Doen alle partijen natuurlijk met vrouwen en jongeren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:55 schreef nikk het volgende:
Wel een rare manier van werken trouwens. Een minister worden omdat je Moslim bent. Probeer dan maar eens serieus genomen te worden door anderen.
Wat maakt het uit dat die minister nou christelijk, moslim, jood, hetero of homo is? Wie zegt dat een islamitische minister gaat handelen vanuit islamtische standpunt?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:57 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Islam en democratie zijn onverenigbaar, een islamitisch minister is dus uitgesloten.
Het is inderdaad 'prachtig' hoe een hele discussie los kan gaan, alles wordt afgewogen en verdedigd, terwijl het bericht, waarmee het begon, al niet waar bleek te zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:04 schreef onemangang het volgende:
Nee, dat heeft Bos niet gezegd. Het is slechts een beetje goedkope manier om een gerucht de wereld in te sturen. Ik zie eerder het CDA een islamitische minister aanwijzen dan de PvdA. Een minister van buitenlandse afkomst daarentegen is een heel ander verhaal.
In den haag gaat dat inderdaad anders. Dat is niet goed maar wel de praktijk.quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:33 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik weet niet hoe het bij de overheid werkt, maar ik ga altijd opzoek naar de meest geschikte persoon voor een functie. En dat kan een moslim in een rolstoel zijn of een homofiele brallende vvd'er of een boomknuffelaar.
"Meneer ... we willen u graag vragen om minister te worden voor ...."quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:17 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens mij is er door Bos nooit gesteld dat er per se een islamitische minister in een kabinet met de PvdA moet komen. Hij heeft wel een keer gezegd dat hij allochtonen in zijn ministersploeg wil hebben. Lijkt me geen verkeerd streven, net zoals er bij elk kabinet gestreefd wordt om voldoende vrouwen op ministerposten te krijgen. Zolang de kwaliteit maar voorop staat, maar dat wordt door de PvdA ook niet ontkend volgens mij.
Inderdaad kut, hadden ze nou maar niet zoveel vrouwen in dit kabinet gewild - zaten we niet met Verdonk opgescheept.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
"Meneer ... we willen u graag vragen om minister te worden voor ...."
"Oh, wat leuk. Wat een eer dat u mijn capaciteiten erkent. Was het vanwegen mijn verdienste voor .... of vanwegen mijn resulaten bij .... "
"Nou, eigenlijk omdat u een allochtoon bent."
Het hoeft geen probleem te zijn. Zolang men iemand maar niet Minister maakt omdat hij of zij tot een of andere minderheid behoord. Het moet volledig om de verdiensten en het kunnen van de kandidaat gaan!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:35 schreef SCH het volgende:
Waarom zou dat een probleem zijn????
Ja tuurlijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:38 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het hoeft geen probleem te zijn. Zolang men iemand maar niet Minister maakt omdat hij of zij tot een of andere minderheid behoord. Het moet volledig om de verdiensten en het kunnen van de kandidaat gaan!
Het zou alleen een probleem zijn als er meer geschikte personen voor worden gepasseerd. Voor de persoon in kwestie lijkt me het ook niet eervol. "Nee, die en die stonden hoger, maar jij was de hoogstgeplaatste allochtoon op ons lijstje."quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:35 schreef SCH het volgende:
Waarom zou dat een probleem zijn????
Het is toch juist geen enkel probleem als er minder geschikte personen worden gepasseerd.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:56 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het zou alleen een probleem zijn als er minder geschikte personen voor worden gepasseerd. Voor de persoon in kwestie lijkt me het ook niet eervol. "Nee, die en die stonden hoger, maar jij was de hoogstgeplaatste allochtoon op ons lijstje."
Omdat je dan niet serieus genomen word. Positieve discriminatie zo duidelijk onderdeel laten zijn van een aanstelling doet wat mij betreft alle geloofwaardigheid teniet.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:59 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het is toch juist geen enkel probleem als er minder geschikte personen worden gepasseerd.
Maar goed, de situatie is gelijk aan bijvoorbeeld Verdonk dus, die na een lange zoektocht als vrouw in het kabinet Balkenende II werd binnengehaald. Wat is het probleem met een zoektocht naar een geschikte kandidaat onder de allochtonen of vrouwen of whatever?
"Meer geschikt" had er moeten staan. nog geen koffie op vandaagquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:59 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het is toch juist geen enkel probleem als er minder geschikte personen worden gepasseerd.
Waarom zou je niet gewoon de meest geschikte persoon vragen? Waarom moet er per se met veel moeite een allochtoon gevonden worden voor in het Kabinet? Dat komt vanzelf wel als er genoeg capabele allochtonen zijn in het aanbod van capabele personen. Van mij mag er een allochtoon worden aangesteld hoor, maar wel op basis van capaciteiten en niet op basis van achtergrond.quote:Maar goed, de situatie is gelijk aan bijvoorbeeld Verdonk dus, die na een lange zoektocht als vrouw in het kabinet Balkenende II werd binnengehaald. Wat is het probleem met een zoektocht naar een geschikte kandidaat onder de allochtonen of vrouwen of whatever?
Exact.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat je dan niet serieus genomen word. Positieve discriminatie zo duidelijk onderdeel laten zijn van een aanstelling doet wat mij betreft alle geloofwaardigheid teniet.
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:10 schreef sizzler het volgende:
Verdonk is een voorbeeld waarbij het goed is gegaan
Maar dan zou je het met me eens moeten zijn dat je beter niet kan doorzoeken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]Hier gaat je eigen geloofwaardigheid. Iemand die 'de enige vent in het kabinet' wordt genoemd.
Hou me vast![]()
Mensen zullen al snel zeggen dat ze daarom gevraagd zijn. Niemand zegt toch ook dat ze niet capabel hoeven te zijn?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:10 schreef sizzler het volgende:
Dat komt vanzelf wel als er genoeg capabele allochtonen zijn in het aanbod van capabele personen. Van mij mag er een allochtoon worden aangesteld hoor, maar wel op basis van capaciteiten en niet op basis van achtergrond.
Het is jammer dat er nog geen echte vrouwen in de politiek zitten. Van die lekkere dames. Zou wel leuk zijn. Worden die grijze duiven misschien ook nog wat vrolijker, want humor is ver te zoeken in de 2de kamer.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Iemand die 'de enige vent in het kabinet' wordt genoemd.
Hou me vast![]()
Opzich zou een Islamiet wel een minister kunnen worden, even goed als een christen, jood of atheïst. Wel vind ik de aankondiging van Bos slecht, waarom persé een islamitische minister? Okay, als de beste kandidaat een Islamiet blijkt te zijn dan is dat verder geen probleem, maar nu lijkt het wel of er eerst naar de achtergrond wordt gekeken en daarna pas of diegene wel of niet geschikt is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:44 schreef kijk_aan het volgende:
Bos heeft het ooit aangekondigt: in een kabinet Bos komt de eerste islamitische minister ooit. Zie jij dat zitten? een islamiet in het centrum van de macht, op het binnenhof en in de ridderzaal. Een islamiet op de plek waar zoveel Nederlandse geschiedenis ligt? Het begin van het einde!
Ook slecht, maar een excuus Islamiet op de lijst is toch een stuk minder erg dan een excuus Islamiet in de regering. Dus ja, ik vind het een goede reden om Bos er op aan te vallenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:44 schreef SCH het volgende:
Marco Pastors heeft ook zo zijn excuus islamiet dus een beetje hypocriet om Bos er op aan te vallen.
Waarom specifiek binnen minderheden? Je zoekt gewoon naar de meest geschikte, boeiend of hij of zij wel of niet deel uit maakt tot een minderheid.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:50 schreef hallo1979 het volgende:
natuurlijk moeten er geschikte personen worden gevonden, maar ik vind het goed dat hij ook zoekt binnen minderheden naar geschikte personen.
Als de meest geschikte kandidaat een moslim of vrouw is dan moeten ze die zeker nemen, maar als de meeste geschikte niet een vrouw of moslim is dan moeten ze zeker niet voor een moslim of een vrouw gaan. Een kabinet hoeft van mij helemaal niet representatief voor de gehele bevolking te zijn. Al zouden we alleen maar blanke mannen in het kabinet hebben, wat is daarmee het probleem?quote:er zijn inmiddels meer dan een miljoen moslims in het land, dan is het toch niet gek als je die samenstelling van bevolking gerepresenteerd wilt zien in de regering?
Op die manier is ook een lans gebroken voor vrouwen
Dus een kabinet met alleen maar moslims kan ook wat jou betreft?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Al zouden we alleen maar blanke mannen in het kabinet hebben, wat is daarmee het probleem?
Er wonen zo'n 1 miljoen moslims in Nederland, dus ongeveer 7% van de bevolking. Is het echt zo vreemd dat iemand die 7% van de bevolking vertegenwoordigd ook op een gegeven moment hoog genoeg in de politiek terecht komt om een ministerspost te kunnen aannemen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:44 schreef kijk_aan het volgende:
Bos heeft het ooit aangekondigt: in een kabinet Bos komt de eerste islamitische minister ooit. Zie jij dat zitten? een islamiet in het centrum van de macht, op het binnenhof en in de ridderzaal. Een islamiet op de plek waar zoveel Nederlandse geschiedenis ligt? Het begin van het einde!
Ja, waarom niet?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus een kabinet met alleen maar moslims kan ook wat jou betreft?
Lijkt een beetje op het Amerikaanse "Affirmative Action" systeem inderdaad op die manier..... Daar willen ze in de VS nu ook weer vanaf.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Opzich zou een Islamiet wel een minister kunnen worden, even goed als een christen, jood of athe�st. Wel vind ik de aankondiging van Bos slecht, waarom pers� een islamitische minister? Okay, als de beste kandidaat een Islamiet blijkt te zijn dan is dat verder geen probleem, maar nu lijkt het wel of er eerst naar de achtergrond wordt gekeken en daarna pas of diegene wel of niet geschikt is.
Maar bij het aanstellen van vrouwen geldt dat niet?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat je dan niet serieus genomen word. Positieve discriminatie zo duidelijk onderdeel laten zijn van een aanstelling doet wat mij betreft alle geloofwaardigheid teniet.
De regering wordt niet gekozen. Daarnaast wil ik niet eens dat de ministers uit alle lagen van de bevolking komen, dan moeten we ook tokkie ministers hebbenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Er wonen zo'n 1 miljoen moslims in Nederland, dus ongeveer 7% van de bevolking. Is het echt zo vreemd dat iemand die 7% van de bevolking vertegenwoordigd ook op een gegeven moment hoog genoeg in de politiek terecht komt om een ministerspost te kunnen aannemen?
Waarom moeten ministers in een land met 3 miljoen allochtonen (1.5 miljoen westers, 1.5 miljoen niet-westers) ook allemaal 100% Nederlander zijn? Het lijkt me dat in een democratisch gekozen regering er ministers zijn uit alle lagen van de bevolking.
Overigens is een kabinet Bos helemaal niet zo zeker meer als 2 maanden geleden, de CDA en PvdA staan zo goed als gelijk, en beiden kunnen de verkiezing winnen.
Als Nederlanders daar Democratisch voor kiezen, dan zou dat kunnen inderdaad. Ik ben alleen bang dat een partij met alleen maar moslims nooit een 50% meerderheid kan krijgen in de kamer, en dat een coalitiepartij met ook ook alleen maar moslims nodig is.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:54 schreef SCH het volgende:
Dus een kabinet met alleen maar moslims kan ook wat jou betreft?
dat maakt niet uit. alles moet kunnen in de strijd tegen bos, de potentaat van de pvda.quote:Op maandag 23 oktober 2006 09:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is inderdaad 'prachtig' hoe een hele discussie los kan gaan, alles wordt afgewogen en verdedigd, terwijl het bericht, waarmee het begon, al niet waar bleek te zijn.
Dan zou dus pas de derde generatie hier stemrecht moeten krijgen?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:08 schreef more het volgende:
Allochtonen moeten helemaal geen stemrecht hebben vind ik, hun in Nederland geboren kinderen natuurlijk wel.
Bos heeft nooit deze uitspraak gedaan, dat maakt de topicstarter ervan.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wel vind ik de aankondiging van Bos slecht, waarom persé een islamitische minister?
Je hebt wel een punt over die tokkieminister.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:18 schreef MrBadGuy het volgende:
De regering wordt niet gekozen. Daarnaast wil ik niet eens dat de ministers uit alle lagen van de bevolking komen, dan moeten we ook tokkie ministers hebben![]()
Stemrecht gaat samen met het Nederlanderschap. Als je Nederlander bent, heb je stemrecht voor de Tweede Kamer. Op lokaal niveau mogen allochtonen zonder Nederlander te zijn al stemmen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:08 schreef more het volgende:
Allochtonen moeten helemaal geen stemrecht hebben vind ik, hun in Nederland geboren kinderen natuurlijk wel.
nou bos staat nogal bekend om dit soort uitspraken. en als dan de gemeenteraadsverkiezingen achter de rug zijn zit meneer de 'stemmentrekker' met een probleem. incapabele mensen die maar wat uit de subsidiepot lurken. nee dan wil meneer ineens geen allochtonen meer in de raad...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:21 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Bos heeft nooit deze uitspraak gedaan, dat maakt de topicstarter ervan.
maar je mag lekker nooit president worden...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:25 schreef maartena het volgende:
[..]
Stemrecht gaat samen met het Nederlanderschap. Als je Nederlander bent, heb je stemrecht voor de Tweede Kamer. Op lokaal niveau mogen allochtonen zonder Nederlander te zijn al stemmen.
Ik heb in de Verenigde Staten ook mijn Amerikaanse staatsburgerschap aangenomen en mag dus in de Verenigde Staten stemmen. En ik ga op 7 November ook gewoon van mijn democratisch recht gebruik maken. Vind je dat dan ook niet goed?
Ow ok, dan valt dat weer meequote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:21 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Bos heeft nooit deze uitspraak gedaan, dat maakt de topicstarter ervan.
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou bos staat nogal bekend om dit soort uitspraken. en als dan de gemeenteraadsverkiezingen achter de rug zijn zit meneer de 'stemmentrekker' met een probleem. incapabele mensen die maar wat uit de subsidiepot lurken. nee dan wil meneer ineens geen allochtonen meer in de raad...![]()
hoe zat het ook alweer met de zwartescholen die hij zo fijn vond? zijn kinderen mochten er alleen niet op.
die man is toch volstrekt ongeloofwaardig? alles wat uit zijn mond en pen komt klinkt als glijerige bullshit.
Die aspiraties heb ik ook niet. Maar stemmen mag ik gewoon wel, en als ik wil kan ik het zover schoppen als Gouverneur of Senator. Ik mag inderdaad geen President, Vice President of Speaker of the House worden.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
maar je mag lekker nooit president worden...
Deze definitie geldt trouwens ook voor Verdonk.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
die man is toch volstrekt ongeloofwaardig? alles wat uit zijn mond en pen komt klinkt als glijerige bullshit.
maar daar gaat dit topic niet overquote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Deze definitie geldt trouwens ook voor Verdonk.
hey come on. ik heb alleen iets tegen de persoon bos en zijn onzin en constante tegenbeleid als ware het een verongelijkt joch dat altijd de verkeerde beslissingen maakt. daarnaast is er van het bovenstaande verhaal niks gelogen. ik zie echt veel liever een beter persoon voor pvda. bos is ingezet om zijn 'looks' niet om zijn inhoud.quote:
Geen van deze 'uitspraken' is door Bos gedaan. Lekker discussieren zo, je legt iemand wat woorden in de mond en vervolgens ga je dat veroordelen. Dat is ook min of meer wat de topicstarter doet, al is de discussie of we wel of niet een islamtische minister kunnen hebben in Nederland (ongeacht of dat een pleidooi is van Bos) wel een aardige. Een bronvermelding bij dit soort toeschrijvingen is m.i. wel op zijn plaats, anders kun je van alles gaan beweren over iemand.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou bos staat nogal bekend om dit soort uitspraken. en als dan de gemeenteraadsverkiezingen achter de rug zijn zit meneer de 'stemmentrekker' met een probleem. incapabele mensen die maar wat uit de subsidiepot lurken. nee dan wil meneer ineens geen allochtonen meer in de raad...![]()
hoe zat het ook alweer met de zwartescholen die hij zo fijn vond? zijn kinderen mochten er alleen niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |