Dan ben je daarna dus arts?quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:36 schreef Singa het volgende:
SUMMA is geneeskunde in een verkorte vorm, dus voor mensen die bijvoorbeeld BMW hebben afgerond en geneeskunde versneld willen doen. Moet je alleen wel door hun selectie komen daarna.
Misschien is Biomedische wetenschappen inderdaad wat meer als je geen arts wilt worden. KIjk ook is bij Life sience & technology in Groningen vind je dan ook wel leuk.quote:Op donderdag 2 november 2006 18:44 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Goedemiddag aspirant-artsen.
Ik ga waarschijnlijk geneeskunde studeren. Niet zozeer omdat ik arts wil worden, maar meer omdat ik het interessant vind en leren leuk vind. En ook een beetje om iets achter de hand te hebben voor als ik misluk in de politiek
Dus... naar welke universiteit moet ik gaan? En schreeuw dan niet meteen de naam van je eigen universiteit, gevolgd door "de gekste", maar beargumenteer je antwoord aub. Ik zeg het trouwens maar even: ik zit eigenlijk te denk aan UvA, RUG of UU, maar een goed betoog kan me in principe zelfs naar Maastricht trekken. Barst dus maar los, da's leuk.
Als je gemiddelde een 8 is word je altijd ingeloot bij de studie en locatie van je keuze:quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:45 schreef HomerJ het volgende:
[..]
Misschien is Biomedische wetenschappen inderdaad wat meer als je geen arts wilt worden. KIjk ook is bij Life sience & technology in Groningen vind je dan ook wel leuk.
Verder moet je geen rekening houden dat je op de UU komt. Was gister naar de voorlichting en iedereen wil naar Utrecht of Groningen. Zelfs al word je ingeloot dan is het 1 op de 3 kans dat je ook nog op de RUG of UU kan studeren. Leiden is overigens wel te doen.
bronquote:Wanneer je een gemiddeld vwo-, havo- of bo-eindexamencijfer van 8 of hoger hebt, word je rechtstreeks toegelaten tot de opleiding en instelling van je eerste voorkeur.
Beter dan uitgeloot zijn en achteraf spijt krijgen maar je kunt toch niets meer aan doen of je doet je examens over (no way) of je doet een jaartje wat anders en maar hopen dat je volgend jaar wordt ingeloot maar dat gebeurt toch niet maar toch blijf je hopen en uiteindelijk (na 3 jaren lang hopen en uitgeloot worden) ben je verpleegkundige geworden en over 40 jaar zit je te kankeren tegen een co-assistent dat je arts had kunnen worden maar toch niet hebt gedaan omdat het je niet lag (smoesje overigens). Na 40 jaar hongersloontje, een hernia, burn-out en depressieve periode verder kom je tot de conclusie dat je beter een 8 had kunnen halen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 november 2006 13:10 schreef darkie_blue het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
"werkte" ... verleden tijd... want immers: in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomstquote:Op zondag 5 november 2006 13:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
Aangezien ik gewoon binnen ben werkt mn manier
De tentamens die wij (ik) tot nu toe gehad hebben geen vragen over casussen, maar meer over "weetjes", die je dus uit je hoofd kunt stampen. Bij zenuwstelsel dingen over welke zenuwen waardoor geinnerveerd worden, dermatomen, etc.quote:Op zondag 5 november 2006 20:34 schreef gohan16 het volgende:
Ik kan je vertellen dat de mensen die er meer tijd instoppen ook meer onthouden. Sommigen zijn gewoon slim en onthouden gewoon alles. Btw, Repeat: Als dat in Leiden het geval is dan is het niet zo goed met het onderwijs gesteld. En eigenlijk geloof ik niet wat je zegt.
Uiteraard onthouden die ook meer, dat ontken ik ook niet. Maar intelligentie (slim zijn) is niet hetzelfde als veel kunnen onthouden.quote:Op zondag 5 november 2006 20:34 schreef gohan16 het volgende:
Ik kan je vertellen dat de mensen die er meer tijd instoppen ook meer onthouden. Sommigen zijn gewoon slim en onthouden gewoon alles. Btw, Repeat: Als dat in Leiden het geval is dan is het niet zo goed met het onderwijs gesteld. En eigenlijk geloof ik niet wat je zegt.
Awwwwww, grote mond, klein hartjequote:
Troost, ik ben ook ingeloot met een 7,2.quote:Op maandag 6 november 2006 14:38 schreef HomerJ het volgende:
Hoe hebben jullie in godsnaam een 8 gemiddeld gehaald?
Met hard werken zouden de profielvakken best kunnen. Maar voor duits & frans haal ik toch never nooit niet hoger dan een 6. Ook voor Literatuur mag ik met een 7 me handen dichtknijpen. Waarom tellen al die achterlijke vakken toch even zwaar mee?
Wil heel graag Geneeskunde studeren, maar ik heb me er nu al bij neergelegd dat ik uitgeloot word![]()
Als je het via HAVO -> HBO propedeuse -> Gnk doet (wat ik even aanneem omdat je Havo in je profiel hebt staan) dan doen je cijfers op je eindexamenlijst toch niet meer ter zake en zit je standaard in klasse C? Of vergis ik me?quote:Op maandag 6 november 2006 14:38 schreef HomerJ het volgende:
Wil heel graag Geneeskunde studeren, maar ik heb me er nu al bij neergelegd dat ik uitgeloot word![]()
klopt idd.quote:Op maandag 6 november 2006 15:29 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Als je het via HAVO -> HBO propedeuse -> Gnk doet (wat ik even aanneem omdat je Havo in je profiel hebt staan) dan doen je cijfers op je eindexamenlijst toch niet meer ter zake en zit je standaard in klasse C? Of vergis ik me?![]()
Stimmt.quote:Op maandag 6 november 2006 15:58 schreef HomerJ het volgende:
Zou het dan ook zijn:
Stel mijn gemiddelde cijfer is 5,6 -----> Grote kans dat ik niet wordt uitgeloot. Ik word uitgeloot, dan haal ik mijn propedeus op WO van een economische studie. Dan loot ik weer in en dan heb ik eigenlijk een gemiddelde van 7-7,5 toch ?
volgens mij niet daar je met een P economie (oid) niet kunt meeloten voor GNKquote:Op maandag 6 november 2006 15:58 schreef HomerJ het volgende:
Zou het dan ook zijn:
Stel mijn gemiddelde cijfer is 5,6 -----> Grote kans dat ik niet wordt uitgeloot. Ik word uitgeloot, dan haal ik mijn propedeus op WO van een economische studie. Dan loot ik weer in en dan heb ik eigenlijk een gemiddelde van 7-7,5 toch ?
Als je maar N&G of N&T hebt gehad toch? Dan telt het halen van je P, boeiend welke studie, voor lotingsklasse C.quote:Op maandag 6 november 2006 16:16 schreef Repeat het volgende:
[..]
volgens mij niet daar je met een P economie (oid) niet kunt meeloten voor GNK
ja waarom zou iemand die ng of nt gedaan heeft met een P willen meeloten? Volgens mij gaan ze je bij de ibgroep zo echt niet 2 klasses cadeau doen...quote:Op maandag 6 november 2006 16:22 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Als je maar N&G of N&T hebt gehad toch? Dan telt het halen van je P, boeiend welke studie, voor lotingsklasse C.
Als je met NG/NT met een 6 gemiddeld bent uitgeloot, en je doet eerst een jaar een andere studie, dan loot je liever mee met de P van je andere studiequote:Op maandag 6 november 2006 16:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja waarom zou iemand die ng of nt gedaan heeft met een P willen meeloten? Volgens mij gaan ze je bij de ibgroep zo echt niet 2 klasses cadeau doen...
Ehm, dit klopt niet! Het is sinds een paar jaar afgeschaft dat mensen met een propedeuse kunnen meeloten voor GNK en dan ook nog in categorie C. Je moet (zelfs met een compleet HBO diploma) alsnog Biologie, Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde op VWO niveau doen.quote:Op maandag 6 november 2006 15:29 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Als je het via HAVO -> HBO propedeuse -> Gnk doet (wat ik even aanneem omdat je Havo in je profiel hebt staan) dan doen je cijfers op je eindexamenlijst toch niet meer ter zake en zit je standaard in klasse C? Of vergis ik me?![]()
Haha, waarom zou je ookquote:Op maandag 6 november 2006 18:46 schreef intoxicated het volgende:
Aha, je hebt gelijk NunaHad me de laatste 3 jaar niet meer verdiept in de toelatingsregels
![]()
![]()
ach ja, wordt je uitgeloot, dan vergaat de wereld nog niet hoorquote:Op maandag 6 november 2006 14:38 schreef HomerJ het volgende:
Hoe hebben jullie in godsnaam een 8 gemiddeld gehaald?
Met hard werken zouden de profielvakken best kunnen. Maar voor duits & frans haal ik toch never nooit niet hoger dan een 6. Ook voor Literatuur mag ik met een 7 me handen dichtknijpen. Waarom tellen al die achterlijke vakken toch even zwaar mee?
Niet als je graag arts wilt worden. Maar anders lijkt me dat ook een goede keuze.quote:Op maandag 6 november 2006 19:57 schreef Spyronius het volgende:
[..]
ach ja, wordt je uitgeloot, dan vergaat de wereld nog niet hoor
Ga je gewoon biomedische wetenschappen doen, is ook leuk
Jezelf dat heel vaak vertellen is zeker jou manier van coping met je 'uitgeloot zijn'...quote:Op maandag 6 november 2006 19:57 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Hehe, nee op deze manier probeer ik zoveel mogelijk mensen van die loting te weerhouden zodat er meer kans voor mij is, wanneer ik weer mee lootquote:Op maandag 6 november 2006 20:29 schreef Singa het volgende:
[..]
Jezelf dat heel vaak vertellen is zeker jou manier van coping met je 'uitgeloot zijn'...
Afschaffen? Lijkt me een beetje vreemd aangezien er maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn, toch? Er willen zoveel mensen Geneeskunde studeren, dus dan zullen ze wel erg veel plaatsen bij moeten maken voordat ze de loting kunnen afschaffen lijkt me.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:28 schreef Repeat het volgende:
Het plan was toch het hele lotingssysteem af te schaffen?
nouja, zouden ze moeten doen, decentraal is nu al verantwoordelijk voor een steeds groter deel van de plaatsen iig, maar als ze het aantal plaatsen nou eens zouden halveren![]()
Maar goed, regels gelden in Leiden alleen voor studenten, als je een keer een foutje maakt dan komt de DOS-Stasi je bij wijze van spreken halen. Maar de DOS mag alle regels gewoon negerenquote:2. De examinator stelt het oordeel over een schriftelijk of op andere wijze afgenomen tentamen vast binnen vijftien werkdagen (= eenentwintig kalenderdagen) na de dag waarop deze is afgenomen, en verschaft de administratie van de opleiding de nodige gegevens ten behoeve van de verstrekking van het elektronisch of schriftelijk bewijsstuk van het oordeel aan de student.
3. Wanneer niet aan de in 4.6.2. genoemde termijn van vijftien werkdagen kan worden voldaan, wordt de student hiervan op de hoogte gesteld binnen deze termijn. Tevens wordt de dan geldende procedure aan de
student medegedeeld.
wat is die procedure dan?quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Maar goed, regels gelden in Leiden alleen voor studenten, als je een keer een foutje maakt dan komt de DOS-Stasi je bij wijze van spreken halen. Maar de DOS mag alle regels gewoon negeren![]()
quote:Op zondag 5 november 2006 13:10 schreef darkie_blue het volgende:
[..]
Beter dan uitgeloot zijn en achteraf spijt krijgen maar je kunt toch niets meer aan doen of je doet je examens over (no way) of je doet een jaartje wat anders en maar hopen dat je volgend jaar wordt ingeloot maar dat gebeurt toch niet maar toch blijf je hopen en uiteindelijk (na 3 jaren lang hopen en uitgeloot worden) ben je verpleegkundige geworden en over 40 jaar zit je te kankeren tegen een co-assistent dat je arts had kunnen worden maar toch niet hebt gedaan omdat het je niet lag (smoesje overigens). Na 40 jaar hongersloontje, een hernia, burn-out en depressieve periode verder kom je tot de conclusie dat je beter een 8 had kunnen halen.Toen ik besloot geneeskunde te gaan doen was het al vrijwel onmogelijk nog een 8 te halen... (was halverwege de 6eSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
ik had al een 6 en 2 7'ens die niet meer konden veranderen, en dan nog een hele stapel 7's waar ik dus een 9 op mn examen zou moeten halenen ik moest nog 2 jaar biologie inhalen
Ik heb overigens nooit het gevoel gehad dat de kans dat ik uitgeloot zou worden reeel was....Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:24 schreef Repeat het volgende:
Dit lijkt me wel wat om te gaan studeren. Zijn er hier mensen die dat doen?
Is het veel werk, veel leren? Veel contacturen of vooral veel thuis zelf leren? Heb je dan projecten ed? Is het echt zo dat de studenten elkaar onderzoeken? Dat soort dingen. Krijg je betaald tijdens je co schappen? Zal wel niet...
wtf, mij een beetje afkraken, ik ben de geestelijk vader van de hele geneeskunde reeksquote:
in zn neus ofzo.quote:Op woensdag 8 november 2006 14:33 schreef ArendBarend het volgende:
die vork zit verkeerd
Voldoende mag ik aan nemen?quote:Op woensdag 8 november 2006 14:10 schreef intoxicated het volgende:
Eiiiiiiiiiindelijk m'n IKG cijfer![]()
Biomedische wetenschappen lijkt me erg boeiend en leuk maar bijna het enige wat je daarmee kan worden is onderzoeker. En dat lijkt mij nou totaal niks, dan liever bedrijfsleven inquote:Op maandag 6 november 2006 19:57 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ja ok, maar om daar nu een 6 jarige once in a lifetime opportunity opleiding aan te verspillen is ook een beetje zonde, kan je net zo goed hbo bedrijfskunde ofzo doen, kan je ook het bedrijfsleven inquote:Op donderdag 9 november 2006 09:17 schreef mol_air het volgende:
ook als je GNK gedaan hebt overigens. Goed probleemoplossend vermogen, analytisch denken, "universitair werk- en denkniveau" etc bladiebla enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |