abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 25 oktober 2006 @ 20:46:28 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42933495
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:38 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

met andere woorden:

hij had zijn vrienden (ik denk dat je dat wel word als je in zo'n gebied met elkaar optrekt) dood moeten laten schieten onder het motto ik loop zodadelijk weg en de taliban laat me gaan?
feitelijk wel ja
quote:
iedereen kan een wapen afdrukken en ik denk dat die franke net als iedere niet-blinde wel ziet wat de vijand is. en een extra wapen dat vuurt en misschien ook nog goed vuurt is altijd beter dan niets.
als ze een extra wapen nodig hadden gehad dan hadden ze er wel een extra commando aangehangen ipv een journalist mee te brengen
quote:
ik vraag me echt af hoe stompzinnig en afgestompt mensen zijn als men niet kan snappen dat zo'n situatie verreist dat iedereen samenwerkt en schiet.
blabla bla ... ik snap het best, maar een journalist mag gewoon niet schieten, punt
hij moet zijn werk doen, fotootjes schieten ipv kogeltjes en daarna plat op de grond in de mercedes gaan liggen
quote:
het enigste stomme is dat hij zijn bek heeft losgetrokken en geen rekening heeft gehouden uit welk belachelijk land hij komt.
het was al stom om journalisten met commando's mee op pad te sturen want de kans is relatief gezien groter dat er wat gebeurt dan bij een cimic patrouille

daarna is het stom van hem om gewoon op eigen houtje iemand zijn wapen weg te graaien omdat die even wat anders aan het doen is want de kans is aanwezig dat die hem nog nodig heeft als hij ermee klaar is, wat als het voertuig geraakt was en er uitgestegen moet worden?
dan heb je een handvol mannekes verspreid op de grond onder vuur waaronder 1 journalist met en 1 commando zonder wapen ... handig?
en daarna is het dom om er vervolgens voor de camera over op te gaan scheppen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 25 oktober 2006 @ 20:47:57 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42933544
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik stang niet. Jij wil geen discussie voeren en begint met idiote vergelijkingen.
nou je begint al met je wilde westen en je gaat zo door, je zit gewoon zoals gewoonlijk te stangen
quote:
Karremans hierbij halen is echt respectloos voor die gasten uit die tijd
nee de vergelijking staat gewoon, hij is duidelijk, ik heb het uitgelegd en jij bent degene die daar verder niet op ingaat behalve het bekende gestang en geslinger met oneliners
pi_42933719
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou je begint al met je wilde westen en je gaat zo door, je zit gewoon zoals gewoonlijk te stangen
Flikker op man, ik post uitgebreid over het principe van embedded journalisten waar het hier over gaat terwijl de rest gewoon een beetje zit te geilen op een schietende cowboy
quote:
nee de vergelijking staat gewoon, hij is duidelijk, ik heb het uitgelegd en jij bent degene die daar verder niet op ingaat behalve het bekende gestang en geslinger met oneliners
Karremans zal het niet met je eens zijn, en niemand van zijn maatjes niet.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:53:11 #154
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_42933725
naja, ik vind het logisch dat een journalist die ook moet vrezen voor zijn leven het extra wapen oppakt en schiet. een extra commando was er op dat moment niet en aangezien ik nog steeds niet snap wat er moeilijk is aan het afvuren van een wapen en deze man ook een ex-militair is snap ik het probleem ook niet.

wanneer de commando zijn plek moest opgeven kon hij het wapen terugpakken van franke aangezien ik niet denk dat franke als een soort rambo dat maisveld inliep.

tja, een journalist mag niet schieten? ik vind dat elk mens zijn eigen leven mag verdedigen en op dat moment met zo'n overmacht was dat dus het geval.

en een commando heeft toch altijd wel een pistool bij zich dus zo kansloos is zo'n gast toch ook niet?
en dan die jarenlange ervaring, als je al hoort dat militairen na een korte opleiding al uitgezonden worden betwijfel ik ook enigzins de kwaliteit van de commando's.

zelfs mijn vader was een commando maar een potje vechten of iets anders legt hij toch echt af tegen mij
(zelfs met schieten versla ik hem )
ik ben lief :)
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:55:12 #155
151582 A_L_N_F
pi_42933809
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Flikker op man, ik post uitgebreid over het principe van embedded journalisten waar het hier over gaat terwijl de rest gewoon een beetje zit te geilen op een schietende cowboy
jij was gewoon blijven liggen en jij vertrouwde dat de taliban het oorlogsrecht respecteerd en jouw als onafhankelijk "waarnemer" zou zien?

ga AUB eens een keer mee met die mensen en laat jezelf eens vangen door de taliban daar.
als je in 1 stuk terugkomt dan biedt ik mijn excuses aan
pi_42933909
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:55 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

jij was gewoon blijven liggen en jij vertrouwde dat de taliban het oorlogsrecht respecteerd en jouw als onafhankelijk "waarnemer" zou zien?

ga AUB eens een keer mee met die mensen en laat jezelf eens vangen door de taliban daar.
als je in 1 stuk terugkomt dan biedt ik mijn excuses aan
Waarom zou je zomaar meegaan met die mensen? Wat een onzin.

En bij jou zeg ik niks te veel over geilen op schietende cowboys en wild-west-verhalen. Ik vind het jammer dat serieuze topics altijd weer vervuild worden door dit soort schietgraag geneuzel
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:03:03 #157
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_42934074
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:58 schreef SCH het volgende:
En bij jou zeg ik niks te veel over geilen op schietende cowboys en wild-west-verhalen. Ik vind het jammer dat serieuze topics altijd weer vervuild worden door dit soort schietgraag geneuzel
Ik wil ook Talibs jagen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  Moderator woensdag 25 oktober 2006 @ 21:03:34 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42934090
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:52 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Karremans zal het niet met je eens zijn, en niemand van zijn maatjes niet.
ow ow ow je zou ook is een keer geen gelijk hebben

ga er dan gewoon op in, waarom is karremans het niet met me eens bv?
pi_42934138
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]
................
Tja, SCH heeft weer eens een smetje op het blazoen van de westerling ontdekt
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:10:14 #160
151582 A_L_N_F
pi_42934294
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zou je zomaar meegaan met die mensen? Wat een onzin.

helemaal niet schietgraag. ik heb weliswaar geen ervaring met het overhoop knallen van mensen maar ik bescherm mijn moeders flora wel tegen gevaarlijk terroristische konijnen, spreeuwen, kraaien en mollen maar dat doe ik ook met beleid

alleen ik heb me wel eens in een sitautie bevonden waarin het gebruik van geweld de enigste uitweg was. dus een soort van vechten om je lijf in normaal welzijn te behouden.

of ben jij ook zo'n persoon die zich total loss laat slaan door een stel homohatende neonazi's?
pi_42934331
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:03 schreef sp3c het volgende:

ga er dan gewoon op in, waarom is karremans het niet met me eens bv?
Volgens mij heb ik dat al gezegd. Maar Karremans en consorten gaan met een heel specifieke opdracht en komen uiteindleijk in een situatie waarin ze niks kunnen doen en wel veel wilden doen. Ze zijn militair, ze zijn uitgezonden en ze zitten klem tussen de praktijk en de politiek, etcetera. Je kent het verhaal. Dat heeft enorme gevolgen - ze zijn heel erg kwaad en gefrustreerd en over de zeik.

Ik zie het verband echt niet met een journalist die meegaat op een gevaarlijke missie waar de soldaten wel mogen schieten en waar hij is om te filmen. Die frustratie is volgens mij geenzins vergelijkbaar, als Franke als gefrustreerd zou zijn.
  Moderator woensdag 25 oktober 2006 @ 21:17:57 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42934604
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat al gezegd. Maar Karremans en consorten gaan met een heel specifieke opdracht en komen uiteindleijk in een situatie waarin ze niks kunnen doen en wel veel wilden doen. Ze zijn militair, ze zijn uitgezonden en ze zitten klem tussen de praktijk en de politiek, etcetera. Je kent het verhaal. Dat heeft enorme gevolgen - ze zijn heel erg kwaad en gefrustreerd en over de zeik.

Ik zie het verband echt niet met een journalist die meegaat op een gevaarlijke missie waar de soldaten wel mogen schieten en waar hij is om te filmen. Die frustratie is volgens mij geenzins vergelijkbaar, als Franke als gefrustreerd zou zijn.
nou als je het zo zegt ... dan vind ik het vergelijkbaar

je wordt beschoten en mag niets terugdoen, dat is frustrerend, Franke kon daar blijkbaar niet mee omgaan
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:20:09 #163
151582 A_L_N_F
pi_42934683
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou als je het zo zegt ... dan vind ik het vergelijkbaar

je wordt beschoten en mag niets terugdoen, dat is frustrerend, Franke kon daar blijkbaar niet mee omgaan
alsof franke op dat moment logisch denkt

voor wat ik weet krijg je op zo'n moment een adrenaline boost waardoor je wil overleven.
of hij rent keihard weg (lijkt me niet verstandig) of hij pakt een wapen en verdedigd zichzelf.

keuze lijkt mij logisch...
  Moderator woensdag 25 oktober 2006 @ 21:42:03 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42935478
wat doet dat er nou toe oftie logisch denkt of niet, hij heeft maar te doen wat hem gezegd wordt van militairen wordt dat ook verwacht onder vuur
pi_42935671
- knip -

[ Bericht 49% gewijzigd door sp3c op 25-10-2006 21:51:00 ]
Yeah well, you know, that's just like, your opinion, man.
pi_42936108
Het is toch goed; wanneer er op je geschoten wordt, dan moet je terug schieten, ook als journalist.

En als je een beetje in conditie bent dan kan je ook best ter plekke meevechten, dan doe je het echt niet slechter dan de gemiddelde TalibanStrijder.

Je hoort trouwens zoveel mensen er over vallen dat die journalist ook terug schoot. Maar over de schietende Taliban hoor je niemand

Kopje Thee, iemand?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:06:17 #167
151582 A_L_N_F
pi_42936346
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:42 schreef sp3c het volgende:
wat doet dat er nou toe oftie logisch denkt of niet, hij heeft maar te doen wat hem gezegd wordt van militairen wordt dat ook verwacht onder vuur
bah, van een militair als jou had ik toch wel een andere opstelling verwacht. zit jij op kantoor of zo?

een militai hoort ook onder vuur logisch te denken en een journalist die op dat moment onder vuur ligt in een op dat moment uitzichtloze situatie verwacht je ook dat hij zijn mannetje staat.

hoop niet dat Nederland ooit nog echt betrokken raakt in een oorlog want dan kun je mijn inziens beter meteen deserteren, ben je beter af dan met je regelgeile kameraden
pi_42936455
Tja, Befehl ist Befehl. Duitsche toestanden, maar dan op z'n Hollandsch.
  Moderator woensdag 25 oktober 2006 @ 22:21:18 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42936870
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:06 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

bah, van een militair als jou had ik toch wel een andere opstelling verwacht. zit jij op kantoor of zo?

een militai hoort ook onder vuur logisch te denken en een journalist die op dat moment onder vuur ligt in een op dat moment uitzichtloze situatie verwacht je ook dat hij zijn mannetje staat.
ik reis over ruim twee maanden af naar Uruzgan ... en niet om de administratie te doen nee
quote:
hoop niet dat Nederland ooit nog echt betrokken raakt in een oorlog want dan kun je mijn inziens beter meteen deserteren, ben je beter af dan met je regelgeile kameraden
ik weet niet hoe bekend jij bent met de Nederlandse krijgsmacht maar bij ons is het de bedoeling dat je je aan de regels houd

en als jij zou deserteren omdat je kameraden zich wel aan de regels houden zegt meer over jouw dan over de staat van onze krijgsmacht
  Moderator woensdag 25 oktober 2006 @ 22:23:12 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42936943
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:09 schreef Golradir het volgende:
Tja, Befehl ist Befehl. Duitsche toestanden, maar dan op z'n Hollandsch.
erm nee niet bepaald

een bevel om een groepje burgers tegen de muur te zetten negeer ik ook gewoon ... want dat is tegen de ... *tromgeroffel* ... wait for it ... regels!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:10:41 #171
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42982125
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:40 schreef Napalm het volgende:
Dat was Franke toch? Hij droeg immers een NL uniform..
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:45 schreef LXIV het volgende:

Nee, dat droeg hij niet. Het dragen ervan zou overigens ook niet toegestaan zijn.
Even mn gelijk halen...
quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)top_wapeninstructies
Journaal eist stop wapeninstructies

Van onze verslaggeefster Maud Effting

AMSTERDAM - Het NOS Journaal dreigt niet langer journalisten mee te sturen die de activiteiten van Nederlandse troepen in Uruzgan volgen. Hoofdredacteur Hans Laroes vindt dat Defensie deze zogeheten ‘embedded’ journalisten niet mag verplichten een uniform te dragen. Ook moet Defensie garanderen dat deze journalisten geen wapentraining krijgen .

De NOS protesteert naar aanleiding van een incident met filmmaker Vik Franke. Hij bekende deze week dat hij in Afghanistan meegeschoten had op de Taliban, toen hij met een groep commando’s in een hinderlaag liep. Volgens Franke had een KRO-ploeg die voor hem in Tarin Kowt was, zelfs wapeninstructies gehad.

‘Een journalist is een journalist, en niet op sommige momenten een militair. Dat leidt tot gevaarlijke en volstrekt onwenselijke rolwisseling’, schrijft Laroes in de brief aan Defensie. ‘Zonder heldere uitgangspunten kan ik niet anders dan besluiten dat de NOS niet ter plekke berichtgeving kan verzorgen. Het is te belangrijk, te principieel.’

In een reactie zegt het ministerie van Defensie te stoppen met wapeninstructies aan journalisten. ‘Het was al beleid om geen schietinstructies te geven, maar het is in het verleden wel eens gebeurd – uit goedbedoelendheid’, zegt een woordvoerder. ‘We gaan dit beleid nu aanscherpen, en expliciet duidelijk maken dat dit niet kan. Hetzelfde geldt voor het dragen van uniformen. En als het zo gevaarlijk is, dan moet overwogen worden om de journalist niet mee te nemen.’

Mocht een journalist bij een incident toch een wapen pakken, dan vindt Defensie dat ‘in beginsel’ niet gewenst. ‘Maar we willen het niet uitsluiten’. Verder mogen journalisten wel worden verplicht helmen en scherfvesten te dragen. Wat de overige kleding betreft moet alleen rekening worden gehouden met de missie. ‘Dus niet in een Hawaï-shirt of een roze trui.’

De Nederlandse Vereniging van Journalisten houdt maandag spoedberaad over de problemen met embedded journalisten. De NVJ zegt zich zorgen te maken over ‘mensen die meegaan met missies en weinig journalistieke ervaring hebben’.

of toch een compromis;

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 27-10-2006 13:22:05 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42986534
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:52 schreef _The_General_ het volgende:
Conclusie, men kan hem niets maken.

Ze werden aangevallen door een vijand die geen verschil maakt tussen combattant en non-combattant, de Vierde Conventie van Genève niet onderschrijft en niet te herkennen is als strijdende partij. Daarnaast vond het incident plaats in een land waar ongeregistreerd wapenbezit is toegestaan en waar men zich met geweld mag verdedigen.

Dat hij journalist is doet er niet toe. Al was het een minister geweest die de troepen bezocht. Wegens het gevaar was zelfverdediging volledig legitiem.

Of het slim was, dat is een andere vraag.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:22:42 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42988007
mjah of de vijand de conventies niet erkend maakt in principe niet uit, meneer is een Nederlander en Nederland erkent het wel, hij dus ook.

daarnaast is het voor zover ik weet gewoon verboden om als Nederlands burger de wapens op te nemen en in een buitenlands conflict mee te vechten (Franc Tireur?) maar ik zou even uit moeten zoeken hoe dit precies werkt aangezien hij wel aan Nederlandse kant meevocht (maar Nederland officieel niet in oorlog is)
pi_42988386
Goeie actie van het Journaal.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:15:19 #175
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42991152
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 16:22 schreef sp3c het volgende:
mjah of de vijand de conventies niet erkend maakt in principe niet uit, meneer is een Nederlander en Nederland erkent het wel, hij dus ook.

daarnaast is het voor zover ik weet gewoon verboden om als Nederlands burger de wapens op te nemen en in een buitenlands conflict mee te vechten (Franc Tireur?) maar ik zou even uit moeten zoeken hoe dit precies werkt aangezien hij wel aan Nederlandse kant meevocht (maar Nederland officieel niet in oorlog is)
Het is geen Franc Tireur, dat is een Nederlander die dienst neemt in een buitenlandse krijgsmacht zonder toestemming hiervoor van de regering. Dat is overigens geen oorlogsmisdrijf, maar volgens de Nederlandse wetgeving niet toegestaan.

Hier gaat het om een non-combattant die gevechtshandelingen uitvoert. Ten strengste verboden. Ik wil ook graag weten welk communicatiemutsje gezegd heeft dat het "wel eens kan voorkomen" dat dit soort dingen gebeuren.
The End Times are wild
pi_42991465
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:34 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Jezelf quoten
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:45:33 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42991818
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 13:10 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]

Even mn gelijk halen...

of toch een compromis;

[afbeelding]
Je hebt geen gelijk.

1) Franke droeg toen geen uniform
2) In tegenstelling tot wat de sectie voorlichting beweert, dat het niet verplicht kan worden, is het NIET toegestaan voor een non-combattant om een uniform te dragen.
3) De reden dat er geen felgekleurde kleding gedragen mag worden heeft alles met de tactische situatie te maken, en helemaal niets met oorlogsrecht.
The End Times are wild
  Moderator vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:13:55 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42993713
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is geen Franc Tireur, dat is een Nederlander die dienst neemt in een buitenlandse krijgsmacht zonder toestemming hiervoor van de regering. Dat is overigens geen oorlogsmisdrijf, maar volgens de Nederlandse wetgeving niet toegestaan.

Hier gaat het om een non-combattant die gevechtshandelingen uitvoert. Ten strengste verboden. Ik wil ook graag weten welk communicatiemutsje gezegd heeft dat het "wel eens kan voorkomen" dat dit soort dingen gebeuren.
my bad
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:23:32 #179
151582 A_L_N_F
pi_42993946
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

die muts snapt het iig beter dan jij.

we hebben het hier over een situatie waarbij de vijand je wil vermoorden en eventuele krijgsgevangenen terug te zien zijn in gruwelijke onthoofdingsfilmpjes.

welk deel snap je niet van de zin "vechten voor je leven".

mensen zoals jou zouden ze eens een keer mee moeten sturen, maar ik denk dat de soldaten wel zouden zorgen dat zo'n figuur als jou per ongeluk een mijnenveld in zou lopen voordat je een vijand ziet.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:31:51 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42994191
Ik denk dat mensen als hem meer sympathie krijgen van militairen dan iemand zoals jouw die denkt dat het netzoiets als schieten op de kermis is ... gewoon knallen en als je raak schiet krijg je een beer

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 27-10-2006 20:57:12 ]
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:53:00 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42994747
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 20:23 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

die muts snapt het iig beter dan jij.

we hebben het hier over een situatie waarbij de vijand je wil vermoorden en eventuele krijgsgevangenen terug te zien zijn in gruwelijke onthoofdingsfilmpjes.

welk deel snap je niet van de zin "vechten voor je leven".

mensen zoals jou zouden ze eens een keer mee moeten sturen, maar ik denk dat de soldaten wel zouden zorgen dat zo'n figuur als jou per ongeluk een mijnenveld in zou lopen voordat je een vijand ziet.
Och jongen toch!
The End Times are wild
pi_42996246
Het enige wat hem kwalijk kan worden genomen is dat ie er niet een paar naar hun schepper heeft gestuurd. Paar extra uurtjes per week op de schietbaan wil nog wel eens helpen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:55:52 #183
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42996463
Ik hoop dat men net even 'de leugen regeert' heeft gekeken?
Ongetwijfeld morgen te vinden op www.uitzendinggemist.nl
Het is op Nederland 2. Dit onderwerp komt er namelijk in voor. Redelijk in het begin zelfs.

Zo komt naar voren dat deze persoon er nogal mee 'patst' dat hij geschoten heeft.

[ Bericht 15% gewijzigd door Yildiz op 27-10-2006 22:02:08 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:36:59 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43000584
niet gezien

maar van wat ik van NOVA meekreeg is dat het 'gepats' vooral vlak na het incident gebeurde toen ze net weer terug op het kamp waren waar de pers al klaarstond, dit het imo gewoon net als elk ander bericht door defensie gecensureerd moeten worden maar dat is niet gebeurt (ik denk dat dat is omdat het hier niet om een militair ging)
pi_43001122
No -combatant...... totdat ie de trekker overhaalde.....als burger mag je alleen beschoten worden.
Geef die man een lintje
Call me black
  Moderator zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:39:37 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43001951
ja dat zou me een leuke wereld zijn als je zelf kunt bepalen wanneer je wel of geen combattant bent

en zijn lintje haalt hij maar uit een doos Kellog's voor dapperheidsonderscheidingen moet je in Nederland toch wat meer doen dan een magazijn leegschieten onder dekking van 5% van het korps commando troepen
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:48:19 #187
151582 A_L_N_F
pi_43005239
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 20:31 schreef sp3c het volgende:
Ik denk dat mensen als hem meer sympathie krijgen van militairen dan iemand zoals jouw die denkt dat het netzoiets als schieten op de kermis is ... gewoon knallen en als je raak schiet krijg je een beer
ben je blind of zo? ik zeg elke keer dat het een 100% menselijke reactie is om in een gevecht van leven en dood jezelf en je vrienden te verdedigen.
en come-on, een wapen afschieten kan iedereen en dat heeft in dit geval niks te maken met rambo spelen.
wordt dit je eerste uitzending en als wat? ben benieuwd hoe je gaat denken als je het straks real-life mee maakt.
pi_43005368
Aan de andere kant is het weer een kwalijke zaak voor de journalistiek omdat die nu een legitieme doelwit worden in de ogen van de Taliban.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:04:22 #189
151582 A_L_N_F
pi_43005424
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 10:59 schreef Chadi het volgende:
Aan de andere kant is het weer een kwalijke zaak voor de journalistiek omdat die nu een legitieme doelwit worden in de ogen van de Taliban.
en in hoeverre waren westerse journalisten al geen doelwit?
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:06:33 #190
151582 A_L_N_F
pi_43005447
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:55 schreef Yildiz het volgende:
Ik hoop dat men net even 'de leugen regeert' heeft gekeken?
Ongetwijfeld morgen te vinden op www.uitzendinggemist.nl
Het is op Nederland 2. Dit onderwerp komt er namelijk in voor. Redelijk in het begin zelfs.

Zo komt naar voren dat deze persoon er nogal mee 'patst' dat hij geschoten heeft.
ontlading na een gevaarlijke situatie.

maar zeg yildiz, patste jij ook niet met je balonnenactie?

en waarom zeg je daar niks meer over, heb je een spreekverbod van de grote boze nederlandse staat omdat je anders vervolgd wordt?

beetje slapjes van je dan he, hier op fok een grote bek maar als het er echt op aan komt ben je een angsthaas die zelf niet 100% achter zijn eigen actie staat en zich zo snel monddood laat maken?
pi_43005953
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:04 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

en in hoeverre waren westerse journalisten al geen doelwit?
Nu kan je ze geen ongelijk geven! Dat kon je eerst wel.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:10:27 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43006362
nou ... nee, het vermoorden van (krijgs)gevangenen is zowieso niet cool
pi_43006464
Interessante vraag uit de Leugen Regeert: als het zelfverdediging was, had ie dan ook op Nederlanders mogen schieten als ie bij de Taliban had meegereisd om een documentaire te maken?
  Moderator zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:28:24 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43006640
nee, je mag ook niet uit zelfverdediging op een politieagent schieten
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:30:00 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43006674
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:18 schreef SCH het volgende:
Interessante vraag uit de Leugen Regeert: als het zelfverdediging was, had ie dan ook op Nederlanders mogen schieten als ie bij de Taliban had meegereisd om een documentaire te maken?
Nee. Net zomin als dat hij nu op de Taliban had mogen schieten.
Het hele argument zelfverdediging gaat niet op. Hij had moeten dekken totdat het vuurgevecht voorbij was.
The End Times are wild
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:31:16 #196
151582 A_L_N_F
pi_43006703
quote:
Is de taliban een erkende mogenheid?
houdt de taliban zich aan de conventies van geneve?
is de taliban uberhaupt een groepering die zich wat aantrekt van mensenrechten?

welk weldenkend mens zou de taliban steunen en dus ook schieten?

zou een al-jazeera journalist vermoord worden door de nederlanders als hij daar op de grond lag met zijn camera?
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:33:14 #197
151582 A_L_N_F
pi_43006734
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Net zomin als dat hij nu op de Taliban had mogen schieten.
Het hele argument zelfverdediging gaat niet op. Hij had moeten dekken totdat het vuurgevecht voorbij was.
1) zou de taliban hem laten gaan? Heeft de taliban in het verleden bewezen goed om te gaan met westerlingen/(krijgs)gevangenen?
2) gezien antwoord 1, zou je dan niet kunnen stellen dat het ook voor franke een gevecht op leven en dood was?
pi_43006743
quote:
Leuk punt, hoewel ik het met spec eens ben (jij denk ik ook) - maar zou wel graag een antwoordt van ANLF of johndope hierover krijgen
  Moderator zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:34:23 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_43006754
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:31 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

erkend door Pakistan
quote:
doet er niet toe in deze
quote:
doet er ook niet toe
quote:
verslaggeven van de Taliban is niet meteen het steunen ervan en ook hier kan ik het goed begrijpen dat je terugschiet als je beschoten wordt ... mag alleen niet
quote:
zou een al-jazeera journalist vermoord worden door de nederlanders als hij daar op de grond lag met zijn camera?
nee?
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:34:56 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43006765
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:31 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

1) De taliban is een strijdende partij, en dus op die manier als dusdanig onderkend
2) Nee, maar dat is niet relevant.

3) Het gaat hier dus om schieten uit zelfverdediging, niet om de Taliban te steunen. Net zoals Franke dat deed om zichzelf te verdedigen? en niet om de Taliban uit te schakelen.

4) Natuurlijk niet. Zelfs een Talibaan wordt niet gedood wanneer hij op de grond gaat liggen en zijn wapen weggooit.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')