Die bij de afrit ouderkerk aan de amstel. Deze is bij de aanleg van de A9 al berekend op de A3 en is tegenwoordig nogsteeds aanwezig..quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:39 schreef qltel het volgende:
Over welk ongebruikt klaverblad in de A9 hebben ze het hier?
Afrit nr. 4. Als je het bekijkt via Google Earth zie je duidelijk een vorm van een klaverblad.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:39 schreef qltel het volgende:
Over welk ongebruikt klaverblad in de A9 hebben ze het hier?
Ik gok ergens op de A20, waarschijnlijk bij Gouda, bij het knooppunt met de A12.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:49 schreef Xcalibur het volgende:
interessant project... waar zou dit bij Rotterdam moeten aansluiten?
die is inmiddels aangepast (afrit ouderkerk vanaf badhoevedorp richting holendrecht).quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:40 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Die bij de afrit ouderkerk aan de amstel. Deze is bij de aanleg van de A9 al berekend op de A3 en is tegenwoordig nogsteeds aanwezig..
Maar wat is oer-Hollands precies?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:04 schreef Hallulama het volgende:
En eeh, en eeh, hoe zit 't met het groen dan, de weilanden, de oer-Holandsche uitzichten, gaan die er allemaal aan, of gaan we het zooitje door een tunnel jassen ?
Idd ben ook erg benieuwd naar het trace.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:49 schreef Xcalibur het volgende:
interessant project... waar zou dit bij Rotterdam moeten aansluiten?
kan iemand het traject niet even painten ofzo?![]()
Dit lost alleen weinig op.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik gok ergens op de A20, waarschijnlijk bij Gouda, bij het knooppunt met de A12.
Van mij mogen ze 'm morgen uitrollen. Samen met de A4 dwars door midden delfland
Vlak, uitgestrekt, groen, knotwilgen, water, dijken, koeien, molens, en sinds kort ook vangrailsquote:
En voor die milieulobie betaal jij ook nog eens belastingenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:12 schreef pieter_pontiac het volgende:
Die milieu-lobby moet eens stevig in elkaar getrimt worden met hun eeuwige dwarsliggen.
Tussen 6 en 19u massaal in de file staan op een wegennet uit het jaar 0, dát is goed voor het milieu![]()
Veel mensen uit rotterdam en capelle gaan nu binnendoor richting A-12 omdat de A-13 compleet vast staat.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 00:32 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dit lost alleen weinig op.
De A12 en A20 staan daar al helemaal vol.
Dan moeten ze deze beide snelwegen wel verbreden, dan is het wel een verbetering, maar er rechtstreeks op aansluiten lost weinig op.
De A12 en A20 worden dan nog drukker en de A4 en A13 worden rustiger. (Vind ik eigenlijk niet erg, want ik moet over beide)
Leg me dan even uit waarom er in sommige streken nep bos wordt aangelegd, zoals tussen Lekkerkerk en Krimpen a/d IJssel. Verder ontgaat me even hoeveel van dat landschap er verloren zou gaan door die snelweg.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 01:37 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Vlak, uitgestrekt, groen, knotwilgen, water, dijken, koeien, molens, en sinds kort ook vangrails
De A4 stopt in Rijswijk... en begint dan weer bij Schiedam...en stopt weer bij de aansluiting op de ringweg zuid...en begint dan weer in Bergen op Zoom...en gaat dan over in de A12.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Mijn buurman heet a3
Waardeloos plan, we hebben al de A4 die A'dam en R'dam rechtstreeks met elkaar verbindt.
De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De A4 stopt in Rijswijk... en begint dan weer bij Schiedam...en stopt weer bij de aansluiting op de ringweg zuid...en begint dan weer in Bergen op Zoom...en gaat dan over in de A12.
De A4 is geen rijksweg, maar een scheurrand - - - - - -
a. Bron?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:35 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.
En wat mij betreft pleuren we onder dit soort natuurgebieden alles in tunnels hoor. De extra kosten verdien je wel terug met de impulsen voor de economie.quote:Na weer enige jaren verder praten gaf Minister Peijs aan de knoop definitief door te willen gaan hakken. Op 26 juni 2006 werd een convenant ondertekend over de uitvoeringvariant, waarbij de weg grotendeels verdiept wordt aangelegd, en de aanleg in 2008 start. De kosten zijn inmiddels opgelopen naar ¤ 641 miljoen.
De gemeenten Schiedam en Vlaardingen gaven direct aan zich niet gebonden te voelen aan het convenant, en na de val van het kabinet Balkenende-II lijkt het dossier weer even te rusten.
Het is dus nog altijd ongewis wanneer de weg wordt aangelegd.
Zo, jij mag niet meer meelullen! Een beetje totaal foute info geven.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:35 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.
Verhoging benzine accijns? Que..? Volgens mij ben jij de enige in Nederland die niet flauwvalt tijdens het bekijken van de "prijs-per-liter" bordjes het tanken.. Moeten die prijzen en marges nog absurder worden? Beter onderzoekt men dan alternatieve, minder vervuielnde brandstoffen beter, steek daar dan als overheid meer geld in of zo, in plaats van het opgehaalde accijnsgeld te gebruiken om andere gaten in de begroting op te vullen. Of rijd jij auto van de zaak, de baas betaalt je diesel wel?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Mijn buurman heet a3
Afschaffen van de overdrachtsbelasting, rekeningrijden en forse verhoging van de benzineaccijns zijn veel beter voor de doorstroming dan elk jaar een nieuwe snelweg.
Verder alles goed?quote:Op zondag 15 oktober 2006 10:19 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Verhoging benzine accijns? Que..? Volgens mij ben jij de enige in Nederland die niet flauwvalt tijdens het bekijken van de "prijs-per-liter" bordjes het tanken.. Moeten die prijzen en marges nog absurder worden? Beter onderzoekt men dan alternatieve, minder vervuielnde brandstoffen beter, steek daar dan als overheid meer geld in of zo, in plaats van het opgehaalde accijnsgeld te gebruiken om andere gaten in de begroting op te vullen. Of rijd jij auto van de zaak, de baas betaalt je diesel wel?
Ik zeg, inderdaad, zoals al meer geopperd, meer tunnelen. Het is toch van de zotte dat Peijs uitspraken doet als: "Misschien is het handig om de spitsstroken bij de randstad te openen buiten de spits om het toenemende verkeer het hoofd te bieden.." WTF, toenemend verkeer denk ik dan. Kom eens van je pluche af en doe eens een stap in de echter wereld. Kom maar, toe dan..! HET STAAT OVERAL AL JAREN VAST MUTS!!!einzlollerzwei!!1!
Feit is dat Nederland (en dan vooral Brabant, waar ondergetekende woont) massaal te kampen heeft van de luchtvervuiling uit het Ruhrgebeid en grotere industriegebeiden, juist uit andere landen vooral, waaronder bijvoorbeeld ook Antwerpen. Maar nee, Nederland moet weer haantje de voorste zijn op het gebied van vervuiling. Wel de mensen blauw laten betalen aan accijns, EU lidmaatschap (haantje de voorste, een zetel willen kopen binnen de EU waar we nu nog steeds voor betalen, bedankt Lubbers!), wegenbelasting, BPM e.d., maar ondertussen wel maken dat de luchtvervuiling niet toeneemt, en daarmee de bereikbaarheid van de grotere steden. Beslissingen over uitbreiding van het wegennet jarenlang laten dwarsbomen door geitenwollensokkenfiguren terwijl de burger zich blauw betaalt om elke dag overal vast te staan. Waarom kan het in omliggende landen allemaal wel dan, zonder dat iederen zich blauw betaalt? Meer tunnelen en een paar van die geitenwollensokkenfiguren een nekschot geven, dat is wat ik zeg.
Niks mis met geven om de natuur, maar waarom moet in Nederland ecologisch belang en economisch belang (en vice versa) elkaar altijd in de weg zitten? Enigzins pogen een balans te vinden zou wel zo fair zijn t.o.v. de burgers.
Jups!quote:
Amen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 10:19 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Verhoging benzine accijns? Que..? Volgens mij ben jij de enige in Nederland die niet flauwvalt tijdens het bekijken van de "prijs-per-liter" bordjes het tanken.. Moeten die prijzen en marges nog absurder worden? Beter onderzoekt men dan alternatieve, minder vervuielnde brandstoffen beter, steek daar dan als overheid meer geld in of zo, in plaats van het opgehaalde accijnsgeld te gebruiken om andere gaten in de begroting op te vullen. Of rijd jij auto van de zaak, de baas betaalt je diesel wel?
Ik zeg, inderdaad, zoals al meer geopperd, meer tunnelen. Het is toch van de zotte dat Peijs uitspraken doet als: "Misschien is het handig om de spitsstroken bij de randstad te openen buiten de spits om het toenemende verkeer het hoofd te bieden.." WTF, toenemend verkeer denk ik dan. Kom eens van je pluche af en doe eens een stap in de echter wereld. Kom maar, toe dan..! HET STAAT OVERAL AL JAREN VAST MUTS!!!einzlollerzwei!!1!
Feit is dat Nederland (en dan vooral Brabant, waar ondergetekende woont) massaal te kampen heeft van de luchtvervuiling uit het Ruhrgebeid en grotere industriegebeiden, juist uit andere landen vooral, waaronder bijvoorbeeld ook Antwerpen. Maar nee, Nederland moet weer haantje de voorste zijn op het gebied van vervuiling. Wel de mensen blauw laten betalen aan accijns, EU lidmaatschap (haantje de voorste, een zetel willen kopen binnen de EU waar we nu nog steeds voor betalen, bedankt Lubbers!), wegenbelasting, BPM e.d., maar ondertussen wel maken dat de luchtvervuiling niet toeneemt, en daarmee de bereikbaarheid van de grotere steden. Beslissingen over uitbreiding van het wegennet jarenlang laten dwarsbomen door geitenwollensokkenfiguren terwijl de burger zich blauw betaalt om elke dag overal vast te staan. Waarom kan het in omliggende landen allemaal wel dan, zonder dat iederen zich blauw betaalt? Meer tunnelen en een paar van die geitenwollensokkenfiguren een nekschot geven, dat is wat ik zeg.
Niks mis met geven om de natuur, maar waarom moet in Nederland ecologisch belang en economisch belang (en vice versa) elkaar altijd in de weg zitten? Enigzins pogen een balans te vinden zou wel zo fair zijn t.o.v. de burgers.
Wij hebben itt andere Europese landen geen ruimte meer. We zijn VOL. Moet heel Nederland dan geasfalteerd zijn? Het is van de zotte dat er elke dag een complete volksverhuizing in NL plaatsvindt. Heel Flevoland werkt in Amsterdam, duizenden Amsterdammers gaan dagelijks naar Rotterdam om te werken. Uit het hele land komen duizenden ambtenaren en bestuurders naar Den Haag.quote:
Dan gaat heel Oostelijk nederland failliet en worden de woningen in de randstad compleet onbetaalbaar.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Wij hebben itt andere Europese landen geen ruimte meer. We zijn VOL. Moet heel Nederland dan geasfalteerd zijn? Het is van de zotte dat er elke dag een complete volksverhuizing in NL plaatsvindt. Heel Flevoland werkt in Amsterdam, duizenden Amsterdammers gaan dagelijks naar Rotterdam om te werken. Uit het hele land komen duizenden ambtenaren en bestuurders naar Den Haag.
Als er rekeningrijden wordt ingevoerd en dat flink duur wordt gaan mensen vanzelf wel dichter bij hun werk wonen of dichter bij hun huis werken.
Ohw grow up, denk je dat er genoeg woonruimte is in de randstad?quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Als er rekeningrijden wordt ingevoerd en dat flink duur wordt gaan mensen vanzelf wel dichter bij hun werk wonen of dichter bij hun huis werken.
Heel Nederland geasfalteerd? Heb je wel eens om je heen gekeken, hoeveel weilanden er niet nutteloos in de regen liggen? Hoeveel zogenaamd natuurgebied (het Groen Hart) zo'n dodelijk saaie polder is waar een mens accute depressiviteit van ontwikkeld?quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Wij hebben itt andere Europese landen geen ruimte meer. We zijn VOL. Moet heel Nederland dan geasfalteerd zijn? Het is van de zotte dat er elke dag een complete volksverhuizing in NL plaatsvindt. Heel Flevoland werkt in Amsterdam, duizenden Amsterdammers gaan dagelijks naar Rotterdam om te werken. Uit het hele land komen duizenden ambtenaren en bestuurders naar Den Haag.
Als er rekeningrijden wordt ingevoerd en dat flink duur wordt gaan mensen vanzelf wel dichter bij hun werk wonen of dichter bij hun huis werken.
quote:We stellen vast dat België nu al het dichtste wegennet heeft per km² en per inwoner in Europa (zie tabel onderaan).
bron
quote:Conclusie: in Nederland heeft een groter gedeelte van de snelwegen een zodanig grote verkeersdrukte dat daar de kans op congestie groter is. Hierdoor is de kwetsbaarheid van het netwerk groter dan in omliggende landen.
bron
Nog zo'n leuke ja.. Als alternatief.quote:
Hmm.. Misschien is het toch een efficiency probleem.. Als dat werkelijk zo is, hoe kan het dan dat het hier elke dag zo'n puinhoop is? Bad judgement over and again?quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Nederland heeft trouwens in vergelijking met bv Belgie heel weinig wegen:
Eh nee, het is zo'n puinhoop doordat we minder wegen hebben en die wegen die we hebben meer onder druk staan dan in de ons omringende landen. Zo moeilijk was mijn post toch niet te interpreteren dacht ikquote:Op zondag 15 oktober 2006 12:22 schreef neo2000 het volgende:
Hmm.. Misschien is het toch een efficiency probleem.. Als dat werkelijk zo is, hoe kan het dan dat het hier elke dag zo'n puinhoop is? Bad judgement over and again?
quote:Nederland heeft minder infrastructuur voor trein, tram en metro dan omliggende landen.
Gebruik van bus en trein is vergelijkbaar met omliggende landen; gebruik van tram en metro is relatief laag (Eurostat). Gezien de hoge dichtheid van bevolking en auto’s per oppervlakte is de infrastructuur voor trein, tram en metro in stedelijk Nederland aan de lage kant.
Helaas wordt het dan weer vrij prijzig gok ik en is het voor een particiliere partij niet zo heel interessant om het allemaal aan te leggen, betalen en exploiteren.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:45 schreef dVTB het volgende:
Er zal toch iets moeten gebeuren om de mobiliteit te verbeteren. Een A3 lijkt me een serieuze optie. Gewoon op een milieuvriendelijke manier aanleggen, door bijvoorbeeld een gedeelte ondergronds te leggen, zodat er voldoende wildwissels zijn enzo.
Welk wild? Het zijn de hooge Veluwe niet.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:45 schreef dVTB het volgende:
Er zal toch iets moeten gebeuren om de mobiliteit te verbeteren. Een A3 lijkt me een serieuze optie. Gewoon op een milieuvriendelijke manier aanleggen, door bijvoorbeeld een gedeelte ondergronds te leggen, zodat er voldoende wildwissels zijn enzo.
Mis hier in de buurt dan toch behoorlijk wat wegenquote:Op zondag 15 oktober 2006 18:43 schreef Kadesh het volgende:
Als ik dit kaartje bekijk lopen we nogal achter.
[afbeelding]
Let voorop op het woordje 'al'quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:35 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.
Daar heeft de overheid toch echt zelf voor gezorgd door de huizenprijzen in de steden vreselijk op te laten lopen, door vinexlokatie te bouwen buiten de steden en door industriegebieden aan te wijzen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Wij hebben itt andere Europese landen geen ruimte meer. We zijn VOL. Moet heel Nederland dan geasfalteerd zijn? Het is van de zotte dat er elke dag een complete volksverhuizing in NL plaatsvindt. Heel Flevoland werkt in Amsterdam, duizenden Amsterdammers gaan dagelijks naar Rotterdam om te werken. Uit het hele land komen duizenden ambtenaren en bestuurders naar Den Haag.
Als er rekeningrijden wordt ingevoerd en dat flink duur wordt gaan mensen vanzelf wel dichter bij hun werk wonen of dichter bij hun huis werken.
Het grappige van dit kaartje is dat bij de A4 tussen Den Haag en Schiedam het al 30 jaar ontbrekende stukje er al op staat, en het al aangelegde stukje nog als aan te leggen staat aangegeven.....quote:Op zondag 15 oktober 2006 18:43 schreef Kadesh het volgende:
Als ik dit kaartje bekijk lopen we nogal achter.
[afbeelding]
Dan heb je niet echt goed nagedacht. Dat is natuurlijk wel heeeeel simpel denken natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gewoon in de plaats gaan wonen waar je werkt.
Problem solved.
Als die A3 ooit gerealiseerd zou worden, zou het echt de aorta van Nederland worden. Wat denk je van al het vrachtverkeer?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:44 schreef highway101 het volgende:
Dat rapport is al van 2004, oud nieuws dus, maar het duikelt nog regelmatig op. Een betere oplossing is de A4 aanleggen, 7000 meter tussen Delft en knooppunt Kethelplein.
Een A3 dwars door het zogenaamde "Groene Hart" is met de huidige invloed van allerlei groene groeperingen ondenkbaar. Overigens wordt door diezelfde groeperingen de bouw van de A4 al sinds de jaren 60 opgehouden. Het dijklichaam ligt er zelfs al! (zie Google Earth).
Mij lukt het wel. Stel, je hebt een baan in Amsterdam en verhuist uit vrije wil naar Almere, moet je toch niet gek opkijken dat je in de file staat ?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Gaan wonen waar je werkt.... leuk idee enzo, maar in de praktijk werkt dat natuurlijk niet.
Kun jij een huis betalen in Amsterdam dan?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mij lukt het wel. Stel, je hebt een baan in Amsterdam en verhuist uit vrije wil naar Almere, moet je toch niet gek opkijken dat je in de file staat ?
- rechtse fokkertje modus -quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kun jij een huis betalen in Amsterdam dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |