Ik zie gewoon een complete vreemdgaanderij voor mijn ogen voltrekken....quote:
Sorry Yuri, maar het zijn wel alle vier kerels.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:53 schreef MarkPeterse het volgende:
neefjes
Dat is hetzelfde als de stasi?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:58 schreef MarkPeterse het volgende:
Noem 3 voorzitters van het politbureau in de jaren 80
Neleos +1 chernenko was ook nog goed geweest....quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:07 schreef Neleos het volgende:
Brezjnev, Gorbatsjov en Androepov(?) is niet goed he?
Had het punt niet gezien omdat ie aan het eind van de zin stondquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:04 schreef MarkPeterse het volgende:
@Yuri, ik heb een puntje te weinig volgens mij (had er 3 gescoord dacht ik) lijst5, epstein en boxing day
quote:
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:11 schreef Neleos het volgende:
Ha. Dit lijkt me wel een wyccie vraag, of niet![]()
Wow, respect, mijn huisgenoot en ik stonden echt zo ehhhh, we kennen chopin, maar das wel een heeele moeilijke vraag....quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:12 schreef wyccie het volgende:
George Sand.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:18 schreef Neleos het volgende:
Ik ben benieuwd met wat voor scheitvraag wyccie zo komt.
Snel gegoogled, hè?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:13 schreef MarkPeterse het volgende:
Wow, respect, mijn huisgenoot en ik stonden echt zo ehhhh, we kennen chopin, maar das wel een heeele moeilijke vraag....
Ik wilde eigenlijk iets vragen over kringspieren, bij nader inzien leek me dat toch niet zo geschiktquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:18 schreef Neleos het volgende:
Ik ben benieuwd met wat voor scheitvraag wyccie zo komt.
Hmm, niet verwachtquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:25 schreef wyccie het volgende:
Jullie zitten goed, behalve Larry
Ik wil 1 specifiek woord horen.
Aderlating.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:25 schreef Yurithemaster het volgende:
Om te aderlaten/ het bloed te zuiveren
quote:Heel wat mensen zijn naar tegenwoordig wordt aangenomen door veelvuldig aderlaten eerder overleden dan anders het geval was geweest.
Aderlaten werd op dermate grote schaal toegepast dat barbiers het deden als bijverdienste. De korte, rood-witte paal aan de gevel van de barbier symboliseert een bloedende arm met verband er om.
Nee, dat is gewoon krassen krassen krassen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:26 schreef lienelien het volgende:
aderlaten was toch gewoon een snee maken en lekker bloed uit laten spuiten?
Geweldige uitvinding trouwens.
Ja, dat krassen was een grapjequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:28 schreef lienelien het volgende:
oh
Ik dacht echt dat aderlaten het maken van een snee was en dan gewoon bloed eruit laten lopen
Voor krassen moet je in R&P zijnquote:
caesar is er ook nog (voor een volgende keerquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:32 schreef Nembrionic het volgende:
verdorie..mijn enige 3 gokjes staan er al
Caeser had ik wel geweten, niet hoeven te gokken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:33 schreef Etcetera het volgende:
[..]
caesar is er ook nog (voor een volgende keer)
Kut is dat, hè?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:32 schreef Nembrionic het volgende:
verdorie..mijn enige 3 gokjes staan er al
Knap. Waaraan herken je zo iemand? Heeft dat kindje linksonder d'r mee te maken?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:32 schreef MarkPeterse het volgende:
augustus
Maar die was eigenlijk geen keizer (keizer komt van Caesar), maar dictator voor het leven. De rest ook, maar die voerden caesar als eretitelquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:33 schreef Etcetera het volgende:
[..]
caesar is er ook nog (voor een volgende keer)
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:37 schreef MarkPeterse het volgende:
er zijn meer pyrrhussen.....
Zijn dat dan niet pyrrhae ofso?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:37 schreef MarkPeterse het volgende:
er zijn meer pyrrhussen.....
Maar dat was de vraag niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
dat ding heet een Pyrrhus overwinning, niet een Pyrrhus de Vries overwinning of iets wat daarop lijkt
Er staat niet: "hoe heet zo'n overwinning" maarquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
dat ding heet een Pyrrhus overwinning, niet een Pyrrhus de Vries overwinning of iets wat daarop lijkt
Ajaxquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:35 schreef MarkPeterse het volgende:
Naar welke historische Griekse figuur is een overwinning genoemd waar je eigenlijk geen #@$@# aan hebt
ja dat snapte ikquote:
Ont-zet-tend scherp, maar ik kan er helaas geen punt voor geven (en ajax was een mytisch figuurquote:
bijna..... irus is goed....quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:51 schreef Nesle het volgende:
pyrrhus van demirus ofzo was het toch?
Nesle +1 mijn heldquote:
quote:
Goed!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:00 schreef TrickyDick het volgende:
De eerste keer werd hij geadopteerd door de vorige "keizer" en de tweede keer werd hij zelf keizer ???
Sorry Nesle; ik twijfelde nog of ik het goed moest rekenen ...quote:
Trickydick +1 We have a winner...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:26 schreef TrickyDick het volgende:
Thermopylae dus en de leider was Leonidas ...
De tekst van dat visioen staat op de pakjes Pall Mall. In hoc signo vincesquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:09 schreef TrickyDick het volgende:
![]()
In 313 na christus vaardigden 2 keizers het Edict van Milaan uit, waarin stond dat Romeinse burgers het recht hadden hun eigen religie te kiezen en te belijden (van grote invloed geweest op de verspreiding van het christendom) ... Eén van hen heette Licinius, maar het verdict wordt vaker toegeschreven aan de andere keizer, die hiertoe zou hebben besloten naar aanleiding van een visioen !!! Wat is zijn naam ?!?!
aah Cool !!! Leuke extra infoquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:29 schreef Gooitzen het volgende:
[..]
De tekst van dat visioen staat op de pakjes Pall Mall. In hoc signo vinces
Gelukkig !!! De volgende keer ga ik alleen perfecte antwoorden goedrekenen; dat scheelt een stukje wikken en wegen ...quote:
dit is de allereerste keer dat ik nobel wordt genoemdquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:40 schreef TrickyDick het volgende:
[..]
Gelukkig !!! De volgende keer ga ik alleen perfecte antwoorden goedrekenen; dat scheelt een stukje wikken en wegen ...
Bedankt voor je begrip; erg nobel![]()
Klopt, een vogel!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:41 schreef Etcetera het volgende:
[..]
dit is de allereerste keer dat ik nobel wordt genoemd![]()
![]()
een vogelbijzonder.... ehm... kon onder water zwemmen
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:42 schreef erkel het volgende:
Uitgestorven vogel die niet kon vliegen
Echt waar?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:44 schreef Etcetera het volgende:
foei erkel, je antw editten!
was een ingeving sorry, dan mag het tochquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:44 schreef Etcetera het volgende:
foei erkel, je antw editten!
Je mag twee keer een antwoord geven na elkaar (2 posts dus) bij een ingeving.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:44 schreef erkel het volgende:
was een ingeving sorry, dan mag het toch![]()
van mij mag je, maar blijft makkelijker om het in de post er onder te gooienquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:46 schreef erkel het volgende:
deed het 1 seconde nadat ik gepost had, zat niemand tussen...een ingeving
Nee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:46 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
Is dat niet zo'n aap?
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:32 schreef Faithz het volgende:
Ik zit te schapen.. ga maar eerst koffie drinken. Sorry voor de verwarring![]()
quote:
Misschien wyccie?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:34 schreef MaJo het volgende:
[..]Ik wilde ook al een schaapopmerking maken
Nu nog een
voor MaJo. Wie bied zich aan?
ok thnxquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:48 schreef Nesle het volgende:
Het punt van erkel blijft wat mij betreft gewoon staan.
Dus erkel stel je vraag!
Oh, geen probleem hoor, nu was er niemand die er opkwam. Dus het punt is gewoon tercht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:47 schreef erkel het volgende:
ow ok najah sorry, dacht kan niet zoveel kwaad...beslissen jullie maar
Hè? Ik heb niet teruggelezen, maar begrijp ik het verkeerd of denk je dat ik lesbisch ben?quote:
Je begrijpt me verkeerd. Ik maakte een (waarschijnlijk gewoon weer een heel slecht) grapjequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hè? Ik heb niet teruggelezen, maar begrijp ik het verkeerd of denk je dat ik lesbisch ben?
waar zijn je uitroeptekens?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:58 schreef TrickyDick het volgende:
28,672 km
Heb ik bij mijn ... gelaten !!!quote:
Als je het afrond, klopt je antwoord. Dus ik geef jouw wel het punt, omdat het toch een gokfestijn is.quote:
32 of 33?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:01 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je het afrond, klopt je antwoord. Dus ik geef jouw wel het punt, omdat het toch een gokfestijn is.
Supersheep +1
MarkPeterse +1quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:08 schreef MarkPeterse het volgende:
zwarte donderdag
en waar ging het over?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:11 schreef wyccie het volgende:
Alva verloor zijn bril.
Juan Carlos verloor zijn stem maar bleef gelukkig nog wel de stemmen in zijn hoofd houden?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:11 schreef MarkPeterse het volgende:
Welke Spanjaard verloor iets op 1april en waar ging het over?
Truman Capote.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:20 schreef wyccie het volgende:
Dan hoor je dat domme 1 april grapje zeker wel heel vaak?
Philip Seymour Hoffman won een Oscar voor de vertolking van een schrijver, welke schrijver?
erkel +1quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:21 schreef erkel het volgende:
Capote
'k Heb 'm ook nog niet gezien.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:22 schreef Supersheep het volgende:
Nog niet gezien trouwens, mooie film?
quote:
Mjah ach, je went eraan, het heeft tot ongeveer mijn tiende jaar geduurd dat ik wist dat 1 april ook de dag van de grappen was. Dat komt gewoon helemaal niet door in Brielle, omdat het hede dorp aan het feesten is....quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:20 schreef wyccie het volgende:
Dan hoor je dat domme 1 april grapje zeker wel heel vaak?
Philip Seymour Hoffman won een Oscar voor de vertolking van een schrijver, welke schrijver?
Kheb 'm al maanden op pc staan, maar nog steeds niet gekekenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:22 schreef Supersheep het volgende:
Nog niet gezien trouwens, mooie film?
No shit!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:24 schreef erkel het volgende:
Was trouwens 33 km. Als je 32,5 afrondt wordt dat 33 dus![]()
Travolta en Cruise.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:27 schreef erkel het volgende:
Welke 2 acteurs zijn het uithangbord van The Scientology Church?
Ik ben gek op schapen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:28 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Eén keer m'n fotoboek induiken en dan al willen msn'en?
htconq +1quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:28 schreef htconq het volgende:
john travolta en tom cruise
Het is triest jaquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:29 schreef Supersheep het volgende:
Travolta?![]()
Én daar gaat m'n waardering voor hem...
Segoviaquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:33 schreef htconq het volgende:
Naar welk Moors fort is een bekend merk acoustische gitaren genoemd?
Uit het oog, uit het hart hè? Flirterquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:32 schreef Lienekien het volgende:
Hoezo?
Voorlopig is de score 0 walletjes.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:34 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Mevrouw probeert dus gewoon 2 walletjes te zoeken?
Nou krijg ik ook nog medelijdenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Voorlopig is de score 0 walletjes.![]()
Dat was mijn eerste gedachte, wist niet dat er gitaren van bestaan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:35 schreef Homdeck het volgende:
alhambra?
O, dat vind ik ook weer niks.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:37 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Nou krijg ik ook nog medelijden![]()
ik ook nietquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:38 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat was mijn eerste gedachte, wist niet dat er gitaren van bestaan.
Oh ja, gelukkigquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:43 schreef Supersheep het volgende:
Hoezo? Puntje pak je er niet mee hoor
quote:is een stadje in Spanje, gelegen aan de Middellandse Zee in de provincie Alicante op zo'n 50 kilometer ten noord-oosten van de stad Alicante en zo'n 100 kilometer ten zuiden van de stad Valencia.
heeft een oppervlakte van 34,4 km² en is gebouwd op een heuvel.
telt 19.514 inwoners (per 2004).
De Seat Urkquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:04 schreef Homdeck het volgende:
Nja, het model is dus genoemd naar een stadje
[..]
bijnaquote:
Van mij mag je, maar ik doe niet mee want k ben even sportenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:07 schreef Homdeck het volgende:
[..]
bijna![]()
zullen we dan maar galgje gaan doen om het tempo er een beetje in te houden?
nee. die T zou ik wel laten staanquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:13 schreef Palau het volgende:
Antia?
Libreville.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:33 schreef kniertjeh het volgende:
Nou dan zal ik de vraag doen, hij ging ervandoor..:)
Wat is de hoofdstad van Gabon?![]()
Ja, dat is een dichter, maar niet de dichter die ik zoek.quote:
Dat is serieus.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:06 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hey..
deel 325 is dat serieus?? Wat ontzettend goed..!
Henriette Roland Holst dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is een dichter, maar niet de dichter die ik zoek.
Of familie...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:20 schreef Neleos het volgende:
Henriette Roland Holst was het vriendinnetje van een andere bekende dichter?
Wyccie 1 punt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:22 schreef wyccie het volgende:
Adriaan Roland Holst? (Het was iets met een A toch?)
Nederlands als tweede taal.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:24 schreef wyccie het volgende:
Wat betekent NT2?
TheSilentEnigma 1 punt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Een onderbroek?
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 21:47 schreef lienelien het volgende:
Lienekien, je vragen in bold stellen is gebruikelijk, net zoals het punt uitdelen. Dat deed je al wel goed, maar voor de overzichtelijkheid kan je beter doen: *insert user met goede antwoord* +1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |