Dat is je al heel vaak verteld, maar kennelijk bevalt het antwoord je niet..quote:Op woensdag 1 november 2006 04:07 schreef tinoz het volgende:
wat zijn dan de redenen waarop ze mensen gevangen kunnen houden ?
Het zijn prutsersquote:Op woensdag 1 november 2006 07:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De wet maakt onderscheid tussen inzage en afschrift. Voor medische dossiers geldt echter een recht op beiden.
[..]
Je hebt net als ik ook van die paranoide buien of dat je plotseling merkt dat het allemaal een stel prutsers zijn?
In de regel worden dossiers niet doorgegeven. Wanneer je tegelijktijdig wordt behandeld op verschillende afdelingen binnen dezelfde instelling wordt er soms wel een status bijgehouden van de actuele gegevens die gedeeld wordt tussen verschillende afdelingen.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:29 schreef persoon14362 het volgende:
Ik weet niet precies wat er allemaal in een medisch dossier staat maar ik zat laatst een verslag te lezen dat geschreven was door psychiaters aan de hand van maandenlange bezoeken bij ze en ik was wel geschrokken wat er in stond.Maar wat moet ik me erbij voorstellen krijgen bijvoorbeeld psychiaters je medisch dossier voordat je met ze afspreekt?
wat stond er in dan, misschien worden wij er wel vrolijk vanquote:Op woensdag 1 november 2006 14:48 schreef Alicey het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat ik ook niet vrolijker werd toen ik voor het eerst mijn psychologisch dossier in keek.
"fokt regelmatig. <ik rol nu met mijn ogen... nadere toelichting lijkt me hier niet noodzakelijk>"quote:Op woensdag 1 november 2006 14:48 schreef Alicey het volgende:
Ik moet overigens zeggen dat ik ook niet vrolijker werd toen ik voor het eerst mijn psychologisch dossier in keek.
Hoewel je huisarts wel met een druk op de knop een beknopte psychologische diagnose in een verwijsbrief kan krijgen.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:59 schreef Isabeau het volgende:
En als je een afspraak bij de chirurg hebt voor een teenprobleem dan krijgt die je psychiatrisch dossier ook niet te lezen(voor als mensen daar wel bang voor waren)
o.a. dat ik een kwetsbare persoon ben, lijd aan een dissociatieve stoornis en een cluster A ps en dat ik van binnen heel erg agressief ben en dat ik kan doordraaien zodat het tot uiting komt (Vrije vertaling van een subset van wat er staatquote:Op woensdag 1 november 2006 15:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
wat stond er in dan, misschien worden wij er wel vrolijk van
en jou maken ze modquote:Op woensdag 1 november 2006 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
o.a. dat ik een kwetsbare persoon ben, lijd aan een dissociatieve stoornis en een cluster A ps en dat ik van binnen heel erg agressief ben en dat ik kan doordraaien zodat het tot uiting komt (Vrije vertaling van een subset van wat er staat).
Wordt je er al blijer van?
a, een gevalletje mentrum?quote:Op woensdag 1 november 2006 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
o.a. dat ik een kwetsbare persoon ben, lijd aan een dissociatieve stoornis en een cluster A ps en dat ik van binnen heel erg agressief ben en dat ik kan doordraaien zodat het tot uiting komt (Vrije vertaling van een subset van wat er staat).
Wordt je er al blijer van?
wachtquote:Op woensdag 1 november 2006 15:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar zij hebben nog niet door hoe levensgevaarlijk ik ben!
* Isabeau vraagt de versnelde evaluatie van Alicey aanquote:Op woensdag 1 november 2006 15:24 schreef Alicey het volgende:
Maar zij hebben nog niet door hoe levensgevaarlijk ik ben!
als je toch bezig bentquote:Op woensdag 1 november 2006 15:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau vraagt de versnelde evaluatie van Alicey aan
Neeee! Het is een complot!!!!quote:Op woensdag 1 november 2006 15:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
* Isabeau vraagt de versnelde evaluatie van Alicey aan
Ik ben een keer geband toen ik een analyse van zijn hond wilde maken.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:49 schreef Aarde het volgende:
[..]
als je toch bezig bent
kan er een psychologische analyse van danny worden gemaakt ajb![]()
vraag het dossier op als je dat nog niet gedaan hebt.quote:Op woensdag 1 november 2006 15:58 schreef tinoz het volgende:
maar ik nap nogteeds neit dat ze niet in je medisch dossier hoeven te zetten waardoor ze op bepaalde gedachte komen zoals dat je ee ngevaar bent voor je omgeving of voor jezelf
je bedoelt als ze geen copy willen geven?quote:Op woensdag 1 november 2006 16:52 schreef tinoz het volgende:
ok dan en wat moet ik doen als ze weigeren mijn medisch dossier in te vullen ?
nee ik bedoel dat niet , ik bedoel meer zoiets van : wat moet ik doen als ze wiegeren mijn dossier aan te passen ?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:59 schreef Aarde het volgende:
[..]
je bedoelt als ze geen copy willen geven?
je hebt wettelijk recht op een copy, tenzij de arts inschat dat dit je mogelijk schade berokkent. in dat geval kun je een andere arts het dossier laten bekijken, die dan kan zeggen of hij vindt dat jouw arts hierin gelijk heeft.
dat je officieel toegang wordt ontzegd tot je eigen dossier is echter zeer uitzonderlijk volgens mij.
succes.
Advocaat in de hand nemen denk ik. Waar je precies moet zijn, een geschillencommissie of rechtbank, kan de advocaat je het best vertellen. Dit lijkt mij eigenlijk een dure, tijdrovende en niet zo kansrijke zaak. Je moet namelijk mensen gaan overtuigen dat de artsen onterecht zijn om jouw informatie niet op te nemen. En zij zullen daar toch echt wel hun argumenten voor hebben, ook al sta jij er niet achter... Ik zou m'n energie er niet in steken...quote:Op woensdag 1 november 2006 18:01 schreef tinoz het volgende:
nee ik bedoel dat niet , ik bedoel meer zoiets van : wat moet ik doen als ze wiegeren mijn dossier aan te passen ?
Niet per definitie. Een samenvatting van gesprekken met psychologen en psychiaters lijkt mij voldoende voor wat het gesprekken aan gaat.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:22 schreef tinoz het volgende:
maar zijn jullie dan niet van mening dat gesprek stof relevante informatie is voor een medisch dossier in sommige gevallen zoals een gedwongen opname ?
wat wil je ermee bereiken - de tekst aanpassen, maar wat schiet je ermee op dan?quote:Op donderdag 2 november 2006 17:15 schreef tinoz het volgende:
vind ik niet je krijgt namelijk maar eens in de drie weken een psycholoog of psychiater te spreken terwijl die afgaan op wat er door het personeelgerapporteerd wordt
overtuiging?quote:Op donderdag 2 november 2006 19:25 schreef tinoz het volgende:
overtuiging
Hehe daar word je toch mooi met je vervelende eigenschappen geconfronteerd.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:48 schreef Alicey het volgende:
Nouja, het was meer dat ik het idee kreeg alsof ik het dossier van een gemiddelde TBS'er zat te lezen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:42 schreef persoon14362 het volgende:
[..]
Hehe daar word je toch mooi met je vervelende eigenschappen geconfronteerd.Tenminste dat had ik dan.
Lekker dan voor je gevoel van eigenwaardequote:Op vrijdag 3 november 2006 14:54 schreef Alicey het volgende:
Nouja, het was meer dat ik het idee kreeg alsof ik het dossier van een gemiddelde TBS'er zat te lezen.
ach, het leven is maar kortquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, het was meer dat ik het idee kreeg alsof ik het dossier van een gemiddelde TBS'er zat te lezen.
doe eens wat quotesquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ligt er ook aan hoe je e.e.a. leest. Achteraf gezien denk ik dat toch ongeveer de helft van wat er beschreven staat op dat moment wel correct was. In ieder geval begrijp ik wel hoe men tot bepaalde conclusies is gekomen. Voor de beeldvorming over klinische psychologie is dat overigens weer niet zo goed.quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lekker dan voor je gevoel van eigenwaarde![]()
Er zijn agressie en onlustgevoelensquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |