abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45029839
Dank je Mirage...
Ikheb mnet even vluchtig doorgelezen...Zie wel watpunten van herkenning...
straks, als mn hersens een klein beetjewakkerzijnga ik erdieper op in
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 07:21:32 #177
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45029946
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 02:06 schreef mike_another het volgende:

Je hebt volledig dezelfde instelling als ik en dat juich ik toe. Gewoon je eigen ideeen proberen te beargumenteren en hoe oneens je het ook bent met elkaar, toch beleefd blijven discussieren. Dat kan alleen maar interessante discussies opleveren, ook al wordt er niemand overtuigd!
[..]
Naar mijn mening passen de leggingen niet alleen op veel willekeruige personen omdat ze in dezelfde wereld leven, maar vooral omdat de leggingen zo algemeen zijn dat het vrijwel onmogelijk is dat het niet bij veel mensen past. Maar kun je voorbeelden noemen van dingen waarvan jij het opvallend vond dat iemand zich daarin herkende? Hoe specifiek waren die?
Tarot: puur toeval of spiritueel ingegeven? .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45031654
Mirage, ik wil wel wat meer informatie over de Shield Cart ja
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 12:27:24 #179
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_45035180
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:05 schreef Freeflyer het volgende:
tvp
Interessant topic (verkapt tvp-tje )
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_45056199
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:56 schreef jogy het volgende:

En als er iemand een algemene legging voor mij wilt doen,graag
Ik heb voor jou een algemene legging gedaan over 2007. Ik wou daarvoor eerst een Keltisch Kruis leggen, maar die leek me niet zo geschikt om een heel jaar te voorspellen. Dus ik heb gekozen voor de 21-kaartenlegging, alleen heb ik 7 kaarten gelegd ipv 21 . 21 vind ik wel weer wat te veel van het goede..

Bij deze legging leg je zeven stapeltjes van elk drie kaarten waarbij elk stapeltje staat voor gebeurtenissen op een bepaald gebied. In dit geval heb ik voor elk gebied 1 kaart gelegd:

1. Gebeurtenissen thuis en in de familie:
De Gehangene

Kernwoorden: opoffering, verslaving, ommekeer, concessies, overgave.

De Gehangene gaat over de bereidheid jezelf weg te strepen. Meegaand zijn, besluitloos en het doen van concessies. Het kan zo zijn dat je omgeving je offers niet ziet of niet waardeert. Je geeft je echter over aan de situatie. Ook kan deze kaart aangeven dat je het gevoel hebt dat de dingen op z’n kop staan.

2. Gebeurtenissen die direct op de vragensteller slaan:
De Duivel

Kernwoorden: machteloosheid, afhankelijkheid, hulpeloosheid, onderdrukking, leedvermaak, verslaving, tegennatuurlijk.

Ik krijg de indruk dat deze kaart een soort waarschuwing is. Hij duidt op een slechte invloed of raad en het verliezen van de eigen wil. Wie of wat heeft jou in zijn macht? Wie of wat maakt jou afhankelijk? Of heb jij de macht over iemand anders? Denk bij deze kaart ook aan de verslavende invloed van bepaalde genotsmiddelen.

3. Gebeurtenissen rondom vriendschap en romantiek:
De Dwaas

Kernwoorden: dwaasheid, enthousiasme, het nieuwe, loslaten, gedachteloosheid, zorgeloosheid.

De Dwaas geeft aan dat je je vrienden en geliefden benadert met openheid en zonder vooroordelen. Je geniet van de mensen om je heen. Deze kaart duidt op plezierige en vrolijke tijden. Een tikkeltje onverantwoordelijk, maar wel vreugdevol en ongecompliceerd.

4. De uiteindelijke wens van de vraagsteller:
Zeven van de Staven

Kernwoorden: verrassend initiatief, openbaring, uitdaging, moedigheid.

Zeven van de Staven symboliseert de wens moedig op te treden en 100% achter de eigen mening staan. Het gaat hier om volharding, eigen ideeën verdedigen en jezelf bewijzen. Een hele strijdbare kaart.

5. Het onverwachte, dat positief of negatief op de vierde kaart kan werken:
Tien van de Kelken

Kernwoorden: thuisvoelen, vreugde, harmonie, redding, liefdevolle vriendschap, gezin, succes, rijkdom, liefde, familie

Dit is een hele blije kaart . Hij staat voor geluk in de ruimste zin van het woord en het gevoel in de zevende hemel te zijn. In mijn boek staat zelfs ‘volmaakt geluk’ en de vreugde over de vervulling van een wens. Je komt dus onverwacht met de neus in de boter . In combinatie met de Dwaas denk ik hier aan geluk op het gebied van liefde en gezin.

6. Huidige of toekomstige invloeden:
Zwaarden Vijf

Kernwoorden: nederlaag, verlies, smaad, angst, verraad.

Deze kaart gaat over conflicten, akelige ruzies en vernederingen. In combinatie met de Duivel denk ik hier weer aan een bepaalde negatieve invloed. Een invloed die jij op een ander hebt of die iemand anders op jou heeft. Er gebeuren dingen achter je rug om of doe jij achter de rug om van een ander. Pas op voor kwaadsprekerij en geroddel.

7. Geluk en voorspoed die de vragensteller te wachten staan:

De Wereld

Kernwoorden: voldoening, zelfverwerkelijking, onbegrensde mogelijkheden, volmaaktheid, harmonie.

De laatste kaart van de Grote Arcana en een erg mooie kaart. Deze kaart draait om het volledig jezelf accepteren, het bereiken van doelen, succes in wat je doet en vooral ontplooiing en zelfverwezenlijking. Persoonlijk denk ik dat deze kaart aangeeft dat je je leven volledig in eigen hand hebt: jij hebt de touwtjes in handen. Jij bepaald wat je wil, hoe je het wil en wanneer je het krijgt. Je staat ‘on top of the world’ .

Opvallend is dat vier van de zeven kaarten uit de Grote Arcana komen . Dit moet wel een heftig jaartje worden.. .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:16:45 #181
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_45056443
Nu ik een aantal leggingen gelezen heb, wil ik vragen of iemand tijd heeft om er eentje voor mij te doen. Omdat we in het begin van het jaar zitten, lijkt het mij leuk als iemand het voor 2007 kan doen. Vooral die van de seizoenen sprak mij aan. Maar het mag ook een andere zijn hoor! Ik heb ook geen specifieke vraag.
Ik weet niet welke gegevens er nodig zijn, maar omdat iedereen hier zijn geboortedatum en geboorteplaats neerzet, doe ik dat ook maar: 16-02-1976 te Uitgeest rond 21:00.

Ik wacht het af!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 5 januari 2007 @ 22:22:03 #182
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45056603
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:08 schreef Geartsjuh het volgende:
Opvallend is dat vier van de zeven kaarten uit de Grote Arcana komen . Dit moet wel een heftig jaartje worden.. .
Bedankt! . Er zitten boeiende kaarten tussen, omdat het over 2007 gaat dan zal het inderdaad een bumpy ride worden ja. Ik heb wel mijn vermoedens over bepaalde kaarten dus we zullen zien. Laat het je in december wel weten .

Vooral die laatste kaart doet me goed, die komt wel vaker naar voren de laatste tijd. Goeie zaak dus .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45057315
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 22:22 schreef jogy het volgende:
Laat het je in december wel weten .
Daar hou ik je aan .

En graag gedaan natuurlijk .
  vrijdag 5 januari 2007 @ 23:38:48 #184
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45059520
vraag aan Ashavan:

Je hebt het vaak over innerlijke demonen, hoe weet je dat die demonen in je eigen bewustzijn zitten en niet van buitenaf komen. Of zie jij geen verschil tussen die dingen.. zo van "what is without is within" zoals Timothy Leary het ziet
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  zondag 7 januari 2007 @ 22:37:35 #185
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45126763
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:19 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Mirage, ik wil wel wat meer informatie over de Shield Cart ja
Geomancy is een oude divinatie methode.
(die voor mij goed werkt)

Het werkt met 16 figuren.

Je kan op tig manier tot die 16 figuren komen.
Je kan rijen van zaadjes op de aarde strooien,
je kan met zand "plopjes" gooien,
je kan met een stok stippen of streepjes in het zand zetten,
maar je kan ook een potlood en een stuk papier nemen en dat als gereedschap gebruiken.
Je bereidt je voor en als je de juiste vraag hebt en zover bent zet je je stippen of werp je je stenen of zaadjes zonder ze te tellen.
Dit doe je op je gevoel.

een even aantal stippen/steentjes/wat dan ook per rij geeft twee stippen
oneven geeft 1 stip.

per 4 rijen heb je een figuur.

Je krijgt dus 4 figuren.
Deze 4 figuren maken:
1th Mother
2nd Mother
3rd Mother
en 4th Mother.

Je neemt de hoofde van alle moeders ... die vormen the 1st Daughter
de 2e lijnen de 2e etc....

De 1st en 2nd Mother vormen de 1st Niece.
(bovenste lijnen bij elkaar opgeteld even = 2 stippen, oneven = 1 stip)
zo ga je verder zoals in het eerste plaatje zichtbaar is.

Aan de hand van de Nieces bereken je the Witnesses en met de Witnesses kom je tot the Judge.

Iedere plaats heeft zo zijn betekenissen,
ieder figuur ook.
de betekenissen van de figuren hangen ook weer af van de plaats en de omringende figuren.

Er valt zoveel mee te bekijken... van verloren voorwerpen tot het verkrijgen van een karakterbeschrijving en beschrijving van het uiterlijk van je vijanden.
En bv zoiets als wat ik voor vamp heb neergezet.

Je kan het ontzettend ver uitdiepen,

een mogelijkheid is ook om met the twelve houses te werken.

Je plaatst dan figuren in onderstaande figuur

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 7 januari 2007 @ 23:12:49 #186
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45128280
Zou iemand trouwens een kaart voor mij kunnen trekken ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 7 januari 2007 @ 23:17:04 #187
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45128466
ik trok joker, laatste en enige keer
  zondag 7 januari 2007 @ 23:24:49 #188
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45128769
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:17 schreef NeoTribalist het volgende:
ik trok joker, laatste en enige keer
die was dan erg treffend
Sir Winston Churchill
  zondag 7 januari 2007 @ 23:31:35 #189
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45129047
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:24 schreef Mirage het volgende:

[..]

die was dan erg treffend
jij bent vet sexy!
  zondag 7 januari 2007 @ 23:36:19 #190
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45129231
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:31 schreef NeoTribalist het volgende:

[..]

jij bent vet sexy!
trok je de harten queen ?

Sir Winston Churchill
  zondag 7 januari 2007 @ 23:43:19 #191
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45129465
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:36 schreef Mirage het volgende:

[..]

trok je de harten queen ?

ik probeer je toe te voegen op msn maar er gebeurt niks
pi_45129486
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:12 schreef Mirage het volgende:
Zou iemand trouwens een kaart voor mij kunnen trekken ?
wel een stuk of 17
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_45129873
Zou iemand voor mij een orakel willen raadplegen? Ik heb ook een specifieke vraag (al houd ik het expres vaag): wat moet ik met dat meisje dat onlangs in mijn leven gekomen is?
Unox, the worst operating system.
pi_45136660
Heel interessant Mirage

Heb je wat titels van boeken oid over deze materie?

Omdat ik waarschijnlijk na de verhuizing toch zes weken bedrust voorgeschreven krijg , lijkt het me heel leuk om me daar eens in te verdiepen.
  maandag 8 januari 2007 @ 10:54:27 #195
34156 Mirage
Smile !!!
pi_45136803
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:48 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Heel interessant Mirage

Heb je wat titels van boeken oid over deze materie?

Omdat ik waarschijnlijk na de verhuizing toch zes weken bedrust voorgeschreven krijg , lijkt het me heel leuk om me daar eens in te verdiepen.
http://www.princeton.edu/~ezb/geomancy/agrippa.html

en het boek dat ik in mijn bezit heb is de volgende:

http://www.amazon.com/Ear(...)omancy/dp/1567183123

je kan halverwege de pagina ergens ook " in het boek" bladeren online... en helemala onderaan vind je wat reviews.

Ik vind het een prettig boek.
Sir Winston Churchill
pi_45136812
Hey mirage heb jij een legging
pi_45136861
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:54 schreef Mirage het volgende:

[..]

http://www.princeton.edu/~ezb/geomancy/agrippa.html

en het boek dat ik in mijn bezit heb is de volgende:

http://www.amazon.com/Ear(...)omancy/dp/1567183123

je kan halverwege de pagina ergens ook " in het boek" bladeren online... en helemala onderaan vind je wat reviews.

Ik vind het een prettig boek.
Thanks

gelijk maar besteld
  maandag 8 januari 2007 @ 11:03:47 #198
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_45137040
Er is ook een nederlandse biografie over Aleister Crowley, erg intressant
pi_45140425
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:20 schreef Geartsjuh het volgende:
Nog openstaande leggingen:

• Vamperotica
  • Jogy
  • MissBehave
  • Duuvelke

MissBehave wordt door Normalneo gelegd??
    De legging voor Jogy doe ik binnenkort .
  • Mocht Normalneo, of iemand anders die de legging doet nog verdere informatie nodig hebben, laat het dan eventjes weten... Ik ben zelf erg beniewd, aangezien ik zelf ben begonnen met tarotleggen, maar het nog niet echt in de vingers heb zeg maar... Hebben jullie nog tips voor boeken of ander materiaal?
      maandag 8 januari 2007 @ 16:11:09 #200
    96407 cheqy
    Niet om te roken nee.
    pi_45145839
    Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik gok het er op want ik lig namelijk een beetje met mezelf overhoop.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een betrouwbaar iemand die me een beetje op weg kan helpen of iets kan verklaren.

Na 11 jaar één baas te hebben gehad in de bestrating ben ik ruim twee jaar geleden overgestapt naar een andere bedrijf omdat ik aan wat nieuws toe was.
    Het bedrijf waar ik nu werk is een groot hoveniersbedrijf van ca. 250 man waar ik werk in de straatmakersploeg.
    Op zich is het een leuk bedrijf dat redelijk goed is voor zijn personeel, maar toch heb ik het niet naar mijn zin.
    Vanaf de eerste dag dat ik daar begon en het terrein opliep had ik het gevoel dat het mijn plekje eigenlijk niet is.
    Ik dacht eerst dat ik moest wennen aan de nieuwe omgeving en de nieuwe mensen en aan hoe groots alles is opgezet.
    (mijn vorige werkgever had maar 12 man in dienst)

Een jaar geleden heb ik na een jaar er gewerkt te hebben voor mezelf een balans op gemaakt en kwam tot de conclusie dat ik me er nog steeds niet thuis voel, ik voel geen enkele binding met mijn werkgever en met de vaste jongens waar ik mee werk.
    Op zich kan ik met de meeste jongens van mijn ploeg goed overweg en ik kan echt wel ze lachen, maar de meeste zijn daar (in de hoveniersbranche) opgegroeid en ik ben opgegroeid in het stratenmakerswereldje.
    Zeg maar dat de cultuursverschillen vrij groot zijn.

Na gesprekken met mijn vrouw en anderen in mijn privéomgeving heb ik besloten om weer te gaan zoeken naar een baan in de bestrating.
    Ik ben al een jaar bezig en ben wel tegen wat interresante vacatures aangelopen, maar hier begint mijn probleem.

Elke keer als ik de stap wil gaan zetten om op een vacature te gaan solliciteren is er iets in me wat mij tegen houd, en ik weet niet wat.
    Het is een soort intuitie die zegt 'niet doen'
    Ik heb in het verleden wel eens dit soort dingen in de wind geslagen maar was daarna wel keihard op mijn bek gegaan, vandaar dat ik er nu maar naar luister.
    Eén keer heb ik een schitterend aanbod gehad waarbij ik het niet had en was alles voor 99% rond, maar op het laatste moment werd er door een gebeurtenis roet in het eten gegooid en daar was ik flink ziek van.

Daarna was het bij elke vacature of bedrijf die zich bij me meldde weer hetzelfde liedje dat ik de stap niet durfde te zetten.
    Ik word er ondertussen een beetje wanhopig van want ik wil mijn leven waar ik nu zit niet verslijten.
    Ik wil daar weg maar ik houd mezelf daar gevangen op deze manier en het gaat me steeds meer benauwden en ik word er een beetje nerveus van.

Ik zoek nu eigenlijk een betrouwbaar iemand op parnormaal gebied die mij wat wijzer kan maken hierin omdat ik er zelf niet meer uit kom.

Alvast bedankt
    Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')