abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:19:39 #101
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_43201368
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:00 schreef rudeonline het volgende:
1 gebeurtenis = gelijktijdigheid.
Gelijktijdig met wat ? Zichzelf ?

Ik ben zo bang dat je hier 'ja' op gaat antwoorden
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_43202312
Waarom doe je je zo dom voor.

Elke gebeurenis op een bepaald tijdstip is een gelijktijdigheid.

Op een foto zie je daar heel goed een voorbeeld van. Alles wat je op een foto ziet is een gebeurtenis op 1 bepaald tijdstip.

Maar goed, als jij het beter weet uit te leggen ben je daar helemaal vrij in..
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:02:05 #103
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_43202532
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 12:54 schreef rudeonline het volgende:
Waarom doe je je zo dom voor.
Laat ik daar nou eens niet op ingaan.
quote:
Elke gebeurenis op een bepaald tijdstip is een gelijktijdigheid.
Nogmaals elke gebeurtenis is gelijktijdig met wat?
quote:
Op een foto zie je daar heel goed een voorbeeld van. Alles wat je op een foto ziet is een gebeurtenis op 1 bepaald tijdstip.
Nee, is een stil beeld van meerdere gebeurtenissen op 1 tijdstip waarbij geen van de gebeurtenissen gelijktijdig is.
quote:
Maar goed, als jij het beter weet uit te leggen ben je daar helemaal vrij in..
Weet je, ik ben er meestal zeker van dat ik dingen goed uit kan leggen. Veel mensen vertellen me dat ook. Maar op een of andere manier is het voor mij onmogelijk iets aan jou uit te leggen.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_43202922
Misschien zijn er andere fokkers die mij dan wel kunnen uitleggen wat gelijktijdigheid is?

Ik stel dat dat gewoon 1 gebeurtenis is op 1 bepaald tijdstip. Om heel exact te zijn zou de gebeurtenis ook nog eens op dezelfde plaats moeten gebeuren.
pi_43208744
quote:
Wat is gelijktijdig? Wie meet dat? Dat zijn dingen die jij jezelf niet afvraagt, maar die wel belangrijk zijn. Gelijktijdig tov ons tweeen, of tov iedereen ?
Jammer dat het dan zo moeilijk is om iemand te vinden die het wel in 1 keer helder en duidelijk weet te vertellen.

Ik zal het nog sterker vertellen. Gelijktijdigheid is het samenvallen van 2 of meerdere momenten.
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 17:01:52 #106
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_43209311
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:15 schreef rudeonline het volgende:

Ik stel dat dat gewoon 1 gebeurtenis is op 1 bepaald tijdstip. Om heel exact te zijn zou de gebeurtenis ook nog eens op dezelfde plaats moeten gebeuren.
Om iets gelijktijdig te laten gebeuren heb je minimaal 2 dingen nodig he, anders kan het nooit gelijktijdig gebeuren. Maar goed, je praat poep, dat doe je al 2 jaar, dus verder heeft het weinig nut om iets aan jou uit te leggen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 3 november 2006 @ 17:02:41 #107
16180 crew  CoolGuy
pi_43209336
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 16:41 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Jammer dat het dan zo moeilijk is om iemand te vinden die het wel in 1 keer helder en duidelijk weet te vertellen.
Er zijn hier genoeg mensen die het in 1x helder en duidelijk weten te vertellen, alleen snap jij dat niet of wil jij het niet snappen. Je moet het probleem niet bij iemand anders neerleggen, want jij bent het probleem.
pi_43209417
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:09 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Hoezo slaat dit nergens op?

Als ik vertrek vanaf jouw huis en ik spreek een volgende dag met jou af in een cafe in de buurt, dan vertrekken we toch ook gelijktijdig van elkaar en komen gelijktijdig weer aan in het cafe?

( dat ruimte/tijd diagram heb ik trouwens geheel zelf bedacht. Als ik dat van jou zou hebben geleerd, waarom heb je dan zoveel moeite om het te begrijpen?)
Is het zo moelijk om te bedenken dat als ik iemand vandaahg om 17.00 ontmoet en hem dan morgen om 15.00 weer ontmoet dat we dan in de tussenliggende tijd allenei een andere weg hebben afgelegd door de ruimte/tijd?

Mag je niet stellen dat beide ontmoetingen gelijktijdig vielen?
  vrijdag 3 november 2006 @ 18:31:01 #109
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_43211452
Dus de ontmoeting van vandaahg 17.00 valt gelijktijdig met die van morgen 15.00?
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_43211962
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 17:05 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Is het zo moelijk om te bedenken dat als ik iemand vandaahg om 17.00 ontmoet en hem dan morgen om 15.00 weer ontmoet dat we dan in de tussenliggende tijd allenei een andere weg hebben afgelegd door de ruimte/tijd?

Jij wel, Rude.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:23:44 #111
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43212797
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 16:41 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik zal het nog sterker vertellen. Gelijktijdigheid is het samenvallen van 2 of meerdere momenten.
15 sec googlewerk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Simultaneity
http://en.wikipedia.org/wiki/Relativity_of_simultaneity

Is het nou echt zo moeilijk rude?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_43233907
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 17:05 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Nee, om 17.00u is er gelijjktijdigheid, en een dag later om 15.00u is er een tweede gelijktijdigheid.

In de tussenliggende tijd was je allebei op een andere plaats en legde je een iets andere weg af door de ruimte/tijd.
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:45:05 #113
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43234041
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:39 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Nee, om 17.00u is er gelijjktijdigheid, en een dag later om 15.00u is er een tweede gelijktijdigheid.

In de tussenliggende tijd was je allebei op een andere plaats en legde je een iets andere weg af door de ruimte/tijd.
Zie mijn vorige post.
Onikaan ni ov dovah
pi_43234188

Tijdstip A is vandaag om 17.00u voor zowel T1 als T2.

Tijdstip B is morgen om 15.00u voor T2 en 14.59u voor T1.

Als T1 en T2 elkaar ontmoeten op tijdstip B is er een minuut verschil tussen beide waarnemers.

T1 en T2 zijn 2 individuele personen die elkaar op tijdstip A en tijdstip B ontmoeten. De lijnen staan voor hun beweging door de ruimte/tijd waarbij elke cm staat voor 1sec en een afgelegde weg van 300.000km t.o.v. het licht.

De persoon die de langste lijn heeft T2 is de persoon die het snels bewogen moet hebben. Anders zou hij namelijk nooit gelijktijdig op tijdstip B kunnen aankomen.

Persoon T2 heeft trager door de ruimte/tijd bewogen, anders zou hij nooit gelijktijdig op
T2 kunnen aankomen.

Of de wetenschap het nou met mij eens is of niet. Bovenstaande kun je je toch wel voorstellen?

[ Bericht 9% gewijzigd door rudeonline op 04-11-2006 16:15:18 ]
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:57:29 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43234340
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:52 schreef rudeonline het volgende:
[afbeelding]

Tijdstip A is vandaag om 17.00u.

Tijdstip B is morgen om 15.00u.

T1 en T2 zijn 2 individuele personen die elkaar op tijdstip A en tijdstip B ontmoeten. De lijnen staan voor hun beweging door de ruimte/tijd waarbij elke cm staat voor 1sec en een afgelegde weg van 300.000km t.o.v. het licht.

De persoon die de langste lijn heeft T2 is de persoon die het snels bewogen moet hebben. Anders zou hij namelijk nooit gelijktijdig op tijdstip B kunnen aankomen.

Persoon T2 heeft trager door de ruimte/tijd bewogen, anders zou hij nooit gelijktijdig op
T2 kunnen aankomen.

Of de wetenschap het nou met mij eens is of niet. Bovenstaande kun je je toch wel voorstellen?
Ga eerst maar eens gelijktijdigheid snappen
Onikaan ni ov dovah
pi_43234399
Heel eenvoudig, daar waar persoon T1 en T2 elkaar ontmoeten. Daar ontmoeten ze elkaar gelijktijdig. Of heb jij wel eens iemand ontmoet zonder dat je elkaar gelijktijdig tegenkwam?

En een heel eenvoudig vraagje of je mijn diagram begrijpt, dat is je zeker teveel gevraagd?
pi_43234503
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post.
En nu in eigen woorden..
  zaterdag 4 november 2006 @ 16:03:46 #118
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43234513
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:59 schreef rudeonline het volgende:
Heel eenvoudig, daar waar persoon T1 en T2 elkaar ontmoeten. Daar ontmoeten ze elkaar gelijktijdig. Of heb jij wel eens iemand ontmoet zonder dat je elkaar gelijktijdig tegenkwam?

En een heel eenvoudig vraagje of je mijn diagram begrijpt, dat is je zeker teveel gevraagd?
Nee rude dat is 1 gebeurtenis.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 4 november 2006 @ 16:07:32 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43234592
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 16:03 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En nu in eigen woorden..
Doe eerst zelf maar de moeite het te snappen Ik geef je een duw in de juiste richting. De rest moet je zelf doen.
Onikaan ni ov dovah
pi_43234649
Tjonge wat zijn we zielig..

We ontmoeten elkaar om 17.00u vandaag en spreken af morgen om 15.00u. Doordat we allebei onze eigen weg gingen door de ruimte/tijd lopen onze klokken niet meer exact gelijk. Daar waar het voor mij morgen 15.00u exact is, daar is het morgen voor jou b.v. 14.59. Je hebt een seconde minder op jouw klok staan. Toch ontmoeten we elkaar "gelijktijdig". Die seconde verschil vertaald zich in een lijn die 1cm korter is. Je hebt dus een iets kortere weg door de ruimte/tijd afgelegd.
pi_43234823
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 15:52 schreef rudeonline het volgende:
[afbeelding]

Als T1 en T2 elkaar ontmoeten op tijdstip B is er een minuut verschil tussen beide waarnemers.

T2 kunnen aankomen.

tijdsdiagram aangepast.

Tijdstip A is voor beide exact 17.00u.
Tijdstip B is er een minuut verschil tussen de 2 waarnemers.

zaterdag 4 november 2006 @ 16:48:54 #122
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43235644
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 16:09 schreef rudeonline het volgende:
Tjonge wat zijn we zielig..
Daar ben je idd erg goed in.
quote:
We ontmoeten elkaar om 17.00u vandaag en spreken af morgen om 15.00u. Doordat we allebei onze eigen weg gingen door de ruimte/tijd lopen onze klokken niet meer exact gelijk. Daar waar het voor mij morgen 15.00u exact is, daar is het morgen voor jou b.v. 14.59. Je hebt een seconde minder op jouw klok staan. Toch ontmoeten we elkaar "gelijktijdig". Die seconde verschil vertaald zich in een lijn die 1cm korter is. Je hebt dus een iets kortere weg door de ruimte/tijd afgelegd.
Gelijktijdig maar op een ander tijdstip? Wat bazel je nou weer?
Die stukjes al gelezen?

[ Bericht 6% gewijzigd door ATuin-hek op 04-11-2006 17:09:48 ]
Onikaan ni ov dovah
pi_43235783
quote:
Gelijktijdig maar op een ander tijdstip? Wat bazel je nou weer?
Die stukjes al gelezen?
gelijktijdigheid heeft niets te maken met de tijd die op jouw klok staat.

Als ik jou ontmoet terwijl mijn klok achterloopt doet dat er niet toe om jhe toch gelijktijdig te ontmoeten.

Je zou aan een klok echter wel kunnen aflezen of je met een andere snelheid door de tijd bent gegaan. Als onze klokken eersyt exact gelijk liepen waarna we op een later tijdstip een tijdsverschil meten, dan kun je wel contateren dat we met verschillende snelheden door de tijd hebben bewogen.
  zaterdag 4 november 2006 @ 17:12:05 #124
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43236352
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 16:53 schreef rudeonline het volgende:

[..]

gelijktijdigheid heeft niets te maken met de tijd die op jouw klok staat.

Als ik jou ontmoet terwijl mijn klok achterloopt doet dat er niet toe om jhe toch gelijktijdig te ontmoeten.

Je zou aan een klok echter wel kunnen aflezen of je met een andere snelheid door de tijd bent gegaan. Als onze klokken eersyt exact gelijk liepen waarna we op een later tijdstip een tijdsverschil meten, dan kun je wel contateren dat we met verschillende snelheden door de tijd hebben bewogen.
Ga nou eerst die stukjes maar doorlezen. Dan kunnen we verder praten.
Onikaan ni ov dovah
pi_43236552
Voor een "wetenschapper" verwijs je wel erg vaak naar linkjes. aangeven wat je uit mijn post niet begrijpt is je teveel gevraagd.
  zaterdag 4 november 2006 @ 17:26:58 #126
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43236818
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 17:18 schreef rudeonline het volgende:
Voor een "wetenschapper" verwijs je wel erg vaak naar linkjes. aangeven wat je uit mijn post niet begrijpt is je teveel gevraagd.
Voor iemand die wetenschap wil bedrijven ben je wel erg huiverig voor wat inleeswerk...
Onikaan ni ov dovah
pi_43237037
Ik val de bestaande theorie aan, dat is iets wat een goede wetenschapper ook zou moeten doen. Anders hou je je alleen maar bezig met aannames. En als je nou eindelijk eens in je eigen woorden zou kunnen zeggen wat gelijktijdigheid is, dan kan ik eindelijk discussie voeren met jou en niet met datgene wat je hebt overgenomen uit een boek. ( bang voor onvoldoendes?)
  Moderator zaterdag 4 november 2006 @ 17:42:28 #128
16180 crew  CoolGuy
pi_43237317
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 17:34 schreef rudeonline het volgende:
Ik val de bestaande theorie aan, dat is iets wat een goede wetenschapper ook zou moeten doen. Anders hou je je alleen maar bezig met aannames. En als je nou eindelijk eens in je eigen woorden zou kunnen zeggen wat gelijktijdigheid is, dan kan ik eindelijk discussie voeren met jou en niet met datgene wat je hebt overgenomen uit een boek. ( bang voor onvoldoendes?)
Probeer nou even niet zo uit de hoogte te doen. Voor iemand die niet weet waar hij over praat kom je nogal arrogant over, en het zal je niet helpen hier op Fok denk ik.
  zaterdag 4 november 2006 @ 17:49:30 #129
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43237554
quote:
Hoezo arrogant Jij hebt ergens in het verleden al een keer al de aannamens aangenomen waaruit de volledige relativiteitstheorie volgt. Als je wist waar je het over had zou de dat niet gedaan hebben als je zo nodig deze theorie aan moet vallen.
Mijn eigen woorden zijn in dit geval niet belangrijk. Niet tot het moment dat je zelf een poging doet het echt te begrijpen. Of moet alles voor je voorgekauwd worden?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 4 november 2006 @ 21:13:36 #130
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_43243894
Inderdaad rude, je hebt de constantheid van de lichtsnelheid aanvaard. Jij zegt alleen c=0. En je hebt ook het relativiteitsprincipe aanvaard.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_43254038
quote:
Drogredenatie is vaak een teken van ongelijkheid, en in ieder geval een zwakte. Omdat andere mensen zich niet zo kritisch uitlaten op fora over bepaalde theorieen, betekent niet dat ze er niet kritisch tegenover staan. Daarbij, boeken lezen maakt je niet onverschillig, dat is iets waar jij ook heilig van overtuigd bent. Je stelt het erg zwart-wit zo.

Ik keek gisteren naar X-factor, en ik moest een beetje aan jou denken. Bij dat duo dat aan dansen deed en les had bij een man "die op het conservatorium had gezeten". Ze werden finaal afgemaakt, het klonk nergens naar, en mevrouw begon gelijk met dat haar leraar op het conservatorium had gezeten, dus die wist heus wel wat hij deed. Zo weinig zelfkennis, zoveel drogredenatie. Een beetje het contact verliezen met de werkelijkheid. Dat lees ik ook in jouw topics.

Het is niet constructief, Rude. Het levert niks op met zo'n manier van redeneren. Da's erg jammer als je er zo fanatiek mee bezig bent zoals jij dat bent. Sterker nog, 't is tragisch.
pi_43259730
En als je me dan kunt vertrellen of je begrijpt wat ik hier onderstaand heb neergezet, misschien kunnen we dan eindelijk gaan spreken over mijn OP. Dit is hoe ik mij een ruimte/tijd diagram voorstel. Begrijp je wat ik hieronder laat zien?

T2 kunnen aankomen.

zondag 5 november 2006 @ 16:56:12 #133
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43263713
quote:
Op zondag 5 november 2006 14:59 schreef rudeonline het volgende:
En als je me dan kunt vertrellen of je begrijpt wat ik hier onderstaand heb neergezet, misschien kunnen we dan eindelijk gaan spreken over mijn OP. Dit is hoe ik mij een ruimte/tijd diagram voorstel. Begrijp je wat ik hieronder laat zien?

[afbeelding]

T2 kunnen aankomen.

Heb je die stukjes nou al gelezen? Over dit soort dingen verder praten heeft geen nut tot je gelijktijdigheid snapt.
Onikaan ni ov dovah
pi_43264107
Je kan het me niet eens zelf uitleggen in je eigen woorden. Wie ben jij nou?
  zondag 5 november 2006 @ 17:18:14 #135
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43264326
quote:
Op zondag 5 november 2006 17:09 schreef rudeonline het volgende:
Je kan het me niet eens zelf uitleggen in je eigen woorden. Wie ben jij nou?
Ik ga het niet voor je voorkauwen. Dat is iets heel anders Rude.
Onikaan ni ov dovah
pi_43322837
Ik stel gewoon dat gelijktijdigheid het volgende is.

Een gebeurtenis op exact dezelfde plaats en tijdstip is een gelikjktijdigheid.

Verder mogen onze meningen daarover verschillen, ik wil alleen benadrukken dat in mijn ruimte/tijd diagram de punten A en B de 2 punten van gelijktijdigheid zijn.

Begrijp je dan een klein beejte wat mijn diagram voporsteld?

( overigens als andere fokkers het wel begrijpen mogen ze dat ook zeggen, Mr A Tuin-hek weet ook niet alles)
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:41:34 #137
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43323023
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:33 schreef rudeonline het volgende:
Ik stel gewoon dat gelijktijdigheid het volgende is.

Een gebeurtenis op exact dezelfde plaats en tijdstip is een gelikjktijdigheid.

Verder mogen onze meningen daarover verschillen, ik wil alleen benadrukken dat in mijn ruimte/tijd diagram de punten A en B de 2 punten van gelijktijdigheid zijn.

Begrijp je dan een klein beejte wat mijn diagram voporsteld?

( overigens als andere fokkers het wel begrijpen mogen ze dat ook zeggen, Mr A Tuin-hek weet ook niet alles)
Als jij zelf een definitie wil bedenken prima. Noem het dan anders. Wat jij hier beschrijft zijn ontmoetingen.
Onikaan ni ov dovah
pi_43323110
Een ontmoeting is een zeer hoge vorm van gelijktijdigheid. Als ik jou een hand geef, dan geef jij mij gelijktijdig ook een hand. Kan het nog dichter bij gelijktijdigheid?

En nu, begrijp je in grote lijnen wat ik bedoel met mijn schema?
  Moderator dinsdag 7 november 2006 @ 13:45:44 #139
16180 crew  CoolGuy
pi_43323127
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef rudeonline het volgende:
Een ontmoeting is een zeer hoge vorm van gelijktijdigheid. Als ik jou een hand geef, dan geef jij mij gelijktijdig ook een hand. Kan het nog dichter bij gelijktijdigheid?

En nu, begrijp je in grote lijnen wat ik bedoel met mijn schema?
Dat begreep hij al lang vermoed ik zo, alleen hij ziet dat het niet klopt, iets wat jij nog niet begrijpt
pi_43323272
Het gaat mij erom dat we in mijn diagram de punten A en B de punten van gelijktijdigheid noemen.
We spreken hier dan over een gebeurtenis van gelijktijdigheid op punt A. En een dag later een andere gelijktijdige gebeurtenis op punt B.

Tussen de punten A en B was er geen sprake van gelijktijdigheid en leefde beide waarnemers in hun eigen referentiekader. Misschien kan ik beter zeggen dat gelijktijdigheid het moment is waarop 2 waarnemers in hetzelfde referentiekader zitten. En dat kan alleen maar op exact dezelfde plaats op exact dezelfde tijd. Vandaar dat ik "een hand geven" als een gelijktijdigheid zie. De hoogste vorm van gelijktijdigheid is voor de mens waarschijnlijk het moment van bevruchting waarbij een eicel en een vrucht samensmelten. Er ontstaat dan een nieuw "nu" in de vorm van een nieuw persoon.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:24:25 #141
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43329683
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:52 schreef rudeonline het volgende:
Het gaat mij erom dat we in mijn diagram de punten A en B de punten van gelijktijdigheid noemen.
We spreken hier dan over een gebeurtenis van gelijktijdigheid op punt A. En een dag later een andere gelijktijdige gebeurtenis op punt B.
Nee rude dat is geen gelijktijdigheid. Beter lezen.
quote:
Tussen de punten A en B was er geen sprake van gelijktijdigheid en leefde beide waarnemers in hun eigen referentiekader. Misschien kan ik beter zeggen dat gelijktijdigheid het moment is waarop 2 waarnemers in hetzelfde referentiekader zitten. En dat kan alleen maar op exact dezelfde plaats op exact dezelfde tijd. Vandaar dat ik "een hand geven" als een gelijktijdigheid zie. De hoogste vorm van gelijktijdigheid is voor de mens waarschijnlijk het moment van bevruchting waarbij een eicel en een vrucht samensmelten. Er ontstaat dan een nieuw "nu" in de vorm van een nieuw persoon.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:28:37 #142
72065 Et-Cetera
Party 4 Ever
pi_43329849
Gaan we het nu over sex hebben?
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_43330106
quote:
Nee rude dat is geen gelijktijdigheid. Beter lezen.
Dus als ik jou een hand geef, dan geef jij mij gelijktijdig geen hand..
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:35:54 #144
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43330123
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:35 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Dus als ik jou een hand geef, dan geef jij mij gelijktijdig geen hand..
Dat is 1 gebeurtenis.
Onikaan ni ov dovah
pi_43330266
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:35 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is 1 gebeurtenis.
En die gebeurtenis is dan ook nog eens gelijktijdig.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:41:31 #146
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43330320
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:39 schreef rudeonline het volgende:

[..]

En die gebeurtenis is dan ook nog eens gelijktijdig.
Met welke andere gebeurtenis?
Onikaan ni ov dovah
pi_43330352
Dat jij mij op hetzelfde moment ook een hand geeft.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:47:14 #148
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43330507
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:42 schreef rudeonline het volgende:
Dat jij mij op hetzelfde moment ook een hand geeft.
Dat is dezelfde gebeurtenis.
Onikaan ni ov dovah
pi_43330607
quote:
Einstein nam aan dat de lichtsnelheid een universele constante is. Door middel van een gedachtenexperiment met twee waarnemers, één in een trein en één op een perron, wordt de volgende stelling onderbouwd: twee gebeurtenissen die voor de ene waarnemer gelijktijdig zijn, zijn dat niet voor een tweede waarnemer die ten opzichte van de eerste beweegt. Gelijktijdigheid is dus relatief.
Tenzij de afstand onderling 0 is en men niet beweegt t.o.v. elkaar.

Dan is er sprake van absolute gelijktijdigheid.

( en ik vind je een beetje dom doen, je bent een rem op de wetenschap..)
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:51:32 #150
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43330656
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat deze hele discussie een rem is...
Wat je vindt, ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')