Gedeeltelijk. Ze denken dan vooral dat iemand anders er voor gaat betalen en egoistisch als de mensen zijn vinden ze dat prima. Maar er zijn zoveel van dit soort "gratis" maatregelen en dat iedereen het uit eindelijk voor zijn kiezen krijgt snappen ze niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zou je denken dat er mensen zijn die van mening zijn dat dit ook echt gratis is en niet ergens van betaald hoeft te worden?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:37 schreef Corelli het volgende:
[..]
Gedeeltelijk. Ze denken dan vooral dat iemand anders er voor gaat betalen en egoistisch als de mensen zijn vinden ze dat prima. Maar er zijn zoveel van dit soort "gratis" maatregelen en dat iedereen het uit eindelijk voor zijn kiezen krijgt snappen ze niet.
Kijk, het probleem dat ik ermee heb is dat mensen puur op basis van samenhorigheidsgevoel keuzes gaan maken die in de praktijk recht tegen hun eigen belangen ingaan. Een mooi voorbeeld is G Bush en de Republikeinen. Allemaal van die armoedzaaiers uit de Biblebelt die doodleuk op een partij/president stemmen die deze armoedzaaiers eens flink gaan kaalplukken. En alleen omdat zo'n Bush zo nu en dan een beetje ouwehoert over God, patriotism en het gevaar van turssm.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je het over de algemene positie hebt dan heb je een punt maar als je praat over een specifiek punt zoals belastingen, verkeer, milieuaspecten dan is een continuum wel handig. Op die manier weet je ongeveer waar een bepaalde partij staat. Uiteraard zitten daar ook weer veel haken en ogen aan maar goed het is wel een eerste indicatie over waar je staat, iets wat met partijen nergens op slaat.
Overigens is het bijvoegen van factoren als betrouwbaarheid van lijsttrekkers enzo wel handig. Zo kwam ik 4 jaar terug uit op de LPF maar ik vertrouwde ze toen al voor geen meter dus die uitkomst was compleet nutteloos voor mij.
Daarnaast blijven testen als deze altijd erg lastig. Het is best eenvoudig om hoog te scoren op een dergelijke test, neem gewoon wat geweldig populistische standpunten op in je partijprogramma en succes (bijna) gegarandeerd. Stemwijzers geven populistische standpunten in dat opzicht dus voorrang.
Nee de kosten van de "gratis" schoolboeken en de "gratis" kinderopvang.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]![]()
Heb je het nou over de kosten van dit KiesKompas, of ben je gewoon op de Maxime toer?
Nee daar ga ik toch niet van uit.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:39 schreef du_ke het volgende:
Ik neem aan dat iedereen snapt dat het op een of andere manier betaald moet worden. Is het niet rechtstreeks dan via de belastingen.
Het kan natuurlijk ook reden zijn om eens te gaan twijfelen of je misschien liever bij een partij wil horen vanwege het imago dan vanwege inhoudelijke overeenkomsten..quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:46 schreef dVTB het volgende:
Net als bij de Stemwijzer, kom ik ook nu weer uit bij een partij waarop ik niet zou stemmen.
Omdat het in de politiek steeds meer om poppetjes gaat.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:49 schreef Napalm het volgende:
Ik heb niet helemaal helder waarom zowel Rutte als Verdonk er in staan en waarom kieskompas zo`n nadruk legt op de lijsttrekker (is natuurlijk uitstekend voor klein-Christenlijk).
Ook opvallend is in wezen de lijn van linksboven naar rechtsonder.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:49 schreef Napalm het volgende:
me enigzins terecht lijkt.
Kieskompas
[afbeelding]
Tja, het is een beetje raar dat de VVD in het midden staat. Die partij is zowel rechtsconservatief als rechtsprogressief, en is dus maar in het midden gezet. Niet echt realistisch.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ook opvallend is in wezen de lijn van linksboven naar rechtsonder.
Dat zou suggeren dat er ruimte moet zijn voor een rechtsprogressieve partij en een linksconservatieve...
Inderdaad. Er zijn al meerdere punten aangehaald (fileprobleem etc.) die niet zo makkelijk op te lossen zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:04 schreef FJD het volgende:
Grote nadeel van al die stemwijzers is dat een politiek punt niet te vatten is in een oneliner. Een algemene belastingverlaging. Ja leuk maar voor wie en waar komt dat geld dan vandaan? etc. etc.
Volgende: Ontwikkelingshulp moet worden verminderd. Nee dat moet selectiever worden uitgegeven, niet alleen verminderd. Lastig lastig lastig
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:10 schreef Aoristus het volgende:
ik vind deze test echt een stuk zuiverder dan die stemwijzer. Men heeft prima door hoe de gewone man de politiek waardeert en past daar z'n vraagstelling op aan. Laten we wel wezen, totnutoe zijn de verkiezingen een Idolsrace
..
he een gelijkdenkende ik kwam op hetzelfde punt uit.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:36 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Thanks!
[afbeelding]
Ik heb wel het gevoel dat deze wat nauwkeuriger is.Bij stemwijzer kwam Groenlinks eruit, die hier zo'n beetje het verst van me vandaan staat. Het zal wel aan mijn zweverigheid liggen
Ik denk dat beide genoemd worden omdat ze allebei een andere tak van de VVD vertegenwoordigen, hoewel ze natuurlijk pretenderen op 1 lijn te zitten.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:49 schreef Napalm het volgende:
Ik heb niet helemaal helder waarom zowel Rutte als Verdonk er in staan en waarom kieskompas zo`n nadruk legt op de lijsttrekker (is natuurlijk uitstekend voor klein-Christenlijk).
dat wordt Wouter voor jouw dusquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:24 schreef NoSigar het volgende:
Ik sta precies in het midden. Tja.
En nee, ik ga niet op het CDA stemmen. Ik kan ongeveer overal op stemmen geloof ik, van PVDA tot VVD.
weet je zeker dat je niet Partij voor de Tieten bedoelt?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:34 schreef Godslasteraar het volgende:
In 2006 staat Georgina Verbaan voor de Tweede Kamer-verkiezingen op 22 november op de kandidatenlijst voor de Partij voor de Dieren.
[afbeelding]
ik ben overtuigd!
Partij voor de Dieren
![]()
huh? ik dacht dat ze bij de SP zatquote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:34 schreef Godslasteraar het volgende:
In 2006 staat Georgina Verbaan voor de Tweede Kamer-verkiezingen op 22 november op de kandidatenlijst voor de Partij voor de Dieren.
[afbeelding]
ik ben overtuigd!
Partij voor de Dieren
![]()
meer
Jij ziet jezelf toch als liberaal? Dan zou je toch ook uit moeten gaan van de rationaliteit van de mens of zie ik dat erg verkeerd?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 12:45 schreef Corelli het volgende:
[..]
Nee daar ga ik toch niet van uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |