De vraag is natuurlijk ook over wat voor termijn je het precies hebt. Moeten we binnen 5 jaar van kernenergie af? 10 jaar? 50 jaar? 100 jaar?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:38 schreef Sidekick het volgende:
Toch vinden enkele partijen dat niet. Wilders bijvoorbeeld.
Als niemand meer geweld zou plegen, zou Wilders ook voor afschaffing van het leger en politie zijn... Denk ik.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:42 schreef Mike het volgende:
[..]
Als we heel Nederland van stroom konden voorzien dmv bv zonnecollectoren, dan zou Wilders toch nog kernenergie gebruiken?
Whehe.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als niemand meer geweld zou plegen, zou Wilders ook voor afschaffing van het leger en politie zijn... Denk ik.
Misschien hadden ze dat op termijn niet moeten vermelden, maar je moet ook niet gaan muggeziften.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:46 schreef Leshy het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk ook over wat voor termijn je het precies hebt. Moeten we binnen 5 jaar van kernenergie af? 10 jaar? 50 jaar? 100 jaar?
Ik vind het een goed idee om van kernsplijting af te stappen als we betere alternatieven hebben, en dat we actief op zoek moeten zijn naar duurzame en schone manieren om energie op te wekken, dus in zoverre ben ik het eens met de stelling dat we op termijn van kernenergie af moeten; tot we die echter daadwerkelijk vinden - en dat kan dus makkelijk pas over 50-100 jaar zijn, ben ik van mening dat kerncentrales de beste oplossing zijn en dat we deze ook gewoon moeten gebruiken. Als de stelling dus gaat om het niet uitbreiden van onze energie-productie door middel van kerncentrales, dan ben ik er absoluut op tegen.
Vaak is politiek het kiezen van de minst slechtste optie, en is niet iedere partij even idealistisch.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:58 schreef Mike het volgende:
Ik had namelijk nog nooit iemand horen zeggen dat kernenergie de ultieme oplossing was voor het energievraagstuk.
Die vatte ik ook niet..quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:54 schreef Hayek het volgende:
Deze vraag snap ik niet..
"Het bestrijden van terrorisme is belangrijker dan de persoonlijke vrijheid en privacy van burgers."
De afweging tussen veiligheid en vrijheid is toch niet te vatten in "eens" of "oneens"Dan zouden de mensen die "eens" zeggen voor een politiestaat zijn, en degenen die "oneens" zeggen voor een totale anarchie zijn...
Ja, dat zou bij sommige punten wel beter geweest zijnquote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:21 schreef MrBadGuy het volgende:
Waarom staat de optie neutraal er trouwens niet meer bij?
Dat komt omdat de partij zelf geen mening heeft maar ze alles aan de burger overlaten. Daarom heten ze ook directe democratie.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:07 schreef Sidekick het volgende:
Trouwens, de Continue Directe Democratie Partij is het eens met een door de bevolking gekozen premier, maar op alle andere vragen weten ze het niet.
De partij die constant de mening van de burgers wil volgen moet het hebben van meningloze stemmers. Iets zegt me dat dat niet gaat werken.
Alles met "eens"of "oneens" of "weet niet" ----------> geen stemadvies. Jammer, ik zou wel willen weten wat je dan krijgt.....quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:08 schreef Schepseltje het volgende:
Toen je bij de vorige stemwijzer bij elke vraag "neutraal" aangaf, kreeg je D66
jammer dat dat nu niet meer kan...
Dat is ook de reden waarom ik niet op de Partij voor de Dieren zou stemmen ook al kwamen de standpunten heel erg overeen. Heb maar weinig vertrouwen in die partij, net als al die andere kleine partijen.quote:
Is dat dan positief of negatief?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:29 schreef Thomas B. het volgende:
ik aan mensen die de hele dag hun kat knuffelen en kleren kopen voor hun hondje... en op dierendag wat lekkers voor 'm kopen om hem eens extra te verwennen
Ergens lijkt het me wel grappig, ''dan nu het woord aan de Partij voor de dieren'', bij een defensiebegrotingquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:30 schreef Wickedangel het volgende:
Ik kom uit op de Partij voor de Dieren (daarna SP).
Zou daar dus in geen honderd jaar op stemmen![]()
Ok dan.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:00 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
is heel positief... als je graag dieren knuffelt en hier politiek beleid van wilt maken
Het grappige is dat het CDA nu wel een rechtse partij is, maar intussen zulke windvanen zijn dat ze ook in staat zijn om 4 jaar links beleid te voeren. Dat krijg je met een inhoudsloze middenpartij voor lingobejaarden: daar kun je alle kanten mee op. Daarom krijgen ze ook zoveel stemadviezen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 11:37 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Wat een leuke tabel: een rechtse meerderheid en het CDA is het vaakst geadviseerd![]()
ik denk dat CDA rechts van het midden is, en PvdA links van het midden, dus die kun je tegen elkaar wegstrepenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:12 schreef Genverbrander het volgende:
Het grappige is dat het CDA nu wel een rechtse partij is, maar intussen zulke windvanen zijn dat ze ook in staat zijn om 4 jaar links beleid te voeren. Dat krijg je met een inhoudsloze middenpartij voor lingobejaarden: daar kun je alle kanten mee op. Daarom krijgen ze ook zoveel stemadviezen.
Het CDA buiten beschouwing latend is het linkse kamp dus veel groter dan het rechtse kamp.![]()
Grappig. Ik heb hetzelfde gedaan, maar zonder gewicht aan te geven.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:12 schreef onemangang het volgende:
Ik heb een aardig proefje gedaan: na het stemadvies heb ik gekeken naar wat de meeste mensen hadden gestemd. Daarna heb ik de stemwijzer weer gedaan waarbij ik telkens het meest populaire standpunt innam. Dus bv, 90% van de mensen is er mee oneens dat euthanasie niet meer mogelijk mag zijn, dus hierbij koos ik 'oneens' etc. Vervolgens gaf ik extra gewicht aan de vijf items die door de gemiddelde Nederlander als gewichtige werden aangegeven.
ra ra, wat kreeg ik als stemadvies?
De SP, met op de tweede stek de CDA. Hekkesluiter was de VVD.
Met andere woorden, de SP is de populististe partij van Nederland. Of verwoord het beste de geest van de 'gemiddelde Nederlander'.
Dat mag je even uitleggen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 04:03 schreef Schepseltje het volgende:
Ik heb de stemwijzer opnieuw ingevult met de antwoorden die het meest desastreus zouden zijn voor nederland, en dan krijg je dit
1. GroenLinks
2. PvdA
3. SP
4. Christenunie
5. Partij voor de Dieren
Ik heb het al eerder aangestipt, maar de stemwijzer werkt niet voor partijen als de CDDP. De partij volgt in de kamer de verhouding waarin de leden voor of tegen zijn. Of je voor of tegen een stelling bent zegt dus helemaal niets over of je wel of niet bij de CDDP past.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:07 schreef Sidekick het volgende:
Trouwens, de Continue Directe Democratie Partij is het eens met een door de bevolking gekozen premier, maar op alle andere vragen weten ze het niet.
De partij die constant de mening van de burgers wil volgen moet het hebben van meningloze stemmers. Iets zegt me dat dat niet gaat werken.
Je stemt niet voor een premier, maar op een partij/persoon. Daarnaast is er geen keuze Kok of Balkenende, dus dat scheelt voor jou weer wat zorgen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:05 schreef LXIV het volgende:
Zo ben ik, en ook volgens onderstaande uitslag, het helemaal niet eens met de PVDA. Wanneer ik echter een keuze zou moeten maken tussen Kok en Balkenende, dan wist ik het nog niet. Wie acht ik het beste in staat het land te besturen, ongeacht zijn politieke achtergrond?
Bijv. antwoorden die negatieve zaken inhouden als meer moskeeën en turkije in de eu. Tuurlijk kom je dan bij de linkse partijen uit.quote:
Die heb ik ook ingevuld (eens met Turkije bij de EU, moskeeën bouwen en dubbele paspoorten (Pastors was het met die laatste twee punten bijvoorbeeld ook eens)) en zoek mijn lijstje maar op. Geen linkse partij in de top te bekennen, het lijstje is zo rechts als maar kanquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Bijv. antwoorden die negatieve zaken inhouden als meer moskeeën en turkije in de eu. Tuurlijk kom je dan bij de linkse partijen uit.
Owja zo. Ik vind dat positieve dingen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Bijv. antwoorden die negatieve zaken inhouden als meer moskeeën en turkije in de eu. Tuurlijk kom je dan bij de linkse partijen uit.
Terwijl juist bewezen is dat Turkije bij de EU de Europese economie een enorme boost gaat geven, wat voor Nederland in het bijzonder erg gunstig gaat zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Owja net als al die turken hier voor een enorme boost zorgen zekerquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:55 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Terwijl juist bewezen is dat Turkije bij de EU de Europese economie een enorme boost gaat geven, wat voor Nederland in het bijzonder erg gunstig gaat zijn.
Ga je economie maken of hou je kaak dichtquote:Op donderdag 19 oktober 2006 13:05 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Owja net als al die turken hier voor een enorme boost zorgen zeker![]()
In eerste instantie dacht ik dat dit een goed idee was, met name als er over iets besloten gaat worden waar bij de verkiezingen geen sprake was, maar als blijkt dat er bv meer 'rechtse' dan 'linkse' leden zijn van die partij, dan is het uiteindelijk toch weer een rechtse partij (of andersom, natuurlijk)quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:09 schreef Petera het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder aangestipt, maar de stemwijzer werkt niet voor partijen als de CDDP. De partij volgt in de kamer de verhouding waarin de leden voor of tegen zijn. Of je voor of tegen een stelling bent zegt dus helemaal niets over of je wel of niet bij de CDDP past.
Dat ze in de stemwijzer overal "geen mening" over hebben (De partij zelf heeft immers geen mening over wat dan ook), leidt ertoe dat mensen die vrijwel geen meningen hebben op CDDP uitkomen, terwijl het daar eigenlijk niet de partij voor is.
Niet in jezelf praten bij gezelschapquote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:13 schreef bolletje_25 het volgende:
Ga je economie maken of hou je kaak dicht![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |