abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44075058
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 10:44 schreef Evil_Jur het volgende:
Zometeen ga ik ook weer lekker met de Saiga knallen op mijn vereniging! Maar ik hoop nu binnnen een maand de cz 858 binnen te hebben. 7.62x39 is zo'n heerlijk kaliber; die doffe dreunen, de lekkere terugslag, echt gaaf om mee te schieten
Wat voor Saiga heb je/jouw vereniging??
Want het is echt moeilijk om er info over te vinden op internet. Ik heb bij de wapenhandel een .223 vastgehad, maar een 7.62x39 besteld.
Bevalt ie goed, die Saiga? Op wat voor afstanden schiet je ermee?

Dit heb ik in mijn handen gehad (zoiets dergelijks, maar dan in .223, dus ik hoop dat dit degene is die ik besteld heb)
http://www.izhmash.ru/eng/product/saiga-m3exp.shtml
pi_44075310
Het is een 7.62x39, en dan een vrij lange loop, maar het type weet ik niet precies. Hij ziet er ongeveer zo uit als de link die jij geeft, ook met kunstof ipv hout maar hij is wel wat langer denk ik. Ik meen me te herrinneren dat er 3 versies zijn, en dat de onze een M2 is.

Ik vind het heel leuk schieten, maar astand is een beetje een probleem op die vereniging aangezien de banen maar 25m zijn, maar ik zit ook op een andere vereniging met langere banen.
pi_44078867
Ok, bedankt voor de info.
Bij ons hebben we 3 banen van 100m en 1 van 25m, dus met de afstand zit het wel goed...alleen nog even kijken wat het leukste is, 50 of 100m en dan staand of liggend
pi_44083836
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 11:13 schreef angel008 het volgende:

neem ook aan dat ik als ik bij hem ben mn knsa en lidmaatschap pasje meeneem dat ik ook bij zijn vereniging mag schieten (ook met zijn wapen ?)

lijkt me wel leuk en hij is ook de beroerdste niet..

angel008 weet in iedergeval dat ie alvast 1 wapen erft...
Dat zul je aan de vereniging moeten vragen waar hij schiet. Het is niet zo dat je met dat pasje overal zomaar binnen kunt lopen. Je mag bij die club maximaal 3x per jaar schieten in elk geval als introducee. Tenzij die club gastschutters accepteerd die tegen betaling schutters toelaten.
Wie een kuil graaft voor een ander, en daar geld voor vraagt, is een begrafenisondernemer.
pi_44085237
Vandaag was Saul Kirsch op de vereniging! Oud Olympisch schutter die tot de ISPC wereldtop behoort, hij schrijft ook boeken (http://www.andersonshooting.com/perfect.htm). Hij schoot vroeger vaak op onze vereniging, maar dit was de eerste keer dat ik hem zag. Hij heeft wel even mooi een demo gegeven. Niet normaal , wat een kick om die man in actie te zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Evil_Jur op 03-12-2006 00:23:02 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 2 december 2006 @ 21:42:04 #156
151126 angel008
pi_44089743
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:10 schreef Jobo77 het volgende:

[..]

Dat zul je aan de vereniging moeten vragen waar hij schiet. Het is niet zo dat je met dat pasje overal zomaar binnen kunt lopen. Je mag bij die club maximaal 3x per jaar schieten in elk geval als introducee. Tenzij die club gastschutters accepteerd die tegen betaling schutters toelaten.
ik denk dat dat niet zo een probleem is mijn opa heeft het halve nieuwe gebouw mee helpen bouwen en hij is all gevraagd voor wedstrijd schieten.. denk niet dat ze dan zomaar nee zeggen tegen zijn familie lid

en voor zover ik weet acepteren ze ook net zoals bij mijn vereniging ook gast schutters
  zaterdag 2 december 2006 @ 22:35:45 #157
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44091074
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 19:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Vandaag was Saul Kirsch op de vereniging! Oud Olympisch schutter die tot de ISPC wereldtop behoord, hij schrijft ook boeken (http://www.andersonshooting.com/perfect.htm). Hij schoot vroeger vaak op onze vereniging, maar dit was de eerste keer dat ik hem zag. Hij heeft wel even mooi een demo gegeven. Niet normaal , wat een kick om die man in actie te zien.

[afbeelding]
Ik heb de schietsport achter me gelaten..(te weinig aanleg)... mijn broer niet. Die schiet prijzen die op TT verschijnen.
Overigens : Ik was ooit baancommedant op een internationaal parcours ik heb ooit zo gelachen met een Frans man met slippers en no-outfit....... stond wel derde overigens. Hard to catch. Ja hij was goed.
  zaterdag 2 december 2006 @ 23:40:59 #158
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_44092705
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 22:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik heb de schietsport achter me gelaten..(te weinig aanleg)...
Why? Had je er geen lol meer in?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_44093544
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 22:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik heb de schietsport achter me gelaten..(te weinig aanleg
Daar heb ik me nooit echt veel van aangetrokken, mij passie ligt dan ook op de eerste plaats bij de wapens ipv de sport, alhoewel ik de prestaties van bepaalde toppers geweldig vind om te bewonderen. Ik schiet al vier jaar en ik bak er weinig van wat scoren betreft, maar ik heb lol en daar gaat het mij vooral om.
  FOK!fotograaf zondag 3 december 2006 @ 00:53:21 #160
151126 angel008
pi_44094153
quote:
Op zondag 3 december 2006 00:22 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Daar heb ik me nooit echt veel van aangetrokken, mij passie ligt dan ook op de eerste plaats bij de wapens ipv de sport, alhoewel ik de prestaties van bepaalde toppers geweldig vind om te bewonderen. Ik schiet al vier jaar en ik bak er weinig van wat scoren betreft, maar ik heb lol en daar gaat het mij vooral om.
dat is wat ik vind ook een van de dingen die je er van moet zien..

bedoel scoren is ook niet alles gewoon de fun ervan is ook leuk..

so what dat je totaal off target schiet als jij er lol mee hebt en er veel mensen mee leert kennen is alles koek en ei toch ?
  zondag 3 december 2006 @ 01:11:59 #161
17709 hollander172
pi_44094454
quote:
Op zondag 3 december 2006 00:22 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nu ik erover nadenk snap ik wel wat ie bedoelt een klein beetje, ik zit misschien (helaas!) met het omgekeerde.

Ik schiet puur voor de fun en heb ontdekt dat geweer mij het beste ligt, althans daar scoor ik zonder enige verdere uitrusting heel redelijke punten mee. Vanaf het begin zitten ze al tegen me aan te zeuren dat ik nodig eens met jas, riem en handschoen moet gaan schieten..... Ergens wil ik het wel maar dat haalt de fun er voor mij waarschijnlijk uit. (heb vanavond weer zo'n "peptalk" gehad. )
Als je begint voor de punten en je komt erachter dat je aanleg mist kan dat ook net zo, of nog frustrerender zijn volgens mij.

Ik hoop van harte dat ik het gewoon verkloot als ik het toch probeer. (ik heb het al enigzins beloofd om te proberen. )
pi_44095363
quote:
Op zondag 3 december 2006 01:11 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Nu ik erover nadenk snap ik wel wat ie bedoelt een klein beetje, ik zit misschien (helaas!) met het omgekeerde.

Ik schiet puur voor de fun en heb ontdekt dat geweer mij het beste ligt, althans daar scoor ik zonder enige verdere uitrusting heel redelijke punten mee. Vanaf het begin zitten ze al tegen me aan te zeuren dat ik nodig eens met jas, riem en handschoen moet gaan schieten..... Ergens wil ik het wel maar dat haalt de fun er voor mij waarschijnlijk uit. (heb vanavond weer zo'n "peptalk" gehad. )
Als je begint voor de punten en je komt erachter dat je aanleg mist kan dat ook net zo, of nog frustrerender zijn volgens mij.

Ik hoop van harte dat ik het gewoon verkloot als ik het toch probeer. (ik heb het al enigzins beloofd om te proberen. )
Op het moment dat er een soort dwang aan te pas komt gaat het mis. Het is al zo moeilijk om onbevangen te kunnen schieten.
Mijn maat en ik schoten gewoon individueel. Om de spanning te verhogen (en misschien wedstrijd te schieten (ik ben op de eerste plaats wapendeskundige, geen schutter)) schieten we om de beurt tegen elkaar met een Hämmerli KK. We schieten DAN allebei vrij beroerd, hoewel we los van elkaar vrij redelijk schieten. Hij veel beter dan ik.
Na afloop van zo'n "wedstrijd" schoot mijn vriend paf paf paf paf paf snelvuur zomaar 47 van de 50. De spanning is weg.
Daaruit blijkt dus zonneklaar dat druk geen oplossing is in een concentratiesport.
Afgelopen dinsdag hadden we een introducé, gewoon de buurvrouw de het leuk vindt om op de kermis op cilindertjes te schieten met een kermisgeweer.
Die schoot ons HELEMAAL GEK door constant kleine groepjes op 25 meter te schieten, terwijl ze NOOIT MET EEN PISTOOL had geschoten. Bovendien is ze linkshandig en de Hämmerli heeft een rechtshandige greep.
We hebben een programmaatje samengesteld voor introducees, we beginnen met de Hämmerli, dan de Glock, daarna de Parabellum, dan de .44 Magnum Super Redhawk (met "feestmunitie" 23 grain VittaFuori N110 ofzo) met als sluitstuk de Smith & Wesson .44 Classic Hunter 20 grain slaat meer op met dit wapen.
Mevrouw slaagde erin door, ondanks de stress van een beginneling, alles in het zwart te schieten. HULDE!
Je ziet dat iedereen kan schieten. Mits je maar met rust wordt gelaten......
  zondag 3 december 2006 @ 09:45:22 #163
17709 hollander172
pi_44097313
quote:
Op zondag 3 december 2006 02:00 schreef FiveseveN het volgende:
Op het moment dat er een soort dwang aan te pas komt gaat het mis. Het is al zo moeilijk om onbevangen te kunnen schieten.
Ik heb altijd sporten beoefend onder "dwang", mijn ouders waren aardig prestatiegericht en dat is nou juist waarom ik er zo'n afkeer van heb.
Mijn inmiddels ex bedoelde het altijd wel goed maar toch kon ook zij me niet echt stimuleren. Ik zie het wel en ik probeer het wel een keer maar als het me te serieus wordt dan verkloot ik het wel weer gewoon.

Goed, het ging over vuurwapens. Iemand meer info over een AR-15 zoals ik die wil gaan gebruiken? Vragen heb ik al eerder in het topic gesteld en ben nu ook meer ingelezen over dit wapen maar zie door de bomen het bos niet meer?
Belangrijkste vraag is eigenlijk, is het mogelijk om in het eerste jaar van mijn verlof zowel een AR-15 in .22LR bij te schrijven als een wisselloop in een zwaarder kaliber? Geld is geen issue dus ik wil alleen weten of het mogelijk is.
  zondag 3 december 2006 @ 10:01:43 #164
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_44097407
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 23:40 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Why? Had je er geen lol meer in?
Na 15 jr was er geen progressie meer. Luchtgeweer ging me nog redelijk af. Met veel pijn en moeite haal ik de 340-. Er is nog een ander verhaal... dat ik als tiener ooit een telescoop had en ik leuk rechtsstreeks in de zon aan het kijken was.... ik heb maanden met een vlek voor mijn ogen gelopen. Ik ben qua schutter rechts...en mijn rechteroog heeft wat moeite met zich scherp te stellen. Tel daarbij het momentum op dat je ademloos 7 sec hebt om je schot af te vuren. Dan begrijp je wel ergens dat ik een heel kort time-frame window had om nog iets fatsoenlijks te kunnen doen.. Ik ben niet helemaal out of focus wat betreft de schietsport....mijn broer schiet dingen waarvan ik slechts kan dromen.

Afgezien van de schietsport.... het mooiste wat me is bijgebleven is een rondleiding bij FN-herstal.
Je kent wel.... 40 notaire sportschutters in een wapenfabriek. Vooral het hammeren van de loop is technisch hoogstandje. Wat mij het meeste is bijgebleven is het maken van de munitie.... er waren zelfs machines bezig in het productie proces uit het jaar 1904. Machtig om te zien. Qua critical point in het produktie proces waren deze machines niet de bottleneck van de workflow. Die discussies die daarop volgde waren wreed en kwalitatief hoog. Na afloop hebben we een WO-II museum bezocht (ik geloof in Dinant). Die mensen waren zo relaxed dat ze ook de glazen deuren hebben open getrokken. Omdat ze wisten wie hun publiek was. Ik heb minuten lang met een MG-42 liggen zwaaien. En dat ding is best heavy.
  zondag 3 december 2006 @ 12:19:35 #165
17709 hollander172
pi_44099406
quote:
Op zondag 3 december 2006 10:01 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Na 15 jr was er geen progressie meer. Luchtgeweer ging me nog redelijk af. Met veel pijn en moeite haal ik de 340-. Er is nog een ander verhaal... dat ik als tiener ooit een telescoop had en ik leuk rechtsstreeks in de zon aan het kijken was.... ik heb maanden met een vlek voor mijn ogen gelopen. Ik ben qua schutter rechts...en mijn rechteroog heeft wat moeite met zich scherp te stellen. Tel daarbij het momentum op dat je ademloos 7 sec hebt om je schot af te vuren. Dan begrijp je wel ergens dat ik een heel kort time-frame window had om nog iets fatsoenlijks te kunnen doen.. Ik ben niet helemaal out of focus wat betreft de schietsport....mijn broer schiet dingen waarvan ik slechts kan dromen.
Spiegel je jezelf dan niet teveel af aan het voorbeeld van je broer? Uiteindelijk komt het neer op een strijd met jezelf, althans zo voel ik het.
pi_44319407
Ik wil voor mijn Saiga 7.62x39 een kijker aanschaffen voor op 100m te schieten. Iemand ervaring met geweerkijkers? Welke vergroting is voor deze afstand ideaal?
pi_44340445
Ik heb niet zoveel verstand van kijkers, ik weet alleen dat een goede vaak duurder is dan het wapen waar hij op zit
pi_44348316
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb niet zoveel verstand van kijkers, ik weet alleen dat een goede vaak duurder is dan het wapen waar hij op zit
Voor de Izhmash Saiga (DE oringele russische AK) is ook een originele kijker te krijgen. Deze wordt net als de Izhmash door het Russische leger gebruikt.
Goedkoop: nee, maar 200,- voor een 6x36 valt best mee volgens mij.
Er is ook een 4x24 en een 8x42 te krijgen.
pi_44523181
In de Telegraaf van zaterdag 16 december staat een interessant artikel over (het gebrek aan) vrouwen in de schietsport. Leuk, een positief bericht over de schietsport in de media!
pi_44564641
quote:
Op zondag 17 december 2006 22:44 schreef Evil_Jur het volgende:
In de Telegraaf van zaterdag 16 december staat een interessant artikel over (het gebrek aan) vrouwen in de schietsport. Leuk, een positief bericht over de schietsport in de media!
Dat werd ook eens tijd zeg....anders werd altijd alleen maar de negatieve kant belicht....leuk
  FOK!fotograaf dinsdag 19 december 2006 @ 13:13:14 #171
151126 angel008
pi_44566724
viel mij ookal op.. toen ik begon had ik niet echt super veel ondersteuning was meer als ik wat vroeg dat ze dan actief gingen helpen.

kwam er weekje terug opeens een meid als nieuw lid bij..

kreeg alle hulp die er was alles werd uitgelegd noem maar op..

vond ik wel jammer bedoel doe dan of alles of niets maar niet half om half,...

all ben ik nog steeds blij met mn vereniging hoor heb niets te klagen.

vanavond gk schieten ben wel benieuwd..
pi_44567732
tvp
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:55:17 #173
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_44568099
Gisteren het traditionele "kipschieten" op de vereniging. Een schietkundige uitdaging en schieten op een kaart waarvan je niet weet waar de punten of minpunten zitten.
Bij het puntenschieten zelf eerste geworden en 10e (ja dat kan ) waardoor ik dus mooi een paar warme sokken en een Ikea kerstpakketje mee naar huis kon nemen. Hoewel ik de eerste plaats met name te danken had aan het slecht afgestelde vizier van het verenigingswapen, waardoor ik juist naast een rond vlak schoot, in de ster eromheen. Die bleek uiteindelijk 20 punten waard.

Kipschieten is de "kermis" uitdaging waarbij je bij het succesvol afronden van de uitdaging een ingevroren kip verdient. Dit keer was dat 5 ballonnen stuk schieten die door een windmachine heen en weer geblazen werden, terwijl je zelf alleen door een beperkt gat kon schieten.
Enfin, godzijdank geen kippen gewonnen
pi_44584790
quote:
Op zondag 3 december 2006 09:45 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik heb altijd sporten beoefend onder "dwang", mijn ouders waren aardig prestatiegericht en dat is nou juist waarom ik er zo'n afkeer van heb.
Mijn inmiddels ex bedoelde het altijd wel goed maar toch kon ook zij me niet echt stimuleren. Ik zie het wel en ik probeer het wel een keer maar als het me te serieus wordt dan verkloot ik het wel weer gewoon.

Goed, het ging over vuurwapens. Iemand meer info over een AR-15 zoals ik die wil gaan gebruiken? Vragen heb ik al eerder in het topic gesteld en ben nu ook meer ingelezen over dit wapen maar zie door de bomen het bos niet meer?
Belangrijkste vraag is eigenlijk, is het mogelijk om in het eerste jaar van mijn verlof zowel een AR-15 in .22LR bij te schrijven als een wisselloop in een zwaarder kaliber? Geld is geen issue dus ik wil alleen weten of het mogelijk is.
Er was een tijdje geleden iemand op de vereniging (KGO Bussum) die een AR-15 had. Omdat je daar tot maximaal .44 Mgn revolver kan schieten gebruikte hij een wisselloop voor .22LR. Daarna had hij een AUG, die hij recent alweer had verkocht. Dus het is gewoon mogelijk, mits het bestuur meewerkt.
Naar mijn bescheiden mening schiet ik beter met de AUG, misschien omdat ik dat een beter geweer vind.
pi_44585505
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb met verschillende kijkers geschoten, maar degene met een "retikel" (een soort paaltje met een schaalverdeling ernaast, zoals op de AUG) vind ik het lekkerst. Maar ieder zijn eigen smaak.
pi_44586973
Vandaag heb ik even met een Beretta 87 geschoten en gespeeld. Op zich een prima pistool maar wel veel kleiner dan ik dacht. Dat vind ik voor de fun geen probleem, maar het is toch een serieuzer sportwapen met een serieuze prijs, en daarvoor vind ik de grip in mijn handen in ieder geval niet zo geschikt.

Ik heb mijn aanschaf van een nieuw wapen helaas ook even moeten uitstellen om financieele redenen, maar ben nog wel op zoek naar een klein kaliber pistool / revolver en een GKG.
pi_44586984
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:14 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Ik heb met verschillende kijkers geschoten, maar degene met een "retikel" (een soort paaltje met een schaalverdeling ernaast, zoals op de AUG) vind ik het lekkerst. Maar ieder zijn eigen smaak.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar ik heb er zelf nog nooit mee geschoten.
  woensdag 20 december 2006 @ 14:35:57 #178
17709 hollander172
pi_44598489
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:13 schreef angel008 het volgende:
vanavond gk schieten ben wel benieuwd..
En? En? En? Leuk he?

Ben zaterdag bij Westpoint geweest met mijn nieuwe vriendin (ja ik krijg ze allemaal aan het schieten ) en we hebben ons geweldig vermaakt met een S&W 686 in .357
Al met al een 200 patronen bij elkaar in .38 special en .357 weggeschoten en dat voelt zo grappig als je daarna .22 minimags probeert. Doet ie het wel of doet ie het niet?

Die P22 ben ik overigens helemaal vanaf, wat een flutding is dat joh. Best leuk als heel licht wapen en het helpt ook niet echt als je al een tijd staat te knallen met een .357 maar jeetje het is al een hele sport om die laser uberhaubt op de kaart te kunnen houden. Ding is echt superlicht, geeft een hele rare "terugslag", trekkerdruk is heel raar en hij "kruipt" en is zelfs voor mijn handen te klein.

Als ik zin of tijd heb gooi ik nog wel een plaatje van haar of mij online, we hebben echt ons best gedaan de vlammen erop te krijgen en dat is wel 7 keer van de 200+ patronen gelukt.
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:54 schreef FiveseveN het volgende:

[..]

Er was een tijdje geleden iemand op de vereniging (KGO Bussum) die een AR-15 had. Omdat je daar tot maximaal .44 Mgn revolver kan schieten gebruikte hij een wisselloop voor .22LR. Daarna had hij een AUG, die hij recent alweer had verkocht. Dus het is gewoon mogelijk, mits het bestuur meewerkt.
Naar mijn bescheiden mening schiet ik beter met de AUG, misschien omdat ik dat een beter geweer vind.
De AUG is ook een cool ding maar ik wil eerst een AR eigenlijk. Ik had al begrepen dat het inderdaad mogelijk is, nu nog een keus maken voor de wisselloop. Ik heb door omstandigheden nog geen tijd gehad om me er echt in te verdiepen maarre welk merk moet ik hebben? Wat is een leuk GK patroon voor dit type? En wat moet ik er aan gadgets/tuning echt bij hebben?

Is het voor de kleine meerprijs ook leuk om iets van een .17 sleeve erbij te doen? Dunno wat voor meerwaarde dit patroontje heeft? Mag hier uberhaubt wel KK mee geschoten worden?

Het is de bedoeling ook lid te worden van een GK vereniging zodat ik de wisselloop ook direct nuttig kan maken. Lidmaatschap regel ik deze maand nog zodat ik meteen vanaf 1 januari mee kan hobbelen.
  vrijdag 22 december 2006 @ 00:54:25 #179
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_44646777
er staat op ww.schietsportforum.nl een russische Ak74SU te koop voor 850.
geen echte avtomat maar zeker geen slecht wapentje.

Kheb trouwens mijn verzameling uitgebried met een

zeer mooi en nieuw wapentje.

Tanfoglio Limited 9mm

het rare is dat ik met deze zonder enige moeite zeg amar droomgroepjes krijg terwijl ik met de SIG die ik al 5 jaar heb dat nog NOOIT voor elkaar gekregen heb. de eerste keer ging het al eel lekker met de tanfoglio hoor.

Ik schuiet nu bij SV tfort in hoofddorp en ga misschien volgend jaar terug naar vredenhogweg als westpoint het succesvol overneemt.

Ik was er woensdag nog effe met alles maar dat schuet wel mooi klote als je geforceerd moet schieten, lees kaart schuin en op borsthoogte terwijl op schouderhoofte toch veel prettuger schiet maar dit niet kan vanwege het wat goedkope baantransopst van westpoint,

[ Bericht 48% gewijzigd door speedfreakssj op 22-12-2006 01:10:11 ]
pi_44649205
Nu ik mijn Saiga M3-Exp-01 heb, heb ik besloten om toch maar zelf munitie te gaan herladen.
Hierdoor heb ik een kist Sellier & Bellot surplus munitie over. Meer dan 1000 patronen voor 110,-
Hebben stalen hulzen, kunnen dus niet herladen worden. Omgeving Eindhoven kan ik ze zelfs komen brengen (wel uiteraard alleen voor mensen met een 7.62x39 op hun verlof).

Groeten.
  vrijdag 22 december 2006 @ 19:05:31 #181
17709 hollander172
pi_44664703
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:54 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik was er woensdag nog effe met alles maar dat schuet wel mooi klote als je geforceerd moet schieten, lees kaart schuin en op borsthoogte terwijl op schouderhoofte toch veel prettuger schiet maar dit niet kan vanwege het wat goedkope baantransopst van westpoint,
Dit bedoel je?

Was inderdaad even "vreemd" mikken zo naar beneden. Wel grappig systeem, het ziet er niet uit maar het werkt op zich wel.
Camera had trouwens wat moeite met de klappen, bestaat er uberhaubt een camera die er wel tegen kan?
Aangezien mijn ex de camera nu heeft neig ik nu naar een EOS 400D, hopen dat die wat kan hebben en anders maar verlengde garantie erbij nemen.

Als je nog een keertje gaat dan wil ik die Tanfoglio wel een keer aanschouwen.
pi_44668411
@Hollander172:

De AUG is ook een cool ding maar ik wil eerst een AR eigenlijk. Ik had al begrepen dat het inderdaad mogelijk is, nu nog een keus maken voor de wisselloop. Ik heb door omstandigheden nog geen tijd gehad om me er echt in te verdiepen maarre welk merk moet ik hebben? Wat is een leuk GK patroon voor dit type? En wat moet ik er aan gadgets/tuning echt bij hebben?

Is het voor de kleine meerprijs ook leuk om iets van een .17 sleeve erbij te doen? Dunno wat voor meerwaarde dit patroontje heeft? Mag hier uberhaubt wel KK mee geschoten worden?

Ik heb wel wat verstand van vuurwapens, maar hiervan weet ik helemaal nix!

Vlammen:
Ik zal zometeen een paar foto's plaatsen van een paar van mijn wapens in actie en dan MET VLAMMEN!!
pi_44669116
Je mag me aanraken want mijn S&W Classic Hunter is op TV geweest:

Dat moet beter kunnen dachten we, hier mijn Glock 17:
Edit: Ik zie nu pas dat je de kogel eruit ziet vliegen, vlak voor de loop!!!! Niet dat gebogen lijntje maar bij fullscreen zo'n drie cm voor de loop binnen dat boogje.

Gewoon filmen en dan met een editingprogramma (Ulead) het meest geschikte beeld eruitknippen, hier de Ruger Super Redhawk van mijn vriend in actie:

En nu weer mijn S&W. Goedkoper in munitie en een stuk beter toch?

Tot besluit een zwartkruitwapen:

Mooi hè?

[ Bericht 4% gewijzigd door FiveseveN op 22-12-2006 22:36:34 ]
pi_44673412
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 22:05 schreef FiveseveN het volgende:

Mooi hè?
Zeker!
pi_44679778
Dat zijn leuke fotootjes, damn!

Edit: De 7.62x39 patronen zijn verkocht

[ Bericht 68% gewijzigd door Atrax op 24-12-2006 17:05:57 ]
  zondag 24 december 2006 @ 19:04:55 #186
17709 hollander172
pi_44715418
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 21:37 schreef FiveseveN het volgende:
Ik heb wel wat verstand van vuurwapens, maar hiervan weet ik helemaal nix!
.17 is een vrij nieuw patroon met een hele hoge mondingssnelheid. Dunno wat het praktische nut is maar goed, een sleeve voor een AR kost "maar" 100 dollar extra dus dat valt ook wel mee.
quote:
Vlammen:
Ik zal zometeen een paar foto's plaatsen van een paar van mijn wapens in actie en dan MET VLAMMEN!!
Coole plaatjes!

Hier nog eentje in hi res met een "stuk terugslag" erbij:

Binnenkort ga ik weer naar Westpoint om GK te schieten en ik ga ook in januari mee naar een zwartkruitvereniging om wat plaatjes te schieten. Na kerst maar eens kijken voor een SLR oid. Videocamera is op zich ook een optie maar ik vind vooral de echt hi res plaatjes wel aardig. Volgende keer neem ik ook mijn statief mee, uit de losse pols met dergelijke snelle bewegingen werkt toch niet echt lekker. Naast het feit dat je na tig patronen een beetje een "losse" pols krijgt en dat komt de stabiliteit ook niet ten goede.

Persoon op de foto is overigens de eigenaar van de 686.
pi_44721228
.17 is een vrij nieuw patroon met een hele hoge mondingssnelheid. Dunno wat het praktische nut is maar goed, een sleeve voor een AR kost "maar" 100 dollar extra dus dat valt ook wel mee.
[..]

Coole plaatjes!

[/quote]

De .17 is het kaliber van een luchtpistool, maar de kogels hebben een hardstalen kern, zodat ze overal doorheen vliegen. Het is een voortzetting van de zogenaamde "flechettes" uit de zeventiger jaren. Onder andere toegepast in de Claymore-mijn, een soort koffertje waaruit duizenden hardstalen pijltjes dmv een springlading werden afgeschoten. Dodelijk tot 400 meter.
Een paar van die pijltjes heb ik in mijn bezit. Als iemand een foto wil dan kan ik hem publiceren.

Over videocamera's: je kunt gewoon uit de losse pols opnemen, er zit altijd wel iets goeds tussen.
pi_44721753
.17 is een randvuurpatroon bedoeld voor de jacht. Concureert vooral met de .22 magnum
pi_44721895
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:35 schreef Evil_Jur het volgende:
.17 is een randvuurpatroon bedoeld voor de jacht. Concureert vooral met de .22 magnum
Welnee, joh. Er vindt een gigantische ontwikkeling plaats bij Heckler & Koch. Rare kleine kalibers die overal doorheen gaan. Kijk eens maar naar de 4,6 mm kalibers. Brrrr.
pi_44721974
Ik heb het over het populairste .17 kaliber, de .17HMR.
pi_45021669

Geen Vuurwapen, wel tof
La derecha oprime, la izquierda libera
  FOK!fotograaf donderdag 4 januari 2007 @ 22:34:58 #192
151126 angel008
pi_45021844
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Geen Vuurwapen, wel tof
en dat is ?
pi_45021986
Paintball marker Tippmann 98, met langere loop, stock, quickshot dingetje, electrische hopper (snellere balletjes doorvoer ), en nog wat van dat soort ombouwsels

staat (als het goed is) afgesteld op 92 m/s (wettelijke max).

En het hoogste kaliber schiet ijzer hier denk (hoop) ik .68
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 14 januari 2007 @ 11:27:25 #194
17709 hollander172
pi_45337405
Maar weer eens een postje doen.

Ik heb inmiddels overal vragen uitstaan over de AR en ik hoop dat deze snel beantwoord worden. Idee is nog steeds om een .22 versie aan te schaffen icm een upper in geweerkaliber. (of andersom natuurlijk. ) Ik zal zoiets moeten importeren dus als iemand na het hele avontuur info daarover wil dan kan dat over de mail.

Gisteren geschoten met een Glock 21 en dat is ook wel fun, mijn vriendin vond het kaliber iets te zwaar maar we hebben op zich wel lol gehad. Binnenkort gaan we weer, .45 was voor haar redelijk heftig maar ze wil het perse nog een keer proberen. (gisteren heeft ze 6 schoten gelost en toen was ze het al redelijk zat. )
Wel duur uitje trouwens, zijn bij VDW in Nieuwkoop geweest en een rondje schieten kwam ons op 62,- te staan. (beiden baanhuur, huur wapen en doosjes munitie in .45 & .357 magnum )
pi_45361681
Is er hier in nederland eigenlijk makkelijk aan te komen zonder een vergunning?

Wie heeft er ervaring met een schietvereniging?

Iemand een adresje voor me
pi_45361728
je kan lid worden van een schietvereniging idd..
maar je moet dan eerst een psychische evaluatie doorlopen
EN een jaar (bij de meeste schietverenigingen.. bij sommige meer) lid zijn voordat je een vergunning krijgt om thuis een wapen te hebben.

jaar duurt niet zo lang hoor. maar je meot wel minstens een x aantal schieturen per week maken.
en ze geven je uiteraard geen vergunning als ze vinden dat je niet het juiste "kaliber" bent voor de sport.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_45361736
Ik heb nog een kaliber 60 tussen mijn benen.
pi_45361748
en als je dat jaar eenmaal hebt volgemaakt, kan je met een vergunning bij een legale vuurwapenboer een wapen kopen, je mag er maximaal 5 bezitten, en je moet ze in speciale kluizen bewaren, los van de munitie. en de kluizen moeten aan minstens 2 punten in de muur en vloer vastzitten.

oh en je krijgt zoiezo een politiebezoek om te kijken of alles in orde is.
pi_45361760
genoeg info, of wil je nog meer?
pi_45361762
Ik wil in omgeving Den Haag namelijk een vereniging opzoeken, iemand een idee? qua prijzen en kaliber wat ze gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')