Ja hoor en die twijfel bleek ook terecht. Ik heb vervolgens een deel laten vernietigen, wat aanpassingen laten maken, en een eigen verklaring laten opnemen in het dossier. Het waren echter voornamelijk (soms belangrijke) details. De hoofdlijnen klopte alles wel mee.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:54 schreef tinoz het volgende:
graag wilde ik weten of er nog meer mensen zijn die hun medisch dossier onvoledig achten en twijfelen of alle stukken er wel inzitten en of alles wel naar behoren is ingevult.
Tegenwerking ondervindt je doorgaans niet. Wel kan het zijn dat een arts je vraagt waarom je e.e.a. opvraagt, want hoewel bij ziekenhuizen de aanvraag voor een afschrift niet via de artsen zelf gaat, wordt de aanvraag wel in je status opgenomen.quote:Binnenkort ga ik mijn nieuwe medisch dossier aanvragen en dan ga ik kijken wat er allemaal neit klopt .... graag wilde ik ook weten of er veel mensen zijn die een medisch dossier hebben kunnen opvragen maar het gewoon neit gedaan hebben omdat het te veel moeite was of ofdat ze een beetje tegen gewerkt werden door het eventueel afraden van een arts of iets dergelijks .
We mogen onze handen zeker wel dichtknijpen dat je hier een fijne afkorting over de schutting wilde komen gooien.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 18:59 schreef DDM het volgende:
Mensen zijn tegenwoordig niet eens capabel meer om te googlen: WGBO staat voor Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst. Overigens snap ik niet echt wat je daarmee wilt bereiken aangezien het grootste gedeelte uit medisch jargon bestaat.
Google is het middel bij uitstek om dat soort dingen uit te zoeken. Je hoeft niet alles voor te kauwen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We mogen onze handen zeker wel dichtknijpen dat je hier een fijne afkorting over de schutting wilde komen gooien.![]()
Nee, stel je voor dat je iemand echt zou helpen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:07 schreef DDM het volgende:
[..]
Google is het middel bij uitstek om dat soort dingen uit te zoeken. Je hoeft niet alles voor te kauwen.
Ach ja je kan het ook anders bekijken. Ik geef iemand nog het voordeel van de twijfel. Jij gaat er meteen vanuit dat iemand niet capabel danwel slim genoeg is om dat zelf op te zoeken. Maar goed. Zoals jij meestal doet: je maak je druk om niets. Je moet eens leren selecteren wat wel en wat niet een discussie waard is.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je iemand echt zou helpen.
Ik ga ervan uit dat jij zo arrogant bent om de moeite niet te nemen iets direct behoorlijk uit te leggen. Maar goed, je hebt wel gelijk dat ik me niet druk moet maken om jouw blaaskakerij, want dat is inderdaad geen discussie waard.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:25 schreef DDM het volgende:
[..]
Ach ja je kan het ook anders bekijken. Ik geef iemand nog het voordeel van de twijfel. Jij gaat er meteen vanuit dat iemand niet capabel danwel slim genoeg is om dat zelf op te zoeken. Maar goed. Zoals jij meestal doet: je maak je druk om niets. Je moet eens leren selecteren wat wel en wat niet een discussie waard is.
At TS: Dat hoef ik niet op te zoeken. Ik weet wat die afkortingen betekenen.
Dat heeft niets met arrogantie of blaaskakerij te maken. Maar blijkbaar is jouw woordenboek niet al te breed. Maar dit verschijnsel komt vaak voor. Als iemand zich in het nauw gedreven voelt dan gaan ze met dit soort termen smijten. Te vergelijken met kleine kinderen die dan beginnen te schelden. Om een discussie te goed te kunnen voeren heb je goede argumenten nodig. En niet dit soort quasi-argumenten.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat jij zo arrogant bent om de moeite niet te nemen iets direct behoorlijk uit te leggen. Maar goed, je hebt wel gelijk dat ik me niet druk moet maken om jouw blaaskakerij, want dat is inderdaad geen discussie waard.![]()
omdat mensen die in het dossier schrijven en het dossier lezen voor medische doeleinden deze termen prima begrijpen....quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:26 schreef tinoz het volgende:
waarom staat het medisch dossier ook vol afkortingen zonder uitleg ?
Precies. Patienten denken altijd dat het maar van 1 kant moet komen. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Ook niet in de geneeskunde.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:32 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
omdat mensen die in het dossier schrijven en het dossier lezen voor medische doeleinden deze termen prima begrijpen....
neem aan dat de meeste van jullie onze rapportages op de ICU/MCU ook niet begrijpen .
Je kunt niet verwachten dat profesionele zorgbeoefenbaars hun eigen schrijfwijze en woorden aanpassen aan het feit dat er mensen hun dossier willen inzien.
Dan moet een pt maar om uitleg vragen of een gesprek aanvragen met een arts als hij/ of zij vragen heeft omtrent een bepaalde behandeling.
't Is niet eens een discussie. Ik erger me aan je en daar geef ik uiting aan.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:32 schreef DDM het volgende:
[..]
Dat heeft niets met arrogantie of blaaskakerij te maken. Maar blijkbaar is jouw woordenboek niet al te breed. Maar dit verschijnsel komt vaak voor. Als iemand zich in het nauw gedreven voelt dan gaan ze met dit soort termen smijten. Te vergelijken met kleine kinderen die dan beginnen te schelden. Om een discussie te goed te kunnen voeren heb je goede argumenten nodig. En niet dit soort quasi-argumenten.
En ik erger me aan jou dat jij altijd op de kleinste dingen reageert. In dit geval een afkorting die gewoon terug te vinden is op internet.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
't Is niet eens een discussie. Ik erger me aan je en daar geef ik uiting aan.
Ja. En dan. Wat kan TS met de WGBO? Of moet hij die maar gewoon gaan lezen van a tot z, onder het mom van 'je kan niet alles voorkauwen'?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:36 schreef DDM het volgende:
[..]
En ik erger me aan jou dat jij altijd op de kleinste dingen reageert. In dit geval een afkorting die gewoon terug te vinden is op internet.
Omdat het door artsen wordt gebruikt die die afkortingen kennen of weten waar ze die op kunnen zoeken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:26 schreef tinoz het volgende:
waarom staat het medisch dossier ook vol afkortingen zonder uitleg ?
Patienten hebben recht op een uitleg wanneer ze hun dossier niet begrijpen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:34 schreef DDM het volgende:
[..]
Precies. Patienten denken altijd dat het maar van 1 kant moet komen. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Ook niet in de geneeskunde.
yups zie wat ik hierboven al eerder typte...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Patienten hebben recht op een uitleg wanneer ze hun dossier niet begrijpen.
Zelfde argumenten als net: Mensen zijn capabel genoeg om zelf te beoordelen of een site geschikt is voor hun. Dit wordt al aangeleerd op de middelbare school.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja. En dan. Wat kan TS met de WGBO? Of moet hij die maar gewoon gaan lezen van a tot z, onder het mom van 'je kan niet alles voorkauwen'?
Ehhh heb ik ergens geschreven dat ik dat niet vind?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Patienten hebben recht op een uitleg wanneer ze hun dossier niet begrijpen.
Mee eens. Kretologie dient een doel. Het is echter niet zo zwart/wit dat een arts een dossier mee geeft en als er vragen komen kan zeggen "Een prettige dag nog!".quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
yups zie wat ik hierboven al eerder typte...
maar ik vind niet dat een arts of een verpleegkundige daarom maar alle gegevens in boerenkindernederlands moet gaan typen....
Maar nu concreet: wat denk jij, DDM dat TS kan hebben aan de WGBO?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:40 schreef DDM het volgende:
[..]
Zelfde argumenten als net: Mensen zijn capabel genoeg om zelf te beoordelen of een site geschikt is voor hun. Dit wordt al aangeleerd op de middelbare school.
Google: eerste hit:
http://www.hulpgids.nl/wetten/wgbo.htm Een simpele omschrijving lijkt me toch. Helder Nederlands ook.
Je kunt altijd een arts vragen wat iets betekent in het medisch dossier. Als je daar zelf dan aantekeningen bij maakt kun je daar ook later naar refereren.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:42 schreef tinoz het volgende:
het spijt me feestelijk , maar als het op een medisch dossier aankomt vind ik dat er ook ee nverslag van mag of moet worden gemaakt dat begrijpbaar is voor de patient zodat die als het nodig is eens kan inzien wat hij of zij wilt weten van zaken die hem of haar interresseren
nou daar ben ik het dus niet mee eens...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:42 schreef tinoz het volgende:
het spijt me feestelijk , maar als het op een medisch dossier aankomt vind ik dat er ook ee nverslag van mag of moet worden gemaakt dat begrijpbaar is voor de patient zodat die als het nodig is eens kan inzien wat hij of zij wilt weten van zaken die hem of haar interresseren
Zie hier:quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar nu concreet: wat denk jij, DDM dat TS kan hebben aan de WGBO?
In die wet staat dat een patient dat gewoon mag inzien en dat er van tegenwerking geen sprake mag zijn. Deze wet is gewoon evidence en staat sterker in zijn schoenen dan een reactie die hier geplaatst wordt dat het wel of niet kan.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:54 schreef tinoz of er veel mensen zijn die een medisch dossier hebben kunnen opvragen maar het gewoon neit gedaan hebben [b]omdat het te veel moeite was of ofdat ze een beetje tegen gewerkt werden door het eventueel afraden van een arts of iets dergelijks .
Bronquote:Recht op correctie
Op basis van de inzage in zijn gegevens kan de betrokkene de organisatie verzoeken de gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Dat kan als de gegevens die gebruikt worden door de organisatie feitelijk onjuist, onvolledig of niet ter zake dienend zijn voor het doel of de doeleinden van de verwerking. De organisatie moet binnen vier weken reageren op het verzoek van de betrokkene.
In geval van inwilliging van het verzoek moeten andere instanties aan wie de (onjuiste) gegevens in het voorafgaande jaar zijn verstrekt van de wijzigingen op de hoogte gesteld worden, tenzij dat onmogelijk is of een onredelijke inspanning oplevert voor de organisatie. De organisatie moet de wijzigingen zo snel mogelijk doorgeven.
Wanneer er sprake is van een IBS ontstaat er echter pas na 10 jaar een recht op vernietiging. Het is volgens mij alsnog wel mogelijk om in dat geval een eigen verklaring toe te laten voegen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:49 schreef Lienekien het volgende:
TS, volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) heb je recht op inzage in je dossier, maar ook recht op correctie:
[..]
Bron
Ik raad je trouwens aan om eens contact te zoeken met een deskundige, die jou kan begeleiden in het opvragen van je dossier en met jou bekijkt of je verdere actie wilt ondernemen.
Dit is een verpleeg-dossier lijkt me? Dat is weer iets anders dan een psychiatrisch dossier of een poliklinisch dossier..quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:49 schreef Beessie-Jen het volgende:
wat heeft een pt eraan om zulke gegevens te lezen????
Ik vind dat ook een goede vraag. Second opinion lijkt me in dat geval?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:51 schreef Beessie-Jen het volgende:
en uh wie bepaalt dan of iets juist of onjuist is?
een arts kan iets diagnostiseren op basis van de gegevens, terwijl de pt het daar niet mee eens kan zijn???
Heb je wel je hele dossier mee gekregen? Ik heb gehad dat een groot deel van mijn dossier (En juist het deel waar ik bijzondere interesse in had) op de afdeling zelf werd opgeslagen ipv in het archief, waardoor dat deel ontbrak in de reactie op mijn eerste verzoek.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:52 schreef tinoz het volgende:
pt is patient cq is ? een ip adres van een arts ?
ik heb mijn medisc dossier naar mijn arts gebracht maar die heeft het ook niet met me doorgenomen en mijn psychiater heeft het kort doorgenomen maar ik wist toen niet wat ik moest vragen en heb daarom heel veel dingen over het hoofd gezien die achteraf belangrij zouden zijn geweest .... de conclusie uit het medisch dossier dat ik hier heb liggen zou trouwens zijn dat ik niet gek ben en gewoon zou sporen .... maar als ik mijn laatste update zou vragen zou daar moeten instaan dat ze terug zijn gekomen op die beslissing en me weer eens gek verklaard hebben zonder er bij te zetten wat , ik heb een gesprek gehad met mijn psycholoog en die zei dat alle gesprekken die gehouden worden ook tussen hulpverleners en de patient in het dossier erbij komen wat ik zelf in de eerste instantie van hem eiste. maar dat is duidelijk dus niet het geval ... weet iemand waarom dat er neit instaat dan want ik weet het neit ......
Ook daar staat terminologie in. Of snap jij wat compos mentis, anhedonie en parafilieen betekent? Om zo maar even wat termen uit een psychiatrisch dossier te noemen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dit is een verpleeg-dossier lijkt me? Dat is weer iets anders dan een psychiatrisch dossier of een poliklinisch dossier..
Zo uit mijn hoofd niet, maar ook een psychiater heeft dat ooit moeten leren, dus ergens is wel te vinden wat dat betekent.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:57 schreef DDM het volgende:
[..]
Ook daar staat terminologie in. Of snap jij wat compos mentis, anhedonie en parafilieen betekent? Om zo maar even wat termen uit een psychiatrisch dossier te noemen.
Die aantekeningen horen daarom ook officieel niet eens in het dossier thuis.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Je hebt niet het recht om alles in te zien dacht ik. Artsen maken ook aantekeningen voor zichzelf over een patiënt omdat ze nu eenmaal niet alles kunnen onthouden van 400 patiënten. Die aantekeningen zijn als ik me niet vergis privé en mogen verwijderd worden voor inzage door een patiënt.
Klopt,maar die aantekeningen bevinden zich niet in het dossier.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Je hebt niet het recht om alles in te zien dacht ik. Artsen maken ook aantekeningen voor zichzelf over een patiënt omdat ze nu eenmaal niet alles kunnen onthouden van 400 patiënten. Die aantekeningen zijn als ik me niet vergis privé en mogen verwijderd worden voor inzage door een patiënt.
Oke. Maar ook in de psychiatrie komen niet relevante gegevens (voor de patient) in het dossier. Zelfs bloeduitslagen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo uit mijn hoofd niet, maar ook een psychiater heeft dat ooit moeten leren, dus ergens is wel te vinden wat dat betekent.
Ik doelde met die vergelijking echter op de relevantie van de gegevens. Wat een psychiater in zijn dossier schrijft vind ik van grotere relevantie dan mijn bloedsamenstelling tijdens een opname.
Ik zoek op die link op Ypsilon, maar ik vind niks... ?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:03 schreef tinoz het volgende:
ik heb een stuk gevonden op internet waar iets over ypsilon staat ....
http://tinoz.com/phpbb/phpBB2/viewtopic.php?t=131
Uiteraard, maar ik kan voor mezelf wel beslissen wat ik relevant vind en niet.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:05 schreef DDM het volgende:
[..]
Oke. Maar ook in de psychiatrie komen niet relevante gegevens (voor de patient) in het dossier. Zelfs bloeduitslagen.
In theorie wel. Daarom mag er ook niet gekrast worden in een dossier, want daaronder kan alles gestaan hebben. Als je krassen ziet dan mag je een arts daarop aanspreken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:05 schreef tinoz het volgende:
dus er kan best op een blad ergens in een archief staan : patient is een dikke eikel
Dat klopt. Maar omdat je vroeg of het veel verschil uitmaakte tussen een verpleegdossier en poli/psychiatrisch dossier.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik kan voor mezelf wel beslissen wat ik relevant vind en niet.
Nouja, het handschrift van een arts is ook zonder krassen maar met moeite leesbaar.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:07 schreef DDM het volgende:
[..]
In theorie wel. Daarom mag er ook niet gekrast worden in een dossier, want daaronder kan alles gestaan hebben. Als je krassen ziet dan mag je een arts daarop aanspreken.
Je hebt inderdaad gelijk dat dat een persoonlijke overweging is.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:08 schreef DDM het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar omdat je vroeg of het veel verschil uitmaakte tussen een verpleegdossier en poli/psychiatrisch dossier.
quote:Een geheel nieuw machtsmiddel is de vereniging Ypsilon, opgericht door ouders en artsen, die er voor kan zorgen dat "patiënten" makkelijker tot bepaalde behandelingen gedwongen kunnen worden.
Maar eh, wat dacht je ervan om daar je vragen eens voor te leggen? Zij doen toch ook aan individuele belangenbehartiging?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:15 schreef tinoz het volgende:
klopt lien, verkeerde link gegeven ik dacht dat het daar instond maar het staat in een andere topic ... http://tinoz.com/phpbb/phpBB2/viewtopic.php?t=129&highlight=ypsilon
sorry
Ja. Dat soort dingen komen er ook in terecht (Althans, in een psychologisch dossier. Ik neem echter aan dat dat voor een psychiatrisch dossier net zo zal gelden).quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar waar ligt die grens in de psychiatrie dan bijvoorbeeld?
Een opmerking als "De patient maakt een verwarde indruk" komt dat in het dossier of niet?
Het grootste deel van het dossier beschrijft de indrukken. Een diagnose volgt pas na een hele serie indrukken, en dan nog is die diagnose vrij beperkt. Dit geldt voor een psychologisch dossier. Een psychiatrisch dossier wijkt hier misschien wel af, omdat er in de psychiatrie veel meer bij komt kijken.quote:Ik kan me zo voorstellen dat die scheidingslijn wat lastiger te bepalen is als de klachten niet lichamelijk zijn.
Ik vind dat zelf eigenlijk best slordig..quote:Mijn huisarts kalkte alles in mijn dossier, eigen opmerkingen met potlood, de rest met pen. Die zijn heel hard aan het gummen geweest toen ik het meekreeg i.v.m. een verhuizing maar de helft was nog duidelijk leesbaar omdat hij nogal hard op zijn potlood drukte.![]()
Helaas niks schokkends gelezen.![]()
En andere belangenbehartigers dan?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:19 schreef tinoz het volgende:
ik ben nogal bevooroordeeld zeg maar over ypsilon , ze zijn in mijn ogen al bekrompen en gelove nalles wat de arts zegt enzo , daar heb ik geen zin in
Hier staan een heleboel links genoemd.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:25 schreef tinoz het volgende:
daar weet ik niets vanaf
ik zie geen beelden en ik hoor ook geen geluiden ... ik ben normaal hoor ze hebben gewoon een fout gemaakt bij mijn diagnose denk i kquote:Schizofrenie is een psychiatrische ziekte die zich kenmerkt door het optreden van langdurige of meerdere psychoses. Psychoses zijn perioden waarin mensen beelden zien of stemmen horen die er voor anderen niet zijn. Tussen de psychoses door functioneren ze sociaal en psychisch minder goed. Schizofrenie is niet te genezen, wel te behandelen. Op welke manier kunnen mensen met schizofrenie een plek vinden in de samenleving? Welke therapieën, leefregels en medicatie zijn daarbij van essentieel belang?
Het gaat om beelden en geluiden die anderen niet zien of horen. Maar je ziet dus geen mensen, dieren, of dingen waarvan anderen beweren dat ze er niet zijn?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:29 schreef tinoz het volgende:
[..]
ik zie geen beelden en ik hoor ook geen geluiden ... ik ben normaal hoor ze hebben gewoon een fout gemaakt bij mijn diagnose denk i k
Die conclusie is niet geldig. Je kunt wel concluderen dat je op dit moment niet in een psychose zit.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:34 schreef tinoz het volgende:
neej , helemaal geen last van dus ik ben normaal
Het medisch dossier is dan ook bedoeld voor artsen die je behandelen. Voor hen moet alles van belang er in staan. Het is niet gezegd dat alles wat voor jou van belang is er ook in staat.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:37 schreef tinoz het volgende:
in ee nmedisch dossier onbreken heel veel zaken die van belang kunnen zijn voor de patient , in de mijn wel tenminste , dus ik wou weten of er meer mensen zijn die een half leeg dossier hebben
Zo werkt dat niet he. Een diagnose stel je middels de DSM IV (boek met psychiatrische ziekten).quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:29 schreef tinoz het volgende:
[..]
ik zie geen beelden en ik hoor ook geen geluiden ... ik ben normaal hoor ze hebben gewoon een fout gemaakt bij mijn diagnose denk i k
Ik zou maar een andere psychiater zoeken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:45 schreef tinoz het volgende:
ik heb mijn vragen wel eens aan mijn psychiater voor gelegd maar die gaf me voorstraf medicatie verhoging omdat vragen hebben neit normaal was zeitie
dus ik stel geen vragen meer aan artsen
Als dit echt het geval is wordt het tijd om van arts te switchen. Vragen hebben is heel normaal, en daar is ook een arts voor.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:45 schreef tinoz het volgende:
ik heb mijn vragen wel eens aan mijn psychiater voor gelegd maar die gaf me voorstraf medicatie verhoging omdat vragen hebben neit normaal was zeitie
dus ik stel geen vragen meer aan artsen
Ja dat slaat nergens op. Als je dit beschouwd middels de operante conditionering dan schiet dit niet op. De patient heeft dan zelf nog alles in de hand om die verhoging dan ook daadwerkelijk te slikken. De compliance (mate waarin een patient zich gedraagt t.o.v. de door de arts voorgeschreven middelen/adviezen) is sowieso laag in de psychiatrie.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als dit echt het geval is wordt het tijd om van arts te switchen. Vragen hebben is heel normaal, en daar is ook een arts voor.Bovendien zie ik niet in waarom medicatieverhoging een straf zou zijn of waarom een arts dat zou willen?
Ook dan kun je volgens mij wel iets doen om aan een andere arts te komen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:52 schreef tinoz het volgende:
maaruh ....... ik mag niet van arts switschen ik heb een dwang behandeling remember ?
Dat het verhogen van jouw mediactie als straf geen enkel doel heeft.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:53 schreef tinoz het volgende:
dmm : wederom >>>>>> wazeggie nou allemaal ?
Heeft de psychiater het dan volgens jou niet als straf bedoeld of is deze psychiater buiten zijn boekje gegaan?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:57 schreef DDM het volgende:
[..]
Dat het verhogen van jouw mediactie als straf geen enkel doel heeft.
M.i. is hij buiten zijn boekje gegaan. Het verhogen van zijn medicatie heeft in dit geval geen enkele betekenis. T.s. zegt zelf dat hij nu geen enkele klacht heeft. Dit impliceert dus dat de huidige dosering goed is. Alleen deze reden geeft recht op een verhoging.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft de psychiater het dan volgens jou niet als straf bedoeld of is deze psychiater buiten zijn boekje gegaan?
We hebben er ook niks aan dat je hier idd alleen maar termen neer komt plempen. Blijkbaar weet jij iets meer dan de gemiddelde FOK users op het medische vlak. Of je gebruikt het en legt dingen uit als je dat wil, of niet, maar ga niet half-half lopen doen...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:07 schreef DDM het volgende:
[..]
Google is het middel bij uitstek om dat soort dingen uit te zoeken. Je hoeft niet alles voor te kauwen.
Nee ben ik niet met je eens. WGBO is sneller gezegd dat de hele betekenis. Daarnaast heeft WGBO niets met jargon te maken itt tot andere woorden die ik gebruik waarvan ik wel de betekenis meld. APK kan toch ook iedereen opzoeken op internet. En kom nou niet met het argument dat iedereen dat wel kent want dat is niet zo. Maar dan hoef ik daar toch ook niet de volledige definitie te noemen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
We hebben er ook niks aan dat je hier idd alleen maar termen neer komt plempen. Blijkbaar weet jij iets meer dan de gemiddelde FOK users op het medische vlak. Of je gebruikt het en legt dingen uit als je dat wil, of niet, maar ga niet half-half lopen doen...
Nergens voor nodig, we vinden je ook wel heel interessant als je gewoon normaal dingen zegt.
Nounou, sneller... zo dringend was het antwoord ook weer niet nodig he.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:07 schreef DDM het volgende:
[..]
Nee ben ik niet met je eens. WGBO is sneller gezegd dat de hele betekenis. Daarnaast heeft WGBO niets met jargon te maken itt tot andere woorden die ik gebruik waarvan ik wel de betekenis meld. APK kan toch ook iedereen opzoeken op internet. En kom nou niet met het argument dat iedereen dat wel kent want dat is niet zo. Maar dan hoef ik daar toch ook niet de volledige definitie te noemen.
Sommige dingen hoeven niet verder ingevuld te worden. Wanneer uit een paar vragen blijkt dat je bijvoorbeeld geen depressies hebt gehad, hoeven daar niet nog eens 4 pagina's over te worden ingevuld..quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:15 schreef tinoz het volgende:
ik wil me even foucussen op de onvoledigheid van de dossiers , ze hebben geen inhouds opgave of een versie die leesbaar is , ze zijn neit helemaal ingevuld en hebben veel bladen waar scheef gedrukte kopies op staan .... je moet er ook nog voor betalen ook , ik moest er 15 euro voor betalen en dat voor een dossier dat niet eens volledig is ingevuld en waar het is ingevult is ingevuld met zaken die maar voor de helft zijn opgezogt of waar niet veel over is gevraagd zoals bijvoorbeeld mijn drugs gebruik ....
Daar staat gewoon vrolijk dat het onduidelijk is hoeveel ik gebruikt heb terwijl ze dat met een beetje moeite heus wel hadden kunnen vragen
Je kan het uitprinten en het is heel overzichtelijk en heel leesbaarquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:18 schreef soylent het volgende:
[reactie op edit]
Gaat dat digitale patientendossier trouwens nog iets aan die situatie veranderen? Of is dat iets waar puur de artsen mee te maken hebben?
Dat komt wel goed. Maar komt het ook via Internet beschikbaar met je DigID bijvoorbeeld? Dat soort mogelijkheden zijn er dan wel (al weet ik niet hoe wenselijk het is).quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:19 schreef DDM het volgende:
Je kan het uitprinten en het is heel overzichtelijk en heel leesbaarMaar aan het jargon verandert er niets.
Ja, doe maar. Als ik op de SEH een patiënt help ben ik vaak 2x zolang met invullen van papieren bezig dan met de patiënt zelf. Nog minder tijd voor patiënten en nog meer papierwerkquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:20 schreef tinoz het volgende:
ik ga maar eens strijden voor een verslag van een medische dossier en een behandeling naast het huidige dossier , voor de patient zelf zodat die op een menselijke manier op de hoogte word gebracht van de stand van zaken .
Het hoeft niet per se de arts of verpleegkundige zelf te zijn die patienten een beetje begeleidt. Ik heb het idee dat TS gewoon geen goed beeld heeft waarom hij nou behandeld wordt en wat hij ermee opschiet. Het patientendossier uitgebreider maken is niet de optimale oplossing voor zo'n probleem. Betere begeleiding/nazorg wel.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:22 schreef Isabeau het volgende:
Ja, doe maar. Als ik op de SEH een pati�nt help ben ik vaak 2x zolang met invullen van papieren bezig dan met de pati�nt zelf. Nog minder tijd voor pati�nten en nog meer papierwerk![]()
Ik denk dat dat niet mogelijk is ivm het medisch geheim. Dat soort gevoelige informatie kan iig niet centraal worden opgeslagen, en ik denk niet dat iedere zorgverlener wil investeren in een beveiligd systeem dat van buitenaf benaderbaar is.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:22 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat komt wel goed. Maar komt het ook via Internet beschikbaar met je DigID bijvoorbeeld? Dat soort mogelijkheden zijn er dan wel (al weet ik niet hoe wenselijk het is).
Dat ligt misschien ook aan patienten zelf. Patienten hebben zelf toch ook een mond waarmee ze kunnen vragen? Ik wel in ieder geval, en daar maak ik gebruik van ook wanneer dat nodig is.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:26 schreef soylent het volgende:
Het is nou eenmaal zo dat patienten vaak vinden dat ze te weinig geinformeerd worden tegenwoordig.
Juist door die stelligheid twijfel ik wel een beetje aan jouw beoordelingsvermogen, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:30 schreef tinoz het volgende:
er is helemaal geen twijfel
lees maar eens mijn andere topic ..
Ja, dat is misschien zo, maar veel mensen vragen ook niets of onthouden niets. Mensen in mijn omgeving die met 'iets' bij een specialist komen weten me meestal niet te vertellen wat ze nu precies hebben (dieptepunt een oom die zei botkanker te hebben, maar bij het lezen van papieren die hij van zijn arts had gekregen moest ik toch iets heel anders concluderen). Ze hebben geen idee welke medicijnen ze dagelijks gebruiken ("iets voor het hart") en vaak weten ze ook niet welke chirurgische ingreep er nou precies heeft plaatsgevonden. Ik juich het toe als mensen wèl precies willen weten wat er met ze aan de hand is en als ze vragen blijven stellenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:26 schreef soylent het volgende:
Het is nou eenmaal zo dat patienten vaak vinden dat ze te weinig geinformeerd worden tegenwoordig.
Je bedoelt, jij twijfelt niet. Twijfel is er genoeg.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:37 schreef tinoz het volgende:
en toch is er geen twijfel
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:30 schreef tinoz het volgende:
er is helemaal geen twijfel
lees maar eens mijn andere topic ..
Dat ze je voor niks hebben opgesloten, dat je voor niks dwangbehandeling krijgt. Dat je, zoals je zelf beweert, 'normaal' bent.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:40 schreef tinoz het volgende:
waar twijfel je nou eingelijk aan ?
Maar je vraagt wel naar mijn mening.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:51 schreef tinoz het volgende:
ja zou ik ook doen maarja jij kent mij niet he
Dat is toch niet normaal!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:01 schreef tinoz het volgende:
nee maar ik ga denk ik maar eens wat chatten enzo want ik word moe van fok op het moment ..... ben in een paar topics tegelijk bezig en dat al een paar uur
Er zijn 2 dingen. Je hebt het recht op inzage, en dat is inderdaad in de instelling zelf,maar je hebt ook recht op afschrift. Je krijgt dan een kopie van het dossier.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:18 schreef Sabsie het volgende:
Interessant om te lezen. Toch even een vraagje: Wanneer een pt zijn dossier wilt inzien mag deze toch alleen bekeken worden in de instelling of het ziekenhuis van de pt? Ik neem aan dat je je eigen dossier niet mee naar huis mag nemen. Stel dat ie zoek raakt of dat er informatie uitgehaald word door de pt. En de psychiater of arts zit er toch altijd bij als je je dossier leest, zodat hij direct vragen kan beantwoorden?
Dat soort dingen horen niet thuis in een medisch dossier.quote:Op woensdag 1 november 2006 02:12 schreef tinoz het volgende:
ok ik berijp het maar hoe weet ik dan dat ze alles wel toevoegen wat ik wil dat er in komt , ik wil ook de gesprekken erin die zijn gevoerd met de verpleging destijds
Dat is niet waar. De wet maakt onderscheid tussen inzage en afschrift. Voor medische dossiers geldt echter een recht op beiden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 22:45 schreef Aoristus het volgende:
geen idee of het al gezegd is, maar je hebt recht op inzage in al je dossiers die ooit over je geschreven zijn en voor de wet geldt, inzage betekent hetzelfde als kopiëren
Je hebt net als ik ook van die paranoide buien of dat je plotseling merkt dat het allemaal een stel prutsers zijn?quote:Ik vraag ook altijd alles op.
Ja, een schriftelijke eigen verklaring kun je laten toevoegen. Heb ik ook een keer gedaan toen er in een dossier een aantal onjuistheden waren vermeld, maar het dossier an sich (naar mijn mening) beter (nog) niet vernietigd kon worden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:38 schreef tinoz het volgende:
maar ik kan er dus ook dingen bij laten zetten ?
Dat is je al heel vaak verteld, maar kennelijk bevalt het antwoord je niet..quote:Op woensdag 1 november 2006 04:07 schreef tinoz het volgende:
wat zijn dan de redenen waarop ze mensen gevangen kunnen houden ?
Het zijn prutsersquote:Op woensdag 1 november 2006 07:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De wet maakt onderscheid tussen inzage en afschrift. Voor medische dossiers geldt echter een recht op beiden.
[..]
Je hebt net als ik ook van die paranoide buien of dat je plotseling merkt dat het allemaal een stel prutsers zijn?
In de regel worden dossiers niet doorgegeven. Wanneer je tegelijktijdig wordt behandeld op verschillende afdelingen binnen dezelfde instelling wordt er soms wel een status bijgehouden van de actuele gegevens die gedeeld wordt tussen verschillende afdelingen.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:29 schreef persoon14362 het volgende:
Ik weet niet precies wat er allemaal in een medisch dossier staat maar ik zat laatst een verslag te lezen dat geschreven was door psychiaters aan de hand van maandenlange bezoeken bij ze en ik was wel geschrokken wat er in stond.Maar wat moet ik me erbij voorstellen krijgen bijvoorbeeld psychiaters je medisch dossier voordat je met ze afspreekt?
wat stond er in dan, misschien worden wij er wel vrolijk vanquote:Op woensdag 1 november 2006 14:48 schreef Alicey het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat ik ook niet vrolijker werd toen ik voor het eerst mijn psychologisch dossier in keek.
"fokt regelmatig. <ik rol nu met mijn ogen... nadere toelichting lijkt me hier niet noodzakelijk>"quote:Op woensdag 1 november 2006 14:48 schreef Alicey het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat ik ook niet vrolijker werd toen ik voor het eerst mijn psychologisch dossier in keek.
Hoewel je huisarts wel met een druk op de knop een beknopte psychologische diagnose in een verwijsbrief kan krijgen.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:59 schreef Isabeau het volgende:
En als je een afspraak bij de chirurg hebt voor een teenprobleem dan krijgt die je psychiatrisch dossier ook niet te lezen(voor als mensen daar wel bang voor waren)
o.a. dat ik een kwetsbare persoon ben, lijd aan een dissociatieve stoornis en een cluster A ps en dat ik van binnen heel erg agressief ben en dat ik kan doordraaien zodat het tot uiting komt (Vrije vertaling van een subset van wat er staatquote:Op woensdag 1 november 2006 15:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
wat stond er in dan, misschien worden wij er wel vrolijk van
en jou maken ze modquote:Op woensdag 1 november 2006 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
o.a. dat ik een kwetsbare persoon ben, lijd aan een dissociatieve stoornis en een cluster A ps en dat ik van binnen heel erg agressief ben en dat ik kan doordraaien zodat het tot uiting komt (Vrije vertaling van een subset van wat er staat).
Wordt je er al blijer van?
a, een gevalletje mentrum?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
o.a. dat ik een kwetsbare persoon ben, lijd aan een dissociatieve stoornis en een cluster A ps en dat ik van binnen heel erg agressief ben en dat ik kan doordraaien zodat het tot uiting komt (Vrije vertaling van een subset van wat er staat).
Wordt je er al blijer van?
wachtquote:Op woensdag 1 november 2006 15:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar zij hebben nog niet door hoe levensgevaarlijk ik ben!
* Isabeau vraagt de versnelde evaluatie van Alicey aanquote:Op woensdag 1 november 2006 15:24 schreef Alicey het volgende:
Maar zij hebben nog niet door hoe levensgevaarlijk ik ben!
als je toch bezig bentquote:Op woensdag 1 november 2006 15:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau vraagt de versnelde evaluatie van Alicey aan
Neeee! Het is een complot!!!!quote:Op woensdag 1 november 2006 15:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau vraagt de versnelde evaluatie van Alicey aan
Ik ben een keer geband toen ik een analyse van zijn hond wilde maken.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:49 schreef Aarde het volgende:
[..]
als je toch bezig bent
kan er een psychologische analyse van danny worden gemaakt ajb![]()
vraag het dossier op als je dat nog niet gedaan hebt.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:58 schreef tinoz het volgende:
maar ik nap nogteeds neit dat ze niet in je medisch dossier hoeven te zetten waardoor ze op bepaalde gedachte komen zoals dat je ee ngevaar bent voor je omgeving of voor jezelf
je bedoelt als ze geen copy willen geven?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:52 schreef tinoz het volgende:
ok dan en wat moet ik doen als ze weigeren mijn medisch dossier in te vullen ?
nee ik bedoel dat niet , ik bedoel meer zoiets van : wat moet ik doen als ze wiegeren mijn dossier aan te passen ?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:59 schreef Aarde het volgende:
[..]
je bedoelt als ze geen copy willen geven?
je hebt wettelijk recht op een copy, tenzij de arts inschat dat dit je mogelijk schade berokkent. in dat geval kun je een andere arts het dossier laten bekijken, die dan kan zeggen of hij vindt dat jouw arts hierin gelijk heeft.
dat je officieel toegang wordt ontzegd tot je eigen dossier is echter zeer uitzonderlijk volgens mij.
succes.
Advocaat in de hand nemen denk ik. Waar je precies moet zijn, een geschillencommissie of rechtbank, kan de advocaat je het best vertellen. Dit lijkt mij eigenlijk een dure, tijdrovende en niet zo kansrijke zaak. Je moet namelijk mensen gaan overtuigen dat de artsen onterecht zijn om jouw informatie niet op te nemen. En zij zullen daar toch echt wel hun argumenten voor hebben, ook al sta jij er niet achter... Ik zou m'n energie er niet in steken...quote:Op woensdag 1 november 2006 18:01 schreef tinoz het volgende:
nee ik bedoel dat niet , ik bedoel meer zoiets van : wat moet ik doen als ze wiegeren mijn dossier aan te passen ?
Niet per definitie. Een samenvatting van gesprekken met psychologen en psychiaters lijkt mij voldoende voor wat het gesprekken aan gaat.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:22 schreef tinoz het volgende:
maar zijn jullie dan niet van mening dat gesprek stof relevante informatie is voor een medisch dossier in sommige gevallen zoals een gedwongen opname ?
wat wil je ermee bereiken - de tekst aanpassen, maar wat schiet je ermee op dan?quote:Op donderdag 2 november 2006 17:15 schreef tinoz het volgende:
vind ik niet je krijgt namelijk maar eens in de drie weken een psycholoog of psychiater te spreken terwijl die afgaan op wat er door het personeelgerapporteerd wordt
overtuiging?quote:Op donderdag 2 november 2006 19:25 schreef tinoz het volgende:
overtuiging
Hehe daar word je toch mooi met je vervelende eigenschappen geconfronteerd.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:48 schreef Alicey het volgende:
Nouja, het was meer dat ik het idee kreeg alsof ik het dossier van een gemiddelde TBS'er zat te lezen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:42 schreef persoon14362 het volgende:
[..]
Hehe daar word je toch mooi met je vervelende eigenschappen geconfronteerd.Tenminste dat had ik dan.
Lekker dan voor je gevoel van eigenwaardequote:Op vrijdag 3 november 2006 14:54 schreef Alicey het volgende:
Nouja, het was meer dat ik het idee kreeg alsof ik het dossier van een gemiddelde TBS'er zat te lezen.
ach, het leven is maar kortquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, het was meer dat ik het idee kreeg alsof ik het dossier van een gemiddelde TBS'er zat te lezen.
doe eens wat quotesquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ligt er ook aan hoe je e.e.a. leest. Achteraf gezien denk ik dat toch ongeveer de helft van wat er beschreven staat op dat moment wel correct was. In ieder geval begrijp ik wel hoe men tot bepaalde conclusies is gekomen. Voor de beeldvorming over klinische psychologie is dat overigens weer niet zo goed.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lekker dan voor je gevoel van eigenwaarde![]()
Er zijn agressie en onlustgevoelensquote:
Persoonlijke werkaantekeningen hoeven niet in een dossierquote:Op woensdag 1 november 2006 18:22 schreef tinoz het volgende:
maar zijn jullie dan niet van mening dat gesprek stof relevante informatie is voor een medisch dossier in sommige gevallen zoals een gedwongen opname ?
Medische dossiers zijn compleet genoeg. Andere artsen en behandelaars kunnen de informatie er in vinden die zij nodig hebben.quote:Op maandag 6 november 2006 01:18 schreef tinoz het volgende:
dan is het toch prutswerk !! of staat aan neembaarheid nog altijd voor op compleetheid
?
quote:Op maandag 6 november 2006 07:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Medische dossiers zijn compleet genoeg. Andere artsen en behandelaars kunnendenken de informatie er in vinden die zij nodig hebben.
Zeker in het geval van iemand die duidelijk compleet het contact met de realiteit kwijt is. Wat probeer je nou eigenlijk te bereikenquote:Op maandag 6 november 2006 18:52 schreef tinoz het volgende:
Medische dossiers zijn compleet genoeg. Andere artsen en behandelaars kunnen denken vinden de informatie er in die zij nodig hebben.
Wanneer heb je het schriftelijk aangevraagd en bij wat voor instantie was dat?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:33 schreef tinoz het volgende:
het is immiedels 2007 en ik heb nogsteeds mijn medisch dossier neit
Ja dat helpt.quote:Op maandag 8 januari 2007 04:15 schreef tinoz het volgende:
ik heb het gewoon gezegt , : "geef mij mijn medisch dosier moeder neukers !!!"
Als je nu eens een simpele brief opsteld dat je inzage wilt in je medisch dossier. En dat je er ook een kopie van wilt meenemen naar huis. Dan kan dat gewoon. Ze hebben namelijk hiervoor je handtekening nodig. Dat is met al die instellingen en instanties zo.quote:Op maandag 8 januari 2007 04:26 schreef tinoz het volgende:
nee ik heb gewoon gezegd dat ik het graag wil inzien en nu wordt er allemaal moeilijk gedaan om het te geven ik weet niet wat het is
Als jij op deze manier bij mij voor de bali zou staan zou ik ook moeilijk gaan doen.quote:Op maandag 8 januari 2007 04:54 schreef tinoz het volgende:
ja maar als ik het vraag moeten ze gewoon gehoorzamen !!!![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 05:07 schreef tinoz het volgende:
dan zou ik je terecht een smack geven voor je ongehoormzame lelijke aardappelhoofd en je laten gaar koken in je sop omdat jij je zelf vooropzet en je professionalitiet laat varen omdat je je zo stoer vind en belangrijker vinde dan je werk
quote:Op maandag 8 januari 2007 05:12 schreef nikky het volgende:
Ik laat me niet door een klant/cliënt/patient afbekken. En ik denk dat de personen waar je je tot nu toe schijnbaar behoorlijk onbeschoft hebt gedragen er precies zo over denken.
Briefje mét handtekening of niets. Jij kiest duidelijk voor het laatste. Dan moet je ook niet gaan janken dat je je dossier niet meekrijgt.
Je komt heel rustig, normaal en handelingsbekwaam overquote:Op maandag 8 januari 2007 05:39 schreef tinoz het volgende:
[..]
jij snapt er duidelijk niet s van nawat ik allemaal mee gemaakt heb ben ik in mijn recht die mensen in de fik te zetten uit te zeiken en daarna in stukken te snijden waarna ik ze aan varkens voer en hum mest gooi bij mijn wietpalanten waarna ik ze op rook en uit blaas in het gezixht van hun bangen familie leden die weten dat hun het zelfde lot staat te wachte ndus KOM AUB bij mij janken om vergiffenis ....
quote:Op maandag 8 januari 2007 05:39 schreef tinoz het volgende:
[..]
jij snapt er duidelijk niet s van nawat ik allemaal mee gemaakt heb ben ik in mijn recht die mensen in de fik te zetten uit te zeiken en daarna in stukken te snijden waarna ik ze aan varkens voer en hum mest gooi bij mijn wietpalanten waarna ik ze op rook en uit blaas in het gezixht van hun bangen familie leden die weten dat hun het zelfde lot staat te wachte ndus KOM AUB bij mij janken om vergiffenis ....
Hoezo wijs doen? Er wordt gewoon gezegd dat hij zijn dossier te zien krijgt als ie het netjes aanvraagt, net zoals iedereen dat zal moeten doen. Als meneer denkt dat zijn vraag alleen voldoende is om hen te doen 'gehoorzamen', heeft ie gewoon pech.quote:Op maandag 8 januari 2007 05:40 schreef Yorikz het volgende:
Ik snap tinoz zijn frustratie wel.
Die jongen heeft gewoon recht op zijn medische dossier, en aangezien de vervelende geschiedenis snap ik dat zijn frustraties hoog zijn opgelopen.
en als er dan iemand op een forum wijs gaat doen, dan krijg je dit soort tafarelen
Het hoeft overigens niet je volledige dossier te zijn. Vaak bevat een status alleen actuele kwesties.quote:Op maandag 8 januari 2007 04:21 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja dat helpt..
Ik was laatst in het ziekenhuis en ik moest zelf mijn dossier meenemen van de ene afdeling naar de ander. Even in zitten gluren. Er staat weinig in eigenlijk. Er stond in dat ik er in 1996 was voor een blinde darm operatie.. Brieven van de huisarts dat hij twijfelde zat er ook bij. Ik vond het wel grappig om te zien.
tinoz dat eerste denk ik niet. Zelf heb ik wel een keer een origineel dossier meegekregen na een verzoek tot vernietiging van bepaalde delen onder het motto "Zoek zelf maar uit wat er weg moet"quote:Op maandag 8 januari 2007 04:37 schreef nikky het volgende:
Het orginele dossier zul je nooit meekrijgen. Hoogstend ter inzake op de locatie zelf..
De artsen zijn het wettelijk veplicht bij een formeel verzoek, tenzij het aannemelijk is dat de patient er ernstige schade door oploopt, maar dat laatste komt bijna niet voor.quote:Op maandag 8 januari 2007 05:24 schreef Petre het volgende:
Bovendien denken de artsen wel 2x na voordat ze een psychisch patiënt zijn medisch dossier geven. Zeker aan mensen die handelings onbekwaam zijn of zo weer kunnen worden, die waanbeelden hebben en/of aan mensen die onder behandeling staan van de staat ( RM of noodopvang).
Lijkt mij beter dat tinoz gewoon even een kort briefje schrijft.quote:Ik zou ook niet alles serieus nemen wat patiënten roepen, zeker als je er snel scheldwoorden doorheen gooit. Dan neem je die persoon niet serieus toch?
Dat laatste durfte ik zelf nu net niet te vragen...quote:Op maandag 8 januari 2007 07:46 schreef Alicey het volgende:
Niet vervelend bedoeld trouwens, maar wanneer moet je weer een injectie halen tinoz?
En over wat voor injectie praten we dan eigenlijk? Ik weet niet of er injecties tegen paranoia bestaanquote:Op maandag 8 januari 2007 07:46 schreef Alicey het volgende:
Niet vervelend bedoeld trouwens, maar wanneer moet je weer een injectie halen tinoz?
Anti-psychotica.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:08 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
En over wat voor injectie praten we dan eigenlijk? Ik weet niet of er injecties tegen paranoia bestaan?
op het GGZquote:Op maandag 8 januari 2007 07:46 schreef Alicey het volgende:
quote:Op maandag 8 januari 2007 17:50 schreef tinoz het volgende:
[..]
op het GGZ
en als ik vraag of ik mijn medisch dossier mag in zien dan is het antwoord ten alle tijden JA DAT KAN , of ik er nou moeder neuker , oma neuker @$%@^@$%^$& of #$%&*$^* of @$^#$%&^&* bijzeg
die mensen moeten gewoon hun werk doen en dat zal neit altijd plezierig zijn en als ik dan toch een brief schrijf dan scheld ik daar wel in![]()
![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 07:46 schreef Alicey het volgende:
Ze hebben zeker recht van spreken, maar als je iets op een normale manier vraagt gaat het wellicht beter dan als je dat doet op een aanvallende manier.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:13 schreef tinoz het volgende:
mensen moeten gewoon een opzouten met dat gebitch over dat mensen die zogenaamd schizofrenen zijn geen recht van spreken of denken hebben het gaat te fur
Vergeten je pilletje in te nemen vanavond?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 23:15 schreef tinoz het volgende:
Jij beessie jan [.....]
God is een spagettie monster !!!
greetigz ..
Tinoz PACS
Doe jij niet zo ziekelijk tegen mij iedereen lult al over dat ik mijn spuiten moet gaan halen en ik anders ben aan het einde van de week en zo laat mij gewoon ook mijn goede momenten hebben enzo , ik heb ook een leven en als ik de waarheid besluit te vertellen zonder een bld voor de mond te nemen aan iemand allang tot inkeer had moeten komen dan is dat helemaal niet ziekelijk maar een late beslissing .quote:Vergeten je pilletje in te nemen vanavond?
Ik snap dat je het topic wat hebt opgeschoond, maar is tinoz eerlijkgezegd ook niet een beetje op de man aan het spelen? Als iemand het ook maar 1 woord niet met hem eens is wordt je meteen als corrupt of onwetend beschouwd door hem.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:22 schreef schatje het volgende:
-edit: topic wat opgeschoond, persoonlijk geneuzel graag via andere wegen dan het forum
Precies! En zodra iemand dat bij jou doet is het hek van de dam, want niemand mag zeggen dat je iets mankeert. Of vergis ik me?quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:25 schreef tinoz het volgende:
ik keur haar alleen af
Je hebt werkelijk geen idee hoe jij je nu vast lult he ?quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:55 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Precies! En zodra iemand dat bij jou doet is het hek van de dam, want niemand mag zeggen dat je iets mankeert. Of vergis ik me?
Een typisch geval van "wat gij niet wilt dat u geschied...". Hoe zou jij het zelf vinden tinoz, als iedereen jou zou uitschelden zonder 1 woord van wat je hebt gezegd te lezen? De meeste mensen hebben tenminste 1 van jouw posts gelezen, de conclusie getrokken dat je niet erg subtiel en tactvol naar anderen reageert en pakken je daarop.
Verbaast dat je?
en daar weet jij zeker alles van ?quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:59 schreef Copycat het volgende:
Respect is geen eenrichtingsverkeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |