dit had ik gisteravond nogquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 22:23 schreef LeT0W het volgende:
Ook met het in slaap vallen hoor ik soms een steeds harder opkomende ruis. dit is ook iedere keer best angstaanjagen, wanneer ik mn ogen open doe gaat het over.
ik het bijna iedere week wel een keer.quote:
Ik denk dat het niet veel met elkaar te maken heeft, 40% van de wereldbevolking heeft hier last van... lijkt me sterk dat die allen aan de dope zitten. Daarbij had ik hier al last van voordat ik uberhaupt drugs gebruikt had, het enige wat ik kan bedenken is slaaptekort veroorzaakt door druggebruik.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:16 schreef fractalis het volgende:
Wat ik mij afvroeg, in hoeverre kan het zijn dat drugsgebruik (of juist een tijdelijke stop met drugsgebruik) een dergelijke vage slaaptoestand triggert? Geestverruimende middelen als paddo's brengen immers je onderbewustzijn naar boven net als dromen dat doen?![]()
Dit heb ik een keer meegemaakt en dat was erg beangstigend.quote:Op zondag 8 oktober 2006 03:03 schreef -hypnagogia- het volgende:
Stikken en zwaar ademen is idd ook een veelvoorkomend verschijnsel:
[afbeelding]
In de middeleeuwen onstond daardoor de mythe dat er demonen langskwamen tijdens je slaap die op je borst gingen zitten.
Muziek helpt bij mij niet helaas, in m'n pubertijd sliep ik altijd met muziek mkaar dat hielp nooit. Het enige dat 'hielp' was door de arts voorgeschreven oxazepam om te kunnen relaxen voordat ik in slaap viel. Ik wil echter niet verslaafd raken aan benzo's dus dat zie ik niet als optie of als oplossing voor m'n probleem helaas.
Mja, niet voor iedereen is het dus zo simpel helaas.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:04 schreef NeoTribalist het volgende:
Je moet het gewoon accepteren , en er niet meer bang voor zijn.
werkt jou hotmail nog?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:06 schreef -hypnagogia- het volgende:
[..]
Mja, niet voor iedereen is het dus zo simpel helaas.
Yep, check je mail.quote:
Maar je herkent het toch? als het gebeurt heb je toch zo iets van "jahoor. ..tis weer zo ver"... en dan kun je gewoon afwachten tot het over is. Je moet niet denken dat het boozaardige geesten zijn die je pijn willen doen, het komt van binnen...als je in paniek raakt manifisteert die paniek zich aan de buitenkant...als een boosaardige entiteit vaak. In de droom/astrale wereld (hoe je het wilt noemen) is binnen buiten..alles wat je denkt en voelt heeft invloed op je omgeving. Je merkt als je rustig blijft...dat de omgeving dan ook rustig is. Je mag me wel toevoegen op msn: Mohawk1984@hotmail.comquote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:06 schreef -hypnagogia- het volgende:
[..]
Mja, niet voor iedereen is het dus zo simpel helaas.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:52 schreef -hypnagogia- het volgende:
[..]
Yep, check je mail.
OT:
ik heb sinds jaren niet zo'n goede nachtrust gehad.
Klopt maar in het geval van slaap verlamming heeft het proberen wakker te worden geen zin, dan juist komen die "boosaardige geesten". Deze worden trouwens ook wel "Dwellers on the Threshold" genoemd, iedereen die voor het eerst gaat uittreden krijgt hiermee te maken. Wat ik altijd doe als ik slaap verlamming heb:quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:27 schreef -hypnagogia- het volgende:
Ik denk ook niet dat het daadwerkelijk boosaardige geesten zijn oid en ik heb veel extremere vormen van dissocatie meegemaakt onder invloed van verschillende soorten drugs. Ik heb mezelf vele malen laten gaan, ggetracht om het over me heen te laten komen maar de extreme angst is gewoonweg niet weg te relativeren helaas. Vergelijk het met een nachtmerrie waarvan je weet dat je droomt, in dat geval probeer je ook wakker te worden omdat het totaal niet comfortabel is, helemaal omdat die mogelijkheid er ook is.
Ik wel, en ik voelde ook echt dingen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:24 schreef -hypnagogia- het volgende:
Ik kan mezelf wel altijd wakker krijgen tijdens een verlamming, heb gelukkig nog nooit visuele hypnagogische hallucinaties gehad.
hey dat heb ik andersom gehadquote:Op zondag 8 oktober 2006 03:14 schreef milagro het volgende:
sleep paralysis is in feite een normaal iets dat tijdens het dromen voorkómt dat je wat je droomt niet echt uitvoert, alleen soms is die status nog bezig als je al wakker bent, als je midden in een droom plots wakker wordt, en daarom kun je dan dus even , hooguit een minuut, je niet bewegen, op je ogen na dan.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20060831182227AAsFCJ3quote:Yes there are several methods of sleeping and even some drug therapy available for sleep paralysis. The best method to avoid sleep paralysis in my opinion (becuase I suffer from this) is simply to take 50mg of benadryl before I sleep. This is a common over the counter sleep aid and antihystimine. I really do not understand why it works. I am an insomniac and was told to use this to help me sleep. It has almost totally removed sleep paralysis from me.
My suggestion is to consult a doctor. they are proffesionals and are used to this stuff. My doctor has been working with me for several years about all of my different sleeping troubles. I have a few forms of insomnia so making me sleep is hard work. I give a lot of credit to my doctors. They are willing to work with me and are extremely intellegant people. Consider giving them a shot before you take the advice of just anyone.
http://www.sleepnet.com/narco14/messages/781.htmlquote:Don't know about a way to prevent sleep paralysis, but my doctor told me when it occurs, if you can wiggle a finger or toe or if someone touches you, it will stop. I believe antidepressants such as prozac (i.e. SSRI's) help with the paralysis. It is also worse when you sleep on your back. Jeanne
http://www.dreamdoctor.com/better/paralysis/stuckinposition.shtmlquote:The medication that you currently take, which is a member of the SSRI medications—used most commonly to treat depression—dramatically reduces the overall amount of REM sleep you experience. You are correct in drawing a link between your use of this medication and the decrease in frequency of your sleep paralysis. Most cases of sleep paralysis arise from REM sleep.
Ik heb bijna 7 jaar geleden langdurig last gehad van extreme slapeloosheid, incl. de slaapverlammingsverschijnselen en paniekaanvallen. Een benzodiazepine (in hoge dosering) in combinatie met een SSRI was toen idd het enige wat hielp.quote:Op donderdag 9 november 2006 16:28 schreef ThinkTank het volgende:
O.a. SSRI's zouden ertegen helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |