abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:54:32 #203
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42884540
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een tragische held.

Het is ook gewoon de kop van die Franco, die kijkt altijd zo.
Ja, dat klopt. Waarom die vent in films mag spelen... .

Nee, het leukste aan Tristan + Isolde was Sewell . Binnenkort The Illusionist . Met Norton! . En Giamatti ! Waah.

Sorry .
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:41:05 #204
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42886402
Ascenseur Pour L'échafaud (Elevator To The Gallows)
Sterke film die wordt gekenmerkt door het de rustige sfeer, mooi camera werk en prachtige belichting. Het acteerwerk is erg goed, vooral Jeanne Moreau is heel erg sterk. Zoals gezegd is de sfeer goed en lekker rustig, dat in sommige scenes nog wordt versterkt door de uitermate relaxte en lekkere score van Miles Davis. Het verhaal zit goed in elkaar, maar een aantal dingen zie je wel aankomen.
Al met al zeker de moeite waard dus

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:46:10 #205
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_42886569
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:14 schreef Sokolsky het volgende:
Ik heb de Franstalige gezien en vond 't niet zo storend hoor.
Ik heb de versie met Urbanus gezien. Heel leuk gedaan. Behalve tuurlijk de prachtige film af en toe een leuke grapje tussendoor, waar ik echt om kon lachen, want Urbanus vind ik verder persoonlijk niet zo.
Niet mieten! Door gieten!
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:48:15 #206
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_42886622
Vorige week Final Destination 3 gekeken. Leuk vervolg om de eerdere delen, maar niet veel bijzonders. Gewoon leuke anderhalf uur.

Vandaag wil ik the lady in the water gaan halen. Iemand al gezien?
Niet mieten! Door gieten!
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:13:01 #207
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42887353
C.R.A.Z.Y. (Vallée, 2005)
Ik wil echt van alles schrijven over dit meesterwerk maar krijg het momenteel er niet goed uit. Gewoon kijken, godverdomme. ****½
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:06:10 #208
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42890883
Dude, Where's My Car?

Bij vlagen grappig, maar bij vlagen toch vooral erg matig. Cijfer: 5.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:31:02 #209
40664 Durbin
Who knows..
pi_42891843
Rest Stop (2006, USA)

Originaliteit is bij het slashergenre in de horrorfilms veelal niet het sterkste punt. Een uitstekend voorbeeld hiervan is Rest Stop. Nicole ontvlucht samen met haar vriend het ouderlijk huis om zich naar Californië te begeven. Onderweg stoppen zij bij een rest stop, maar wanneer Nicole terugkeert, is haar vriend en de auto verdwenen. Eerder die dag hadden ze bijna een botsing met een gele pick-up truck en kort na de verdwijning van haar vriend, duikt diezelfde gele pick-up truck weer op. Het is aan Nicole om de nacht te overleven en uit handen te blijven van de achtervolgende psychopaat.

Zoals gezegd is originaliteit niet het sterkste punt van de film, want niet alleen is de gelijkenis met Joyride treffend, ook verwijzigingen naar The Vanishing, Texas Chainsaw Massacre en het minder bekende Reeker zijn duidelijk aanwezig. Op zich is dat niet erg, als het maar een vermakelijke film oplevert. Dat vermaak vinden we in ieder geval al niet bij het karakter van Nicole. In een korte tijd doorgaat ze de meest plotse en onbegrijpelijke emotie-ontwikkelingen en in traditie van het slashergenre, is intelligentie niet haar beste eigenschap. Gestrand in een bewakerspost schenkt ze niet haar meeste aandacht aan een politiezender, maar aan een fles whiskey en de geschreven leuzen op de muren van de wc. Daarnaast zien we dat Nicole aan haar eigen verstand begint te twijfelen door enkele vreemde voorvallen, maar de werkelijke reden hiervoor wordt, voor zover mij opgevallen, nergens verklaard. Als dat al niet genoeg reden tot ergernis is, komt halverwege de film een politie-agent ter motor langs, gespeeld door Joey Lawrence. Zijn gezondheid krijgt het zwaar te verduren, maar dat lijkt hem in zijn geheel niet te deren.

Opmerkelijk zijn overgens de aantal scenes met gore à la Hostel. Veel toegevoegde waarde bieden ze niet, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen er even gemakkelijk naar kijkt. Conclusie; een érg matige film, cliché na cliché en uitstekend te missen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:33:24 #210
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42891938
Durbin, alinea's zijn je vriend.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:35:47 #211
40664 Durbin
Who knows..
pi_42892032
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:33 schreef cwk het volgende:
Durbin, alinea's zijn je vriend.
Noted.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:37:09 #212
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42892088
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:35 schreef Durbin het volgende:

[..]

Noted.
Hoe weet jij dat ik je daarvoor een note heb gegeven ?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_42892918
Kiss Kiss Bang Bang (2005, Shane Black)

Misdaadfilm in een vernieuwend jasje. Prima vermaak voor op de zondagmiddag. 7,5.
Graag op anoniem
  zondag 22 oktober 2006 @ 20:44:27 #214
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_42898041
Lucky Number Slevin
Het eerste half uur voelde ik me echt ontiegelijk bejaard omdat ik het plot totaal niet bij kon houden en alle hippe Tarantino-gesprekjes me nogal verveelden, maar iets later kwam ik er steeds meer in en bleek dit een heel vermakelijk thrillertje. Hartnett en Liu zijn allebei ook verrassend goed. Ruime zeven wel.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:50:34 #215
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_42910659
An Ideal Husband (1999)

Pride & Prejudice van vorig weekend bleek het startschot te zijn van een kostuumdramafase voor mij en mjin vrouw. An Ideal Husband, naar een toneelstuk van Oscar Wilde, is een oude favoriet van haar en ik zou hem vast ook leuk vinden, dacht ze.

Maar helaas. Ik heb op zich niets tegen Wilde, en een fin-de-sièclesetting kan mij altijd wel bekoren, maar de verwikkelingen in deze film waren te ingewikkeld, te ongeloofwaardig, of allebei. En hoe dan ook nooit echt boeiend. Rupert Everett in een heterorol is trouwens ook niet bepaald bevorderlijk voor de inleving.

En o ja, Minnie Driver, als je dit leest, doe maar geen comedy meer. Nooit meer. Bedankt.

IMDB: 6.7
Ik: 5.5, afgerond 6
pi_42912999
Ik was vergeten hoe cliché en ongeloofwaardig Enemy of the State was.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mainport op 23-10-2006 23:06:20 ]
Graag op anoniem
  maandag 23 oktober 2006 @ 23:07:50 #217
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42913488
C.R.A.Z.Y. (Vallée, 2005)
Ja ben nu wat beter bij zinnen om wat over deze film te vertellen. De beste coming-of-age film die ik ooit heb gezien. De diepgang die in elk karakter wordt gestopt is verbluffend, je leert de personages kennen en voelt met ze mee zoals jij weet dat zij zich zouden voelen. De muziek vond ik heerlijk, (Met Pink Floyd scoor je bij mij altijd) en is een bepalende factor in de film om vooruitgang, generatieverschillen en gewoon emotie duidelijk te maken. Het tijdsbestek waarin de film zich afspeelt ('60-'80) is natuurlijk logisch. In geen andere tijd had dit drama zich zo goed kunnen afspelen als in een tijd waar zoveel maatschappelijke veranderingen plaatsvonden. Wat me opviel dat alle belangrijke gebeurtenissen zich afspelen in slow-motion, ik vond dit een erg aardig extraatje dat de structuur van de film alleen maar duidelijker maakt. C.R.A.Z.Y. is meeslepend, grappig, emotioneel en gewoon supergoed. Gaat zeker een van mijn favoriete films worden. ****½

Rope (Hitchcock, 1948)
Een Hitch met een voor zijn doen grote filosofische ondertoon. Dat daargelaten vond ik hem toch lekker spannend. Die Dall speelde lekker onuitstaanbaar en Stewart was weer charmant. Wat minder vond ik Farley Granger die Phillip speelde. Lekkere korte adaptatie van een toneelstuk, iets wat eigenlijk (tegenwoordig) veel meer gedaan moet worden. Door de korte speelduur verslapt je aandacht niet en word je opgeslokt door de sfeer van de film. De dialogen waren soms wel wat houterig, maar misschien hoorde dat bij de tijd, daar heb ik eigenlijk helemaal geen verstand van. ****

The One (Wong, 2001)
Foei dit was doorbijten. Natuurlijk wou ik als 8 jarig jongetje hetzelfde kunnen als Jet Li in deze film. Maar dat was toen. Het acteerwerk van Li is zo abominabel dat je blij bent als ie uitgepraat is. Lindo en Statham kunnen de film al helemaal niet redden aangezien ze daar de kans ook niet voor krijgen. Beetje prut dit. *½
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:38:58 #218
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42920379
Weer lekker wat prut gekeken.

Fat Albert: Whoa, slecht. Zo slecht en zo cliché en kinderlijk en moralistisch dat het weer leuk is. Maar het zat wel net op het randje. Het is niet echt als parodie bedoeld en dat was in principe wel jammer, maar ik kon 'r gelukkig hard om lachen. 6+.

Munich: Dit is natuurlijk zeker geen prut. Op de belachelijke eindscene na is het een heel toffe film. Bana, Rush, Craig (*O*.) en Hinds stelen de show. Lekker zo'n gelikte Spielberg met ook nog eens een erg tof verhaal. Mooie film. 8.

Cannibal: The Musical: Heerlijk! Van de maker van South Park en enorm over the top. Het verhaal is echt geniaal slecht, de personages zijn geweldig fout en de liedjes.. I rest my case . Let's Build A Snowman komt de komende week je hoofd niet meer uit. Heerlijk fout. 8.

SoK? .
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:39:57 #219
67640 SaintOfKillers
pi_42920410
*stalkpost *
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:41:25 #220
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42920457
Binnen de minuut. Je wordt steeds sneller. Volgende keer voordat ik heb gepost?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2006 @ 14:16:30 #221
862 Arcee
Look closer
pi_42921255
Little Miss Sunshine

Wat een heerlijke film.

Hilarisch ook.

De feel-good-movie van het jaar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:57:03 #222
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42924606
In de dagen dat Fok! eruit lag heb ik ook nog wat films gezien. Toevallig allemaal films die ik wel eens eerder zag.

Evil Dead II (1987)

Blijft gewoon fantastisch coole en vermakelijke cult.
cijfer: 8

The Devil's Rejects (2005)
Bij sommige films weet je gewoon meteen dat je iets goeds erin gestopt hebt. En zo ook met the Devil's Rejects. Vanaf het moment dat de openingcredits rollen in stop-motion met daaronder "Midnight Rider" van the Allman Brothers Band kan de film niet meer stuk. De ene na de andere geinige coole scené volgt. En de soundtrack blijft ook zeer gaaf. Het is natuurlijk William Forsythe die de show helemaal steelt. Dat deze film één van de film was die net niet in mijn top 100 was beland, zegt voldoende.
cijfer: 9

Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl) (2001)

Ji-hyun Jun

Het blijft echt de beste of iig één van de beste romcoms ooit. Ji-hyun Jun is echt fantastisch in het neerzetten van het meisje, dat met haar geweldadige bazerige gedrag haar eigen onzekerheden probeert te verbergen. Het is Ji-hyun die voor 90% deze film zo fantastisch maakt. Tae-hyun Cha is ideaal met zijn rare bekken als de jongen die hopeloos verliefd is op haar en alles maar pikt. En de chemie tussen de twee is helemaal perfect.
De film is erg grappig, waarin Ji-hyun Kyun-woo steeds weer "misbruikt". In het meer. En op het einde woden de karakters mijn inziens dan ook nog eens goed uitgediept. Zodat we vooral het karakter van het meisje beter leren begrijpen. En echt met hun mee gaan leven.
De film heeft wel één nadeel. En dat is dat de film halverwege bij het stuk over de soldaat in het pretpark een beetje doodvalt. Dat stukje duurt te lang en voegt te weinig toe aan de film imho.

Siworae (Il Mare) (2000)
Een klein meesterwerkje is dit toch.
Om optimaal van deze film te genieten moet je wel je verstand uitzetten en/of iig de grenzen die de film zelf steelt accepteren. Want het idee van een magische postbus, waarmee brieven door de tijd kunnen reizen, zou een cynisch iemand zo kunnen onderuit rationaliseren en daarmee de film kapot maken. Nee, deze film moet gevoeld worden. Als je dat doet krijg je één van de meest mooie romantische films allertijden.
Ji-hyun Jun is wederom geweldig. Mijn complimenten aan deze actrice die twee zulk verschillende karakters beiden zo geloofwaardig kan neerzetten. In deze flm speelt ze een erg verlegen eenzaam meisje, die bijna het tegengeoverstelde van haar rol in My Sassy Girl is. Haar eenzaamheid en verdriet sijpelt van het scherm af. Maar ook Jung-Jae Lee speelt zeer sterk. Ook zijn eenzaamheid is perfect voelbaar. Alsmede hoe hij langzaam aan verliefd wordt op dat meisje uit de toekomst.
Bovendien is de film een pareltje om naar te kijken. De setting van het huis dat dan weer op het droge staat dan weer op het water is prachtig. En ook voor de rest is de cinemagrafie zeer mooi.
cijfer:9,5
Er is wel een groot minpunt Maar dat heeft meer met de dvd te maken dan de film zelf te maken. Bij mij was regelmatig een deel van de ondertiteling niet leesbaar.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:08:15 #223
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42924975
Wat ben je toch een hopeloze romanticus LW. Als ik een vrouw was geweest..
pi_42926008
Had ik laatst een hele recensie geschreven over Stalker (Andrei Tarkovsky, 1979), geeft Fok! bij het posten een foutmelding weer; en omdat ik zelden zin heb om mezelf te herhalen zal ik het beperkt houden. Het is een heel bijzondere, maar ook weinig toegankelijke film voor een leek als ik. De ontzettend mooie beelden, het sobere maar heel menselijke acteerwerk en poëtische gemijmer konden geen 2,5 uur de aandacht vasthouden. Stalker is vooral een film voor een select publiek en iedereen die daar buiten valt, zoals ik, kan slechts erkennen dat het een sterke film is en er tegelijk weinig mee hebben. Misschien dat een tweede kijkbeurt meer oplevert.

Persona (Ingmar Bergman, 1966)
Deze film deed me dan wel weer heel veel. Pas de tweede film van Bergman die ik zie maar wel weer helemaal raak. Bibi Andersson is helemaal geweldig in haar rol van verzorgster Alma die zich steeds van van een meer kwetsbare kant laat zien. Er zit een aantal heel beklemmende scenes in de film, waarvan vooral de openingscene me zal bijblijven. De beelden zijn erg mooi en de sobere, eenzame sfeer waarin het verhaal plaatsvindt is perfect uitgewerkt. Overigens voor fans van Mulholland Dr. een must, Lynch is duidelijk geinspireerd geweest door deze film. Ook moest ik soms aan Ozon denken; de zee, de soms erotische lading, het absurde maar juist heel menselijke in het individu en die rustige, eenzame sfeer.
Een van de beste films die ik tot nu toe heb gezien.

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:42:27 #225
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_42926010
Art School Confidential (Terry Zwigoff, 2006)
De film begint als een soort van high school comedy, maar verlaat de cliches van dat genre gelukkig al snel. Wat volgt hangt een beetje tussen een independent film en een typische Hollywood comedy in. Mede daardoor wellicht dat de film nooit echt weet te overtuigen. Hij voelt eigenlijk de hele tijd een beetje onevenwichtig aan, maar de bijrollen en de sympathieke hoofdrolspelers maken de film toch de moeite waard. ***½

Free Zone (Amos Gitai, 2005)
Aardige metaforische film over het conflict in het Midden Oosten. Zoals opvallend veel films uit die omgeving rijden we ook in deze film mee in een auto door de omgeving, terwijl de inzittenden gesprekken hebben over het leven. In dit geval dus met name indirect over het Israel conflict. Niet altijd zijn deze gesprekken altijd even interessant helaas. Ook het door elkaar plaatsen van verschillende beelden vond ik nogal een mislukte manier om flashbacks te tonen. ***

Babel (Alejandro González Iñárritu, 2006)
Alweer een prachtige film van Alejandro González Iñárritu. Alles wat sterk was aan zijn vorige films is ook hier weer piekfijn in orde. De muziek is weer prachtig, het acteerwerk voortreffelijk en de montage uitmunted. Vooral de scene in de disco is een sterk staaltje beeld- en geluidsediting. Naast het sterke verhaal is de film ook doorspekt met maatschappelijke kritiek met name op de panische reacties van Amerika als het om terrorisme gaat. ****½
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:09:40 #226
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42926838
Babel (Alejandro González Iñárritu, 2006)
Ik was van plan iets te gaan vertellen over het geweldige geluid en de montage. Vooral in de discoscene komt dit echt sterk naar voren. Maar Gorro is me voor, toevallig dat we precies over dezelfde scene wilden gaan vertellen. En ik ben het voor de rest ook volledig met hem eens. Misschien wordt het tijd dat Iñárritu is wat nieuws probeert, maar het levert alweer een prachtige film op. Niet voor iedereen weggelegd, maar vooral mensen die zelf films maken en zich hebben verdiept in de technische aspecten zullen optimaal genieten. Een klein meesterwerkje. Ook ****½
pi_42932248
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl) (2001)

Ji-hyun Jun
Het blijft echt de beste of iig één van de beste romcoms ooit. Ji-hyun Jun is echt fantastisch in het neerzetten van het meisje, dat met haar geweldadige bazerige gedrag haar eigen onzekerheden probeert te verbergen. Het is Ji-hyun die voor 90% deze film zo fantastisch maakt. Tae-hyun Cha is ideaal met zijn rare bekken als de jongen die hopeloos verliefd is op haar en alles maar pikt. En de chemie tussen de twee is helemaal perfect.
De film is erg grappig, waarin Ji-hyun Kyun-woo steeds weer "misbruikt". In het meer. En op het einde woden de karakters mijn inziens dan ook nog eens goed uitgediept. Zodat we vooral het karakter van het meisje beter leren begrijpen. En echt met hun mee gaan leven.
De film heeft wel één nadeel. En dat is dat de film halverwege bij het stuk over de soldaat in het pretpark een beetje doodvalt. Dat stukje duurt te lang en voegt te weinig toe aan de film imho.
Top tien materiaal.
Graag op anoniem
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:42:59 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42933376
The Eternal Sunshine of the Spotless Mind: Ik was een beetje huiverig voor Jim Carrey, maar in deze film besef je gewoon niet dat het Jim Carrey is die de hoofdrol vervult . Ik kan dit soort plots overigens erg waarderen. Cijfer: 9

The Straight Story:

Een film over een oude man, die zijn broer wil opzoeken, omdat die gauw zal sterven. De reis die hij maakt doet hij echter per grasmaaier. Erg mooie en trage film! Hoofdrolspeler Richard Farnsworth schoot zichzelf een jaar later door het hoofd nadat bij hem terminale kanker was vastgesteld . Cijfer: 8

Urga: Rusland meets Mongoli� en dat vindt overigens plaats in China. Een Russische vrachtwagenchauffeur strandt per ongeluk bij een Mongolische nomadenfamilie. Naar het einde toe gaat de film qua verhaal rammelen, maar al met al was dit een zeer mooie film met grappige momenten en geslaagde uitwerkingen van tegenstellingen. Ohja, de muziek was erg puik. Cijfer: 8,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 oktober 2006 @ 20:53:17 #229
862 Arcee
Look closer
pi_42933733
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef Falco het volgende:
The Eternal Sunshine of the Spotless Mind: Ik was een beetje huiverig voor Jim Carrey, maar in deze film besef je gewoon niet dat het Jim Carrey is die de hoofdrol vervult . Ik kan dit soort plots overigens erg waarderen. Cijfer: 9

Kate
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_42934290
Carne Tremula (Pedro Almodovar, 1997)
Mooie film

luiheid enzo.

Een plaatje kan er nog wel vanaf
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:59:50 #231
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_42936131
The Omen 2005

Goeie film. Boven mijn verwachting.
En er zullen wel meer delen volgen natuurlijk. Goeie franchise van een klassieke serie.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_42936425
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:59 schreef a-child-in-chains het volgende:
The Omen 2005

Goeie film. Boven mijn verwachting.
En er zullen wel meer delen volgen natuurlijk. Goeie franchise van een klassieke serie.
Commercieel wangedrocht in al haar vormen. De producenten lijken met deze remake van The Omen louter makkelijk cash te willen innen, en maling te hebben aan het origineel, of aan de kunstwaarde die elke film zou moeten bezitten, al was het alleen maar om te voorkomen dat je uiteindelijk met een bouquetreeks van remakes in Hollywood te maken hebt. Een film met een hart van goud, puur letterlijk en gespeend van enige figuurlijke betekenis.

[ Bericht 30% gewijzigd door Mainport op 26-10-2006 00:30:34 ]
Graag op anoniem
  woensdag 25 oktober 2006 @ 22:12:30 #233
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42936575
Heb je nou toevallig steeds die films óók gezien, of geef je commentaar op de reviews mainport?
pi_42939000
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:12 schreef cwk het volgende:
Heb je nou toevallig steeds die films óók gezien, of geef je commentaar op de reviews mainport?
Tenzij anders vermeld, geef ik nooit commentaar zonder zelf de film gezien te hebben.
Graag op anoniem
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:32:39 #235
108862 a-child-in-chains
pi_42939319
Uit welke film komt dat plaatje uit je fotoboek ookal weer?
No room for the unlucky.
pi_42940233
Geen.
Graag op anoniem
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:55:09 #237
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42940294
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:23 schreef Mainport het volgende:

[..]

Tenzij anders vermeld, geef ik nooit commentaar zonder zelf de film gezien te hebben.
Nee dat snap ik. Maar ik vroeg me af of je die film net op dat moment ook had gezien of gewoon een sjeujige reactie erbij geeft voor de leuk. Dat laatste dus...
pi_42940690
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:55 schreef cwk het volgende:

[..]

Nee dat snap ik. Maar ik vroeg me af of je die film net op dat moment ook had gezien of gewoon een sjeujige reactie erbij geeft voor de leuk. Dat laatste dus...
Als ik vind dat iemand totaal de plank misslaat moet ik daar toch iets over kwijt. Daar is het een community voor. Zelfde geldt als ik vind dat iets niet duidelijk genoeg onderschreven kan worden.
Graag op anoniem
  donderdag 26 oktober 2006 @ 00:22:21 #239
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42941255
Je mag het best kwijt, maar kom dan met argumenten. Anders is het gewoon iemands mening afdoen als belachelijk omdat jij het niet met hem of haar eens bent.. Een nutteloze reactie dus, zoals in dit geval.
pi_42941697
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 00:22 schreef JelleS het volgende:
Je mag het best kwijt, maar kom dan met argumenten. Anders is het gewoon iemands mening afdoen als belachelijk omdat jij het niet met hem of haar eens bent.. Een nutteloze reactie dus, zoals in dit geval.
Lees het nog eens terug.
Graag op anoniem
  donderdag 26 oktober 2006 @ 05:26:53 #241
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_42943687
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 20:44 schreef Sai het volgende:
Lucky Number Slevin
Het eerste half uur voelde ik me echt ontiegelijk bejaard omdat ik het plot totaal niet bij kon houden en alle hippe Tarantino-gesprekjes me nogal verveelden, maar iets later kwam ik er steeds meer in en bleek dit een heel vermakelijk thrillertje. Hartnett en Liu zijn allebei ook verrassend goed. Ruime zeven wel.
Topfilm.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:05:20 #242
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_42950428
Touch of Evil (Welles, 1958)
Erg slimme politiethriller. Welles vond ik uitmuntend. Het begin was wat stroef maar dat komt later allemaal goed. Je wordt meerdere malen op het verkeerde been gezet en dat vond ik erg knap. Hulde. ****

The Brothers Grimm (Gilliam, 2003)
Tjemig. Deze film was echt belachelijk kut. Het zij Gilliam vergeven, je kan niet altijd winnen. Bedroevend acteerwerk, flauwe grapjes, cliché karakters en een saai verhaal. Heb 30 minuten van de film geslapen maar heb genoeg vertrouwen in mezelf om de film correct te beoordelen. Bewondering voor Damon overigens. Het is em zowaar gelukt om zijn absolute dieptepunt wat Dogma was te evenaren in deze film. (Edit: ik bedenk me opeens dat ik wel moest lachen elke keer als Damon gilde als een klein meisje. Half sterretje erbij.) **

Adaptation (Jonze, 2002)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***½

[ Bericht 4% gewijzigd door cwk op 26-10-2006 13:19:39 ]
pi_42966440
Aguirre, der Zorn Gottes

Wat een gekte!

Maniakale rol van Klaus Kinski. En verder gewoon sowieso totale gekte.
Over een stel Spanjaarden die op zoek gaan naar Eldorado en het niet bepaald vinden.
Duitssprekende Spanjaarden en Indianen
Het is een film van Werner Herzog en ik vond 'm zeker niet slecht, wel eh, bijzonder.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:06:56 #244
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_42967820
Ricordati di me (Remember Me) (Gabriele Muccino, 2003)
Aardige film over een moeilijk lopend huwelijk van een vrij doorsnee gezin. Vooral in het begin is het tempo van de gesprekken erg hoog en wordt dat op een gegeven moment een beetje vermoeiend. Het verhaal an sich is best aardig en het acteerwerk is prima in orde, maar ik denk niet dat ik me over een jaar niet heel veel meer voor de geest kan halen van de film. ***
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:57:02 #245
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42969684
Matchstick Men (Ridley Scott, 2003)
Mooi voorbeeld van een film die wat mij betreft beter zou zijn geweest zonder de plottwist, net als bijvoorbeeld Fight Club. Ik zag het dan wel niet aankomen, maar het komt te laat en wordt niet helemaal bevredigend uitgewerkt, en wat cliché. Het is echter wel gewoon een goede feelgood movie. Alison Lohman is erg cute, jammer dat ze daarna weinig meer gedaan heeft. Ook leuk, een Scott zonder veel geweld of buitenaardse wezens. ***
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:57:20 #246
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_42971568
De Uitverkorene

Gebaseerd op het bedrijf Baan, een softwarebedrijf gerund door strenggereformeerden, maar waar het qua financiën een grote bende is. Het acteren (Kees Prins in een serieuze rol!) is in deze film erg goed en het kijkje in deze wereld bovendien erg interessant. Of het er echt zo aan toegaat in de bijbelbelt, durf ik niet te zeggen, maar het kwam op mij realistisch over. Het verloop van het plot was wel ietwat voorspelbaar, maar niet heel erg storend. Het onvermijdelijke Nederlandse naakt was in deze film overigens functioneel. Cijfer: 8

Philadelphia

Matigheid troef hier. Vooral die operascene met een ontroerde Tom Hanks was een grote miskleun. Verder waren de 2 thema's (homoseksualiteit en AIDS) wel interessant, maar misschien dat de film indrukwekkender werd als maar één van die twee thema's genomen werden en dat beter uitgediept werd. Nu kwam het allemaal geforceerd en gekunsteld over. Cijfer: 5,5
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:29:02 #247
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_42972559
Ober (2006)
Erg leuke film van van Warmerdam. De film heeft een paar zeer grappige hilarische scené's zoals die met Kees Prins en Pierre Bokma. En tot mijn verrassing werkte de dubbele bodem van verhaal en schrijver, van fictieve wereld en de "realiteit" ook goed.
cijfer: 7.5
pi_42979408
ober
van warmerdam is goed in dialogen en het neerzetten van een sfeer. maar het maken van een verhaal met zelfs aktiescenes werkt voor geen meter. wat in abel een prachtig mooi geheel werd van sterk spel sfeer en dialogen en setting is bij ober een reeks losse scenes (met soms bassie en adriaan-achtig spel van de buurmannen bijvoorbeeld) met veel onnodige herhaling.

het idee van een schrijver die de film schrijft is mooi maar het wordt allemaal teveel uitgelegd, de scenes worden nietmeer dan een illustratie van wat de schrijver geschreven heeft in plaats van film.
pi_42979483
Ik heb de Halloween serie uit. Leuke serie films.. , heb er van genoten.
Nu heb ik echt zin in de laatste 3 delen van Star Wars te kijken. ( 4, 5 en 6 dan hé)
Dus....
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:44:03 #250
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_42979757
De afgelopen dagen drie films gezien:

The Illusionist: Eindelijk weer een nieuwe Norton . En Giamatti . En een leuk verhaal . En setting . En Sewell . Het kon eigenlijk ook niet mis gaan... en dat ging het ook niet. Vrij standaard verhaal, vrij standaard muziek (sorry, Glass), ontzettend mooie sfeerbeelden, heerlijke theaters, vrij toffe prestaties met als enige minpunt de echt afgrijselijke accenten. Telkens als Norton of Giamatti z'n bek opentrok, moest ik me door het Engels/Duitse? accent heenworstelen. Je merkte gewoon dat ze er moeite mee hadden en dat kwam hun acteerwerk niet ten goede. Jammer, erg jammer. Maar verder gewoon tof . 8.

The Notebook: Op aanraden van een aantal topics hier op Fok! gekeken omdat 'ie zo zielig zou zijn en je constant met een brok in je keel zou kijken. Nou, dan ben ik een ijskoude kikker . Vrij mooi verhaal en vooral leuk verfilmd, maar daadwerkelijk zielig? Het enige zielige personage in de hele film vond ik Martha en dat zegt wel genoeg . De verhaallijn van de personages in kwestie als ze oud zijn deed me nog het meest, maar ook niet al te veel. Gewoon niet echt mijn type film, denk ik. 6,5.

Children of Men: Whoa. Samen met Brick de beste film die ik het afgelopen jaar heb gezien. Ik kick op dit soort dystopieen met zo'n grauw sfeertje, cynische hoofdpersonages, toffe muziek en moraal . Owen is echt ontzettend goed en zo'n heerlijke antiheld op sokken slippers. Ashitey is gewoon tof. Alles zat goed in elkaar en voelde gewoon als een perfect aansluitend geheel. Jezus, ik kan deze film gewoon niet genoeg ophemelen.. ik vond 'm echt geweldig . 9+.
pi_42979781
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Le Souffle au coeur (Murmur of the Heart) (1971)
Dit is een voorbeeld van hoe hogere Kunst zich onderscheidt van vermaak. Sex zonder ooit banaal te worden, kwade jongens streken en adolescent ongehoorzaamheid zonder ooit puberaal te worden. En als de film dan de climax bereikt, dat één van de grootste taboes in de wereld is, is dat niet goor, onnatuurlijk of weerzinwekkend. Maar een prachtig natuurlijk voorvloeisel waar de hele film langzaam naar toe heeft opgebouwd.
cijfer: 8.5
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:57:54 #252
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_42994876
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
De afgelopen dagen drie films gezien:

Children of Men: Whoa. Samen met Brick de beste film die ik het afgelopen jaar heb gezien. Ik kick op dit soort dystopieen met zo'n grauw sfeertje, cynische hoofdpersonages, toffe muziek en moraal . Owen is echt ontzettend goed en zo'n heerlijke antiheld op sokken slippers. Ashitey is gewoon tof. Alles zat goed in elkaar en voelde gewoon als een perfect aansluitend geheel. Jezus, ik kan deze film gewoon niet genoeg ophemelen.. ik vond 'm echt geweldig . 9+.

Gisteren in de sneak:

Wild Romance
De biopic over het leven van Herman Brood heeft 1 groot probleem: hij denkt over Brood te gaan maar eigenlijk is de hoofdpersoon de manager van Brood en hoe hij met Brood en z`n problemen om gaat. Marcel Hensema, die de manager speelt, heeft chronische last van overacting en Boissevain overtuigt maar half als Brood. De eerste helft van de film is nogal saai, in het tweede gedeelte wordt ie wat beter. Daarnaast zit er erg veel (half) naakt in de film, waarbij ik het gevoel had dat het allemaal best wat minder kon. Daarbij komt ook nog eens het algemene probleem met biopics: als je er 1 hebt gezien, heb je ze ongeveer allemaal wel gezien.
Aan de andere kant ziet de film er mooi uit en is de muziek erg lekker, maar dit is niet genoeg om deze film te redden. Een tegenvaller dus.

IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_43005661
Hard Candy
Geweldige film over een pedofiel en zijn zoveelste slachtoffer, die toch niet zo welwillend blijkt te zijn als hij had gehoop. Veel besproken vanwege de castratie-scène, maar niet alleen daardoor een indrukwekkende film. Ondanks dat de film zich voor het grootste deel op één locatie afspeelt, is het tóch een erg spannende film. Het psychologische kat-en-muisspel tussen het meisje en de pedofiel wordt geweldig uitgewerkt.

Cijfer: 8

Cube
Op IMDB hoog gewaardeerd, en ook in andere recensies positieve dingen gelezen, maar toch vond ik hem tegenvallen. Gewoon niet spannend genoeg. Nog wel vermakelijk, daar niet van, maar ik had meer spanning verwacht. En wiskunde is niet mijn sterkste kant .

Cijfer: 6
pi_43005721
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:23 schreef koenimex het volgende:
Hard Candy
Geweldige film over een pedofiel en zijn zoveelste slachtoffer, die toch niet zo welwillend blijkt te zijn als hij had gehoop. Veel besproken vanwege de castratie-scène, maar niet alleen daardoor een indrukwekkende film. Ondanks dat de film zich voor het grootste deel op één locatie afspeelt, is het tóch een erg spannende film. Het psychologische kat-en-muisspel tussen het meisje en de pedofiel wordt geweldig uitgewerkt.

Cijfer: 8
Ik heb ik vaak in het kruis geknepen bij het kijken van die film, mijn maat overigens ook...

pi_43005829
Het paard van Sinterklaas
Heerlijk sfeertje Goed geacteerd Echt een aanrader
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:02:51 #256
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43006245
Forrest Gump

Dit is al geruime tijd één van mijn favoriete films. Oke, dat Forrest op het eind nog een paar keer door Amerika gaat hollen, dat was wel wat vergezocht en ongeloofwaardig. Maar voor de rest blijft dit een prachtig modern sprookje, waarbij zijdelings belangrijke gebeurtenissen uit de Amerikaanse geschiedenis verteld worden. Ik heb nog nooit hoeven te huilen om films en ben dat eigenlijk ook niet van plan , maar bij deze film zou ik wel het dichtst bij zitten met huilen denk ik.

Cijfer: 10
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:07:29 #257
862 Arcee
Look closer
pi_43006317
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
Maar plot en verhaal komen nog steeds niet voor in je lofuitingen.
pi_43006327
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:28 schreef WesHell het volgende:

[..]

Ik heb ik vaak in het kruis geknepen bij het kijken van die film, mijn maat overigens ook...
Misschien is dit niet de thread om jullie seksuele escapades te delen.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:50:15 #259
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_43007060
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 12:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar plot en verhaal komen nog steeds niet voor in je lofuitingen.
Blijf je daar nou over door zeuren?
pi_43008392
Anatomy of A Murder

Geweldige film, die pas verbluffend wordt in de rechtbank. Stewart en ook Scott spatten daar beide met hun rol van het scherm. Heerlijke sfeervolle dialogen en face tot face scenes.

Cijfer: 8,5

Lantana

Alles maakt dit tot een boeiende en mooie film. Mooi camerawerk, personages die ieder hun rol goed uitvoeren, idem de mooie dialogen en psychische scenes.

Cijfer: 7,7
pi_43009129
oh leuke interessante link:)
ga ik ook snel iets in posten
pi_43009331
Gisteren begon ik de dag met Jason Statham in Crank en daarmee kreeg ik precies wat ik verwacht had. Het uitgangspunt is een flauw excuus om de hele film met niets anders te vullen dan razendsnelle achtervolgingen em schietpartijen. Kortom: wat je van Statham gewend bent. Jammer bammer dat door het tamelijk lage budget de actie wat goedkoop aandoet. 6/10.

Die avond zette ik Primal Fear op, waarvan ik het begin al een keer had gezien. Over het algemeen een degelijke film, die helaas niet overal weet te overtuigen door het falen van het script; het is allemaal iets te toevallig soms. Het einde was al helemaal belachelijk. 7/10.
Graag op anoniem
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:39:38 #263
67640 SaintOfKillers
pi_43013104
Flags of our Fathers
Ik veronderstel dat menig Amerikaan bij voorbaat een hard plassertje krijgt van een film die is geregisseerd door Eastwood, geproduceerd door Spielberg en geschreven door Haggis. Ik niet. Het draait hier allemaal rond de vrij bekende foto van enkele soldaten die een vlag omhoog duwen op een heuvel in Iwo Jima. Enkelen van hen worden daarna beroemdheden, ondanks het feit dat zij eigenlijk niet degenen waren die de vlag hadden gehesen, dat was minder belangrijk, het was een grote marketingcampagne om aan geld te raken om verder oorlogje te kunnen spelen.

Ik vond Eastwood het in het algemeen wel goed aanpakken, kritisch maar ook zalvend en met de oorlogsscènes is niets mis, ze zijn rauw à la Saving Private Ryan. Maar dan zijn er helaas twee zwakke punten, ten eerste het scenario van Haggis . Er wordt heen en weer geflitst tussen verschillende momenten in de tijd zonder dat dit enig nut heeft, het zorgt enkel voor onnodige verwarring, maar Haggis zal zichzelf ongetwijfeld weer heel subtiel vinden. Ten tweede, en dit is erg on-Eastwoods, is het acteerwerk van de hoofdrolspelers zeer matig. Ryan Philippe valt wel mee, al blijf ik denken veel beter kan, maar Jesse Bradford blijft een flauwe, kleurloze all American boy die weinig heeft te bieden en Adam Beach staat irritant te overacteren (okay, Penn stond ook enorm te overacteren in Mystic River, maar daar was het niet irritant).

Oh, best wel goede film, maar je geeft niet echt om de hoofdrolspelers, de film is niet bijzonder genoeg om echt memorabel te zijn.
pi_43013235
Tony Takitani

Mooie en gevoelige film, prachtig hoe eenzaamheid in beeld kan worden gebracht. De voice-over is ook erg goed gedaan en totaal niet vervelend gedurende de film.

Cijfer: 7,9
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:56:15 #265
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43013573
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Flags of our Fathers

Maar dan zijn er helaas twee zwakke punten, ten eerste het scenario van Haggis . Er wordt heen en weer geflitst tussen verschillende momenten in de tijd zonder dat dit enig nut heeft, het zorgt enkel voor onnodige verwarring, maar Haggis zal zichzelf ongetwijfeld weer heel subtiel vinden.
Daar was ik al bang voor, kheb zelf ook een gruwelijke hekel aan Haggis. Opvallend dat het dit maal verwarrend is, want meestal neemt hij de kijker bij het handje alsof je achterlijk bent. Hoe is de cinematografie op het slagveld? Dat zag er in de trailer namelijk geweldig uit. Hopen op Letters from Iwo Jima dan maar, die is Haggis en middelmatige Amerikaanse acteurs vrij.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:20:40 #266
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43014174
Toepasselijke naam Haggis. Zo heet ook een Ierse delicatesse, die naar verluid niet te vreten is.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:22:33 #267
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43014238
Love Actually (2003)
Imo toch één van de betere romcoms uit de Curtis-stal. En hij regisseert zelf ook nog eens dit keer. Door de meerdere verhaallijnen worden clichématige irritante verhaallijnen, zoals Hugh Grant als premier en de Rowan Atkinson bijrol, tafgewisseld met leukere verhaallijnen, zoals Colin Firth met zijn Portugese schoonmaakster en Liam Neeson met zijn zoontje. Maar degene die de film echt steelt is natuurlijk Bill Nighy als de oude rocker.
Deze meerdere verhaallijnen is echter ook één van de minpunten van de film. Hierdoor krijgen enkele in potentie leuke karakters en verhaallijnen, zoals Keira Knightley en het verlegen acteersduo dat telkens sexscené's moet spelen te weinig aandacht.
cijfer: 8
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:22:41 #268
67640 SaintOfKillers
pi_43014241
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 17:56 schreef JelleS het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor, kheb zelf ook een gruwelijke hekel aan Haggis. Opvallend dat het dit maal verwarrend is, want meestal neemt hij de kijker bij het handje alsof je achterlijk bent. Hoe is de cinematografie op het slagveld? Dat zag er in de trailer namelijk geweldig uit. Hopen op Letters from Iwo Jima dan maar, die is Haggis en middelmatige Amerikaanse acteurs vrij.
Met de look van de film is er niets mis, dat zit wel goed.

Misschien lag het ook gewoon aan mij, maar het duurde erg lang voor ik wist wie er nu wat had gedaan in welke volgorde en wie er nu juist op die foto stond, geen idee waarom het zo moest. Maar die tijdsprongen zorgen er vooral voor dat je geen echte band krijgt met de personages.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:24:21 #269
108862 a-child-in-chains
pi_43014284
28 days later

Wel een okay horror.
Maar monkey man vond ik erg irritant (Monkey man ik noem hem zo)
In de film Red Eye acteert hij nog beter.

6.5
No room for the unlucky.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:26:52 #270
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43014343
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Love Actually (2003)
Imo toch één van de betere romcoms uit de Curtis-stal.
Je moet echt The Girl In The Café kijken, geschreven door Curtis. Een tv-film, maar stond zelfs in mijn top 100. Prachtig geacteerd (ook weer een geweldige Nighy), en het politieke tintje verpest het geweldige verhaal niet. Weet zeker dat je het goed gaat vinden.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:32:41 #271
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43014497
Capote (Miller, 2005)
Goed, Hoffman is verdiende zijn oscar, dat zonder meer. Het spijtige van dergelijke films vind ik echter dat de werkelijke gebeurtenissen zoveel stof bieden, dat het onmogelijk goed in minder dan 2 uur geramd kan worden. De kijker kan niet anders dan voelen dat hij soms iets mist. Dit gaat ten koste van de ziel van de film. Deze ziel wordt gelukkig een beetje gered door een paar sterke emotionele scènes, maar niet genoeg om mij helemaal te bekoren. ***

Verder nog The Abyss gezien die leuker was dan verwacht en The Straight Story, waar ik niets over kan zeggen wat hier al niet gezegd is. Respectievelijk *** en ****
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:35:31 #272
108862 a-child-in-chains
pi_43014569
Mmm.. Dat laatste woordje heeft vier letters.

kutt ?
No room for the unlucky.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:36:21 #273
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43014590
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef JelleS het volgende:

[..]

Je moet echt The Girl In The Café kijken, geschreven door Curtis. Een tv-film, maar stond zelfs in mijn top 100. Prachtig geacteerd (ook weer een geweldige Nighy), en het politieke tintje verpest het geweldige verhaal niet. Weet zeker dat je het goed gaat vinden.
Gezien en idd ook een erg leuke film.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:54:39 #274
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43015008
Als we t dan toch over Curtis hebben moeten jullie Bernard and the Genie maar eens zien. Klein meesterwerkje, maar niet makkelijk te vinden geloof ik.
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:13:46 #275
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_43015436
Ik vond het politieke tintje jusit wel afbreuk doen aan The Girl in the Café. Het is al een tijdje geleden, maar ik geloof dat ik te geforceerd en onrealistisch vond.
Sheridana +1
pi_43015923
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 18:20 schreef cwk het volgende:
Toepasselijke naam Haggis. Zo heet ook een Ierse delicatesse, die naar verluid niet te vreten is.
Het is een Schotse delicatesse die overigens verbazingwekkend goed te eten is zelfs (ingewanden van een schaap in zijn eigen maag bereid).

Whisper of the Heart
Tina meets Ghibli. Daardoor wist het verhaal me niet echt te boeien, maar gelukkig maakte het dromerige sfeertje en de bij vlagen, fantastische animaties veel goed.
Een mindere Ghibli staat nog als een huis heb ik het idee.

Jackass Number Two
Nietszeggend en overbodig. Maar daar merk je niets van als je met een groep vrienden na wat drankjes, met z'n allen besluit "om nog even een onzin filmpje te pikken".
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:39:13 #277
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43016019
Oh ja Schots. Was ook al lang geleden dat ik die Donald Duck heb gelezen.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:45:13 #278
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43016146
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 19:13 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vond het politieke tintje jusit wel afbreuk doen aan The Girl in the Café. Het is al een tijdje geleden, maar ik geloof dat ik te geforceerd en onrealistisch vond.
Dat kan opzich wel weer begrijpen. Ik zag het echter een paar dagen na documentaires als Darwin's Nightmare en An Unconvenient Truth, en was toen ook bezig met een column over de nog steeds oneerlijke handel. Dus kwam het voor mij als vanzelfsprekend, je moet natuurlijk ook bedenken dat de film bedoeld was om uitgezonden te worden vlak voor de G8.
-----------------------

Had laatst college over de Nederlandse animatiegeschiedenis. O.a. Oscarwinnaar Father and Daughter gekeken, wat was dat prachtig. De subtiele tekeningen, de prachtige muziek, de emotie weergegeven door lichaamstaal. Zeker één van de beste korte animatiefilms die ik tot nu toe gezien heb. Ook op youtube te bekijken trouwens.

Gisteren nog de met een Oscar bekroonde Nederlandse korte documentaire Glas(1985) bekeken. Gemaakt door één van de grootste regisseurs van ons land, Bert Haanstra, in de tijd van de Hollandse Documentaire School. Prachtige cinema Poème, groot aanrader voor liefhebbers van montage.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:14:38 #279
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_43021792
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 19:45 schreef JelleS het volgende:
Ook op youtube te bekijken trouwens.
Hij is ook wel als Quicktime te vinden, is wat betere kwaliteit.

En Glas is inderdaad erg tof.
The short weekend begins with longing...
  † In Memoriam † zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:39:46 #280
4571 Sokolsky
pi_43022518
Children of Men was wel okay, maar ik ben niet zo lyrisch als sommigen hier. Muziek is interessant, Owen en Caine waren goed, maar het verhaal vond ik wat weinig brengen. Wat ik erg positief vond is het lef van Cuarón om
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de zaal hier werd wat raar gereageerd op het einde, maar dat had ik eigenlijk ook niet anders verwacht. En dat kun je zowel positief als negatief opvatten.

Eerder deze week was Ober leuker, hoewel hij met name in de tweede helft mijn verwachtingen toch niet helemaal kon inlossen; toen ik voor het eerst de synopsis las begon ik zowat te kwijlen.

Jeder für sich und Gott gegen alle heeft ook een interessant concept; helaas is het wat aan de trage kant. Desalniettemin een aanrader. In het kader van films-met-veel-votes-op-IMDB bekijken waren I, Robot, Constantine en Jay and Silent Bob strike back tamelijk bagger en Ocean's Twelve best vermakelijk.
Sheridana +1
  zondag 29 oktober 2006 @ 00:02:07 #281
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43023135
Oldboy

Wat een flauwekul deze film. Het plot klinkt veelbelovend, maar de uitwerking te onduidelijk en onzinnig.

Cijfer: 4,5
  † In Memoriam † zondag 29 oktober 2006 @ 00:08:12 #282
4571 Sokolsky
pi_43023332
Te onzinnig is jouw eigen mening, maar wat vind je er onduidelijk aan?!?
Sheridana +1
pi_43023361
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 29 oktober 2006 @ 00:12:15 #284
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43023457
The Lake House (2006)
Ondanks de waarschuwing van Sokolsky moest ik toch met eigen ogen deze film aanschouwen. En laat ik maar meteen met de ham-vraag in huis vallen. Haalt de film het bij Il Mare? Nee, natuurlijk niet. Maar ik vond het ook weer niet een verschrikkelijke slechte film. Op sommige momenten weet Alejandro Agresti met de juiste cinemagrafie en muziek zelfs redelijk de magische sfeer van Il Mare te hercreeëren. Jammer genoeg werden dit soort hoogtepuntjes uit de film, dan weer afgewisseld met mindere scené's. Keanu Reeves was wel heel erg ergelijk in deze film. En Sandra Bullock is gewoon geen Ji-hyun Jun.
cijfer: 6.5
  zondag 29 oktober 2006 @ 00:28:35 #285
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43023893
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 00:08 schreef Sokolsky het volgende:
Te onzinnig is jouw eigen mening, maar wat vind je er onduidelijk aan?!?
De zoektocht naar het 'waarom'. Het kwam allemaal onsamenhangend op me over en misschien heb ik wel moeite om al die Aziatische gezichten uit elkaar te houden . Ik moet wel bekennen dat ik hem na ruim een uur heb afgezet en nog even de laatste vijf minuten heb meegepikt.
  zondag 29 oktober 2006 @ 00:32:44 #286
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43024011
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 00:28 schreef Falco het volgende:

[..]

De zoektocht naar het 'waarom'. Het kwam allemaal onsamenhangend op me over en misschien heb ik wel moeite om al die Aziatische gezichten uit elkaar te houden . Ik moet wel bekennen dat ik hem na ruim een uur heb afgezet en nog even de laatste vijf minuten heb meegepikt.
Naja dan moet je hem toch echt even opnieuw kijken. Een klein uur missen noem ik geen film beoordelen. Hij is vrij 'erudiet'
  † In Memoriam † zondag 29 oktober 2006 @ 00:37:30 #287
4571 Sokolsky
pi_43024129
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 00:28 schreef Falco het volgende:
Ik moet wel bekennen dat ik hem na ruim een uur heb afgezet en nog even de laatste vijf minuten heb meegepikt.
Jezus, waarom nam ik überhaupt de moeite om op jou te reageren...
Sheridana +1
  zondag 29 oktober 2006 @ 00:40:24 #288
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43024205
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 00:37 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Jezus, waarom nam ik überhaupt de moeite om op jou te reageren...
Chill bill man . Ik geef het over een half jaar wel een tweede kans.
  † In Memoriam † zondag 29 oktober 2006 @ 00:43:38 #289
4571 Sokolsky
pi_43024289
Ik kan er gewoon niet bij dat je een film die hoog in de IMDB Top 250 staat (want daarom zul je 'm gekeken hebben) na een uur af zet omdat je de clou nog niet snapt. En vervolgens klaagt over Aziatische gezichten uit elkaar houden, terwijl de hoofdrolspeler zo ongeveer de meest kenmerkende kop in heel Azië heeft. Maar goed, je kunt wel weer een streepje zetten natuurlijk. Gefeliciteerd.

(Oldboy staat in mijn top-20, maar dat zul je inmiddels wel begrepen hebben)
Sheridana +1
  zondag 29 oktober 2006 @ 00:53:43 #290
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_43024516
Smullen van Sokolsky noem ik dit. Prachtig.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 oktober 2006 @ 01:24:29 #291
862 Arcee
Look closer
pi_43025203
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 00:43 schreef Sokolsky het volgende:
Maar goed, je kunt wel weer een streepje zetten natuurlijk. Gefeliciteerd.
Nee, dat kan niet, want hij heeft 'm niet helemaal gezien. Althans, zo werkt dat bij mij. Afvinken = helemaal uitkijken.
  zondag 29 oktober 2006 @ 09:07:30 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43028525
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 00:43 schreef Sokolsky het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij dat je een film die hoog in de IMDB Top 250 staat (want daarom zul je 'm gekeken hebben) na een uur af zet omdat je de clou nog niet snapt. En vervolgens klaagt over Aziatische gezichten uit elkaar houden, terwijl de hoofdrolspeler zo ongeveer de meest kenmerkende kop in heel Azië heeft. Maar goed, je kunt wel weer een streepje zetten natuurlijk. Gefeliciteerd.

(Oldboy staat in mijn top-20, maar dat zul je inmiddels wel begrepen hebben)
Ai, ik heb dus echt duidelijk op je tenen getrapt, mijn excuses dan maar

Het is vrij gewoon simpel: Oldboy wist mij niet te boeien en zelfs als ik de laatste drie kwartier wel zou afkijken en onverhoopt nog alles duidelijk wordt voor mij, dan zou ik nog blijven mijn schouders ophalen. En ja, ik heb hem gekeken omdat hij in de Imdb top 250 stond en iemand anders er trouwens enthousiast over was. Maar een top250-notering garandeert natuurlijk niet dat al die films dan ook goed zijn. Het is geen heilige lijst, hooguit kun je zeggen dat veel mensen de films uit die lijst goed vinden, maar niet iedereen natuurlijk. Daarvoor verschillen smaken gelukkig.

Maar afijn, herinner me er over een half jaar aan dat ik Oldboy nog moet gaan kijken, dan zal ik het streepje pas gaan zetten .
  zondag 29 oktober 2006 @ 09:10:15 #293
67640 SaintOfKillers
pi_43028548
Film helemaal kijken, dan kun je hem efficiënter de grond inboren, dat is ook de enige reden waarom ik sommige films tot het einde onderga, ondanks irritaties.
  zondag 29 oktober 2006 @ 10:14:22 #294
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_43029205
Morir en San Hilario Walgelijke KUTFILLUM! (En ik heb 'm wel afgekeken)
  zondag 29 oktober 2006 @ 11:55:02 #295
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_43031179
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 09:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Film helemaal kijken, dan kun je hem efficiënter de grond inboren, dat is ook de enige reden waarom ik sommige films tot het einde onderga, ondanks irritaties.
En kwellingen.

Ik vind het ergens nog leuk om naar tenenkrommende films te kijken. Dat way beyond anything gaat.
Monsturd, Dumb and Dumberer 2 , Death Tunnel, Son of the Mask.

Films als Attack of the 60 Foot Centerfolds/Cannibal Women in the Avocado Jungle of Death is nog een beetje aandoenlijk. Films als Salo of Cannibal Holocaust is soms te ranzig voorwoorden maar de films zijn ansich goed.

Geloof graag dat je films helemaal uit zit. Maar je zult toch ooit wel eens een film hebben uitgezet uit pure irritatie ?!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_43031691
Texas chainsaw masacre. Gisteravond op tv.

Niet heel briljant. Wel even vermakelijk...
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:27:08 #297
52357 Lambiekje
pi_43031972
Altrimenti ci arrabbiamo (1974) aka Watch Out, We're Mad
Een heerlijke Bud Spencer / Terence Hill film.

Als de mafia hun sandbuggy vernielen worden ze boos en eisen ze een nwe. Heerlijke slapstick geweld. Die scene in het cafe dat hun een eetcontest doen en ondertussen alles vernield wordt.

cijfer 6 / imdb 6.5

Half Light (2006)
Demi Moore raakt haar kind kwijt door verdrinking. Om haar verdriet te overwinnen gaat ze naar een strandhut aan de schotse kust. Ze ontmoet daar een jonge man. Maar volgens de plaatselijke bevolking zou deze jonge al 7 jaar dood zijn.
Ze gaat op onderzoek uit.

Een standaard mysterie -verhaaltje maar slecht is het ook niet.
cijfer 6 / imdb 6.0

Last Exit (2006) TV
Een dag uit een druk bestaan van twee totaal verschillende vrouwen. Wat eindigd in pure ellende.
Openingshot is zeg maar dat de een de ander afsneid. De ene klapt tegen de muur de ander stuitert op de kop. Aan de hand van flashbacks wordt die dag uit gelegd. Men gaat rare dingen doen uit pure frustratie. Hoeveel kan een persoon hebben op een dag. Vond dat beide dames wel goed hun rollen vertolkten.

Het was een erg goede TV film naar mijn idee.

cijfer 7.5 / imdb 6.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † zondag 29 oktober 2006 @ 13:33:28 #298
4571 Sokolsky
pi_43033927
Als je die film zo heerlijk vindt, waarom krijgt 'ie dan maar een 6?
Sheridana +1
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:50:10 #299
52357 Lambiekje
pi_43034465
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 13:33 schreef Sokolsky het volgende:
Als je die film zo heerlijk vindt, waarom krijgt 'ie dan maar een 6?
Rest van het geheel is nu niet dat denderend. Ik geef het een voldoende om dat die Bud met z'n gevecht niets doet en maar een paar tikken geeft en iedereen bont en blauw op de grond licht.
pi_43037190
Koefnoen: De DVD

Gewoon ronduit geweldig. Alles van de afleveringen staat er op, vooral de imitaties van Rachel Hazes zijn subliem. Ben je een fanatieke fan van Koefnoen, dan mag deze niet ontbreken in je DVD-collectie.
Er staan zelfs ondertitelingen op voor de slechthorenden en doven.

+
- Alle afleveringen staan erop
- Leuke extra's
- Ondertiteling
- Uniek voor de echte fan
- Erg goedkoop voor 14 uur kijkplezier (¤ 30 ,-)

-
- Het menu is soms traag

Cijfer
8,5
  zondag 29 oktober 2006 @ 17:57:01 #301
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_43041421

Julia (Alyson Hannigan) is hopeloos in de liefde maar op een dag heeft ze toch de ware gevonden (Campbell). Voordat het huwelijk ook maar begonnen is beginnen de eerste problemen al, het bezoek aan de schoonouders, de getuige overhalen en het huwelijk plannen.Best een leuke film met veel verwijzingen naar andere films
7/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')