Wel als je 93 bent en niks meer ziet.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 13:31 schreef Sjaaaak het volgende:
Ze zien er niet uit. Die kleur van de koek is veeeel te donker op de een of andere manier, maar ze zijn lekkerrr. Getverderreeee.
Lijkt trouwens totaaaaal niet op Chocoprince?
Ja,daarom moet je echt die met witte choco proeven.. veel lekkerderquote:Op zaterdag 15 maart 2008 14:58 schreef Battlefan het volgende:
Ze zijn wel lekker, maar ik had er toch echt meer van verwacht
quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:39 schreef Stansfield het volgende:
Daar willen we dan wel wat foto's en een recept van zien natuurlijk.
Ahwellquote:
oh oh ohquote:Op zondag 16 maart 2008 17:18 schreef snopprinses het volgende:
[..]
[..]
Ahwell
Velvet Chocolate Cheesecake
- 38 oreokoekjes, helemaal fijngemaakt
- 5 eetlepels boter, gesmolten
- 140 gram chocolade
- 225 gram roomkaas
- 125 gram en 2 eetlepels suikers
- 125 gram sour cream
- 2 eieren
- 1 theelepel vanille extract
* Verkruimel 24 koekjes, mix de verkruimelde koekjes en de boter samen in een kom.
[ afbeelding ]
* Duw deze hard tegen de bodem van een springvorm. Plaats de overige koekjes rond de rand van de springvorm, door hard in de mix van de boter met verkruimelde koekjes te duwen.
[ afbeelding ]
* Smelt 100 gram chocolade in een klein pannetje op een laag vuur.
[ afbeelding ]
* Mix de roomkaas met 125 gram suiker met een elektrische mixer op de middelste stand tot het zacht en romerig is. Mix hierna 125 gram sour cream, de eieren en de vanille extract erin tot het glad is.
[ afbeelding ]
* Vermeng dit met de gesmolten chocolade en meng het bij de gemaakte korst.
[ afbeelding ]
* Bak 35 tot 40 minuten op 160 graden zodat de cheesecake ligt gebakken is. Vermeng de overige sour cream en de twee eetlepels suiker tot een mengsel en verspreid dit over de cheesecake. Bak dit nog eens 5 minuten. Koel hierna af op kamertemperatuur.
[ afbeelding ]
* Smelt de overgebleven chocolade; besprenkel het over de cheesecake. Koel het 4uur af in de koelkast.
(ik doe zelf geen gesmolten, maar geraspte chocola erover)
Resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
yupquote:Op maandag 17 maart 2008 13:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
oh oh oh
alleen 1 vraag; er staat in het begin; 38 oreo kijkjes, fijngemaakt
even later staat er dat er 24 koekjes fijngemaakt moeten worden.
ik neem aan dat je 38 koekjes nopdig hebt, waarvan 24 fijngemaakt, en de rest voor de rand?
niet stiekum op etenquote:Op maandag 17 maart 2008 13:26 schreef snopprinses het volgende:
[..]
yup![]()
Maar het verschilt wel een beetje per springvorm hoeveel je er nodig hebt voor de rand, dus je kunt beter een paar koekjes teveel hebbenDan kun je de koekjes die je over hebt altijd nog gebruiken om de taart bovenop mee te versieren bijvoorbeeld
de mijne heeft een diameter van 24cm, maar ik weet niet hoeveel ik er dit keer gebruikt heb voor de rand omdat ik genoeg koekjes had ingeslagen.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:33 schreef Axia het volgende:
@ snopprinses: hoe groot is het bakvorm die je hebt gebruikt?
neeneequote:
laat maar weten of die gesmaakt heeftquote:Op maandag 17 maart 2008 13:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga deze 1 van de komende dagen zéker maken
Er staat toch een compleet recept op deze pagina?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:38 schreef draculettetje het volgende:
heb besloten mn zus op een oreo taart te trakteren dus ideen zijn welkom
klopt, maar da's 1 recept en mij lijkt ie geweldig maar ik weet niet od zij van cheese cake dingen houdtquote:Op dinsdag 18 maart 2008 00:42 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Er staat toch een compleet recept op deze pagina?
Poh dat weet ik eigelijk niet hoorquote:Op dinsdag 18 maart 2008 14:20 schreef Axia het volgende:
@ snopprinses: Nog een vraagje over je cheesecake. Op de laatste foto zag het er nog plat uit. Ik wil zelf een wat hogere cheesecake maken (ik maak dan gebruik van een kleinere bakvorm). Hoe weet je of een cheesecake dan lang genoeg in de oven heeft gezeten? Want als het hoger is, dan lijkt me dan de baktijd wat langer wordt.
serieus een kookboek waar oreo recepten in staan?!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:52 schreef snopprinses het volgende:
nee, komen uit een kookboek.
dank voor de tipquote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:56 schreef snopprinses het volgende:
volgens mij komt de mijne van Amazon, moet je daar es kijken ervoor anders
Hé Luun. Jij hier.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 15:27 schreef MissLuna het volgende:
Ik had ze tot vorige week nog nooit gegeten.
Fijn, weer een verslaving erbij. En nog met recepten strooien ook.
coolquote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:48 schreef Axia het volgende:
@snopprinses: heb het gemaakt, zal morgen een foto plaatsen. Is iets anders geworden (groter en dikker) en ik heb de bovenste laag niet gedaan...maar het is heerlijk (al kan je maar een klein stukje tegelijk op)
Onze supermarkt had dat ook. Maar nu liggen ze er weer.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:31 schreef rena het volgende:
Het scheelt dat ze die met de dikke chocoladelaag ineens niet meer verkopen hier bij de supermarkt. Die zijn ooooh zoooo goddelijk
Je leeft maar één keer.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:50 schreef rena het volgende:
Oh, stiekem hoop ik dat ze hier niet meer terugkomenHet is goddelijk, maar zo slecht. Ik kom al aan als ik er alleen naar kijk
ik wel maar na die 2 heb ik dan wel weer genoegquote:Op woensdag 26 maart 2008 18:49 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Je leeft maar één keer.
Ik vind die Oreo's met witte chocolade eromheen niet zó tof trouwens.
quote:Op woensdag 9 april 2008 12:28 schreef marijn.nu het volgende:
Hoe komen mensen hier aan dat oreo-kookboek?
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 21:56 schreef snopprinses het volgende:
volgens mij komt de mijne van Amazon, moet je daar es kijken ervoor anders
amazonquote:Op woensdag 9 april 2008 12:28 schreef marijn.nu het volgende:
Door te lezen.quote:Op woensdag 9 april 2008 12:28 schreef marijn.nu het volgende:
Waar staat die op amazon?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:42 schreef draculettetje het volgende:
ben toch aan het twijfelen dat boek te halen
is niet goed voor me hoor maar wel lekker!
Had ik nou maar niet gekeken.quote:
ik moest lachenquote:Op woensdag 9 april 2008 19:45 schreef Trusten het volgende:
Op Marktplaats:
This delicious Oreo Cookie is very special :
It is only stamped on one side! (Look at the pictures)
This is a unique piece. Make an offer and it can become yours.
zo, het eerste stuk staat in de oven, alleen staat er een fout in het receptquote:Op zondag 16 maart 2008 17:18 schreef snopprinses het volgende:
[..]
[..]
Ahwell
Velvet Chocolate Cheesecake
- 38 oreokoekjes, helemaal fijngemaakt
- 5 eetlepels boter, gesmolten
- 140 gram chocolade
- 225 gram roomkaas
- 125 gram en 2 eetlepels suikers
- 125 gram sour cream
- 2 eieren
- 1 theelepel vanille extract
* Bak 35 tot 40 minuten op 160 graden zodat de cheesecake ligt gebakken is. Vermeng de overige sour cream en de twee eetlepels suiker tot een mengsel en verspreid dit over de cheesecake. Bak dit nog eens 5 minuten. Koel hierna af op kamertemperatuur.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:11 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
zo, het eerste stuk staat in de oven, alleen staat er een fout in het recept
de 125 gram sour cream dien je allemaal voor het eerste gedeelte al te gebruiken, waar komt de overige sour cream dan vandaan?
kwam ik net pas achter, moest dus, terwijl ik de taart in de oven gesmeten had, als een zot naar de super sjezen, om er daar achter te komen dat de sour cream natuurlijk op is
van elende maar creme fraiche meegenomen, ben benieuwd..
Je kan dat boek ook proberen te bestellen bij American Book Center of Waterstone's in A'dam. Of misschien hebben ze die titel wel op voorraad. Ik geloof dat ze ook verzenden. Of anders Ebay.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:32 schreef Stansfield het volgende:
Tnanks,
Alleen balen dat de verzendkosten bijna 3 zo duur zijn als het boek zelf.
Goed idee. Ik ben alleen niet zo vaak in amsterdam, maar misschen hebben ze dat boekje ook wel bij de selexy in Utrecht. DAar hebbenz e ook nog wel eens buitenlandse kookboeken.quote:Op vrijdag 11 april 2008 22:14 schreef schatje het volgende:
[..]
Je kan dat boek ook proberen te bestellen bij American Book Center of Waterstone's in A'dam. Of misschien hebben ze die titel wel op voorraad. Ik geloof dat ze ook verzenden. Of anders Ebay.
Waarom hangt dat koekje nou weer net boven het kuiltje van de borsten op de foto ... ?!quote:Op maandag 26 mei 2008 17:07 schreef snopprinses het volgende:
iemand misschien hier interesse in een oreoketting?
[ afbeelding ]
Zo ja, pm me maar
Misschien kan ik het voor je proberen ?!quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:54 schreef Stansfield het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben eigenlijk opzoek naar dit boekje. Lukt niet echt op ebay naar nederland te verzenden. Iemand misschien een link die wel naar nederland verstuurd?
quote:Op maandag 12 januari 2009 20:53 schreef Mylene het volgende:
Bij Trekpleister in de aanbieding:
[ afbeelding ]
Is volgens mij afhankelijk van de grootte van de winkel. Hier heb ik ze geloof ik ook gezien met witte en melk chocola eroverheenquote:Op zondag 18 januari 2009 10:15 schreef MaartjeT het volgende:
Jaa!! Ik ga ook naar c1000!Maar als ik me het goed herinner hebben ze daar maar 1 variant
Smaakt naar chocoladeijs met stukjes willekeurige koek.quote:
Dus bestel je em zonder chocoladesaus en dan issie heeeeeerlijk!quote:Op donderdag 12 november 2009 22:23 schreef Cyan het volgende:
[..]
Smaakt naar chocoladeijs met stukjes willekeurige koek.
Ik weet ook niet eens precies wat het is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 19:48 schreef Joel-Smeets het volgende:
Hoe onwaarschijnlijk het voor sommigen ook mag klinken,ik heb nog nooit een Oreo gehad...
Het is gewoon een chocolade koekje met een crème vulling, lekker, maar niet zo heel bijzonder. Maar goed, het komt uit Amerika(!!!), hè!quote:Op zaterdag 14 november 2009 02:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik weet ook niet eens precies wat het is.
quote:Op donderdag 12 november 2009 22:50 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dus bestel je em zonder chocoladesaus en dan issie heeeeeerlijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |