abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:39:57 #226
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_43231309
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:36 schreef Singa het volgende:
SUMMA is geneeskunde in een verkorte vorm, dus voor mensen die bijvoorbeeld BMW hebben afgerond en geneeskunde versneld willen doen. Moet je alleen wel door hun selectie komen daarna.
Dan ben je daarna dus arts?
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_43231708
inderdaad.
  zaterdag 4 november 2006 @ 17:45:18 #228
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43237419
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:44 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Goedemiddag aspirant-artsen.

Ik ga waarschijnlijk geneeskunde studeren. Niet zozeer omdat ik arts wil worden, maar meer omdat ik het interessant vind en leren leuk vind. En ook een beetje om iets achter de hand te hebben voor als ik misluk in de politiek

Dus... naar welke universiteit moet ik gaan? En schreeuw dan niet meteen de naam van je eigen universiteit, gevolgd door "de gekste", maar beargumenteer je antwoord aub. Ik zeg het trouwens maar even: ik zit eigenlijk te denk aan UvA, RUG of UU, maar een goed betoog kan me in principe zelfs naar Maastricht trekken. Barst dus maar los, da's leuk.
Misschien is Biomedische wetenschappen inderdaad wat meer als je geen arts wilt worden. KIjk ook is bij Life sience & technology in Groningen vind je dan ook wel leuk.

Verder moet je geen rekening houden dat je op de UU komt. Was gister naar de voorlichting en iedereen wil naar Utrecht of Groningen. Zelfs al word je ingeloot dan is het 1 op de 3 kans dat je ook nog op de RUG of UU kan studeren. Leiden is overigens wel te doen.
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  zondag 5 november 2006 @ 12:36:23 #229
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_43256041
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 17:45 schreef HomerJ het volgende:

[..]

Misschien is Biomedische wetenschappen inderdaad wat meer als je geen arts wilt worden. KIjk ook is bij Life sience & technology in Groningen vind je dan ook wel leuk.

Verder moet je geen rekening houden dat je op de UU komt. Was gister naar de voorlichting en iedereen wil naar Utrecht of Groningen. Zelfs al word je ingeloot dan is het 1 op de 3 kans dat je ook nog op de RUG of UU kan studeren. Leiden is overigens wel te doen.
Als je gemiddelde een 8 is word je altijd ingeloot bij de studie en locatie van je keuze:
quote:
Wanneer je een gemiddeld vwo-, havo- of bo-eindexamencijfer van 8 of hoger hebt, word je rechtstreeks toegelaten tot de opleiding en instelling van je eerste voorkeur.
bron

Edit: ik ga dus een gemiddelde van een 8 halen.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_43256420
Een 8 halen is voor nerds
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_43256750
quote:
Op zondag 5 november 2006 12:53 schreef intoxicated het volgende:
Een 8 halen is voor nerds
Beter dan uitgeloot zijn en achteraf spijt krijgen maar je kunt toch niets meer aan doen of je doet je examens over (no way) of je doet een jaartje wat anders en maar hopen dat je volgend jaar wordt ingeloot maar dat gebeurt toch niet maar toch blijf je hopen en uiteindelijk (na 3 jaren lang hopen en uitgeloot worden) ben je verpleegkundige geworden en over 40 jaar zit je te kankeren tegen een co-assistent dat je arts had kunnen worden maar toch niet hebt gedaan omdat het je niet lag (smoesje overigens). Na 40 jaar hongersloontje, een hernia, burn-out en depressieve periode verder kom je tot de conclusie dat je beter een 8 had kunnen halen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_43256833
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:10 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_43257134
vooruitdenken

ik leef nu hoor.
pi_43257458
En nu niet meer?
pi_43257516
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:36 schreef intoxicated het volgende:
En nu niet meer?
Aangezien ik gewoon binnen ben werkt mn manier
pi_43259688
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

Aangezien ik gewoon binnen ben werkt mn manier
"werkte" ... verleden tijd... want immers: in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
  zondag 5 november 2006 @ 16:02:18 #237
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43261750
ongeveer 15% komt binnen met een 8 of hoger. Ik heb het idee dat het percentage in Utrecht wat hoger ligt.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_43262019
Ik heb dit al eens eerder gezegd, cijfers zeggen helemaal niks. Ik ken mensen die halen alleen maar 8´en, 9´ens en 10´en halen, maar nog geen casus kunnen analyseren en/of oplossen.
pi_43265476
Of ze verneuken hun houding & beweging nog nèt niet
pi_43266456
Hoge cijfers bij geneeskunde zeggen vooral veel over de sponsachtige eigenschappen van je hersenen en tijdsbesteding. Ik heb een *&^%#&*-hekel aan rijtjes stampen, ik doe een aantal oefententamens tussen het soggen door en hoop dat er nog genoeg is blijven hangen van de colleges, VO's ed. en over het algemeen haal ik vervolgens tussen de 6 en 7. Dat liever dan vele uren achtereen al die feitjes in je kop stampen zodat ik straks "cum laude" op mijn bul heb staan. Natuurlijk is het goed om e.e.a. te weten, maar mensen die 8,9,10 als cijfer halen vergeten ook het meeste weer op den duur.
  zondag 5 november 2006 @ 20:34:52 #241
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43270498
Ik kan je vertellen dat de mensen die er meer tijd instoppen ook meer onthouden. Sommigen zijn gewoon slim en onthouden gewoon alles. Btw, Repeat: Als dat in Leiden het geval is dan is het niet zo goed met het onderwijs gesteld. En eigenlijk geloof ik niet wat je zegt.
pi_43271471
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:34 schreef gohan16 het volgende:
Ik kan je vertellen dat de mensen die er meer tijd instoppen ook meer onthouden. Sommigen zijn gewoon slim en onthouden gewoon alles. Btw, Repeat: Als dat in Leiden het geval is dan is het niet zo goed met het onderwijs gesteld. En eigenlijk geloof ik niet wat je zegt.
De tentamens die wij (ik) tot nu toe gehad hebben geen vragen over casussen, maar meer over "weetjes", die je dus uit je hoofd kunt stampen. Bij zenuwstelsel dingen over welke zenuwen waardoor geinnerveerd worden, dermatomen, etc.
Of waar is de concentratie calcium het hoogst?

Ik kan nu even niet zoveel verzinnen omdat wij de tentamens nooit mee mogen nemen, daarom kan ik ook niet zo goed voorbeelden noemen, maar het zijn nooit vragen als: patient heeft deze symptomen, is de ziekte waarschijnlijk: a aids. b. kanker c tyfus d malaria. Zoiets
pi_43271650
Wacht maar tot je in het 3e jaar komt
  zondag 5 november 2006 @ 22:06:55 #244
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43274832
bij ons zitten die vragen er dus wel in. even twee voorbeelden:

Bij een patiënt met diabetes mellitus met pijn in het linkerbeen met sensibele uitval in vrijwel het gehele been en zwakte van meerdere spiergroepen kan er sprake zijn van een aandoening van
a.wortel S1 links
b.nervus tibialis links
c.meerdere spieren in het linkerbeen
d.de lumbosacrale plexus links

----------

Een 52-jarige man heeft al jaren last van pijn laag in de rug, die zo nu en dan hevig verergert. Hij wordt hier regelmatig voor behandeld door de fysiotherapie. Hij bezoekt nu de huisarts omdat de pijn ondraaglijk is en nu ook in het linkerbeen uitstraalt tot de grote teen toe. Bij onderzoek geeft patiënt pijn onderin de rug aan. Bij heffen van een been is er pijn in het linkerbeen. Hij zegt dat de pijn in het been erger is dan in de rug. Er zijn geen paresen, sensibiliteitsstoornissen of reflex afwijkingen. Wat is de conclusie van de huisarts?
a.aspecifieke ‘tendino-myogene’ lage rugpijn
b.radiculair syndroom L5 links
c.spit
d.ernstige arthrose van de wervelkolom

----------

Deze is wel om te huilen

Vraag 9
Een 35-jarige vrouw vertelt dat ze bij lang lezen last krijgt van dubbelzien en dat haar ogen dan dichtvallen. Als zij ’s ochtends opstaat kan zij haar ogen wel goed open maken en heeft zij geen last van hangende oogleden. Bij onderzoek kan patiënte inderdaad de ogen niet goed openhouden. In de loop van het gesprek valt op dat de stem wat nasaal gaat klinken. Wat is de medische term voor een dichtgevallen ooglid?
a.nystagmus
b.anisocorie
c.hemianopsie
d.ptosis

zondag 5 november 2006 @ 22:10:27 #245
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43274989
Er waren nog wel 2 vervolg vragen

Vraag 10
Welke ziekte is waarschijnlijk bij de patiënte uit vraag 9?
a.amyotrofische lateraal sclerose
b.myasthenia gravis
c.ontstekingsachtige polyneuropathie
d.spierdystrofie

Vraag 11
De oogmotoriekstoornis bij de patiente in vraag 9 wordt veroorzaakt door
a.degeneratie van de n. abducens
b.fibrosering van meerdere oogspieren
c.zwakte van wisselende spieren
d.denervatie van de n. oculomotorius beiderzijds
pi_43275255
Dat zijn dus ook gewoon feitjesvragen; ze doen alleen alsof het casus zijn
pi_43279603
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:34 schreef gohan16 het volgende:
Uiteraard onthouden die ook meer, dat ontken ik ook niet. Maar intelligentie (slim zijn) is niet hetzelfde als veel kunnen onthouden.
pi_43285952
dilemma; inschrijven voor de werkgroepen of niet?
pi_43287639
toch maar gedaan
pi_43287719
quote:
Op maandag 6 november 2006 12:17 schreef Repeat het volgende:
toch maar gedaan
Awwwwww, grote mond, klein hartje
  maandag 6 november 2006 @ 14:38:05 #251
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43291132
Hoe hebben jullie in godsnaam een 8 gemiddeld gehaald?
Met hard werken zouden de profielvakken best kunnen. Maar voor duits & frans haal ik toch never nooit niet hoger dan een 6. Ook voor Literatuur mag ik met een 7 me handen dichtknijpen. Waarom tellen al die achterlijke vakken toch even zwaar mee?

Wil heel graag Geneeskunde studeren, maar ik heb me er nu al bij neergelegd dat ik uitgeloot word
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_43291418
quote:
Op maandag 6 november 2006 14:38 schreef HomerJ het volgende:
Met hard werken zouden de profielvakken best kunnen. Maar voor duits & frans haal ik toch never nooit niet hoger dan een 6. Ook voor Literatuur mag ik met een 7 me handen dichtknijpen. Waarom tellen al die achterlijke vakken toch even zwaar mee?

Wil heel graag Geneeskunde studeren, maar ik heb me er nu al bij neergelegd dat ik uitgeloot word
Troost, ik ben ook ingeloot met een 7,2.

Alleen bij mij waren de talen juist 8 en de rest 6/7
pi_43292475
quote:
Als je het via HAVO -> HBO propedeuse -> Gnk doet (wat ik even aanneem omdat je Havo in je profiel hebt staan) dan doen je cijfers op je eindexamenlijst toch niet meer ter zake en zit je standaard in klasse C? Of vergis ik me?
  maandag 6 november 2006 @ 15:42:01 #254
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43292746
Profiel is niet erg up-to-date. Ik doe nu 6 VWO
pi_43292859
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:29 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Als je het via HAVO -> HBO propedeuse -> Gnk doet (wat ik even aanneem omdat je Havo in je profiel hebt staan) dan doen je cijfers op je eindexamenlijst toch niet meer ter zake en zit je standaard in klasse C? Of vergis ik me?
klopt idd.
  maandag 6 november 2006 @ 15:58:50 #256
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43293300
Zou het dan ook zijn:
Stel mijn gemiddelde cijfer is 5,6 -----> Grote kans dat ik niet wordt uitgeloot. Ik word uitgeloot, dan haal ik mijn propedeus op WO van een economische studie. Dan loot ik weer in en dan heb ik eigenlijk een gemiddelde van 7-7,5 toch ?
pi_43293708
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:58 schreef HomerJ het volgende:
Zou het dan ook zijn:
Stel mijn gemiddelde cijfer is 5,6 -----> Grote kans dat ik niet wordt uitgeloot. Ik word uitgeloot, dan haal ik mijn propedeus op WO van een economische studie. Dan loot ik weer in en dan heb ik eigenlijk een gemiddelde van 7-7,5 toch ?
Stimmt.

Overigens snap ik de 8 gemiddeld hype wel hoor. Als je een beetje goed bent in talen dan zweef je met 2 vingers in je neus bij NL, Eng, Du en Fr naar een 8,5 en met wat studeren is iig voor Sk ook wel een 8 te halen. Van die BS-vakken als Gs1 en ANW kun je ook wel met een 8 inkoppen in principe.

Maar ik was 16, jong, rebels en elk weekend dronken en vond, op een kleine hardstuderende stuiptrekking in begin VWO6 na, dat hard blokken voor mietjes was .

Uiteindelijk ingeloot met een 7,5 gemiddeld, in een jaar waarin iedereen uit klasse B ingeloot is dacht ik.
pi_43293844
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:58 schreef HomerJ het volgende:
Zou het dan ook zijn:
volgens mij niet daar je met een P economie (oid) niet kunt meeloten voor GNK
pi_43294059
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:16 schreef Repeat het volgende:

[..]

volgens mij niet daar je met een P economie (oid) niet kunt meeloten voor GNK
Als je maar N&G of N&T hebt gehad toch? Dan telt het halen van je P, boeiend welke studie, voor lotingsklasse C.
pi_43294089
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:22 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Als je maar N&G of N&T hebt gehad toch? Dan telt het halen van je P, boeiend welke studie, voor lotingsklasse C.
ja waarom zou iemand die ng of nt gedaan heeft met een P willen meeloten? Volgens mij gaan ze je bij de ibgroep zo echt niet 2 klasses cadeau doen...
pi_43294154
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:23 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja waarom zou iemand die ng of nt gedaan heeft met een P willen meeloten? Volgens mij gaan ze je bij de ibgroep zo echt niet 2 klasses cadeau doen...
Als je met NG/NT met een 6 gemiddeld bent uitgeloot, en je doet eerst een jaar een andere studie, dan loot je liever mee met de P van je andere studie .
pi_43294381
ja dat begrijp ik Maar dat weet de ibg toch ook, lijkt me niet dat iemand met een 6 gemiddeld zo een gemiddelde van 7-7,5 krijgt... Gewoon onrechtvaardig. Maar zo'n uitzonderlijk geval kan ik niet vinden op de ibg site
pi_43296931
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:29 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Ehm, dit klopt niet! Het is sinds een paar jaar afgeschaft dat mensen met een propedeuse kunnen meeloten voor GNK en dan ook nog in categorie C. Je moet (zelfs met een compleet HBO diploma) alsnog Biologie, Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde op VWO niveau doen.
pi_43298353
Met de P van een uni en het goeie profiel kon het iig 2 jaar geleden nog wel, vriend van me heeft daar toen op gegokt .

En waarom zou het onrechtvaardig zijn? Je hebt op het moment dat je je P hebt gewoon meer te showen, meer gedaan, dan een ander die gewoon een 6je had. Op zich vind ik het niet raar dat je daar dan een C-klasse voor krijgt .
pi_43298690
Aha, je hebt gelijk Nuna Had me de laatste 3 jaar niet meer verdiept in de toelatingsregels
pi_43298919
Hmm op de IB-site staat idd dat bij een VWO-eindexamen je P niet meer meetelt voor je loting . Dan is dat waarschijnlijk veranderd.

(Mschien veel mensen die een of andere cursus als rechten gingen doen om zo hun lotingsklasse op te krikken?)

"Heb je geen reguliere vooropleiding, dan kom je in lotingsklasse C."

en

"Voor het wo is alleen vwo met profiel een reguliere vooropleiding. Alle andere vooropleidingen, waaronder propedeutische getuigschriften, zijn niet-reguliere vooropleidingen. Ben je in het bezit van een diploma van een reguliere vooropleiding dan geldt dat getuigschriften van niet-reguliere vooropleidingen niet worden meegenomen bij de indeling in lotingsklassen."
pi_43299970
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:46 schreef intoxicated het volgende:
Aha, je hebt gelijk Nuna Had me de laatste 3 jaar niet meer verdiept in de toelatingsregels
Haha, waarom zou je ook .
pi_43301653
quote:

ach ja, wordt je uitgeloot, dan vergaat de wereld nog niet hoor

Ga je gewoon biomedische wetenschappen doen, is ook leuk
pi_43302424
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:57 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Niet als je graag arts wilt worden. Maar anders lijkt me dat ook een goede keuze.
pi_43303007
quote:

[..]

Jezelf dat heel vaak vertellen is zeker jou manier van coping met je 'uitgeloot zijn'...
pi_43310170
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:29 schreef Singa het volgende:

[..]

Jezelf dat heel vaak vertellen is zeker jou manier van coping met je 'uitgeloot zijn'...
Hehe, nee op deze manier probeer ik zoveel mogelijk mensen van die loting te weerhouden zodat er meer kans voor mij is, wanneer ik weer mee loot
pi_43311690
Volgend jaar kom jij toch via decentrale selectie binnen?
pi_43318167
Het plan was toch het hele lotingssysteem af te schaffen?

nouja, zouden ze moeten doen, decentraal is nu al verantwoordelijk voor een steeds groter deel van de plaatsen iig, maar als ze het aantal plaatsen nou eens zouden halveren
pi_43320869
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:28 schreef Repeat het volgende:
Het plan was toch het hele lotingssysteem af te schaffen?

nouja, zouden ze moeten doen, decentraal is nu al verantwoordelijk voor een steeds groter deel van de plaatsen iig, maar als ze het aantal plaatsen nou eens zouden halveren
Afschaffen? Lijkt me een beetje vreemd aangezien er maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn, toch? Er willen zoveel mensen Geneeskunde studeren, dus dan zullen ze wel erg veel plaatsen bij moeten maken voordat ze de loting kunnen afschaffen lijkt me.

Achja, gelukkig heb ik wel de kans gekregen
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:34:58 #275
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_43321364
er zijn andere manieren van selecteren
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
pi_43322810
Decentrale selectie is ook een eerlijkere manier vind ik, kost wel meer tijd voor de mensen die de selectie af moeten nemen, maar zo kan je wel grotendeels het kaf van het koren scheiden.

Je zal er altijd een paar tussen hebben die maar geneeskunde gaan doen omdat ze toch niets anders weten en dan zo'n verhaal opzetten dat zeer geloofwaardig over komt en dan toch door komen.

Maar via de decentrale kan je tenminste jezelf nog een beetje bewijzen en ben je niet afhankelijk van een computer die een ja of nee achter jouw naam zet.
pi_43322839
Volgens mij ga ik eerder dood dan dat ik m'n cijfer van 6 weken geleden terugkrijg...
pi_43322914
Wat voor gekke dingen kan jij?
Het blijft grappig
pi_43322935
Is er niet ergens een regel dat het binnen zoveel weken moet worden nagekeken?

Bij ons is er een soort van regel dat het binnen 20 werkdagen moet zijn nagekeken, maar goed wat er gebeurd als dat niet lukt, weet ik ook niet, kan me niet voorstellen dat iedereen dan een voldoende krijgt ofzo
pi_43323111
quote:
2. De examinator stelt het oordeel over een schriftelijk of op andere wijze afgenomen tentamen vast binnen vijftien werkdagen (= eenentwintig kalenderdagen) na de dag waarop deze is afgenomen, en verschaft de administratie van de opleiding de nodige gegevens ten behoeve van de verstrekking van het elektronisch of schriftelijk bewijsstuk van het oordeel aan de student.

3. Wanneer niet aan de in 4.6.2. genoemde termijn van vijftien werkdagen kan worden voldaan, wordt de student hiervan op de hoogte gesteld binnen deze termijn. Tevens wordt de dan geldende procedure aan de
student medegedeeld.
Maar goed, regels gelden in Leiden alleen voor studenten, als je een keer een foutje maakt dan komt de DOS-Stasi je bij wijze van spreken halen. Maar de DOS mag alle regels gewoon negeren
pi_43324041
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Maar goed, regels gelden in Leiden alleen voor studenten, als je een keer een foutje maakt dan komt de DOS-Stasi je bij wijze van spreken halen. Maar de DOS mag alle regels gewoon negeren
wat is die procedure dan?

want zoals ik het lees staat er dit: ze moeten het binnen 21 dagen nakijken, maar doen ze dat niet, dan moeten ze dat mededelen aan de studenten, maar gebeurt er verder nog niks. Daar heb je toch ook geen hol aan
pi_43324133
Klopt. Maar ik moet toch wat te zeiken hebben
pi_43326902
Het zal wel te maken hebben, dat je als student niet constant mag zeuren bij de docent of het al nagekeken is, in die periode van 21 dagen, daarna mag je ze gewoon gaan stalken....tenminste dat zou ik doen
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:33:29 #284
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_43327961
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:10 schreef darkie_blue het volgende:

[..]

Beter dan uitgeloot zijn en achteraf spijt krijgen maar je kunt toch niets meer aan doen of je doet je examens over (no way) of je doet een jaartje wat anders en maar hopen dat je volgend jaar wordt ingeloot maar dat gebeurt toch niet maar toch blijf je hopen en uiteindelijk (na 3 jaren lang hopen en uitgeloot worden) ben je verpleegkundige geworden en over 40 jaar zit je te kankeren tegen een co-assistent dat je arts had kunnen worden maar toch niet hebt gedaan omdat het je niet lag (smoesje overigens). Na 40 jaar hongersloontje, een hernia, burn-out en depressieve periode verder kom je tot de conclusie dat je beter een 8 had kunnen halen.
SPOILER
Toen ik besloot geneeskunde te gaan doen was het al vrijwel onmogelijk nog een 8 te halen... (was halverwege de 6e )

ik had al een 6 en 2 7'ens die niet meer konden veranderen, en dan nog een hele stapel 7's waar ik dus een 9 op mn examen zou moeten halen en ik moest nog 2 jaar biologie inhalen

Ik heb overigens nooit het gevoel gehad dat de kans dat ik uitgeloot zou worden reeel was....
pi_43328703
Ik wist pas een x aantal weken voor de sluiting van de loting dat ik geneeskunde wilde gaan doen. Nouja zeker, ik dacht ik doe het maar gewoon, moet toch wat
  dinsdag 7 november 2006 @ 19:48:33 #286
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_43335049
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 14:24 schreef Repeat het volgende:
Dit lijkt me wel wat om te gaan studeren. Zijn er hier mensen die dat doen?
Is het veel werk, veel leren? Veel contacturen of vooral veel thuis zelf leren? Heb je dan projecten ed? Is het echt zo dat de studenten elkaar onderzoeken? Dat soort dingen. Krijg je betaald tijdens je co schappen? Zal wel niet...
pi_43335451
pi_43336190
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 19:48 schreef gohan16 het volgende:

[..]

wtf, mij een beetje afkraken, ik ben de geestelijk vader van de hele geneeskunde reeks

Ik zie nu wel dat ik er snel bij was, 10 mei ingeschreven terwijl de deadline 15 mei was
pi_43357902
Eiiiiiiiiiindelijk m'n IKG cijfer
pi_43358319

Meer: http://www.swordswallow.com/xrays.php

En nou in een MRI
  woensdag 8 november 2006 @ 14:33:23 #291
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_43358622
die vork zit verkeerd
pi_43361146
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:33 schreef ArendBarend het volgende:
die vork zit verkeerd
in zn neus ofzo.
pi_43365838
quote:
Op woensdag 8 november 2006 14:10 schreef intoxicated het volgende:
Eiiiiiiiiiindelijk m'n IKG cijfer
Voldoende mag ik aan nemen?
pi_43366043
(Bijna) iedereen doet dat altijd voldoende. Vorig jaar hadden 2 van de ~300 een 5, de rest voldoende
pi_43367802
Had je nou een voldoende dan of was je een van die 2?
pi_43368480
Ik had braaf een 8 hoor
  woensdag 8 november 2006 @ 20:12:12 #297
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_43370693
quote:

[..]

Biomedische wetenschappen lijkt me erg boeiend en leuk maar bijna het enige wat je daarmee kan worden is onderzoeker. En dat lijkt mij nou totaal niks, dan liever bedrijfsleven in
  woensdag 8 november 2006 @ 20:17:50 #298
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_43370906
Het bedrijfsleven in kan ook prima als je biomedisch hebt gedaan hoor.
  donderdag 9 november 2006 @ 09:17:45 #299
139820 mol_air
Jus ex injuria non oritur
pi_43385448
ook als je GNK gedaan hebt overigens. Goed probleemoplossend vermogen, analytisch denken, "universitair werk- en denkniveau" etc bladiebla enzo.
pi_43385606
quote:
Op donderdag 9 november 2006 09:17 schreef mol_air het volgende:
ook als je GNK gedaan hebt overigens. Goed probleemoplossend vermogen, analytisch denken, "universitair werk- en denkniveau" etc bladiebla enzo.
Ja ok, maar om daar nu een 6 jarige once in a lifetime opportunity opleiding aan te verspillen is ook een beetje zonde, kan je net zo goed hbo bedrijfskunde ofzo doen, kan je ook het bedrijfsleven in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')