abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42902514
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:55 schreef nikk het volgende:
Wel een rare manier van werken trouwens. Een minister worden omdat je Moslim bent. Probeer dan maar eens serieus genomen te worden door anderen.
Doen alle partijen natuurlijk met vrouwen en jongeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42902995
Heeft Bos dat echt gezegd?
Een minister is trouwens voor iedere ademtocht verantwoording verschuldigd aan de volksvertegenwoordiging, dus een islamitisch parlementslid zou jou veel meer angst moeten jagen. Persoonlijk ben ik voor geen van beide bang en vind ik dit een heel dom stukje.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_42905220
Nee, dat heeft Bos niet gezegd. Het is slechts een beetje goedkope manier om een gerucht de wereld in te sturen. Ik zie eerder het CDA een islamitische minister aanwijzen dan de PvdA. Een minister van buitenlandse afkomst daarentegen is een heel ander verhaal.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_42909231
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:57 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Islam en democratie zijn onverenigbaar, een islamitisch minister is dus uitgesloten.
Wat maakt het uit dat die minister nou christelijk, moslim, jood, hetero of homo is? Wie zegt dat een islamitische minister gaat handelen vanuit islamtische standpunt?

[ Bericht 11% gewijzigd door Verzin-een-leuke-nick op 23-10-2006 05:28:56 ]
pi_42909319
Dubbel (wrong button)
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:04:11 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42910073
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 00:04 schreef onemangang het volgende:
Nee, dat heeft Bos niet gezegd. Het is slechts een beetje goedkope manier om een gerucht de wereld in te sturen. Ik zie eerder het CDA een islamitische minister aanwijzen dan de PvdA. Een minister van buitenlandse afkomst daarentegen is een heel ander verhaal.
Het is inderdaad 'prachtig' hoe een hele discussie los kan gaan, alles wordt afgewogen en verdedigd, terwijl het bericht, waarmee het begon, al niet waar bleek te zijn.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:33:21 #107
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_42910408
Ik weet niet hoe het bij de overheid werkt, maar ik ga altijd opzoek naar de meest geschikte persoon voor een functie. En dat kan een moslim in een rolstoel zijn of een homofiele brallende vvd'er of een boomknuffelaar.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_42912685
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 09:33 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik weet niet hoe het bij de overheid werkt, maar ik ga altijd opzoek naar de meest geschikte persoon voor een functie. En dat kan een moslim in een rolstoel zijn of een homofiele brallende vvd'er of een boomknuffelaar.
In den haag gaat dat inderdaad anders. Dat is niet goed maar wel de praktijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42916026
Ik zou het niet verkeerd vinden om bij gelijke geschiktheid personen in achterstand positie (vrouwen / homo's / allochtonen) voorrang te geven.

Echter geloof mag en is geen criterium en zal het bij geen enkele partij (SGP & Wilders uitgezonderd) worden.

En het einde van NL als er een moslim minister komt.. Moah..

Kijk naar de geschiedenis en wat er allemaal groepen is toen
- Negers stemrecht krijgen
- Vrouwen stemrecht kregen
- Vrouwen de active politiek ingingen
- Vrouwen minister werken.
(een vrouwelijke MP hebben wij als 1 van de weinige landen nog niet gehad. Zegt wel iets over de invloed van de kerk in NL, zelfs een moslim land als Pakistan heeft een vrouwelijke MP gehad).

We gaan een keer die Islamitische minister krijgen en dan zullen mensen merken dat de wereld niet vergaat en gewoon blijft draaien. Ook nadat de eerste Islamitische minister weer op heeft mogen rotten na een brandje of ander akkevietje en ook nadat we de eerste islamitische premier gehad hebben (zal ook nog wel eens gebeuren). Dit soort dingen tegen houden is als op het strand de vloed willen tegenhouden. Nutteloos en doen we onszelf meer kwaad als goed mee.
Hoezo compromie, heb ik ongelijk dan
pi_42916275
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:17 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens mij is er door Bos nooit gesteld dat er per se een islamitische minister in een kabinet met de PvdA moet komen. Hij heeft wel een keer gezegd dat hij allochtonen in zijn ministersploeg wil hebben. Lijkt me geen verkeerd streven, net zoals er bij elk kabinet gestreefd wordt om voldoende vrouwen op ministerposten te krijgen. Zolang de kwaliteit maar voorop staat, maar dat wordt door de PvdA ook niet ontkend volgens mij.
"Meneer ... we willen u graag vragen om minister te worden voor ...."

"Oh, wat leuk. Wat een eer dat u mijn capaciteiten erkent. Was het vanwegen mijn verdienste voor .... of vanwegen mijn resulaten bij .... "

"Nou, eigenlijk omdat u een allochtoon bent."

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_42916328
Waarom zou dat een probleem zijn????
pi_42916363
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

"Meneer ... we willen u graag vragen om minister te worden voor ...."

"Oh, wat leuk. Wat een eer dat u mijn capaciteiten erkent. Was het vanwegen mijn verdienste voor .... of vanwegen mijn resulaten bij .... "

"Nou, eigenlijk omdat u een allochtoon bent."

Inderdaad kut, hadden ze nou maar niet zoveel vrouwen in dit kabinet gewild - zaten we niet met Verdonk opgescheept.

"Ik kan het echt niet hoor - ik ben totaal ongeschikt"

"Geeft niet Rita, je bent een vrouw"
pi_42916431
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:35 schreef SCH het volgende:
Het hoeft geen probleem te zijn. Zolang men iemand maar niet Minister maakt omdat hij of zij tot een of andere minderheid behoord. Het moet volledig om de verdiensten en het kunnen van de kandidaat gaan!
pi_42916456
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:38 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het hoeft geen probleem te zijn. Zolang men iemand maar niet Minister maakt omdat hij of zij tot een of andere minderheid behoord. Het moet volledig om de verdiensten en het kunnen van de kandidaat gaan!
Ja tuurlijk.
Je zal wel gek zijn om een minister aan te stellen die de capaciteiten niet heeft.
pi_42916962
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:35 schreef SCH het volgende:
Het zou alleen een probleem zijn als er meer geschikte personen voor worden gepasseerd. Voor de persoon in kwestie lijkt me het ook niet eervol. "Nee, die en die stonden hoger, maar jij was de hoogstgeplaatste allochtoon op ons lijstje."

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 25-10-2006 12:02:52 ]
pi_42917055
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:56 schreef sizzler het volgende:

[..]

Het zou alleen een probleem zijn als er minder geschikte personen voor worden gepasseerd. Voor de persoon in kwestie lijkt me het ook niet eervol. "Nee, die en die stonden hoger, maar jij was de hoogstgeplaatste allochtoon op ons lijstje."
Het is toch juist geen enkel probleem als er minder geschikte personen worden gepasseerd.

Maar goed, de situatie is gelijk aan bijvoorbeeld Verdonk dus, die na een lange zoektocht als vrouw in het kabinet Balkenende II werd binnengehaald. Wat is het probleem met een zoektocht naar een geschikte kandidaat onder de allochtonen of vrouwen of whatever?
pi_42917272
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is toch juist geen enkel probleem als er minder geschikte personen worden gepasseerd.

Maar goed, de situatie is gelijk aan bijvoorbeeld Verdonk dus, die na een lange zoektocht als vrouw in het kabinet Balkenende II werd binnengehaald. Wat is het probleem met een zoektocht naar een geschikte kandidaat onder de allochtonen of vrouwen of whatever?
Omdat je dan niet serieus genomen word. Positieve discriminatie zo duidelijk onderdeel laten zijn van een aanstelling doet wat mij betreft alle geloofwaardigheid teniet.
pi_42917381
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

"Meer geschikt" had er moeten staan. nog geen koffie op vandaag
quote:
Waarom zou je niet gewoon de meest geschikte persoon vragen? Waarom moet er per se met veel moeite een allochtoon gevonden worden voor in het Kabinet? Dat komt vanzelf wel als er genoeg capabele allochtonen zijn in het aanbod van capabele personen. Van mij mag er een allochtoon worden aangesteld hoor, maar wel op basis van capaciteiten en niet op basis van achtergrond.

Verdonk is een voorbeeld waarbij het goed is gegaan maar daar kan je Borst, Netelenbos, Jorritsma, Peijs, Sorgdrager en Van der Laan tegenover stellen.
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat je dan niet serieus genomen word. Positieve discriminatie zo duidelijk onderdeel laten zijn van een aanstelling doet wat mij betreft alle geloofwaardigheid teniet.
Exact.
pi_42917421
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:10 schreef sizzler het volgende:
Verdonk is een voorbeeld waarbij het goed is gegaan
Hier gaat je eigen geloofwaardigheid. Iemand die 'de enige vent in het kabinet' wordt genoemd.

Hou me vast
pi_42917479
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier gaat je eigen geloofwaardigheid. Iemand die 'de enige vent in het kabinet' wordt genoemd.

Hou me vast
Maar dan zou je het met me eens moeten zijn dat je beter niet kan doorzoeken.
pi_42917481
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:10 schreef sizzler het volgende:
Dat komt vanzelf wel als er genoeg capabele allochtonen zijn in het aanbod van capabele personen. Van mij mag er een allochtoon worden aangesteld hoor, maar wel op basis van capaciteiten en niet op basis van achtergrond.
Mensen zullen al snel zeggen dat ze daarom gevraagd zijn. Niemand zegt toch ook dat ze niet capabel hoeven te zijn?

Maar sommige groepen hebben een zetje nodig om het witte heteromannenbolwerk te doorbreken. Logisch dat veel witte heteromannen daar nogal bangig voor zijn en zo angstvallig vasthouden aan de oude situatie. Het zijn altijd dezelfden die zo bang zijn voor een beetje positieve discriminatie.
pi_42919328
Allochtonen moeten helemaal geen stemrecht hebben vind ik, hun in Nederland geboren kinderen natuurlijk wel.
pi_42919528
Het moet natuurlijk op kwaliteit worden geselecteerd. Al is het een islamiet uit een achterlijk bergdorpje ergens uit Marokko is die kans klein. Al is het een liberale Moslim die de westerse samenleving goed vertegenwoordigt en tevens een voorbeeld kan zijn voor andere moslims heb ik er weinig op tegen.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_42919740
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Iemand die 'de enige vent in het kabinet' wordt genoemd.

Hou me vast
Het is jammer dat er nog geen echte vrouwen in de politiek zitten. Van die lekkere dames. Zou wel leuk zijn. Worden die grijze duiven misschien ook nog wat vrolijker, want humor is ver te zoeken in de 2de kamer.
Hoewel dorpsgek Gonny is wel grappig, maar lekker is toch echt anders.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_42919893
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:44 schreef kijk_aan het volgende:
Bos heeft het ooit aangekondigt: in een kabinet Bos komt de eerste islamitische minister ooit. Zie jij dat zitten? een islamiet in het centrum van de macht, op het binnenhof en in de ridderzaal. Een islamiet op de plek waar zoveel Nederlandse geschiedenis ligt? Het begin van het einde!
Opzich zou een Islamiet wel een minister kunnen worden, even goed als een christen, jood of atheïst. Wel vind ik de aankondiging van Bos slecht, waarom persé een islamitische minister? Okay, als de beste kandidaat een Islamiet blijkt te zijn dan is dat verder geen probleem, maar nu lijkt het wel of er eerst naar de achtergrond wordt gekeken en daarna pas of diegene wel of niet geschikt is.

Zometeen wil hij de verhouding man en vrouw ook nog eens gelijk hebben, moet er minimaal een paar allochtonen in het kabinet en om te laten zien dat echt iedereen gelijk is moet er ook nog een gehandicapte, lesbische neger vrouw in. Een echt politiek correct kabinet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')