abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42989466
quote:
Ehm nee. De rest van de wereld meet vertraging namelijk in meter per seconde per seconde. Een waarde in seconden per kilometers zou geïnverteerde snelheid zijn, een vrij nutteloze grootheid.
Dus de eenheid lichtseconde, lichtjaar enz.. is een nutteloze grootheid?
pi_42989980
Dat zei ik niet. Je hebt het over vertraging en seconden per kilometers, en dat rijmt niet.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_42990410
lichtseconde is een grootheid in seconde/km.

Over vertraging wil ik het gaan hebben op het moment dat je ook inziet dat de tijd trager gaat bij het naderen van de lichtsnelheid. En dat onze tijd dus sneller gaat. Iemand die 5 lichtjaar hier vandaan met 99%c naar ons toekomt, zal minder veroudert zijn gedurende die reis als dat wij op hem hebben gewacht. Hij heeft daar niet voor hoeven omkeren, dus ook als je een "rechte" lijn aflegt met 99%c gaat jouw tijd trager.
pi_42990592
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:40 schreef rudeonline het volgende:
lichtseconde is een grootheid in seconde/km.
Nou, nee. Ten eerste is de lichtseconde een eenheid, van de grootheid afstand. De grootheid afstand kun je uitdrukken in kilometers, lichtseconden, parsecs, etc.

Je kunt een afstand (eerst ging het trouwens nog om vertraging als ik me niet vergis, da's niet hetzelfde!) niet uitdrukken in seconden per kilometers, oftewel tijd per afstand.

Nogmaals, zoals jij deze eenheden en grootheden gebruikt is er geen touw aan vast te knopen.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_42990644
Moet je me toch eens vertellen waar die seconde dan voor staat?
pi_42990661
Een lichtseconde is de afstand die het licht in een seconde aflegt. Het is dus een eenheid voor afstand.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:41:21 #57
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_42991726
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:52 schreef rudeonline het volgende:
Moet je me toch eens vertellen waar die seconde dan voor staat?
1 kilometer per uur :: 1 km/u

Kilometer staat voor afstand, uur staat voor tijd.

Laten we de constante 1 kilometer per uur 'X' noemen.

Als je dan zegt dat je 2 (uur) 'X' hebt afgelegd weer iedereen dat je 2 kilometer afstand hebt afgelegd.

Als je zegt dat je 1 'X' jaar hebt afgelegd dan zeg je dat je het aantal uren in een jaar in kilometers hebt afgelegd.

Seconde staat voor een tijdseenheid. Niets meer, niets minder.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_42991772
Ja maar jongens en meisjes, Rudeonline telt eenheden heul anders op dan jullie
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:03:12 #59
693 ChOas
pi_42992179
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 18:43 schreef Haushofer het volgende:
Ja maar jongens en meisjes, Rudeonline telt eenheden heul anders op dan jullie
Niets mis met: 1 huis + 1 bewoner = 1 bewoond huis hoor...

Daar uit concluderen dat 1 + 1 = 1 is dan weer wat anders, ja
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_42993062
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 19:03 schreef ChOas het volgende:

[..]

Niets mis met: 1 huis + 1 bewoner = 1 bewoond huis hoor...

Daar uit concluderen dat 1 + 1 = 1 is dan weer wat anders, ja
Dat zeg ik, het draait om eenheden. 1 km + 1 m = 1001 m. Is daarom 1+1=1001? Denk het niet, want 1km+1m is ook gelijk aan 1,001 km. Dus zou 1001 gelijk zijn aan 1,001. Dat werkt niet. Nou weet ik dat Rudeonline daar niks om geeft, en dat het alleen in zijn hoofd moet kloppen, maar je kunt er niks mee uitrekenen. Het is flauwekul.

Laat de discussie omtrend eenheden maar weer losbarsten
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:38:40 #61
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_42995953
Dat er nog steeds mensen hier tijd aan stukgooien
'Nuff said
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:43:49 #62
693 ChOas
pi_42996108
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:38 schreef Doffy het volgende:
*verkapte, 'ik ben blij dat het uit mijn subforum weg is' post*

[Stephen Roberts]
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:48:15 #63
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_42996244
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:43 schreef ChOas het volgende:

[..]

*verkapte, 'ik ben blij dat het uit mijn subforum weg is' post*
Ook, maar dat is beleid

Maar vooral was het een post van serieuze verwondering. En bewondering voor zoveel geloof in het redelijke in de mens (lees: rude ).
'Nuff said
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:49:57 #64
693 ChOas
pi_42996283
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:48 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ook, maar dat is beleid
Gooi dan alles over de evolutietheorie en creationisme hier ook maar heen

[Stephen Roberts]
pi_43005671
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:38 schreef Doffy het volgende:
Zegt iemand die in de LFC-topics post.
pi_43010006
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 17:53 schreef Maethor het volgende:
Een lichtseconde is de ]afstand die het licht in een seconde aflegt. Het is dus een eenheid voor afstand.
Dus kun je afstanden ook in secondes uitdrukken.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:12:18 #67
693 ChOas
pi_43010057
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:09 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Alleen wanneer je weet met welke vaste snelheid je die afstand gaat afleggen.

[Stephen Roberts]
pi_43010067
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 19:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat zeg ik, het draait om eenheden. 1 km + 1 m = 1001 m. Is daarom 1+1=1001? Denk het niet, want 1km+1m is ook gelijk aan 1,001 km. Dus zou 1001 gelijk zijn aan 1,001. Dat werkt niet. Nou weet ik dat Rudeonline daar niks om geeft, en dat het alleen in zijn hoofd moet kloppen, maar je kunt er niks mee uitrekenen. Het is flauwekul.

Laat de discussie omtrend eenheden maar weer losbarsten
Doen we het voor jou iets eenvoudiger..

999m + 1m = 1000m = 1km.
1000 is niet gelijk aan 1.
pi_43010085
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:12 schreef ChOas het volgende:

[..]

Alleen wanneer je weet met welke vaste snelheid je die afstand gaat afleggen.
Daar kunnen we dan mooi de "lichtsnelheid" voor nemen.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:15:50 #70
693 ChOas
pi_43010128
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:13 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Daar kunnen we dan mooi de "lichtsnelheid" voor nemen.
Kan, maar ik kan ook gaan lopen.

[Stephen Roberts]
pi_43010246
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:15 schreef ChOas het volgende:

[..]

Kan, maar ik kan ook gaan lopen.
Ja en? Waarom doe je dat dan niet?
pi_43010702
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:09 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Nee. In lichtseconden. Een seconde is een tijdseenheid, een lichtseconde een eenheid voor afstand.
pi_43010954
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:54 schreef rudeonline het volgende:
En hoe lang duurt een lichtseconde?

Een eenheid voor afstand, zei ik. Hoe lang duurt een meter?
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:58:40 #75
693 ChOas
pi_43010967
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:54 schreef rudeonline het volgende:
En hoe lang duurt een lichtseconde?
Een lichtseconde is een afstand. Geen tijdseenheid. Ik kan jou net zo goed vragen "Hoe lang duurt 2 kilometer".

[Stephen Roberts]
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:29:18 #76
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43012857
Interessant,
Ik heb als n00bje op dit gebied wat vraagjes..
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:06 schreef rudeonline het volgende:
Iedere cm lijn staat in dit voorbeeld voor 1sec EN een afgelegde weg van 300.000km door de ruimte.
Kun je twee variabelen (tijd+afstand) weergeven op 1 x-as?
quote:
Persoon A en B bevinden zich in eerste instantie op punt 1.
Beide bewegen met 300.000km/sec of 1sec/300.000km door de tijd.

Als persoon B een reis gaat maken waarbij hij tijdsdilatie ondergaat legt hij een kortere weg af door de ruimte tijd. Hij gaat dus via een kortere weg naar punt 2.

Elke cm lijn staat voor 300.000 afgelegde km door de ruimte tijd.
Als persoon A bijvoorbeeld 10 sec ouder wordt en persoon B slechts 9sec, dan heeft persoon A = 10 x 300.000km/sec of 10 x 1sec/300.000km afgelegd.
B = 9 x 300.000km/sec of 9x 1sec x 300.000km afgelegd.

Het vershil tussen de lijnen A en B zou dan ook totaal 1cm moeten bedragen.
Ze beginnen en starten op hetzelfde punt...en B maakt de reis met tijdsdilatie.
Volgens jou quote - het verschil tussen de lijnen A en B blijft 1 cm - zouden de lijnen in het diagram kaarsrecht moeten zijn.
Na 1 sec. zouden ze dus al 1 cm van elkaar liggen. Maar na 2 sec.- wanneer je de lijn doortrekt - zou het verschil dan 2 cm moeten zijn. En na 3 sec. zou het verschil dan 3 cm zijn?

Trouwens wanneer B met tijdsdilatie reist is de x-as niet meer van toepassing op hem, omdat die gebaseerd is op dezelfde parameters voor tijd + afstand als A.

toch?
Wat je vindt, ...
pi_43013341
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 15:12 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Doen we het voor jou iets eenvoudiger..

999m + 1m = 1000m = 1km.
1000 is niet gelijk aan 1.
Een tijdje terug stelde je dit nog wel, omdat je het vertikte om die eenheden juist toe te passen. Lees je topics er maar op na.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:57:56 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43013615
Tijd en afstand kun je niet met elkaar vergelijken Rude.

Je maakt een grote fout in je denken. Tijd en afstand zijn afzonderljike waardes. Je gaat 2 zaken samen voegen die gewoon los staan van elkaar.

Je ziet totaal de samenhang niet in. Je mag dan wel beweren dat je bezig bent met wiskunde, je komt over alsof je niet eens tot 10 kan tellen. Straks beweer je nog dat een circel vierkant is. Zo ben jij dus. Je bent aan het proberen om de wetenschap kapot te maken met je eigen denkwijzes. Je probeert mensen op een fout pad te zetten. Je legt een bom onder de complete wetenschap terwijl je niet eens de mavo kunt halen.

Einstein draait zich niet om in zijn graf omdat hij meekijkt nu, Einstein leeft nog en is bezig met grafische architectuur en veel meer, jij mag beweerd hebben in het verleden dat Einstein op alle opzichten fout was, en dat is dus een reden dat je je moet laten nakijken door een dokter, hij vertelt je van bovenaf dat je moet inzien dat afstand en tijd niet hetzelfde zijn.

Jij bent met je theorie steeds aan het beweren dat afstand en tijd hetzelfde zijn. Je beweert ook steeds dat ruimte en tijd hetzelfde zijn.

Je denkt dat je een professor bent, je bent een amateur. En dat is geen belediging. Je zult moeten leren denken op een juiste manier.

Ik vraag Einstein verder.

Hij vindt jou gewoon een slechte wetenschapper dus. Als alle wetenschappers zoals jou zouden zijn dan zouden we nog steeds vuur maken met onze handen. We zouden nergens zijn gekomen als iedereen zo was als jou.

Je moet dus ook niet denken dat je een goede wetenschapper bent. Ik moet zeggen dat jij het advies krijgt om eens de studie-boeken in te gaan. Inplaats van teveel zelf bezig te zijn met een theorie. Je krijgt het advies om de formule E=MC2 te snappen. En dan heb jij je niet te verzetten tegen die formule. Je hebt die formule te snappen en te begrijpen. Daarna mag je een topic openen over die formule. De belangrijkste formule tot nu toe. Maar er komen straks oneindig veel nieuwe verse formules. Formules die E=MC2 overtreffen.

Einstein verteld ook dat je niet moet gaan beweren dat hij het mis heeft. Je weet niet eens half hoeveel Einstein weet.

Je bent vaker bezig met Einstein te degraderen, en dat hebben ze in het verleden ook vaker gedaan dus.

De leraren die vroeger beweerden dat er niets met Einstein terecht kwam, dat zijn mensen geweest die uitgelachen zijn geworden . Dat zijn mensen geweest die blunders hebben gemaakt. Einstein daagt je via mij dus uit om zijn theorie kapot te maken, en dan zal ik samen met Einstein zijn hele visie verdedigen. En geloof maar dat jou scriptie niet eens een 1 haalt. Jij zult nooit een 10 met een griffel halen. Omdat je geen inzichten hebt.

Ik krijg door dat jij de ene na de andere blunder aan het maken bent. Je kunt beter sokken gaan breien ook

[ Bericht 24% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-10-2006 18:07:12 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:12:12 #79
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43013957
Ik voeg 1 bericht toe met een vraag die Einstein stelt via mij.

Einstein vraagt zich sterk af waarom jij je tegen de wetenschap keert. Waarom jij zo nodig zelf een wetenschap wilt opzetten ook. Hij komt daar met zijn verstand niet bij nu. Hij weet bijna alles maar begrijpt niet waarom domme mensen komen met domme theorien en dan ook nog denken dat ze de beste theorie ter wereld hebben.

Dat begrijpt einstein dus niet aan rude.

Dat hij komt met de meest waardeloze theorie. En dan ook nog constant bezig is met opdringen van die theorie. En dan stelt Einstein zich de vraag wat Rude wilt bereiken daarmee.

Denkt rude hersen-scanners te ontwikkelen en nieuwe computer-systemen en nog meer

Rude zal niets betekenen hoor ik nu. Hij voegt totaal niets toe. Hij zorgt voor onnodige band-breedte hier. Hij verpest de database met zijn zieke teksten en nog meer.

Hij is bezig met het systeem te verzieken hoor ik nu. Mensen als Rude verzieken het systeem. En zo lopen er meer mensen rond zoals rude. Mensen die niet logisch kunnen nadenken.

De theorie van Rude slaat dus nergens op. Je kunt totaal niet verder bouwen op zijn theorie. Einstein wilt Rude leren kennen en dat doet hij dus zometeen. Hij weet straks precies wat achter Rude schuil gaat. En dat schrijf ik hier op.

De "wetenschapper" achter Rude ga ik straks onthullen. Zijn denken doorgronden Hoewel het ziek denken is. Hij slaat op alle mogelijke opzichten de plank mis. En hij vormt een besmetting hier. Mensen die de teksten van Rude lezen worden besmet in hun denken.

Ik krijg nu binnen dat Rude verleden tijd is

Hij zal niet meer komen met idiote beweringen. Gaat rude ooit een topic openen. Dan is het een topic die de waarheid verteld.

Dag huidige Rude

Een beetje hulp van bovenaf en dan komt het ook met jou helemaal goed. Leer jij ook eens nadenken in je leven.

Rude was dus ook geen team-genoot. Rude was geen goede collega. Rude werkte constant tegen. Dat is de reden dat Rude verleden tijd is op fok!.

Hij zal geen berichten meer schrijven met leugens. Mocht Rude ooit een bericht schrijven dan is het een bericht dat iets toevoegd hier. Hij zal echte wetenschap gaan doen. En niet met onzin komen aanzetten en zelfs onzin is niet de juiste naam.

Het is rotzooi. Het is een besmetting van de database hier. Zo zit het in elkaar.

Vanaf het moment dat Rude hier geschreven heeft op fok! heeft hij een besmetting gevormd. Het was een virus hier. En dat zag ik dus meteen in. Misschien dat ik ook een virus was, maar ik ben geen virus meer op fok!.

En ik wil dus ook geen virus zijn op fok!. Ik ga liever door als virus-scanner hier

Ik ben dus ook vaker een besmetting geweest maar alles is besmet met een virus. Ik heb gekozen om geen virus met me mee te dragen en zo zal ik ook blijven doen.

Virussen in het denken dus. Virussen in het denken zorgen voor virussen in het gedrag. En virussen zitten gewoon erin. Rude kan er ook niets aandoen. Rude moet gewoon gescanned worden en dat gebeurt door antwoord te geven op zijn manier van denken. Als Rude dit leest en hij trekt zijn conclusie op een juiste manier, dan is hij af van zijn virus

Zo zit een goede virus-scanner in elkaar

[ Bericht 13% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-10-2006 18:22:33 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  Moderator zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:35:42 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_43014573
Ehm, dromenvanger, even een offtopic vraagje. Als ik je bovenstaande post lees lijkt het alsof jij in contact hebt gestaan met de geest van Einstein...zie ik dat goed?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:52:19 #81
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43014955
don't ask...
Wat je vindt, ...
pi_43032897
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:29 schreef Da_Ripper het volgende:
Interessant,
Ik heb als n00bje op dit gebied wat vraagjes..
[..]

Kun je twee variabelen (tijd+afstand) weergeven op 1 x-as?
[..]

Ze beginnen en starten op hetzelfde punt...en B maakt de reis met tijdsdilatie.
Volgens jou quote - het verschil tussen de lijnen A en B blijft 1 cm - zouden de lijnen in het diagram kaarsrecht moeten zijn.
Na 1 sec. zouden ze dus al 1 cm van elkaar liggen. Maar na 2 sec.- wanneer je de lijn doortrekt - zou het verschil dan 2 cm moeten zijn. En na 3 sec. zou het verschil dan 3 cm zijn?

Trouwens wanneer B met tijdsdilatie reist is de x-as niet meer van toepassing op hem, omdat die gebaseerd is op dezelfde parameters voor tijd + afstand als A.

toch?

T1 en T2 reizen beide van punt A naar punt B.

Ze vertrekken gelijktijdig vanaf punt A en komen tegelijk aan op punt B.

T1 ondervond ( meer) tijdsdilatie omdat deze de lichtsnelheid dichter naderde. Om toch gelijktijdig aan te kunnen komen zal hij dus trager over zijn as moeten bewegen. Beide assen staan voor ruimte/tijd. Elke cm staat voor 1sec/300.000km.

Volgens mijn principe legt de persoon die het hardst gaat de meeste tijd/ruime af. Je zou mogen stellen dat een persoon die heel hard gaat ook verder "uit de bocht vliegt".

Des te sneller je gaat, des te vlakker wordt de ruimte/tijd lijn.
Lijn T doet niet terzake, deze geeft slechts de bewegingsrichting aan.
pi_43040227
@ dromenvanger..

[/quote]Je maakt een grote fout in je denken. Tijd en afstand zijn afzonderljike waardes. Je gaat 2 zaken samen voegen die gewoon los staan van elkaar.[/quote]

Bestaat er een afgelegde weg zonder tijd?

( je klinkt overigens een beetje psychotisch...)
  zondag 29 oktober 2006 @ 22:43:55 #84
693 ChOas
pi_43051379
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 17:09 schreef rudeonline het volgende:
@ dromenvanger..
Je maakt een grote fout in je denken. Tijd en afstand zijn afzonderljike waardes. Je gaat 2 zaken samen voegen die gewoon los staan van elkaar.[/quote]

Bestaat er een afgelegde weg zonder tijd?

( je klinkt overigens een beetje psychotisch...)
[/quote]

Hij heeft het over afstand. Niet over een afgelegde weg.

De afstand tussen mij en mijn werk blijft 80km. of ik nou een dag besluit niet naar mijn werk te gaan of wel.

[Stephen Roberts]
pi_43066314
quote:
Hij heeft het over afstand. Niet over een afgelegde weg.

De afstand tussen mij en mijn werk blijft 80km. of ik nou een dag besluit niet naar mijn werk te gaan of wel.
Zonder tijd zou die afstand niet eens kunnen bestaan. Je zou wel kunnen zeggen dat jouw werk t.o.v. jou op een mogelijke plaats in de toekomst ligt. En dat kan zowel morgen als volgende week zijn. Zoalng je niet naatr je werk gaat is het slechts een optie voor jouw eigen toekomst. Vandaar dat ik stel dat alles om jouw heen zich op een mogelijke plaats in de toekomst bevindt.
pi_43106269
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 13:01 schreef rudeonline het volgende:

[..]

[afbeelding]

T1 en T2 reizen beide van punt A naar punt B.

Ze vertrekken gelijktijdig vanaf punt A en komen tegelijk aan op punt B.

T1 ondervond ( meer) tijdsdilatie omdat deze de lichtsnelheid dichter naderde. Om toch gelijktijdig aan te kunnen komen zal hij dus trager over zijn as moeten bewegen. Beide assen staan voor ruimte/tijd. Elke cm staat voor 1sec/300.000km.

Volgens mijn principe legt de persoon die het hardst gaat de meeste tijd/ruime af. Je zou mogen stellen dat een persoon die heel hard gaat ook verder "uit de bocht vliegt".

Des te sneller je gaat, des te vlakker wordt de ruimte/tijd lijn.
Lijn T doet niet terzake, deze geeft slechts de bewegingsrichting aan.
Ik hoopte dat iemand in dit diagram zou kunnen zien wat ik bedoel. Is het dan echt zo onduidelijk?
pi_43133070
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:49 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik hoopte dat iemand in dit diagram zou kunnen zien wat ik bedoel. Is het dan echt zo onduidelijk?
Ja, want je stelt dat beide waarnemers gelijktijdig van A vertrekken, en gelijktijdig weer op B terechtkomen, terwijl ze verschillende trajecten in de ruimte-tijd volgens jou afleggen. Dat slaat nergens op. Lees nou nog es goed die topics door waar je dit idee vandaan hebt. En probeer het es te begrijpen. Want dat doe je nog steeds niet.
  woensdag 1 november 2006 @ 13:30:31 #88
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_43134841
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, want je stelt dat beide waarnemers gelijktijdig van A vertrekken, en gelijktijdig weer op B terechtkomen, terwijl ze verschillende trajecten in de ruimte-tijd volgens jou afleggen. Dat slaat nergens op. Lees nou nog es goed die topics door waar je dit idee vandaan hebt. En probeer het es te begrijpen. Want dat doe je nog steeds niet.
Het gebruikelijke verhaal nogsteeds?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_43165591
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:30 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het gebruikelijke verhaal nogsteeds?
Ja, zoiets ja

Ach, weet je, Rudeonline heeft in ieder geval iets van die ruimte-tijd diagrammen meegekregen. Jammer dat ie ze daarna niet wil begrijpen, maar alleen zelf wil omvormen. In weze doet ie dat al 2 jaar lang: plagiaat plegen. Zelf iets echt nieuws verzinnen doet hij niet.
  donderdag 2 november 2006 @ 11:40:28 #90
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_43166019
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:49 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt met je tekening.. ik zou alleen echt niet weten of het waar is.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_43176296
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:31 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hoezo slaat dit nergens op?

Als ik vertrek vanaf jouw huis en ik spreek een volgende dag met jou af in een cafe in de buurt, dan vertrekken we toch ook gelijktijdig van elkaar en komen gelijktijdig weer aan in het cafe?

( dat ruimte/tijd diagram heb ik trouwens geheel zelf bedacht. Als ik dat van jou zou hebben geleerd, waarom heb je dan zoveel moeite om het te begrijpen?)
  donderdag 2 november 2006 @ 18:26:49 #92
693 ChOas
pi_43178650
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:09 schreef rudeonline het volgende:

[..]

( dat ruimte/tijd diagram heb ik trouwens geheel zelf bedacht. Als ik dat van jou zou hebben geleerd, waarom heb je dan zoveel moeite om het te begrijpen?)
Zie het als iemand leren met bestek eten en 'm daarna zien proberen een kom soep met z'n mes te eten.

[Stephen Roberts]
  donderdag 2 november 2006 @ 18:32:12 #93
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_43178851
quote:

( dat ruimte/tijd diagram heb ik trouwens geheel zelf bedacht.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_43188999
quote:
( dat ruimte/tijd diagram heb ik trouwens geheel zelf bedacht. )
Waarom? Echte ruimtetijddiagrammen werken prima, hoor. Jij snapt er alleen geen hout van. Wat kunnen jouw tekeningetjes wat ruimtetijddiagrammen niet kunnen?

Bovendien moet het wel enigszins kloppen voordat er ook maar van een greintje nut sprake kan zijn. Je zegt dat beide assen 'ruimte/tijd' representeren. Ruimte per tijd? Als in: meters per seconde? Oftewel datgene wat we ook wel snelheid noemen?

Kennelijk toch niet helemaal, want dan zeg je dat elke cm op de tekening staat voor 1 s per 300 000 km. Oftewel: tijd per afstand. Dat KAN helemaal niet, want je zegt net dat je snelheid (afstand/tijd) tegen snelheid (afstand/tijd) uitzet (en dan heb ik het er nog niet eens over of dat überhaupt nuttig is).

Trouwens, wat is überhaupt je doel? Mensen overtuigen van je 'theorie'? Begint het je niet eens een keer te dagen dat iedereen je voor een crackpot verslijt en dat niemand je serieus neemt? Mensen die een beetje van natuurkunde begrijpen prikken zo door je theorie heen, dus is het niet eens tijd om de handdoek in de ring te gooien?
pi_43189059
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:40 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt met je tekening.. ik zou alleen echt niet weten of het waar is.
Ik weet het wel: het klopt van geen kant.
pi_43194091
quote:

[..]

Hoezo slaat dit nergens op?

Als ik vertrek vanaf jouw huis en ik spreek een volgende dag met jou af in een cafe in de buurt, dan vertrekken we toch ook gelijktijdig van elkaar en komen gelijktijdig weer aan in het cafe?
Wat is gelijktijdig? Wie meet dat? Dat zijn dingen die jij jezelf niet afvraagt, maar die wel belangrijk zijn. Gelijktijdig tov ons tweeen, of tov iedereen ?
quote:
Prima kerel, dat ruimte-tijd diagram heb je heulemaal zelf bedacht. Nog niet eerder gezien, ook niet die vorige topics van je hier in Tru.
pi_43200408
quote:
Op donderdag 2 november 2006 22:39 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ik weet het wel: het klopt van geen kant.
Verklaar je nader...
pi_43200633
quote:
Wat is gelijktijdig? Wie meet dat? Dat zijn dingen die jij jezelf niet afvraagt, maar die wel belangrijk zijn. Gelijktijdig tov ons tweeen, of tov iedereen ?
Als ik jou aanraak ( ik geef je een hand..) dan is dat gelijktijdigheid. We geven elkaar dan immers een hand op exact hetzelfde moment. Als ik je dan later weer een keer ontmoet en je nog een keer de hand schud, dan is dat nogmaals gelijktijdigheid op een andere plaats en tijd.
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:58:43 #99
693 ChOas
pi_43200761
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:55 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Als ik jou aanraak ( ik geef je een hand..) dan is dat gelijktijdigheid. We geven elkaar dan immers een hand op exact hetzelfde moment. Als ik je dan later weer een keer ontmoet en je nog een keer de hand schud, dan is dat nogmaals gelijktijdigheid op een andere plaats en tijd.
Nee dat is één gebeurtenis, heeft niets met gelijktijdigheid te maken.

[Stephen Roberts]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')