abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42650036
Aannemer BAM heeft op eigen initiatief een studierapport bij Rijkswaterstaat ingediend voor (alsnog) de aanleg van de A3, als rechtstreekse verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam, die de verkeersdruk in de randstad zou ontlasten. In de zestiger jaren werd met die aanleg begonnen, maar onder druk van de milieulobby (die tegen doorsnijding van het Groen Hart was) verdween het project van de politieke agenda. Het gedeelte van het tracé in Amstelveen is intussen goeddeels volgebouwd. Amstelveen heeft toch maar even het rapport opgevraagd, omdat het tenslotte ook over het grondgebied van de gemeente gaat. BAM heeft twee varianten uitgewerkt, waarvan er een door de Bovenkerkerpolder zou lopen een aansluiten bij het destijds al gemaakte klaverblad. Amstelveen wil de polder groen houden en gelooft overigens niet dat een A3 de mobiliteitsproblemen in de randstad zal oplossen.


Ik denk dat een snelweg A3 die Amsterdam en Rotterdam direct verbindt zeer wenselijk zou zijn. Het verkort de reistijd en bespaart veel fileleed.
Rond Amsterdam zou de Europaboulevard aansluiten op de A3 die via Amstelveen en het oude klaverblad van de A9 richting Rotterdam zou gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door KonnieKipke op 13-10-2006 19:03:34 ]
pi_42650201
Heb je nog meer gegevens? Wordt de weg in een tunnel aangelegd bijvoorbeeld?
pi_42650300
De Koninklijke BAM Groep bv heeft in een studierapport, dat inmiddels is aangeboden aan directeur-generaal B. Keijts van Rijkswaterstaat, de rijksweg A3 als tolweg nieuw leven ingeblazen. Een deel van het tracé loopt door Amstelveen.

Een van de twee varianten, het zogenoemde 'oosttracé', kan forse consequenties hebben voor deze gemeente. De variant loopt door de Bovenkerkerpolder en sluit aan op het bestaande, ongebruikte 'klaverblad' van de rijksweg A9.

Het Amstelveense college van B en W noemt de eventuele gevolgen voor de gemeente „ingrijpend." „Wij zijn van mening dat in dit deel van de randstad structurele maatregelen ten aanzien van de infrastructuur genomen moeten worden. Daarbij betwijfelen wij of het A3-tracé voor de mobiliteitsproblemen in dit deel van Nederland een oplossing biedt." B en W, die bij vervolgoverleg over dit onderwerp betrokken willen worden, schrijven dit in een brief aan BAM.

De rijksweg A3 zou als 'nieuwe' rechtstreekse weg tussen Rotterdam en Amsterdam de verkeersdruk in de randstad kunnen ontlasten. In de jaren zestig van de vorige eeuw begon de rijksoverheid met de aanleg van deze rijksweg. Het ongebruikte klaverblad van de A9 in Amstelveen herinnert hier nog aan. Onder druk van de sterke milieulobby in de jaren zeventig verdween de A3, door het Groene Hart, echter alsnog van de politieke agenda.

De aannemer/ ontwikkelaar BAM heeft op 'eigen initiatief' (titel van de procedure én van het rapport) de studie naar de rijksweg A3 uitgewerkt in het rapport. Doel is dat bouwbedrijven dynamische ideeën kunnen ontwikkelen die groot nu hebben voor de samenleving. Dergelijke plannen hoeven, net als diverse buitenlandse voorbeelden, niet per definitie vanuit de overheid te komen.

De naam symboliseert de pro-actieve houding, het maatschappelijk meedenken en de innovatieve bijdrage vanuit de private sector bij het vervullen van (infrastructurele) maatschappelijke behoeften. E.I. heeft de bedoeling een aanjager zijn voor nieuw beleid.
„De planning van een van een snelweg dwars door het Groene Hart is onlosmakelijk verbonden met tal van milieutechnische afwegingen," aldus BAM in het rapport. „Wegen de kosten van technische oplossingen voor ingrepen in de natuur nog op tegen de uiteindelijke meerwaarde van het project?"

BAM beschrijft in het rapport twee varianten, de oostelijke en westelijke variant.
De oostelijke variant sluit het meest aan bii het vooreenomen tracé van de A3 uit de jaren zestig. Deze variant buigt vanaf de Nieuwkoopseweg/ Achttienkavels ten zuiden van Zevenhoven onder de dijk door. Via een tunnel gaat het tracé onder de bovenlanden (Kromme Mijdrecht) door en komt uit bij de polder de Derde Bedijking.

Daar blijft het tracé aan de westzijde van Mijdrecht en zoekt aansluiting op de N201. De A3 sluit aan op de N201 ter hoogte van het startpunt van de omgelegde N201 (omlegging Uithoorn).

De omgelegde N201 wordt gevolgd en zal opgewaardeerd moeten worden naar een autosnelweg. De A3 verlaat het tracé van de N201 net vóór de Amstel, om deze vervolgens te kruisen. Daarna sluit het tracé via de oostzijde van de Bovenkerkerpolder, tussen Amstelveen en de Amstel, aan op de huidige op/ afrit Ouderkerk aan de Amstel van de A9.

Ten opzichte van de oostelijke variant is de westelijke variant meer gericht op de economische ontwikkelingen ten zuiden van Schiphol en rond Aalsmeer. Deze variant kan de ontwikkelingen rond Schiphol en Aalsmeer wellicht versterken.

Deze gedachte sluit ook aan bij een lopende studie naar de verlenging van de A5 in noordelijke richting, de zogenoemde Westrandweg. Gecombineerd met deze Westrandweg maakt dit tracé alternatief het zuiden, het westen en het noorden van Amsterdam goed bereikbaar. Tussen de Nieuwkoopseweg/ Achttienkavels en de A4 zijn twee tunnels in het tracé opgenomen.

Een eerste tunnel gaat onder de Amstel en haar bovenlanden door. Een tweede tunnel loopt vanaf het fort bij Kudelstaart onder de Westeinderplassen door om ten noordwesten van Aalsmeer ter hoogte van de N201 weer boven te komen. Daar sluit de A3 aan op de omgelegde N201 en volgt dit tracé om vervolgens rechtstreeks op de A4 aan te sluiten.
pi_42650737
lijkt mij een goed plan de verkeersdruke wordt zo een groot stuk verlaagd
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:29:44 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_42650894
't had nog interessanter geweest als de financiëring ook particulier zou worden geregeld; tolpoortjes erop en dan kan 't nog best interessant zijn om te exploiteren en het is bovendien niet afhankelijk van trage beslissingen van de rijksoverhoud, behoudens de vergunningen natuurlijk.

een hoop bedrijven zouden wel aandeelhouder van zo'n initiatief willen worden denk ik, zeker de bedrijven die er direct wat mee opschieten; bij eindhoven hebben ze ook op- en afritten door bedrijven laten betalen en rijden er ook OV-lijnen rond speciaal voor bedrijven als ASML en Philips.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:39:12 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_42651149
Over welk ongebruikt klaverblad in de A9 hebben ze het hier?
pi_42651187
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:39 schreef qltel het volgende:
Over welk ongebruikt klaverblad in de A9 hebben ze het hier?
Die bij de afrit ouderkerk aan de amstel. Deze is bij de aanleg van de A9 al berekend op de A3 en is tegenwoordig nogsteeds aanwezig..
pi_42651203
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:39 schreef qltel het volgende:
Over welk ongebruikt klaverblad in de A9 hebben ze het hier?
Afrit nr. 4. Als je het bekijkt via Google Earth zie je duidelijk een vorm van een klaverblad.
pi_42651507
interessant project... waar zou dit bij Rotterdam moeten aansluiten?
kan iemand het traject niet even painten ofzo?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:04:07 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42651952
En eeh, en eeh, hoe zit 't met het groen dan, de weilanden, de oer-Holandsche uitzichten, gaan die er allemaal aan, of gaan we het zooitje door een tunnel jassen ?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:05:32 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42651999
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:49 schreef Xcalibur het volgende:
interessant project... waar zou dit bij Rotterdam moeten aansluiten?
Ik gok ergens op de A20, waarschijnlijk bij Gouda, bij het knooppunt met de A12.
Van mij mogen ze 'm morgen uitrollen. Samen met de A4 dwars door midden delfland
pi_42652354
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:40 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Die bij de afrit ouderkerk aan de amstel. Deze is bij de aanleg van de A9 al berekend op de A3 en is tegenwoordig nogsteeds aanwezig..
die is inmiddels aangepast (afrit ouderkerk vanaf badhoevedorp richting holendrecht).
deze is inmiddels niet meer geschikt, en de grond die opgeofferd is, wordt reeds volgebouwd. kansloos dus.
pi_42652409
quote:
foto is inmiddels verouderd. de zuid afrit bestaat niet meer als zodanig.
pi_42654838
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:04 schreef Hallulama het volgende:
En eeh, en eeh, hoe zit 't met het groen dan, de weilanden, de oer-Holandsche uitzichten, gaan die er allemaal aan, of gaan we het zooitje door een tunnel jassen ?
Maar wat is oer-Hollands precies?
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:25:01 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42660535
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:49 schreef Xcalibur het volgende:
interessant project... waar zou dit bij Rotterdam moeten aansluiten?
kan iemand het traject niet even painten ofzo?
Idd ben ook erg benieuwd naar het trace.

Maar klinkt wel als een goed plan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:32:14 #17
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_42660718
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik gok ergens op de A20, waarschijnlijk bij Gouda, bij het knooppunt met de A12.
Van mij mogen ze 'm morgen uitrollen. Samen met de A4 dwars door midden delfland
Dit lost alleen weinig op.
De A12 en A20 staan daar al helemaal vol.
Dan moeten ze deze beide snelwegen wel verbreden, dan is het wel een verbetering, maar er rechtstreeks op aansluiten lost weinig op.
De A12 en A20 worden dan nog drukker en de A4 en A13 worden rustiger. (Vind ik eigenlijk niet erg, want ik moet over beide )
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:37:05 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42662531
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:29 schreef pingu_ het volgende:

Maar wat is oer-Hollands precies?
Vlak, uitgestrekt, groen, knotwilgen, water, dijken, koeien, molens, en sinds kort ook vangrails
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:12:31 #19
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_42678635
Die milieu-lobby moet eens stevig in elkaar getrimt worden met hun eeuwige dwarsliggen.
Tussen 6 en 19u massaal in de file staan op een wegennet uit het jaar 0, dát is goed voor het milieu
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:30:40 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42679138
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:12 schreef pieter_pontiac het volgende:
Die milieu-lobby moet eens stevig in elkaar getrimt worden met hun eeuwige dwarsliggen.
Tussen 6 en 19u massaal in de file staan op een wegennet uit het jaar 0, dát is goed voor het milieu
En voor die milieulobie betaal jij ook nog eens belastingen

Want denk je dat die zelf hun geld verdienen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:18:03 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42680649
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 00:32 schreef Knarf het volgende:

[..]

Dit lost alleen weinig op.
De A12 en A20 staan daar al helemaal vol.
Dan moeten ze deze beide snelwegen wel verbreden, dan is het wel een verbetering, maar er rechtstreeks op aansluiten lost weinig op.
De A12 en A20 worden dan nog drukker en de A4 en A13 worden rustiger. (Vind ik eigenlijk niet erg, want ik moet over beide )
Veel mensen uit rotterdam en capelle gaan nu binnendoor richting A-12 omdat de A-13 compleet vast staat.
Daarnaast zijn zowel A-12, A-13 en A-20 overbelast omdat al het verkeer vanaf Rotterdam en achterland over 1 van die wegen naar Amsterdam moet (Over den haag of over utrecht). Een rechtstreekse verbinding met Amsterdam zal sowieso zorgen voor meer ruimte op de wegen.
pi_42683280
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:37 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Vlak, uitgestrekt, groen, knotwilgen, water, dijken, koeien, molens, en sinds kort ook vangrails
Leg me dan even uit waarom er in sommige streken nep bos wordt aangelegd, zoals tussen Lekkerkerk en Krimpen a/d IJssel. Verder ontgaat me even hoeveel van dat landschap er verloren zou gaan door die snelweg.

Een beetje industrieterrein of woonwijk (hint: in Gouda blijft men maar bouwen) pakt meer ruimte van het Grone Hart in. Mijns inziens is het een stom begrip om woningbouw en verbetering van de infrastructuur tegen te houden.
pi_42683724
Mijn buurman heet a3
Waardeloos plan, we hebben al de A4 die A'dam en R'dam rechtstreeks met elkaar verbindt. Waaom niet meteen heel de randstad incl groene hart asfalteren, dan kan je altijd rechtstreeks naar je bestemming rijden.
Afschaffen van de overdrachtsbelasting, rekeningrijden en forse verhoging van de benzineaccijns zijn veel beter voor de doorstroming dan elk jaar een nieuwe snelweg.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:32:16 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42684099
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Mijn buurman heet a3
Waardeloos plan, we hebben al de A4 die A'dam en R'dam rechtstreeks met elkaar verbindt.
De A4 stopt in Rijswijk... en begint dan weer bij Schiedam...en stopt weer bij de aansluiting op de ringweg zuid...en begint dan weer in Bergen op Zoom...en gaat dan over in de A12.

De A4 is geen rijksweg, maar een scheurrand - - - - - -
pi_42684180
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De A4 stopt in Rijswijk... en begint dan weer bij Schiedam...en stopt weer bij de aansluiting op de ringweg zuid...en begint dan weer in Bergen op Zoom...en gaat dan over in de A12.

De A4 is geen rijksweg, maar een scheurrand - - - - - -
De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 oktober 2006 @ 09:25:26 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42691844
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:35 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.
a. Bron?
b. 'al'?!??? Daar zijn ze al een jaar of 50(!) over aan het lullen

Ow, mijn bron
quote:
Na weer enige jaren verder praten gaf Minister Peijs aan de knoop definitief door te willen gaan hakken. Op 26 juni 2006 werd een convenant ondertekend over de uitvoeringvariant, waarbij de weg grotendeels verdiept wordt aangelegd, en de aanleg in 2008 start. De kosten zijn inmiddels opgelopen naar ¤ 641 miljoen.

De gemeenten Schiedam en Vlaardingen gaven direct aan zich niet gebonden te voelen aan het convenant, en na de val van het kabinet Balkenende-II lijkt het dossier weer even te rusten.



Het is dus nog altijd ongewis wanneer de weg wordt aangelegd.
En wat mij betreft pleuren we onder dit soort natuurgebieden alles in tunnels hoor. De extra kosten verdien je wel terug met de impulsen voor de economie.
  zondag 15 oktober 2006 @ 09:35:53 #27
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_42691889
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:35 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.
Zo, jij mag niet meer meelullen! Een beetje totaal foute info geven.

Er is nog niets eens (echt) besloten dat het doorgaat. Er is wel een convenant tussen gemeenten en het Rijk, maar dat staat ter discussie.

Bron bijv. http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-81167.jsp
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:19:48 #28
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_42692174
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Mijn buurman heet a3
Afschaffen van de overdrachtsbelasting, rekeningrijden en forse verhoging van de benzineaccijns zijn veel beter voor de doorstroming dan elk jaar een nieuwe snelweg.
Verhoging benzine accijns? Que..? Volgens mij ben jij de enige in Nederland die niet flauwvalt tijdens het bekijken van de "prijs-per-liter" bordjes het tanken.. Moeten die prijzen en marges nog absurder worden? Beter onderzoekt men dan alternatieve, minder vervuielnde brandstoffen beter, steek daar dan als overheid meer geld in of zo, in plaats van het opgehaalde accijnsgeld te gebruiken om andere gaten in de begroting op te vullen. Of rijd jij auto van de zaak, de baas betaalt je diesel wel?

Ik zeg, inderdaad, zoals al meer geopperd, meer tunnelen. Het is toch van de zotte dat Peijs uitspraken doet als: "Misschien is het handig om de spitsstroken bij de randstad te openen buiten de spits om het toenemende verkeer het hoofd te bieden.." WTF, toenemend verkeer denk ik dan. Kom eens van je pluche af en doe eens een stap in de echter wereld. Kom maar, toe dan..! HET STAAT OVERAL AL JAREN VAST MUTS!!!einzlollerzwei!!1!

Feit is dat Nederland (en dan vooral Brabant, waar ondergetekende woont) massaal te kampen heeft van de luchtvervuiling uit het Ruhrgebeid en grotere industriegebeiden, juist uit andere landen vooral, waaronder bijvoorbeeld ook Antwerpen. Maar nee, Nederland moet weer haantje de voorste zijn op het gebied van vervuiling. Wel de mensen blauw laten betalen aan accijns, EU lidmaatschap (haantje de voorste, een zetel willen kopen binnen de EU waar we nu nog steeds voor betalen, bedankt Lubbers!), wegenbelasting, BPM e.d., maar ondertussen wel maken dat de luchtvervuiling niet toeneemt, en daarmee de bereikbaarheid van de grotere steden. Beslissingen over uitbreiding van het wegennet jarenlang laten dwarsbomen door geitenwollensokkenfiguren terwijl de burger zich blauw betaalt om elke dag overal vast te staan. Waarom kan het in omliggende landen allemaal wel dan, zonder dat iederen zich blauw betaalt? Meer tunnelen en een paar van die geitenwollensokkenfiguren een nekschot geven, dat is wat ik zeg.
Niks mis met geven om de natuur, maar waarom moet in Nederland ecologisch belang en economisch belang (en vice versa) elkaar altijd in de weg zitten? Enigzins pogen een balans te vinden zou wel zo fair zijn t.o.v. de burgers.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:25:52 #29
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_42692227
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 10:19 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Verhoging benzine accijns? Que..? Volgens mij ben jij de enige in Nederland die niet flauwvalt tijdens het bekijken van de "prijs-per-liter" bordjes het tanken.. Moeten die prijzen en marges nog absurder worden? Beter onderzoekt men dan alternatieve, minder vervuielnde brandstoffen beter, steek daar dan als overheid meer geld in of zo, in plaats van het opgehaalde accijnsgeld te gebruiken om andere gaten in de begroting op te vullen. Of rijd jij auto van de zaak, de baas betaalt je diesel wel?

Ik zeg, inderdaad, zoals al meer geopperd, meer tunnelen. Het is toch van de zotte dat Peijs uitspraken doet als: "Misschien is het handig om de spitsstroken bij de randstad te openen buiten de spits om het toenemende verkeer het hoofd te bieden.." WTF, toenemend verkeer denk ik dan. Kom eens van je pluche af en doe eens een stap in de echter wereld. Kom maar, toe dan..! HET STAAT OVERAL AL JAREN VAST MUTS!!!einzlollerzwei!!1!

Feit is dat Nederland (en dan vooral Brabant, waar ondergetekende woont) massaal te kampen heeft van de luchtvervuiling uit het Ruhrgebeid en grotere industriegebeiden, juist uit andere landen vooral, waaronder bijvoorbeeld ook Antwerpen. Maar nee, Nederland moet weer haantje de voorste zijn op het gebied van vervuiling. Wel de mensen blauw laten betalen aan accijns, EU lidmaatschap (haantje de voorste, een zetel willen kopen binnen de EU waar we nu nog steeds voor betalen, bedankt Lubbers!), wegenbelasting, BPM e.d., maar ondertussen wel maken dat de luchtvervuiling niet toeneemt, en daarmee de bereikbaarheid van de grotere steden. Beslissingen over uitbreiding van het wegennet jarenlang laten dwarsbomen door geitenwollensokkenfiguren terwijl de burger zich blauw betaalt om elke dag overal vast te staan. Waarom kan het in omliggende landen allemaal wel dan, zonder dat iederen zich blauw betaalt? Meer tunnelen en een paar van die geitenwollensokkenfiguren een nekschot geven, dat is wat ik zeg.
Niks mis met geven om de natuur, maar waarom moet in Nederland ecologisch belang en economisch belang (en vice versa) elkaar altijd in de weg zitten? Enigzins pogen een balans te vinden zou wel zo fair zijn t.o.v. de burgers.
Verder alles goed?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:58:05 #30
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_42692579
Goed plan, maar mag niet van de milieu-taliban, wordt dus zeer lastig.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:09:38 #31
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_42692751
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 10:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Verder alles goed?
Jups!
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:15:43 #32
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_42692814
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 10:19 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Verhoging benzine accijns? Que..? Volgens mij ben jij de enige in Nederland die niet flauwvalt tijdens het bekijken van de "prijs-per-liter" bordjes het tanken.. Moeten die prijzen en marges nog absurder worden? Beter onderzoekt men dan alternatieve, minder vervuielnde brandstoffen beter, steek daar dan als overheid meer geld in of zo, in plaats van het opgehaalde accijnsgeld te gebruiken om andere gaten in de begroting op te vullen. Of rijd jij auto van de zaak, de baas betaalt je diesel wel?

Ik zeg, inderdaad, zoals al meer geopperd, meer tunnelen. Het is toch van de zotte dat Peijs uitspraken doet als: "Misschien is het handig om de spitsstroken bij de randstad te openen buiten de spits om het toenemende verkeer het hoofd te bieden.." WTF, toenemend verkeer denk ik dan. Kom eens van je pluche af en doe eens een stap in de echter wereld. Kom maar, toe dan..! HET STAAT OVERAL AL JAREN VAST MUTS!!!einzlollerzwei!!1!

Feit is dat Nederland (en dan vooral Brabant, waar ondergetekende woont) massaal te kampen heeft van de luchtvervuiling uit het Ruhrgebeid en grotere industriegebeiden, juist uit andere landen vooral, waaronder bijvoorbeeld ook Antwerpen. Maar nee, Nederland moet weer haantje de voorste zijn op het gebied van vervuiling. Wel de mensen blauw laten betalen aan accijns, EU lidmaatschap (haantje de voorste, een zetel willen kopen binnen de EU waar we nu nog steeds voor betalen, bedankt Lubbers!), wegenbelasting, BPM e.d., maar ondertussen wel maken dat de luchtvervuiling niet toeneemt, en daarmee de bereikbaarheid van de grotere steden. Beslissingen over uitbreiding van het wegennet jarenlang laten dwarsbomen door geitenwollensokkenfiguren terwijl de burger zich blauw betaalt om elke dag overal vast te staan. Waarom kan het in omliggende landen allemaal wel dan, zonder dat iederen zich blauw betaalt? Meer tunnelen en een paar van die geitenwollensokkenfiguren een nekschot geven, dat is wat ik zeg.
Niks mis met geven om de natuur, maar waarom moet in Nederland ecologisch belang en economisch belang (en vice versa) elkaar altijd in de weg zitten? Enigzins pogen een balans te vinden zou wel zo fair zijn t.o.v. de burgers.
Amen.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')