abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50397961
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik dacht wel dat je het niet laten kon!
Het was reclame. "Het is vroeger Pasen als wij denken." betekent letterlijk, dat als wij denken, Pasen vroeger is. Dus als wij heel erg denken, valt Pasen bijvoorbeeld in februari. En als we niet of maar langzaam denken, valt Pasen pas in mei.
Bedoeld was: "Het is vroeger Pasen dan wij denken." Of volledig: "Het is vroeger Pasen dan wij denken dat Pasen is." Dus: wij denken dat het nog een tijd duurt voor het Pasen is, maar voor we het weten is het al zover.
Dus bedoeld is de vergrotende trap, maar geschreven wordt een voorwaarde.
Tsjesus....als je zo met taalkunde bezig bent wordt je vanzelf schizofreen..
pi_50398556
Is schizofrenie in een paar woorden niet gewoon 'Overactiefheid van de hersenen'?
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
  woensdag 13 juni 2007 @ 07:24:12 #103
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50398653
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 02:07 schreef EnergyDrink het volgende:

[..]

is ongeveer een half jaar terug. ik ben verder niet onderzocht, ik heb het nog nooit aan iemand verteld, kzou niet weten hoe ik dat zou moeten doen ook. slaaptekort heb ik wel regelmatig last van, ik slaap meestal ontzettend slecht.
Slaaptekort kun je ook aardig paranoide van worden, plus dat je er ook nog behoorlijk van kunt gaan hallucineren. Het zou daardoor kunnen komen. Mocht je weer iets opmerken, laat dan in ieder geval een arts je onderzoeken. Als het wel iets als schizofrenie is dan geldt dat hoe eerder je er bij bent, hoe beter.
quote:
Drugs doe ik verder ook niet aan, natuurlijk wel een paar keer een jointje gerookt maar meer ook niet
Een jointje kan ook het een en ander triggeren (weet ik uit ervaring). Maar is alleen relevant wanneer je ook even daarvoor hebt gebruikt.
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:10:30 #104
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_50399899
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 07:05 schreef The_Forcer het volgende:
Is schizofrenie in een paar woorden niet gewoon 'Overactiefheid van de hersenen'?
Die one-liner is in mijn optiek te reductionistisch.

[ Bericht 10% gewijzigd door HAL9000S op 13-06-2007 09:15:39 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:34:00 #105
182746 EnergyDrink
Met vitamine b12
pi_50417262
ik ben 18, het begon ongeveer toen ik een half jaar 17 was
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:12:30 #106
151199 tinoz
Alter Reality
pi_50460369
ik begin nu te geloven dat er toch iets aan de hand is met me , maar het idee dat ik gewoon dingen ga herkennen omdat de mensen me vertellen dat er iets met me is blijft er nogsteeds op de achtergrond , ik vind het wel belachelijk dat je je eigen klachten zelf moet ontdekken en dat ze die neit afgaan met je in de gezondheids zorg
Save Us From Fashion !
pi_50521217
Erzijngenoeg boeken over. Ik zouzeggen begineraan!.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 16:45:17 #108
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_50521889
Je kunt beter niet te sterk gaan geloven dat er iets met je aan de hand is. Probeer ook je gezonde kanten in te zien want anders kun je gaan leven met het idee dat je ziek bent, te sterk gaan leven met het idee dat je ziek bent dus ook. Je wordt dan een ziekte inplaats van een mens. En bij iedere ziekte, lichamelijk of geestelijk telt het mens zijn meer dan de ziekte ondanks dat een ziekte je leven drastisch kan veranderen en ook beinvloeden.

Niet te zwaar wegen dus, al verklaren ze je ziek, dan nog niet te zwaar wegen eraan. Het leven gaat toch door, ziek of niet ziek. Dus maak er maar dan maar het beste van denk ik altijd.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 17 juni 2007 @ 16:29:09 #109
151199 tinoz
Alter Reality
pi_50548262
wat mijn probleem nu is dat ik steeds minder in mijn idealen ga geloven
Save Us From Fashion !
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:23:03 #110
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_51784767
quote:
Wetenschappers vinden gen voor schizofrenie
Uitgegeven: 24 juli 2007 15:05
Laatst gewijzigd: 24 juli 2007 15:09

NIJMEGEN - Onderzoekers van onder meer het Nijmeegse Universitair Medisch Centrum St Radboud hebben een gen gevonden dat verband houdt met schizofrenie. Het ziekenhuis heeft dat dinsdag bekendgemaakt.

Het ziekenhuis hoopt dat de vondst bijdraagt tot betere behandeling van de ziekte.

Schizofrenie is een psychische aandoening waarvoor geen genezing is. Medicijnen kunnen helpen het leven van de patiënt draaglijk te maken. Patiënten lijden vaak aan wanen en hallucinaties.

Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met wetenschappers uit New York, Utrecht en Groningen.
Erg interessant nieuws, ik ben benieuwd wat er nu overblijft van de dopaminehypothese.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:46:12 #111
151199 tinoz
Alter Reality
pi_51863501
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:23 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Erg interessant nieuws, ik ben benieuwd wat er nu overblijft van de dopaminehypothese.
ik ook
Save Us From Fashion !
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:54:13 #112
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51863756
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:23 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld dat het gen invloed heeft op de gevoeligheid voor dopamine of productie van dopamine? Zoiets?
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:56:51 #113
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_51863829
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld dat het gen invloed heeft op de gevoeligheid voor dopamine of productie van dopamine? Zoiets?
Ja ik bedoel eigenlijk dat ik benieuwd ben naar de relatie tussen dat gen en de overstimulatie van dopamine of de overgevoeligheid van de receptoren idd Een beetje slecht verwoord.
Cop killer
Kill them, cop killer
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:16:45 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51864500
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:56 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ja ik bedoel eigenlijk dat ik benieuwd ben naar de relatie tussen dat gen en de overstimulatie van dopamine of de overgevoeligheid van de receptoren idd Een beetje slecht verwoord.
Ik ben ook wel benieuwd, maar denk dat het nog wel een poosje kan duren voor dat soort dingen bekend worden.. Is het eigenlijk wel zoveel nieuws als dat het gebracht wordt? Er ligt me bij dat er al meer genen gevonden waren die betrokken zijn bij schizofrenie?
  donderdag 26 juli 2007 @ 22:23:41 #115
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_51869235
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd, maar denk dat het nog wel een poosje kan duren voor dat soort dingen bekend worden.. Is het eigenlijk wel zoveel nieuws als dat het gebracht wordt? Er ligt me bij dat er al meer genen gevonden waren die betrokken zijn bij schizofrenie?
Aan de hand van o.a. tweelingenstudies waren ze er inderdaad al achter gekomen dat schizofrenie waarschijnlijk veroorzaakt wordt door bepaalde genen maar volgens dat bericht kunnen ze nu dus blijkbaar concreet een gen aanwijzen die hier verantwoordelijk voor is.

Dit zou toch wel een doorbraak zijn, o.a. omdat je je nu dus heel gericht bezig zou kunnen houden met het voorkomen van schizofrenie ipv puur symptoombestrijding.
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 27 juli 2007 @ 07:12:01 #116
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51877197
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 22:23 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Aan de hand van o.a. tweelingenstudies waren ze er inderdaad al achter gekomen dat schizofrenie waarschijnlijk veroorzaakt wordt door bepaalde genen maar volgens dat bericht kunnen ze nu dus blijkbaar concreet een gen aanwijzen die hier verantwoordelijk voor is.

Dit zou toch wel een doorbraak zijn, o.a. omdat je je nu dus heel gericht bezig zou kunnen houden met het voorkomen van schizofrenie ipv puur symptoombestrijding.
Op welke manier kan schizofrenie voorkomen worden doordat er genen bekend zijn? Hooguit weet je het van te voren (in het geval dat er genetisch onderzoek wordt verricht), of denk je aan genmanipulatie mettertijd?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 08:43:06 #117
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_51877688
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 07:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op welke manier kan schizofrenie voorkomen worden doordat er genen bekend zijn? Hooguit weet je het van te voren (in het geval dat er genetisch onderzoek wordt verricht), of denk je aan genmanipulatie mettertijd?
Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen... genmanipulatie is natuurlijk mogelijk maar ik denk zeker niet op kort termijn idd. Ik denk dat je eerder moet denken aan een betere biologische inzichten over deze ziekte wat (indirect) voor een beter behandeling of preventie zou kunnen zorgen in de toekomst.

Nu is vaak het probleem dat een latent schizofreen met het gen loopt, waarna de ziekte ineens getriggered wordt in de adolescentie en out of the blue lijkt te komen. Stel je kunt de verantwoordelijke genen al op jonge leeftijd herkennen, dan kun je iemands levensstijl al op zo´n manier aanpassen dat dat het triggeren van de ziekte (of psychoses) zo klein mogelijk blijft.
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:15:11 #118
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51897065
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 08:43 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen... genmanipulatie is natuurlijk mogelijk maar ik denk zeker niet op kort termijn idd. Ik denk dat je eerder moet denken aan een betere biologische inzichten over deze ziekte wat (indirect) voor een beter behandeling of preventie zou kunnen zorgen in de toekomst.

Nu is vaak het probleem dat een latent schizofreen met het gen loopt, waarna de ziekte ineens getriggered wordt in de adolescentie en out of the blue lijkt te komen. Stel je kunt de verantwoordelijke genen al op jonge leeftijd herkennen, dan kun je iemands levensstijl al op zo´n manier aanpassen dat dat het triggeren van de ziekte (of psychoses) zo klein mogelijk blijft.
Daar dacht ik ook aan, maar volgens mij wordt er normaal gesproken wanneer iemand gezond is geen genetisch onderzoek gedaan en zou het alsnog out of the blue komen.. Maar meer inzicht is natuurlijk nooit weg.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:19:58 #119
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_51897180
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 20:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan, maar volgens mij wordt er normaal gesproken wanneer iemand gezond is geen genetisch onderzoek gedaan en zou het alsnog out of the blue komen..
Indicaties voor een verhoogd risico doordat bijvoorbeeld schizofrenie voorkomkt in de familie?
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:26:08 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51897339
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 20:19 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Indicaties voor een verhoogd risico doordat bijvoorbeeld schizofrenie voorkomkt in de familie?
Dat is inderdaad iets wat ik over het hoofd zag.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:28:45 #121
151199 tinoz
Alter Reality
pi_51913576
betekend dit dat je als schizofreen beter kinderen kan adopteren ?
Save Us From Fashion !
pi_51913638
Nieuwsgierig type ben je he?
Interessant onderwerp.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:53:40 #123
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_51914169
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:28 schreef tinoz het volgende:
betekend dit dat je als schizofreen beter kinderen kan adopteren ?
Nee.
Cop killer
Kill them, cop killer
  woensdag 1 augustus 2007 @ 00:03:00 #124
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52006102
quote:
Hallucinations in schizophrenia linked to brain area that processes voices

OAK BROOK, Ill. – For the first time, researchers using magnetic resonance imaging (MRI) have found both structural and functional abnormalities in specific brain regions of schizophrenic patients who experience chronic auditory hallucinations, according to a study published in the August issue of Radiology.

“The results showed abnormalities in specific areas of the brain associated with the capacity to process human voices,” said lead author, Luis Martí-Bonmatí, M.D., Ph.D., chief of magnetic resonance in the Department of Radiology at Dr. Peset University Hospital in Valencia, Spain.

Schizophrenia is a chronic, severe and disabling brain disorder that affects approximately 1 percent of the global population, according to the National Institute of Mental Health. People with schizophrenia often experience hallucinations, delusional thoughts, paranoia, disorganized thinking and other cognitive difficulties. Although the cause of schizophrenia has not been determined, it is believed to result from a combination of environmental and genetic factors. The condition is treatable, but there is no cure.

“Developing a clear understanding of the pathological abnormalities associated with schizophrenia is one of the greatest challenges in psychiatry,” Dr. Martí-Bonmatí said. “Using MRI to mark brain regions that are affected in both structure and function will help pinpoint specific abnormalities associated with the disease and ultimately enable more effective treatment.”

The researchers studied 31 right-handed men, 21 with schizophrenia who suffered from persistent auditory hallucinations and 10 healthy controls. Morphological MR images were acquired to show abnormalities in brain structure while functional MRI was used to gauge brain response to various emotional and neutral stimuli.

Among the schizophrenic patients, the results showed functional abnormalities and corresponding gray matter deficits in several brain regions associated with regulating emotion and processing human voices.

“We hope that by evaluating combined structural and functional abnormalities in the brains of these patients, we may uncover biological markers to find candidates for specific treatments and better monitor patient response to those treatments,” Dr. Martí-Bonmatí said.

###

Journal attribution required.

Radiology is a monthly scientific journal devoted to clinical radiology and allied sciences. The journal is edited by Anthony V. Proto, M.D., School of Medicine, Virginia Commonwealth University, Richmond, Va. Radiology is owned and published by the Radiological Society of North America, Inc. (RSNA.org/radiologyjnl)

The Radiological Society of North America (RSNA) is an association of more than 40,000 radiologists, radiation oncologists, medical physicists and related scientists committed to excellence in patient care through education and research. The Society is based in Oak Brook, Ill. (RSNA.org)

“Chronic Auditory Hallucinations in Schizophrenic Patients: MR Analysis of the Coincidence between Functional and Morphologic Abnormalities.” Collaborating on this paper with Dr. Martí-Bonmatí were Juan José Lull, MSc., Gracián García-Martí, MSc., Eduardo J. Aguilar, M.D., David Moratal-Pérez, Ph.D., Cecilio Poyatos, M.D., Montserrat Robles, PhD., and Julio Sanjuán, M.D., Ph.D.

URL: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2007-07/rson-his072407.php
Edit: URL was vernueckt

[ Bericht 1% gewijzigd door eleusis op 01-08-2007 23:19:02 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:51:53 #125
151199 tinoz
Alter Reality
pi_52024012
sinds wanneer is het dan mogelijk via een mri aan te tonen dat er iets aan de hand is ?
Save Us From Fashion !
pi_52038233
Zoek eens naar "Skrabanek Foundation" (bewapen jezelf tegen medische drogredenaties!)

Groet,

Justin
Osticidal Mad philosopher - OSTs (One-Step Thinkers)
Psychology of Keeping People in the Altar of Rotten Fun, Didymous Entanglement Without Sex and Polite Disgust.
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:45:11 #127
151199 tinoz
Alter Reality
pi_52302742
dat heeft toch geen zin denk ik
Save Us From Fashion !
pi_52322072
De oorzaak is decompensatie in veel gevallen, men heeft geen educatie in hoe een weg in zijn/haar eigen psyche te vinden.
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:45 schreef tinoz het volgende:
dat heeft toch geen zin denk ik
Niet?

Mwah, voor je eigen psyche kan het opheldering opleveren hoor.
Osticidal Mad philosopher - OSTs (One-Step Thinkers)
Psychology of Keeping People in the Altar of Rotten Fun, Didymous Entanglement Without Sex and Polite Disgust.
  maandag 12 november 2007 @ 06:16:07 #129
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_54542484
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 07:05 schreef The_Forcer het volgende:
Nee, als je het in een zin wilt zeggen dan is 't het slecht filteren van de hersenen.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_54542505
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:18 schreef Citizizen het volgende:
De oorzaak is decompensatie in veel gevallen, men heeft geen educatie in hoe een weg in zijn/haar eigen psyche te vinden.
[..]

Niet?

Mwah, voor je eigen psyche kan het opheldering opleveren hoor.
Ga eens weg met dit soort nep onderzoek.
Jesus saves but death prevails.
pi_54542508
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:51 schreef tinoz het volgende:
sinds wanneer is het dan mogelijk via een mri aan te tonen dat er iets aan de hand is ?
Via MRI kun je laten zien hoe actief een bepaald gedeelte van de hersenen is. Eigenlijk kon dit altijd al.
Jesus saves but death prevails.
pi_54633186
Ik heb ook eens gelezen dat de voeding van de moeder tijdens de zwangerschap invloed heeft. Er was onderzoek gedaan naar mensen waarvan de moeder zwanger was geweest tijdens de hongerwinter. Deze mensen hadden twee keer zoveel kans als normaal om schizofreen te worden. De verklaring was dat de ondervoeding van de moeder de hersenontwikkeling van het kind had beinvloed.
pi_54703729
Proberen met een MRI-scan schizofrenie aan te tonen is ongeveer net zoiets ls met een lakmoespapiertje genetisch onderzoek te doen. We weten nog helemaal niet precies wat de fysiologie van de betrokken hersendelen is of hoe 'beelden' uberhaupt onstaant, laat staan hoe 'waanbeelden' dus kunnen ontstaan. Puur omdat SRRI's een positief effect lijken te hebben kun je niet zomaar zeggen dat schizofrene symptomen ontstaan door 'dopamine-overschot' (technsich gezien ook een verkeerde benaming). En om dan even met een MRI-scan te gaan kijken...? Hoe stel je je de opstelling voor dan ? "Als u een waanbeeld ervaart, dan even "NU" zeggen, dan zetten wij de machine aan..." ?
Mu!
  maandag 15 december 2008 @ 00:41:31 #134
151199 tinoz
Alter Reality
pi_64020723
schizofrenie krijgt een andere benaming.

[ Bericht 55% gewijzigd door tinoz op 15-12-2008 07:22:57 ]
Save Us From Fashion !
  maandag 15 december 2008 @ 01:10:43 #135
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_64021238
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 16:06 schreef tinoz het volgende:

[..]

Nee. Jij bent idd helemaal 100%
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 15 december 2008 @ 19:04:19 #136
151199 tinoz
Alter Reality
pi_64037420
weet iemand al van de omzetting van de naam ? De naam verandering is het werk van een hoogleraar uit Maastricht.de naam wordt hier in Nederland veranderd , ik weet niet of dat in het buitenland hetzelfde zal wezen ...
Save Us From Fashion !
  maandag 15 december 2008 @ 19:41:35 #137
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_64038427
quote:
Op maandag 15 december 2008 19:04 schreef tinoz het volgende:
weet iemand al van de omzetting van de naam ? De naam verandering is het werk van een hoogleraar uit Maastricht.de naam wordt hier in Nederland veranderd , ik weet niet of dat in het buitenland hetzelfde zal wezen ...
Ja, ik las er laatst een stukje over in de nieuwe Psy, maar het blijkt een eenmansgevecht te zijn. Hij heeft nauwelijks medestanders, maar lobby'd er flink op los.

Ga maar niet uit van een snelle naamsverandering.

Mij maakt het niet zo veel uit hoe je het noemt, al zou een verandering van naam wel misshcien eindelijk eens de verwarring met MPS voorkomen... Die verwarring zit nog altijd diep geworteld in het brein van de gemiddelde leek.
  maandag 15 december 2008 @ 21:46:47 #138
151199 tinoz
Alter Reality
pi_64042232
kan je dat nader verklaren svp ?
Save Us From Fashion !
  maandag 15 december 2008 @ 22:34:50 #139
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_64043924
Gewoon dat wat ik zei. Het is slechts een (of op zijn best een handvol) persoon die het wil veranderen, maar die weinig gehoor vindt. That's it. Precies zoals ik al zei. Als het al wordt veranderd, zal het zeker nog een tijd duren.

Wat is niet duidelijk uit mijn verhaal?
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:50:01 #140
151199 tinoz
Alter Reality
pi_84770677
Sorry voor de kick maar dit mag je niet ontgaan !

I wou dat ik herpes had !¨

:+ :o
Ik wens alle `schizo´s` herpes toe !!

Internet staat er vol mee ! Zijn er nog meerontdekkingen ?

[ Bericht 12% gewijzigd door tinoz op 02-08-2010 13:56:09 ]
Save Us From Fashion !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')