Thnx.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Mooie foto's, Erik.
Om eerlijk te zijn was dit na de vakantie (maar in de vakantie heb ik ook veel foto's gemaakt), deze showcase is gemaakt tijdens mijn ziekzijn, maandag en dinsdag, toen ook FOK! offline wasquote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:31 schreef wyccie het volgende:
Erik, jij benut je vakantie tenminste goed. Leuk dat je er zo creatief mee bent.
Zo heb ik er helemaal niet naar gekeken, dus maak je geen zorgen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:16 schreef Tha_Erik het volgende:
Jemig, Lienekien! Ik realiseer me nu pas dat die foto's niet echt tof zijn, dus mijn excuses dat ik je ernaar liet kijken.
Beetje luguber op dit zo'n moment.
Wat leuk, Erik!quote:
Dan heb ik nog meer ellende voor je: ik ben bang dat er een 2e longembolie aan zit te komen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:05 schreef zodiakk het volgende:
*rears his ugly head*
Hey, een sterfgeval!
Kutterdekut. Hoe dat zo?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
Dan heb ik nog meer ellende voor je: ik ben bang dat er een 2e longembolie aan zit te komen.![]()
Dan moet je naar de dokter.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan heb ik nog meer ellende voor je: ik ben bang dat er een 2e longembolie aan zit te komen.![]()
Ik zit een half jaar aan de bloedverdunners en daarna gaan ze me testen op factor V Leiden etc. Voor nu denkt iedereen dat het een combinatie operatie + pil was, maar na de onderzoeken gaan we het er nog eens over hebben. De internist heeft zelfs niet uitgesloten dat ik ooit weer aan een lichtere pil zou kunnen beginnen. Hij heeft me er ook op voorbereid dat we misschien nooit te weten komen wat nu echt de oorzaak was en dat er geen garanties zijn dat me nooit meer zoiets overkomt. Maar een longembolie moet nu inderdaad wel erg onwaarschijnlijk zijn. Ik heb ook geen pijn gehad in mijn benen ofzo, ik heb nu alleen die druk op m'n borst en ademhalingsmoeilijkheden.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:39 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, het kan wel, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk als je al aan de bloedverdunners zit. Hebben ze nou al vastgesteld wat de vorige keer de oorzaak was of is dat toegeschreven aan de pil (die je niet meer gebruikt).
Eerst een foto van mijzelf gemaakt, dan een foto van een met, en vervolgens creabeaën in Photoshopquote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat leuk, Erik!Hoe heb je dat gedaan?
Nou, niet echt.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 13:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Zoals ze dat zo leuk zeggen; a monkey could do it.
Ah! Ik vind het altijd maar ellendig om foto's te maken met een goede witte achtergrond en het juiste licht. Photoshoppen wordt niet echt mooi als je al niet een lichte achtergrond had. Ik heb een egaal witte muur in huis nodig.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik heb wel een witte achtergrond gebruikt, namelijk een muur van de serre. Voor de ahnd heb ik een wit vel als ondergrond gebruikt. Helder wit komt door het photoshoppen, met de curves gedaan. Maar op zich was het op de originele foto's al vrij helder, omdat het een witte muur was en de lichtinval van boven door melkglas straalt.
Die foto is met m'n erg beperkte compact gemaakt. Ik moest er binnenkort nog maar eens mee experimenteren.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Dan had je misschien op je camera de witbalans ook nog in kunnen stellen, al is het normaal ook gewoon moeilijk om wit ook echt wit te krijgen op foto's.
Cool! Ik ga even de kattenbakken schoonmaken en dan kijken of ik het kan reproduceren. Hoe ben je eigenlijk zo photoshopbekwaam geworden? Gewoon veel proberen?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:29 schreef Tha_Erik het volgende:
En ik ben zo vrij geweest om even in Photoshop te kijken of ik de achtergrond wit kon krijgen, en dat is best een beetje gelukt.
Wat ik heb gedaan:
Select >> Color range...
Je krijgt nu een venstertje. Als je met het muispijltje uit het venster gaat heb je een pipetje, daarmee klik je de bruinige achtergrondkleur aan. Het schuifje in het venster heb ik op 100 gezet. Klik op OK en je hebt een selectie. ga dan naar Hue/Saturation (Ctrl+U) en schuif het lightness balkje naar rechts.
Resultaat:
[afbeelding]
Overigens een leuke foto. Misschien ziet het er niet helemaal natuurlijk uit
.
Ja, beginnen met niks (uiteraard wel met photoshop) en dan heel vaak dingetjes proberen, tutorials lezen, de kunst van anderen afkijken. Mijn oefening komt veelal uit het Userbewerkingstopic in US, maar het is wel zo dat PS niet in een handomdraai helemaal duidelijk is.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Cool! Ik ga even de kattenbakken schoonmaken en dan kijken of ik het kan reproduceren. Hoe ben je eigenlijk zo photoshopbekwaam geworden? Gewoon veel proberen?
Een stille aanbidderquote:
Zie hier voor de voorgeschiedenis. Fok! Taalpurisme Corps.quote:
Ja, zovelen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:29 schreef IQM het volgende:
Zie jij iemand anders die PI gebruiken als gimmick?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik waardeer vooral dat je de taalfout er nog uitgehaald hebt.
Verdomd, dat was helemaal niet lastig. Ik heb het op het origineel geprobeerd:quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Select >> Color range...
Je krijgt nu een venstertje. Als je met het muispijltje uit het venster gaat heb je een pipetje, daarmee klik je de bruinige achtergrondkleur aan. Het schuifje in het venster heb ik op 100 gezet. Klik op OK en je hebt een selectie. ga dan naar Hue/Saturation (Ctrl+U) en schuif het lightness balkje naar rechts.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Elke typefout lijdt af van de inhoud.
Ik kan slecht omgaan met vleierij.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:33 schreef IQM het volgende:
[..]Maar het was meer een typefout.
Maar dat waardeer je vooral? De inhoud is nochtans vele malen belangrijker!
Paint Shop Pro ken ik niet. Ja, ik weet van het bestaan af, maar als programma heb ik er nog nooit mee gewerkt of gezien.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verdomd, dat was helemaal niet lastig. Ik heb het op het origineel geprobeerd:
[afbeelding]
Ik houd niet van handleidingen en tutorials. Meestal doe ik maar wat er op m'n pad komt. Afgelopen week heb ik in paint shop pro (wat ik nog steeds een razig handig programmaatje vind) de 'point to point line' ontdekt.![]()
Oh.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan slecht omgaan met vleierij.![]()
Thanks!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:41 schreef Claudia_x het volgende:
Het gaat allemaal weer eens volledig langs me heen. Leuk gedichtje, IQM.![]()
Bedankt, Lienekien!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:44 schreef IQM het volgende:
Thanks!
Maar je moet eigenlijk Lienekien bedanken... voor de inspiratie.
Dat dacht ik ook, maar ik heb vooralsnog aan iedereen uit moeten leggen dat mijn kleimannetje Van Basten '88 voorstelt.quote:Jouw 'Van Basten' is geniaal.!
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:48 schreef Lienekien het volgende:
Zeg, IQM, van wie ben je nou een kloon?
quote:Beroep: Uitvinder, ruziestoker, schepper
id quo maius cogitari nequitquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Waarvoor staan de letters IQM? Dat vraag Ãk me nou af.
Dat had ik natuurlijk kunnen gokken.quote:
Dan is google toch nog ergens goed voor:quote:
http://home.student.utwente.nl/j.w.dijkshoorn/wtl/college3.htmlquote:God = id quo maius cogitari nequit of
id quo maius cogitari non posset
(hetwelk Volmaakter niets gedacht kan worden)
Ja, dat zou me niks verbazen. Maar dan is hij ook R_ON en dat is weer minder.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
Het is natuurlijk gewoon JAM.
Toch jammer dat wie dat van zichzelf beweert geen foto in het fotoboek zet.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:06 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dan is google toch nog ergens goed voor:
[..]
http://home.student.utwente.nl/j.w.dijkshoorn/wtl/college3.html
Ik bespeur een patroon, namelijk een voorkeur voor usernames van 3 letters.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:08 schreef Lienekien het volgende:
Ja, dat zou me niks verbazen. Maar dan is hij ook R_ON en dat is weer minder.![]()
God mag toch niet afgebeeld worden?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toch jammer dat wie dat van zichzelf beweert geen foto in het fotoboek zet.
In hoofdletters.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bespeur een patroon, namelijk een voorkeur voor usernames van 3 letters.
Nou, ik vermoed het. Dat vermoeden is destijds ook al wel eens geuit.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:09 schreef Tha_Erik het volgende:
JAM is R_ON?. En als het zo is, waarom weet ik dat dan nu pas?
Nee, hoor. Dat is om het mysterie rond mijn ware identiteit levendig te houden.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toch jammer dat wie dat van zichzelf beweert geen foto in het fotoboek zet.
Ja, ik vermoedde dat ook, en vroeg het ook aan JAM en hij zei ooit at hij er niks mee te maken had. Ik geloofde 'm, maar nu twijfel ik weerquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, ik vermoed het. Dat vermoeden is destijds ook al wel eens geuit.
Ik heb daar dus een schijthekel aan, hè.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:10 schreef IQM het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dat is om het mysterie rond mijn ware identiteit levendig te houden.
En dat vind je leuk?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:10 schreef IQM het volgende:
Nee, hoor. Dat is om het mysterie rond mijn ware identiteit levendig te houden.
Dus toch een kloon, want je weet precies wat er speelt.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:13 schreef IQM het volgende:
Maar neen. Ik ben noch R_ON noch JAM.
Ik zou namelijk nooit zo onaardig doen tegen Erik of wie dan ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |