Dus de eenheid lichtseconde, lichtjaar enz.. is een nutteloze grootheid?quote:Ehm nee. De rest van de wereld meet vertraging namelijk in meter per seconde per seconde. Een waarde in seconden per kilometers zou geïnverteerde snelheid zijn, een vrij nutteloze grootheid.
Nou, nee. Ten eerste is de lichtseconde een eenheid, van de grootheid afstand. De grootheid afstand kun je uitdrukken in kilometers, lichtseconden, parsecs, etc.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:40 schreef rudeonline het volgende:
lichtseconde is een grootheid in seconde/km.
1 kilometer per uur :: 1 km/uquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:52 schreef rudeonline het volgende:
Moet je me toch eens vertellen waar die seconde dan voor staat?
Niets mis met: 1 huis + 1 bewoner = 1 bewoond huis hoor...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:43 schreef Haushofer het volgende:
Ja maar jongens en meisjes, Rudeonline telt eenheden heul anders op dan jullie
Dat zeg ik, het draait om eenheden. 1 km + 1 m = 1001 m. Is daarom 1+1=1001? Denk het niet, want 1km+1m is ook gelijk aan 1,001 km. Dus zou 1001 gelijk zijn aan 1,001. Dat werkt niet. Nou weet ik dat Rudeonline daar niks om geeft, en dat het alleen in zijn hoofd moet kloppen, maar je kunt er niks mee uitrekenen. Het is flauwekul.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:03 schreef ChOas het volgende:
[..]
Niets mis met: 1 huis + 1 bewoner = 1 bewoond huis hoor...
Daar uit concluderen dat 1 + 1 = 1 is dan weer wat anders, ja
*verkapte, 'ik ben blij dat het uit mijn subforum weg is' post*quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:38 schreef Doffy het volgende:
Dat er nog steeds mensen hier tijd aan stukgooien
Ook, maar dat is beleidquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:43 schreef ChOas het volgende:
[..]
*verkapte, 'ik ben blij dat het uit mijn subforum weg is' post*
Gooi dan alles over de evolutietheorie en creationisme hier ook maar heenquote:
Zegt iemand die in de LFC-topics post.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:38 schreef Doffy het volgende:
Dat er nog steeds mensen hier tijd aan stukgooien
Dus kun je afstanden ook in secondes uitdrukken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:53 schreef Maethor het volgende:
Een lichtseconde is de ]afstand die het licht in een seconde aflegt. Het is dus een eenheid voor afstand.
Alleen wanneer je weet met welke vaste snelheid je die afstand gaat afleggen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dus kun je afstanden ook in secondes uitdrukken.
Doen we het voor jou iets eenvoudiger..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:44 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het draait om eenheden. 1 km + 1 m = 1001 m. Is daarom 1+1=1001? Denk het niet, want 1km+1m is ook gelijk aan 1,001 km. Dus zou 1001 gelijk zijn aan 1,001. Dat werkt niet. Nou weet ik dat Rudeonline daar niks om geeft, en dat het alleen in zijn hoofd moet kloppen, maar je kunt er niks mee uitrekenen. Het is flauwekul.
Laat de discussie omtrend eenheden maar weer losbarsten
Daar kunnen we dan mooi de "lichtsnelheid" voor nemen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:12 schreef ChOas het volgende:
[..]
Alleen wanneer je weet met welke vaste snelheid je die afstand gaat afleggen.
Kan, maar ik kan ook gaan lopen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:13 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Daar kunnen we dan mooi de "lichtsnelheid" voor nemen.
Nee. In lichtseconden. Een seconde is een tijdseenheid, een lichtseconde een eenheid voor afstand.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dus kun je afstanden ook in secondes uitdrukken.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:54 schreef rudeonline het volgende:
En hoe lang duurt een lichtseconde?
Een lichtseconde is een afstand. Geen tijdseenheid. Ik kan jou net zo goed vragen "Hoe lang duurt 2 kilometer".quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:54 schreef rudeonline het volgende:
En hoe lang duurt een lichtseconde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |