abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42902514
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:55 schreef nikk het volgende:
Wel een rare manier van werken trouwens. Een minister worden omdat je Moslim bent. Probeer dan maar eens serieus genomen te worden door anderen.
Doen alle partijen natuurlijk met vrouwen en jongeren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42902995
Heeft Bos dat echt gezegd?
Een minister is trouwens voor iedere ademtocht verantwoording verschuldigd aan de volksvertegenwoordiging, dus een islamitisch parlementslid zou jou veel meer angst moeten jagen. Persoonlijk ben ik voor geen van beide bang en vind ik dit een heel dom stukje.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_42905220
Nee, dat heeft Bos niet gezegd. Het is slechts een beetje goedkope manier om een gerucht de wereld in te sturen. Ik zie eerder het CDA een islamitische minister aanwijzen dan de PvdA. Een minister van buitenlandse afkomst daarentegen is een heel ander verhaal.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_42909231
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:57 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Islam en democratie zijn onverenigbaar, een islamitisch minister is dus uitgesloten.
Wat maakt het uit dat die minister nou christelijk, moslim, jood, hetero of homo is? Wie zegt dat een islamitische minister gaat handelen vanuit islamtische standpunt?

[ Bericht 11% gewijzigd door Verzin-een-leuke-nick op 23-10-2006 05:28:56 ]
pi_42909319
Dubbel (wrong button)
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:04:11 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42910073
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 00:04 schreef onemangang het volgende:
Nee, dat heeft Bos niet gezegd. Het is slechts een beetje goedkope manier om een gerucht de wereld in te sturen. Ik zie eerder het CDA een islamitische minister aanwijzen dan de PvdA. Een minister van buitenlandse afkomst daarentegen is een heel ander verhaal.
Het is inderdaad 'prachtig' hoe een hele discussie los kan gaan, alles wordt afgewogen en verdedigd, terwijl het bericht, waarmee het begon, al niet waar bleek te zijn.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:33:21 #107
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_42910408
Ik weet niet hoe het bij de overheid werkt, maar ik ga altijd opzoek naar de meest geschikte persoon voor een functie. En dat kan een moslim in een rolstoel zijn of een homofiele brallende vvd'er of een boomknuffelaar.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_42912685
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 09:33 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik weet niet hoe het bij de overheid werkt, maar ik ga altijd opzoek naar de meest geschikte persoon voor een functie. En dat kan een moslim in een rolstoel zijn of een homofiele brallende vvd'er of een boomknuffelaar.
In den haag gaat dat inderdaad anders. Dat is niet goed maar wel de praktijk.
pi_42916026
Ik zou het niet verkeerd vinden om bij gelijke geschiktheid personen in achterstand positie (vrouwen / homo's / allochtonen) voorrang te geven.

Echter geloof mag en is geen criterium en zal het bij geen enkele partij (SGP & Wilders uitgezonderd) worden.

En het einde van NL als er een moslim minister komt.. Moah..

Kijk naar de geschiedenis en wat er allemaal groepen is toen
- Negers stemrecht krijgen
- Vrouwen stemrecht kregen
- Vrouwen de active politiek ingingen
- Vrouwen minister werken.
(een vrouwelijke MP hebben wij als 1 van de weinige landen nog niet gehad. Zegt wel iets over de invloed van de kerk in NL, zelfs een moslim land als Pakistan heeft een vrouwelijke MP gehad).

We gaan een keer die Islamitische minister krijgen en dan zullen mensen merken dat de wereld niet vergaat en gewoon blijft draaien. Ook nadat de eerste Islamitische minister weer op heeft mogen rotten na een brandje of ander akkevietje en ook nadat we de eerste islamitische premier gehad hebben (zal ook nog wel eens gebeuren). Dit soort dingen tegen houden is als op het strand de vloed willen tegenhouden. Nutteloos en doen we onszelf meer kwaad als goed mee.
Hoezo compromie, heb ik ongelijk dan
pi_42916275
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:17 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens mij is er door Bos nooit gesteld dat er per se een islamitische minister in een kabinet met de PvdA moet komen. Hij heeft wel een keer gezegd dat hij allochtonen in zijn ministersploeg wil hebben. Lijkt me geen verkeerd streven, net zoals er bij elk kabinet gestreefd wordt om voldoende vrouwen op ministerposten te krijgen. Zolang de kwaliteit maar voorop staat, maar dat wordt door de PvdA ook niet ontkend volgens mij.
"Meneer ... we willen u graag vragen om minister te worden voor ...."

"Oh, wat leuk. Wat een eer dat u mijn capaciteiten erkent. Was het vanwegen mijn verdienste voor .... of vanwegen mijn resulaten bij .... "

"Nou, eigenlijk omdat u een allochtoon bent."

"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_42916328
Waarom zou dat een probleem zijn????
pi_42916363
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

"Meneer ... we willen u graag vragen om minister te worden voor ...."

"Oh, wat leuk. Wat een eer dat u mijn capaciteiten erkent. Was het vanwegen mijn verdienste voor .... of vanwegen mijn resulaten bij .... "

"Nou, eigenlijk omdat u een allochtoon bent."

Inderdaad kut, hadden ze nou maar niet zoveel vrouwen in dit kabinet gewild - zaten we niet met Verdonk opgescheept.

"Ik kan het echt niet hoor - ik ben totaal ongeschikt"

"Geeft niet Rita, je bent een vrouw"
pi_42916431
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:35 schreef SCH het volgende:
Het hoeft geen probleem te zijn. Zolang men iemand maar niet Minister maakt omdat hij of zij tot een of andere minderheid behoord. Het moet volledig om de verdiensten en het kunnen van de kandidaat gaan!
pi_42916456
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:38 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het hoeft geen probleem te zijn. Zolang men iemand maar niet Minister maakt omdat hij of zij tot een of andere minderheid behoord. Het moet volledig om de verdiensten en het kunnen van de kandidaat gaan!
Ja tuurlijk.
Je zal wel gek zijn om een minister aan te stellen die de capaciteiten niet heeft.
pi_42916962
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:35 schreef SCH het volgende:
Het zou alleen een probleem zijn als er meer geschikte personen voor worden gepasseerd. Voor de persoon in kwestie lijkt me het ook niet eervol. "Nee, die en die stonden hoger, maar jij was de hoogstgeplaatste allochtoon op ons lijstje."

[ Bericht 1% gewijzigd door sizzler op 25-10-2006 12:02:52 ]
pi_42917055
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:56 schreef sizzler het volgende:

[..]

Het zou alleen een probleem zijn als er minder geschikte personen voor worden gepasseerd. Voor de persoon in kwestie lijkt me het ook niet eervol. "Nee, die en die stonden hoger, maar jij was de hoogstgeplaatste allochtoon op ons lijstje."
Het is toch juist geen enkel probleem als er minder geschikte personen worden gepasseerd.

Maar goed, de situatie is gelijk aan bijvoorbeeld Verdonk dus, die na een lange zoektocht als vrouw in het kabinet Balkenende II werd binnengehaald. Wat is het probleem met een zoektocht naar een geschikte kandidaat onder de allochtonen of vrouwen of whatever?
pi_42917272
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is toch juist geen enkel probleem als er minder geschikte personen worden gepasseerd.

Maar goed, de situatie is gelijk aan bijvoorbeeld Verdonk dus, die na een lange zoektocht als vrouw in het kabinet Balkenende II werd binnengehaald. Wat is het probleem met een zoektocht naar een geschikte kandidaat onder de allochtonen of vrouwen of whatever?
Omdat je dan niet serieus genomen word. Positieve discriminatie zo duidelijk onderdeel laten zijn van een aanstelling doet wat mij betreft alle geloofwaardigheid teniet.
pi_42917381
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:59 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

"Meer geschikt" had er moeten staan. nog geen koffie op vandaag
quote:
Waarom zou je niet gewoon de meest geschikte persoon vragen? Waarom moet er per se met veel moeite een allochtoon gevonden worden voor in het Kabinet? Dat komt vanzelf wel als er genoeg capabele allochtonen zijn in het aanbod van capabele personen. Van mij mag er een allochtoon worden aangesteld hoor, maar wel op basis van capaciteiten en niet op basis van achtergrond.

Verdonk is een voorbeeld waarbij het goed is gegaan maar daar kan je Borst, Netelenbos, Jorritsma, Peijs, Sorgdrager en Van der Laan tegenover stellen.
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat je dan niet serieus genomen word. Positieve discriminatie zo duidelijk onderdeel laten zijn van een aanstelling doet wat mij betreft alle geloofwaardigheid teniet.
Exact.
pi_42917421
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:10 schreef sizzler het volgende:
Verdonk is een voorbeeld waarbij het goed is gegaan
Hier gaat je eigen geloofwaardigheid. Iemand die 'de enige vent in het kabinet' wordt genoemd.

Hou me vast
pi_42917479
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier gaat je eigen geloofwaardigheid. Iemand die 'de enige vent in het kabinet' wordt genoemd.

Hou me vast
Maar dan zou je het met me eens moeten zijn dat je beter niet kan doorzoeken.
pi_42917481
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:10 schreef sizzler het volgende:
Dat komt vanzelf wel als er genoeg capabele allochtonen zijn in het aanbod van capabele personen. Van mij mag er een allochtoon worden aangesteld hoor, maar wel op basis van capaciteiten en niet op basis van achtergrond.
Mensen zullen al snel zeggen dat ze daarom gevraagd zijn. Niemand zegt toch ook dat ze niet capabel hoeven te zijn?

Maar sommige groepen hebben een zetje nodig om het witte heteromannenbolwerk te doorbreken. Logisch dat veel witte heteromannen daar nogal bangig voor zijn en zo angstvallig vasthouden aan de oude situatie. Het zijn altijd dezelfden die zo bang zijn voor een beetje positieve discriminatie.
pi_42919328
Allochtonen moeten helemaal geen stemrecht hebben vind ik, hun in Nederland geboren kinderen natuurlijk wel.
pi_42919528
Het moet natuurlijk op kwaliteit worden geselecteerd. Al is het een islamiet uit een achterlijk bergdorpje ergens uit Marokko is die kans klein. Al is het een liberale Moslim die de westerse samenleving goed vertegenwoordigt en tevens een voorbeeld kan zijn voor andere moslims heb ik er weinig op tegen.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_42919740
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Iemand die 'de enige vent in het kabinet' wordt genoemd.

Hou me vast
Het is jammer dat er nog geen echte vrouwen in de politiek zitten. Van die lekkere dames. Zou wel leuk zijn. Worden die grijze duiven misschien ook nog wat vrolijker, want humor is ver te zoeken in de 2de kamer.
Hoewel dorpsgek Gonny is wel grappig, maar lekker is toch echt anders.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_42919893
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:44 schreef kijk_aan het volgende:
Bos heeft het ooit aangekondigt: in een kabinet Bos komt de eerste islamitische minister ooit. Zie jij dat zitten? een islamiet in het centrum van de macht, op het binnenhof en in de ridderzaal. Een islamiet op de plek waar zoveel Nederlandse geschiedenis ligt? Het begin van het einde!
Opzich zou een Islamiet wel een minister kunnen worden, even goed als een christen, jood of atheïst. Wel vind ik de aankondiging van Bos slecht, waarom persé een islamitische minister? Okay, als de beste kandidaat een Islamiet blijkt te zijn dan is dat verder geen probleem, maar nu lijkt het wel of er eerst naar de achtergrond wordt gekeken en daarna pas of diegene wel of niet geschikt is.

Zometeen wil hij de verhouding man en vrouw ook nog eens gelijk hebben, moet er minimaal een paar allochtonen in het kabinet en om te laten zien dat echt iedereen gelijk is moet er ook nog een gehandicapte, lesbische neger vrouw in. Een echt politiek correct kabinet
pi_42920561
Marco Pastors heeft ook zo zijn excuus islamiet dus een beetje hypocriet om Bos er op aan te vallen.
pi_42920670
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:44 schreef SCH het volgende:
Marco Pastors heeft ook zo zijn excuus islamiet dus een beetje hypocriet om Bos er op aan te vallen.
Ook slecht, maar een excuus Islamiet op de lijst is toch een stuk minder erg dan een excuus Islamiet in de regering. Dus ja, ik vind het een goede reden om Bos er op aan te vallen
  woensdag 25 oktober 2006 @ 14:50:27 #128
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_42922310
natuurlijk moeten er geschikte personen worden gevonden, maar ik vind het goed dat hij ook zoekt binnen minderheden naar geschikte personen.

er zijn inmiddels meer dan een miljoen moslims in het land, dan is het toch niet gek als je die samenstelling van bevolking gerepresenteerd wilt zien in de regering?

Op die manier is ook een lans gebroken voor vrouwen
pi_42924287
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 14:50 schreef hallo1979 het volgende:
natuurlijk moeten er geschikte personen worden gevonden, maar ik vind het goed dat hij ook zoekt binnen minderheden naar geschikte personen.
Waarom specifiek binnen minderheden? Je zoekt gewoon naar de meest geschikte, boeiend of hij of zij wel of niet deel uit maakt tot een minderheid.
quote:
er zijn inmiddels meer dan een miljoen moslims in het land, dan is het toch niet gek als je die samenstelling van bevolking gerepresenteerd wilt zien in de regering?

Op die manier is ook een lans gebroken voor vrouwen
Als de meest geschikte kandidaat een moslim of vrouw is dan moeten ze die zeker nemen, maar als de meeste geschikte niet een vrouw of moslim is dan moeten ze zeker niet voor een moslim of een vrouw gaan. Een kabinet hoeft van mij helemaal niet representatief voor de gehele bevolking te zijn. Al zouden we alleen maar blanke mannen in het kabinet hebben, wat is daarmee het probleem?
pi_42924492
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:48 schreef MrBadGuy het volgende:
Al zouden we alleen maar blanke mannen in het kabinet hebben, wat is daarmee het probleem?
Dus een kabinet met alleen maar moslims kan ook wat jou betreft?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:14:01 #131
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42932319
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 18:44 schreef kijk_aan het volgende:
Bos heeft het ooit aangekondigt: in een kabinet Bos komt de eerste islamitische minister ooit. Zie jij dat zitten? een islamiet in het centrum van de macht, op het binnenhof en in de ridderzaal. Een islamiet op de plek waar zoveel Nederlandse geschiedenis ligt? Het begin van het einde!
Er wonen zo'n 1 miljoen moslims in Nederland, dus ongeveer 7% van de bevolking. Is het echt zo vreemd dat iemand die 7% van de bevolking vertegenwoordigd ook op een gegeven moment hoog genoeg in de politiek terecht komt om een ministerspost te kunnen aannemen?

Waarom moeten ministers in een land met 3 miljoen allochtonen (1.5 miljoen westers, 1.5 miljoen niet-westers) ook allemaal 100% Nederlander zijn? Het lijkt me dat in een democratisch gekozen regering er ministers zijn uit alle lagen van de bevolking.

Overigens is een kabinet Bos helemaal niet zo zeker meer als 2 maanden geleden, de CDA en PvdA staan zo goed als gelijk, en beiden kunnen de verkiezing winnen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42932409
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:17:03 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42932417
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:23 schreef MrBadGuy het volgende:
Opzich zou een Islamiet wel een minister kunnen worden, even goed als een christen, jood of athe�st. Wel vind ik de aankondiging van Bos slecht, waarom pers� een islamitische minister? Okay, als de beste kandidaat een Islamiet blijkt te zijn dan is dat verder geen probleem, maar nu lijkt het wel of er eerst naar de achtergrond wordt gekeken en daarna pas of diegene wel of niet geschikt is.
Lijkt een beetje op het Amerikaanse "Affirmative Action" systeem inderdaad op die manier..... Daar willen ze in de VS nu ook weer vanaf.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42932478
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 12:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Maar bij het aanstellen van vrouwen geldt dat niet?
pi_42932482
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Er wonen zo'n 1 miljoen moslims in Nederland, dus ongeveer 7% van de bevolking. Is het echt zo vreemd dat iemand die 7% van de bevolking vertegenwoordigd ook op een gegeven moment hoog genoeg in de politiek terecht komt om een ministerspost te kunnen aannemen?

Waarom moeten ministers in een land met 3 miljoen allochtonen (1.5 miljoen westers, 1.5 miljoen niet-westers) ook allemaal 100% Nederlander zijn? Het lijkt me dat in een democratisch gekozen regering er ministers zijn uit alle lagen van de bevolking.

Overigens is een kabinet Bos helemaal niet zo zeker meer als 2 maanden geleden, de CDA en PvdA staan zo goed als gelijk, en beiden kunnen de verkiezing winnen.
De regering wordt niet gekozen. Daarnaast wil ik niet eens dat de ministers uit alle lagen van de bevolking komen, dan moeten we ook tokkie ministers hebben
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:18:55 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42932487
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:54 schreef SCH het volgende:
Als Nederlanders daar Democratisch voor kiezen, dan zou dat kunnen inderdaad. Ik ben alleen bang dat een partij met alleen maar moslims nooit een 50% meerderheid kan krijgen in de kamer, en dat een coalitiepartij met ook ook alleen maar moslims nodig is.

Dus of het ooit zover zal komen, betwijfel ik. Maar als iemand geschikt is voor een bepaalde functie, dan kijk ik verder niet naar achtergrond.
-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:20:08 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42932520
quote:
Op maandag 23 oktober 2006 09:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het is inderdaad 'prachtig' hoe een hele discussie los kan gaan, alles wordt afgewogen en verdedigd, terwijl het bericht, waarmee het begon, al niet waar bleek te zijn.
dat maakt niet uit. alles moet kunnen in de strijd tegen bos, de potentaat van de pvda.

deze 'man' doet zelf namelijk niks anders en ik geniet van elk koekje-van-eigen-deeg.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_42932531
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:08 schreef more het volgende:
Allochtonen moeten helemaal geen stemrecht hebben vind ik, hun in Nederland geboren kinderen natuurlijk wel.
Dan zou dus pas de derde generatie hier stemrecht moeten krijgen?
pi_42932599
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wel vind ik de aankondiging van Bos slecht, waarom persé een islamitische minister?
Bos heeft nooit deze uitspraak gedaan, dat maakt de topicstarter ervan.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:22:50 #140
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42932635
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:18 schreef MrBadGuy het volgende:
De regering wordt niet gekozen. Daarnaast wil ik niet eens dat de ministers uit alle lagen van de bevolking komen, dan moeten we ook tokkie ministers hebben
Je hebt wel een punt over die tokkieminister.

Maar ik denk dat je toch over een bepaalde intelligentie moet bezitten om minister te worden. Wel kunnen we een slim iemand neerzetten die de tokkies vertegenwoordigd..... Overigens spreek je hier meer over de rol van Senatoren in de eerste kamer, die zijn meer vertegenwoordigend voor het volk dan de leden van de Tweede Kamer, in theorie dan.

Een regering word verder niet gekozen inderdaad maar geformeerd. Maar volgens mij komen de ministers wel allemaal van de kandidaten lijsten van de betreffende partijen. Anders dan in Amerika, waar je voor een President stemt die vervolgens een kabinet samenstelt, dat weer door de Senaat en Congress moet worden goedgekeurd etc, etc.... maar goed, ander verhaal.
-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:25:35 #141
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42932745
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 13:08 schreef more het volgende:
Stemrecht gaat samen met het Nederlanderschap. Als je Nederlander bent, heb je stemrecht voor de Tweede Kamer. Op lokaal niveau mogen allochtonen zonder Nederlander te zijn al stemmen.

Ik heb in de Verenigde Staten ook mijn Amerikaanse staatsburgerschap aangenomen en mag dus in de Verenigde Staten stemmen. En ik ga op 7 November ook gewoon van mijn democratisch recht gebruik maken. Vind je dat dan ook niet goed?
-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:26:19 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42932772
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:21 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

nou bos staat nogal bekend om dit soort uitspraken. en als dan de gemeenteraadsverkiezingen achter de rug zijn zit meneer de 'stemmentrekker' met een probleem. incapabele mensen die maar wat uit de subsidiepot lurken. nee dan wil meneer ineens geen allochtonen meer in de raad...

hoe zat het ook alweer met de zwartescholen die hij zo fijn vond? zijn kinderen mochten er alleen niet op.

die man is toch volstrekt ongeloofwaardig? alles wat uit zijn mond en pen komt klinkt als glijerige bullshit.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:26:59 #143
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42932789
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Stemrecht gaat samen met het Nederlanderschap. Als je Nederlander bent, heb je stemrecht voor de Tweede Kamer. Op lokaal niveau mogen allochtonen zonder Nederlander te zijn al stemmen.

Ik heb in de Verenigde Staten ook mijn Amerikaanse staatsburgerschap aangenomen en mag dus in de Verenigde Staten stemmen. En ik ga op 7 November ook gewoon van mijn democratisch recht gebruik maken. Vind je dat dan ook niet goed?
maar je mag lekker nooit president worden...
pi_42932869
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:21 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ow ok, dan valt dat weer mee
pi_42932892
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nou bos staat nogal bekend om dit soort uitspraken. en als dan de gemeenteraadsverkiezingen achter de rug zijn zit meneer de 'stemmentrekker' met een probleem. incapabele mensen die maar wat uit de subsidiepot lurken. nee dan wil meneer ineens geen allochtonen meer in de raad...

hoe zat het ook alweer met de zwartescholen die hij zo fijn vond? zijn kinderen mochten er alleen niet op.

die man is toch volstrekt ongeloofwaardig? alles wat uit zijn mond en pen komt klinkt als glijerige bullshit.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:30:38 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42932905
quote:
maar je mag lekker nooit president worden...
Die aspiraties heb ik ook niet. Maar stemmen mag ik gewoon wel, en als ik wil kan ik het zover schoppen als Gouverneur of Senator. Ik mag inderdaad geen President, Vice President of Speaker of the House worden.
-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:31:49 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42932950
quote:
Deze definitie geldt trouwens ook voor Verdonk.
-
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:41:55 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42933327
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Deze definitie geldt trouwens ook voor Verdonk.
maar daar gaat dit topic niet over
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:43:42 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42933399
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:30 schreef SCH het volgende:

[..]

hey come on. ik heb alleen iets tegen de persoon bos en zijn onzin en constante tegenbeleid als ware het een verongelijkt joch dat altijd de verkeerde beslissingen maakt. daarnaast is er van het bovenstaande verhaal niks gelogen. ik zie echt veel liever een beter persoon voor pvda. bos is ingezet om zijn 'looks' niet om zijn inhoud.

en dat merk je!
pi_42933768
quote:

[..]

Geen van deze 'uitspraken' is door Bos gedaan. Lekker discussieren zo, je legt iemand wat woorden in de mond en vervolgens ga je dat veroordelen. Dat is ook min of meer wat de topicstarter doet, al is de discussie of we wel of niet een islamtische minister kunnen hebben in Nederland (ongeacht of dat een pleidooi is van Bos) wel een aardige. Een bronvermelding bij dit soort toeschrijvingen is m.i. wel op zijn plaats, anders kun je van alles gaan beweren over iemand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')