Ik bedoel er wat meer mee.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Noem het dan ook niet.
En een Wilders die zich met de islam bemoeit ? Bemoeien met de islam is politiek gezien toch doodnormaal tegenwoordig. Of mag het alleen in negatieve zin ?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik weet wel dat zijn college zich graag met de islam bemoeit.
Noem eens wat positiefs over de islam of een andere religie als je dat gemakkelijker vindt?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:34 schreef gelly het volgende:
[..]
En een Wilders die zich met de islam bemoeit ? Bemoeien met de islam is politiek gezien toch doodnormaal tegenwoordig. Of mag het alleen in negatieve zin ?
Een geloof heeft toch niets met racisme te maken als je er tegen bent.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Racist, alsof elke islamiet fout is![]()
Oh, is Wilders dan bezig met het oprichten van een Europese islam?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:34 schreef gelly het volgende:
En een Wilders die zich met de islam bemoeit ? Bemoeien met de islam is politiek gezien toch doodnormaal tegenwoordig. Of mag het alleen in negatieve zin ?
Hun repertoir is wat beperkt.quote:
Aboutaleb ook niet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Oh, is Wilders dan bezig met het oprichten van een Europese islam?
Als mensen geloof als leidraad gebruiken om een goed mens te zijn, een invulling aan hun leven te geven, dan vind ik dat positief.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Noem eens wat positiefs over de islam of een andere religie als je dat gemakkelijker vindt?
Hoe weet je dat zo zeker? Kan jij in zijn hoofd kijken?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dan is het nog steeds niet nodig om de sharia er bij te halen. Net zoals Iran er al eerder werd bijgehaald. Zowel de sharia als Iraanse islam hebben helemaal niets met Aboutaleb te maken. Het is tekenend voor de zwakte van je betoog dat je er zaken bij moet halen die in Nederland hoegenaamd geen rol spelen.
Wat is Marhaba dan?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Aboutaleb ook niet.
Ik ook. Maar de islam eist ook dat je ongelovigen vermoord en Andalusie herovert.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:44 schreef gelly het volgende:
Als mensen geloof als leidraad gebruiken om een goed mens te zijn, een invulling aan hun leven te geven, dan vind ik dat positief.
Jammer, ik had gehoopt dat hij de positieve zijde had laten zien, iets wat Bos toch voor ogen moet staan?quote:
Prima, zolang ze zichzelf er niet in verliezen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Als mensen geloof als leidraad gebruiken om een goed mens te zijn, een invulling aan hun leven te geven, dan vind ik dat positief.
Dat laatste wordt een lastige. Spanjaarden vieren nog ieder jaar hoe de Moren eruit geflikkerd werden. Overigens lieten ze de gebouwen toch mooi staan, hoe hypocriet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:46 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ook. Maar de islam eist ook dat je ongelovigen vermoord en Andalusie herovert.
Maar dat vieren mag niet meer... de rituele mohammed-verbrandingen zijn helaas gestopt. Zo diep buigen we al.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat laatste wordt een lastige. Spanjaarden vieren nog ieder jaar hoe de Moren eruit geflikkerd werden. Overigens lieten ze de gebouwen toch mooi staan, hoe hypocriet.![]()
Ik moet zeggen; die Moren hebben daar toch aardige dingen neergezet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat laatste wordt een lastige. Spanjaarden vieren nog ieder jaar hoe de Moren eruit geflikkerd werden. Overigens lieten ze de gebouwen toch mooi staan, hoe hypocriet.![]()
In Granada vieren ze het toch redelijk uitbundig. Was erbij dit jaar.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Maar dat vieren mag niet meer... de rituele mohammed-verbrandingen zijn helaas gestopt. Zo diep buigen we al.
Absoluut, dat staat buiten kijf, daarom vind ik de spanjaarden ook hypocriet.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:51 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik moet zeggen; die Moren hebben daar toch aardige dingen neergezet..
Marhaba heeft als doel het tegengaan van radicalisering onder jongeren. Het lijkt me dat je dat juist moet toejuichen. Ze noemen zichzelf overigens een 'seculiere organisatie'. Dat in hun plannen iets staat over het ontwikkelen van een 'Europese moslim identiteit' is wel even heel wat anders dan het willen stichten van een Europese Islam.quote:
Nou breekt mijn klomp. Politiek en religie moesten volgens jou toch juist gescheiden blijven? Of heb ik het nu mis?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jammer, ik had gehoopt dat hij de positieve zijde had laten zien
...
Ik ben tegen dit soort brainwashing-activiteiten van overheden. Tevens vind ik dit verspilling van gemeenschapsgeld, en overtreedt het m.i. de scheiding tussen kerk en staat.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Marhaba heeft als doel het tegengaan van radicalisering onder jongeren. Het lijkt me dat je dat juist moet toejuichen. Ze noemen zichzelf overigens een 'seculiere organisatie'. Dat in hun plannen iets staat over het ontwikkelen van een 'Europese moslim identiteit' is wel even heel wat anders dan het willen stichten van een Europese Islam.
Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat alleen maar subsidies worden uitgedeeld aan groeperingen wiens gedachtengoed de betrokken wethouder welgevallig is. Want dat is de relatie tussen Aboutaleb en Marhaba: een relatie tussen stichting en vertegenwoordiger van de gemeente.
Als jij denkt dat de burger zich hierdoor laat brainwashen onderschat je de burger. Je past trouwens wel steeds je argumenten een beetje aan. Heb je dat zelf ook in de gaten? En als Marhaba een seculiere organisatie is, dan zie ik al helemaal niet wat het probleem is met die scheiding tussen kerk en staat.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 21:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ben tegen dit soort brainwashing-activiteiten van overheden. Tevens vind ik dit verspilling van gemeenschapsgeld, en overtreedt het m.i. de scheiding tussen kerk en staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |