abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42843072
Ik heb een hus gekocht en nu vraag ik me af of ik mijn voorlopige teruggaaf kinderkorting kan behouden. Ik krijg op dit moment 300 euro per maand (kinderkorting, 1 ouderkorting, enz enz enz) en vraag mij af of ik daar nu nog wel recht op heb met een eigen woning. Uiteraard kan ik ook gewoon even de belastingdienst bellen, maar vroeg me gewoon af of iemand ervaring had met deze situatie.
pi_42843124
Wat heeft je eigen woning met je kinderkorting te maken?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:06:16 #3
136870 tomatoman
red is the colour!
pi_42843146
wat is kinderkorting ?
Drink ik, dan bederf ik.
Drink ik niet, dan sterf ik.
Beter gedronken en bedorven
Dan niet gedronken en toch gestorven...
pi_42843184
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:06 schreef tomatoman het volgende:
wat is kinderkorting ?
Dat is een korting op je te betalen belasting, wanneer je kinderen hebt en(maximaal) een bepaald inkomen hebt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_42843208
Waar haal je die kortingsbonnen ? En is dat een soort schadevergoeding omdat je je condoom bent vergeten ?
Gelukkig zonder haar
pi_42843393
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:08 schreef TeChNo2 het volgende:
Waar haal je die kortingsbonnen ? En is dat een soort schadevergoeding omdat je je condoom bent vergeten ?
kijk dit zijn vragen die ik had willen stellen
pi_42843484
Is het nou echt heel moeilijk om serieus te antwoorden? Ik vroeg niet om een verwijt ivm niet gebruik van condoom. Niet alle alleenstaande moeders zijn slettebakken die zwanger raken van een vent die ze niet eens kennen.
pi_42843585
Dat zijn jouw woorden...., ik vraag me trouwens werkelijk af wat kinderkorting is...
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:23:35 #9
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_42843659
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:18 schreef mirannie het volgende:
Is het nou echt heel moeilijk om serieus te antwoorden? Ik vroeg niet om een verwijt ivm niet gebruik van condoom. Niet alle alleenstaande moeders zijn slettebakken die zwanger raken van een vent die ze niet eens kennen.
Maar je bent dus op zich niet tegen het neuken met een onbekende
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_42843672
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is een korting op je te betalen belasting, wanneer je kinderen hebt en(maximaal) een bepaald inkomen hebt.
Ah, weer zoiets zinloos waar ik als alleenstaande voor betaal. Je kiest er toch zelf voor om kinderen te nemen. Zorg daar dan ook zelf voor. Ook financieel.
pi_42843679
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:21 schreef TeChNo2 het volgende:
Dat zijn jouw woorden...., ik vraag me werkelijk af wat kinderkorting is...
Kinderkorting is iets waar alle ouders recht op hebben, tenzij ze te veel verdienen. In mijn geval gaat het ook om extra kinderkorting en om alleenstaande ouder korting en extra alleenstaande ouderkorting. Dit geld krijg je in de vorm van een voorlopige teruggaaf van de belastingdienst.
pi_42843698
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ah, weer zoiets zinloos waar ik als alleenstaande voor betaal. Je kiest er toch zelf voor om kinderen te nemen. Zorg daar dan ook zelf voor. Ook financieel.
Kan een mod misschien de puin ruimen?
pi_42843706
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:18 schreef mirannie het volgende:
Niet allemaal, alleen jij wel?
pi_42843718
quote:

[..]

Tja, wist eerst ook niet dat ik het kon aanvragen, maar ja, als ik het kan aanvragen, waarom zou ik het dan laten?
pi_42843741
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:25 schreef mirannie het volgende:

[..]

Tja, wist eerst ook niet dat ik het kon aanvragen, maar ja, als ik het kan aanvragen, waarom zou ik het dan laten?
Ik stel eerder de vraag waarom die regeling er überhaupt is.
pi_42843762
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik stel eerder de vraag waarom die regeling er überhaupt is.
Daarvoor moet je bij de overheid zijn, ik heb het ook niet bedacht.
pi_42843775
Kunnen we dan nu eindelijk on topic?
pi_42843804
quote:
Ah, weer zoiets zinloos waar ik als alleenstaande voor betaal.
Snel een kind regelen. Driedubbele korting blijkbaar! Ouderkorting, alleenstaande ouderkorting en extra alleenstaande ouderkorting.

Ik vind het ook van de gekke. Maar dat vind ik van zo ongeveer alle tegemoetkomingen in dit land, afgezien van die voor zieken en gehandicapten.
pi_42843843
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat heeft je eigen woning met je kinderkorting te maken?
Geen idee, maar vroeg het me gewoon af of er enig verband is. Heb zo'n 3 jaar geleden de formulieren ingevuld en kan me niet meer herinneren of een eigen woning van invloed was op de situatie.
pi_42843896
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:28 schreef thaleia het volgende:

[..]

Snel een kind regelen. Driedubbele korting blijkbaar! Ouderkorting, alleenstaande ouderkorting en extra alleenstaande ouderkorting.

Ik vind het ook van de gekke. Maar dat vind ik van zo ongeveer alle tegemoetkomingen in dit land, afgezien van die voor zieken en gehandicapten.
Dus jij zou geen gebruik maken van o.a. huurtoeslag en zorgtoeslag als je er "recht" op zou hebben?
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:31:11 #21
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_42843901
Levert dat zoveel op dat je er een van kan kopen?

Dan zal je het ook wel niet echt nodig hebben/
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_42843955
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:24 schreef mirannie het volgende:

[..]

Kinderkorting is iets waar alle ouders recht op hebben, tenzij ze te veel niet heel erg weinig verdienen.
De meeste tweeverdieners krijgen geen cent kinderkorting / zorgtoeslag en noem al die onzin maar op. Voor een alleenverdiener houdt 't bij 1925 / maand op, voor tweeverdieners bij 3075.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_42843977
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef type_29 het volgende:
Levert dat zoveel op dat je er een van kan kopen?

Dan zal je het ook wel niet echt nodig hebben/
Je bedoelt of het zoveel oplevert dat ik er een huis van kan kopen? Nou nee, heb net als ieder ander gewoon een hypotheek genomen.
pi_42844006
@ rally: ik kan je vertellen dat ik zelf ook niet heel erg weinig verdien (en nee, ik werk niet zwart), maar toch heb ik tot op heden "recht" op deze tegemoetkoming
pi_42844021
Waarom zoek je niet gewoon bij de overheid?
http://www.belastingdiens(...)articulieren-21.html
pi_42844032
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef mirannie het volgende:
Dus jij zou geen gebruik maken van o.a. huurtoeslag en zorgtoeslag als je er "recht" op zou hebben?
Doe eens lezen
Net als Roel_Jewel vind ik van de gekke dat het bestaat, dat is wat ik zeg. Niet dat mensen er gebruik van maken.
Al geef ik er persoonlijk wel de voorkeur aan er zo min mogelijk gebruik van te maken, en ik geloof dat ik op dit moment geen recht heb op welke vorm van korting of subsidie dan ook.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:35:41 #27
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42844057
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:31 schreef mirannie het volgende:

[..]

Volgens mij is het punt niet dat jij er gebruik van maakt. Dat moet je vooral doen als het kan. Maar zoals eerder al gezegd dat al die regels, subsidies, tegemoetkomingen, aftrekposten en noem het allemaal maar op ooit verzonnen zijn, waardoor het hele belastingstelsel voor leken een totale chaos wordt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:36:00 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42844065
Nee, dat heeft geen invloed op elkaar. Het is uitsluitend afhankelijk van je inkomen en of je de zorg voor het kind hebt.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42844079
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:34 schreef Schaduwtje het volgende:
Waarom zoek je niet gewoon bij de overheid?
quote:
Het verzamelinkomen van u en uw partner is in 2006 samen niet hoger dan ¤ 44.034
Het is werkelijk on-ge-loof-lijk . En dan krijg je zeker ook nog een smak kinderbijslag nagesmeten?
pi_42844123
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:36 schreef Rewimo het volgende:
Nee, dat heeft geen invloed op elkaar. Het is uitsluitend afhankelijk van je inkomen en of je de zorg voor het kind hebt.

Kijk, hier kan ik wat mee, dank je wel!
pi_42844250
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:36 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

[..]

Het is werkelijk on-ge-loof-lijk . En dan krijg je zeker ook nog een smak kinderbijslag nagesmeten?
Kinderbijslag is redelijk laag hoor, iets van 50 euro per maand. Maar ik geef gerust toe dat ik het niet slecht heb en ben ook niet van plan om me hier voor te schamen.
pi_42844256
Vind het ook ongelooflijk. In mijn optiek heb je het financieel behoorlijk goed voor elkaar als je in staat bent in je eentje een huis te kopen. Dat zo iemand ook nog allerhande subsidies krijgt is echt te gek voor woorden.
pi_42844287
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:41 schreef mirannie het volgende:

[..]

Kinderbijslag is redelijk laag hoor, iets van 50 euro per maand. Maar ik geef gerust toe dat ik het niet slecht heb en ben ook niet van plan om me hier voor te schamen.
Maar juist omdat deze mogelijkheden bestaan, vind ik het onbegrijpelijk dat er alleenstaande ouders roepen dat ze het zo slecht hebben, want in combinatie met een part time baan vind ik persoonlijk dat ik het best ruim heb.
pi_42844289
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:37 schreef mirannie het volgende:

[..]

Kijk, hier kan ik wat mee, dank je wel!
Je bent wel lekker makkelijk of niet? Het was het eerst resultaat bij google.
Eerst te lui om een condoom om te doen, nu te lui om te zoeken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:43:18 #35
13151 crew  Rewimo
pi_42844296
Die subsidies krijg je niet voor je huis, maar voor je kind. Heeft geen bal met elkaar te maken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42844331
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:42 schreef Schaduwtje het volgende:

[..]

Je bent wel lekker makkelijk of niet? Het was het eerst resultaat bij google.
Eerst te lui om een condoom om te doen, nu te lui om te zoeken.
Nou sorry, maar op die site staat er helemaal niks over een hypotheek en het originele invulformulier gaat wel iets verder als de paar regels die op die site staan, dus heel toevallig is het wel prettig als iemand mij kan vertellen of het nou invloed heeft op elkaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:45:27 #37
13151 crew  Rewimo
pi_42844363
Voor dit soort dingen kun je het beste gewoon bij de belastingdienst zelf zoeken, die weten het wel
pi_42844365
quote:
Het verzamelinkomen van u en uw partner is in 2006 samen niet hoger dan ¤ 44.034
ik vind dat eigenlijk al best een goed inkomen.... waarom moet je dan nog extraatjes krijgen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_42844392
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:43 schreef Rewimo het volgende:
Die subsidies krijg je niet voor je huis, maar voor je kind. Heeft geen bal met elkaar te maken.
Nee, maar het is schandalig dat die subsidie bestaat ...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:47:22 #40
13151 crew  Rewimo
pi_42844423
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:45 schreef DarkElf het volgende:
ik vind dat eigenlijk al best een goed inkomen.... waarom moet je dan nog extraatjes krijgen?
Enig idee wat een kind kost?

En voor degenen die dat denken: nee, het loont niet om een kind te nemen speciaal voor deze kortingen
pi_42844440
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ja, kan wel zo zijn, maar daar gaat dit topic niet over. Is nou niet bepaald dat dit iets nieuws is. Als je je eraan stoort, kun je zelf een topic openen in KLB.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:48:41 #42
13151 crew  Rewimo
pi_42844470
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
En huursubsidie of zorgtoeslag niet? Die krijg ik dan weer niet hoor.
pi_42844520
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:48 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Precies... Alhoewel ik tot deze maand aan toe ook een huursubsidie kreeg... Maar ja, dat kwam eigenlijk omdat ik niet in aanmerking kwam voor een gewone/betaalbare huurwoning via de woningbouw.
pi_42844531
quote:

[..]

In die gevallen krijg je geen subsidie als je een royale 44.000 euro per jaar opstrijkt. Regelingen voor de armeren (die dus écht maar van een paar honderd euro in de maand moeten rondkomen) is zijn prima, maar hiervan valt m'n mond open.
pi_42844558
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Je kiest toch zelf voor een kind? Of komt dat tegenwoordig spontaan aanwaaien? Als je ergens voor kiest, moet je de gevolgen ook in ogenschouw nemen.
pi_42844573
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En voor degenen die dat denken: nee, het loont niet om een kind te nemen speciaal voor deze kortingen
nou toevallig heb ik er laatst een gesprek over gehad met vrienden van mij die papa en mama zijn. dus ja ik heb wel een beeld ervan gekregen en zo ben ik oprecht van mening dat je dat gewoon zelf moet kunnen dragen het is tenslotte ook een eigen keus om zwanger te worden (als het goed is )

maar goed, das weer een andere discussie
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:52:03 #47
13151 crew  Rewimo
pi_42844579
Ik verdien lang geen 44.000 euro (was het maar waar), dus de kinderkorting is meer dan welkom.
pi_42844586
quote:
En huursubsidie of zorgtoeslag niet?
Jawel, ook. Al dat soort potjes waardoor een "hand ophouden"-houding wordt gestimuleerd, en je postings krijgt als "en ik ben niet van plan me ervoor te schamen".

Afgezien, again, van mensen die zo ziek of gehandicapt zijn dat ze niet anders kunnen dan hun hand ophouden.
pi_42844606
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:50 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

In die gevallen krijg je geen subsidie als je een royale 44.000 euro per jaar opstrijkt. Regelingen voor de armeren (die dus écht maar van een paar honderd euro in de maand moeten rondkomen) is zijn prima, maar hiervan valt m'n mond open.
De mensen die van een paar honderd euro per maand rond moeten komen, zijn de mensen zonder werk en dus een uitkering. Je kunt ook gewoon gaan werken natuurlijk.

En als ik inderdaad een inkomen van 44.000 had gehad, had ik dit waarschijnlijk ook niet aangevraagd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:53:17 #50
13151 crew  Rewimo
pi_42844617
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je kiest toch zelf voor een kind? Of komt dat tegenwoordig spontaan aanwaaien? Als je ergens voor kiest, moet je de gevolgen ook in ogenschouw nemen.
Zonder de kinderkorting was mijn kind er ook wel geweest hoor Wat niet wegneemt dat de kinderkorting welkom is natuurlijk, iets extra's is altijd prettig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')