abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42650036
Aannemer BAM heeft op eigen initiatief een studierapport bij Rijkswaterstaat ingediend voor (alsnog) de aanleg van de A3, als rechtstreekse verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam, die de verkeersdruk in de randstad zou ontlasten. In de zestiger jaren werd met die aanleg begonnen, maar onder druk van de milieulobby (die tegen doorsnijding van het Groen Hart was) verdween het project van de politieke agenda. Het gedeelte van het tracé in Amstelveen is intussen goeddeels volgebouwd. Amstelveen heeft toch maar even het rapport opgevraagd, omdat het tenslotte ook over het grondgebied van de gemeente gaat. BAM heeft twee varianten uitgewerkt, waarvan er een door de Bovenkerkerpolder zou lopen een aansluiten bij het destijds al gemaakte klaverblad. Amstelveen wil de polder groen houden en gelooft overigens niet dat een A3 de mobiliteitsproblemen in de randstad zal oplossen.


Ik denk dat een snelweg A3 die Amsterdam en Rotterdam direct verbindt zeer wenselijk zou zijn. Het verkort de reistijd en bespaart veel fileleed.
Rond Amsterdam zou de Europaboulevard aansluiten op de A3 die via Amstelveen en het oude klaverblad van de A9 richting Rotterdam zou gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door KonnieKipke op 13-10-2006 19:03:34 ]
pi_42650201
Heb je nog meer gegevens? Wordt de weg in een tunnel aangelegd bijvoorbeeld?
pi_42650300
De Koninklijke BAM Groep bv heeft in een studierapport, dat inmiddels is aangeboden aan directeur-generaal B. Keijts van Rijkswaterstaat, de rijksweg A3 als tolweg nieuw leven ingeblazen. Een deel van het tracé loopt door Amstelveen.

Een van de twee varianten, het zogenoemde 'oosttracé', kan forse consequenties hebben voor deze gemeente. De variant loopt door de Bovenkerkerpolder en sluit aan op het bestaande, ongebruikte 'klaverblad' van de rijksweg A9.

Het Amstelveense college van B en W noemt de eventuele gevolgen voor de gemeente „ingrijpend." „Wij zijn van mening dat in dit deel van de randstad structurele maatregelen ten aanzien van de infrastructuur genomen moeten worden. Daarbij betwijfelen wij of het A3-tracé voor de mobiliteitsproblemen in dit deel van Nederland een oplossing biedt." B en W, die bij vervolgoverleg over dit onderwerp betrokken willen worden, schrijven dit in een brief aan BAM.

De rijksweg A3 zou als 'nieuwe' rechtstreekse weg tussen Rotterdam en Amsterdam de verkeersdruk in de randstad kunnen ontlasten. In de jaren zestig van de vorige eeuw begon de rijksoverheid met de aanleg van deze rijksweg. Het ongebruikte klaverblad van de A9 in Amstelveen herinnert hier nog aan. Onder druk van de sterke milieulobby in de jaren zeventig verdween de A3, door het Groene Hart, echter alsnog van de politieke agenda.

De aannemer/ ontwikkelaar BAM heeft op 'eigen initiatief' (titel van de procedure én van het rapport) de studie naar de rijksweg A3 uitgewerkt in het rapport. Doel is dat bouwbedrijven dynamische ideeën kunnen ontwikkelen die groot nu hebben voor de samenleving. Dergelijke plannen hoeven, net als diverse buitenlandse voorbeelden, niet per definitie vanuit de overheid te komen.

De naam symboliseert de pro-actieve houding, het maatschappelijk meedenken en de innovatieve bijdrage vanuit de private sector bij het vervullen van (infrastructurele) maatschappelijke behoeften. E.I. heeft de bedoeling een aanjager zijn voor nieuw beleid.
„De planning van een van een snelweg dwars door het Groene Hart is onlosmakelijk verbonden met tal van milieutechnische afwegingen," aldus BAM in het rapport. „Wegen de kosten van technische oplossingen voor ingrepen in de natuur nog op tegen de uiteindelijke meerwaarde van het project?"

BAM beschrijft in het rapport twee varianten, de oostelijke en westelijke variant.
De oostelijke variant sluit het meest aan bii het vooreenomen tracé van de A3 uit de jaren zestig. Deze variant buigt vanaf de Nieuwkoopseweg/ Achttienkavels ten zuiden van Zevenhoven onder de dijk door. Via een tunnel gaat het tracé onder de bovenlanden (Kromme Mijdrecht) door en komt uit bij de polder de Derde Bedijking.

Daar blijft het tracé aan de westzijde van Mijdrecht en zoekt aansluiting op de N201. De A3 sluit aan op de N201 ter hoogte van het startpunt van de omgelegde N201 (omlegging Uithoorn).

De omgelegde N201 wordt gevolgd en zal opgewaardeerd moeten worden naar een autosnelweg. De A3 verlaat het tracé van de N201 net vóór de Amstel, om deze vervolgens te kruisen. Daarna sluit het tracé via de oostzijde van de Bovenkerkerpolder, tussen Amstelveen en de Amstel, aan op de huidige op/ afrit Ouderkerk aan de Amstel van de A9.

Ten opzichte van de oostelijke variant is de westelijke variant meer gericht op de economische ontwikkelingen ten zuiden van Schiphol en rond Aalsmeer. Deze variant kan de ontwikkelingen rond Schiphol en Aalsmeer wellicht versterken.

Deze gedachte sluit ook aan bij een lopende studie naar de verlenging van de A5 in noordelijke richting, de zogenoemde Westrandweg. Gecombineerd met deze Westrandweg maakt dit tracé alternatief het zuiden, het westen en het noorden van Amsterdam goed bereikbaar. Tussen de Nieuwkoopseweg/ Achttienkavels en de A4 zijn twee tunnels in het tracé opgenomen.

Een eerste tunnel gaat onder de Amstel en haar bovenlanden door. Een tweede tunnel loopt vanaf het fort bij Kudelstaart onder de Westeinderplassen door om ten noordwesten van Aalsmeer ter hoogte van de N201 weer boven te komen. Daar sluit de A3 aan op de omgelegde N201 en volgt dit tracé om vervolgens rechtstreeks op de A4 aan te sluiten.
pi_42650737
lijkt mij een goed plan de verkeersdruke wordt zo een groot stuk verlaagd
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:29:44 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_42650894
't had nog interessanter geweest als de financiëring ook particulier zou worden geregeld; tolpoortjes erop en dan kan 't nog best interessant zijn om te exploiteren en het is bovendien niet afhankelijk van trage beslissingen van de rijksoverhoud, behoudens de vergunningen natuurlijk.

een hoop bedrijven zouden wel aandeelhouder van zo'n initiatief willen worden denk ik, zeker de bedrijven die er direct wat mee opschieten; bij eindhoven hebben ze ook op- en afritten door bedrijven laten betalen en rijden er ook OV-lijnen rond speciaal voor bedrijven als ASML en Philips.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:39:12 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_42651149
Over welk ongebruikt klaverblad in de A9 hebben ze het hier?
pi_42651187
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:39 schreef qltel het volgende:
Over welk ongebruikt klaverblad in de A9 hebben ze het hier?
Die bij de afrit ouderkerk aan de amstel. Deze is bij de aanleg van de A9 al berekend op de A3 en is tegenwoordig nogsteeds aanwezig..
pi_42651203
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:39 schreef qltel het volgende:
Over welk ongebruikt klaverblad in de A9 hebben ze het hier?
Afrit nr. 4. Als je het bekijkt via Google Earth zie je duidelijk een vorm van een klaverblad.
pi_42651507
interessant project... waar zou dit bij Rotterdam moeten aansluiten?
kan iemand het traject niet even painten ofzo?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:04:07 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42651952
En eeh, en eeh, hoe zit 't met het groen dan, de weilanden, de oer-Holandsche uitzichten, gaan die er allemaal aan, of gaan we het zooitje door een tunnel jassen ?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:05:32 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42651999
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:49 schreef Xcalibur het volgende:
interessant project... waar zou dit bij Rotterdam moeten aansluiten?
Ik gok ergens op de A20, waarschijnlijk bij Gouda, bij het knooppunt met de A12.
Van mij mogen ze 'm morgen uitrollen. Samen met de A4 dwars door midden delfland
pi_42652354
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:40 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Die bij de afrit ouderkerk aan de amstel. Deze is bij de aanleg van de A9 al berekend op de A3 en is tegenwoordig nogsteeds aanwezig..
die is inmiddels aangepast (afrit ouderkerk vanaf badhoevedorp richting holendrecht).
deze is inmiddels niet meer geschikt, en de grond die opgeofferd is, wordt reeds volgebouwd. kansloos dus.
pi_42652409
quote:
foto is inmiddels verouderd. de zuid afrit bestaat niet meer als zodanig.
pi_42654838
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:04 schreef Hallulama het volgende:
En eeh, en eeh, hoe zit 't met het groen dan, de weilanden, de oer-Holandsche uitzichten, gaan die er allemaal aan, of gaan we het zooitje door een tunnel jassen ?
Maar wat is oer-Hollands precies?
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:25:01 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42660535
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 19:49 schreef Xcalibur het volgende:
interessant project... waar zou dit bij Rotterdam moeten aansluiten?
kan iemand het traject niet even painten ofzo?
Idd ben ook erg benieuwd naar het trace.

Maar klinkt wel als een goed plan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:32:14 #17
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_42660718
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik gok ergens op de A20, waarschijnlijk bij Gouda, bij het knooppunt met de A12.
Van mij mogen ze 'm morgen uitrollen. Samen met de A4 dwars door midden delfland
Dit lost alleen weinig op.
De A12 en A20 staan daar al helemaal vol.
Dan moeten ze deze beide snelwegen wel verbreden, dan is het wel een verbetering, maar er rechtstreeks op aansluiten lost weinig op.
De A12 en A20 worden dan nog drukker en de A4 en A13 worden rustiger. (Vind ik eigenlijk niet erg, want ik moet over beide )
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:37:05 #18
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_42662531
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:29 schreef pingu_ het volgende:

Maar wat is oer-Hollands precies?
Vlak, uitgestrekt, groen, knotwilgen, water, dijken, koeien, molens, en sinds kort ook vangrails
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:12:31 #19
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_42678635
Die milieu-lobby moet eens stevig in elkaar getrimt worden met hun eeuwige dwarsliggen.
Tussen 6 en 19u massaal in de file staan op een wegennet uit het jaar 0, dát is goed voor het milieu
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:30:40 #20
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42679138
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:12 schreef pieter_pontiac het volgende:
Die milieu-lobby moet eens stevig in elkaar getrimt worden met hun eeuwige dwarsliggen.
Tussen 6 en 19u massaal in de file staan op een wegennet uit het jaar 0, dát is goed voor het milieu
En voor die milieulobie betaal jij ook nog eens belastingen

Want denk je dat die zelf hun geld verdienen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 oktober 2006 @ 21:18:03 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42680649
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 00:32 schreef Knarf het volgende:

[..]

Dit lost alleen weinig op.
De A12 en A20 staan daar al helemaal vol.
Dan moeten ze deze beide snelwegen wel verbreden, dan is het wel een verbetering, maar er rechtstreeks op aansluiten lost weinig op.
De A12 en A20 worden dan nog drukker en de A4 en A13 worden rustiger. (Vind ik eigenlijk niet erg, want ik moet over beide )
Veel mensen uit rotterdam en capelle gaan nu binnendoor richting A-12 omdat de A-13 compleet vast staat.
Daarnaast zijn zowel A-12, A-13 en A-20 overbelast omdat al het verkeer vanaf Rotterdam en achterland over 1 van die wegen naar Amsterdam moet (Over den haag of over utrecht). Een rechtstreekse verbinding met Amsterdam zal sowieso zorgen voor meer ruimte op de wegen.
pi_42683280
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:37 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Vlak, uitgestrekt, groen, knotwilgen, water, dijken, koeien, molens, en sinds kort ook vangrails
Leg me dan even uit waarom er in sommige streken nep bos wordt aangelegd, zoals tussen Lekkerkerk en Krimpen a/d IJssel. Verder ontgaat me even hoeveel van dat landschap er verloren zou gaan door die snelweg.

Een beetje industrieterrein of woonwijk (hint: in Gouda blijft men maar bouwen) pakt meer ruimte van het Grone Hart in. Mijns inziens is het een stom begrip om woningbouw en verbetering van de infrastructuur tegen te houden.
pi_42683724
Mijn buurman heet a3
Waardeloos plan, we hebben al de A4 die A'dam en R'dam rechtstreeks met elkaar verbindt. Waaom niet meteen heel de randstad incl groene hart asfalteren, dan kan je altijd rechtstreeks naar je bestemming rijden.
Afschaffen van de overdrachtsbelasting, rekeningrijden en forse verhoging van de benzineaccijns zijn veel beter voor de doorstroming dan elk jaar een nieuwe snelweg.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:32:16 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42684099
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Mijn buurman heet a3
Waardeloos plan, we hebben al de A4 die A'dam en R'dam rechtstreeks met elkaar verbindt.
De A4 stopt in Rijswijk... en begint dan weer bij Schiedam...en stopt weer bij de aansluiting op de ringweg zuid...en begint dan weer in Bergen op Zoom...en gaat dan over in de A12.

De A4 is geen rijksweg, maar een scheurrand - - - - - -
pi_42684180
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De A4 stopt in Rijswijk... en begint dan weer bij Schiedam...en stopt weer bij de aansluiting op de ringweg zuid...en begint dan weer in Bergen op Zoom...en gaat dan over in de A12.

De A4 is geen rijksweg, maar een scheurrand - - - - - -
De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 oktober 2006 @ 09:25:26 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42691844
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:35 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.
a. Bron?
b. 'al'?!??? Daar zijn ze al een jaar of 50(!) over aan het lullen

Ow, mijn bron
quote:
Na weer enige jaren verder praten gaf Minister Peijs aan de knoop definitief door te willen gaan hakken. Op 26 juni 2006 werd een convenant ondertekend over de uitvoeringvariant, waarbij de weg grotendeels verdiept wordt aangelegd, en de aanleg in 2008 start. De kosten zijn inmiddels opgelopen naar ¤ 641 miljoen.

De gemeenten Schiedam en Vlaardingen gaven direct aan zich niet gebonden te voelen aan het convenant, en na de val van het kabinet Balkenende-II lijkt het dossier weer even te rusten.



Het is dus nog altijd ongewis wanneer de weg wordt aangelegd.
En wat mij betreft pleuren we onder dit soort natuurgebieden alles in tunnels hoor. De extra kosten verdien je wel terug met de impulsen voor de economie.
  zondag 15 oktober 2006 @ 09:35:53 #27
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_42691889
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:35 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.
Zo, jij mag niet meer meelullen! Een beetje totaal foute info geven.

Er is nog niets eens (echt) besloten dat het doorgaat. Er is wel een convenant tussen gemeenten en het Rijk, maar dat staat ter discussie.

Bron bijv. http://www.regering.nl/ac(...)/0-42-1_42-81167.jsp
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:19:48 #28
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_42692174
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Mijn buurman heet a3
Afschaffen van de overdrachtsbelasting, rekeningrijden en forse verhoging van de benzineaccijns zijn veel beter voor de doorstroming dan elk jaar een nieuwe snelweg.
Verhoging benzine accijns? Que..? Volgens mij ben jij de enige in Nederland die niet flauwvalt tijdens het bekijken van de "prijs-per-liter" bordjes het tanken.. Moeten die prijzen en marges nog absurder worden? Beter onderzoekt men dan alternatieve, minder vervuielnde brandstoffen beter, steek daar dan als overheid meer geld in of zo, in plaats van het opgehaalde accijnsgeld te gebruiken om andere gaten in de begroting op te vullen. Of rijd jij auto van de zaak, de baas betaalt je diesel wel?

Ik zeg, inderdaad, zoals al meer geopperd, meer tunnelen. Het is toch van de zotte dat Peijs uitspraken doet als: "Misschien is het handig om de spitsstroken bij de randstad te openen buiten de spits om het toenemende verkeer het hoofd te bieden.." WTF, toenemend verkeer denk ik dan. Kom eens van je pluche af en doe eens een stap in de echter wereld. Kom maar, toe dan..! HET STAAT OVERAL AL JAREN VAST MUTS!!!einzlollerzwei!!1!

Feit is dat Nederland (en dan vooral Brabant, waar ondergetekende woont) massaal te kampen heeft van de luchtvervuiling uit het Ruhrgebeid en grotere industriegebeiden, juist uit andere landen vooral, waaronder bijvoorbeeld ook Antwerpen. Maar nee, Nederland moet weer haantje de voorste zijn op het gebied van vervuiling. Wel de mensen blauw laten betalen aan accijns, EU lidmaatschap (haantje de voorste, een zetel willen kopen binnen de EU waar we nu nog steeds voor betalen, bedankt Lubbers!), wegenbelasting, BPM e.d., maar ondertussen wel maken dat de luchtvervuiling niet toeneemt, en daarmee de bereikbaarheid van de grotere steden. Beslissingen over uitbreiding van het wegennet jarenlang laten dwarsbomen door geitenwollensokkenfiguren terwijl de burger zich blauw betaalt om elke dag overal vast te staan. Waarom kan het in omliggende landen allemaal wel dan, zonder dat iederen zich blauw betaalt? Meer tunnelen en een paar van die geitenwollensokkenfiguren een nekschot geven, dat is wat ik zeg.
Niks mis met geven om de natuur, maar waarom moet in Nederland ecologisch belang en economisch belang (en vice versa) elkaar altijd in de weg zitten? Enigzins pogen een balans te vinden zou wel zo fair zijn t.o.v. de burgers.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:25:52 #29
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_42692227
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 10:19 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Verhoging benzine accijns? Que..? Volgens mij ben jij de enige in Nederland die niet flauwvalt tijdens het bekijken van de "prijs-per-liter" bordjes het tanken.. Moeten die prijzen en marges nog absurder worden? Beter onderzoekt men dan alternatieve, minder vervuielnde brandstoffen beter, steek daar dan als overheid meer geld in of zo, in plaats van het opgehaalde accijnsgeld te gebruiken om andere gaten in de begroting op te vullen. Of rijd jij auto van de zaak, de baas betaalt je diesel wel?

Ik zeg, inderdaad, zoals al meer geopperd, meer tunnelen. Het is toch van de zotte dat Peijs uitspraken doet als: "Misschien is het handig om de spitsstroken bij de randstad te openen buiten de spits om het toenemende verkeer het hoofd te bieden.." WTF, toenemend verkeer denk ik dan. Kom eens van je pluche af en doe eens een stap in de echter wereld. Kom maar, toe dan..! HET STAAT OVERAL AL JAREN VAST MUTS!!!einzlollerzwei!!1!

Feit is dat Nederland (en dan vooral Brabant, waar ondergetekende woont) massaal te kampen heeft van de luchtvervuiling uit het Ruhrgebeid en grotere industriegebeiden, juist uit andere landen vooral, waaronder bijvoorbeeld ook Antwerpen. Maar nee, Nederland moet weer haantje de voorste zijn op het gebied van vervuiling. Wel de mensen blauw laten betalen aan accijns, EU lidmaatschap (haantje de voorste, een zetel willen kopen binnen de EU waar we nu nog steeds voor betalen, bedankt Lubbers!), wegenbelasting, BPM e.d., maar ondertussen wel maken dat de luchtvervuiling niet toeneemt, en daarmee de bereikbaarheid van de grotere steden. Beslissingen over uitbreiding van het wegennet jarenlang laten dwarsbomen door geitenwollensokkenfiguren terwijl de burger zich blauw betaalt om elke dag overal vast te staan. Waarom kan het in omliggende landen allemaal wel dan, zonder dat iederen zich blauw betaalt? Meer tunnelen en een paar van die geitenwollensokkenfiguren een nekschot geven, dat is wat ik zeg.
Niks mis met geven om de natuur, maar waarom moet in Nederland ecologisch belang en economisch belang (en vice versa) elkaar altijd in de weg zitten? Enigzins pogen een balans te vinden zou wel zo fair zijn t.o.v. de burgers.
Verder alles goed?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 15 oktober 2006 @ 10:58:05 #30
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_42692579
Goed plan, maar mag niet van de milieu-taliban, wordt dus zeer lastig.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:09:38 #31
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_42692751
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 10:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Verder alles goed?
Jups!
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:15:43 #32
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_42692814
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 10:19 schreef neo2000 het volgende:

[..]

Verhoging benzine accijns? Que..? Volgens mij ben jij de enige in Nederland die niet flauwvalt tijdens het bekijken van de "prijs-per-liter" bordjes het tanken.. Moeten die prijzen en marges nog absurder worden? Beter onderzoekt men dan alternatieve, minder vervuielnde brandstoffen beter, steek daar dan als overheid meer geld in of zo, in plaats van het opgehaalde accijnsgeld te gebruiken om andere gaten in de begroting op te vullen. Of rijd jij auto van de zaak, de baas betaalt je diesel wel?

Ik zeg, inderdaad, zoals al meer geopperd, meer tunnelen. Het is toch van de zotte dat Peijs uitspraken doet als: "Misschien is het handig om de spitsstroken bij de randstad te openen buiten de spits om het toenemende verkeer het hoofd te bieden.." WTF, toenemend verkeer denk ik dan. Kom eens van je pluche af en doe eens een stap in de echter wereld. Kom maar, toe dan..! HET STAAT OVERAL AL JAREN VAST MUTS!!!einzlollerzwei!!1!

Feit is dat Nederland (en dan vooral Brabant, waar ondergetekende woont) massaal te kampen heeft van de luchtvervuiling uit het Ruhrgebeid en grotere industriegebeiden, juist uit andere landen vooral, waaronder bijvoorbeeld ook Antwerpen. Maar nee, Nederland moet weer haantje de voorste zijn op het gebied van vervuiling. Wel de mensen blauw laten betalen aan accijns, EU lidmaatschap (haantje de voorste, een zetel willen kopen binnen de EU waar we nu nog steeds voor betalen, bedankt Lubbers!), wegenbelasting, BPM e.d., maar ondertussen wel maken dat de luchtvervuiling niet toeneemt, en daarmee de bereikbaarheid van de grotere steden. Beslissingen over uitbreiding van het wegennet jarenlang laten dwarsbomen door geitenwollensokkenfiguren terwijl de burger zich blauw betaalt om elke dag overal vast te staan. Waarom kan het in omliggende landen allemaal wel dan, zonder dat iederen zich blauw betaalt? Meer tunnelen en een paar van die geitenwollensokkenfiguren een nekschot geven, dat is wat ik zeg.
Niks mis met geven om de natuur, maar waarom moet in Nederland ecologisch belang en economisch belang (en vice versa) elkaar altijd in de weg zitten? Enigzins pogen een balans te vinden zou wel zo fair zijn t.o.v. de burgers.
Amen.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_42693018
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 10:19 schreef neo2000 het volgende:

[..]
Wij hebben itt andere Europese landen geen ruimte meer. We zijn VOL. Moet heel Nederland dan geasfalteerd zijn? Het is van de zotte dat er elke dag een complete volksverhuizing in NL plaatsvindt. Heel Flevoland werkt in Amsterdam, duizenden Amsterdammers gaan dagelijks naar Rotterdam om te werken. Uit het hele land komen duizenden ambtenaren en bestuurders naar Den Haag.
Als er rekeningrijden wordt ingevoerd en dat flink duur wordt gaan mensen vanzelf wel dichter bij hun werk wonen of dichter bij hun huis werken.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 oktober 2006 @ 11:33:07 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42693100
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Wij hebben itt andere Europese landen geen ruimte meer. We zijn VOL. Moet heel Nederland dan geasfalteerd zijn? Het is van de zotte dat er elke dag een complete volksverhuizing in NL plaatsvindt. Heel Flevoland werkt in Amsterdam, duizenden Amsterdammers gaan dagelijks naar Rotterdam om te werken. Uit het hele land komen duizenden ambtenaren en bestuurders naar Den Haag.
Als er rekeningrijden wordt ingevoerd en dat flink duur wordt gaan mensen vanzelf wel dichter bij hun werk wonen of dichter bij hun huis werken.
Dan gaat heel Oostelijk nederland failliet en worden de woningen in de randstad compleet onbetaalbaar.
Het enige bestaansrecht van Nederland valt weg bij een gebrekkige mobiliteit.
pi_42693112
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]


Als er rekeningrijden wordt ingevoerd en dat flink duur wordt gaan mensen vanzelf wel dichter bij hun werk wonen of dichter bij hun huis werken.
Ohw grow up, denk je dat er genoeg woonruimte is in de randstad?
En als het er is, is het onbetaalbaar. Waarom wonen er zoveel mensen in Almere? Omdat je er goedkoop kan wonen.
En dichterbij huis werken is ook een illusie.

Misschien dat thuiswerken nog wel een optie is, maar daar zijn de huidige CAO's niet op ingericht.

En OV?


Meer asfalt

Een andere oplossing zou zijn, minder mensen in NL.
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:35:34 #36
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_42693141
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Wij hebben itt andere Europese landen geen ruimte meer. We zijn VOL. Moet heel Nederland dan geasfalteerd zijn? Het is van de zotte dat er elke dag een complete volksverhuizing in NL plaatsvindt. Heel Flevoland werkt in Amsterdam, duizenden Amsterdammers gaan dagelijks naar Rotterdam om te werken. Uit het hele land komen duizenden ambtenaren en bestuurders naar Den Haag.
Als er rekeningrijden wordt ingevoerd en dat flink duur wordt gaan mensen vanzelf wel dichter bij hun werk wonen of dichter bij hun huis werken.
Heel Nederland geasfalteerd? Heb je wel eens om je heen gekeken, hoeveel weilanden er niet nutteloos in de regen liggen? Hoeveel zogenaamd natuurgebied (het Groen Hart) zo'n dodelijk saaie polder is waar een mens accute depressiviteit van ontwikkeld?

Verder: waarom is na de jaren 60 en 70 elke noodzakelijke uitbreiding van het wegennet door bomenknuffelende openhaard freaks tegengehouden?
Waarom is heel Nederland nog niet minimaal 3-baans, zodat we tussen Zoetermeer en Gouda bijvoorbeeld nog steeds te maken hebben met een onvrijwillige parkeerplaats tussen 6 en 19? Om nog niet te spreken over de A2, of A4, wat dán weer 2-baans, dan weer 3-baans, dan weer 2 baans is? Moedwillige flessenhalzen waar de Nederlandse automobilist in een klein kind veranderd, omdat invoegen een onmogelijke taak is?

Wie is er trouwens ooit akkoord gegaan met de wetgevingen, waardoor het nu onmogelijk is om wegen te verbreden, en we tientallen miljoenen door de plee trekken met lachwekkende plus- enspitsstroken, omdat écht uitbreiding jarenlang zal gaan duren?
Ik zou graag eens wat van die kuttekoppen onder het asfalt zien verdwijnen. En dan gelijk die napratende kuttekopjes die nooit buiten de provincie komen en bij een dooie polder praten over 'waardevol natuurgebied' er achteraan zien gaan.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 oktober 2006 @ 11:36:26 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42693154
Nederland heeft trouwens in vergelijking met bv Belgie heel weinig wegen:
quote:
We stellen vast dat België nu al het dichtste wegennet heeft per km² en per inwoner in Europa (zie tabel onderaan).
bron
quote:
Conclusie: in Nederland heeft een groter gedeelte van de snelwegen een zodanig grote verkeersdrukte dat daar de kans op congestie groter is. Hierdoor is de kwetsbaarheid van het netwerk groter dan in omliggende landen.
bron


[ Bericht 51% gewijzigd door Swetsenegger op 15-10-2006 11:52:24 ]
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:22:35 #38
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_42694135
En het mooiste ervan is dan Den Haag er
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:33 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]
En OV?
Nog zo'n leuke ja.. Als alternatief.
In plaats van dat je dan in je auto in de file staat, staat de bus in de file..! ("Ja, maar er zijn toch busstroken..?" Ja, langs de gehele snelweg..? Neen.)
In plaats van met de auto met de trein. Oh wacht, dan kan je beter met de auto gaan en in de file staan, want met de trein kom je:
of niet aan,
of doe je er alsnog langer over als dat je er met de auto, inclusief file, over gedaan had.

In dit land wordt je haast gedwongen om met de auto te gaan, dat wordt dan nog eens zwaar bestraft, en als dank voor die straf (lever die hardverdiende knaken maar in, wij vangen toch al met al 70% van je loon) mag je nog eens achteraan aansluiten in de file. Want problemen oplossen, nee. Dan moet je ze eerst onderkennen voordat je er iets aan kan doen. Onderkennen doen we pas al heel Nederland al jaren door heeft dat het wegennet te krap is. Dan gaan we eens bomen over het probleem, komen met oplossingen om deze ettelijke jaren later, na decennia tegengehouden te zijn door allerhande boomknuffelaars, uit te voeren. Tegen de tijd dat "de oplossing" dan uiteindelijk opgeleverd is, is het probleem an sich niet meer relevant omdat dit al 5 keer in omvang toegenomen is, en de z.g. "oplossing" de lading niet geheel meer dekt.
Waar Nederland groot in is.. Af en toe is emigreren echt de beste optie lijkt het wel..
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Nederland heeft trouwens in vergelijking met bv Belgie heel weinig wegen:
Hmm.. Misschien is het toch een efficiency probleem.. Als dat werkelijk zo is, hoe kan het dan dat het hier elke dag zo'n puinhoop is? Bad judgement over and again?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 oktober 2006 @ 12:47:24 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42694642
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:22 schreef neo2000 het volgende:


Hmm.. Misschien is het toch een efficiency probleem.. Als dat werkelijk zo is, hoe kan het dan dat het hier elke dag zo'n puinhoop is? Bad judgement over and again?
Eh nee, het is zo'n puinhoop doordat we minder wegen hebben en die wegen die we hebben meer onder druk staan dan in de ons omringende landen. Zo moeilijk was mijn post toch niet te interpreteren dacht ik

en mbt ov
quote:
Nederland heeft minder infrastructuur voor trein, tram en metro dan omliggende landen.
Gebruik van bus en trein is vergelijkbaar met omliggende landen; gebruik van tram en metro is relatief laag (Eurostat). Gezien de hoge dichtheid van bevolking en auto’s per oppervlakte is de infrastructuur voor trein, tram en metro in stedelijk Nederland aan de lage kant.
pi_42697578
Mijn god wat een heerlijk kansloos topic weer .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42700982
Er zal toch iets moeten gebeuren om de mobiliteit te verbeteren. Een A3 lijkt me een serieuze optie. Gewoon op een milieuvriendelijke manier aanleggen, door bijvoorbeeld een gedeelte ondergronds te leggen, zodat er voldoende wildwissels zijn enzo.
pi_42701107
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:45 schreef dVTB het volgende:
Er zal toch iets moeten gebeuren om de mobiliteit te verbeteren. Een A3 lijkt me een serieuze optie. Gewoon op een milieuvriendelijke manier aanleggen, door bijvoorbeeld een gedeelte ondergronds te leggen, zodat er voldoende wildwissels zijn enzo.
Helaas wordt het dan weer vrij prijzig gok ik en is het voor een particiliere partij niet zo heel interessant om het allemaal aan te leggen, betalen en exploiteren.
Of dat op minder milieuvriendelijke wijze wel uit kan heb ik ook zo m'n twijfels over eigenlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:07:57 #43
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_42701593
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 17:45 schreef dVTB het volgende:
Er zal toch iets moeten gebeuren om de mobiliteit te verbeteren. Een A3 lijkt me een serieuze optie. Gewoon op een milieuvriendelijke manier aanleggen, door bijvoorbeeld een gedeelte ondergronds te leggen, zodat er voldoende wildwissels zijn enzo.
Welk wild? Het zijn de hooge Veluwe niet.

In het groene hard zijn alleen maar wijlanden, plassen en vossen (die soms afgeschoten moeten worden, omdat ze geen vijanden hebben.)

Kijk eens met google earth waar de HSL tunnel ligt!
Daar zijn alleen maar weilanden (waar geen koe oploopt), de oude rijn en drie huizen (ik kom er dagelijks), dag 900 miljoen.

Heeft er eigenlijk iemand een kaartje, waar de A3 zou moeten gaan lopen, want ik denk dat de nieuwkoopse plassen nog wel voor een probleem kan zorgen.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:43:13 #44
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_42702258
Als ik dit kaartje bekijk lopen we nogal achter.

For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_42702598
De 3 op dit kaartje is dus de A3, die bespaart echt heel veel afstand vergeleken met de A4 (adam -> r'dam).
  zondag 15 oktober 2006 @ 22:02:24 #46
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42707606
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:43 schreef Kadesh het volgende:
Als ik dit kaartje bekijk lopen we nogal achter.

[afbeelding]
Mis hier in de buurt dan toch behoorlijk wat wegen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 oktober 2006 @ 22:48:03 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42726342
Mischien wel een goed idee om de A3 aan te leggen en er een tolweg van te maken. Je hebt dan de keuze.... A4/A13 via Den Haag, A2/A12/A20 via Utrecht, of rechtstreeks met betaling van TOL tussen Amsterdam en Rotterdam.

Verder is inderdaad het gebied waar de A3 zou moeten komen bij Amstelveen grotendeels volgebouwd, maar daar valt nog wel wat aan te doen. Ik vind trouwens dat de N11 ook een volledige autoweg A11 moet worden, met een kruising met de A3 natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:58:54 #48
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_42734952
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 23:35 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

De bouw van het "onbrekende" deel Schiedam-Delft is al begonnen.
Let voorop op het woordje 'al'

die 7km snelweg die de a13 en de a20 flink zal ontlasten heeft dan ook slechts 56 jaar op zich laten wachten.

Milieulobby bedankt , bedankt voor het laten krijgen van kanker en astma voor de mensen langs de a13
Bedankt voor het verzieken van de levens van vele mensen. Bedankt voor het kosten van miljarden euro's op jaarbasis voor het bedrijfsleven.



Hoezeer ik ook zelf voor het behoud van milieu ben, een snelweg die zo veel problemen oplost als deze juich ik alleen maar toe. Alleen mensen in een droomwereld denken dat het autogebruik af zal nemen als mensen massaal in de file staan.
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Wij hebben itt andere Europese landen geen ruimte meer. We zijn VOL. Moet heel Nederland dan geasfalteerd zijn? Het is van de zotte dat er elke dag een complete volksverhuizing in NL plaatsvindt. Heel Flevoland werkt in Amsterdam, duizenden Amsterdammers gaan dagelijks naar Rotterdam om te werken. Uit het hele land komen duizenden ambtenaren en bestuurders naar Den Haag.
Als er rekeningrijden wordt ingevoerd en dat flink duur wordt gaan mensen vanzelf wel dichter bij hun werk wonen of dichter bij hun huis werken.
Daar heeft de overheid toch echt zelf voor gezorgd door de huizenprijzen in de steden vreselijk op te laten lopen, door vinexlokatie te bouwen buiten de steden en door industriegebieden aan te wijzen.
Hierdoor is het bijna verplicht om je te verplaatsen (en dan ook in veel gevallen bijna verplicht om met de auto te reizen door afwezigheid van OV of door gebrekkig OV beleid, denk -> privatisering NS... )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_42744225
Gewoon in de plaats gaan wonen waar je werkt .

Problem solved.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:43:11 #50
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42744261
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:43 schreef Kadesh het volgende:
Als ik dit kaartje bekijk lopen we nogal achter.

[afbeelding]
Het grappige van dit kaartje is dat bij de A4 tussen Den Haag en Schiedam het al 30 jaar ontbrekende stukje er al op staat, en het al aangelegde stukje nog als aan te leggen staat aangegeven..... Ze waren toen erg zeker over die paar kilometer snelweg.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42744292
Dat rapport is al van 2004, oud nieuws dus, maar het duikelt nog regelmatig op. Een betere oplossing is de A4 aanleggen, 7000 meter tussen Delft en knooppunt Kethelplein.

Een A3 dwars door het zogenaamde "Groene Hart" is met de huidige invloed van allerlei groene groeperingen ondenkbaar. Overigens wordt door diezelfde groeperingen de bouw van de A4 al sinds de jaren 60 opgehouden. Het dijklichaam ligt er zelfs al! (zie Google Earth).
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:48:29 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42744394
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gewoon in de plaats gaan wonen waar je werkt .

Problem solved.
Dan heb je niet echt goed nagedacht. Dat is natuurlijk wel heeeeel simpel denken natuurlijk.

- De meeste banen zijn te vinden in en rond de grote steden.
- De goedkoopste huizen zijn te vinden buiten de grote steden.

En dan heb ik het niet eens over samenwonen waar men allebei in een andere stad woont, bedrijven die filialen sluiten en verhuizen naar een andere stad, jouw specifieke functie is alleen te vervullen in bepaalde steden en niet waar je toevallig woont (denk aan verplegend personeel bijvoorbeeld die wel in grotere steden werken maar niet met hun salaris een woning in een grotere stad kunnen betalen).

Gaan wonen waar je werkt.... leuk idee enzo, maar in de praktijk werkt dat natuurlijk niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42754705
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:44 schreef highway101 het volgende:
Dat rapport is al van 2004, oud nieuws dus, maar het duikelt nog regelmatig op. Een betere oplossing is de A4 aanleggen, 7000 meter tussen Delft en knooppunt Kethelplein.

Een A3 dwars door het zogenaamde "Groene Hart" is met de huidige invloed van allerlei groene groeperingen ondenkbaar. Overigens wordt door diezelfde groeperingen de bouw van de A4 al sinds de jaren 60 opgehouden. Het dijklichaam ligt er zelfs al! (zie Google Earth).
Als die A3 ooit gerealiseerd zou worden, zou het echt de aorta van Nederland worden. Wat denk je van al het vrachtverkeer?
pi_42762689
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:48 schreef maartena het volgende:

[..]


Gaan wonen waar je werkt.... leuk idee enzo, maar in de praktijk werkt dat natuurlijk niet.
Mij lukt het wel. Stel, je hebt een baan in Amsterdam en verhuist uit vrije wil naar Almere, moet je toch niet gek opkijken dat je in de file staat ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:18:36 #55
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_42763048
Aardig plan, maar als we dan toch wegen gaan aanleggen maak dan eerst eens die A4 af.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_42771658
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 08:53 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mij lukt het wel. Stel, je hebt een baan in Amsterdam en verhuist uit vrije wil naar Almere, moet je toch niet gek opkijken dat je in de file staat ?
Kun jij een huis betalen in Amsterdam dan?

Ik niet.

Ik ben overigens zelf wel verhuisd naar de plaats waar ik werk maar om nou te zeggen dat het geweldige woonomstandigheden zijn t.o.v. waar ik vandaan kwam gaat wat ver.
Maarja, ik werd de files zó spuugzat en ik kon toevallig aan het huis komen. Anders had ik ook in een andere stad een huis gekocht en weer in de file aangeschoven. Het is niet anders. Je hebt lang niet altijd de keuze.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_42772697
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:52 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Kun jij een huis betalen in Amsterdam dan?
- rechtse fokkertje modus -

Dus dan moet de overheid maar zorgen voor extra snelwegen omdat jij geen huis kan betalen ?

- rechtse fokkertje modus uit -
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')