Dat is een korting op je te betalen belasting, wanneer je kinderen hebt en(maximaal) een bepaald inkomen hebt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:06 schreef tomatoman het volgende:
wat is kinderkorting ?
kijk dit zijn vragen die ik had willen stellenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:08 schreef TeChNo2 het volgende:
Waar haal je die kortingsbonnen ? En is dat een soort schadevergoeding omdat je je condoom bent vergeten ?
Maar je bent dus op zich niet tegen het neuken met een onbekendequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:18 schreef mirannie het volgende:
Is het nou echt heel moeilijk om serieus te antwoorden? Ik vroeg niet om een verwijt ivm niet gebruik van condoom. Niet alle alleenstaande moeders zijn slettebakken die zwanger raken van een vent die ze niet eens kennen.
Ah, weer zoiets zinloos waar ik als alleenstaande voor betaal. Je kiest er toch zelf voor om kinderen te nemen. Zorg daar dan ook zelf voor. Ook financieel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is een korting op je te betalen belasting, wanneer je kinderen hebt en(maximaal) een bepaald inkomen hebt.
Kinderkorting is iets waar alle ouders recht op hebben, tenzij ze te veel verdienen. In mijn geval gaat het ook om extra kinderkorting en om alleenstaande ouder korting en extra alleenstaande ouderkorting. Dit geld krijg je in de vorm van een voorlopige teruggaaf van de belastingdienst.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:21 schreef TeChNo2 het volgende:
Dat zijn jouw woorden...., ik vraag me werkelijk af wat kinderkorting is...
Kan een mod misschien de puin ruimen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, weer zoiets zinloos waar ik als alleenstaande voor betaal. Je kiest er toch zelf voor om kinderen te nemen. Zorg daar dan ook zelf voor. Ook financieel.
Niet allemaal, alleen jij wel?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:18 schreef mirannie het volgende:
Is het nou echt heel moeilijk om serieus te antwoorden? Ik vroeg niet om een verwijt ivm niet gebruik van condoom. Niet alle alleenstaande moeders zijn slettebakken die zwanger raken van een vent die ze niet eens kennen.
Tja, wist eerst ook niet dat ik het kon aanvragen, maar ja, als ik het kan aanvragen, waarom zou ik het dan laten?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ah, weer zoiets zinloos waar ik als alleenstaande voor betaal. Je kiest er toch zelf voor om kinderen te nemen. Zorg daar dan ook zelf voor. Ook financieel.
Ik stel eerder de vraag waarom die regeling er überhaupt is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:25 schreef mirannie het volgende:
[..]
Tja, wist eerst ook niet dat ik het kon aanvragen, maar ja, als ik het kan aanvragen, waarom zou ik het dan laten?
Daarvoor moet je bij de overheid zijn, ik heb het ook niet bedacht.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik stel eerder de vraag waarom die regeling er überhaupt is.
Snel een kind regelen. Driedubbele korting blijkbaar! Ouderkorting, alleenstaande ouderkorting en extra alleenstaande ouderkorting.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, weer zoiets zinloos waar ik als alleenstaande voor betaal.
Geen idee, maar vroeg het me gewoon af of er enig verband is. Heb zo'n 3 jaar geleden de formulieren ingevuld en kan me niet meer herinneren of een eigen woning van invloed was op de situatie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat heeft je eigen woning met je kinderkorting te maken?
Dus jij zou geen gebruik maken van o.a. huurtoeslag en zorgtoeslag als je er "recht" op zou hebben?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:28 schreef thaleia het volgende:
[..]
Snel een kind regelen. Driedubbele korting blijkbaar! Ouderkorting, alleenstaande ouderkorting en extra alleenstaande ouderkorting.
Ik vind het ook van de gekke. Maar dat vind ik van zo ongeveer alle tegemoetkomingen in dit land, afgezien van die voor zieken en gehandicapten.
De meeste tweeverdieners krijgen geen cent kinderkorting / zorgtoeslag en noem al die onzin maar op. Voor een alleenverdiener houdt 't bij 1925 / maand op, voor tweeverdieners bij 3075.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:24 schreef mirannie het volgende:
[..]
Kinderkorting is iets waar alle ouders recht op hebben, tenzij ze te veel niet heel erg weinig verdienen.
Je bedoelt of het zoveel oplevert dat ik er een huis van kan kopen? Nou nee, heb net als ieder ander gewoon een hypotheek genomen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef type_29 het volgende:
Levert dat zoveel op dat je er een van kan kopen?
Dan zal je het ook wel niet echt nodig hebben/
Doe eens lezenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef mirannie het volgende:
Dus jij zou geen gebruik maken van o.a. huurtoeslag en zorgtoeslag als je er "recht" op zou hebben?
Volgens mij is het punt niet dat jij er gebruik van maakt. Dat moet je vooral doen als het kan. Maar zoals eerder al gezegd dat al die regels, subsidies, tegemoetkomingen, aftrekposten en noem het allemaal maar op ooit verzonnen zijn, waardoor het hele belastingstelsel voor leken een totale chaos wordt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef mirannie het volgende:
[..]
Dus jij zou geen gebruik maken van o.a. huurtoeslag en zorgtoeslag als je er "recht" op zou hebben?
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:34 schreef Schaduwtje het volgende:
Waarom zoek je niet gewoon bij de overheid?
http://www.belastingdiens(...)articulieren-21.html
Het is werkelijk on-ge-loof-lijkquote:Het verzamelinkomen van u en uw partner is in 2006 samen niet hoger dan ¤ 44.034
Kijk, hier kan ik wat mee, dank je wel!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:36 schreef Rewimo het volgende:
Nee, dat heeft geen invloed op elkaar. Het is uitsluitend afhankelijk van je inkomen en of je de zorg voor het kind hebt.
http://www.belastingdiens(...)articulieren-21.html
Kinderbijslag is redelijk laag hoor, iets van 50 euro per maand. Maar ik geef gerust toe dat ik het niet slecht heb en ben ook niet van plan om me hier voor te schamen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[..]
Het is werkelijk on-ge-loof-lijk. En dan krijg je zeker ook nog een smak kinderbijslag nagesmeten?
Maar juist omdat deze mogelijkheden bestaan, vind ik het onbegrijpelijk dat er alleenstaande ouders roepen dat ze het zo slecht hebben, want in combinatie met een part time baan vind ik persoonlijk dat ik het best ruim heb.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:41 schreef mirannie het volgende:
[..]
Kinderbijslag is redelijk laag hoor, iets van 50 euro per maand. Maar ik geef gerust toe dat ik het niet slecht heb en ben ook niet van plan om me hier voor te schamen.
Je bent wel lekker makkelijk of niet? Het was het eerst resultaat bij google.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:37 schreef mirannie het volgende:
[..]
Kijk, hier kan ik wat mee, dank je wel!
Nou sorry, maar op die site staat er helemaal niks over een hypotheek en het originele invulformulier gaat wel iets verder als de paar regels die op die site staan, dus heel toevallig is het wel prettig als iemand mij kan vertellen of het nou invloed heeft op elkaar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:42 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
Je bent wel lekker makkelijk of niet? Het was het eerst resultaat bij google.
Eerst te lui om een condoom om te doen, nu te lui om te zoeken.![]()
ik vind dat eigenlijk al best een goed inkomen.... waarom moet je dan nog extraatjes krijgen?quote:Het verzamelinkomen van u en uw partner is in 2006 samen niet hoger dan ¤ 44.034
Nee, maar het is schandalig dat die subsidie bestaat ...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:43 schreef Rewimo het volgende:
Die subsidies krijg je niet voor je huis, maar voor je kind. Heeft geen bal met elkaar te maken.
Enig idee wat een kind kost?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:45 schreef DarkElf het volgende:
ik vind dat eigenlijk al best een goed inkomen.... waarom moet je dan nog extraatjes krijgen?
Ja, kan wel zo zijn, maar daar gaat dit topic niet over. Is nou niet bepaald dat dit iets nieuws is. Als je je eraan stoort, kun je zelf een topic openen in KLB.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, maar het is schandalig dat die subsidie bestaat ...
En huursubsidie of zorgtoeslag niet? Die krijg ik dan weer niet hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nee, maar het is schandalig dat die subsidie bestaat ...
Precies... Alhoewel ik tot deze maand aan toe ook een huursubsidie kreeg... Maar ja, dat kwam eigenlijk omdat ik niet in aanmerking kwam voor een gewone/betaalbare huurwoning via de woningbouw.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En huursubsidie of zorgtoeslag niet? Die krijg ik dan weer niet hoor.
In die gevallen krijg je geen subsidie als je een royale 44.000 euro per jaar opstrijkt. Regelingen voor de armeren (die dus écht maar van een paar honderd euro in de maand moeten rondkomen) is zijn prima, maar hiervan valt m'n mond open.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En huursubsidie of zorgtoeslag niet? Die krijg ik dan weer niet hoor.
Je kiest toch zelf voor een kind? Of komt dat tegenwoordig spontaan aanwaaien? Als je ergens voor kiest, moet je de gevolgen ook in ogenschouw nemen.quote:
nou toevallig heb ik er laatst een gesprek over gehad met vrienden van mij die papa en mama zijn. dus ja ik heb wel een beeld ervan gekregen en zo ben ik oprecht van mening dat je dat gewoon zelf moet kunnen dragenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Enig idee wat een kind kost?![]()
En voor degenen die dat denken: nee, het loont niet om een kind te nemen speciaal voor deze kortingen
Jawel, ook. Al dat soort potjes waardoor een "hand ophouden"-houding wordt gestimuleerd, en je postings krijgt als "en ik ben niet van plan me ervoor te schamen".quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:48 schreef Rewimo het volgende:
En huursubsidie of zorgtoeslag niet?
De mensen die van een paar honderd euro per maand rond moeten komen, zijn de mensen zonder werk en dus een uitkering. Je kunt ook gewoon gaan werken natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
In die gevallen krijg je geen subsidie als je een royale 44.000 euro per jaar opstrijkt. Regelingen voor de armeren (die dus écht maar van een paar honderd euro in de maand moeten rondkomen) is zijn prima, maar hiervan valt m'n mond open.
Zonder de kinderkorting was mijn kind er ook wel geweest hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je kiest toch zelf voor een kind? Of komt dat tegenwoordig spontaan aanwaaien? Als je ergens voor kiest, moet je de gevolgen ook in ogenschouw nemen.
Ja, en da's belachelijk natuurlijk, want dat hoort de overheid voor je te regelen. Het is eigenlijk van de gekke dat ze de luiers nog niet voor je komen verwisselen, niet?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:50 schreef mirannie het volgende:
Maar ja, dat kwam eigenlijk omdat ik niet in aanmerking kwam voor een gewone/betaalbare huurwoning via de woningbouw.
Nee, waarom zou ik me ervoor moeten schamen. De overheid heeft besloten dat ik daar "recht" op heb. Ik werk keihard om mij en mijn dochter te onderhouden en ben daar absoluut niet te lui voor (ben geen thuis zit mama die zielig doet omdat ze zo weinig inkomsten heeft), dus waarom moet ik me schamen???quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:52 schreef thaleia het volgende:
[..]
Jawel, ook. Al dat soort potjes waardoor een "hand ophouden"-houding wordt gestimuleerd, en je postings krijgt als "en ik ben niet van plan me ervoor te schamen".
Afgezien, again, van mensen die zo ziek of gehandicapt zijn dat ze niet anders kunnen dan hun hand ophouden.
Heel veel minder kun je toch niet verdienen, toch, als je een huis weet te kopen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:53 schreef mirannie het volgende:
[..]
De mensen die van een paar honderd euro per maand rond moeten komen, zijn de mensen zonder werk en dus een uitkering. Je kunt ook gewoon gaan werken natuurlijk.
En als ik inderdaad een inkomen van 44.000 had gehad, had ik dit waarschijnlijk ook niet aangevraagd.
Ja, inderdaad. Ik kon de eerste jaren ook gewoon rond komen zonder die toeslag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zonder de kinderkorting was mijn kind er ook wel geweest hoorWat niet wegneemt dat de kinderkorting welkom is natuurlijk, iets extra's is altijd prettig.
Ligt toch ook wel aan het huis, en wanneer je dat gekocht hebtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:55 schreef Schaduwtje het volgende:
Heel veel minder kun je toch niet verdienen, toch, als je een huis weet te kopen?
Gelukkig wel, we moeten kinderen fokken om jou later te voorzien van je ouwedag pensioen!!! Jij bent te egoistisch om er zelf een te maken!!!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[..]
Het is werkelijk on-ge-loof-lijk. En dan krijg je zeker ook nog een smak kinderbijslag nagesmeten?
Ik wil je gerust het inkomen geven waarop ik mijn hypotheek heb gekregen, dat gaat om een bruto jaar inkomen van 21000. Dus ja, dat is nog niet de helft van die 44.000. Overigens verdien ik wel meer, maar dat is wisseldiensten toeslag en die nemen ze niet mee in de hypotheek berekening.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:55 schreef Schaduwtje het volgende:
[..]
Heel veel minder kun je toch niet verdienen, toch, als je een huis weet te kopen?
Heb een leuk appartement gekocht en 1 november is de overdracht.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ligt toch ook wel aan het huis, en wanneer je dat gekocht hebt
ja zo kan je het ook zienquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gelukkig wel, we moeten kinderen fokken om jou later te voorzien van je ouwedag pensioen!!! Jij bent te egoistisch om er zelf een te maken!!!
Dacht al even dat iedereen er zo negatief over was. Gelukkig valt het meequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gelukkig wel, we moeten kinderen fokken om jou later te voorzien van je ouwedag pensioen!!! Jij bent te egoistisch om er zelf een te maken!!!
Je hebt ook mensen die van een paar honderd euro per maand moeten rondkomen en niet kunnen werken. Daarvoor zijn dit soort regelingen niet verkeerd. Mensen die als een lamme tak de hele dag te lui om te werken op de bank hangen, moeten een harde schop onder de kont krijgen en zelf maar zorgen dat ze iets binnenkrijgen. Simpel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:53 schreef mirannie het volgende:
[..]
De mensen die van een paar honderd euro per maand rond moeten komen, zijn de mensen zonder werk en dus een uitkering. Je kunt ook gewoon gaan werken natuurlijk.
Zijn we het in ieder geval nog ergens over eens!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die van een paar honderd euro per maand moeten rondkomen en niet kunnen werken. Daarvoor zijn dit soort regelingen niet verkeerd. Mensen die als een lamme tak de hele dag te lui om te werken op de bank hangen, moeten een harde schop onder de kont krijgen en zelf maar zorgen dat ze iets binnenkrijgen. Simpel.
Overbodig, dus afschaffen. Simpel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zonder de kinderkorting was mijn kind er ook wel geweest hoorWat niet wegneemt dat de kinderkorting welkom is natuurlijk, iets extra's is altijd prettig.
DANK JE!!!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:04 schreef DonJames het volgende:
Tsjongejonge, wat een moraalridders hier weer zeg. Iedereen te zeuren dat "de belastingen" te hoog zijn, en komt met allerlei "trucs"om maar zo min mogelijk belasting te hoeven betalen. Nu vraagt een alleenstaande moeder iets over de kinderkorting en krijgt ze de wind van voren.
Overigens, kinderkorting is geen subsidie. Subsidie ontvang je daadwerkelijk, zoals stufi of een ww-uitkering. Kinderkorting is een korting op een te betalen bedrag, namelijk de verschuldigde inkomstenbelasting. Je kan die d.m.v. een voorlopige teruggaaf laten uitbetalen, mits je genoeg verdient.
Anyhow, het antwoord is al gegeven. Het feit dat TS een huis heeft gekocht heeft geen invloed op de kinderkorting. De hoogte van de voorlopige teruggaaf zal ze waarschijnlijk wel moeten aanpassen, omdat de hypotheekrente ook aftrekbaar is.
Ouder worden doen we allemaal, dat is geen keuze maar een feit. Een kind nemen daarentegen is wel een keuze. En daar hangen ook financiële consequenties aan vast.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
nee zo simpel is het niet vind ikquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Overbodig, dus afschaffen. Simpel.
Ja, en als die gunstig zijn word jij jaloers en moeten ze maar gauw afgeschaft wordenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ouder worden doen we allemaal, dat is geen keuze maar een feit. Een kind nemen daarentegen is wel een keuze. En daar hangen ook financiële consequenties aan vast.
Same here!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:06 schreef Rewimo het volgende:
Ik werk 32 uur en daarnaast zijn dit soort kortingen echt van harte welkom
Je betaalt per saldo dus minder. Of dat nu als subsidie wordt uitbetaald of via een korting op een te betalen bedrag wordt verrekend, maakt dan vrij weinig uit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:04 schreef DonJames het volgende:
Tsjongejonge, wat een moraalridders hier weer zeg. Iedereen te zeuren dat "de belastingen" te hoog zijn, en komt met allerlei "trucs"om maar zo min mogelijk belasting te hoeven betalen. Nu vraagt een alleenstaande moeder iets over de kinderkorting en krijgt ze de wind van voren.
Overigens, kinderkorting is geen subsidie. Subsidie ontvang je daadwerkelijk, zoals stufi of een ww-uitkering. Kinderkorting is een korting op een te betalen bedrag, namelijk de verschuldigde inkomstenbelasting. Je kan die d.m.v. een voorlopige teruggaaf laten uitbetalen, mits je genoeg verdient.
Sorry DE, maar het schoot me even verkeerd!! Ik betaal ook al jarenlang premies voor allerlei voorzieningen hoor. Het enige wat ik ooit heb teruggezien is kinderbijslag en inderdaad ouderkorting.quote:
Voor mensen die die 'extraatjes' kunnen gebruiken, is het blijkbaar een noodzaak. Zij zullen dan ook niet genoeg verdienen om rond te komen. Maar iemand die 44k verdient, moet z'n uitgavenpatroon maar es kritisch bekijken als hij/zij door het ontbreken van deze 'korting' niet zou kunnen rondkomen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:07 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nee zo simpel is het niet vind iker zijn zat mensen die extraatjes kunnen gebruiken..
Ik ga per maand netto minder betalen voor ongeveer het dubbele woon oppervlak, dus ja, een huis kopen lijkt me in mijn geval wel beter, denk je niet? Vind dat niet bepaald krom.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:07 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nee zo simpel is het niet vind iker zijn zat mensen die extraatjes kunnen gebruiken..
in dit geval reageren mensen vooral denk ik op het feit dat er wel een huisje gekocht kan worden en dat er dan toch "zorgen" zijn om een extraatje..
dat komt nogal krom over.
Alsof ouderkorting en kinderbijslag kostendekkend zijnquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ouder worden doen we allemaal, dat is geen keuze maar een feit. Een kind nemen daarentegen is wel een keuze. En daar hangen ook financiële consequenties aan vast.
Het gaat mij er niet om dat er regelingen bestaan, maar dat er blijkbaar regelingen zijn die zo ruim zijn dat ze voor veel te veel mensen gelden. Als je het als extraatje ziet, is het geen noodzakelijke regeling voor die persoon.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sorry DE, maar het schoot me even verkeerd!! Ik betaal ook al jarenlang premies voor allerlei voorzieningen hoor. Het enige wat ik ooit heb teruggezien is kinderbijslag en inderdaad ouderkorting.
Ik vind dat iedereen nogal ernstig negatief doet tegen iemand die alleen maar neemt waar ze recht op heeft en verder gewoon hard werkt. Ik wil al die moraalriddertjes wel eens horen als ze zelf te oud zijn om te werken en geen pensioen krijgen, of gewoon werkeloos worden en na een aantal maanden WW in de bijstand mogen gaan lopen. Nemen ze dan ook geen huursubsidie?? Tuurlijk wel!! Je leeft nu eenmaal in een verzorgingsstaat. Ben er blij om of verhuis naar Amerika!!
Moet dan álles voor je betaald worden?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Alsof ouderkorting en kinderbijslag kostendekkend zijn![]()
![]()
![]()
En zo is het maar net!! Veel plezier in je huisje, en geniet van je ouderkorting en kinderbijslag!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:10 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik ga per maand netto minder betalen voor ongeveer het dubbele woon oppervlak, dus ja, een huis kopen lijkt me in mijn geval wel beter, denk je niet? Vind dat niet bepaald krom.
Jezus, die 44.000 geldt alleen bij 2 verdieners en dan is de korting echt niet veel hoor. En denk ook eerlijk gezegd dat de meeste 2 verdieners nog nooit aan deze korting gedacht hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Voor mensen die die 'extraatjes' kunnen gebruiken, is het blijkbaar een noodzaak. Zij zullen dan ook niet genoeg verdienen om rond te komen. Maar iemand die 44k verdient, moet z'n uitgavenpatroon maar es kritisch bekijken als hij/zij door het ontbreken van deze 'korting' niet zou kunnen rondkomen.
zoals je ziet in een post van mij hierboven ergens ben ik dus helemaal niet tegen extraatjes, het gebruiken ervan en de verzorgingsstaat...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Sorry DE, maar het schoot me even verkeerd!! Ik betaal ook al jarenlang premies voor allerlei voorzieningen hoor. Het enige wat ik ooit heb teruggezien is kinderbijslag en inderdaad ouderkorting.
Ik vind dat iedereen nogal ernstig negatief doet tegen iemand die alleen maar neemt waar ze recht op heeft en verder gewoon hard werkt. Ik wil al die moraalriddertjes wel eens horen als ze zelf te oud zijn om te werken en geen pensioen krijgen, of gewoon werkeloos worden en na een aantal maanden WW in de bijstand mogen gaan lopen. Nemen ze dan ook geen huursubsidie?? Tuurlijk wel!! Je leeft nu eenmaal in een verzorgingsstaat. Ben er blij om of verhuis naar Amerika!!
Dank je wel!!! Zal zeker lukken!!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:12 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En zo is het maar net!! Veel plezier in je huisje, en geniet van je ouderkorting en kinderbijslag!
zeg ik dat dat krom is?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:10 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik ga per maand netto minder betalen voor ongeveer het dubbele woon oppervlak, dus ja, een huis kopen lijkt me in mijn geval wel beter, denk je niet? Vind dat niet bepaald krom.
Klopt, maar ik zag dat het in en aantal posts om subsidie ging, en dat is het niet. Het doet dan ook niks af aan mijn standpunt. Maar als jij er zo'n moeite mee hebt, wil jij dan jouw arbeidskorting en algemene heffingskorting ook even afstaan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je betaalt per saldo dus minder. Of dat nu als subsidie wordt uitbetaald of via een korting op een te betalen bedrag wordt verrekend, maakt dan vrij weinig uit.
TS HEEFT niet zo´n hoog inkomen, lezen! En wees blij, ze hoeft nu immers geen huursubsidie meer!!!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om dat er regelingen bestaan, maar dat er blijkbaar regelingen zijn die zo ruim zijn dat ze voor veel te veel mensen gelden. Als je het als extraatje ziet, is het geen noodzakelijke regeling voor die persoon.
Dit schreef je zelf DarkElfquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:07 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en die regelingen zijn er nu eenmaal... ik neem alleen wel aan dat er goed gelet wordt op wie wel krijgt en wie niet..
in dit geval reageren mensen vooral denk ik op het feit dat er wel een huisje gekocht kan worden en dat er dan toch "zorgen" zijn om een extraatje..
dat komt nogal krom over.
Jij hebt het over dat mensen die kinderen willen de financiele konsekwenties moeten dragen. Geloof me, dat doen ze!! En de kinderbijslag cq ouderkorting is peanuts daarbij. Dat bedoel ik en dat weet je heel goed.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Moet dan álles voor je betaald worden?
Het zijn geen bonnen en het heeft er niks mee te maken..quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:13 schreef WesHell het volgende:
En als het nu wel iets met je kortingsbonnen te maken hebben? En je korting verloren gaat, ga je dan afzien van het huis??
Nee, want nogmaals, IK WERK! En kan het dus ook betalen zonder de kinderkortingen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:13 schreef WesHell het volgende:
En als het nu wel iets met je kortingsbonnen te maken hebben? En je korting verloren gaat, ga je dan afzien van het huis??
oh jaquote:
Precies. Ik koop mijn huis omdat ik graag een 2de slaapkamer (ja, heb nu dus maar 1 slaapkamer met zn 2-en) wilde en een klein tuintje. Daarbij is het goedkoper als huren, dus heeft geen moer te maken of ik mijn huis betaal van mijn kinderkorting.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:18 schreef Rewimo het volgende:
Als je voor het kopen van een huis afhankelijk zou zijn van de kinderkorting zou je toch echt iets verkeerd doen
Overigens kan ik me wel voorstellen dat mensen het vreemd vinden dat ik in de positie ben een huis te kopen hoor. Maar ja, tis niet dat ik dat aan de kinderkorting te danken heb ofzo.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:17 schreef DarkElf het volgende:
[..]
oh jahehe, ik moet ook niet "koken", de was opruimen en proberen te fokken tegelijkertijd..
bovendien zei ik dat het krom overkomt, niet krom is
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:25 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb trouwens eerst een huis gekocht, daarna is het kind pas gekomen
Je hebt gelijk. Zoals ik ook al eerder heb aangegeven, ik schaam me er echt niet voor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:24 schreef ElizabethR het volgende:
Jij bent aan niemand verantwoording schuldig hoor!! Laat ze toch lullen.
Je hebt antwoord op je vraag, dus gewoon negeren verder, zure mutsen zijn het.
Tja, ik doe alles in de "verkeerde" volgorde, hahaha.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:25 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb trouwens eerst een huis gekocht, daarna is het kind pas gekomen
Precies, single-mom en toch 32 uur per week werken, huldequote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:24 schreef ElizabethR het volgende:
Jij bent aan niemand verantwoording schuldig hoor!! Laat ze toch lullen.
Je hebt antwoord op je vraag, dus gewoon negeren verder, zure mutsen zijn het.
Dank je, dank je. I'm doing the best I can!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Precies, single-mom en toch 32 uur per week werken, hulde![]()
nee dat lijkt me ook nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:23 schreef mirannie het volgende:
[..]
Overigens kan ik me wel voorstellen dat mensen het vreemd vinden dat ik in de positie ben een huis te kopen hoor. Maar ja, tis niet dat ik dat aan de kinderkorting te danken heb ofzo.
Ow, ik ben niet de enige die dat vindt?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:25 schreef ElizabethR het volgende:
![]()
En wát voor kind!! De mooiste ogen van de wereld!!
Waar staat dat het alleen voor tweeverdieners is?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:12 schreef mirannie het volgende:
Jezus, die 44.000 geldt alleen bij 2 verdieners en dan is de korting echt niet veel hoor.
Dat staat er nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:21 schreef Arcee het volgende:
Waar staat dat het alleen voor tweeverdieners is?
Dat bedoel ik.quote:
Dat wordt alleen in Nederland gezien als een buitengewone prestatie. In andere landen is het normaal.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:26 schreef DonJames het volgende:
Precies, single-mom en toch 32 uur per week werken, hulde![]()
Ik heb moeite dit te geloven, huursubsisie was namelijk inkomensafhankelijk. Als je dus net op de grens zat van wel of geen huursubsidie kreeg je niet het volle pond, maar maar een paar tientjes.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:45 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dat wordt alleen in Nederland gezien als een buitengewone prestatie. In andere landen is het normaal.
Ik zeg niet dat mirannie 40 uur moet gaan werken hoor, ik zou de laatste zijn die dat zou zeggen, wat mij betreft werkt de hele wereld parttime, met of zonder kind, vrije tijd is een mooi iets en ik heb er ook het liefst zoveel mogelijk van.
Maar ik vind het wel bizar dat de overheid mensen die het zo luxe hebben dat ze een huis kunnen kopen en het eenvoudigweg gewoon goed hebben, toch allerhande extra kortingen geeft. Ik vind al die subsidies sowieso raar. Bij mijn vorige baan werkten twee collega's in dezelfde baan voor hetzelfde uursalaris. Degene met het minste aantal uren per week kon duurder wonen dan de ander, vanwege echt een enorm bedrag aan huursubsidie. Die ander liep dus te grappen dat ie ook maar voor een uur of acht ontslag moest nemen. Bizar
Lijkt me sterk dat deze regel van 44.000 voor 2 verdieners er is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:12 schreef mirannie het volgende:
[..]
Jezus, die 44.000 geldt alleen bij 2 verdieners en dan is de korting echt niet veel hoor. En denk ook eerlijk gezegd dat de meeste 2 verdieners nog nooit aan deze korting gedacht hebben.
Dan kun je nog weleens lelijk op je neus kijken bij je volgende aangifte: http://www.belastingdiens(...)articulieren-21.htmlquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:46 schreef klipper het volgende:
Lijkt me sterk dat deze regel van 44.000 voor 2 verdieners er is.
Wij hebben bij de belastingteruggave de kinderkorting aan vrouwlief toebedeelt, anders hadden we deze niet gekregen.
En wij zitten toch ruim boven de 44.000.
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:46 schreef klipper het volgende:
Wij hebben bij de belastingteruggave de kinderkorting aan vrouwlief toebedeelt, anders hadden we deze niet gekregen.
quote:Kinderkorting
U heeft in 2006 recht op de kinderkorting als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
- Het verzamelinkomen van u en uw partner is in 2006 samen niet hoger dan ¤ 44.034.
Stom ik bedoelde de combinatiekorting.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dan kun je nog weleens lelijk op je neus kijken bij je volgende aangifte: http://www.belastingdiens(...)articulieren-21.html
Kinderkorting heb je recht op als:quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:46 schreef klipper het volgende:
[..]
En voor de zeikerds, iedere cent die ik terug kan krijgen van de belasting die wil ik ook proberen terug te krijgen.
Ik betaal ten slotte niet voor niets zoveel belasting.
Dan zit je in het verkeerde topicquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:00 schreef klipper het volgende:
Stom ik bedoelde de combinatiekorting.
Pensioen betaal je zelf toch?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:00 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee hoor lieve schat, zoals de plannen nu zijn komt het er op neer dat ik tot nu toe meer dan 25 jaar premie heb betaald voor de ouwe lullen van nu en de komende paar jaren. Tegen die tijd dat ik er zelf aan toe ben is het allang afgeschaft en heb ik maar mooi zelf uit te zoeken waar ik mijn natje en droogje vandaan haal. Bovendien mag ik dan tot mijn 70e minstens werken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:39 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Pensioen betaal je zelf toch?
AOW bedoel je zeker?
Maar die betaal je ook zelf
Hm![]()
100% amen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:28 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik vind het ook van de gekke. Maar dat vind ik van zo ongeveer alle tegemoetkomingen in dit land, afgezien van die voor zieken en gehandicapten.
Ik lees in de OP dat het in totaal om een bedrag van 300 euro gaat? Dat vind ik echt geen kattenpis hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:33 schreef Mirage het volgende:
euhm...zoveel is de kinderkorting op zichzelf helemaal niet hoor...
Wat hebben die 8 kinderen er mee te maken? (1 of 8 maakt namelijk niet uit hoor...)quote:Op zondag 29 oktober 2006 11:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik lees in de OP dat het in totaal om een bedrag van 300 euro gaat? Dat vind ik echt geen kattenpis hoor.![]()
Tsjezus, snap nu waarom al die biculturele gezinnen met minimaal 8 kinderen een grotere auto rijden dan gemiddeld. Ze hoeven alleen maar hun hand op te houden.
Of heeft iemand hier een wel acceptabele uitleg voor?!
Het heeft inderdaad niet veel invloed hoeveel kinderen je hebt, volgens mij krijg je voor 2 wel meer als voor 1, maar daarna houdt de groei van het bedrag op. En daarbij zit je ook nog aan een maximaal inkomen, dus echt niet iedereen krijgt het. En nee, ze hoeven niet alleen hun hand ervoor op te houden, want volgens mij heb je er weer geen recht op als je geen baan hebt. En de reden dat ik zoveel krijg, heeft ook weer te maken met het feit dat ik alleenstaand ben, waardoor ik weer meer krijg.quote:Op zondag 29 oktober 2006 11:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik lees in de OP dat het in totaal om een bedrag van 300 euro gaat? Dat vind ik echt geen kattenpis hoor.![]()
Tsjezus, snap nu waarom al die biculturele gezinnen met minimaal 8 kinderen een grotere auto rijden dan gemiddeld. Ze hoeven alleen maar hun hand op te houden.
Of heeft iemand hier een wel acceptabele uitleg voor?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |