abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42796873

Morgen is het zover, Robbie's 7de studioalbum Rudebox komt uit.
Hierop heeft hij o.a. samengewerkt met William Orbit, Pet Shop Boys en Lily Allen.

• "Rudebox" - produced by Soul Mekanik
  • "Viva Life on Mars" - produced by Soul Mekanik
  • "Lovelight" (Lewis Taylor cover) - produced by Mark Ronson
  • "Bongo Bong/Je Ne T'Aime Plus" - (Manu Chao cover) produced by Mark Ronson
  • "She's Madonna" - produced by Pet Shop Boys
  • "Keep On" - produced by Mark Ronson
  • "Good Doctor" - produced by Mark Ronson
  • "The Actor" - produced by Brandon Christy and Craig Russo
  • "Never Touch That Switch" - produced by Soul Mekanik
  • "Louise" (Human League cover)- produced by William Orbit
  • "We're the Pet Shop Boys" (My Robot Friend cover) - Produced by Pet Shop Boys
  • "Burslem Normals" – produced by Soul Mekanik
  • "Kiss Me" (Stephen Duffy cover) - produced by Dave 'Joey Negro' Lee
  • "The 80s" – produced by Jerry Meehan
  • "The 90s" - produced by Jerry Meehan
  • "Summertime" - produced by William Orbit
  • "Dickhead" – produced by Jerry Meehan

Videos:

2006 - Lovelight
    2006 - Rudebox
    2006 - Place To Crash
    2006 - Sin Sin Sin
    2005 - Advertising Space
    2005 - Make Me Pure
    2005 - Tripping
    2004 - Misunderstood
    2004 - Radio
    2004 - Me And My Monkey
    2003 - Sexed Up
    2003 - Something Beautiful
    2003 - Come Undone
    2002 - Feel
    2002 - My Culture (with 1 Giant Leap & Maxi Jazz)
    2002 - Mr Bojangles
    2001 - Somethin' Stupid (with Nicole Kidman)
    2001 - We Are The Champions (with Queen)
    2001 - Road to Mandalay
    2001 - Eternity
    2001 - Let Love Be Your Energy
    2000 - Supreme
    2000 - Kids (with Kylie Minogue)
    2000 - Rock DJ
    1999 - It's Only Us
    1999 - She's The One
    1999 - Strong
    1998 - No Regrets
    1998 - Millennium
    1998 - Let Me Entertain You
    1997 - Angels / Angels (US Version)
    1997 - South of the Border
    1997 - Lazy Days
    1997 - Old Before I Die
    1996 - Freedom

Links:

• Robbie Williams Official
  • Rudebox Site

Vorige delen:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

[ Bericht 47% gewijzigd door Megalomaniac op 19-10-2006 09:55:01 ]
  • Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
    pi_42797236
    die cd is er allang hoor...(deze naam die hieronder staat doorgekregen van een maat van me, nog niet gedownload)

-Edit- Dit gaat te ver jongens.. -Edit-

maar mooie op

[ Bericht 13% gewijzigd door nipeng op 19-10-2006 11:59:45 (Edit) ]
    2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
    pi_42797322
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 09:59 schreef Vodka_Lime het volgende:
    die cd is er allang hoor...(deze naam die hieronder staat doorgekregen van een maat van me, nog niet gedownload)

-EDIT-

maar mooie op
    Je bedoeld de Advance Copy? Das natuurlijk voor boefjes. De officiele releasedatum is 23 oktober.

Maar morgen ligt ie bij Media Markt en misschien wat andere zaken.

[ Bericht 5% gewijzigd door nipeng op 19-10-2006 12:00:44 ]
    Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
    pi_42797414
    wat moet je tegenwoordig nog met een cd, download altijd mijn muziekjes, legaal bij itunes of andere websites
    2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
    pi_42797435
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 10:08 schreef Vodka_Lime het volgende:
    wat moet je tegenwoordig nog met een cd, download altijd mijn muziekjes, legaal bij itunes of andere websites
    Cd heeft coverart, boekje, betere geluidskwaliteit.
    pi_42797455
    iemand die mij even vlug kan helpen?

wat nu rudebox? dat is toch van justin?
    pi_42798497
    Ben benieuwd
    Work hard, play harder!
    Last.fm
    pi_42799041
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 10:10 schreef outcast_within het volgende:

of toch niet!?
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
    pi_42799197
    quote:

donderdag 19 oktober 2006 @ 12:01:21 #10
    11502 nipeng
    The last ride is free
    pi_42800176
    quote:
    Niet hier op het forum.
    pi_42800263
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 11:18 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

of toch niet!?
    ja dat snap ik dus niet

Is wel heel raar voor een cover niet?
    pi_42800275
    en ook nog eens bongo bong gecovered!
    pi_42802859
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 12:04 schreef outcast_within het volgende:
    en ook nog eens bongo bong gecovered!
    Het is idd dezelfde, maar hij klink wel lekker in het gehoor. Toch blijft het origineel mooier

Robbie is duidelijk weer terug gegaan naar het geluid wat hij op Sing when youre winning had
    I'm not lost, i'm just geocaching
    pi_42807464
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 13:39 schreef Flurrie het volgende:

[..]

Het is idd dezelfde, maar hij klink wel lekker in het gehoor. Toch blijft het origineel mooier

Robbie is duidelijk weer terug gegaan naar het geluid wat hij op Sing when youre winning had
    Hijs van het ene uiterste naar het andere gegaan.
    Sing When You're Winning is eigenlijk een mix van Rudebox en Intensive Care.
    Als hij een selectie van Intensive Care en van Rudebox zzou samenvoegen heb je een waardige opvolger van SWYW.
    pi_42809262
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 15:57 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Hijs van het ene uiterste naar het andere gegaan.
    Sing When You're Winning is eigenlijk een mix van Rudebox en Intensive Care.
    Als hij een selectie van Intensive Care en van Rudebox zzou samenvoegen heb je een waardige opvolger van SWYW.
    Niet mee eens. Ik vind IC een redelijk slecht album. Echt heel iets anders dan SWYW. Rudebox is echter ook weer totaal iets anders dan SWYW. Maar gelukkig heeft hij het geluid van IC losgelaten, alleen Louise lijkt er op. En laat ik dat nu net het slechtste nummer van het album vinden.
    pi_42809401
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 16:46 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik vind IC een redelijk slecht album. Echt heel iets anders dan SWYW. Rudebox is echter ook weer totaal iets anders dan SWYW. Maar gelukkig heeft hij het geluid van IC losgelaten, alleen Louise lijkt er op. En laat ik dat nu net het slechtste nummer van het album vinden.
    IC slecht?? Place To Crash, Your Gay Friend, Tripping, Advertising Space en The Trouble with Me vind ik echt classic Robbie. Zeker geen slechte cd.
    pi_42809570
    pi_42809862
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 16:51 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

IC slecht?? Place To Crash, Your Gay Friend, Tripping, Advertising Space en The Trouble with Me vind ik echt classic Robbie. Zeker geen slechte cd.
    Place to crash is wel lekker. Your gay friend was leuk, maar ken ik nu wel. Trouble with me vind ik niet veel aan en ook Advertising space vind ik onder zijn eerdere werk liggen. (Van IBEY en SWYW)

Overigens is het album Rudebox nu al platina, 75.000 verkocht dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door JeroenV op 19-10-2006 17:15:29 ]
    pi_42810201
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 16:46 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Ik vind Louise net wel een goed nummer
    Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
    pi_42810513
    nog 1 dag?? Ik heb net de special edition al gekocht. Heerlijk album, Lovelight is erg goed.
    could you just [i]not[/i] breathe?
    pi_42810857
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 17:05 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Place to crash is wel lekker. Your gay friend was leuk, maar ken ik nu wel. Trouble with me vind ik niet veel aan en ook Advertising space vind ik onder zijn eerdere werk liggen. (Van IBEY en SWYW)

Overigens is het album Rudebox nu al platina, 75.000 verkocht dus.
    en Tripping? Dan vergeet je toch een meesterwerkje
    pi_42812310
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 17:38 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

en Tripping? Dan vergeet je toch een meesterwerkje
    Tripping had misschien op dit album ook wel goed gepast. Die is wel aardig. Maar ik hield juist zo van de IBEY en SWYW nummers. Dan valt het 80's pop van IC nogal tegen.
    pi_42813348
    She's Madonna klinkt lekker zeg!

Net als We're The Pet Shop Boys!
    Nothing takes the past away like the future!
    pi_42814565
    TVP!
    pi_42814593
    Ik vraag 'm wel voor mn verjaardag (= nog een maandje, maar de mp3s heb ik toch al...)
    pi_42816898
    Klinkt wel lekker, maar denk dat dit de eerste RW cd is die ik niet gelijk ga kopen. Wacht wel tot -ie binnenkort in de halfgeld bakken ligt.
    een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
      donderdag 19 oktober 2006 @ 21:29:37 #27
    152409 broodje_poep
    het stinkt hier...
    pi_42817643
    Ik vind hem leuk, dat is meestal geen goed teken voor de Robbie Wiliams fans aangezien mijn smaak echt bizar is.

Klopt het eigenlijk dat hij gebroken heeft met zijn vaste tekstschrijver? Ik hoorde dat en ik vind dit wel een zwaktebod qua nummers (veel covers enzo), maar het blijft lekker klinken. Maar dat vinden de fans niet, zeker weten. Dit gaat slecht verkopen.
    pi_42817786
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 21:29 schreef broodje_poep het volgende:
    Dit gaat slecht verkopen.
    Voordat hij eigenlijk officieel in de winkels ligt was hij al platina.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 21:42:02 #29
    152409 broodje_poep
    het stinkt hier...
    pi_42818077
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 21:34 schreef JeroenV het volgende:
    Voordat hij eigenlijk officieel in de winkels ligt was hij al platina.
    Mmm, al die vrouwen kopen dat ding natuurlijk weer zonder te luisteren. Ik zie hem in iedergeval geen Arena volkrijgen als hij dit gaat uitvoeren live. Maar misschien wil hij dat ook niet meer? Of zijn jullie wel allemaal zo enthousiast over deze nieuwe cd? Mijn vrouw is een echte Robbie fan en vind dit echt afschuwelijk.
      ESF Reporter donderdag 19 oktober 2006 @ 22:31:11 #30
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_42819995
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 21:29 schreef broodje_poep het volgende:
    Klopt het eigenlijk dat hij gebroken heeft met zijn vaste tekstschrijver? Ik hoorde dat en ik vind dit wel een zwaktebod qua nummers (veel covers enzo), maar het blijft lekker klinken. Maar dat vinden de fans niet, zeker weten. Dit gaat slecht verkopen.
    Die samenwerking was al verbroken toen hij Intensive Care nog moest uitbrengen, het laatste album waar hij dus nog met Guy Chambers aan heeft gewerkt was Escapology.
    pi_42820215
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 21:42 schreef broodje_poep het volgende:

[..]

Mmm, al die vrouwen kopen dat ding natuurlijk weer zonder te luisteren. Ik zie hem in iedergeval geen Arena volkrijgen als hij dit gaat uitvoeren live. Maar misschien wil hij dat ook niet meer? Of zijn jullie wel allemaal zo enthousiast over deze nieuwe cd? Mijn vrouw is een echte Robbie fan en vind dit echt afschuwelijk.
    Deze muziek is niet zoals Robbie het eerst maakte. Anders, maar niet slecht, absoluut niet. Ik vind het wel een goed album ja. Ik snap wel dat er genoeg fans zijn die het niks vinden. Te blieperig, expirimenteel. Die verwachten een cd vol Angels, Strong, Sexed Up enz. Dat vind ik ook goed, maar dit dus ook.

Live zal het niet goed overkomen, dat denk ik ook. Ik zag eens een filmpje waarop hij Rudebox deed, en dat zag er gewoon minder goed uit.
      ESF Reporter donderdag 19 oktober 2006 @ 22:42:02 #32
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_42820437
    Ik ben ook benieuwd hoe dit live gaat uitpakken. Het zullen dan hele andere shows worden, je merkte het afgelopen zomer al een beetje. Zijn 'vroegere' liedjes zijn echt van die meezingers en meespringers, en 'Radio', 'Advertising Space', 'Tripping', het zingt allemaal niet zo lekker mee om maar niet te spreken van 'Rudebox'. Lovelight is ook geen meezinger. Niet dat concerten alleen leuk zijn als je alle tekst kan meeblèren, maar de shows van Robbie waren toch altijd extra leuk om die hele menigte liedjes als Angels mee te horen zingen.

Van de andere kant is het natuurlijk niet onze taak om de zanger uit te hangen.
      donderdag 19 oktober 2006 @ 22:59:56 #33
    124375 LeroyBrown
    Bring back that Leroy Brown!
    pi_42821049
    Ik vind het opzich wel een lekker album, maar voor mij hoeft ie denk ik niet nog een keer een album als dit uit te brengen. Denk ik. Misschien dat ik daar naar nóg meer luisterbeurten wel weer anders over denk.
    [i]Poor man wanna be rich, rich man wanna be king
    And a king ain't satisfied, till he rules everything[/i]
    pi_42821078
    king of the bongo is anders prima mee te 'zingen', al was het maar omdat het een cover van een recent nummer is dat iedereen toch al kent
    pi_42821234
    Ik vind het echt een goede plaat! Vanmiddag gehoord en echt zitten genieten, totaal anders dan zijn andere albums. Maar zeer zeker geslaagd
    Iedereen is uniek, behalve ik.
    pi_42829095
    Op de website van 3FM lees ik zojuist het volgende:
    quote:
    (19-10-06) - De nieuwe CD van Robbie Wiliams, Rudebox, vindt gretig aftrek ondanks de kritieken. Rudebox, het nieuwe album van Robbie Williams, is vóór verschijning al platina. De plaat ligt vanaf vrijdag in de winkels. Inmiddels zijn er al meer dan 70.000 exemplaren van besteld.
    She's Madonna was zojuist nog te horen op 3FM, dinsdagmiddag hoorde ik die plaat ook al voorbijkomen bij Radio 2. Misschien een teken aan de wand, voor wat de derde single betreft?
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 21:42 schreef broodje_poep het volgende:

Dan ben je dus gewoon niet echt een fan. En dat baseer ik dan op Intensive Care, wat eigenlijk een vrij matig album is. Als je dat *wel* goed vindt en Rudebox 'afschuwelijk' vindt, klopt er iets echt niet met je algehele muzieksmaak. Of je bent gewoon te conservatief, dat kan ook.
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:32:10 #37
    147235 Bombardier
    The artillery man
    pi_42829187
    Dat rudebox, dat is écht een slecht nummer. Het klinkt als Eddy Wally die probeert te rappen. Verder zou dit nummer ongeveer in 4 sporen met Cubase zijn geproduceerd, als ik die eenvoud zo beluister. Dagje werk.
    Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
    Kornukov: Carry out the task, destroy it!
    pi_42829334
    quote:
    Op vrijdag 20 oktober 2006 10:32 schreef Bombardier het volgende:
    Dat rudebox, dat is écht een slecht nummer. Het klinkt als Eddy Wally die probeert te rappen. Verder zou dit nummer ongeveer in 4 sporen met Cubase zijn geproduceerd, als ik die eenvoud zo beluister. Dagje werk.
    Neemt niet weg dat ie erg aanstekelijk is.
    pi_42829608
    quote:
    Als jij eens beter luisterd dan hoor je dat er echt wel meer in zit dan 4 sporen met Cubase!
    pi_42831603
    quote:
    denk dat jij dan naar een ander liedje hebt geluisterd
      vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:44:04 #41
    82471 CrazyDutchPunk
    Just watch me burn...
    pi_42844320
    You know when you close your eyes and wish for something?
    Well, God's the person that is ignoring you.
    pi_42846575
    Persoonlijk vind ik IC wel een lekkere plaat, maar goed, het zal iig zijn platenmaatschappij een reet roetsen, het is iig volgens deze cijfers zijn best verkochte album met 7 miljoen exemplaren wereldwijd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Robbie_Williams_discography
    Mercedes-Benz
    pi_42862553
    Lovelight

Ik ben sowieso geen Robbie-fan, maar ik dacht even dat dit de nieuwe single van George Michael was.
    pi_42868358
    Ik moet zeggen dat ik Rudebox best leuk vind klinken, nu ik het wat meer gehoord heb. Het is tenminste eens anders. Never Touch That Switch is een favo.
      ESF Reporter zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:57:16 #45
    87554 Cee
    Welluk?
    pi_42871187
    M'n Rudebox-bestelling is onderweg maar ik heb 'm gisteren alvast 'binnengehaald' want ik ben een ongeduldig mens. Het is...anders. Maar toch niet anders-anders zoals ik gevreesd had, het klinkt lekker. Natuurlijk zitten er een paar nummers bij die ik waarschijnlijk straks altijd zal skippen, en het is niet m'n favoriete Robbie-album, maar het is verfrissend old skool met vleugjes fout en grappige teksten en leuke deuntjes er doorheen. Als ik het een omschrijving moet geven.
    Jammer dat Robbie's vocals steeds ondergeschikter worden aan z'n muziek (volgens mij hoor je 'm in zijn 'normale' zangstem amper een keer zingen) en het feit dat hij op dit album toch wel 4 cover heeft staan laat volgens mij wel zien dat een collaboratie met songwriters als Guy Chambers toch wel gemist wordt.
    Al met al, na 3 keer geluisterd te hebben, geef ik 't een 7. En misschien wordt het na een paar keer luisteren een 7,5.
    pi_42873975
    quote:
    Op donderdag 19 oktober 2006 19:53 schreef PV het volgende:
    Ik vraag 'm wel voor mn verjaardag (= nog een maandje, maar de mp3s heb ik toch al...)
    M'n ouders hebben 'm vandaag gekocht maar ik wacht netjes tot m'n verjaardag
    pi_42875524
    Mensen die Lovelight niet leuk vinden. Maar ik vind wel dat op ze op het album een vies geluidje onder lovelight hebben gezet, verpest het een klein beetje. Soms heb ik het idee als ik het album luister dat ik Robbie sommige lyrics al eens heb horen zeggen in interviews ofzo. Tof album hoor verder. Iemand nog in de Adidas store in A'dam geweest om die tracksuits uit te checken? Ben er geweest, vond ze maar erg gewoontjes.
      zondag 22 oktober 2006 @ 12:58:43 #48
    73750 superhaagie
    Music is the answer
    pi_42882526
    wohoooo
    cd is verstuurd
    ''The only reason that you are still on concious is that I don't want to carry you''
    pi_42891619
    Geweldige cd. 2 Super 80's covers, Louise van de Human League is goed, maar Kiss Me van Stephen Tin Tin Duffy is echt hemels. Ook het nummer We Are The Pet Shop Boys is heel goed, veel song titels komen terug in de songtekst en het is Robbie goed gelukt het Pet Shop Boys geluid te benaderen.
    pi_42891883
    Ik moet er erg aan wennen, vind het een beetje vreemd en nog niet echt lekker op een aantal nummers na....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')