abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:15:27 #181
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42860860
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:04 schreef moussie het volgende:

[..]

en hoe kom je nou weer aan het idee dat die mensen geen moeite doen ?
of ben jj te dom om te snappen dat er mensen zijn die het gewoon niet begrijpen, daarvoor missen ze de benodigde hersencellen ?
Er staat nergens in die rapportages dat het om verstandelijk gehandicapten zou gaan, daarbij staat die groep in onze samenleving gewoon onder curatele (mentorschap enzo..)
quote:
een waar gebeurd verhaal van een kennis ..

en tja, als ik dan zo lees dat 43% van de voedselbank klanten eenoudergezinnen zijn dan vraag ik mij af hoevelen daarvan voor een soortgelijk dilemma staan .. dat de papieren gewoon onbereikbaar zijn omdat een ex die als ultieme laatste wraak heeft meegenomen
Als een ex de papieren meeneemt dan zal de brievenbus van diegene die nog wel traceerbaar is gewoon volstromen met aanmaningen e.d. Je hebt dus alle gelegenheid om die post open te maken en te bekijken wat er in zit..ow wacht, die arme mensen hebben natuurlijk geen geld voor een brievenopener en al hadden ze die dan kunnen ze nog nix want ze hebben geen handen en hun leesbril is ook al maanden stuk omdat ze geen geld hebben voor een nieuwe..
pi_42861595
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:15 schreef Loedertje het volgende:
Er staat nergens in die rapportages dat het om verstandelijk gehandicapten zou gaan, daarbij staat die groep in onze samenleving gewoon onder curatele (mentorschap enzo..)
staat er wel hoor .. mensen met psychosociale problemen heet dat
quote:
Als een ex de papieren meeneemt dan zal de brievenbus van diegene die nog wel traceerbaar is gewoon volstromen met aanmaningen e.d. Je hebt dus alle gelegenheid om die post open te maken en te bekijken wat er in zit..ow wacht, die arme mensen hebben natuurlijk geen geld voor een brievenopener en al hadden ze die dan kunnen ze nog nix want ze hebben geen handen en hun leesbril is ook al maanden stuk omdat ze geen geld hebben voor een nieuwe..
duh .. leuk als je een stapel aanmaningen voor kan leggen maar daar heb je verrekte weinig aan als de wsnp andere papieren vraagt die jij niet voor kan leggen omdat je ze niet hebt .. zoals bvb het originele contract dat je hebt afgesloten bij het aangaan van de lening
wat dat aangaat is de wsnp heel alert op malafide schuldeisers, zolang je papieren niet 100% kloppen krijg je geen hulp van hun
pleased to meet you
pi_42861985
je zou alle 'kenmerken' die moussie opnoemt een in 1 post moeten zetten :

een lichamelijk gehandicapte , psycho sociaal gestoorde op het platteland wonende eenzijdig etende en dus met flink overgewicht kampende en dus niet in staat zijnde te fietsen zonder aan uitputting ten onder te gaan stakker, met niet meer dan LOM school, en in het bezit van een drieling waarvan er 2 sukkelen met hun gezondheid.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:10:55 #184
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42862039
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:50 schreef moussie het volgende:

[..]

staat er wel hoor .. mensen met psychosociale problemen heet dat
[..]

duh .. leuk als je een stapel aanmaningen voor kan leggen maar daar heb je verrekte weinig aan als de wsnp andere papieren vraagt die jij niet voor kan leggen omdat je ze niet hebt .. zoals bvb het originele contract dat je hebt afgesloten bij het aangaan van de lening
Onzin .
Je moet een overzicht inleveren van al je schulden, de medewerkers van het GKB of de externe schuldhulpverlening van de Gemeente schrijven vervolgens de schuldeisers aan en komen met een voorstel, indien er 1 schuldeiser geen zin heeft dan komt de rechter er aan te pas.
Er zijn wél veel mensen die tijdens dat 1e proces afhaken omdat dan duidelijk gaat worden dat ze *leefgeld* krijgen en dáár heeft men dus geen zin in...
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:12:14 #185
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42862066
Wat lijkt je dan precies een goede oplossing moussie?
Vampire Romance O+
  † In Memoriam † zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:14:45 #186
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42862140
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:08 schreef milagro het volgende:
je zou alle 'kenmerken' die moussie opnoemt een in 1 post moeten zetten :

een lichamelijk gehandicapte , psycho sociaal gestoorde op het platteland wonende eenzijdig etende en dus met flink overgewicht kampende en dus niet in staat zijnde te fietsen zonder aan uitputting ten onder te gaan stakker, met niet meer dan LOM school, en in het bezit van een drieling waarvan er 2 sukkelen met hun gezondheid.
Correctie, geen handen , gen conditie door het roken en stilzitten , minimaal 3 kinderen die in een groeispurt zitten en verder uiteraard een gat in hun hand geen handen en ook nog woonachtig in een drop alwaar totaal geen winkels en scholen zijn en er nergens een mogelijkheid is om tweemaal per dag een paar uur met opppas voor de kinderen lekker te kunnen internetten en je mail voor te laten lezen en te beantwoorden door anderen omdat je zelf eigenlijk niet kunt lezen en je toch graag kans wilt maken op die administratieve functie bij een bedrijf waar je vanwege je dyslexie recht op hebt..
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 15:51:02 #187
3542 Gia
User under construction
pi_42864046
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:14 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Correctie, geen handen , gen conditie door het roken en stilzitten , minimaal 3 kinderen die in een groeispurt zitten en verder uiteraard een gat in hun hand geen handen en ook nog woonachtig in een drop alwaar totaal geen winkels en scholen zijn en er nergens een mogelijkheid is om tweemaal per dag een paar uur met opppas voor de kinderen lekker te kunnen internetten en je mail voor te laten lezen en te beantwoorden door anderen omdat je zelf eigenlijk niet kunt lezen en je toch graag kans wilt maken op die administratieve functie bij een bedrijf waar je vanwege je dyslexie recht op hebt..
En dan vergeet je de arme leraar die helemaal kaalgeplukt wordt door zijn ex-vrouw.
pi_42864519
Jullie zitten allemaal lachwekkend vast in je eigen hokjes

"Ze kennen dr niks aan doen want ze zijn psychosociaal gehendikep" vs. "Luie rokende breedbeeldtvbestellers".

Echt te triest voor woorden
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42864719
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Jullie zitten allemaal lachwekkend vast in je eigen hokjes

"Ze kennen dr niks aan doen want ze zijn psychosociaal gehendikep" vs. "Luie rokende breedbeeldtvbestellers".

Echt te triest voor woorden
ach welnee, maar dat overdreven drama gedoe wekt irritatie op, dat compleet hulpeloze slachtoffer scenario van moussie iedere keer, en er bij iedere tegenwerping nog een schepje bovenop doen, werkt averechts.

zou je mensen willen mobiliseren moet je vooral met zulke jankverhalen komen, wekt alles behalve empathie op, zelfs niet van iemand die zelf met een minimaal inkomen en 2 kids zit en geen auto heeft en reuma en Crohn..... ja , Mwana pak je zakdoek maar en een pak rijst graag, oh nee, doe maar een auto, want het regent en het waait hier en mijn kinderen zijn te lui...uuuh te ziek natuurlijk om naar de C1000 te gaan.
pi_42865057
Ja, en bij een slagaderlijke bloeding heb je heul geen auto nodig.
Die voedselbanken zijn er dus niet voor heiligen ofzo, die zijn er dus ook/in het bijzonder voor domme mongolen die te dom zijn geweest hun eetgeld in te plannen in het budget voor de komende jaren.
Dus er zitten echt zielige achtergelaten vrouwen in en ook schaamteloze klaplopers, het hele spectrum. Zijn ze nog steeds nodig. Preventie ook.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42865103
bij een slagaderlijke bloeding
pi_42865136
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:32 schreef milagro het volgende:
bij een slagaderlijke bloeding
Zomaar een steekterm uit dit topic
pi_42865530
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Zomaar een steekterm uit dit topic
shit, overheen gelezen.

ik begrijp heus wel dat er mensen krapper dan krap zitten, chronisch, en dat er wel degelijk mensen zijn die echt echt baat hebben bij een voedselbank pakket, maar als ik keek naar de mensen die ik op reintegratiecursussen tegen kwam, allemaal uitkerings/steuntrekkers met weinig te makken (net als ik dus) , dan viel me een bepaalde houding wel op, en ook een bepaalde levensstijl voorafgaande aan de echt grote nood, waardoor het van weinig te makken naar niets te makken ging.

ik heb me daar echt aan geërgerd, werd er serieus depri van, iedere keer weer blij als ik er weg was , als je schuldsanering tersprake bracht, gingen ze steigeren, nee dat wilden ze niet, als je zei "accepteer dan dat werk dat je niet wil maar wel kan, dan is er tenminste een begin " wilden ze ook niet want dat leverde niet meer op dan ze nu kregen.

ik kan gewoon niet tegen dat slachtoffergedrag en dat zelf totaal NIETS willen ondernemen, het ontbreken van iedere inventiviteit of inzet,echt alles afwijzen, en dat eeuwige ge-jaaaaaamaaaaar....
pi_42865732
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja, en bij een slagaderlijke bloeding heb je heul geen auto nodig.
Die voedselbanken zijn er dus niet voor heiligen ofzo, die zijn er dus ook/in het bijzonder voor domme mongolen die te dom zijn geweest hun eetgeld in te plannen in het budget voor de komende jaren.
Dus er zitten echt zielige achtergelaten vrouwen in en ook schaamteloze klaplopers, het hele spectrum. Zijn ze nog steeds nodig. Preventie ook.

Ik weet niet waarom, maar ik moet -mede dankzij de (prachtige) benadrukking van moussie's rampscenarios opeens enorm denken aan een echte mevrouw die ik jaren geleden tweemaal ontmoette.

Ik doe een poging tot beschrijving. Lelijk! Echt *oeh* - zo lelijk zie je ze zelden. Jaar of 45, slecht verdeeld overgewicht, grauwe teint, weinig sluik en vettig haar, indrukwekkende snor en een -later verklaard- ongebruikelijk gebrek aan tanden.

Gezegend met een dochter. 13 jaar - lichamelijk en geestelijk vreselijk gehandicapt. Verstand van een 2-jarige, oftewel: niet zindelijk, niet pratend, weinig begrijpend.

Dat kind werd na 13 jaar eindelijk uit huis geplaatst. Moederlief had voor het eerst in 13 jaar dat kind niet de hele dag om zich heen. Vraag me niet wat ze gedaan heeft - maar ze had er fl10.000,- doorheen gejast.
Dat kon ze niet betalen. Nou was die mevrouw door haar ouders opgevoed met het motto:Als je schulden maakt ga je maar de hoer spelen.

Zo gezegd zo gedaan. Vandaar die tandeloosheid - ze had bedacht dat pijpen beter zonder kunstgebit kon . Awel, ze heeft een maand of 3 rondgelopen en toen had ze genoeg geld bij elkaar (echt hoor, mánnen ), daarna verdween ze weer uit het circuit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_42865821
ja, dat soort inventiviteit dus, die mis ik bij velen
pi_42869401
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 14:12 schreef MouseOver het volgende:
Wat lijkt je dan precies een goede oplossing moussie?
zei ik al .. per situatie kijken welke hulp er wel of niet nodig is .. nu werken instanties te veel langs elkaar heen ..
gelukkig worden sommige gemeentes wakker en gaan onderzoeken wat er loos is en wat er gedaan kan worden om het echt goed te laten werken, zoals in den haag bvb waar medewerkers van de soos actief contact leggen met voedselbankklanten
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:31:05 #197
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42870582
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:04 schreef moussie het volgende:

[..]

en hoe kom je nou weer aan het idee dat die mensen geen moeite doen ?
of ben jj te dom om te snappen dat er mensen zijn die het gewoon niet begrijpen, daarvoor missen ze de benodigde hersencellen ?
Ervaring met mensen die zich via de intake aan kwamen melden
En tjah, dan haken mensen weleens af omdat je ze duidelijk vertelde wat de procedure is , wat er kan gaan gebeuren en dat ze alle ongeopende brieven uit diverse lades moesten bundelen en inleveren.
  † In Memoriam † zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:33:59 #198
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42870658
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:Zijn ze nog steeds nodig. Preventie ook.
Oplossing zit (denk ik) in een vangnet, bij de eerste signalen dat iemand zijn huur/gas/licht/water of ziekenfonds niet betaald direct via een schrijven duidelijk maken dat de Sociale Dienst of andere uitkerende instantie vanaf dat moment de vaste lasten gaat betalen tot alle achterstanden weg zijn en inventariseren wat en hoe groot de schulden zijn en aanpakken die hap.
pi_42871243
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 20:33 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Oplossing zit (denk ik) in een vangnet, bij de eerste signalen dat iemand zijn huur/gas/licht/water of ziekenfonds niet betaald direct via een schrijven duidelijk maken dat de Sociale Dienst of andere uitkerende instantie vanaf dat moment de vaste lasten gaat betalen tot alle achterstanden weg zijn en inventariseren wat en hoe groot de schulden zijn en aanpakken die hap.
Ik denk idd dat vroege interventie wenselijk is. Vraag is alleen in hoeverre je dan inbreuk moet gaan maken op de privacy van mensen, want er zullen ook normale gevallen tussen zitten.
pi_42871399
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:17 schreef milagro het volgende:
ach welnee, maar dat overdreven drama gedoe wekt irritatie op, dat compleet hulpeloze slachtoffer scenario van moussie iedere keer, en er bij iedere tegenwerping nog een schepje bovenop doen, werkt averechts.
en weet je wat nou het treurige is .. geen een van die verhalen is bedacht, mijn buurvrouw werkt er en dan hoor je nog eens het een en ander
quote:
zou je mensen willen mobiliseren moet je vooral met zulke jankverhalen komen, wekt alles behalve empathie op, zelfs niet van iemand die zelf met een minimaal inkomen en 2 kids zit en geen auto heeft en reuma en Crohn..... ja , Mwana pak je zakdoek maar en een pak rijst graag, oh nee, doe maar een auto, want het regent en het waait hier en mijn kinderen zijn te lui...uuuh te ziek natuurlijk om naar de C1000 te gaan.
volgens mij ging het in dit topic niet over het mobiliseren van mensen maar over de noodzakelijkheid van voedselbanken .. en daaruit voortvloeiend in hoevrre die evtl kunnen helpen om mensen verder te mobiliseren om wat aan de oorzaak van hun problemen te doen .. de eerste stap hebben ze immers al gezet, ze hebben hulp gezocht ..
als dan iemand met zo'n vreemd artikel komt waarin alle voedselbankklanten neer worden gezet als uitvreters die dik zijn, roken en met een taxi voor komen rijden .. nou sorry hoor, dan ga ik op mijn achterste poten staan, vooral omdat ik via mijn buurvrouw weet dat dat gelul is ..
tuurlijk, ze zitten er tussen, echte klaplopers die misbruik maken van een overigens wel goed en helaas noodzakelijk laatste vangnet .. maar moet je daarom het hele vangnet maar opdoeken of moet je zoeken naar mogelijkheden om misbruik te beperken .. ?
zo zou je bvb als instantie de wsnp kunnen benaderen en voor een specifieke groep klanten verschoning van bepaalde verplichtingen vragen zodat ze wel geholpen kunnen worden met een schuldsanering ..
wat dat aangaat zijn de voedselbanken een betere meter om de verborgen armoede en de oorzaken ervan in kaart te brengen dan de charitatieve instellingen die dit werk vroeger deden ..
pas als je de oorzaken kent dan kan je maatregelen bedenken om het structureel te verbeteren lijkt me ?

en tja, ik zit dus in een soortgelijke situatie als jij en ik dacht vroeger net als jij, gvd, ik heb het ook moeilijk, ik ben ook met de schulden en de kinderen blijven zitten, ik ben ook ziek en niet meer de jongste, en daardoor redelijk kansloos op de arbeidsmarkt, ik redt het toch ook, waarom hun dan niet, stelletje luie donders ..
tot ik naar die docu keek naar aanleiding van dat artikel van tikorev .. begin vorig jaar was dat geloof ik .. en later bij mijn buurvrouw na ben gaan vragen hoe dat zit .. die kaalgeplukte leraar zit er echt, en ook die meid met haar 3 kinderen uit het dorp/gat 21 kilometer verderop waar sinds een jaar of 2 alleen nog maar de regiotaxi rijdt ..
dat zijn dus niet die 4 kinderen waaronder een drieling uit gia's verhaal, maar ja, dat hadden hun kunnen zijn
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')