abonnement Unibet Coolblue
pi_44075058
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 10:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Zometeen ga ik ook weer lekker met de Saiga knallen op mijn vereniging! Maar ik hoop nu binnnen een maand de cz 858 binnen te hebben. 7.62x39 is zo'n heerlijk kaliber; die doffe dreunen, de lekkere terugslag, echt gaaf om mee te schieten
Wat voor Saiga heb je/jouw vereniging??
Want het is echt moeilijk om er info over te vinden op internet. Ik heb bij de wapenhandel een .223 vastgehad, maar een 7.62x39 besteld.
Bevalt ie goed, die Saiga? Op wat voor afstanden schiet je ermee?

Dit heb ik in mijn handen gehad (zoiets dergelijks, maar dan in .223, dus ik hoop dat dit degene is die ik besteld heb)
http://www.izhmash.ru/eng/product/saiga-m3exp.shtml
pi_44075310
Het is een 7.62x39, en dan een vrij lange loop, maar het type weet ik niet precies. Hij ziet er ongeveer zo uit als de link die jij geeft, ook met kunstof ipv hout maar hij is wel wat langer denk ik. Ik meen me te herrinneren dat er 3 versies zijn, en dat de onze een M2 is.

Ik vind het heel leuk schieten, maar astand is een beetje een probleem op die vereniging aangezien de banen maar 25m zijn, maar ik zit ook op een andere vereniging met langere banen.
pi_44078867
Ok, bedankt voor de info.
Bij ons hebben we 3 banen van 100m en 1 van 25m, dus met de afstand zit het wel goed...alleen nog even kijken wat het leukste is, 50 of 100m en dan staand of liggend
pi_44083836
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:13 schreef angel008 het volgende:


neem ook aan dat ik als ik bij hem ben mn knsa en lidmaatschap pasje meeneem dat ik ook bij zijn vereniging mag schieten (ook met zijn wapen ?)

lijkt me wel leuk en hij is ook de beroerdste niet..

angel008 weet in iedergeval dat ie alvast 1 wapen erft...
Dat zul je aan de vereniging moeten vragen waar hij schiet. Het is niet zo dat je met dat pasje overal zomaar binnen kunt lopen. Je mag bij die club maximaal 3x per jaar schieten in elk geval als introducee. Tenzij die club gastschutters accepteerd die tegen betaling schutters toelaten.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_44085237
Vandaag was Saul Kirsch op de vereniging! Oud Olympisch schutter die tot de ISPC wereldtop behoort, hij schrijft ook boeken (http://www.andersonshooting.com/perfect.htm). Hij schoot vroeger vaak op onze vereniging, maar dit was de eerste keer dat ik hem zag. Hij heeft wel even mooi een demo gegeven. Niet normaal , wat een kick om die man in actie te zien.



[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 03-12-2006 00:23:02 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 2 december 2006 @ 21:42:04 #156
151126 angel008
pi_44089743
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:10 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Dat zul je aan de vereniging moeten vragen waar hij schiet. Het is niet zo dat je met dat pasje overal zomaar binnen kunt lopen. Je mag bij die club maximaal 3x per jaar schieten in elk geval als introducee. Tenzij die club gastschutters accepteerd die tegen betaling schutters toelaten.
ik denk dat dat niet zo een probleem is mijn opa heeft het halve nieuwe gebouw mee helpen bouwen en hij is all gevraagd voor wedstrijd schieten.. denk niet dat ze dan zomaar nee zeggen tegen zijn familie lid

en voor zover ik weet acepteren ze ook net zoals bij mijn vereniging ook gast schutters
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:35:45 #157
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44091074
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Vandaag was Saul Kirsch op de vereniging! Oud Olympisch schutter die tot de ISPC wereldtop behoord, hij schrijft ook boeken (http://www.andersonshooting.com/perfect.htm). Hij schoot vroeger vaak op onze vereniging, maar dit was de eerste keer dat ik hem zag. Hij heeft wel even mooi een demo gegeven. Niet normaal , wat een kick om die man in actie te zien.

[afbeelding]
Ik heb de schietsport achter me gelaten..(te weinig aanleg)... mijn broer niet. Die schiet prijzen die op TT verschijnen.
Overigens : Ik was ooit baancommedant op een internationaal parcours ik heb ooit zo gelachen met een Frans man met slippers en no-outfit....... stond wel derde overigens. Hard to catch. Ja hij was goed.
  zaterdag 2 december 2006 @ 23:40:59 #158
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_44092705
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 22:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik heb de schietsport achter me gelaten..(te weinig aanleg)...
Why? Had je er geen lol meer in?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_44093544
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 22:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik heb de schietsport achter me gelaten..(te weinig aanleg
Daar heb ik me nooit echt veel van aangetrokken, mij passie ligt dan ook op de eerste plaats bij de wapens ipv de sport, alhoewel ik de prestaties van bepaalde toppers geweldig vind om te bewonderen. Ik schiet al vier jaar en ik bak er weinig van wat scoren betreft, maar ik heb lol en daar gaat het mij vooral om.
  FOK!fotograaf zondag 3 december 2006 @ 00:53:21 #160
151126 angel008
pi_44094153
quote:
Op zondag 3 december 2006 00:22 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Daar heb ik me nooit echt veel van aangetrokken, mij passie ligt dan ook op de eerste plaats bij de wapens ipv de sport, alhoewel ik de prestaties van bepaalde toppers geweldig vind om te bewonderen. Ik schiet al vier jaar en ik bak er weinig van wat scoren betreft, maar ik heb lol en daar gaat het mij vooral om.
dat is wat ik vind ook een van de dingen die je er van moet zien..

bedoel scoren is ook niet alles gewoon de fun ervan is ook leuk..

so what dat je totaal off target schiet als jij er lol mee hebt en er veel mensen mee leert kennen is alles koek en ei toch ?
  zondag 3 december 2006 @ 01:11:59 #161
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_44094454
quote:
Op zondag 3 december 2006 00:22 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Daar heb ik me nooit echt veel van aangetrokken, mij passie ligt dan ook op de eerste plaats bij de wapens ipv de sport, alhoewel ik de prestaties van bepaalde toppers geweldig vind om te bewonderen. Ik schiet al vier jaar en ik bak er weinig van wat scoren betreft, maar ik heb lol en daar gaat het mij vooral om.
Nu ik erover nadenk snap ik wel wat ie bedoelt een klein beetje, ik zit misschien (helaas!) met het omgekeerde.

Ik schiet puur voor de fun en heb ontdekt dat geweer mij het beste ligt, althans daar scoor ik zonder enige verdere uitrusting heel redelijke punten mee. Vanaf het begin zitten ze al tegen me aan te zeuren dat ik nodig eens met jas, riem en handschoen moet gaan schieten..... Ergens wil ik het wel maar dat haalt de fun er voor mij waarschijnlijk uit. (heb vanavond weer zo'n "peptalk" gehad. )
Als je begint voor de punten en je komt erachter dat je aanleg mist kan dat ook net zo, of nog frustrerender zijn volgens mij.

Ik hoop van harte dat ik het gewoon verkloot als ik het toch probeer. (ik heb het al enigzins beloofd om te proberen. )
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_44095363
quote:
Op zondag 3 december 2006 01:11 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Nu ik erover nadenk snap ik wel wat ie bedoelt een klein beetje, ik zit misschien (helaas!) met het omgekeerde.

Ik schiet puur voor de fun en heb ontdekt dat geweer mij het beste ligt, althans daar scoor ik zonder enige verdere uitrusting heel redelijke punten mee. Vanaf het begin zitten ze al tegen me aan te zeuren dat ik nodig eens met jas, riem en handschoen moet gaan schieten..... Ergens wil ik het wel maar dat haalt de fun er voor mij waarschijnlijk uit. (heb vanavond weer zo'n "peptalk" gehad. )
Als je begint voor de punten en je komt erachter dat je aanleg mist kan dat ook net zo, of nog frustrerender zijn volgens mij.

Ik hoop van harte dat ik het gewoon verkloot als ik het toch probeer. (ik heb het al enigzins beloofd om te proberen. )
Op het moment dat er een soort dwang aan te pas komt gaat het mis. Het is al zo moeilijk om onbevangen te kunnen schieten.
Mijn maat en ik schoten gewoon individueel. Om de spanning te verhogen (en misschien wedstrijd te schieten (ik ben op de eerste plaats wapendeskundige, geen schutter)) schieten we om de beurt tegen elkaar met een Hämmerli KK. We schieten DAN allebei vrij beroerd, hoewel we los van elkaar vrij redelijk schieten. Hij veel beter dan ik.
Na afloop van zo'n "wedstrijd" schoot mijn vriend paf paf paf paf paf snelvuur zomaar 47 van de 50. De spanning is weg.
Daaruit blijkt dus zonneklaar dat druk geen oplossing is in een concentratiesport.
Afgelopen dinsdag hadden we een introducé, gewoon de buurvrouw de het leuk vindt om op de kermis op cilindertjes te schieten met een kermisgeweer.
Die schoot ons HELEMAAL GEK door constant kleine groepjes op 25 meter te schieten, terwijl ze NOOIT MET EEN PISTOOL had geschoten. Bovendien is ze linkshandig en de Hämmerli heeft een rechtshandige greep.
We hebben een programmaatje samengesteld voor introducees, we beginnen met de Hämmerli, dan de Glock, daarna de Parabellum, dan de .44 Magnum Super Redhawk (met "feestmunitie" 23 grain VittaFuori N110 ofzo) met als sluitstuk de Smith & Wesson .44 Classic Hunter 20 grain slaat meer op met dit wapen.
Mevrouw slaagde erin door, ondanks de stress van een beginneling, alles in het zwart te schieten. HULDE!
Je ziet dat iedereen kan schieten. Mits je maar met rust wordt gelaten......
  zondag 3 december 2006 @ 09:45:22 #163
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_44097313
quote:
Op zondag 3 december 2006 02:00 schreef FiveseveN het volgende:
Op het moment dat er een soort dwang aan te pas komt gaat het mis. Het is al zo moeilijk om onbevangen te kunnen schieten.
Ik heb altijd sporten beoefend onder "dwang", mijn ouders waren aardig prestatiegericht en dat is nou juist waarom ik er zo'n afkeer van heb.
Mijn inmiddels ex bedoelde het altijd wel goed maar toch kon ook zij me niet echt stimuleren. Ik zie het wel en ik probeer het wel een keer maar als het me te serieus wordt dan verkloot ik het wel weer gewoon.

Goed, het ging over vuurwapens. Iemand meer info over een AR-15 zoals ik die wil gaan gebruiken? Vragen heb ik al eerder in het topic gesteld en ben nu ook meer ingelezen over dit wapen maar zie door de bomen het bos niet meer?
Belangrijkste vraag is eigenlijk, is het mogelijk om in het eerste jaar van mijn verlof zowel een AR-15 in .22LR bij te schrijven als een wisselloop in een zwaarder kaliber? Geld is geen issue dus ik wil alleen weten of het mogelijk is.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zondag 3 december 2006 @ 10:01:43 #164
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44097407
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 23:40 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Why? Had je er geen lol meer in?
Na 15 jr was er geen progressie meer. Luchtgeweer ging me nog redelijk af. Met veel pijn en moeite haal ik de 340-. Er is nog een ander verhaal... dat ik als tiener ooit een telescoop had en ik leuk rechtsstreeks in de zon aan het kijken was.... ik heb maanden met een vlek voor mijn ogen gelopen. Ik ben qua schutter rechts...en mijn rechteroog heeft wat moeite met zich scherp te stellen. Tel daarbij het momentum op dat je ademloos 7 sec hebt om je schot af te vuren. Dan begrijp je wel ergens dat ik een heel kort time-frame window had om nog iets fatsoenlijks te kunnen doen.. Ik ben niet helemaal out of focus wat betreft de schietsport....mijn broer schiet dingen waarvan ik slechts kan dromen.

Afgezien van de schietsport.... het mooiste wat me is bijgebleven is een rondleiding bij FN-herstal.
Je kent wel.... 40 notaire sportschutters in een wapenfabriek. Vooral het hammeren van de loop is technisch hoogstandje. Wat mij het meeste is bijgebleven is het maken van de munitie.... er waren zelfs machines bezig in het productie proces uit het jaar 1904. Machtig om te zien. Qua critical point in het produktie proces waren deze machines niet de bottleneck van de workflow. Die discussies die daarop volgde waren wreed en kwalitatief hoog. Na afloop hebben we een WO-II museum bezocht (ik geloof in Dinant). Die mensen waren zo relaxed dat ze ook de glazen deuren hebben open getrokken. Omdat ze wisten wie hun publiek was. Ik heb minuten lang met een MG-42 liggen zwaaien. En dat ding is best heavy.
  zondag 3 december 2006 @ 12:19:35 #165
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_44099406
quote:
Op zondag 3 december 2006 10:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Na 15 jr was er geen progressie meer. Luchtgeweer ging me nog redelijk af. Met veel pijn en moeite haal ik de 340-. Er is nog een ander verhaal... dat ik als tiener ooit een telescoop had en ik leuk rechtsstreeks in de zon aan het kijken was.... ik heb maanden met een vlek voor mijn ogen gelopen. Ik ben qua schutter rechts...en mijn rechteroog heeft wat moeite met zich scherp te stellen. Tel daarbij het momentum op dat je ademloos 7 sec hebt om je schot af te vuren. Dan begrijp je wel ergens dat ik een heel kort time-frame window had om nog iets fatsoenlijks te kunnen doen.. Ik ben niet helemaal out of focus wat betreft de schietsport....mijn broer schiet dingen waarvan ik slechts kan dromen.
Spiegel je jezelf dan niet teveel af aan het voorbeeld van je broer? Uiteindelijk komt het neer op een strijd met jezelf, althans zo voel ik het.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_44319407
Ik wil voor mijn Saiga 7.62x39 een kijker aanschaffen voor op 100m te schieten. Iemand ervaring met geweerkijkers? Welke vergroting is voor deze afstand ideaal?
pi_44340445
Ik heb niet zoveel verstand van kijkers, ik weet alleen dat een goede vaak duurder is dan het wapen waar hij op zit
pi_44348316
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb niet zoveel verstand van kijkers, ik weet alleen dat een goede vaak duurder is dan het wapen waar hij op zit
Voor de Izhmash Saiga (DE oringele russische AK) is ook een originele kijker te krijgen. Deze wordt net als de Izhmash door het Russische leger gebruikt.
Goedkoop: nee, maar 200,- voor een 6x36 valt best mee volgens mij.
Er is ook een 4x24 en een 8x42 te krijgen.
pi_44523181
In de Telegraaf van zaterdag 16 december staat een interessant artikel over (het gebrek aan) vrouwen in de schietsport. Leuk, een positief bericht over de schietsport in de media!
pi_44564641
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:44 schreef Evil_Jur het volgende:
In de Telegraaf van zaterdag 16 december staat een interessant artikel over (het gebrek aan) vrouwen in de schietsport. Leuk, een positief bericht over de schietsport in de media!
Dat werd ook eens tijd zeg....anders werd altijd alleen maar de negatieve kant belicht....leuk
  FOK!fotograaf dinsdag 19 december 2006 @ 13:13:14 #171
151126 angel008
pi_44566724
viel mij ookal op.. toen ik begon had ik niet echt super veel ondersteuning was meer als ik wat vroeg dat ze dan actief gingen helpen.

kwam er weekje terug opeens een meid als nieuw lid bij..

kreeg alle hulp die er was alles werd uitgelegd noem maar op..

vond ik wel jammer bedoel doe dan of alles of niets maar niet half om half,...

all ben ik nog steeds blij met mn vereniging hoor heb niets te klagen.

vanavond gk schieten ben wel benieuwd..
pi_44567732
tvp
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:55:17 #173
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_44568099
Gisteren het traditionele "kipschieten" op de vereniging. Een schietkundige uitdaging en schieten op een kaart waarvan je niet weet waar de punten of minpunten zitten.
Bij het puntenschieten zelf eerste geworden en 10e (ja dat kan ) waardoor ik dus mooi een paar warme sokken en een Ikea kerstpakketje mee naar huis kon nemen. Hoewel ik de eerste plaats met name te danken had aan het slecht afgestelde vizier van het verenigingswapen, waardoor ik juist naast een rond vlak schoot, in de ster eromheen. Die bleek uiteindelijk 20 punten waard.

Kipschieten is de "kermis" uitdaging waarbij je bij het succesvol afronden van de uitdaging een ingevroren kip verdient. Dit keer was dat 5 ballonnen stuk schieten die door een windmachine heen en weer geblazen werden, terwijl je zelf alleen door een beperkt gat kon schieten.
Enfin, godzijdank geen kippen gewonnen
pi_44584790
quote:
Op zondag 3 december 2006 09:45 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik heb altijd sporten beoefend onder "dwang", mijn ouders waren aardig prestatiegericht en dat is nou juist waarom ik er zo'n afkeer van heb.
Mijn inmiddels ex bedoelde het altijd wel goed maar toch kon ook zij me niet echt stimuleren. Ik zie het wel en ik probeer het wel een keer maar als het me te serieus wordt dan verkloot ik het wel weer gewoon.

Goed, het ging over vuurwapens. Iemand meer info over een AR-15 zoals ik die wil gaan gebruiken? Vragen heb ik al eerder in het topic gesteld en ben nu ook meer ingelezen over dit wapen maar zie door de bomen het bos niet meer?
Belangrijkste vraag is eigenlijk, is het mogelijk om in het eerste jaar van mijn verlof zowel een AR-15 in .22LR bij te schrijven als een wisselloop in een zwaarder kaliber? Geld is geen issue dus ik wil alleen weten of het mogelijk is.
Er was een tijdje geleden iemand op de vereniging (KGO Bussum) die een AR-15 had. Omdat je daar tot maximaal .44 Mgn revolver kan schieten gebruikte hij een wisselloop voor .22LR. Daarna had hij een AUG, die hij recent alweer had verkocht. Dus het is gewoon mogelijk, mits het bestuur meewerkt.
Naar mijn bescheiden mening schiet ik beter met de AUG, misschien omdat ik dat een beter geweer vind.
pi_44585505
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb niet zoveel verstand van kijkers, ik weet alleen dat een goede vaak duurder is dan het wapen waar hij op zit
Ik heb met verschillende kijkers geschoten, maar degene met een "retikel" (een soort paaltje met een schaalverdeling ernaast, zoals op de AUG) vind ik het lekkerst. Maar ieder zijn eigen smaak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')