Ik hou er juist niet zo vanquote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:05 schreef Oosthoek het volgende:
Toernooitje lopen is natuurlijk altijd leuker dan zelf lopen.
Ik wil best tegen je spelen dit weekend hoorquote:Op donderdag 12 oktober 2006 12:05 schreef Oosthoek het volgende:
Toernooitje lopen is natuurlijk altijd leuker dan zelf lopen.
Heb al besloten om me een stuk in de kraag te zuipen op een afstudeerfeestje, sorryquote:Op donderdag 12 oktober 2006 14:59 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Ik wil best tegen je spelen dit weekend hoor
Mag jij kiezen matchplay of strokeplay.
Thanksquote:Op woensdag 8 november 2006 17:56 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Feli!![]()
Ging het goed? Wel klote weer zeker? Koud in elk geval![]()
Reserveer maar wat uurtjes vast dan.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:07 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Thanks
In het begin had ik last van wat zenuwen en sloeg ik echt niet goed. Maar na een paar slagen ging het steeds beter en sloeg ik perfecte ballen op het moment dat het nodig was (over een vijver, bunker etc.).
Qua weer viel het echt mee. Het was een beetje koud, maar als je aan het lopen en slaan bent krijg je het al snel warm. Gelukkig was het droog
Binnenkort maar eens een grote baan lopen![]()
Haha, ballen genoeg hier thuisquote:Op woensdag 8 november 2006 18:09 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Reserveer maar wat uurtjes vast dan.en een verse doos met ballen.
![]()
Als het mogelijk is misschien zelfs de eerste keer 9 grote holes spelen.
Ik weet niet wat je gewend bent maar als ik lang niet meer heb gespeeld vond ik 18 holes een hele opgave. Niet fysiek maar wel met concentratie om zo lang goed te blijven slaan.
Weinig bekend daar.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:12 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Haha, ballen genoeg hier thuisMaar inderdaad, eerst 9 holes lopen is geen slecht idee. Ik heb nu nog regelmatig te maken met afnemende concentratie als ik erg veel ballen op bijvoorbeeld de driving range sla. Weet jij toevallig mooie banen in Gelderland of Overijssel? Heb al wel wat uitnodigingen gekregen, maar ik sta open voor nieuwe banen...
Nieuwe schoenen heb ik vorig jaar aan het eind van de zomer gekocht.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:16 schreef ForumGek het volgende:
Het seizoen is al weer bijna van start. De competities zijn al wel begonnen, de maandbekers komen er ook weer aan !
Hoe gaat iedereen dit nieuwe seizoen in? Nieuwe set, nieuwe schoenen, misschien wel nieuwe club? Heb je vorig jaar je doelstelling gehaald (qua handicap verlaging) of heb je hem halverwege je seizoen bijgeschroeft om hem toch te halen ?
Ik wilde vorig jaar op 10.0 eindigen, is niet gelukt. Er staat dit jaar 11,4 op mijn kaartje. Dit jaar ga ik voor de 9,0 o.i.d. Heb de hele winter niet gespeeld maar heb nu weer wekelijks les en speel ook 1 á 2 keer in de week een rondje.
Het is weer langer licht dus ook na het werk is er mogelijkheid om 9 holes te lopen of om nog op de puttinggreen je stroke te verbeteren !
Teach me Tiger !!!
quote:Op donderdag 19 april 2007 00:13 schreef ForumGek het volgende:
We hebben allemaal geen les meer nodig, we krijgen namelijk elke bal op de plek waar we hem willen....toch?
Feli!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:13 schreef Heero87 het volgende:
Ik heb deze week mijn GVB gehaald!
Ik moest tien punten halen uit negen holes. Normaal lukt me dat easy, maar dit keer ging het echt rotslecht. Uiteindelijk had ik op de laatste hole negen punten en moest ik een put van een zevental meter doen om mijn tiende punt te halen. Onmogelijk denk ik, ik put meteen zonder te oefenen en hup erin.![]()
![]()
Dat is een club handicapquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:26 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Heb ik al, 45 weliswaar.
Maar nu zakken naar 36 idd zodat ik op andere clubs kan spelen.![]()
Ah oké dan.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:30 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Dat is een club handicap![]()
Die tel ik niet mee![]()
Al een tijdje:quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:58 schreef Smart-Einstein het volgende:
MEGASCHOP!!!!
Dat laatste is wel interessant.. iemand die daar meer van weet?
Dit heb ik dus ook en ik hoop maar dat ik het haal, want ik doe wel zo'n oefenexamen (zie ook www.snelgvb.nl bij downloads) maar die doe ik echt nooit foutloos.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:41 schreef Smart-Einstein het volgende:
De golfregels zijn niet zo heel lastig, maar foutloos weet ik die oefendingen nooit te maken, er zitten zo veel kleine dingetjes in.. absurd!
Ik heb ook m'n eerste wedstrijd gespeeld vorige week. Ben netjes tweede geworden vd 35. (uiteraard wel dankzij een vrij hoge handicap)quote:Op maandag 20 juli 2009 10:08 schreef Godtje het volgende:
Ik heb gisteren nog een klein invitatie wedstrijdje gespeeld en volgende week weer op de Amsterdamse. Ik heb dit jaar nog niet veel gespeeld maar de slag zat er wel lekker in na een paar holes.
Duikboot noemen we dat.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:34 schreef Kreator het volgende:
Ik heb ook m'n eerste wedstrijd gespeeld vorige week. Ben netjes tweede geworden vd 35. (uiteraard wel dankzij een vrij hoge handicap)
Een 9 holes-clubhandicap of een echte EGA-handicap?quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:22 schreef Kreator het volgende:
Zo heb ik gisteravond mijn handicap verlaagd naar 21. Waar ik uiteraard wel een schouderklopje voor verdien, aangezien ik pas 4 maanden golf.
Verpest nou niet de hele tijd alles....quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:23 schreef golfer het volgende:
Een 9 holes-clubhandicap of een echte EGA-handicap?
Je moet eerst je GVB halen, daarna moet je op voor het NGF-examen voordat je een echte handicap kunt behalen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:45 schreef Smart-Einstein het volgende:
Bij het aanmeldingsformulier van een golfclub hier in de buurt hebben ze het over een NGF-examen en het GVB-examen. Wat is het verschil hierin?
Mja ik lees het, dat was vroeger zo? sinds 2007 hebben ze het GVB-regelexamen verzwaard en mag je direct je handicap halen..: http://www.ngf.nl/Portals/0/ClubhandicapVrijegolfer2007.pdfquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Je moet eerst je GVB halen, daarna moet je op voor het NGF-examen voordat je een echte handicap kunt behalen.
Oh, oké. Ik ben nog van de ouwe golfgeneratie.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:36 schreef Smart-Einstein het volgende:
Mja ik lees het, dat was vroeger zo? sinds 2007 hebben ze het GVB-regelexamen verzwaard en mag je direct je handicap halen..: http://www.ngf.nl/Portals/0/ClubhandicapVrijegolfer2007.pdf
Je hebt altijd een marker nodig en je moet van te voren aankondigen dat je voor je kaart gaat lopen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 18:13 schreef Smart-Einstein het volgende:
Als ik in mijn ééntje een rondje golf loop, mag die dan ook meetellen voor m'n handicap, of vertrouwen ze dat niet en heb je echt een marker nodig?
En anders kun je altijd nog lekker recreatief golfenquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt altijd een marker nodig en je moet van te voren aankondigen dat je voor je kaart gaat lopen.
Niet een toevallig goed gelopen rondje achteraf dus inleveren om je handicap te verbeteren.
Heb ik niet meer. Heb mijn lidmaatschap een paar jaar geleden opgezegd en ben vrije golfer geworden.quote:
Vind ik persoonlijk nog 1 vd moeilijkste dingen eigenlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:26 schreef Smart-Einstein het volgende:
En bij elk schot nadenken van, hoe wil ik hem hebben, veel rol, weinig rol.
Maar ook het leukste!quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vind ik persoonlijk nog 1 vd moeilijkste dingen eigenlijk.
Ik doe het wel maar ik heb er weinig over te lullen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:21 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
Maar ook het leukste!
in het begin denk je vooral aan het ver slaan vanaf de tee... maar het spel slim spelen is een nog veel leuker element!
Toch denk ik dat Fok! hier niet echt warm voor loopt, golf... het blijft vrij rustig in die topique
Na 2 holes op -5? Dat is een record.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:01 schreef Godtje het volgende:
Ik stond op hole 2 van de amsterdamse en toen toch onweer.![]()
Ga je net lekker en sta je op -5 gebeurd dit.
Valt mee! Een par 4 en een par 3 dus het kon beter.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Na 2 holes op -5? Dat is een record.
Je klinkt sowieso niet geloofwaardig.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:39 schreef Godtje het volgende:
Valt mee! Een par 4 en een par 3 dus het kon beter.![]()
-6 Klonk niet erg geloofwaardig.
Dat was ook precies de bedoelingquote:Op donderdag 30 juli 2009 20:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Je klinkt sowieso niet geloofwaardig.
Ik heb meteen redelijk goede clubs gekocht, en heb daar 270 euro voor betaald. Je kan clubs hetbeste in engeland kopen. Ik heb ze bij deze site gekocht: http://www.golfonline.co.uk/quote:Op zondag 6 september 2009 16:14 schreef Roycoooooo het volgende:
Mooie foto's![]()
Ben ook deze zomer aangestoken met t golf virus! Spelen jullie ook gewoon in de winter?
Speel nu alleen nog op de pitch en put banen, moet toch ergens beginnen! Wil hopelijk begin volgend jaar voor mn GVB gaan! Wat betaal je nu voor een beginners setje clubs?
Het beste kun je gewoon spelen met clubs om te kijken of ze bij je passen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:25 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
Ik heb meteen redelijk goede clubs gekocht, en heb daar 270 euro voor betaald. Je kan clubs hetbeste in engeland kopen. Ik heb ze bij deze site gekocht: http://www.golfonline.co.uk/
Klopt, je moet even met je pro overleggen of je verlengd moet o.i.d. en gewoon spelen is natuurlijk het beste. Als je echter zeker weet dat je ermee door wilt gaan loop je de kans dat goedkoop duurkoop wordt...quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het beste kun je gewoon spelen met clubs om te kijken of ze bij je passen.![]()
Nu maakt het voor een beginners setje idd niet heel veel uit maar als je op een gegeven moment handicap 25 of lager gaat spelen dan gaat er ook veel van de clubs afhangen en hoe ze bij je passen.
Oké, thanks! Ben toch van plan om begin volgend jaar lessen te nemen, bevalt het me ga ik voor mijn gvb en haal ik een setje clubs! Heb er nu al zin inquote:Op dinsdag 8 september 2009 21:39 schreef Smart-Einstein het volgende:
[..]
Klopt, je moet even met je pro overleggen of je verlengd moet o.i.d. en gewoon spelen is natuurlijk het beste. Als je echter zeker weet dat je ermee door wilt gaan loop je de kans dat goedkoop duurkoop wordt...
Koud en nat vooral.quote:Op maandag 28 september 2009 17:11 schreef Ad_rem het volgende:
Golf in de winter? Doen jullie dat vaak? Is het leuk?
Heel vaak gedaan. Met snerpende vrieskou en keiharde banen en greens.quote:Op maandag 28 september 2009 17:11 schreef Ad_rem het volgende:
Golf in de winter? Doen jullie dat vaak? Is het leuk?
Ik heb zelfs een keer een wedstrijd gedaan op nieuwjaarsdag. Dat was echt niet prettig met een kater.quote:Op maandag 28 september 2009 17:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Heel vaak gedaan. Met snerpende vrieskou en keiharde banen en greens.
Ook wel eens geheel besneeuwde courses gelopen. Spelen met een oranje balletje.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:35 schreef wlsandman het volgende:
Ik kan als student zijne via RSGA relatief goedkoop mijn GVB halen. Maar ik vroeg me af; hoe moeilijk is het praktijkexamen? Wat zijn de eisen precies?
Verder; hoeveel keer per jaar moet je het spel spelen om een beetje op niveau te blijven?
http://www.ngf.nl/uploads(...)nt%202007%283%29.pdfquote:PROEVE VAN BEKWAAMHEID
De Proeve van Bekwaamheid wordt afgelegd onder toezicht van een examinator.
De Proeve van Bekwaamheid bestaat uit het spelen van 4, door de examinator vast
te stellen, holes, onder toezicht van een marker.
De minimum lengte van de te spelen holes bedraagt voor dames 240 meter en
voor heren 280 meter. Jonge Spelers kunnen de Proeve van Bekwaamheid
afleggen als in deze bepaling omschreven of zij kunnen gebruik maken van de
regeling in Appendix I.
Daarbij gelden tevens de volgende condities:
* de Golfregels, zoals vastgesteld door R&A Rules Limited en de Local Rules, als
vastgesteld voor de betreffende baan;
* de spelvorm is individueel Strokeplay.
De Proeve van Bekwaamheid wordt geacht succesvol te zijn afgelegd als:
1. de marker door het mede ondertekenen van de scorekaart bevestigt dat:
* de genoteerde score per hole juist is;
* de kandidaat de spel- en gedragsregels op de juiste wijze in de praktijk weet
toe te passen.
Met betrekking tot de gedragsregels is daarbij in het bijzonder gelet op:
* aandacht voor de veiligheid van medespelers;
* doorstroming op de baan;
* zorg voor de baan;
* aandacht voor het spel van medespelers.
2. het totaal van de score over de drie beste van de vier gespeelde holes
maximaal 10 slagen boven Par is met uitzondering van kinderen tot 11 jaar.
Same here. Was heerlijk in de zon. Voor het eerst sinds maanden weer gespeeld en ik sloeg een par 3 baan 1 onder de baan.quote:Op maandag 22 maart 2010 11:22 schreef Godtje het volgende:
De winter is (hopelijk) weer voorbij.![]()
Gisteren weer de eerste ballen geslagen en het was heerlijk in de zon.
Tja. Ik heb niets nieuws te melden, want al een paar jaar de clubs niet meer aangeraakt.quote:
Geen zin meer in? Mij gaat het (nog) zeker niet vervelen.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:04 schreef golfer het volgende:
Tja. Ik heb niets nieuws te melden, want al een paar jaar de clubs niet meer aangeraakt.
Geen zin meer in.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:08 schreef Kreator het volgende:
Geen zin meer in? Mij gaat het (nog) zeker niet vervelen.
Ik sla ze liever niet recht maar met een draw.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 01:37 schreef Smart-Einstein het volgende:
Vandaag ook weer voor het eerst op de driving range geweest. 95% rechte ballen geslagen dus dat viel me niet tegen!
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef Catbert het volgende:
En gehaald zondag![]()
Beetje dood topic alleen
Thanks! En moet ook gebeurenquote:Op maandag 12 april 2010 15:23 schreef Godtje het volgende:
Gefeliciteerd.![]()
Ik was te druk met drinken op het terras dus bij mij is er niks van gekomen.
Ik vind 9 slagen op een par 3 best wel veel.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:53 schreef Kreator het volgende:
Ah, deze zocht ik inderdaad.
Ik liep eergisteren op een par 3 baan 6 boven de baan. Daar was ik wel tevreden over.
Ik zei baan, niet hole.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:48 schreef golfer het volgende:
Ik vind 9 slagen op een par 3 best wel veel.
Dan zijn er wel wat dingen veranderd ja. Zoals het tegen de tas aanslaan met een bal enzo.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:14 schreef fioooon het volgende:
Ik lees trouwens dat veel mensen hun GVB hebben gehaald. Ik kan me er weinig meer van herinneren want het is al een tijdje terug. Maar weet iemand of er in de loop der jaren veel veranderd is qua eisen voor het behalen van je GVB. Zelf heb ik em in 1988 gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |