abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 21:59:22 #276
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45298651
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou breekt mijn klomp. Politiek en religie moesten volgens jou toch juist gescheiden blijven? Of heb ik het nu mis?
Begrijp mij goed, van mij hoeft de hele PvdA incl. Aboutaleb niet. Maar gaat meneer toch regeren, dan kan die laten zien wat die waard is en de islam aanpakken en maken tot wat het zou moeten zijn. Hey, ik maak er geen reclame voor, dat doet Bos.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:00:23 #277
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45298692
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als jij denkt dat de burger zich hierdoor laat brainwashen onderschat je de burger. Je past trouwens wel steeds je argumenten een beetje aan. Heb je dat zelf ook in de gaten? En als Marhaba een seculiere organisatie is, dan zie ik al helemaal niet wat het probleem is met die scheiding tussen kerk en staat.
Hoe kan een organisatie, die opgezet is om iets met islamieten te doen, waarschijnlijk brainwashen, in godsnaam seculier zijn?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:01:16 #278
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45298728
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Begrijp mij goed, van mij hoeft de hele PvdA incl. Aboutaleb niet. Maar gaat meneer toch regeren, dan kan die laten zien wat die waard is en de islam aanpakken en maken tot wat het zou moeten zijn. Hey, ik maak er geen reclame voor, dat doet Bos.
Nee hoor, dat wordt lekker inhakken op autochtonen. Lonsdalejongeren, scoort altijd goed in linkse kring.
pi_45298754
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Aboutaleb lijkt mij een vertegenwoordiger van de gematigde, geëmancipeerde Islam, dus misschien zal hij zich ook wel voor wat hervormingen inzetten. Maar nogmaals: je kunt niet van hem verwachten dat hij de Islam in Iran of S-A moderniseert.
pi_45298825
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hoe kan een organisatie, die opgezet is om iets met islamieten te doen, waarschijnlijk brainwashen, in godsnaam seculier zijn?
Ik ken theologen die zelf niet gelovig zijn. Ik ken Marhaba niet zo heel goed, maar het lijkt me dat ze eerder maatschappelijk georienteerd zijn dan godsdienstig georienteerd. Die term 'brainwashen' van jou duidt trouwens op een paranoïde geest, want enige rechtvaardiging in die richting heb ik nog niet gehoord of gelezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2007 22:04:25 ]
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:05:17 #281
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45298879
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 21:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Marhaba heeft als doel het tegengaan van radicalisering onder jongeren.
Dat lijkt aardig op brainwashen...
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 22:06:05 #282
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45298905
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Aboutaleb lijkt mij een vertegenwoordiger van de gematigde, geëmancipeerde Islam, dus misschien zal hij zich ook wel voor wat hervormingen inzetten. Maar nogmaals: je kunt niet van hem verwachten dat hij de Islam in Iran of S-A moderniseert.
Heb ik dat gezegd dan??? Jij zei dat Aboe geen Europese Islam ging maken (een islam waarvan ik dan verwacht dat die aangepast en gematigd is). Nu zeg je dat die wel gematigd is. Ik geloof niet in een gematigde en geemancipeerde islam, net zomin ik in hervormde gristelijke religie geloof of welk geloof dan ook dat een hoger niet bestaande entiteit vereert. Aboe moet kleur bekennen en dat kan die alleen als die de uitwassen van de islam aan gaat pakken en niet evangelische bijbelscholen (die komen daarna wel aan de beurt). Ik vind dat hij een schijntolerantie laat zien doordat die niet "zijn eigen soort" aanpakt. Scoort lekker en "zijn eigen soort" zal hem verder geen pain in the ass vinden, hij laat "zijn eigen soort" immers met rust, maar valt de homo-intolerante gristenhond aan.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:07:33 #283
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45298947
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Heb ik dat gezegd dan??? Jij zei dat Aboe geen Europese Islam ging maken (een islam waarvan ik dan verwacht dat die aangepast en gematigd is). Nu zeg je dat die wel gematigd is. Ik geloof niet in een gematigde en geemancipeerde islam, net zomin ik in hervormde gristelijke religie geloof of welk geloof dan ook dat een hoger niet bestaande entiteit vereert. Aboe moet kleur bekennen en dat kan die alleen als die de uitwassen van de islam aan gaat pakken en niet evangelische bijbelscholen (die komen daarna wel aan de beurt).
Juist. En Aboe moet kiezen: PvdA of islam. Want dat botst.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:08:54 #284
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_45298998
Op zich wel vreemd dat er bij mijn weten nooit een niet-islamitische allochtoon kans heeft gehad een ministerspost te bekleden. Bos komt wat dat betreft meer op voor de groep die meer in het nieuws is.

Op zich lijkt het me wel bijzonder als er wel een islamitische minister in de regering komt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_45299031
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Heb ik dat gezegd dan??? Jij zei dat Aboe geen Europese Islam ging maken (een islam waarvan ik dan verwacht dat die aangepast en gematigd is). Nu zeg je dat die wel gematigd is. Ik geloof niet in een gematigde en geemancipeerde islam, net zomin ik in hervormde gristelijke religie geloof of welk geloof dan ook dat een hoger niet bestaande entiteit vereert. Aboe moet kleur bekennen en dat kan die alleen als die de uitwassen van de islam aan gaat pakken en niet evangelische bijbelscholen (die komen daarna wel aan de beurt).
Nou ja, als hij zich openlijk keert tegen een anti-homo paragraaf in een schoolreglement, dan kun je toch moeilijk zeggen dat hij de strikte Islam aanhangt. En wie zegt dat hij Islamitische scholen met eenzelfde reglement niet aanpakt? Misschien doet hij dat wel.

Kijk ik begrijp één ding niet. Jullie roepen heel hard dat in het openbaar bestuur religie geen rol mag spelen, maar als een moslim vanuit het openbaar bestuur een christelijke school op het matje roept moet religie opeens wel weer een rol spelen. Dan moet hij van jullie eerst zijn eigen religie aanpakken. Dat is niet erg consequent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2007 22:10:45 ]
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:11:18 #286
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45299083
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Kijk ik begrijp één ding niet. Jullie roepen heel hard dat in het openbaar bestuur religie geen rol mag spelen, maar als een moslim vanuit het openbaar bestuur een christelijke school op het matje roept moet religie opeens wel weer een rol spelen. Dan moet hij van jullie eerst zijn eigen religie aanpakken. Dat is niet erg consequent.
Je pakt toch altijd eerst de grootste problemen aan? Eerst blus je de brand, dan ga je muggen doodmeppen.
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 22:13:22 #287
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45299145
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou ja, als hij zich openlijk keert tegen een anti-homo paragraaf in een schoolreglement, dan kun je toch moeilijk zeggen dat hij de strikte Islam aanhangt. En wie zegt dat hij Islamitische scholen met eenzelfde reglement niet aanpakt? Misschien doet hij dat wel.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Dat motto moet Aboe zich aantrekken om geloofwaardig te worden. Nu wordt het uitgelegd als laf en hypocriet. Ik denk niet dat hij dat doet bij islamitische instanties, want dan hadden we dat snel vernomen middels een overlijdensbericht. (met afvallige moslims wordt nl. adequaat omgesprongen, eerwraak en zo...)
pi_45299185
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Dat motto moet Aboe zich aantrekken om geloofwaardig te worden. Nu wordt het uitgelegd als laf en hypocriet. Ik denk niet dat hij dat doet bij islamitische instanties, want dan hadden we dat snel vernomen middels een overlijdensbericht.
Wilders leeft toch ook nog?

laat die man gewoon zijn werk doen. Als hij die christelijke school niet op het matje roept is het ook niet goed want dan verzuimt hij zijn werk te doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2007 22:15:32 ]
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 22:16:02 #289
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45299239
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wilders leeft toch ook nog?
Dankzij de bescherming die hij krijgt. Overigens mag Aboe die van mij ook krijgen als hij zich werkelijk wil inzetten.
pi_45299274
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je pakt toch altijd eerst de grootste problemen aan? Eerst blus je de brand, dan ga je muggen doodmeppen.
Jij hebt echt heel erg flexibele argumenten. Zodra er één ontkracht is kom je met de volgende. Het lijkt wel een spelletje. Het aanspreken van die christelijke school valt gewoon binnen zijn takenpakket als wethouder.
pi_45299299
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dankzij de bescherming die hij krijgt. Overigens mag Aboe die van mij ook krijgen als hij zich werkelijk wil inzetten.
Wat ik daarna schreef was eigenlijk belangrijker.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:18:30 #292
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45299336
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 20:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Er zijn godsdiensten die de scheiding tussen kerk en staat aanvaarden, en godsdiensten die dat niet doen. De islam doet dat niet.
Je haalt heel wat termen door elkaar en gebruikt ze te pas en te onpas. Dit heeft niets met secularisering te maken. Secularisering is de ontkerkeling van een maatschappij. Geen enkele religie wil minder religie.

Nu scheiding tussen kerk en staat, religies aanvaarden niets. Mensen doen dat. En bij elke religie zijn mensen te vinden die een theocratie willen en daarmee geen scheiding tussen kerk en staat. DennisMoore gaf al een linkje volgens mij, en de scheiding tussen kerk en staat behelst iets compleets anders dan een subsidie aan een religieuze organisatie. Nee, Aboutaleb hoort niet bij die groep. (hmm, zoveel regels om iets uit te leggen dat brugklassers zelfs zouden kunnen verzinnen. Ach ja).
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 22:19:45 #293
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45299384
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

laat die man gewoon zijn werk doen. Als hij die christelijke school niet op het matje roept is het ook niet goed want dan verzuimt hij zijn werk te doen.
In principe is dat ook zo, maar wat PJO zegt, muggen doodslaan doe je na het blussen van de brand. Aboe maakt net niet de stap die je zou verwachten, nl. als moslim (want daar maakt Bos zo graag reclame over) iets zeggen over homo-intolerantie. Hij pakt nu mede terecht een bijbelschool aan, maar vergeet het snel voor de "religie boven wet", vrijheid van geloof boven vrijheid van mening, van de islam. Laat Aboe zich eens uitspreken, maar dat doet die niet.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:21:17 #294
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45299424
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:16 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Jij hebt echt heel erg flexibele argumenten. Zodra er één ontkracht is kom je met de volgende. Het lijkt wel een spelletje. Het aanspreken van die christelijke school valt gewoon binnen zijn takenpakket als wethouder.
Dat zal best, maar toch een beetje vreemde prioriteitenstelling met zo veel islamitische problematiek in je stad, niet? Het past goed in het linkse gedachtenpakket, dat dol is op de islam, maar een hekel heeft aan het chirstendom.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:22:45 #295
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45299476
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Overigens mag Aboe die van mij ook krijgen als hij zich werkelijk wil inzetten.
Hij krijgt al (extra) bescherming vanwege doodsbedreigingen van radicale moslims. Zonder dat gespuis als maatstaf te nemen, dat komt omdat hij in hun ogen een afvallige is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45299525
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]
...
Laat Aboe zich eens uitspreken, maar dat doet die niet.
Je kletst want dat doet hij wel
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:25:49 #297
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45299577
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:18 schreef Sidekick het volgende:
Je haalt heel wat termen door elkaar en gebruikt ze te pas en te onpas. Dit heeft niets met secularisering te maken. Secularisering is de ontkerkeling van een maatschappij. Geen enkele religie wil minder religie.

Nu scheiding tussen kerk en staat, religies aanvaarden niets. Mensen doen dat. En bij elke religie zijn mensen te vinden die een theocratie willen en daarmee geen scheiding tussen kerk en staat. DennisMoore gaf al een linkje volgens mij, en de scheiding tussen kerk en staat behelst iets compleets anders dan een subsidie aan een religieuze organisatie. Nee, Aboutaleb hoort niet bij die groep. (hmm, zoveel regels om iets uit te leggen dat brugklassers zelfs zouden kunnen verzinnen. Ach ja).
Wat een onzin. De katholieke kerkleiding bv. accepteert de scheiding tussen kerk en staat. Dat proces, waarmee die acceptatie tot stand is gekoemn, heet secularisering. Dat is niet hetzelfde als ontkerkelijking.

De islam heeft niet echt een kerkstructuur, met bischoppen en een paus, maar afgezien daarvan, is die nooit geseculariseerd.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:26:37 #298
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45299606
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:22 schreef Sidekick het volgende:
Hij krijgt al (extra) bescherming vanwege doodsbedreigingen van radicale moslims. Zonder dat gespuis als maatstaf te nemen, dat komt omdat hij in hun ogen een afvallige is.
Prima, die beveiliging.

Maar dat maakt weer duidelijk: hij moet kiezen tussen islam en PvdA.
  † In Memoriam † vrijdag 12 januari 2007 @ 22:28:30 #299
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_45299663
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 22:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je kletst want dat doet hij wel
En dat wordt dan niet breed uitgemeten in de pers? Lijkt mij sterk.
pi_45299692
http://www.dmo.amsterdam.nl/?ActItmIdt=11384

Aboutaleb zegt o.a. het volgende:
quote:

Mijn conclusie, dames en heren, is dat er beslist plek is voor moslims in Amsterdam. Maar die plek is niet vanzelfsprekend en is zeker niet vrijblijvend. En de belangrijkste schakel daarbij, zijn de moslims zelf. Burgerschap van de hoofdstad verplicht tot heel veel.
quote:
'Laat je geloof niet gijzelen door een paar idiote fanatici, heb ik een aantal jaren geleden gezegd en indien kritisch bejegend; kom dan met betere argumenten en niet met bedreiging.'
quote:
Is er bij moslims ook plek voor Amsterdam?
...
Ik denk wél dat moslims in Amsterdam dit wederzijdse begrip en geduld een beetje kunnen helpen, door te onderkennen dat radicalisme in hun midden, het beste van binnenuit bestreden kan worden.

Dat loyaliteit aan de westerse samenleving ook kan inhouden dat je de stromingen die democratie als ordeningsprincipe afwijzen, mee helpt bestrijden en tegengif helpt produceren om ontwikkeling hiervan in de kiem te smoren.

In deze stad is plaats voor iedereen, behalve voor hen die niet tolerant zijn jegens anderen.

Hiermee is het argument dat Aboutaleb wel naar strenge christenen kijkt maar zich niet uitspreekt tegen radicale moslims dus voorgoed uit de wereld geholpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2007 22:32:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')