpen.
En daar heb jij moeite mee, want?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:38 schreef du_ke het volgende:
Wat me tegenstaat is dat ze er vaak zo sneu en bleekjes uitzien.
Van vlees eten krijg je echt geen kleurtje hoor.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:38 schreef du_ke het volgende:
Wat een onzin. Alleen mensen die niet genoeg essentiėle voedingsstoffen binnenkrijgen gaan er door hun dieet bleekjes uitzien; aangezien vegetariėrs doorgaans juist beter op hun voeding letten dan vleeseters, is de kans klein dat je een bleke vegetariėr tegenkomt.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:38 schreef du_ke het volgende:
Maar dat heeft toch niks met hun schoenen te maken?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:38 schreef du_ke het volgende:
Natuurlijk gaat een vegetariėr jou geen vlees voorschotelen: dat is tegen zijn principes. Maar iemand géén vlees te eten geven, dat is vast niet tegen jouw principes. Daarom is het heel normaal dat jij een vegetariėr geen vlees voorzet, en dat een vegetariėr jou ook geen vlees aanbiedt.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:03 schreef lurf_doctor het volgende:
Ik vind vegetariers OK en ik houd ook altijd rekening mee als een vegetarier komt eten, maar wat me opvalt is dat bji een tegenbezoek een vegetarier nooit rekening houdt met mijn carnivore voorkeur.![]()
Jammer is dat.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:14 schreef Aoristus het volgende:
Toch maar partij voor de dieren doen, Sizzler?
Lijkt me niet...quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:03 schreef sizzler het volgende:
Persoonlijk boeit het lot van dieren mij niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat ben ik niet met je eens. Dat hangt van de vegetarier af. Ik zou persoonlijk best een vleesgerecht willen bereiden voor mijn gasten. Het probleem is alleen dat ik gewoon volkomen geen ervaring heb met koken met vlees. Als iemand me helpt, doe ik het zo. Maar ik voel me prettiger met ingredienten die ik kenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:08 schreef m021 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat een vegetariė² jou geen vlees voorschotelen: dat is tegen zijn principes. Maar iemand gé©® vlees te eten geven, dat is vast niet tegen jouw principes. Daarom is het heel normaal dat jij een vegetariė² geen vlees voorzet, en dat een vegetariė² jou ook geen vlees aanbiedt.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:25 schreef Frollo het volgende:
Ik heb ook nog een mooie. Ga zitten en hou je stevig vast. Daar gaat ie!Van alle achterlijke opmerkingen die ik in mijn leven gehoord heb is dat toch wel de uber-opmerking.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
Als ik er maar niet met mijn handen in hoef te kneden zoals bij gehaktballen dan vind ik het ook niet erg om er een kippenbout oid in te gooien.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:31 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Dat hangt van de vegetarier af. Ik zou persoonlijk best een vleesgerecht willen bereiden voor mijn gasten. Het probleem is alleen dat ik gewoon volkomen geen ervaring heb met koken met vlees. Als iemand me helpt, doe ik het zo. Maar ik voel me prettiger met ingredienten die ik ken.
Het hangt inderdaad van de vegetariƫr af, maar waarom zou je een vleesgerecht gaan bereiden voor een vleeseter? Hij kan toch wel een dagje zonder vlees? Door een vleeseter vlees voor te schotelen benadruk je nog maar weer eens het stereotiepe beeld dat vegetarisch voedsel niet lekker is.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:31 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Dat hangt van de vegetarier af. Ik zou persoonlijk best een vleesgerecht willen bereiden voor mijn gasten. Het probleem is alleen dat ik gewoon volkomen geen ervaring heb met koken met vlees. Als iemand me helpt, doe ik het zo. Maar ik voel me prettiger met ingredienten die ik ken.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind dat iedereen zelf mag bepalen wat ze eten. Als iemand behoefte heeft aan vlees en bij mij komt eten, wil ik ze dat gerust voorschotelen. Net als dat ik 'verwacht' van vrienden dat ze dat omgekeerd ook doen. Ik vind het gewoon zo beleefd naar mensen die je kent om rekening te houden met hun eetwensen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:36 schreef m021 het volgende:
[..]
Het hangt inderdaad van de vegetariƫr af, maar waarom zou je een vleesgerecht gaan bereiden voor een vleeseter? Hij kan toch wel een dagje zonder vlees? Door een vleeseter vlees voor te schotelen benadruk je nog maar weer eens het stereotiepe beeld dat vegetarisch voedsel niet lekker is.
Ja, dat ken ik ook. Bij mij ontstond 't ook omdat m'n moeder vegetarier was, maar ik ben er zelf mee doorgegaan toen zij weer vlees begon te eten. Gelukkig woon ik nu in een omgeving met enkel nog een vegetarier, dus problemen met eten koken thuis heb ik nietquote:Als ik trouwens mensen vertel dat ik nooit vlees heb gehad omdat mijn ouders vegetariƫrs zijn, wordt het al snel gezien alsof mijn ouders me daarmee tekort deden, alsof het een straf was. "Je woont nu op jezelf, dan kan je toch nu gewoon vlees gaan eten?"
Haphap.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:43 schreef sizzler het volgende:
[..]
Van vlees eten krijg je echt geen kleurtje hoor.
Nee die stoffen schoentjes krijgen ze zweetvoeten vanquote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch niks met hun schoenen te maken?
Daar baal ik trouwens wel van als je ergens eet (restaurant oid). Niet-vegetariers gaan er vanuit dat vegetarisch eten iets aparts moet zijn met veel groenten. In veel restaurants (als ze al vegetarisch eten hebben!) krijg je dan een envelop van bladerdeeg met groenten. Thats it. Terwijl je bijna alle normale gerechten kunt bereiden, maar dan zonder vlees of met veggie-burger erin.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:36 schreef m021 het volgende:
[..]
Door een vleeseter vlees voor te schotelen benadruk je nog maar weer eens het stereotiepe beeld dat vegetarisch voedsel niet lekker is.
Dat de meeste vegatariers erg principeel zijn is mij bekend, maar het gaat meer om gastvrijheid en respect. Ik ben dan ook aangenaam verrast door de vegetariers in dit topic die wel respect hebben voor de (principele) vleeseterquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:36 schreef m021 het volgende:
[..]
Het hangt inderdaad van de vegetariƫr af, maar waarom zou je een vleesgerecht gaan bereiden voor een vleeseter? Hij kan toch wel een dagje zonder vlees? Door een vleeseter vlees voor te schotelen benadruk je nog maar weer eens het stereotiepe beeld dat vegetarisch voedsel niet lekker is.
Inderdaad! Bladerdeeg en groenten, de ideale restaurant vega-combi. Belachelijk is het. Ik heb volgens mij nog nooit een 'vleesgerecht' gezien met een vleesvervanger. Wat is er mis met een normale pasta bolognese met in plaats van echt gehakt vegetarisch gehakt? Waarom moet het altijd zo extravagant en belachelijk?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Daar baal ik trouwens wel van als je ergens eet (restaurant oid). Niet-vegetariers gaan er vanuit dat vegetarisch eten iets aparts moet zijn met veel groenten. In veel restaurants (als ze al vegetarisch eten hebben!) krijg je dan een envelop van bladerdeeg met groenten. Thats it. Terwijl je bijna alle normale gerechten kunt bereiden, maar dan zonder vlees of met veggie-burger erin.
Gisteren heb ik een overheerlijke risotto gegeten met kaassaus, paprika, champignons en stukjes kaas erin. Heerlijk. Of lasagne zonder vlees maar met drie soorten kaas, of quiche. Morgen eet ik Thais. En er zijn zat pasta-gerechten te bedenken. Of een ovenschotel van aardappels, prei en kaassaus. Je kan echt zo veel lekkere dingen maken, maar het beeld wat mensen van vegetarisch eten hebben beperkt zich tot groenten en om het vlees op te vullen nog maar wat extra groenten.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:25 schreef Frollo het volgende:
Ik heb ook nog een mooie. Ga zitten en hou je stevig vast. Daar gaat ie!Gheh, gheh. Uit dezelfde onzin-categorie:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lurf is the message and the message is Lurf
In Groot-Brittanniƫ hebben restaurants soms onder aan de kaart staan: alle vleesgerechten kunnen ook geleverd worden met vleesvervanger. Dat zie je in Nederland helaas niet of nauwelijks.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:57 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb volgens mij nog nooit een 'vleesgerecht' gezien met een vleesvervanger.
Er bestaat niet zoiets als een "principiƫle vleeseter". Over welk principe hebben we het dan, "het is goed om dieren te slachten"?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:54 schreef lurf_doctor het volgende:
Dat de meeste vegatariers erg principeel zijn is mij bekend, maar het gaat meer om gastvrijheid en respect. Ik ben dan ook aangenaam verrast door de vegetariers in dit topic die wel respect hebben voor de (principele) vleeseter
Je ontkent dat ik bestaquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:13 schreef m021 het volgende:
[..]
In Groot-Brittanniƫ hebben restaurants soms onder aan de kaart staan: alle vleesgerechten kunnen ook geleverd worden met vleesvervanger. Dat zie je in Nederland helaas niet of nauwelijks.
[..]
Er bestaat niet zoiets als een "principiƫle vleeseter". Over welk principe hebben we het dan, "het is goed om dieren te slachten"?
Ja maar je kan van een zichzelf min of meer serieus nemend restaurant toch ook niet verwachten dat ze groenteburgers op de kaart zetten?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:13 schreef m021 het volgende:
[..]
In Groot-Brittanniƫ hebben restaurants soms onder aan de kaart staan: alle vleesgerechten kunnen ook geleverd worden met vleesvervanger. Dat zie je in Nederland helaas niet of nauwelijks.
[..]
toen ik nog groenlinkssympathisant vegetarier was, heb ik in een normaal restaurant eens de enige vegetarische maaltijd besteld die ze op de kaart hadden, het werd een kledderboel met vooral veel ketchupquote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar je kan van een zichzelf min of meer serieus nemend restaurant toch ook niet verwachten dat ze groenteburgers op de kaart zetten?
Ben ik niet met je eens, in zoverre dat een serieus restaurant weliswaar geen groenteburger op de kaart moet zetten, maar wel moet zorgen voor een (of eigenlijk minimaal 3) volwaardig vegetarisch gerecht.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar je kan van een zichzelf min of meer serieus nemend restaurant toch ook niet verwachten dat ze groenteburgers op de kaart zetten?
Ik vond dat ik geen vlees meer zou mogen eten als ik mijn lammetjes niet naar de slacht zou kunnen brengen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:28 schreef Autodidact het volgende:
Ik heb er een hekel aan hoe dieren behandeld worden in de bio-industrie en er ligt toch steevast een lap vlees op mijn bord...dat is pas hypocriet.
Dat wel natuurlijk.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:33 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, in zoverre dat een serieus restaurant weliswaar geen groenteburger op de kaart moet zetten, maar wel moet zorgen voor een (of eigenlijk minimaal 3) volwaardig vegetarisch gerecht.![]()
Het heeft wel wat inderdaad.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:34 schreef sigme het volgende:
In dezelfde ruimte hangt een gehalveerde koe. Weet je dat ze een speciale flex (haakse slijper) hebben voor koe? En een hele mooie bijl. Is mooi werk, slager zijn. Vonden m'n slagers ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |