Ja, dat klopt. Waarom die vent in films mag spelen...quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een tragische held.
Het is ook gewoon de kop van die Franco, die kijkt altijd zo.
Ik heb de versie met Urbanus gezien. Heel leuk gedaan. Behalve tuurlijk de prachtige film af en toe een leuke grapje tussendoor, waar ik echt om kon lachen, want Urbanus vind ik verder persoonlijk niet zo.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 13:14 schreef Sokolsky het volgende:
Ik heb de Franstalige gezien en vond 't niet zo storend hoor.
Noted.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:33 schreef cwk het volgende:
Durbin, alinea's zijn je vriend.
Hoe weet jij dat ik je daarvoor een note heb gegevenquote:
Top tien materiaal.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl) (2001)
![]()
Ji-hyun Jun
![]()
Het blijft echt de beste of iig één van de beste romcoms ooit. Ji-hyun Jun is echt fantastisch in het neerzetten van het meisje, dat met haar geweldadige bazerige gedrag haar eigen onzekerheden probeert te verbergen. Het is Ji-hyun die voor 90% deze film zo fantastisch maakt. Tae-hyun Cha is ideaal met zijn rare bekken als de jongen die hopeloos verliefd is op haar en alles maar pikt. En de chemie tussen de twee is helemaal perfect.
De film is erg grappig, waarin Ji-hyun Kyun-woo steeds weer "misbruikt". In het meer. En op het einde woden de karakters mijn inziens dan ook nog eens goed uitgediept. Zodat we vooral het karakter van het meisje beter leren begrijpen. En echt met hun mee gaan leven.
De film heeft wel één nadeel. En dat is dat de film halverwege bij het stuk over de soldaat in het pretpark een beetje doodvalt. Dat stukje duurt te lang en voegt te weinig toe aan de film imho.
cijfer: 9
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:42 schreef Falco het volgende:
The Eternal Sunshine of the Spotless Mind: Ik was een beetje huiverig voor Jim Carrey, maar in deze film besef je gewoon niet dat het Jim Carrey is die de hoofdrol vervult. Ik kan dit soort plots overigens erg waarderen. Cijfer: 9
Commercieel wangedrocht in al haar vormen. De producenten lijken met deze remake van The Omen louter makkelijk cash te willen innen, en maling te hebben aan het origineel, of aan de kunstwaarde die elke film zou moeten bezitten, al was het alleen maar om te voorkomen dat je uiteindelijk met een bouquetreeks van remakes in Hollywood te maken hebt. Een film met een hart van goud, puur letterlijk en gespeend van enige figuurlijke betekenis.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:59 schreef a-child-in-chains het volgende:
The Omen 2005
Goeie film. Boven mijn verwachting.
En er zullen wel meer delen volgen natuurlijk. Goeie franchise van een klassieke serie.
Tenzij anders vermeld, geef ik nooit commentaar zonder zelf de film gezien te hebben.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 22:12 schreef cwk het volgende:
Heb je nou toevallig steeds die films óók gezien, of geef je commentaar op de reviews mainport?
Nee dat snap ik. Maar ik vroeg me af of je die film net op dat moment ook had gezien of gewoon een sjeujige reactie erbij geeft voor de leuk. Dat laatste dus...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:23 schreef Mainport het volgende:
[..]
Tenzij anders vermeld, geef ik nooit commentaar zonder zelf de film gezien te hebben.
Als ik vind dat iemand totaal de plank misslaat moet ik daar toch iets over kwijt. Daar is het een community voor. Zelfde geldt als ik vind dat iets niet duidelijk genoeg onderschreven kan worden.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:55 schreef cwk het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Maar ik vroeg me af of je die film net op dat moment ook had gezien of gewoon een sjeujige reactie erbij geeft voor de leuk. Dat laatste dus...
Lees het nog eens terug.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 00:22 schreef JelleS het volgende:
Je mag het best kwijt, maar kom dan met argumenten. Anders is het gewoon iemands mening afdoen als belachelijk omdat jij het niet met hem of haar eens bent.. Een nutteloze reactie dus, zoals in dit geval.
Topfilm.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:44 schreef Sai het volgende:
Lucky Number Slevin
Het eerste half uur voelde ik me echt ontiegelijk bejaard omdat ik het plot totaal niet bij kon houden en alle hippe Tarantino-gesprekjes me nogal verveelden, maar iets later kwam ik er steeds meer in en bleek dit een heel vermakelijk thrillertje. Hartnett en Liu zijn allebei ook verrassend goed. Ruime zeven wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. ***½
[ Bericht 4% gewijzigd door cwk op 26-10-2006 13:19:39 ][Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Le Souffle au coeur (Murmur of the Heart) (1971)
Dit is een voorbeeld van hoe hogere Kunst zich onderscheidt van vermaak. Sex zonder ooit banaal te worden, kwade jongens streken en adolescent ongehoorzaamheid zonder ooit puberaal te worden. En als de film dan de climax bereikt, dat één van de grootste taboes in de wereld is, is dat niet goor, onnatuurlijk of weerzinwekkend. Maar een prachtig natuurlijk voorvloeisel waar de hele film langzaam naar toe heeft opgebouwd.
cijfer: 8.5
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
De afgelopen dagen drie films gezien:
Children of Men: Whoa. Samen met Brick de beste film die ik het afgelopen jaar heb gezien. Ik kick op dit soort dystopieen met zo'n grauw sfeertje, cynische hoofdpersonages, toffe muziek en moraal. Owen is echt ontzettend goed en zo'n heerlijke antiheld op sokken slippers. Ashitey is gewoon tof. Alles zat goed in elkaar en voelde gewoon als een perfect aansluitend geheel. Jezus, ik kan deze film gewoon niet genoeg ophemelen.. ik vond 'm echt geweldig
. 9+.
Ik heb ik vaak in het kruis geknepen bij het kijken van die film, mijn maat overigens ook...quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:23 schreef koenimex het volgende:
Hard Candy
Geweldige film over een pedofiel en zijn zoveelste slachtoffer, die toch niet zo welwillend blijkt te zijn als hij had gehoop. Veel besproken vanwege de castratie-scène, maar niet alleen daardoor een indrukwekkende film. Ondanks dat de film zich voor het grootste deel op één locatie afspeelt, is het tóch een erg spannende film. Het psychologische kat-en-muisspel tussen het meisje en de pedofiel wordt geweldig uitgewerkt.
Cijfer: 8
Maar plot en verhaal komen nog steeds niet voor in je lofuitingen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
Children of Men: Whoa. Samen met Brick de beste film die ik het afgelopen jaar heb gezien. Ik kick op dit soort dystopieen met zo'n grauw sfeertje, cynische hoofdpersonages, toffe muziek en moraal. Owen is echt ontzettend goed en zo'n heerlijke antiheld op sokken slippers. Ashitey is gewoon tof. Alles zat goed in elkaar en voelde gewoon als een perfect aansluitend geheel. Jezus, ik kan deze film gewoon niet genoeg ophemelen.. ik vond 'm echt geweldig
. 9+.
Misschien is dit niet de thread om jullie seksuele escapades te delen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:28 schreef WesHell het volgende:
[..]
Ik heb ik vaak in het kruis geknepen bij het kijken van die film, mijn maat overigens ook...
Blijf je daar nou over door zeuren?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 12:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar plot en verhaal komen nog steeds niet voor in je lofuitingen.
Daar was ik al bang voor, kheb zelf ook een gruwelijke hekel aan Haggis. Opvallend dat het dit maal verwarrend is, want meestal neemt hij de kijker bij het handje alsof je achterlijk bent. Hoe is de cinematografie op het slagveld? Dat zag er in de trailer namelijk geweldig uit. Hopen op Letters from Iwo Jima dan maar, die is Haggis en middelmatige Amerikaanse acteurs vrij.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Flags of our Fathers
Maar dan zijn er helaas twee zwakke punten, ten eerste het scenario vanHaggis
. Er wordt heen en weer geflitst tussen verschillende momenten in de tijd zonder dat dit enig nut heeft, het zorgt enkel voor onnodige verwarring, maar Haggis zal zichzelf ongetwijfeld weer heel subtiel vinden.
Met de look van de film is er niets mis, dat zit wel goed.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:56 schreef JelleS het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor, kheb zelf ook een gruwelijke hekel aan Haggis. Opvallend dat het dit maal verwarrend is, want meestal neemt hij de kijker bij het handje alsof je achterlijk bent. Hoe is de cinematografie op het slagveld? Dat zag er in de trailer namelijk geweldig uit. Hopen op Letters from Iwo Jima dan maar, die is Haggis en middelmatige Amerikaanse acteurs vrij.
Je moet echt The Girl In The Café kijken, geschreven door Curtis. Een tv-film, maar stond zelfs in mijn top 100. Prachtig geacteerd (ook weer een geweldige Nighy), en het politieke tintje verpest het geweldige verhaal niet. Weet zeker dat je het goed gaat vinden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Love Actually (2003)
Imo toch één van de betere romcoms uit de Curtis-stal.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:26 schreef JelleS het volgende:
[..]
Je moet echt The Girl In The Café kijken, geschreven door Curtis. Een tv-film, maar stond zelfs in mijn top 100. Prachtig geacteerd (ook weer een geweldige Nighy), en het politieke tintje verpest het geweldige verhaal niet. Weet zeker dat je het goed gaat vinden.
Het is een Schotse delicatesse die overigens verbazingwekkend goed te eten is zelfs (ingewanden van een schaap in zijn eigen maag bereid).quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:20 schreef cwk het volgende:
Toepasselijke naam Haggis. Zo heet ook een Ierse delicatesse, die naar verluid niet te vreten is.
Dat kan opzich wel weer begrijpen. Ik zag het echter een paar dagen na documentaires als Darwin's Nightmare en An Unconvenient Truth, en was toen ook bezig met een column over de nog steeds oneerlijke handel. Dus kwam het voor mij als vanzelfsprekend, je moet natuurlijk ook bedenken dat de film bedoeld was om uitgezonden te worden vlak voor de G8.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:13 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vond het politieke tintje jusit wel afbreuk doen aan The Girl in the Café. Het is al een tijdje geleden, maar ik geloof dat ik te geforceerd en onrealistisch vond.
Hij is ook wel als Quicktime te vinden, is wat betere kwaliteit.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:45 schreef JelleS het volgende:
Ook op youtube te bekijken trouwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de zaal hier werd wat raar gereageerd op het einde, maar dat had ik eigenlijk ook niet anders verwacht. En dat kun je zowel positief als negatief opvatten.
Eerder deze week was Ober leuker, hoewel hij met name in de tweede helft mijn verwachtingen toch niet helemaal kon inlossen; toen ik voor het eerst de synopsis las begon ik zowat te kwijlen.
Jeder für sich und Gott gegen alle heeft ook een interessant concept; helaas is het wat aan de trage kant. Desalniettemin een aanrader. In het kader van films-met-veel-votes-op-IMDB bekijken waren I, Robot, Constantine en Jay and Silent Bob strike back tamelijk bagger en Ocean's Twelve best vermakelijk.Sheridana +1
De zoektocht naar het 'waarom'. Het kwam allemaal onsamenhangend op me over en misschien heb ik wel moeite om al die Aziatische gezichten uit elkaar te houdenquote:Op zondag 29 oktober 2006 00:08 schreef Sokolsky het volgende:
Te onzinnig is jouw eigen mening, maar wat vind je er onduidelijk aan?!?
Naja dan moet je hem toch echt even opnieuw kijken. Een klein uur missen noem ik geen film beoordelen. Hij is vrij 'erudiet'quote:Op zondag 29 oktober 2006 00:28 schreef Falco het volgende:
[..]
De zoektocht naar het 'waarom'. Het kwam allemaal onsamenhangend op me over en misschien heb ik wel moeite om al die Aziatische gezichten uit elkaar te houden. Ik moet wel bekennen dat ik hem na ruim een uur heb afgezet en nog even de laatste vijf minuten heb meegepikt.
Jezus, waarom nam ik überhaupt de moeite om op jou te reageren...quote:Op zondag 29 oktober 2006 00:28 schreef Falco het volgende:
Ik moet wel bekennen dat ik hem na ruim een uur heb afgezet en nog even de laatste vijf minuten heb meegepikt.
Chill bill manquote:Op zondag 29 oktober 2006 00:37 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Jezus, waarom nam ik überhaupt de moeite om op jou te reageren...
Nee, dat kan niet, want hij heeft 'm niet helemaal gezien. Althans, zo werkt dat bij mij. Afvinken = helemaal uitkijken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 00:43 schreef Sokolsky het volgende:
Maar goed, je kunt wel weer een streepje zetten natuurlijk. Gefeliciteerd.
Ai, ik heb dus echt duidelijk op je tenen getrapt, mijn excuses dan maarquote:Op zondag 29 oktober 2006 00:43 schreef Sokolsky het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij dat je een film die hoog in de IMDB Top 250 staat (want daarom zul je 'm gekeken hebben) na een uur af zet omdat je de clou nog niet snapt. En vervolgens klaagt over Aziatische gezichten uit elkaar houden, terwijl de hoofdrolspeler zo ongeveer de meest kenmerkende kop in heel Azië heeft. Maar goed, je kunt wel weer een streepje zetten natuurlijk. Gefeliciteerd.
(Oldboy staat in mijn top-20, maar dat zul je inmiddels wel begrepen hebben)
En kwellingen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 09:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Film helemaal kijken, dan kun je hem efficiënter de grond inboren, dat is ook de enige reden waarom ik sommige films tot het einde onderga, ondanks irritaties.
Rest van het geheel is nu niet dat denderend. Ik geef het een voldoende om dat die Bud met z'n gevecht niets doet en maar een paar tikken geeft en iedereen bont en blauw op de grond licht.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:33 schreef Sokolsky het volgende:
Als je die film zo heerlijk vindt, waarom krijgt 'ie dan maar een 6?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |