die gasten moeten ze helemaal afschietenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:04 schreef Yozzz het volgende:
Iers!
AAL BIE BAAK is het lulquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:49 schreef Antal het volgende:
Oostenrijks engels !!!![]()
Ai Ahm Bak !
(arnold)..![]()
Ze spraken zoals de rednecks nu doen, dat slome ietwat platte.quote:Op maandag 16 oktober 2006 08:39 schreef Koewam het volgende:
toen de engelsen zich in de vs vestigden spraken ze met ongeveer hetzelfde accent als de amerikanen nuhet amerikaanse accent bestaat dus langer
Bron? weet ik niet meer.
Toch schattig dat je zo'n geweldige interesse hebt in grammatica, er fantastisch goed in bent en nog te stom bent om te zien dat er aan die post waar je over gaat zitten janken practisch geen fouten bevat.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:09 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik ben in een Engels sprekend land opgegroeid, dus mijn kennis komt niet enkel uit boeken. Ik durf er zelfs geld op te zetten dat ik beter Engels spreek en schrijf dan wie dan ook - spelling/grammar is een van de weinige dingen waar ik echt interesse in heb, een tic zeg maar. Woorden als -uit m'n hoofd- Brobdingnagian, orchidaceous, mawkishness, callipygian, defenestration e.d. maken deel uit van m'n woordenschat, terwijl 99% van de users hier daar toch echt een woordenboek voor nodig heeft. Ja, ik lees zelfs het woordenboek voor m'n plezier
Zijn verhaaltje, dat in het nederlands is geschreven bevat volgens mij mischien meer foutjes. Ik vind het persoonlijk een beetje triest als je op zo'n dingen gaat letten. Men schrijft hier zoals men spreekt. Als je een rapport schrijft, dan begrijp ik als je gaat mierenneuken over details. Zolang je spelling goed is en je probeert de juiste interpunctie te gebruiken, dan is het toch goed als je hier post.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:18 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Toch schattig dat je zo'n geweldige interesse hebt in grammatica, er fantastisch goed in bent en nog te stom bent om te zien dat er aan die post waar je over gaat zitten janken practisch geen fouten bevat.
Dus laat mijn standaard nou maar Engels, Engels blijven. En dat niet gaan veranderen in Amerikaans , Hispanic of anders Engels.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:42 schreef Apropos het volgende:
Met wat voor onmogelijke termen wordt hier wel niet gesmeten?
Overigens verhoudt ´´Amerikaans´´ Engels zich tot ´´Brits´´ Engels als Waals tot Frans.
Zweeds, das echt zooo'n vet accent en zoooon vette taalquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:31 schreef TrenTs het volgende:
Het juist accent maakt een Brits meisje vaak ook 10 keer lekkerder.
Luister maar niet naar Sjibble, Engeland.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:02 schreef Sjibble het volgende:
Mijn engeland, wat doe je
Fix je taal, en al helemaal je accent![]()
Australisch vind ik juist het aller aller leukst klinkenquote:
DO U FANCY A SHAG?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 00:02 schreef Sjibble het volgende:
idd, ik moet altijd van dat accent walgen en al helemaal van bepaalde woordjes zoals:
To fancy
Iemand leuk vinden
To Fancy... klinkt gewoon GAY!
Mijn engeland, wat doe je
Fix je taal, en al helemaal je accent![]()
![]()
Gelukkig hoor ik het accent veel minder in de engelse les, merk er amper iets van![]()
Maar hetzelfde als voor die kutlanden als Italie, Frankrijk bijv ook met hun kutaccent, Italie van dat cappuchino-reclame, ik kotste
"Could you show me the way to the station, please?"quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 10:49 schreef CherryLips het volgende:
Ik moest bij Speaker RP leren spreken. En toen een blok later kregen we een docent uit Manchester
. En het blok daarna iemand uit Londen. Dus van RP kwam toen niet zo heel veel meer terecht
. Maar ik vind RP niet lelijk ofzo, ik vind het wl geinig
. Ik vind het altijd leuk om heel posh op z'n Bridget Jones: 'Do you know where the toilets are?' te zeggen
.
Toen ik voor het eerst in Engeland was zei ik weleens per ongeluk 2 keer please in één zinquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:26 schreef Yozzz het volgende:
[..]
"Could you show me the way to the station, please?"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |