en jij werkt waar ?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 20:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ervaring met mensen die zich via de intake aan kwamen melden
En tjah, dan haken mensen weleens af omdat je ze duidelijk vertelde wat de procedure is , wat er kan gaan gebeuren en dat ze alle ongeopende brieven uit diverse lades moesten bundelen en inleveren.
Werk nu in een andere sector van de hulpverlening.quote:
Idd, maar het is best triest dat mensen wél geholpen willen worden als ze maar niets hoeven in te leveren.quote:en uiteraard haken sommige mensen dan af, wat er gebeurd bij een schuldsanering is immers een ingrijpend gebeuren .. wat dat aangaat is het gelukkig nog steeds je eigen keuze of je van de wsnp gebruik wil maken of liever op straat gaat wonen
uitputtend werk .. sterkte .. en tja, maakt je cynisme een stuk begrijpelijkerquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 21:20 schreef Loedertje het volgende:
Werk nu in een andere sector van de hulpverlening.
hehe, als je nooit echt aan boekhouding hebt gedaan kan dat idd heel hard aankomen, ik heb het ook the hard way moeten leren toen ik er alleen voor kwam te staan .. maar gaat het alleen maar om de papieren of meer om de rest .. het feit dat je post gecontrolleerd wordt voor jij het krijgt bvb ?quote:Idd, maar het is best triest dat mensen wél geholpen willen worden als ze maar niets hoeven in te leveren.
Als je een bewindvoerder hebt zal dat inderdaad gebeuren maar als je aanvraag bij de Sociale Dienst blijft lopen via een extern schuldhulpbemiddelingsbureau dan krijg je dus, zoals ik eerder al zei, leefgeld (uiteraard voldoende om met de inwonende kinderen te kunnen eten en ze *sparen* voor je zodat je bij noodgevallen een aanspraak mag doen op dát potje mits het inderdaad iets is w je nodig hebt (geen luxeartikelen)quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:10 schreef moussie het volgende:
hehe, als je nooit echt aan boekhouding hebt gedaan kan dat idd heel hard aankomen, ik heb het ook the hard way moeten leren toen ik er alleen voor kwam te staan .. maar gaat het alleen maar om de papieren of meer om de rest .. het feit dat je post gecontrolleerd wordt voor jij het krijgt bvb ?
Is makkelijk als je die hebt. Anders in de buurt iemand of je belt 112.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja, en bij een slagaderlijke bloeding heb je heul geen auto nodig.![]()
tja, ik heb dan ook geen auto, zoals gezegd, in mijn situatie is dat niet nodig .. 't zou wel erg leuk zijn geweest voor mijn zoon op dat moment, die zit nu met zo'n plaatje .. mwah, c'est la viequote:Op zondag 22 oktober 2006 09:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Is makkelijk als je die hebt. Anders in de buurt iemand of je belt 112.
Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat een auto geen eerste levensbehoefte is, als je geld te weinig hebt om je kinderen eten te geven. Een auto kost veel geld, ook als ie alleen maar voor de deur staat voor het geval iemand een slagaderlijke bloeding krijgt of z'n tanden kapot valt. Dat geld moet in eerste instantie bedoeld zijn voor voeding, dan wonen, dan rekeningen, dan kleden en dan pas een auto.
nou daar denken de uitkerende instanties en politici dan anders over .. er zijn wel degelijk situaties waarin een auto een eerste levensbehoefte is ..quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:37 schreef milagro het volgende:
gaan we weer.... maar als ik nou .
een auto is geen eerste levensbehoefte, al heb je 1234 kids.
klopt, maar het is geen regel dus.quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:15 schreef moussie het volgende:
[..]
nou daar denken de uitkerende instanties en politici dan anders over .. er zijn wel degelijk situaties waarin een auto een eerste levensbehoefte is ..
zoals dat vrouwtje dat hier vroeger om de hoek woonde met haar gehandicapte zoon, die kreeg een gedeelte vergoed omdat de auto gebruikt werdt voor ziekenvervoer
Tenzij er medische omstandigheden meespelen uiteraard.quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:37 schreef milagro het volgende:
gaan we weer.... maar als ik nou .
een auto is geen eerste levensbehoefte, al heb je 1234 kids.
Uhhh, jij dacht: ik maak de term maar even nóg dramatischer?quote:
tja, dit hele verhaal over de noodzakelijkheid van een auto begon met gia's moeder van een drieling op peuterleeftijd en eentje van 3 (zoiets toch ?), nog niet eens in de bijstand, ze zaten alleen maar te zeuren dat de kinderopvang duurder was dan moeder kon verdienen .. maar moeder was wat gezet (nogal wiedes als je pas een drieling hebt gehad) en er stond een auto voor de deur .. nou big deal, een werkende man met vrouw en 4 kinderen en een auto voor de deur, en die durfen te klagen over te dure kinderopvang .. echt schande hoorquote:Op zondag 22 oktober 2006 16:25 schreef milagro het volgende:
klopt, maar het is geen regel dus.
niet iedereen in de bijstand heeft een gehandicapte zoon.
niet iedereen in de bijstand woont op het platteland
niet iedereen in de bijstand heeft 4 kinderen waarvan 2 met een sukkelende gezondheid
niet iedereen in de bijstand krijgt slagaderlijke bloedingen.
sterker nog de meerderheid dus niet, en al helmaal niet met een combinatie van dit alles.
een auto is handig, en soms noodzaak, maar over het algemeen GEEN eerste levensbehoefte.
jij komt steeds met extremen aan, je baseert algemene regels niet op extremen en al helemaal niet op vergezochte whatifs.
Wekelijks 12.000 pakketten naar armste gezinnenquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:56 schreef moussie het volgende:
[..]
ze worden hier wel gepresenteerd alsof ze de norm zouden zijn
Er wordt gezegd "minder dan ¤ 250 per maand aan eten en aanquote:Op zondag 26 november 2006 11:01 schreef Loedertje het volgende:
Als je het zo leest dan komen er erg veel mensen in aanmerking die dat bedrag per maand ongeveer over houden om te eten, bovenop dat bedrag krijgen ze dus ook nog eens de wekelijkse boodschappen ter waarde van zo'n 50 tot 100, dat zou dan betekenen dat zo'n gezin mét hulp van de voedselbank een riant gevulde koelkast heeft met elke maand voor minimaal ¤ 450 aan boodschappen...(als ze hun eigen geld tenminste werkelijk besteden aan eten en niet aan andere zaken...)
Ik zou idd niet weten waarover ik mij schuldig zou moeten voelen. Het gaat om mensen die rond de 200/250 over houden per maand om te eten en daar niet mee om kunnen gaan. Je zou bijna de oplossing hebben als je bijvoorbeeld geen cash geld meer geeft aan die mensen en gewoon hun eetgeld in voedselbonnen (maaltijdcheques) laat uitbetalen zodat ze gewoon elke dag eten hebben en geen beroep meer hoeven te doen op een voedselbank.quote:Op zondag 26 november 2006 11:10 schreef Colnago het volgende:
Maar het is wel makkelijk om armoede te ontkennen zodat jij je in ieder geval niet schuldig hoeft te voelen, toch?
Bronquote:Voedselbank in Helmond verhuisd
HELMOND - De Voedselbank Nederland-Zuid heeft dinsdag een groter bedrijfspand betrokken aan de Nieuwe Industrieweg in Helmond. Aanleiding is de sterke groei van het aantal cliënten waardoor de opslagruimte aan de Brantstraat veel te klein werd.
De ontvangstruimte was op uitdeeldagen te klein en de verkeersoverlast werd voor de buurt ondraaglijk. Het nieuwe pand wordt op 2 oktober officieel geopend.
Waarom zou je je schuldig moeten voelen over andermans armoede? Is dat terecht?quote:Op zondag 26 november 2006 11:10 schreef Colnago het volgende:
Maar het is wel makkelijk om armoede te ontkennen zodat jij je in ieder geval niet schuldig hoeft te voelen, toch?
op dezelfde manier dat mensen kettingroken én geen geld hebben voor etenquote:Op zondag 26 november 2006 11:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar uitleg over dit bericht
[..]
Bron
Je kunt mij veel vertelen maar verkeersoverlast ontstaat niet door wat extra fietsers in de buurt hoor![]()
Dus waarom moet die voedselbank dan verhuizen? Is het misschien omdat er nog zo veel mensen nog met de auto komen? Dit lijkt mij de meest logische verklaring en hoe kunnen die mensen en auto rijden en naar de voedselbank gaan?
Of Nikes kopen voor hun kinderenquote:Op zondag 26 november 2006 12:24 schreef milagro het volgende:
op dezelfde manier dat mensen kettingroken én geen geld hebben voor eten
Ja ja ja bij jou is het ineens alleen eten geworden, waar je voor ¤200/250 per maand ook al niet normaal van kan rondkomen met z'n vieren lijkt mij, maar er stond ook nog dat er kleding van gekocht moest worden.quote:Op zondag 26 november 2006 11:42 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik zou idd niet weten waarover ik mij schuldig zou moeten voelen. Het gaat om mensen die rond de 200/250 over houden per maand om te eten en daar niet mee om kunnen gaan. Je zou bijna de oplossing hebben als je bijvoorbeeld geen cash geld meer geeft aan die mensen en gewoon hun eetgeld in voedselbonnen (maaltijdcheques) laat uitbetalen zodat ze gewoon elke dag eten hebben en geen beroep meer hoeven te doen op een voedselbank.
Overigens, neem voor de lol eens een kijkje bij een willekeurige voedselbank en let dan vooral op de producten die binnenkomen, de voedselbank is zo slecht nog niet namelijk..
Ik doel op dit zinnetje,quote:Op zondag 26 november 2006 11:56 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Waarom zou je je schuldig moeten voelen over andermans armoede? Is dat terecht?
En de zorgtoeslag en alle andere toeslagen enzo die hij krijgtquote:Op zondag 26 november 2006 14:18 schreef milagro het volgende:
je vergeet kinderbijslag voor 2 kinderen
De voedselbanken zullen idd wel achter de oren krabben als mensen met hun auto, de voedselpakketten komen ophalen. Gelukkig is dit geen overheidsinitiatief en omdat de lijnen kort zijn zal imo misbruik lastiger zijn.quote:104 Teletekst zo 26 nov
Halfjaarlijkse controle Voedselbank
` De Stichting Voedselbanken Nederland
gaat haar klantenbestand voortaan elk
half jaar doorlichten.Dat gebeurt om te
voorkomen dat mensen er te lang gebruik
van maken.
De voedselbanken zijn bedoeld als een
tijdelijke hulp,en de halfjaarlijkse
onderzoeken moeten de mensen scherp
houden,zegt voorzitter Sies van de
overkoepelende organisatie.
Het aantal gebruikers van voedselbanken
is sinds vorig jaar verdubbeld.Dat
betekent dat er zo'n 11.000 huishoudens
regelmatig een voedselpakket krijgen.
De toename komt vooral doordat er meer
voedselbanken zijn gekomen.
precies , de belastingteruggave.quote:Op zondag 26 november 2006 14:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En de zorgtoeslag en alle andere toeslagen enzo die hij krijgt![]()
Krijgen ze zoveel ?quote:Op zondag 26 november 2006 14:15 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik doel op dit zinnetje,
"Dat zou dan betekenen dat zo'n gezin mét hulp van de voedselbank een riant gevulde koelkast heeft met elke maand voor minimaal ¤ 450 aan boodschappen...(als ze hun eigen geld tenminste werkelijk besteden aan eten en niet aan andere zaken..."
Dus met andere woorden, ze hebben het zo slecht nog niet en als dat al zo is dan is het eigen schuld.
Maar dat verklaart toch niet waarom mensen die niet in armoede leven zich schuldig zouden moeten voelen voor de groep die wel in armoede leeft? Het is toch een feit dat mensen die in armoede leven over het algemeen schulden hebben. Zij zijn in die zin schuldig aan hun eigen armoede en dus verantwoordelijk voor de ontstane situatie.quote:Op zondag 26 november 2006 14:15 schreef Colnago het volgende:
Ik doel op dit zinnetje,
"Dat zou dan betekenen dat zo'n gezin mét hulp van de voedselbank een riant gevulde koelkast heeft met elke maand voor minimaal ¤ 450 aan boodschappen...(als ze hun eigen geld tenminste werkelijk besteden aan eten en niet aan andere zaken..."
Dus met andere woorden, ze hebben het zo slecht nog niet en als dat al zo is dan is het eigen schuld.
Bron was de voedselbank zelf evenals de bronnen waarin staat wat de voornaamste oorzaak van de schuldenproblematiek te vinden was in verslavingen en schulden.quote:Op zondag 26 november 2006 14:11 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ja ja ja bij jou is het ineens alleen eten geworden, waar je voor ¤200/250 per maand ook al niet normaal van kan rondkomen met z'n vieren lijkt mij
PLUS:quote:Zo komt een gezin met twee kinderen pas in aanmerking als het per maand minder dan 250 euro te besteden heeft aan eten en kleding
nope .. volgens deze site is een voedselpakket 20 tot 25 ¤, dat is dus maximaal 100¤ per maandquote:
Da's nogal wat. Mijn boodschappen kosten maandelijks nieteens zoveel meer.quote:Op zondag 26 november 2006 17:23 schreef moussie het volgende:
[..]
nope .. volgens deze site is een voedselpakket 20 tot 25 ¤, dat is dus maximaal 100¤ per maand
Het is wel een groot verschil of je alleen bent en regelmatig buiten de deur snoept (onderweg, bij vrienden of ouders) of dat je dagelijks thuis eet (en kinderen hebt met de nodige waskosten.. want serieus... ik denk dat onze kinderen meer kosten aan wasmiddelen e.d. dan aan voedsel)quote:Op zondag 26 november 2006 17:26 schreef ABBAfan het volgende:
[..]
Da's nogal wat. Mijn boodschappen kosten maandelijks nieteens zoveel meer.
vindt je ?quote:Op zondag 26 november 2006 17:26 schreef ABBAfan het volgende:
[..]
Da's nogal wat. Mijn boodschappen kosten maandelijks nieteens zoveel meer.
Nee, die voedselbank functioneerde als overslagcentrum voor voedselbanken in de omgeving.quote:Op zondag 26 november 2006 11:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar uitleg over dit bericht
[..]
Bron
Je kunt mij veel vertelen maar verkeersoverlast ontstaat niet door wat extra fietsers in de buurt hoor![]()
Dus waarom moet die voedselbank dan verhuizen? Is het misschien omdat er nog zo veel mensen nog met de auto komen? Dit lijkt mij de meest logische verklaring en hoe kunnen die mensen en auto rijden en naar de voedselbank gaan?
Roken leer je jezelf aan, astma niet. Als je dat met elkaar wilt vergelijken dan vraag ik me af of je zelf wel boven je zelf genoemde intelligentieniveau uitkomt. Stoppen met roken kan, stoppen met astma niet.quote:Op zondag 26 november 2006 18:08 schreef sigme het volgende:
Roken is verslavend. Dat betekent dat het geen hobby is als postzegelverzamelen.
Verslaving betekent dat toegeven vér boven rationele overwegingen gaat. Iedereen die het argument dat armen tóch blijven roken herhaalt is ongeveer zo slim als iemand die een asmapatient verwijt ook steeds adem te willen halen.
quote:Op zondag 26 november 2006 18:01 schreef moussie het volgende:
[..]
vindt je ?
laat me raden, jij hoeft alleen voor jezelf te zorgen .. je hebt geen kinderen die luiers nodig hebben, geen schooluitstapjes of sinterklaassurprises die je ergens van moet betalen ?
wat een complete kolder, zegquote:Op zondag 26 november 2006 18:08 schreef sigme het volgende:
Roken is verslavend. Dat betekent dat het geen hobby is als postzegelverzamelen.
Verslaving betekent dat toegeven vér boven rationele overwegingen gaat. Iedereen die het argument dat armen tóch blijven roken herhaalt is ongeveer zo slim als iemand die een asmapatient verwijt ook steeds adem te willen halen.
En dan is het weer allemaal de schuld van Balkellendequote:Op zondag 26 november 2006 18:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]* WTS Wet Tegoedmoetkoming Studiekosten * Byzondere bijstand voor schoolkosten. uitstapjes * Langdurigheidstoeslag met betrekking tot de Wet werk en bijstand (WWB), bijzondere bijstand en bij arbeidsongeschiktheid
De mensen waar jij het over hebt weten heel goed bovenstaande potjes te vinden, zijn hbben daar immes récht op, recht om zelf aan te vragen en racht om al die mazzeltjes (huurtoeslagen,. kinerbijslag, WTS, byzondere bijstand ect) zelf in eigen beheer uit te geven...en als het dan allemaal weer op is dan schreeuwt men dat men récht op hulp heeft, zodra deze mensen de dreiging hebben om onder een bewindvoerder te komen zodat anderen hun geld gaan beheren schreeuwen ze weer moord en brand omdat ze dat zelf wel kunnen terwijl is gebleken dat dat niet zo is..
Het gaat niet om de aanwezigheid van de verslaving (aangeleerd / opgedrongen), maar om de vrijheid van de keuze er verandering in aan te brengen.quote:Op zondag 26 november 2006 18:23 schreef FJD het volgende:
[..]
Roken leer je jezelf aan, astma niet. Als je dat met elkaar wilt vergelijken dan vraag ik me af of je zelf wel boven je zelf genoemde intelligentieniveau uitkomt. Stoppen met roken kan, stoppen met astma niet.
Verslaving! Je weet wel, als het aan heroine is dan gaan mensen er voor de hoer spelen. Het is geen hobby, mensen weten ook wel dat het niet rationeel verklaarbaar is, maar dat is omdat verslaving rationaliteit terzijde schuift. Dat kan je achterlijk vinden - maar dat is nu net wat een stof verslavend maakt. Dat het zinnige mensen in domme slaven verandert.quote:Op zondag 26 november 2006 18:28 schreef milagro het volgende:
[..]
wat een complete kolder, zeg
als je kinderen niet of amper te eten hebben, en je dan nog gaat lopen janken dat je de sigaretten niet kan laten staan en zo dus 100 euro per maand of meer wegpaft, dan verdien je geen medelijden, laat staan financiele hulp.
dan moet je toch eens je verantwoordelijkheden van jouw ouderschap gaan herzien.
je gaat uit van een boel veronderstellingen die volgens de officiele onderzoeken niet kloppenquote:Op zondag 26 november 2006 18:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]* WTS Wet Tegoedmoetkoming Studiekosten * Byzondere bijstand voor schoolkosten. uitstapjes * Langdurigheidstoeslag met betrekking tot de Wet werk en bijstand (WWB), bijzondere bijstand en bij arbeidsongeschiktheid
De mensen waar jij het over hebt weten heel goed bovenstaande potjes te vinden, zijn hbben daar immes récht op, recht om zelf aan te vragen en racht om al die mazzeltjes (huurtoeslagen,. kinerbijslag, WTS, byzondere bijstand ect) zelf in eigen beheer uit te geven...en als het dan allemaal weer op is dan schreeuwt men dat men récht op hulp heeft, zodra deze mensen de dreiging hebben om onder een bewindvoerder te komen zodat anderen hun geld gaan beheren schreeuwen ze weer moord en brand omdat ze dat zelf wel kunnen terwijl is gebleken dat dat niet zo is..
http://tinyurl.com/yjv7ugquote:Ook andere gemeentelijke voorzieningen zoals bijzondere bijstand en kwijtschelding van lokale lasten, worden weinig gebruikt.
uhuh, uhuhquote:Op zondag 26 november 2006 18:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Verslaving! Je weet wel, als het aan heroine is dan gaan mensen er voor de hoer spelen. Het is geen hobby, mensen weten ook wel dat het niet rationeel verklaarbaar is, maar dat is omdat verslaving rationaliteit terzijde schuift. Dat kan je achterlijk vinden - maar dat is nu net wat een stof verslavend maakt. Dat het zinnige mensen in domme slaven verandert.
Ga er maar gewoon vanuit dat die mensen gewoon de benodigde papieren niet konden overleggen om in aanmerking te komen voor bijzondere bijstand of kwijtschelding van Gemeentelijke hefingen en dús helemaal niet zo zielig zijn als jij denkt.quote:Op zondag 26 november 2006 23:38 schreef moussie het volgende:
[..]
je gaat uit van een boel veronderstellingen die volgens de officiele onderzoeken niet kloppen
[.Ook andere gemeentelijke voorzieningen zoals bijzondere bijstand en kwijtschelding van lokale lasten, worden weinig gebruikt..]
http://tinyurl.com/yjv7ug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |