Inderdaad. En als je de peiling van TNS NIPO ernaast legt word je helemaal gek: daar staat CDA nog op 39 zetels.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Nog opvallender is de tegenovergestelde bewegingen van resp. SP en VVD in beide peilingen.
Zelfs jij kreeg stemadvies CDA bij de stemwijzer, dus je zou blij moeten zijnquote:Op zondag 22 oktober 2006 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Zonder aanslagen, lijken uit kast, schandalen etc is de verkiezingen wat mij betreft een gelopen race:
CDA wint: Balkenende weer premier....
Dat kan niet. Wat de peilingen ook zeggen, het is zeker dat het linkse en het rechtse blok in omvang weinig zullen veranderen. De kloof tussen links en rechts is momenteel zo groot dat weinig mensen zullen overstappen. Op dit moment is het rechtse blok iets groter dan het linkse, maar allebei zijn ze niet groot genoeg om te regeren.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Het gaat de goede kant op nu moet de VVD nog wat stijgen en een CDA / VVD kabinet kan er komen.
Maar wat zou er moeten gebeuren om deze beweging in te zetten?
Welnee, ik heb genoeg posts van EchtGaaf gelezen om te kunnen zeggen dat hij links is. Een advies van die oversimpele stemwijzer kan daar geen verandering in brengen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:26 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Zelfs jij kreeg stemadvies CDA bij de stemwijzer, dus je zou blij moeten zijn![]()
Dat klopt. Maar weet je hoe dat komt dat ik dat advies kreeg:quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:26 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Zelfs jij kreeg stemadvies CDA bij de stemwijzer, dus je zou blij moeten zijn![]()
Dat klopt. Ik ben gelukkig heel eigenwijs zodat het naast mij neerleggen van adviezen zo ongeveer een kernkwaliteit van mij is geworden..........quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:44 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Welnee, ik heb genoeg posts van EchtGaaf gelezen om te kunnen zeggen dat hij links is. Een advies van die oversimpele stemwijzer kan daar geen verandering in brengen.
Zeker, Genverbrander. Ik hoop dat er juist veel meer sociale thema's aan de orde komen. Overigens er schiet bij iets te binnen. Ik heb ergens een andere stemwijzer ontdekt. Ik open daarover een nieuwe topic. Ja, ja, alles voor het goede doel, he?quote:Binnenkort komt de KiesKompas uit, die schijnt wat diepgaander te zijn dan de stemwijzer, ik denk dat die dan ook een betrouwbaardere uitslag zal geven. En dan zul je zien dat EchtGaaf gewoon alle linkse partijen bovenaan heeft staan.![]()
Laten we het hopen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Zonder aanslagen, lijken uit kast, schandalen etc is de verkiezingen wat mij betreft een gelopen race:
CDA wint: Balenende weer premier....
die kans is ook niet zo groot......(lees klein).quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:54 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Maar welke lijken en schandalen zouden er nog kunnen komen? Ik zou er zo geen weten
Kun je iets duiderlijker kleuren gebruiken?quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:29 schreef Genverbrander het volgende:
De grafieken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier blijkt dus ook weer de enorme verschillen tussen de peilingen: in de ene is een winst te zien voor het CDA, in de ander een verlies voor de PvdA.
ik zou wel willen, maar dat klote-excel werkt niet echt mee.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Kun je iets duiderlijker kleuren gebruiken?
De kleuren zijn niet helemaal logisch gekozen, maar ik wil wel Genverbrander gaarne complimenteren voor de overzichten die erg duidelijk zijn..quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Kun je iets duiderlijker kleuren gebruiken?
Mooi zo. Tja, plaatjes zeggen veel meer dan duizend woorden....Ziet er gewoon goed uit. Tja, elk instrument tbv analyse juich ik van harte toe.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:33 schreef Genverbrander het volgende:
Dank EchtGaaf.
Ik heb de kleuren zojuist wat aangepast en duidelijker gemaakt, vanaf nu zullen de grafieken dus een stuk beter zijn.Morgen komt de TNS NIPO van afgelopen week uit en dan zet ik ze nog eens alledrie onder elkaar.
Waar is dat topic dan?quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Overigens er schiet bij iets te binnen. Ik heb ergens een andere stemwijzer ontdekt. Ik open daarover een nieuwe topic. Ja, ja, alles voor het goede doel, he?![]()
Leuk en aardig grafiekje maar dat zegt vrij weinig. Zet dat eens af tegen de grafieken van overige partijen in dezelfde tijd.quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:52 schreef Genverbrander het volgende:
Even een prachtig grafiekje van Sidekick uit het andere topic dat het aantal zetels van Wilders aangeeft na de weken van de moord op Van Gogh:
[afbeelding]
Zoiets kan natuurlijk ook een grote invloed hebben op de uitslag. Als er voor de verkiezingen nog een dergelijk incident plaatsvindt zal met name het CDA de klappen krijgen (verschuiving binnen het rechtse blok).
Zie hier:quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:54 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Leuk en aardig grafiekje maar dat zegt vrij weinig. Zet dat eens af tegen de grafieken van overige partijen in dezelfde tijd.
Het legde de PvdA blijkbaar ook geen windeieren als ik de grafiek bekijk.quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:05 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Zie hier:
[afbeelding]
Je ziet dat Wilders voor korte tijd de tweede partij van het land was.
Die is van Maurice de Hond.quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het legde de PvdA blijkbaar ook geen windeieren als ik de grafiek bekijk.
Van wie is die peiling eigenlijk?
Hmm die dient dus met een zeer grote korrel zout bekeken te worden.quote:
Volgens mij kijk je bij de verkeerde datum dan.quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:11 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het legde de PvdA blijkbaar ook geen windeieren als ik de grafiek bekijk.
Ja, dit leer je in het eerste jaar van de Havoquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Maakt het natuurlijk nog wel uit waar je peilt. Als je hier in Noordoost-Friesland peilt komt het CDA op 75 zetels en de SP op 4 ofzo. In Amsterdam is dit heel anders.
Nou, als je ziet hoever Mauroce de Hond er soms naast zit met z'n peilingen dan moeten we daar ernstig aan twijfelen.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:12 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja, dit leer je in het eerste jaar van de Havo![]()
oftewel - Ik denk dat Maurice de Hond dit wel doorheeft
![]()
Die hoge positie van de CU bij TNS-NIPO valt me ook nogal op.quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:08 schreef Genverbrander het volgende:
Heel vreemd hoor, dit enorme verschil tussen TNS NIPO en de andere peilingen! Er is eigenlijk geen enkele reden om aan te nemen dat TNS-NIPO er naast zit. Hun uitslag klopte bij de vorige verkiezingen ook aardig en ze onderzoeken wekelijks onder een zeer grote groep proefpersonen (2000).
Je mag toch verwachten dat ze hier in alledrie de peilingen rekening mee houden.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:15 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nou, als je ziet hoever Mauroce de Hond er soms naast zit met z'n peilingen dan moeten we daar ernstig aan twijfelen.![]()
Dat slaat echt nergens op. Hoe kan de LPF ineens groter zijn dan Wilders en Pastors. Daar geloof ik helemaal niks van. Dat klein rechts kaalgevreten wordt is overigens een logisch verschijnsel. Wat wel vreemd is, is dat dit op links niet gebeurd. Dat werkt nadelig voor de PvdA.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:27 schreef Kozzmic het volgende:
De SP is bezig met een enorme opmars, voor de tweede achtereenvolgende week drie zetels erbij bij Interview/NSS: http://teletekst.nos.nl/tekst/377-02.html
Iemand een idee waarop dat gebaseerd kan zijn?
Klein rechts wordt helemaal kaalgevreten; Wilders en Pastors op 0 zetels, CU nog maar op 4 en SGP één eraf naar 2. De LPF daarentegen opeens weer op 1!
[afbeelding]
Inderdaad. Vind ik ook raar moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:49 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dat slaat echt nergens op. Hoe kan de LPF ineens groter zijn dan Wilders en Pastors. Daar geloof ik helemaal niks van.
Denk je echt dat het iets uitmaakt? Er zijn twee mogelijkheden:quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:01 schreef Genverbrander het volgende:
Het gat tussen PvdA en CDA is nu echt geslagen...ik heb steeds minder vertrouwen in een goeie afloop.
![]()
Ik kan er nog steeds niet over uit... CDA op 47 zetels, wie had dat een jaar geleden durven denken?![]()
Nou dat lijkt me wat overdreven maar een zetel of 2, 3 zag ik er toch wel zitten. Nu zou hij helemaal uit de Kamer verdwijnen. Dat lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, net alsof deLPF
ooit nog een zetel zal halen. Als die brandende bussen in Frankrijk leiden tot de slag om de voorsteden #2 haalt Wilders straks met gemak 10 zetels. [afbeelding]
Mooie peiling idd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:01 schreef Genverbrander het volgende:
Het gat tussen PvdA en CDA is nu echt geslagen...ik heb steeds minder vertrouwen in een goeie afloop.
![]()
Ik kan er nog steeds niet over uit... CDA op 47 zetels, wie had dat een jaar geleden durven denken?![]()
Geloof je dat echt? ALs het er op aankomt, zit de CU er bij.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:22 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Een rechtse coalitie is onmogelijk omdat zowel CDA als VVD niet meer met een derde partij erbij willen regeren.
Ik denk dat de VVD nu wel ongeveer op het minimum zit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:13 schreef Jurgen21 het volgende:
Mooie peiling idd.![]()
Nu al drie zetels voorsprong op de PvdA. Ik stel voor dat Balkenende nog vier á vijf zetels bij Rutte wegsnoept en daarmee 51 á 52 zetels haalt. Dan moet het CDA toch kunnen winnen van de PvdA, die in de laatste weken nog weer zetels zal winnen ten kosten van de SP.
Nee hoor, als Bos de komende weken weer stijgt zal de VVD nog zetels gaan kwijtraken. Dat is geen probleem voor die partij, want we krijgen gewoon een kabinet CDA/VVD/CU. Daarin zal Balkenende de VVD wel belonen voor de offers die de partij heeft gebracht. In plaats van vier krijgt men vijf ministerspostenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD nu wel ongeveer op het minimum zit.
Dat Rutte afsnoepen valt wel mee denk ik. PvdA kan wel snoepen van de SP. Dat zal dus een nek-aan-nekrace worden tussen CDA en PvdA. Zal grappig worden als ze gelijk eindigen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 22:13 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Mooie peiling idd.![]()
Nu al drie zetels voorsprong op de PvdA. Ik stel voor dat Balkenende nog vier á vijf zetels bij Rutte wegsnoept en daarmee 51 á 52 zetels haalt. Dan moet het CDA toch kunnen winnen van de PvdA, die in de laatste weken nog weer zetels zal winnen ten kosten van de SP.
Kan je nu al niet tegen je verliess !! whahah CDA roeleert !quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:05 schreef rebel6 het volgende:
De walgelijke CDA-campagne vol leugens, onterechte ophemeling van een mislukte premier en persoonlijke aanvallen op Bos begint z'n vruchten af te werpen.
Oh ja, dat was ik even vergeten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:08 schreef feessie het volgende:
[..]
Kan je nu al niet tegen je verliess !! whahah CDA roeleert !![]()
De partij die het meest liegt en draait, zie Aboutaleb, en eigenlijk alleen maar bezig is met een persoonlijkheidscultus rond de Grote Leider, is de PvdA.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:05 schreef rebel6 het volgende:
De walgelijke CDA-campagne vol leugens, onterechte ophemeling van een mislukte premier en persoonlijke aanvallen op Bos begint z'n vruchten af te werpen.
Idd, als Bos straks verliest en de politiek verlaat is de PvdA een partij zonder leiding, zonder koers en zonder ideeën.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De partij die het meest liegt en draait, zie Aboutaleb, en eigenlijk alleen maar bezig is met een persoonlijkheidscultus rond de Grote Leider, is de PvdA.
1.Werkloosheid daalt nog steeds , dus daar maak ik me niet druk over.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:20 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Oh ja, dat was ik even vergeten.
Omdat de Pvda kut is, is het CDA automatisch cool.
Ik spreek jou nog wel als CDA/VVD de grenzen openzetten voor hogeropgeleiden, de huren sterk stijgen en jij je straks blauw betaalt aan energie, zorgpremies en gemeentelasten en bij werkloosheid asperges mag gaan steken voor minder dan het minimumloon.
Bij het CDA is die persoonlijkheidscultus rondom JPB een stuk erger.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De partij die het meest liegt en draait, zie Aboutaleb, en eigenlijk alleen maar bezig is met een persoonlijkheidscultus rond de Grote Leider, is de PvdA.
Maar dat weten de mensen wel en dus zullen ze daar rekening mee houden in beoordeling. Balkenende heeft eigenlijk in de debatten een groot voordeel: als hij het slecht doet nemen de mensen hem dat niet kwalijk (want hij is immers niet zo welbespraakt) en als hij het goed doet denken de mensen: zie je nou wel, ook dat heeft hij geleerd de afgelopen vier jaar.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:43 schreef dwergplaneet het volgende:
Voor het CDA is het afwachten tot de debatten. Voorheen was het altijd Maxime Verhagen die namens het CDA de debatten deed. Maar nu moet Jan-Peter Balkenende laten zien wat hij waard is. En qua welbespraaktheid schat ik Jan-Peter Balkenende een stuk lager in dan Maxime Verhagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |