abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42604413
Onlangs zijn de duistere ideeën van Rutte (en VVD) bekend geworden. Mensen die straks door speling van het lot werkloos worden, ook door ziekte!, moeten uitkijken dat ze op korte termijn toch snel weer aan het werk gaan, anders wordt het mensonterend creperen in de goot.

Wie kan een dergelijk standpunt nu steunen en zo ja, waarom?
pi_42604433
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:07 schreef FuifDuif het volgende:
Onlangs zijn de duistere ideeën van Rutte (en VVD) bekend geworden. Mensen die straks door speling van het lot werkloos worden, ook door ziekte!, moeten uitkijken dat ze op korte termijn toch snel weer aan het werk gaan, anders wordt het mensonterend creperen in de goot.

Wie kan een dergelijk standpunt nu steunen en zo ja, waarom?
Ze hadden toch nog wel recht op een bijstandsuitkering geloof ik?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 oktober 2006 @ 11:08:42 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_42604442
Welk standpunt??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_42604473
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ze hadden toch nog wel recht op een bijstandsuitkering geloof ik?
Ja, maar in de bijstand zitten is een ware hel, zeker voor iemand die ernstig ziek is.
pi_42604560
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, maar in de bijstand zitten is een ware hel, zeker voor iemand die ernstig ziek is.
Het lijkt mij ook heel ellendig. Een vriend van me heeft bijna een jaar in de bijstand gezeten toen hij net van de uni af kwam. Was tijdens z'n afstuderen arbeidsongeschikt geraakt. Dan zie je van dichtbij hoe iemand echt elk dubbeltje om moet draaien. Blij dat ie was toen ie eindelijk weer kon werken!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_42604581
Kansloze burgers: Een gevaar voor ons (NL)!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:16:12 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42604632
Beetje jammer weer, als je écht ziek bent dan is het op zich niet meer dan logisch dat je wat meer krijgt dan wanneer je te lamlendig bent om te werken, zo is het altijd al geweest en daar hoef je geen afbreuk aan te doen. Betere controle houden, voor mijn part periodiek, want feit is dat er mensen zijn die graag net doen alsof ze ziek zijn en stiekem bijklussen en die verpesten het voor de mensen die écht een steuntje in de rug nodig hebben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:19:09 #8
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_42604737
Mensen die niet gedreven worden door geld, meer geld en nog meer geld zullen dit nooit steunen.
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
pi_42604888
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:16 schreef jogy het volgende:
Beetje jammer weer, als je écht ziek bent dan is het op zich niet meer dan logisch dat je wat meer krijgt dan wanneer je te lamlendig bent om te werken, zo is het altijd al geweest en daar hoef je geen afbreuk aan te doen. Betere controle houden, voor mijn part periodiek, want feit is dat er mensen zijn die graag net doen alsof ze ziek zijn en stiekem bijklussen en die verpesten het voor de mensen die écht een steuntje in de rug nodig hebben.
helemaal mee eens
En dat de goede het met de slechte moeten bekopen vind ik altijd zo waardeloos, de makkelijkste weg is vaak gewoon iedereen aanpakken.
Je moet de slechte gewoon hard aanpakken en de goede met rust laten
Amen
pi_42604938
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:19 schreef RobieHood het volgende:
Mensen die niet gedreven worden door geld, meer geld en nog meer geld zullen dit nooit steunen.
Helaas vallen veel mensen niet onder deze catorogie.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:35:45 #11
155202 SpaceCan
Live to ride, ride to live
pi_42605155
Ik vind het niet erg dat de bijstand als "hel" wordt beschouwd. Het is het laagste punt wat je kan bereiken in de NL samenleving, maar het is voldoende om te blijven leven. In tegenstelling tot andere landen (zoals de VS) waar er soms helemaal geen vangnet is.
Als je de bijstand "te luxe" maakt, willen mensen er graag in zitten (net als de gevangenissen op dit moment) en dat is absoluut niet de bedoeling en ook niet wenselijk.
Blijft wel over, dat in sommige extreme gevallen mensen in de bijstand terecht komen, hier echt niets aan kunnen doen en wellicht toch wel iets beters of meer verdienen....
Maar iedere keer als er weer andere vormen van opvang worden bedacht, zijn er zoveel mensen die hier misbruik van maken, dat de regeling gelijk onhoudbaar wordt....
You don't drive your bike, you make love with it
pi_42605255
Ik heb niets tegen het bestaan van de bijstand. De bijstand is, inderdaad, het laatste vangnet om jezelf nog te kunnen voorzien in je primaire levensbehoeften. De bijstand is er daarbij op ingericht dat zij die er in zitten, er zo snel mogelijk weer uit moeten. Echter, in bepaalde structurele gevallen is dat niet mogelijk: ziekte. Ik kan er niet bij dat men het werkelijk wenselijk acht dat een zieke vervolgens ook nog eens in die bijstand belandt. Onmenselijk!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:40:31 #13
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_42605283
Stemt allen op Femke
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_42605321
De bijstand is niet bedoeld om comfortabel te kunnen leven. De bijstand is bedoeld zodat je een dak boven je hoofd, eten en drinken kunt betalen (die drie dingen zijn imho een universeel recht van ieder mens). Al het andere is niet strikt noodzakelijk, en als je dat wilt kunnen betalen, zul je er voor moeten werken, net als iedereen.

Als je langdurig ziek bent is het een ander verhaal. Dan hoor je niet in de bijstand, maar in de WAO. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook de eigen verantwoordelijkheid van mensen om een dergelijke verzekering te regelen. De WAO mogen ze wmb best privatiseren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_42605430
Ja, laten we lekker de WAO privatiseren en bedrijven ('WAO-verzekeraars') de ruimte geven om schrijnende gevallen uit te buiten voor commercieel gewin .
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:51:44 #16
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_42605640
Rutte staat te ver van de bevolking af (qua geest en milieu) om enigszins evenwichtige beslissingen
te maken... Ik geloof niet dat het een slechte vent is, maar zijn elite-aanpak is allesbehalve wat ik graag
zou willen zien in het toch al veramerikaniseerd Nederland... Nederland moet zijn nuchterheid terug
krijgen, en ons sociale stelsel mag dan wel aangepakt worden (vernieuwing is nooit weg), maar doe
het dan goed... Met al dat privatiseren hebben voor de maatschappij onmisbare bedrijven en diensten
veel meer te zeggen dan voorheen en daar is de burger al goed de dupe van geworden...

Helaas zie ik maar weinig soeps in de huidige partijen...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_42605709
Schokkend, uitkeringstrekkers weer aan het werk helpen....Alsof de belastingdruk niet nog wat kan worden verhoogd.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42605755
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:54 schreef Tikorev het volgende:
Schokkend, uitkeringstrekkers weer aan het werk helpen....Alsof de belastingdruk niet nog wat kan worden verhoogd.
Alsof je uitkeringstrekkende zieken helpt door ze hun bestaanszekerheid te ontnemen, terwijl ze simpelweg niet aan het werk KUNNEN .
pi_42605799
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Alsof je uitkeringstrekkende zieken helpt door ze hun bestaanszekerheid te ontnemen, terwijl ze simpelweg niet aan het werk KUNNEN.
Hoe kom je erbij dat zieken moeten werken volgens Rutte?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42605856
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat zieken moeten werken volgens Rutte?
De bijstand is een soort tussenhalte: tussen niet voor jezelf zorgen en voor je zelf zorgen; tussen niet werken en werken. Daar heeft een zieke dus niets te zoeken. Rutte zal wel niet vinden dat zieken moeten werken, maar hij pakt het wel verkeerd aan.
pi_42605905
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Rutte zal wel niet vinden dat zieken moeten werken, maar hij pakt het wel verkeerd aan.
Wat is dan het probleem als zieken niet hoeven te werken? Het gaat dus gewoon om uitkeringstrekkers die prima in staat zijn te werken.

"Kansloze burgers"
  donderdag 12 oktober 2006 @ 12:03:21 #22
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_42605975
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:54 schreef Tikorev het volgende:
Wist je dat er andere oplossingen zijn om FRAUDEURS aan te pakken? Ipv heel de voorziening naar de tering
te helpen?

Je kan persooneelszaken van bedrijven namelijk voor de wet gaan verplichten om sollicitaties door te geven
waarop de instanties heel simpel via een database-applicatie de fraudeurs er tussenuit kunnen pikken...

De controlerende instanties zijn er al, en kosten ons dus al geld, terwijl ze door gebrek aan regelgeving maar
weinig kunnen (of hoeven) doen... Ook kunnen bedrijven gecompenseerd worden voor gemaakte kosten
voor deze nieuwe wetgeving met het geld dat bespaard wordt op opgespoorde fraudeurs...

Bovendien is er nog een taboe... Waarom wordt er bijna 10x zoveel geld uitgegeven aan particuliere
fraudeurs dan aan bedrijfsfraude? En dat terwijl er door bedrijfsfraude veel meer geld misgelopen wordt
dan door particuliere fraude? De eerste politicus die daar iets aan doet moet ik nog zien...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_42606010
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:03 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Wist je dat er andere oplossingen zijn om FRAUDEURS aan te pakken? Ipv heel de voorziening naar de tering te helpen?
Op wat voor manier wordt volgens jou de voorziening naar de tering geholpen?
pi_42606051
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:03 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Waarom wordt er bijna 10x zoveel geld uitgegeven aan particuliere fraudeurs dan aan bedrijfsfraude? En dat terwijl er door bedrijfsfraude veel meer geld misgelopen wordt dan door particuliere fraude?
Waar haal je deze informatie vandaan?
pi_42606122
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:00 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem als zieken niet hoeven te werken?
De manier waarop ze vervolgens verder moeten leven: teren op de laatste centjes (huis verkopen en dergelijke) terwijl je doodziek bent.
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:00 schreef Tikorev het volgende:
Het gaat dus gewoon om uitkeringstrekkers die prima in staat zijn te werken.

"Kansloze burgers"
Over dit slag volk gaat het in dit topic helemaal niet, man! Sommige mensen willen heel graag werken, maar kunnen door allerei zaken simpelweg voor een bepaalde periode niet aan het werk komen:
- Economische ontwikkelingen, zoals recessie en bepaalde sectoren die het slecht doen op dat moment
- Ontslagen worden op je 50ste
- Enzovoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')