abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42871615
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 20:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ervaring met mensen die zich via de intake aan kwamen melden
En tjah, dan haken mensen weleens af omdat je ze duidelijk vertelde wat de procedure is , wat er kan gaan gebeuren en dat ze alle ongeopende brieven uit diverse lades moesten bundelen en inleveren.
en jij werkt waar ?
en uiteraard haken sommige mensen dan af, wat er gebeurd bij een schuldsanering is immers een ingrijpend gebeuren .. wat dat aangaat is het gelukkig nog steeds je eigen keuze of je van de wsnp gebruik wil maken of liever op straat gaat wonen
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 21 oktober 2006 @ 21:20:33 #202
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42871744
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:15 schreef moussie het volgende:

[..]

en jij werkt waar ?
Werk nu in een andere sector van de hulpverlening.
quote:
en uiteraard haken sommige mensen dan af, wat er gebeurd bij een schuldsanering is immers een ingrijpend gebeuren .. wat dat aangaat is het gelukkig nog steeds je eigen keuze of je van de wsnp gebruik wil maken of liever op straat gaat wonen
Idd, maar het is best triest dat mensen wél geholpen willen worden als ze maar niets hoeven in te leveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 21-10-2006 21:32:42 ]
pi_42872970
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 21:20 schreef Loedertje het volgende:
Werk nu in een andere sector van de hulpverlening.
uitputtend werk .. sterkte .. en tja, maakt je cynisme een stuk begrijpelijker
quote:
Idd, maar het is best triest dat mensen wél geholpen willen worden als ze maar niets hoeven in te leveren.
hehe, als je nooit echt aan boekhouding hebt gedaan kan dat idd heel hard aankomen, ik heb het ook the hard way moeten leren toen ik er alleen voor kwam te staan .. maar gaat het alleen maar om de papieren of meer om de rest .. het feit dat je post gecontrolleerd wordt voor jij het krijgt bvb ?
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 00:40:41 #204
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42876543
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:10 schreef moussie het volgende:

hehe, als je nooit echt aan boekhouding hebt gedaan kan dat idd heel hard aankomen, ik heb het ook the hard way moeten leren toen ik er alleen voor kwam te staan .. maar gaat het alleen maar om de papieren of meer om de rest .. het feit dat je post gecontrolleerd wordt voor jij het krijgt bvb ?
Als je een bewindvoerder hebt zal dat inderdaad gebeuren maar als je aanvraag bij de Sociale Dienst blijft lopen via een extern schuldhulpbemiddelingsbureau dan krijg je dus, zoals ik eerder al zei, leefgeld (uiteraard voldoende om met de inwonende kinderen te kunnen eten en ze *sparen* voor je zodat je bij noodgevallen een aanspraak mag doen op dát potje mits het inderdaad iets is w je nodig hebt (geen luxeartikelen)
ls je spaarpotje nog niet vol genoeg zit voor het doel dan krijg je byzondere bijstand *om niet* d.w.z. dat je het geld niét hoeft terug te betalen zoals bij een lening .
  zondag 22 oktober 2006 @ 09:13:08 #205
3542 Gia
User under construction
pi_42879772
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja, en bij een slagaderlijke bloeding heb je heul geen auto nodig.
Is makkelijk als je die hebt. Anders in de buurt iemand of je belt 112.

Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat een auto geen eerste levensbehoefte is, als je geld te weinig hebt om je kinderen eten te geven. Een auto kost veel geld, ook als ie alleen maar voor de deur staat voor het geval iemand een slagaderlijke bloeding krijgt of z'n tanden kapot valt. Dat geld moet in eerste instantie bedoeld zijn voor voeding, dan wonen, dan rekeningen, dan kleden en dan pas een auto.
pi_42887634
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 09:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Is makkelijk als je die hebt. Anders in de buurt iemand of je belt 112.

Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat een auto geen eerste levensbehoefte is, als je geld te weinig hebt om je kinderen eten te geven. Een auto kost veel geld, ook als ie alleen maar voor de deur staat voor het geval iemand een slagaderlijke bloeding krijgt of z'n tanden kapot valt. Dat geld moet in eerste instantie bedoeld zijn voor voeding, dan wonen, dan rekeningen, dan kleden en dan pas een auto.
tja, ik heb dan ook geen auto, zoals gezegd, in mijn situatie is dat niet nodig .. 't zou wel erg leuk zijn geweest voor mijn zoon op dat moment, die zit nu met zo'n plaatje .. mwah, c'est la vie

maar als ik nou 4 kleintjes van onder de 4 hier had rondhuppelen/kruipen (zoals in jouw voorbeeld) is het wel een ander verhaal, ik kan niet met 4 kinderen op de fiets, het enige ov in de buurt is de bus en daar is het al moeilijk om met 1 kleintje in de kinderwagen in- en uit te stappen, laat staan met 3 + een kleuter .. dus hoe moet ik bij het ziekenhuis komen aan het andere einde van de stad voor de regelmatige controle van de drieling ?
naarmate kinderen ouder worden, minder kwetsbaar, kan je natuurlijk iets anders bedenken, bakfiets of zo'n kar achter je fiets, maar daar stop je toch geen baby's in .. dus hoe moet ik dat dan doen de eerste 2 á 3 jaar .. taxi ?

dus ja, een auto kost veel geld, maar soms is het alternatief duurder, zoals gezegd, situaties verschillen.
het wordt wel erg treurig hier in onze maatschappij als we niet meer naar de mens en zijn situatie kijken maar alleen maar naar de regels die koste wat kost gevolgd horen te worden .. en daar begint het idd steeds meer op te lijken .. dat de regels belangrijker zijn dan de mensen
pleased to meet you
pi_42888049
gaan we weer.... maar als ik nou .

een auto is geen eerste levensbehoefte, al heb je 1234 kids.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_42889137
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:37 schreef milagro het volgende:

nou daar denken de uitkerende instanties en politici dan anders over .. er zijn wel degelijk situaties waarin een auto een eerste levensbehoefte is ..
zoals dat vrouwtje dat hier vroeger om de hoek woonde met haar gehandicapte zoon, die kreeg een gedeelte vergoed omdat de auto gebruikt werdt voor ziekenvervoer
pleased to meet you
pi_42889409
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:15 schreef moussie het volgende:

[..]

nou daar denken de uitkerende instanties en politici dan anders over .. er zijn wel degelijk situaties waarin een auto een eerste levensbehoefte is ..
zoals dat vrouwtje dat hier vroeger om de hoek woonde met haar gehandicapte zoon, die kreeg een gedeelte vergoed omdat de auto gebruikt werdt voor ziekenvervoer
klopt, maar het is geen regel dus.

niet iedereen in de bijstand heeft een gehandicapte zoon.
niet iedereen in de bijstand woont op het platteland
niet iedereen in de bijstand heeft 4 kinderen waarvan 2 met een sukkelende gezondheid
niet iedereen in de bijstand krijgt slagaderlijke bloedingen.
sterker nog de meerderheid dus niet, en al helmaal niet met een combinatie van dit alles.

een auto is handig, en soms noodzaak, maar over het algemeen GEEN eerste levensbehoefte.

jij komt steeds met extremen aan, je baseert algemene regels niet op extremen en al helemaal niet op vergezochte whatifs.

[ Bericht 0% gewijzigd door milagro op 22-10-2006 17:06:27 ]
pi_42890819
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:37 schreef milagro het volgende:

Tenzij er medische omstandigheden meespelen uiteraard.

Overigens is er voor kinderen die te jong/gehandicapt zijn om zelf naar school te reizen en buiten een straal van 6 km van hun school wonen vervoer te regelen (@moussie).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42890898
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:25 schreef milagro het volgende:
...
slachtaderlijke bloedingen.
...
Uhhh, jij dacht: ik maak de term maar even nóg dramatischer?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42900850
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:25 schreef milagro het volgende:
klopt, maar het is geen regel dus.

niet iedereen in de bijstand heeft een gehandicapte zoon.
niet iedereen in de bijstand woont op het platteland
niet iedereen in de bijstand heeft 4 kinderen waarvan 2 met een sukkelende gezondheid
niet iedereen in de bijstand krijgt slagaderlijke bloedingen.
sterker nog de meerderheid dus niet, en al helmaal niet met een combinatie van dit alles.

een auto is handig, en soms noodzaak, maar over het algemeen GEEN eerste levensbehoefte.

jij komt steeds met extremen aan, je baseert algemene regels niet op extremen en al helemaal niet op vergezochte whatifs.
tja, dit hele verhaal over de noodzakelijkheid van een auto begon met gia's moeder van een drieling op peuterleeftijd en eentje van 3 (zoiets toch ?), nog niet eens in de bijstand, ze zaten alleen maar te zeuren dat de kinderopvang duurder was dan moeder kon verdienen .. maar moeder was wat gezet (nogal wiedes als je pas een drieling hebt gehad) en er stond een auto voor de deur .. nou big deal, een werkende man met vrouw en 4 kinderen en een auto voor de deur, en die durfen te klagen over te dure kinderopvang .. echt schande hoor
ik neem toch aan dat als ze die auto niet echt nodig zouden hebben om met die hele kinderschaar van A naar B te geraken ze dat ding zouden verkopen ..

daarna kwam loedertje met het verhaal dat bij sommige voedselbanken bij de berekening van je overgebleven inkomen kosten zoals dus oa autoverzekering mee worden genomen als zijnde vaste lasten .. zover ik weet gebeurt dat bij alle voedselbanken in sommige gevallen .. waarvan ik er dan een paar noemde, zoals gezegd, ze bestaan echt, die meid uit dat dorp zonder vervoer met 3 kleine kids en die kaalgeplukte leraar die zijn gehele combibundel internet/telefoon/TV mag opgeven als vaste lasten ..

anyway, het zijn uitzonderlijke situaties .. maar ze worden hier wel gepresenteerd alsof ze de norm zouden zijn .. iedereen bij de voedselbank is een te dikke, rokende tokkie die al die ellende alleen maar aan zichzelf te danken heeft etc etc .. dat hele stigmatiserende verhaal dat je keer op keer hoort en waardoor je een dusdanig vertekend beeld krijgt van het hele gebeuren dat de positieve effecten uit het zicht verdwijnen ..
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 11:01:57 #213
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_43898755
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:56 schreef moussie het volgende:

[..]
ze worden hier wel gepresenteerd alsof ze de norm zouden zijn
Wekelijks 12.000 pakketten naar armste gezinnen

Wachtlijsten voedselbank
door Timoteus Waarsenburg

DEN HAAG - Honderden gezinnen in het land die voedselondersteuning nodig hebben, staan noodgedwongen op de wachtlijst, omdat de Nederlandse Voedselbanken de vraag niet meer aankunnen.

Volgens Dick Vos van de Voedselbank Haaglanden staan er alleen in de Haagse regio al zo’n 200 gezinnen die dringend hulp behoeven op de wachtlijst.

„Wij zijn hier drie jaar geleden begonnen met het uitdelen van voedselpakketten aan mensen die de eindjes niet aan elkaar kunnen breien”, zegt Vos. „In 2004 deelden wij 115 pakketten per week uit. Vorig jaar zaten we al op 950 pakketten per week en nu is dat aantal gestegen tot bijna 1350. Pas als we meer voedsel krijgen, kunnen we ook meer uitdelen.”

In Zuid-Nederland is de nood nog hoger. „Wij delen wekelijks zo’n 3000 voedselpakketten uit”, zegt Jos Dijkers van de Voedselbank in Helmond. „En er staan ruim vierhonderd gezinnen op de wachtlijst.”

Schaamte
In andere delen van het land is het niet veel anders. In Amsterdam is in de wijk Zuid-Oost een inschrijvingsstop afgekondigd. En volgens Evert Mussche van de Voedselbank Noord-Nederland zijn er ook in hun regio diverse steunpunten die inmiddels geen nieuwe aanvragen meer in behandeling kunnen nemen en wachtlijsten hebben aangelegd. „En dan te bedenken dat er nog altijd heel veel mensen zijn die niet naar ons komen uit schaamte”, aldus Mussche.

„Elke voedselbank in het land krijgt nog wekelijks nieuwe aanvragen”, weet Vos. „Het lijkt wel alsof steeds meer mensen die hulp nodig hebben.” Zijn collega Dijkers vermoedt dat zelfs twee tot drie procent van de Nederlandse voedselhulp nodig heeft. Wie in aanmerking wil komen voor gratis voedselpakketten van de voedselbank, moet onder het bestaansminimum leven. Zo komt een gezin met twee kinderen pas in aanmerking als het per maand minder dan 250 euro te besteden heeft aan eten en kleding.
De voedselbank zit in acht regio’s in het land en elke regio heeft weer tientallen uitdeelpunten. Door heel Nederland delen de voedselbanken momenteel zo’n 12.000 voedselpakketten per week uit.

De voedselbanken zamelen bij bedrijven en instellingen afgeschreven levensmiddelen in. Het gaat daarbij om beschadigde artikelen die door beschadiging voor verkoop niet meer geschikt zijn of producten die nog maar een beperkte houdbaarheidsdatum hebben. Een leger vrijwilligers stelt daaruit gratis voedselpakketten samen

--=========================================================================================
==========================================================================================
Als je het zo leest dan komen er erg veel mensen in aanmerking die dat bedrag per maand ongeveer over houden om te eten, bovenop dat bedrag krijgen ze dus ook nog eens de wekelijkse boodschappen ter waarde van zo'n 50 tot 100, dat zou dan betekenen dat zo'n gezin mét hulp van de voedselbank een riant gevulde koelkast heeft met elke maand voor minimaal ¤ 450 aan boodschappen...(als ze hun eigen geld tenminste werkelijk besteden aan eten en niet aan andere zaken...)
pi_43898897
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:01 schreef Loedertje het volgende:
Als je het zo leest dan komen er erg veel mensen in aanmerking die dat bedrag per maand ongeveer over houden om te eten, bovenop dat bedrag krijgen ze dus ook nog eens de wekelijkse boodschappen ter waarde van zo'n 50 tot 100, dat zou dan betekenen dat zo'n gezin mét hulp van de voedselbank een riant gevulde koelkast heeft met elke maand voor minimaal ¤ 450 aan boodschappen...(als ze hun eigen geld tenminste werkelijk besteden aan eten en niet aan andere zaken...)
Er wordt gezegd "minder dan ¤ 250 per maand aan eten en aan
kleding".
Verder weet ik niet hoe je erbij komt dat zo'n voedselpakket ¤ 200 waard zou zijn en ik snap al helemaal niet dat je over raint gevulde koelkasten praat als je het over ¤ 450 per maand voor een gezin met twee kinderen hebt.
Maar het is wel makkelijk om armoede te ontkennen zodat jij je in ieder geval niet schuldig hoeft te voelen, toch?
Audaces fortuna juvat
  † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 11:42:31 #215
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_43899522
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:10 schreef Colnago het volgende:

Maar het is wel makkelijk om armoede te ontkennen zodat jij je in ieder geval niet schuldig hoeft te voelen, toch?
Ik zou idd niet weten waarover ik mij schuldig zou moeten voelen. Het gaat om mensen die rond de 200/250 over houden per maand om te eten en daar niet mee om kunnen gaan. Je zou bijna de oplossing hebben als je bijvoorbeeld geen cash geld meer geeft aan die mensen en gewoon hun eetgeld in voedselbonnen (maaltijdcheques) laat uitbetalen zodat ze gewoon elke dag eten hebben en geen beroep meer hoeven te doen op een voedselbank.

Overigens, neem voor de lol eens een kijkje bij een willekeurige voedselbank en let dan vooral op de producten die binnenkomen, de voedselbank is zo slecht nog niet namelijk..
  zondag 26 november 2006 @ 11:51:05 #216
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43899657
Ben trouwens wel benieuwd naar uitleg over dit bericht
quote:
Voedselbank in Helmond verhuisd

HELMOND - De Voedselbank Nederland-Zuid heeft dinsdag een groter bedrijfspand betrokken aan de Nieuwe Industrieweg in Helmond. Aanleiding is de sterke groei van het aantal cliënten waardoor de opslagruimte aan de Brantstraat veel te klein werd.

De ontvangstruimte was op uitdeeldagen te klein en de verkeersoverlast werd voor de buurt ondraaglijk. Het nieuwe pand wordt op 2 oktober officieel geopend.
Bron

Je kunt mij veel vertelen maar verkeersoverlast ontstaat niet door wat extra fietsers in de buurt hoor

Dus waarom moet die voedselbank dan verhuizen? Is het misschien omdat er nog zo veel mensen nog met de auto komen? Dit lijkt mij de meest logische verklaring en hoe kunnen die mensen en auto rijden en naar de voedselbank gaan?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 26 november 2006 @ 11:56:34 #217
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43899747
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:10 schreef Colnago het volgende:
Waarom zou je je schuldig moeten voelen over andermans armoede? Is dat terecht?
pi_43900371
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:51 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]

Bron

Je kunt mij veel vertelen maar verkeersoverlast ontstaat niet door wat extra fietsers in de buurt hoor

Dus waarom moet die voedselbank dan verhuizen? Is het misschien omdat er nog zo veel mensen nog met de auto komen? Dit lijkt mij de meest logische verklaring en hoe kunnen die mensen en auto rijden en naar de voedselbank gaan?
op dezelfde manier dat mensen kettingroken én geen geld hebben voor eten
pi_43900463
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:24 schreef milagro het volgende:
op dezelfde manier dat mensen kettingroken én geen geld hebben voor eten
Of Nikes kopen voor hun kinderen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_43903769
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik zou idd niet weten waarover ik mij schuldig zou moeten voelen. Het gaat om mensen die rond de 200/250 over houden per maand om te eten en daar niet mee om kunnen gaan. Je zou bijna de oplossing hebben als je bijvoorbeeld geen cash geld meer geeft aan die mensen en gewoon hun eetgeld in voedselbonnen (maaltijdcheques) laat uitbetalen zodat ze gewoon elke dag eten hebben en geen beroep meer hoeven te doen op een voedselbank.

Overigens, neem voor de lol eens een kijkje bij een willekeurige voedselbank en let dan vooral op de producten die binnenkomen, de voedselbank is zo slecht nog niet namelijk..
Ja ja ja bij jou is het ineens alleen eten geworden, waar je voor ¤200/250 per maand ook al niet normaal van kan rondkomen met z'n vieren lijkt mij, maar er stond ook nog dat er kleding van gekocht moest worden.
Ik zal even voorrekenen wat de praktijk is voor iemand die werkt.

Een schoonmaker op mijn werk verdiend ¤ 1200 per maand netto.
Laten we zeggen dat hij inclusief huursubsidie ¤ 300 per maand kwijt is aan wonen.
Laten we zeggen dat hij ¤ 200 per maand kwijt is aan zorgpremie.
Laten we zeggen dat hij ¤ 150 per maand kwijt is aan energiekosten.
Laten we zeggen dat hij ¤ 150 per maand kwijt is aan overige verzekeringen en telefoonkosten.
Dan blijven er ¤ 400 over om te eten, kleding te kopen, verzorgings en schoonmaakmiddelen te kopen en de noodzakelijke apparatuur en dan heb ik de bedragen waarschijnlijk te laag voorgesteld.
Dan heb ik nog niet over fietsen, een auto (wat misschien nodig is om te kunnen werken) of OV gehad en over luxe artikelen al helemaal niet dus is het dan zo gek dat mensen in de problemen komen?
Audaces fortuna juvat
pi_43903917
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:56 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Waarom zou je je schuldig moeten voelen over andermans armoede? Is dat terecht?
Ik doel op dit zinnetje,

"Dat zou dan betekenen dat zo'n gezin mét hulp van de voedselbank een riant gevulde koelkast heeft met elke maand voor minimaal ¤ 450 aan boodschappen...(als ze hun eigen geld tenminste werkelijk besteden aan eten en niet aan andere zaken..."

Dus met andere woorden, ze hebben het zo slecht nog niet en als dat al zo is dan is het eigen schuld.
Audaces fortuna juvat
pi_43904043
je vergeet kinderbijslag voor 2 kinderen
  zondag 26 november 2006 @ 14:19:19 #223
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43904074
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:18 schreef milagro het volgende:
je vergeet kinderbijslag voor 2 kinderen
En de zorgtoeslag en alle andere toeslagen enzo die hij krijgt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 26 november 2006 @ 14:22:26 #224
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43904164
quote:
104 Teletekst zo 26 nov
Halfjaarlijkse controle Voedselbank

` De Stichting Voedselbanken Nederland
gaat haar klantenbestand voortaan elk
half jaar doorlichten.Dat gebeurt om te
voorkomen dat mensen er te lang gebruik
van maken.

De voedselbanken zijn bedoeld als een
tijdelijke hulp,en de halfjaarlijkse
onderzoeken moeten de mensen scherp
houden,zegt voorzitter Sies van de
overkoepelende organisatie.

Het aantal gebruikers van voedselbanken
is sinds vorig jaar verdubbeld.Dat
betekent dat er zo'n 11.000 huishoudens
regelmatig een voedselpakket krijgen.
De toename komt vooral doordat er meer
voedselbanken zijn gekomen.
De voedselbanken zullen idd wel achter de oren krabben als mensen met hun auto, de voedselpakketten komen ophalen. Gelukkig is dit geen overheidsinitiatief en omdat de lijnen kort zijn zal imo misbruik lastiger zijn.
Een centrumlinkse coalitie zal wel helemaal van die prive-initiatieven afwillen. Ze zijn te effectief en nemen staatswerkgelegenheid weg.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43904233
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:19 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En de zorgtoeslag en alle andere toeslagen enzo die hij krijgt
precies , de belastingteruggave.

natuurlijk is het geen vetpot, ik weet er alles van immers , maar armoe lijden is toch echt wat anders.

en ja, ik vind dat je deels zelf voor verantwoordelijk bent, de positie waar je je in bevindt, ook ik dus.
en ik zie totaal niet in, waarom iemand die andere keuzes gemaakt heeft, mede verantwoordelijk zou moeten worden gehouden, al was het maar in empathische zin, voor een ander die het , deels door eigen keuzes, minder heeft in financiele zin.
pi_43904379
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:15 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik doel op dit zinnetje,

"Dat zou dan betekenen dat zo'n gezin mét hulp van de voedselbank een riant gevulde koelkast heeft met elke maand voor minimaal ¤ 450 aan boodschappen...(als ze hun eigen geld tenminste werkelijk besteden aan eten en niet aan andere zaken..."

Dus met andere woorden, ze hebben het zo slecht nog niet en als dat al zo is dan is het eigen schuld.
Krijgen ze zoveel ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 26 november 2006 @ 14:54:52 #227
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43905198
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:15 schreef Colnago het volgende:
Ik doel op dit zinnetje,

Maar dat verklaart toch niet waarom mensen die niet in armoede leven zich schuldig zouden moeten voelen voor de groep die wel in armoede leeft? Het is toch een feit dat mensen die in armoede leven over het algemeen schulden hebben. Zij zijn in die zin schuldig aan hun eigen armoede en dus verantwoordelijk voor de ontstane situatie.
  † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 15:32:02 #228
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_43906236
quote:
Op zondag 26 november 2006 14:11 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ja ja ja bij jou is het ineens alleen eten geworden, waar je voor ¤200/250 per maand ook al niet normaal van kan rondkomen met z'n vieren lijkt mij
Bron was de voedselbank zelf evenals de bronnen waarin staat wat de voornaamste oorzaak van de schuldenproblematiek te vinden was in verslavingen en schulden.
quote:
Zo komt een gezin met twee kinderen pas in aanmerking als het per maand minder dan 250 euro te besteden heeft aan eten en kleding
PLUS:

• + De kinderkorting / 12 mnd
  • + De kinderbijslag / 3 mnd.
  • * De byzondere bijstand van de Gemeentelijke Sociale Dienst
  • pi_43909408
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 14:28 schreef Mirage het volgende:

[..]

Krijgen ze zoveel ?
    nope .. volgens deze site is een voedselpakket 20 tot 25 ¤, dat is dus maximaal 100¤ per maand
    pleased to meet you
    pi_43909490
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 17:23 schreef moussie het volgende:

[..]

nope .. volgens deze site is een voedselpakket 20 tot 25 ¤, dat is dus maximaal 100¤ per maand
    Da's nogal wat. Mijn boodschappen kosten maandelijks nieteens zoveel meer.
    One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
    pi_43910286
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 17:26 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

Het is wel een groot verschil of je alleen bent en regelmatig buiten de deur snoept (onderweg, bij vrienden of ouders) of dat je dagelijks thuis eet (en kinderen hebt met de nodige waskosten.. want serieus... ik denk dat onze kinderen meer kosten aan wasmiddelen e.d. dan aan voedsel)
    Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
    Sir Winston Churchill
    pi_43910425
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 17:26 schreef ABBAfan het volgende:

[..]

vindt je ?
    laat me raden, jij hoeft alleen voor jezelf te zorgen .. je hebt geen kinderen die luiers nodig hebben, geen schooluitstapjes of sinterklaassurprises die je ergens van moet betalen ?

trouwens, die grens, dat is een bovengrens, de werkelijke bedragen die deze mensen overhouden liggen er vaak tientallen euro's onder .. en dan kom je dus voor uiterst belabberde keuzes te staan .. of je kinderen krijgen niet genoeg te eten, of je koopt geen luiers, of je ontzegt je kinderen dat uitstapje en het sinterklaasfeest op school .. of je betaald je schulden niet op tijd af ..
    de ouder die het klaar speelt om keer op keer nee te zeggen tegen zijn kind(eren) over het meedoen aan dit soort highlights in een kinderleven moet ik nog tegen komen .. dus wat je dan krijgt is dat het betalen van de schuld wordt uitgesteld .. het mag dan dom zijn maar het is wel uiterst menselijk
    pleased to meet you
    pi_43910486
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 11:51 schreef Martijn_77 het volgende:
    [..]

Bron

Nee, die voedselbank functioneerde als overslagcentrum voor voedselbanken in de omgeving.

Ik weet niet wie de overlast veroorzaakte - maar leveranciers voor een áántal voedselbanken + ophalen voorraad voor een aantal voedselbanken kan een hoop overlast veroorzaken.

Overigens klagen buurtbewoners ook met regelmaat over leveranties aan gewone supermarkten, dus dat er (eveneens) klachten zijn bij een voedselbank is niet zo vreemd.

Volgens de voedselbank zijn ze verhuisd omdat de oude huisvesting te klein was.
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_43910487
    Zijn er dan verschillende pakketten? Een voor alleenstaanden, een voor gezinnen? Er is zo weinig bekend over die voedselbanken. En dat beinvloed de beeldvorming. Ik zie te weinig over voedselbanken in actualiteiten programma's
    One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
    pi_43910497
    Voedselbanken zijn juist slecht voor deze mensen. De trigger ontbreekt om oa werk te zoeken, doordat je toch wel te eten krijgt. Eerst een dikke plasma aan de muur, dan de dagelijkse voorraad shag en dan pas nadenken dat je ook nog wat te eten moet hebben.

Als ik morgen gratis meubels ga uitdelen dan loopt het ook storm.
    pi_43910583
    pi_43910617
    Roken is verslavend. Dat betekent dat het geen hobby is als postzegelverzamelen.

Verslaving betekent dat toegeven vér boven rationele overwegingen gaat. Iedereen die het argument dat armen tóch blijven roken herhaalt is ongeveer zo slim als iemand die een asmapatient verwijt ook steeds adem te willen halen.
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_43910800
    Ik ken vanuit mijn werk in de thuiszorg ook een gezin met enorme schulden. Mevrouw vertikt het om te stoppen met roken.
    pi_43911049
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 18:08 schreef sigme het volgende:
    Roken is verslavend. Dat betekent dat het geen hobby is als postzegelverzamelen.

Verslaving betekent dat toegeven vér boven rationele overwegingen gaat. Iedereen die het argument dat armen tóch blijven roken herhaalt is ongeveer zo slim als iemand die een asmapatient verwijt ook steeds adem te willen halen.
    Roken leer je jezelf aan, astma niet. Als je dat met elkaar wilt vergelijken dan vraag ik me af of je zelf wel boven je zelf genoemde intelligentieniveau uitkomt. Stoppen met roken kan, stoppen met astma niet.
    Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
    [b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
    Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
      † In Memoriam † zondag 26 november 2006 @ 18:27:27 #240
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_43911126
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 18:01 schreef moussie het volgende:

[..]

vindt je ?
    laat me raden, jij hoeft alleen voor jezelf te zorgen .. je hebt geen kinderen die luiers nodig hebben, geen schooluitstapjes of sinterklaassurprises die je ergens van moet betalen ?
  • * WTS Wet Tegoedmoetkoming Studiekosten
  • * Byzondere bijstand voor schoolkosten. uitstapjes
  • * Langdurigheidstoeslag met betrekking tot de Wet werk en bijstand (WWB), bijzondere bijstand en bij arbeidsongeschiktheid

De mensen waar jij het over hebt weten heel goed bovenstaande potjes te vinden, zijn hbben daar immes récht op, recht om zelf aan te vragen en racht om al die mazzeltjes (huurtoeslagen,. kinerbijslag, WTS, byzondere bijstand ect) zelf in eigen beheer uit te geven...en als het dan allemaal weer op is dan schreeuwt men dat men récht op hulp heeft, zodra deze mensen de dreiging hebben om onder een bewindvoerder te komen zodat anderen hun geld gaan beheren schreeuwen ze weer moord en brand omdat ze dat zelf wel kunnen terwijl is gebleken dat dat niet zo is..
  • pi_43911153
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 18:08 schreef sigme het volgende:

wat een complete kolder, zeg

als je kinderen niet of amper te eten hebben, en je dan nog gaat lopen janken dat je de sigaretten niet kan laten staan en zo dus 100 euro per maand of meer wegpaft, dan verdien je geen medelijden, laat staan financiele hulp.

dan moet je toch eens je verantwoordelijkheden van jouw ouderschap gaan herzien.
    pi_43911184
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 18:27 schreef Loedertje het volgende:

[..]

• * Langdurigheidstoeslag met betrekking tot de Wet werk en bijstand (WWB), bijzondere bijstand en bij arbeidsongeschiktheid

De mensen waar jij het over hebt weten heel goed bovenstaande potjes te vinden, zijn hbben daar immes récht op, recht om zelf aan te vragen en racht om al die mazzeltjes (huurtoeslagen,. kinerbijslag, WTS, byzondere bijstand ect) zelf in eigen beheer uit te geven...en als het dan allemaal weer op is dan schreeuwt men dat men récht op hulp heeft, zodra deze mensen de dreiging hebben om onder een bewindvoerder te komen zodat anderen hun geld gaan beheren schreeuwen ze weer moord en brand omdat ze dat zelf wel kunnen terwijl is gebleken dat dat niet zo is..
  • En dan is het weer allemaal de schuld van Balkellende
    pi_43911242
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 18:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Roken leer je jezelf aan, astma niet. Als je dat met elkaar wilt vergelijken dan vraag ik me af of je zelf wel boven je zelf genoemde intelligentieniveau uitkomt. Stoppen met roken kan, stoppen met astma niet.
    Het gaat niet om de aanwezigheid van de verslaving (aangeleerd / opgedrongen), maar om de vrijheid van de keuze er verandering in aan te brengen.

Wie roken op één lijn stelt met hobby's die even terzijde worden gelegd als er wat minder geld is, is vergelijkbaar met iemand die een levensbehoefte als adem wel wat minder noodzakelijk acht als het wat lastig wordt.

Als je compleet buiten beschouwing laat dat roken verslavend is, en dat dat dus betekent (dat is wat verslaving inhoudt!) dat toegeven aan de gewoonte rationele overwegingen te boven gaat dan ben je echt niet al te nozel. Wie vandaag de dag niet weet dat roken verslavend is, heeft echt heeeeel veel gemist. Wie niet weet wat verslaving is, is onnozel.
    pi_43911333
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 18:28 schreef milagro het volgende:

[..]

wat een complete kolder, zeg

als je kinderen niet of amper te eten hebben, en je dan nog gaat lopen janken dat je de sigaretten niet kan laten staan en zo dus 100 euro per maand of meer wegpaft, dan verdien je geen medelijden, laat staan financiele hulp.

dan moet je toch eens je verantwoordelijkheden van jouw ouderschap gaan herzien.
    Verslaving! Je weet wel, als het aan heroine is dan gaan mensen er voor de hoer spelen. Het is geen hobby, mensen weten ook wel dat het niet rationeel verklaarbaar is, maar dat is omdat verslaving rationaliteit terzijde schuift. Dat kan je achterlijk vinden - maar dat is nu net wat een stof verslavend maakt. Dat het zinnige mensen in domme slaven verandert.
    pi_43917537
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 18:27 schreef Loedertje het volgende:

[..]

• je gaat uit van een boel veronderstellingen die volgens de officiele onderzoeken niet kloppen
    quote:
    Ook andere gemeentelijke voorzieningen zoals bijzondere bijstand en kwijtschelding van lokale lasten, worden weinig gebruikt.
    http://tinyurl.com/yjv7ug
    pleased to meet you
    pi_43917632
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 18:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Verslaving! Je weet wel, als het aan heroine is dan gaan mensen er voor de hoer spelen. Het is geen hobby, mensen weten ook wel dat het niet rationeel verklaarbaar is, maar dat is omdat verslaving rationaliteit terzijde schuift. Dat kan je achterlijk vinden - maar dat is nu net wat een stof verslavend maakt. Dat het zinnige mensen in domme slaven verandert.
    uhuh, uhuh en dus haal je dan de kids weg bij de ouders, zoals je dat ook doet bij junkies, alcoholisten, gokverslaafden die al hun geld uitgeven aan hun verslaving en ondertussen hun kids ernstig verwaarlozen.

voor die mensen is de voedselbank dus niet, hè, dat je lekker je verslaving in stand kan houden DANKZIJ de voedselbank.

mijn hemel, wat een larie excuus
    pi_43918594
    Give a man a fish; you have fed him for today . Teach a man to fish and you feed him for a lifetime"

IMO moeten voedsel banken idd afgeschaft worden , het niet goed om mensen hiervan afhankelijk te maken en daarbij hebben deze mensen een baan/uitkering en dus geld.
    Je moet juist zorgen dat deze mensen zichzelf kunnen helpen en niet hun handje ophouden.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
      † In Memoriam † maandag 27 november 2006 @ 00:26:18 #248
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_43918647
    quote:
    Op zondag 26 november 2006 23:38 schreef moussie het volgende:

[..]

je gaat uit van een boel veronderstellingen die volgens de officiele onderzoeken niet kloppen
    [.Ook andere gemeentelijke voorzieningen zoals bijzondere bijstand en kwijtschelding van lokale lasten, worden weinig gebruikt..]

http://tinyurl.com/yjv7ug
    Ga er maar gewoon vanuit dat die mensen gewoon de benodigde papieren niet konden overleggen om in aanmerking te komen voor bijzondere bijstand of kwijtschelding van Gemeentelijke hefingen en dús helemaal niet zo zielig zijn als jij denkt.
      † In Memoriam † maandag 27 november 2006 @ 00:30:35 #249
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_43918710
    En Mousie, slechts 8% werkt en 83% van de klanten van de voedselbank heeft schulden. Slechts ruim eenderde maakt gebruik van hulp bij het aflossen daarvan...

Ze hebben dan volgens de regels van de voedselbanken helemaal geen recht op een voedselpakketje ter ondersteuning, 1 van die regels was immers dat ze zelf mee moeten gaan werken met de wsnp.
      † In Memoriam † maandag 27 november 2006 @ 00:33:51 #250
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_43918761
    Oplossing
    Stel mensen die zich aanmelden DIRECT onder curetele van een mentor, bewindvoerder.curator, zorg dat er binnen maanden een passend hvp is en dat die mensen EETGELD krijgen, geen cent meer, geen rekeningen kunnen openen, geen nieuwe schulden kunnen aangaan. Eens per 3 maanden kleedgeld voor de kids en uiteraard het bekostigen van de schoolse activiteiten + een abonnement op een sport- of bezigheidsclubje voor de kids (van scouting tot korfbal o.i.d.)

Dan kunnen de voedselbanken fungeren als vangnet voor slechts drie maanden en is het geschreeuw om nog meer voedselbanken echt niet meer nodig.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')