Gisteren was het jaarlijkse gala op school weer eens. Onze entree was best wel pauper. Ik ging met een groep met de fiets, en iemand kende een persoon met een nogal opgevoerde stereo op wielen. We hadden onze fietsen op loopafstand gezet van school, die gast gebeld en met zijn zevenen probeerden we die auto in te komen; het lukte waarachtig. Toen een klein stukje naar school gereden en daar uitgestapt met keiharde hiphop aan
![]()
. Zoals altijd werden we weer bang gemaakt met "er is een blaastest aan de deur". Deze bleek er weer niet te zijn, want de leerlingen op onze school zijn erg braaf. Nou ja; standaard dingen gedaan, mensen gedag gezegd, beetje hangen in de hanghoek, bier halen, beetje staan op de dansvloer. Iedereen lekker in pak en jurk. Bijkomstigheid is dat als je net iets te veel gedronken hebt, je er altijd nog netjes uit ziet zodat dit minder opvalt, erg handig. Na een uurtje ging de big band weg en kwamen de foute feestnumers. Na verloop van tijd word je natuurlijk iets waziger en werd het ook iets gezelliger en gingen we na een tijdje even een luchtje scheppen waarna er ineens sigaren tevoorschijn getoverd werden, zoals hoort op een gala
Na een tijdje buiten staan ging ik met een paar vrienden bij de teletubbieheuvel staan, bij de ingang van school, waar allemaal fakkels stonden. Iemand kwam met het lumineuze idee om er eentje uit te pissen, waarna ik dat idee daadwerkelijk uitvoerde
Het feest ging gewoon weer door, polonaise hier, polonaise daar (ja, best wel
![]()
) en om een actie die ik en een vriend hadden uitgevoerd waren we door een in mijn ogen toevallige passant keihard op ons gezicht geslagen. Dat voel je natuurlijk niet meer dus de trend zette zich voor en het zou me niet verbazen als ik gisternacht twee enorm blauwe wangen had opgelopen.
Het bier was al te vroeg op
![]()
, dan maar aan de cola van de laatste twee muntjes (waarvan ik zeker weet dat ik er te weinig had gekregen voor het geld dat ik had gegeven, maar who cares). Ik ging met drie anderen nog even op de vrijdagavond nog even de stad onveilig maken. Ondertussen met een andere vriend even een meisje afgezet die meewilde en daardoor waren we op het prachtige idee gekomen om even iets heel debiels te gaan doen. Het wil namelijk dat in de buurt van waar we de persoon die achterop zat, ene Spacekees woont. Die kennen we natuurlijk allemaal van het nummer "Ik wil een meisje" maar het wil dat deze nog meer nummers heeft gemaakt die bovenstaande en een vriend redelijk kennen. We stonden voor z'n voordeur. Ik vroeg aan die vriend of hij een pen en een papiertje had; een potlood had 'ie, papier had ik toevallig in m'n jas zitten. Ik had in een impuls, op die voordeur een briefje gemaakt met: "Kees, we zijn je grootste fans, zie je bij het volgende optreden, [onze namen]" door de brievenbus gedaan en weggefietst. Echt raar. Toen brachten we nog een bezoekje aan de McDonals, waar de andere twee personen zaten met toevallig ook die mensen die ons hadden afgezet aan het begin van de avond. Flauwe grapjes over en weer en nadat ik iets had besteld wat ik niet door mijn keel kon krijgen zijn we maar weggegaan naar het lokal poolcafé waar we een beetje als lamzakken zaten omdat we echt kapot waren van het springen op de muziek op het gala. Toen richting huis, hadden nog een paar mensen op de snelweg gezeken vanaf een viaduct en dat was dat. Wat een briljante avond was dat, en nu is het pas zaterdag