abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42604413
Onlangs zijn de duistere ideeën van Rutte (en VVD) bekend geworden. Mensen die straks door speling van het lot werkloos worden, ook door ziekte!, moeten uitkijken dat ze op korte termijn toch snel weer aan het werk gaan, anders wordt het mensonterend creperen in de goot.

Wie kan een dergelijk standpunt nu steunen en zo ja, waarom?
pi_42604433
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:07 schreef FuifDuif het volgende:
Onlangs zijn de duistere ideeën van Rutte (en VVD) bekend geworden. Mensen die straks door speling van het lot werkloos worden, ook door ziekte!, moeten uitkijken dat ze op korte termijn toch snel weer aan het werk gaan, anders wordt het mensonterend creperen in de goot.

Wie kan een dergelijk standpunt nu steunen en zo ja, waarom?
Ze hadden toch nog wel recht op een bijstandsuitkering geloof ik?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 oktober 2006 @ 11:08:42 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_42604442
Welk standpunt??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_42604473
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ze hadden toch nog wel recht op een bijstandsuitkering geloof ik?
Ja, maar in de bijstand zitten is een ware hel, zeker voor iemand die ernstig ziek is.
pi_42604560
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, maar in de bijstand zitten is een ware hel, zeker voor iemand die ernstig ziek is.
Het lijkt mij ook heel ellendig. Een vriend van me heeft bijna een jaar in de bijstand gezeten toen hij net van de uni af kwam. Was tijdens z'n afstuderen arbeidsongeschikt geraakt. Dan zie je van dichtbij hoe iemand echt elk dubbeltje om moet draaien. Blij dat ie was toen ie eindelijk weer kon werken!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42604581
Kansloze burgers: Een gevaar voor ons (NL)!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:16:12 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42604632
Beetje jammer weer, als je écht ziek bent dan is het op zich niet meer dan logisch dat je wat meer krijgt dan wanneer je te lamlendig bent om te werken, zo is het altijd al geweest en daar hoef je geen afbreuk aan te doen. Betere controle houden, voor mijn part periodiek, want feit is dat er mensen zijn die graag net doen alsof ze ziek zijn en stiekem bijklussen en die verpesten het voor de mensen die écht een steuntje in de rug nodig hebben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:19:09 #8
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_42604737
Mensen die niet gedreven worden door geld, meer geld en nog meer geld zullen dit nooit steunen.
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
pi_42604888
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:16 schreef jogy het volgende:
Beetje jammer weer, als je écht ziek bent dan is het op zich niet meer dan logisch dat je wat meer krijgt dan wanneer je te lamlendig bent om te werken, zo is het altijd al geweest en daar hoef je geen afbreuk aan te doen. Betere controle houden, voor mijn part periodiek, want feit is dat er mensen zijn die graag net doen alsof ze ziek zijn en stiekem bijklussen en die verpesten het voor de mensen die écht een steuntje in de rug nodig hebben.
helemaal mee eens
En dat de goede het met de slechte moeten bekopen vind ik altijd zo waardeloos, de makkelijkste weg is vaak gewoon iedereen aanpakken.
Je moet de slechte gewoon hard aanpakken en de goede met rust laten
Amen
pi_42604938
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:19 schreef RobieHood het volgende:
Mensen die niet gedreven worden door geld, meer geld en nog meer geld zullen dit nooit steunen.
Helaas vallen veel mensen niet onder deze catorogie.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:35:45 #11
155202 SpaceCan
Live to ride, ride to live
pi_42605155
Ik vind het niet erg dat de bijstand als "hel" wordt beschouwd. Het is het laagste punt wat je kan bereiken in de NL samenleving, maar het is voldoende om te blijven leven. In tegenstelling tot andere landen (zoals de VS) waar er soms helemaal geen vangnet is.
Als je de bijstand "te luxe" maakt, willen mensen er graag in zitten (net als de gevangenissen op dit moment) en dat is absoluut niet de bedoeling en ook niet wenselijk.
Blijft wel over, dat in sommige extreme gevallen mensen in de bijstand terecht komen, hier echt niets aan kunnen doen en wellicht toch wel iets beters of meer verdienen....
Maar iedere keer als er weer andere vormen van opvang worden bedacht, zijn er zoveel mensen die hier misbruik van maken, dat de regeling gelijk onhoudbaar wordt....
You don't drive your bike, you make love with it
pi_42605255
Ik heb niets tegen het bestaan van de bijstand. De bijstand is, inderdaad, het laatste vangnet om jezelf nog te kunnen voorzien in je primaire levensbehoeften. De bijstand is er daarbij op ingericht dat zij die er in zitten, er zo snel mogelijk weer uit moeten. Echter, in bepaalde structurele gevallen is dat niet mogelijk: ziekte. Ik kan er niet bij dat men het werkelijk wenselijk acht dat een zieke vervolgens ook nog eens in die bijstand belandt. Onmenselijk!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:40:31 #13
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_42605283
Stemt allen op Femke
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_42605321
De bijstand is niet bedoeld om comfortabel te kunnen leven. De bijstand is bedoeld zodat je een dak boven je hoofd, eten en drinken kunt betalen (die drie dingen zijn imho een universeel recht van ieder mens). Al het andere is niet strikt noodzakelijk, en als je dat wilt kunnen betalen, zul je er voor moeten werken, net als iedereen.

Als je langdurig ziek bent is het een ander verhaal. Dan hoor je niet in de bijstand, maar in de WAO. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook de eigen verantwoordelijkheid van mensen om een dergelijke verzekering te regelen. De WAO mogen ze wmb best privatiseren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_42605430
Ja, laten we lekker de WAO privatiseren en bedrijven ('WAO-verzekeraars') de ruimte geven om schrijnende gevallen uit te buiten voor commercieel gewin .
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:51:44 #16
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_42605640
Rutte staat te ver van de bevolking af (qua geest en milieu) om enigszins evenwichtige beslissingen
te maken... Ik geloof niet dat het een slechte vent is, maar zijn elite-aanpak is allesbehalve wat ik graag
zou willen zien in het toch al veramerikaniseerd Nederland... Nederland moet zijn nuchterheid terug
krijgen, en ons sociale stelsel mag dan wel aangepakt worden (vernieuwing is nooit weg), maar doe
het dan goed... Met al dat privatiseren hebben voor de maatschappij onmisbare bedrijven en diensten
veel meer te zeggen dan voorheen en daar is de burger al goed de dupe van geworden...

Helaas zie ik maar weinig soeps in de huidige partijen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_42605709
Schokkend, uitkeringstrekkers weer aan het werk helpen....Alsof de belastingdruk niet nog wat kan worden verhoogd.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42605755
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:54 schreef Tikorev het volgende:
Schokkend, uitkeringstrekkers weer aan het werk helpen....Alsof de belastingdruk niet nog wat kan worden verhoogd.
Alsof je uitkeringstrekkende zieken helpt door ze hun bestaanszekerheid te ontnemen, terwijl ze simpelweg niet aan het werk KUNNEN .
pi_42605799
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Alsof je uitkeringstrekkende zieken helpt door ze hun bestaanszekerheid te ontnemen, terwijl ze simpelweg niet aan het werk KUNNEN.
Hoe kom je erbij dat zieken moeten werken volgens Rutte?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42605856
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat zieken moeten werken volgens Rutte?
De bijstand is een soort tussenhalte: tussen niet voor jezelf zorgen en voor je zelf zorgen; tussen niet werken en werken. Daar heeft een zieke dus niets te zoeken. Rutte zal wel niet vinden dat zieken moeten werken, maar hij pakt het wel verkeerd aan.
pi_42605905
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Rutte zal wel niet vinden dat zieken moeten werken, maar hij pakt het wel verkeerd aan.
Wat is dan het probleem als zieken niet hoeven te werken? Het gaat dus gewoon om uitkeringstrekkers die prima in staat zijn te werken.

"Kansloze burgers"
  donderdag 12 oktober 2006 @ 12:03:21 #22
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_42605975
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:54 schreef Tikorev het volgende:
Wist je dat er andere oplossingen zijn om FRAUDEURS aan te pakken? Ipv heel de voorziening naar de tering
te helpen?

Je kan persooneelszaken van bedrijven namelijk voor de wet gaan verplichten om sollicitaties door te geven
waarop de instanties heel simpel via een database-applicatie de fraudeurs er tussenuit kunnen pikken...

De controlerende instanties zijn er al, en kosten ons dus al geld, terwijl ze door gebrek aan regelgeving maar
weinig kunnen (of hoeven) doen... Ook kunnen bedrijven gecompenseerd worden voor gemaakte kosten
voor deze nieuwe wetgeving met het geld dat bespaard wordt op opgespoorde fraudeurs...

Bovendien is er nog een taboe... Waarom wordt er bijna 10x zoveel geld uitgegeven aan particuliere
fraudeurs dan aan bedrijfsfraude? En dat terwijl er door bedrijfsfraude veel meer geld misgelopen wordt
dan door particuliere fraude? De eerste politicus die daar iets aan doet moet ik nog zien...
B-FliP Youtube Channel
pi_42606010
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:03 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Wist je dat er andere oplossingen zijn om FRAUDEURS aan te pakken? Ipv heel de voorziening naar de tering te helpen?
Op wat voor manier wordt volgens jou de voorziening naar de tering geholpen?
pi_42606051
quote:

[..]

Waarom wordt er bijna 10x zoveel geld uitgegeven aan particuliere fraudeurs dan aan bedrijfsfraude? En dat terwijl er door bedrijfsfraude veel meer geld misgelopen wordt dan door particuliere fraude?
Waar haal je deze informatie vandaan?
pi_42606122
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:00 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem als zieken niet hoeven te werken?
De manier waarop ze vervolgens verder moeten leven: teren op de laatste centjes (huis verkopen en dergelijke) terwijl je doodziek bent.
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:00 schreef Tikorev het volgende:
Het gaat dus gewoon om uitkeringstrekkers die prima in staat zijn te werken.

"Kansloze burgers"
Over dit slag volk gaat het in dit topic helemaal niet, man! Sommige mensen willen heel graag werken, maar kunnen door allerei zaken simpelweg voor een bepaalde periode niet aan het werk komen:
- Economische ontwikkelingen, zoals recessie en bepaalde sectoren die het slecht doen op dat moment
- Ontslagen worden op je 50ste
- Enzovoort.
pi_42606130
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:40 schreef Henny_Huisman het volgende:
Stemt allen op Femke
of Jan Marijnissen.......
pi_42606151
quote:

[..]

Wist je dat er andere oplossingen zijn om FRAUDEURS aan te pakken? Ipv heel de voorziening naar de tering
te helpen?

Je kan persooneelszaken van bedrijven namelijk voor de wet gaan verplichten om sollicitaties door te geven
waarop de instanties heel simpel via een database-applicatie de fraudeurs er tussenuit kunnen pikken...

De controlerende instanties zijn er al, en kosten ons dus al geld, terwijl ze door gebrek aan regelgeving maar
weinig kunnen (of hoeven) doen... Ook kunnen bedrijven gecompenseerd worden voor gemaakte kosten
voor deze nieuwe wetgeving met het geld dat bespaard wordt op opgespoorde fraudeurs...

Bovendien is er nog een taboe... Waarom wordt er bijna 10x zoveel geld uitgegeven aan particuliere
fraudeurs dan aan bedrijfsfraude? En dat terwijl er door bedrijfsfraude veel meer geld misgelopen wordt
dan door particuliere fraude? De eerste politicus die daar iets aan doet moet ik nog zien...
!

My thoughts exactly! Niet meteen als een kip zonder kop een heel systeem om zeep helpen, maar probeer het systeem gezonder te maken. Vernieuw de organisatie en zorg er voor dat frauderen niet meer mogelijk wordt.
pi_42606230
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:08 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

De manier waarop ze vervolgens verder moeten leven: teren op de laatste centjes (huis verkopen en dergelijke) terwijl je doodziek bent.
Dat is niets nieuws, dat is nu ook het geval wanneer men in de bijstand komt. Overigens terecht, waarom zou iemand een uitkering van de samenleving moeten krijgen als hij ten eerste prima in staat is zelf te wereken en ten tweede middelen genoeg heeft om zichzelf te onderhouden?
quote:
Over dit slag volk gaat het in dit topic helemaal niet, man!
Dit zijn net zo goed uitkeringstrekkers.
pi_42606239
Ik vind dat het mateloze privatiseren van deze tijd en het kortwieken van de verzorgingsstaat niet voortkomen uit oplossingsgerichtheid, maar juist ontwijkingsgedrag. Echte oplossingen bestaan uit het gronding bestuderen van de huidige organisatie en vervolgens deze verbeteren en optimaliseren.
pi_42606276
quote:

Weet niet of je bewering klopt maar bedrijfsfraudezal wat moeilijker aan te pakken zijn die hebben vaak advocaten als Brammetje M achter zich staan, en er wordt nu eenmaal vaak de makkelijkste weg gekozen heb ik het idee.
pi_42606302
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:11 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat is niets nieuws, dat is nu ook het geval wanneer men in de bijstand komt. Overigens terecht, waarom zou iemand een uitkering van de samenleving moeten krijgen als hij ten eerste prima in staat is zelf te wereken en ten tweede middelen genoeg heeft om zichzelf te onderhouden?
Is iemand die herstellende is van kanker bijvoorbeeld prima in staat om te werken? Nee. Ik leef liever in een samenleving waarin ik een deel van mijn inkomen afsta zodat dergelijke personen zich geen zorgen hoeven te maken over hun bezit, terwijl ze herstellende zijn. Ik kan namelijk zelf ook iets krijgen.
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:11 schreef Tikorev het volgende:
Dit zijn net zo goed uitkeringstrekkers.
Maar niet representatief.
pi_42606319
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:12 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind dat het mateloze privatiseren van deze tijd en het kortwieken van de verzorgingsstaat niet voortkomen uit oplossingsgerichtheid, maar juist ontwijkingsgedrag.
Over welke maatregelen heb je het nou precies? Welk voorstel versta je onder 'kortwieken van de verzorgingsstaat'. En wat bedoel je met mensonterend creperen in de goot? Genieten van een Nederlandse bijstandsuitkering die tot de hoogste ter wereld behoort?
pi_42606370
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Is iemand die herstellende is van kanker bijvoorbeeld prima in staat om te werken?
Dat zegt helemaal niemand. Leg nu eens uit hoe zo iemand getroffen gaat worden door voorstellen van Rutte.
pi_42606466
Ik vind het altijd heel erg vreemd dat ze werkontduikers het altijd voor elkaar om het voor elkaar te krijgen om aan een uitkering te komen, het zij een bijstands of WAO uitkering. En echt zieke mensen moeten wel weer aan het werk.
Als je je huisarts of gemeente ambtenaar maar bedreigt krijg je schijnbaar alles voor elkaar. Het onfatsoen regeert.
pi_42607364
quote:

[..]

Wist je dat er andere oplossingen zijn om FRAUDEURS aan te pakken? Ipv heel de voorziening naar de tering te helpen?
Wat heeft dit te maken met "Schokkend, uitkeringstrekkers weer aan het werk helpen....Alsof de belastingdruk niet nog wat kan worden verhoogd."?
Fraudeurs aanpakken is één ding. Uitkeringstrekkers weer aan het werk helpen een ander.

Al waren er nul komma nul fraudeurs - dan nog hoort de bijstand minimaal te zijn er de inspanning gericht op zo snel mogelijk weer uit de bijstand te komen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 12 oktober 2006 @ 12:57:22 #36
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_42607462
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:04 schreef Tikorev het volgende:
Op wat voor manier wordt volgens jou de voorziening naar de tering geholpen?
Door aan symptoombestrijding te doen ipv oorzaakbestrijding...

Vanuit zijn eigen partij (veenendaal)
quote:
Veenendaal ziet tegenstrijdigheden in de argumenten van Rutte, zo zei ze dinsdag in de marge van een vergadering van de Raad van Europa in Straatsburg. „Als de werkloosheid toch al verdwijnt, waarom moet je dan de bijstandswet nog zo veranderen?”, reageerde het Tweede-Kamerlid. „Bovendien horen mensen die arbeidsongeschikt zijn, toch al niet in de bijstand. Een groot deel van deze mensen zijn psychische patiënten, daklozen of alcoholverslaafden. Deze mensen hebben regelmatig medisch contact nodig.”

Ze vindt het verder vreemd dat Rutte mensen wil laten werken voor 50 tot 70 procent van het minimumloon. „Wat wil hij nu eigenlijk? Wil hij van de bijstand af of van het minimumloon? Als hij dat laatste vindt, moet hij dat eerlijk zeggen.”

"Lonen niet te hoog"
Veenendaal vindt de bijstandswet zoals die nu is goed. Ze vindt niet dat de lonen in Nederland te hoog zijn. „Het probleem is dat de indirecte loonkosten zo hoog zijn. Voor elk uurloon is de werkgever nog eens vele euro's kwijt voor allerlei wetten. Dat is de werkelijke reden waarom bedrijven uitwijken naar bijvoorbeeld India.”
En ik geef Veenendaal helemaal gelijk... Zeker als je de fraudeurs gaat aanpakken waar je de echt behoevenden
ontziet...

Bovendien is zoals eerder aangegeven zijn de plannen om uitkeringen te verkorten inderdaad funest voor
50+ -ers die heel hard op zoek zijn naar werk, maar het alleen door hun leeftijd niet krijgen...
B-FliP Youtube Channel
pi_42607611
Het werkelijke gevaar voor kansloze burgers zijn mensen die voor een grote verzorgingsstaat pleiten. Laat mensen zich zélf verzekeren tegen werkeloosheid en arbeidsongeschiktheid. Daarmee maak je een einde aan het bureaucratische monster dat onze overheid heeft geschapen en waar kansloze burgers alleen maar de dupe van zijn. Ons systeem helpt kansloze burgers niet maar creëert ze alleen maar.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:06:44 #38
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_42607751
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:54 schreef sigme het volgende:
Wat heeft dit te maken met "Schokkend, uitkeringstrekkers weer aan het werk helpen....Alsof de belastingdruk niet nog wat kan worden verhoogd."?
Fraudeurs aanpakken is één ding. Uitkeringstrekkers weer aan het werk helpen een ander.

Al waren er nul komma nul fraudeurs - dan nog hoort de bijstand minimaal te zijn er de inspanning gericht op zo snel mogelijk weer uit de bijstand te komen.
Het punt is dat het veel te makkelijk is om te frauderen door een lijst met sollicitaties in te leveren waarbij
er geen tot weinig controle wordt uitgevoerd... Daardoor blijft een fraudeur mooi buiten schot...

Zo kan hij een telefoongids pakken, of een krant, en een lijstje maken met banen waarop deze heeft
gesolliciteerd...

Als je mensen door controle gaat dwingen ook echt te solliciteren krijg je de mensen weer aan het werk....
B-FliP Youtube Channel
pi_42607855
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Het werkelijke gevaar voor kansloze burgers zijn mensen die voor een grote verzorgingsstaat pleiten. Laat mensen zich zélf verzekeren tegen werkeloosheid en arbeidsongeschiktheid. Daarmee maak je een einde aan het bureaucratische monster dat onze overheid heeft geschapen en waar kansloze burgers alleen maar de dupe van zijn. Ons systeem helpt kansloze burgers niet maar creëert ze alleen maar.
en mensen die nooit hebben kunnen werken?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:12:36 #40
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_42607914
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:02 schreef HenriOsewoudt het volgende:
En waar ben jij opgegroeid? In diezelfde verzorgingsstaat makker...

Deze is al heel erg ingeslonken... Nederland stond bekend als het land van nuchterheid, niemand hoeft droog
brood te eten... Als ze klaar zijn met privatiseren en het vernietigen van de verzorgingsstaat zal je zien
dat we een kopie geworden zijn van de USA op dit vlak... Bedrijven hebben het dan voor het zeggen en
overheidsinstellingen zijn verpauperde nood-instanties geworden voor de mensen die zich niet kunnen
verzekeren of er nog slechter aan toe zijn...
B-FliP Youtube Channel
pi_42607927
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
en mensen die nooit hebben kunnen werken?
Dat is een zéér kleine groep mensen die, zoals gezegd, alleen maar de dupe is van een systeem dat miljarden spendeert aan mensen die prima voor zichzelf kunnen zorgen.
pi_42607958
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:13 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is een zéér kleine groep mensen die, zoals gezegd, alleen maar de dupe is van een systeem dat miljarden spendeert aan mensen die prima voor zichzelf kunnen zorgen.
indd, en hoe gaan die mensen zich verzekeren dan?
Of uberhaupt aan hun eerste levensbehoeften voorzien?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_42608069
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:12 schreef B-FliP het volgende:
En waar ben jij opgegroeid? In diezelfde verzorgingsstaat makker...
Had ik een keuze?
quote:
Deze is al heel erg ingeslonken... Nederland stond bekend als het land van nuchterheid, niemand hoeft droog
brood te eten... Als ze klaar zijn met privatiseren en het vernietigen van de verzorgingsstaat zal je zien
dat we een kopie geworden zijn van de USA op dit vlak... Bedrijven hebben het dan voor het zeggen en
overheidsinstellingen zijn verpauperde nood-instanties geworden voor de mensen die zich niet kunnen
verzekeren of er nog slechter aan toe zijn...
Nee dat zijn ze nu aan het worden. Daarom pleit ik er dus voor ze te vervangen door instanties die er belang bij hebben om goed werk te verrichten en goede controles uit te voeren.
pi_42608212
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Had ik een keuze?
[..]

Nee dat zijn ze nu aan het worden. Daarom pleit ik er dus voor ze te vervangen door instanties die er belang bij hebben om goed werk te verrichten en goede controles uit te voeren.
We mogen hopen dat jij nooit de politiek in gaat. De 'ieder voor zich en god voor ons allen' mentaliteit heeft nog nooit iemand goed gedaan. Het gegraai van hogerhand zal alleen maar toenemen. Hoeveel mensen zijn er niet die zich helemaal geen raadt weten met verzekeren e.d. Komt nog eens bij dat verzekeringsagenten halve criminelen zijn met hun halve waarheden. Nee, armoede en verpaupering zal alleen maar toenemen.
Het is goed dat de regering nog zaken regelen als bijstand, WW, Wao e.d. Er zijn gewoon teveel mensen die dit zelf niet kunnen. En laten we a.u.b. Amerika niet achterna gaan. Zo geweldig is het daar niet!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:30:26 #45
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_42608369
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Had ik een keuze?
Jij en je ouders en je hele familie heeft er wel enorm baat bij gehad op momenten dat t nodig is/was,
ik vind dat iedereen hier bij moet stilstaan die nu hard gilt te veel voor anderen te moeten betalen (want
dat is wat je iedere pro-VVD-er hoort zeggen)... Het is geven en nemen, maar het egoisme overheerst
momenteel enorm...

Ik vind dat iedereen eventueel zou moeten kunnen terugvallen op een sociaal vangnet... Al zitten er nu
gewoon veel gaten in waar veel mensen gebruik van maken... Als die gaten gedicht worden is het gewoon
een goed systeem...
quote:
Je bedoelt geprivatiseerde bedrijven? Weet je wat de nr 1 doelstelling is van een bedrijf? Winst... En de 2e en
3e zijn ook winst... Dat is waar ze belang bij hebben... Goed werk, zorg en goede controles komen bij deze
instanties op een veel lagere plaats...

Ik snap niet waarom mensen niet gewoon inzien dat controle op een andere manier fraude kan tegengaan,
maar er spelen veels te veel agenda's en belangen in mee (niet ten behoeven van de bevolking)...
B-FliP Youtube Channel
pi_42608370
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:57 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Vanuit zijn eigen partij (veenendaal)
Over welke maatregel gaat het bericht? Vooral de eerste alinea. Heb je misschien even de bron van het artikel?
pi_42608469
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
indd, en hoe gaan die mensen zich verzekeren dan?
Of uberhaupt aan hun eerste levensbehoeften voorzien?
Die mensen kunnen zich niet verzekeren of in hun levensbehoeften voorzien, daar ging het nou juist om. Het is dus zeer in het nadeel van juist die mensen om een bureaucratische verzorgingsstaat op te zetten die ieder particulier initiatief om deze mensen te helpen vermorzelt of torenhoog belast of doodreguleert. Het is zeer misplaatste arrogantie om te denken dat je met het pleiten voor een grote verzorgingsstaat de zwakkeren in de samenleving helpt. Het tegendeel is waar.
pi_42608478
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:06 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Het punt is dat het veel te makkelijk is om te frauderen door een lijst met sollicitaties in te leveren waarbij
er geen tot weinig controle wordt uitgevoerd... Daardoor blijft een fraudeur mooi buiten schot...

Zo kan hij een telefoongids pakken, of een krant, en een lijstje maken met banen waarop deze heeft
gesolliciteerd...

Als je mensen door controle gaat dwingen ook echt te solliciteren krijg je de mensen weer aan het werk....
Volgens sommigen hoor je juist in de bijstand als je niet aan het werk komt. En dan worden die mensen gedwongen tot eindeloos (levenslang) versturen van kansloze sollicitatiebrieven. Zal het bedrijfsleven blij mee zijn. Kan er geen verbod komen op kansloze sollicitaties?

Het systeem máákt deze situatie. De bijstand is ontworpen voor hen die wel kunnen werken, maar dit niet doen. Dat is domweg, uiteindelijk, een klote-systeem. Er is een normale oplossing voor: wie wel kan werken maar dit niet doet moet zorgen dat 'ie zich dit kan veroorloven. (Sparen, verzekeren, rijke partner, erfenis etc etc).

Wie niet kan werken hoort überhaupt niet in de bijstand.

Voor wie tussen wal en schip valt moeten we niet proberen dit via de landelijke overheid op te lossen - die kan helemaal niet zulk maatwerk leveren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_42608594
Er zou onder de mensen in de bijstand eerst een een schifting gemaakt moeten worden tussen de welwillende en de mensen die echt niet willen. Ga eerst eens met die welwillenden aan de slag. Ik ben ervan overtuigd dat de gemeenten precies weten wie dit zijn. Kijk eens of je ze kan helpen d.m.v. scholing, ipv het verplicht aan het werk sturen in tijdelijke en kansloze baantjes. Geef die mensen ook iets om naar uit te kijken!
Als je die schifting hebt gemaakt, kan je ook aan de slag met de niet welwillenden. Die kun je dan keihard aanpakken.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:41:50 #50
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_42608689
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:34 schreef sigme het volgende:
Volgens sommigen hoor je juist in de bijstand als je niet aan het werk komt. En dan worden die mensen gedwongen tot eindeloos (levenslang) versturen van kansloze sollicitatiebrieven. Zal het bedrijfsleven blij mee zijn. Kan er geen verbod komen op kansloze sollicitaties?
Volgens mij vergeet je een ding... Dat door die controle dus ook de tijd, en het aantal sollicitaties, inclusief
functieomschrijving bij de controlerende instanties terecht komt... Als hier abnormaliteiten in voorkomen (als
een jaar lang kansloze sollicitaties) kan deze persoon worden uitgenodigd en dit eens uitleggen...

En er zitten nog veel meer mogelijkheden aan vast zolang de informatie optimaal gebruikt wordt is er heel veel
mogelijk... Veel meer en efficienter dan nu iig...
quote:
Het systeem máákt deze situatie. De bijstand is ontworpen voor hen die wel kunnen werken, maar dit niet doen. Dat is domweg, uiteindelijk, een klote-systeem. Er is een normale oplossing voor: wie wel kan werken maar dit niet doet moet zorgen dat 'ie zich dit kan veroorloven. (Sparen, verzekeren, rijke partner, erfenis etc etc).
Is er iemand in jouw familie die 50+ (of zelfs 40+) is en zonder werk zit? Ik hoop voor je dat jou dit niet overkomt
als je in die leeftijd zit...
B-FliP Youtube Channel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')