Ik vond het teleurstellend.
Als iemand wil weten hoeveel kinderen de personeelsmanager van Zuid-oost heeft, ik weet het. Niet dat het me ook maar iets kan boeien, maar de beste man vond het toch nuttige info om te vertellen.
![]()
.
Dat was eigenlijk het niveau van avond. Wij moesten Albert Heijn leren kennen. De dingen die behandeld werden (die zes waardes enzo) vond ik nou niet echt iets wat zo belangrijk was. Zet dat gewoon lekker in een folder en val mij daar niet mee lastig. Het is ook niet nuttig in zo'n omgeving, want het kader dat het interessant vind, die weet het al, de hulpkrachten met een bepaalde tijd contract die boeit het niet, de hulpkrachten met een onbetaalde tijd contracht (zoals ik) die komen daar vanzelf wel achter en de gemiddelde full-time cassiere is te stom om het te snappen.
Het filmpje met Harry en die knuffelallochtoon over de missie was overigens wél geslaagd.

.
Daarna kregen we een uitleg over de punten die reeds overeengekomen zijn met de vakbonden met betrekking tot de overname. Leuk en nuttig, maar als je het op een A4-tje had gezet, had ik het ook wel gesnapt.
Wat ik miste was een heldere uitleg wat ze met de winkel willen. Het is een aparte locatie op het Alexandrium, niet echt je standaard buurtsuper, het gaat de eerste XL van Rotterdam worden en hoe willen ze de klanten terughalen die verloren zijn bij de ombouw naar nieuwe Konmar. Dát boeit me. Dát wil ik horen. Maar daar werd met geen enkel woord over gerept.
Ook werd de nieuwe SM voorgesteld. Ik ben z'n naam al kwijt, maar hij zit nu op de Lijnbaan in Rotterdam. Wat ik van hem moet denken weet ik niet, hij lijkt me een strenge manager, maar absoluut zonder humor. Hij had ook nog even een tekstje dat hij op mocht dreunen, hoe lang hij al bij AH werkt, hoeveel zin hij heeft om met ons samen te werken, hoeveel kinderen hij heeft, hoeveel zin hij heeft om met ons samen te werken en dat hij wel eens in ons filliaal komt. Daarna kreeg hij nog even het woord zodat hij kon vertellen hoeveel zin hij heeft om met ons samen te werken. Leuk. Tof dat je zo enthousiast bent, maar aangezien je al eens in ons filliaal komt en je kennelijk een goede SM bent, vertel liever wat je anders aan gaat pakken. Wat er in jouw ogen 'minder goed' is, wat je een sterk punt van de winkel vind, wat je dus gaat uitbuiten. Maar dat kregen we niet te horen. Wel werd er gemeld dat hij veel zin heeft om met ons samen te werken.
Daarna werden er nog een paar vragen gesteld en de uitkomst voor Albert Heijn is dat wij van de Konmar allemaal een avond zijn kwijtgeraakt en iedereen een pleurishekel aan AH heeft gekregen vanwege de mededeling dat iedereen wordt over geplaatst naar een filliaal in zijn buurt. Eind goed al goed.
![]()
.
Ohnee. We kregen nog een envelop mee met daarin een organigram van AH, dat én al in de presentatie ruim aan bod was geweest en iedereen met een beetje intresse zelf al had opgezocht, een loonbelastingformulier en last but not least: twee aan elkaar geniete A4-tjes met daarop elf vragen die ik nu aan het invullen ben en waarvan duidelijk is dat ze zijn bedoeld voor intern gebruik binnen Albert Heijn, maar ze gewoon te verdomd zijn geweest om even de vraagstelling aan te passen naar Konmar.
Er is namelijk geen Konmar medewerker die die aanwezig was bij de invoering van R&R en dan is er wel verteld wat je met die vraag moet doen, pas het even aan. Zou ik zeggen.
Ook had het leuk geweest als elke vraag consequent zou eindigen met een vraagteken, de hokjes waar je 'ja' of 'nee' moet aanrkuisen netjes uitgelijnd onder elkaar stonden en niet zo willekeurig over het blad verspreid dat je het idee krijgt dat je de punten moet verbinden voor een leuk plaatje. En nog wat andere kleine dingen die de hele vragenlijst maken tot een document dat als ik dat zo zou inleveren op school er een hele mooie prop van gemaakt zou worden die ik vervolgens met grof geweld naar m'n hoofd geslingerd zou krijgen.
Al met al. Ik heb er zin an.
![]()
.