abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42744938
Ik zou jullie graag willen proberen duidelijk te maken hoe ik denk dat een ruimte/tijd diagram eruit zo kunnen zien. Dit naar aanleiding van een radiointerview met mij waarbij Prof G 't Hoofd reageerd op mijn theorie. Hij stelt dat mijn theorie geen waarde kan hebben als ik mijn idee niet kan duidelijk maken d.m.v. wiskunde en een ruimte/tijd diagram.

Wel wiskundig gezien stel ik gewoon dat iedere seconde tijd die we meten staat voor een afgelegde weg door het universum van 300.000km. Dat is tenslotte onze snelheid t.o.v. het licht.

En volgens mijn ruimte/tijd diagram kun je hier ook heel eenvoudig in aflezen hoe men een weg aflegd door de ruimte/tijd d.m.v. een kromme lijn welke onze beweging door de tijd weergeeft.

Iedere cm lijn staat in dit voorbeeld voor 1sec EN een afgelegde weg van 300.000km door de ruimte.

Mijn idee is natuurlijk nog niet volledig, maar ik hoop wel dat ik hier de kans kan krijgen om mijn diagram duidelijk te maken.

Persoon A en B bevinden zich in eerste instantie op punt 1.
Beide bewegen met 300.000km/sec of 1sec/300.000km door de tijd.

Als persoon B een reis gaat maken waarbij hij tijdsdilatie ondergaat legt hij een kortere weg af door de ruimte tijd. Hij gaat dus via een kortere weg naar punt 2.

Elke cm lijn staat voor 300.000 afgelegde km door de ruimte tijd.
Als persoon A bijvoorbeeld 10 sec ouder wordt en persoon B slechts 9sec, dan heeft persoon A = 10 x 300.000km/sec of 10 x 1sec/300.000km afgelegd.
B = 9 x 300.000km/sec of 9x 1sec x 300.000km afgelegd.

Het vershil tussen de lijnen A en B zou dan ook totaal 1cm moeten bedragen.

Ben benieuwt of iemand zich hier iets bij kan voorstellen..
pi_42745518
Dat "diagram" is in een ander topic al ter discussie gesteld.
pi_42745527
Geen moer... Ik heb nog niet gedronken...
Do you know the difference between commitment and involved?
Think of bacon and eggs, the chicken is involved, the pig was committed.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:30:45 #4
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42745539
Licht staat toch stil?
Zyggie.
pi_42745593
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:29 schreef Adaptief het volgende:
Dat "diagram" is in een ander topic al ter discussie gesteld.
Er werd mij gevraagd om buiten dat topic te blijven. Vandaar. Ik vraag alleen maar of iemand begrijpt wat ik bedoel met dit diagram.
pi_42745616
en wat als tijd alleen maar verzonnen is door de mens?
Was getekend:,
pi_42745663
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:32 schreef Remizon het volgende:
Dan is beweging ook bedacht door de mens.
pi_42745677
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:32 schreef Remizon het volgende:
.
pi_42745721
Waarom ondervindt er maar één tijdsdilatie terwijl ze beiden dezelfde "snelheid" hebben?
pi_42745777
tvp
pi_42746022
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:36 schreef Adaptief het volgende:
Waarom ondervindt er maar één tijdsdilatie terwijl ze beiden dezelfde "snelheid" hebben?
De weg tussen punt 1 en 2 kan op verschillende manieren worden afgelegd.

Stel punt 1 op tijdstip 0, en punt 2 op tijdstip 10.

De weg die A aflegd is dan 10 sec. Persoon B ondervindt tijdsdilatie en komt aan bij tijdstip 10 met slechts 9 sec op zijn klok. Hij heeft zodoende een kortere weg door de ruimte/tijd genomen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:50:45 #12
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42746057
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:49 schreef rudeonline het volgende:

[..]

De weg die A aflegd is dan 10 sec. Persoon B ondervindt tijdsdilatie en komt aan bij tijdstip 10 met slechts 9 sec op zijn klok. Hij heeft zodoende een kortere weg door de ruimte/tijd genomen.
Persoon B is een sexy motherfucker.
Zyggie.
pi_42746177
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:49 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Eh, dat vraag ik niet. Ik vraag waaróm hij tijdsdilatilatie ondervindt, en persoon A niet. Zo te zien reizen ze onder precies dezelfde omstandigheden.
pi_42746249
Sowieso, jij haalt er gewoon een willekeurig deel van de mechanica bij. Als alles met de lichtsnelheid zou reizen, zou alles toch (maximale) tijdsdilatie ondergaan?
pi_42746290
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:56 schreef Adaptief het volgende:

[..]

Eh, dat vraag ik niet. Ik vraag waaróm hij tijdsdilatilatie ondervindt, en persoon A niet. Zo te zien reizen ze onder precies dezelfde omstandigheden.
Doordat hij vertraagd t.o.v. B, gaat hij met een andere snelheid door de ruimte/tijd. Voor hem blijft echter wel gelden dat hij iedere seconde 300.000km aflegd door de r/t t.o.v. het licht. Ongemerkt duren zijn secondes ( en alle bewegingen die daarmee verbonden zijn) iets langer. Hij merkt zelf niet dat hij eigenlijk trager gaat, hij meet pas een verschil als hij persoon A op een later tijdstip weer tegenkomt.

pi_42746347
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:59 schreef Adaptief het volgende:
Sowieso, jij haalt er gewoon een willekeurig deel van de mechanica bij. Als alles met de lichtsnelheid zou reizen, zou alles toch (maximale) tijdsdilatie ondergaan?
Ik stel dus het tegenvover gestelde. Alles wat beweegt ondervindt tijd. Bij de lichtsnelheid stopt de tijd en beweging. Des te dichter je de lichtsnelheid nadert, des te trager je door de ruimte/tijd beweegt. Ik vermoed dat de lichtsnelheid het absolute nulpunt van tijd en beweging is. Licht zelf beweegt niet, het is een spoor in de ruimte/tijd wat achterblijft.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:53:54 #17
137975 Twpk
We are muppets
pi_42749583
k rude ik zal mn best doen, en serieuze vragen stellen

1) A en B reizen allebei van 1 naar 2 toch?
Vertrekken A en B gezamelijk en komen zo op hetzelfde moment op punt 2 aan? Zo ja, dan hebben ze toch beiden een tijdsdistillatie, dezelfde, ondergaan?

2) Stel: ik sta voor een lamp en beweeg me dus met de snelheid c in de richting van de lichtstralen. Als ik nu een stap opzij zet, bewoog ik me opeens met een snelheid groter dan de lichtsnelheid Dat mag dus volgens jou theorie?

[ Bericht 21% gewijzigd door Twpk op 17-10-2006 19:59:16 ]
pi_42752930
http://wiki.fok.nl/index.php/Rudeonline
quote:
Op dit moment bezoekt Rudeonline nog regelmatig WFL om zijn theorie te promoten. Hij heeft echter het verbod om topics te openen, en om over zijn theorie te beginnen.

My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:11:53 #19
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_42754485
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 18 oktober 2006 @ 02:29:55 #20
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42761054
OMG geweldig weer een rudetopic dat is lang geleden . Ha rude!
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:24:13 #21
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_42764216
Rudeonline topics gaan nog altijd van WFL naar TRU

'Nuff said
pi_42768395
Mooi dat je iig nog iets van mijn posts over ruimte-tijd diagrammen hebt opgevangen, Rude
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:38:05 #23
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_42769282
Oe het is weer tijd voor popcorn
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_42799742
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:06 schreef rudeonline het volgende:

Iedere cm lijn staat in dit voorbeeld voor 1sec EN een afgelegde weg van 300.000km door de ruimte.
Dit is in strijd met je idee dat licht stilstaat. Da's ook het aardige van de ruimte-tijd diagrammen van de relativiteitstheorie; die definieren dit op een zodanige manier dat het wel met de theorie klopt.

Verder heb ik je interview geluisterd, en het viel me op dat je vooral benadrukte dat jijzelf de logica niet inziet van dit alles. Ik vind het wel aardig van je dat je nou eindelijk een soort van iets nieuws hebt gevonden, maar het klopt naar mijn idee nog steeds van geen kanten. En belangrijker: je kunt er niks mee.

Daarbij bedoelde 't Hooft met "wiskundig" iets anders dan jij hier stelt.
  Moderator donderdag 19 oktober 2006 @ 12:02:57 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_42800214
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dit is in strijd met je idee dat licht stilstaat. Da's ook het aardige van de ruimte-tijd diagrammen van de relativiteitstheorie; die definieren dit op een zodanige manier dat het wel met de theorie klopt.

Verder heb ik je interview geluisterd, en het viel me op dat je vooral benadrukte dat jijzelf de logica niet inziet van dit alles. Ik vind het wel aardig van je dat je nou eindelijk een soort van iets nieuws hebt gevonden, maar het klopt naar mijn idee nog steeds van geen kanten. En belangrijker: je kunt er niks mee.

Daarbij bedoelde 't Hooft met "wiskundig" iets anders dan jij hier stelt.
Heeeey...is dat interview met Rude nog ergens te vinden? Het lijkt me zeer interessant om dat vanavond of zo eens te gaan beluisteren
Breitling - Instruments for Professionals
pi_42828264
waar is dat interview ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Moderator vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:01:31 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_42828619
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 09:38 schreef Mirage het volgende:
waar is dat interview ?
Mirage, darlin', babe...you're cute and all but ya ain't that bright, are ya

Nee zonder dollen. Als je het linkje van Rude volgt zit je in een ander topic. Als je daar wat naar beneden scrollt post iemand anders de link naar het gehele interview en zegt er bij dat het stukje van Rude rond de 15 min begint ofzo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_42829073
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 10:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mirage, darlin', babe...you're cute and all but ya ain't that bright, are ya

Nee zonder dollen. Als je het linkje van Rude volgt zit je in een ander topic. Als je daar wat naar beneden scrollt post iemand anders de link naar het gehele interview en zegt er bij dat het stukje van Rude rond de 15 min begint ofzo.

ik heb op dat linkje geklikt omdat ik daar het interview idd verwachtte, maar zag dat het naar een fok!topic linkte en heb het dus weer dichtgeklikt in de veronderstelling dat rude er 1 van de bovenstaande vragen (anders dan die naar het interview) mee probeerde te beantwoorden.

in ieder geval bedankt

* Mirage gaat het eens beluisteren
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_42836631
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]
En belangrijker: je kunt er niks mee.
Iets wat in mijn ogen ook nog even weer genoemd moet worden, ook al heb ik dat al eens eerder gedaan: Rudeonline gebruikt zaken uit de wetenschap die hij onjuist acht, en daarmee schiet hij dus ook zijn eigen theorie overhoop.

Als voorbeeld noem ik zijn gewoonte om (eenheden van) ruimte en tijd door elkaar te halen of aan elkaar gelijk te stellen. Of om over de snelheid van de tijd te spreken terwijl het begrip snelheid in de bestaande wetenschap is gedefinieerd als de verandering van een grootheid (bijv. plaats) ten opzichte van de tijd. De snelheid van de tijd is dus een betekenisloos iets.

Als Rudeonline het dus zo radicaal anders wil doen zal hij zijn theorie van de grond af moeten opbouwen, met eigen axioma's en dergelijke. Want door gebruik te maken van elementen uit de bestaande wetenschap en ze te gebruiken op een manier die binnen de bestaande wetenschap lachwekkend onzinnig is, zal hij nooit begrepen en serieus genomen worden.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_42842554
Misschien moet je er eens over na gaan denken of er zoiets bestaat als het nulpunt van tijd?

Waarschijnlijk heb je dat nog nooit gedaan dus kan en zal je mijn idee nooit begrijpen.

Om mijn theorie vanaf de grond af op te bouwen doe ik 2 eevoudige stellingen.

De lichtsnelheid is het absolute nulpunt van tijd en beweging.
Afstanden zijn tijdsverschillen.
pi_42847317
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 18:43 schreef rudeonline het volgende:
Waarschijnlijk heb je dat nog nooit gedaan dus kan en zal je mijn idee nooit begrijpen.
Neuh, tuurlijk niet, jij bent de eerste die daar mee komt. Je bent uniek

quote:
Om mijn theorie vanaf de grond af op te bouwen doe ik 2 eevoudige stellingen.

De lichtsnelheid is het absolute nulpunt van tijd en beweging.
Afstanden zijn tijdsverschillen.
Die tweede, daar kan ik me nog een beetje in vinden; de RT werkt met zogenaamde 'events'. Dus dat idee is niet nieuw. Dat eerste, daar heb ik persoonlijk een beetje moeite mee. Waarom bestaat er zoiets als een absoluut nulpunt in tijd en beweging? Waarom neem je dat aan?

Je stelling in je interview, dat die theorie de "relativiteitstheorie" heet en dat je daarom in het licht van die theorie mag stellen dat licht stilstaat, klopt trouwens niet. Dat is je al vaker verteld, maar het laat leuk zien dat je de theorie niet begrijpt. Dat jij denkt dat het wel zo is, is vanuit jouw standpunt, en niet die van de RT. Ik denk dat je dat niet kunt ontkennen.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:21:00 #33
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_42847478
ik begin meer en meer in Rude's theorie te zien
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_42847759
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:21 schreef Parafernalia het volgende:
ik begin meer en meer in Rude's theorie te zien
Da's mooi voor em.
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:32:03 #35
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_42847850
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 09:38 schreef Mirage het volgende:
waar is dat interview ?
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)tgelijk_20060919.wma

Op ongeveer 15 minuten.

Ik heb het beluisterd. Wel stoer.

Vraagje aan Rudeonline.

Een lichtbron als de zon, die aan alle kanten licht uitstraalt. zou die volgens jouw theorie niet steeds kleiner moeten worden? Want naar welke kant zou de zon moeten bewegen als het licht zelf stilstaat?
pi_42848787
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 21:16 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Neuh, tuurlijk niet, jij bent de eerste die daar mee komt. Je bent uniek

[..]

Die tweede, daar kan ik me nog een beetje in vinden; de RT werkt met zogenaamde 'events'. Dus dat idee is niet nieuw. Dat eerste, daar heb ik persoonlijk een beetje moeite mee. Waarom bestaat er zoiets als een absoluut nulpunt in tijd en beweging? Waarom neem je dat aan?

Je stelling in je interview, dat die theorie de "relativiteitstheorie" heet en dat je daarom in het licht van die theorie mag stellen dat licht stilstaat, klopt trouwens niet. Dat is je al vaker verteld, maar het laat leuk zien dat je de theorie niet begrijpt. Dat jij denkt dat het wel zo is, is vanuit jouw standpunt, en niet die van de RT. Ik denk dat je dat niet kunt ontkennen.
Een absoluut nulpunt in tijd en beweging is het absolute "nu". Je kunt zo'n moment vasteleggen op een foto, waarop alles natuurlijk ook stilstaat. Al deze momenten die we "nu" zouden kunnen noemen volgen elkaar met een bepaalde snelheid op. Elk moment en tijdstip is uniek en zal nooit 2x exact hetzelfde kunnen zijn.

Een ander absoluut nulpunt zou het moment van de big bang kunnen zijn. Als je er dan bij nadenkt dat wij waarschijnlijk net zoveel lichtjaren in tijd en afstand van dit punt verwijdert zijn zou er misschien een belletje kunnen gaan rinkellen..

Waarom ik stel dat je de Rel. theorie ook zou moeten kunnen omdraaien is omdat snelheden altijd ten opzichte van elkaar zijn. Als licht met 300.000km/sec t.o.v. ons beweegt, dan bewegen wij met exact dezelfde snelheid de andere kant op.

Het idee dat de zon of ieder ander object zou moeten krimpen op het moment dat licht stilstaat ( ik kon me daar eerst ook geen voorstelling van maken) heeft ermee te maken dat onze beweging door de tijd een heel andere dimensie van bewegen is als dat wij nu kennen.

Als je puur in tijd denkt dan zou je je moeten proberen voor te stellen dat alles om jou heen een mogelijke plaats in de toekkomst is. Alles wat je om je heen ziet, daar kun je in principe naar toe reizen. Je zult daar echter wel tijd voor nodig hebben. Het afleggen van afstanden is het afleggen van tijd.

Probeer je niet voor te stellen dat alles zich letterlijk om jou heen bevindt, stel je voor dat alles zich voor jou in de tijd bevindt. Het 3 dimenionale beeld wat wij hebben van de werkelijkheid mag je best in twijfel trekken. Tenslotte zijn het onze hersenen die ons een beeld van de werkelijkheid geven. Letterlijk gezien bevindt alles wat jij ziet zich in je hoofd. Niet in materie, maar in de vorm van energie welke het licht ons laat zien.

† In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:49:52 #37
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_42850155
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 22:02 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Het idee dat de zon of ieder ander object zou moeten krimpen op het moment dat licht stilstaat ( ik kon me daar eerst ook geen voorstelling van maken) heeft ermee te maken dat onze beweging door de tijd een heel andere dimensie van bewegen is als dat wij nu kennen.
Ik begrijp wat je bedoelt.
pi_42853324
quote:

Probeer je niet voor te stellen dat alles zich letterlijk om jou heen bevindt, stel je voor dat alles zich voor jou in de tijd bevindt. Het 3 dimenionale beeld wat wij hebben van de werkelijkheid mag je best in twijfel trekken. Tenslotte zijn het onze hersenen die ons een beeld van de werkelijkheid geven. Letterlijk gezien bevindt alles wat jij ziet zich in je hoofd. Niet in materie, maar in de vorm van energie welke het licht ons laat zien.

Dit kan ik me voorstellen. Alles wat je wilt doen, iedereen die beweegt is niet mijn nu. Jij hebt het over tijd die mensen niet hebben bedacht, maar jouw tijd is beweging. Of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen?
pi_42860652
quote:

[..]

Waarom ik stel dat je de Rel. theorie ook zou moeten kunnen omdraaien is omdat snelheden altijd ten opzichte van elkaar zijn. Als licht met 300.000km/sec t.o.v. ons beweegt, dan bewegen wij met exact dezelfde snelheid de andere kant op.
Ja, da's prima dat je dat stelt, zolang je je maar bedenkt dat dit volgens de relativiteitstheorie niet mag. Het woordje "relativiteit" is een beetje ongelukkig gekozen in dit licht. Einstein wou de theorie eigenlijk ook een andere naam geven. Veel mensen menen dat die term inhoudt, dat "alles maar relatief is". Als je stelt dat licht stilstaat, en de RT blijft aannemen, dan zegt de RT dat alles met de lichtsnelheid beweegt door de ruimte heen. En dat is niet zo. Wat je wel kunt stellen, is dat alles "met de lichtsnelheid door de ruimte-tijd heen beweegt". Dat staat niet voor niks tussen "", want het is heel losjes gesteld. Wiskundig zou iemand stellen: de norm van de 4-vector {ct,x} is genormaliseerd tot 1 als je c=1 kiest. Dat betekent dat je een covariante snelheid kunt definieren, waarvan de grootte voor elke waarnemer gelijk is. Daarom zei 't Hooft ook tegen je dat jij es iets exacter te werk zou moeten gaan, wil je je ideeen toegankelijk maken voor meer mensen.

Dus, je moet goed onderscheid maken tussen wat jij zelf beweert en wat andere theorieen beweren. Je hebt amper een idee wat de RT beweert, want je begrijpt haar niet. Daar moet je dus voorzichtig mee zijn.
pi_42927982
quote:
"met de lichtsnelheid door de ruimte-tijd heen beweegt"
Losjes gezegd of niet, heeft tijd dan een snelheid?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:58:25 #41
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42928211
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 17:49 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Nee. Tijd heeft geen snelheid. Want snelheid heeft een tijdscomponent.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_42928281
Wat beweegt er dan met de lichtsnelheid door de ruimte/tijd? En wat legt het daarbij af?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:36:16 #43
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_42929289
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:01 schreef rudeonline het volgende:
Wat beweegt er dan met de lichtsnelheid door de ruimte/tijd? En wat legt het daarbij af?
Tijd kán geen snelheid hebben. Of je moet een andere definitie van tijd of snelheid hebben. En als dat zo is, dan moet je die definitie eerst geven.
pi_42936762
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 17:49 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Zoals ik het daar stel kun je tijd een bepaalde snelheid geven. Je definieert namelijk een 4 dimensionale snelheid ( de afgeleide van de 4-vector tijd;plaats naar de eigentijd). Alleen, jij weet niet hoe dat wordt geinterpreteerd in de RT. En je gaat het straks weer uit zijn verband rukken, zonder het te begrijpen. Da's jammer.

Ik blijf het raar vinden dat je constant allemaal stukjes uit de RT pakt, die zelf gaat reinterpreteren, en vervolgens wel stelt dat die RT niet klopt. Terwijl je haar niet begrijpt. Da's al heul vaak gezegd, maar het blijft verwonderlijk. Je ziet dat heel mooi met jouw ruimte-tijd diagram: ik heb jou daar iets over uitgelegd, maar je hebt niet de moeite genomen om het echt gedetailleerd te begrijpen. Je pakt datgene wat jou aardig uitkomt, en breit daar zelf iets van. Je bent niet in staat om nauwkeurig en gestructureerd te werken. Het blijft bij jou zo bij aardige hersenspinsel, die echter wel voortvloeien uit onbegrip. Je hebt nu ook al 80 keer gevraagd of "tijd een snelheid heeft". Maar hoe ik dat dan bedoel en hoe dat wiskundig in elkaar steekt, interesseert je niet; zolang jijzelf er maar iets leuks van kan maken.
pi_42947851
quote:
Zoals ik het daar stel kun je tijd een bepaalde snelheid geven.
Kun je deze snelheid dan ook veranderen?

Je zegt heel mooi hoe het wiskundig in elkaar zit, maar kun je me ook uitleggen hoe dit in de praktijk eruit ziet?

En kun je je er iets bij voorstellen als ik stel dat we waarnemen met een vertraging van 1sec/300.000km?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 12:23:48 #46
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_42949108
In al die tijd dat je zo'n vage theorie had, had je je makkelijk kunnen verdiepen in wat men tegenwoordig als waarheid ziet.
Zyggie.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 12:43:58 #47
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_42949742
Als de tijd bij die ene persoon dus langzamer is gegaan dan bij die ander komt dat waarschijnlijk doordat die ene z'n kwartsklokkie aan de linkerkant van de kermistent heeft gewonnen,
terwijl die ander gewoon een goed horloge heeft
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_42953782
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:42 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Kun je deze snelheid dan ook veranderen?

Je zegt heel mooi hoe het wiskundig in elkaar zit, maar kun je me ook uitleggen hoe dit in de praktijk eruit ziet?
Ja, dat heb ik jou al heul vaak uitgelegd. Je verdeelt je snelheid via je energie over de verschillende dimensies, en dat heeft als gevolg dat als je sneller in de tijd gaat, je langzamer in de ruimte gaat en vice versa. Dit natuurlijk voor externe waarnemers, want voor jezelf gaat de tijd altijd even snel aangezien je altijd stil staat tov jezelf ( per definitie )

Dit bedoel ik nou: je bent te beroerd om dit in die andere topics op te zoeken, en hoopt dat hierboven iets tussen zit wat je zelf zo kunt vervormen dat het met je eigen ideeen overeenkomt. Dat heet niet discusseren, en daarom wordt je door zoveel mensen ook lichtelijk uitgekotst.

Het wordt nou echt es tijd voor jou om je in de gangbare wetenschap te verdiepen. Of wou je deze zinloze manier van "wetenschap bedrijven" nog es een paar jaar volhouden? Wens ik je veel succes mee.
pi_42959994
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:42 schreef rudeonline het volgende:
En kun je je er iets bij voorstellen als ik stel dat we waarnemen met een vertraging van 1sec/300.000km?
Ehm nee. De rest van de wereld meet vertraging namelijk in meter per seconde per seconde. Een waarde in seconden per kilometers zou geïnverteerde snelheid zijn, een vrij nutteloze grootheid.

En daarmee kom ik weer op wat ik eerder zei: je gebruikt dingen uit bestaande theoriën maar combineert ze op zo'n vage manier dat niemand meer begrijpt wat je bedoelt.

En verder sluit ik me bij Haushofer aan, maar dat was al wel duidelijk lijkt me.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:09:57 #50
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_42960215
quote:
Als licht met 300.000km/sec t.o.v. ons beweegt, dan bewegen wij met exact dezelfde snelheid de andere kant op.
dat is dan tog de rationele getallen benadering ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')