abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:51:53 #91
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_42551768
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 17:38 schreef Sh0g het volgende:

[..]

nee

ik heb 5 maand geleden hetzelfde gedaan en nu heb ik nog 1,7 GB over van de 250.
te veel gegraaid en te weinig gekeken.
Flinke PS is dat.

Maar, ik heb tot nog toe alleen een backup gemaakt van alle zooi die ik wilde bewaren, de rest op mijn normale HDD laten staan. Ook staat de schijf niet aangesloten, nog een extra drempel om te voorkomen dat ik binnen 2 maanden dat hele ding volplemp. Gaat (na 3 dagen ) nog goed!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_42551859
golden boy met nederlandse subs? dit moet of zeer briljant zijn of megaverkeerd!

ik zelf heb net ook een new 250 gb extern gekauft, alhoewel ik al een tijdje een 160gb extern heb (4gig over..)
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:32:22 #93
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_42553210
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 18:54 schreef koffiegast het volgende:
golden boy met nederlandse subs? dit moet of zeer briljant zijn of megaverkeerd!
Dat vraag ik me nu ook af.
quote:
ik zelf heb net ook een new 250 gb extern gekauft, alhoewel ik al een tijdje een 160gb extern heb (4gig over..)
Het lijkt me dat je ook steeds meer ruimte nodig hebt. Straks zijn alle afleveringen standaard HDTV en de bestanden zijn daarvan dus ook groter, in ieder geval de avi's. Nu is een episode gemiddeld 180 tot 220 MB groot. mp4 bestanden zijn rond de 140 MB. Die avi's zullen naar de 300 opschuiven en de mp4's zullen dan zeker rond de 200 zitten.
Het mag dan nog naar de 350/ep gaan, voordat je zelfs 1 seizoen niet meer op 1 DVD gebrand krijgt.

(jeuh, mijn avatar, een ode aan de grootste idioot van DBZ )
pi_42553603
HDTV-afleveringen zijn maar zo'n honderd MB groter dan normaal (mits er gebruik gemaakt wordt van de H.264-codec)... De kwaliteit is echter fenomenaal, kijk maar naar de afleveringen van Ergo Proxy... Superscherp beeld, 5.1 geluid...

Zonder H.264 zou je dat niet goed kunnen doen, de bestanden zouden rond de 400-500 MB uitkomen, wat nogal veel is voor een aflevering van krap een halfuurtje.

Wat ik wel erg jammer vind, is dat veel fansubbers hun H.264-uitgave een kleinere bestandsgrootte meegeven dan de Divx/Xvid... Ik zou liever een even groot bestand zien met veel hogere kwaliteit, ipv een kleiner bestand dat vaak ook nog eens van mindere kwaliteit is dan de Divx/Xvid-versie...

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 10-10-2006 21:29:47 (ik vind met dt... :{) ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_42571779
En te zwaar voor sommige pc's
pi_42572449
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 11:51 schreef outcast_within het volgende:
En te zwaar voor sommige pc's
Het maakt ook een groot verschil welke codec je gebruikt... Als je ffdshow gebruikt (zoals bijvoorbeeld in CCCP), heb je grote kans dat je computer het redt... Mijn PC, AMD Athlon XP 3200+, 1GB, mainstream videokaart (Het is 'n Geforce met iets betere specificaties dan m'n vorige Radeon 9800 Pro), geeft prima resultaten met ffdshow, maar heeft het zwaar bij bijvoorbeeld Quicktime's H.264-codec.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_42583338
Tis druk hiero zo zonder sc
なんだっけ
pi_42584706
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 19:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.

Iemand hier die de serie 'Texhnolyze' heeft gezien? Ik heb ze origineel hier op DVD staan en vond de serie geweldig, maar ik ken echt he-le-maal niemand die de serie ook heeft gezien.
wilde deze serie al een tijdje zien. Heb een paar dagen geleden de eerste episode gezien. Ik ga echt wel de rest van de serie
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_42586842
* mschol heeft rm bestanden van DBZ gevonden.
ieuuwww...!!!!
uit me kazaa tijd 30-32MB per episode

en ook de serie Avatar gevonden (seizoenen 1+2)
pi_42588187
Lachen, Shinsen is ook Super Robot Wars aan het subben. Ik heb net de eerste aflevering gedownload.
Die spellen waren altijd erg leuk, ondanks dat er weinig buiten Japan zijn gereleased.
Benieuwd of dit een leuke mecha anime wordt.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 22:38:46 #101
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_42593886
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 12:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het maakt ook een groot verschil welke codec je gebruikt... Als je ffdshow gebruikt (zoals bijvoorbeeld in CCCP), heb je grote kans dat je computer het redt... Mijn PC, AMD Athlon XP 3200+, 1GB, mainstream videokaart (Het is 'n Geforce met iets betere specificaties dan m'n vorige Radeon 9800 Pro), geeft prima resultaten met ffdshow, maar heeft het zwaar bij bijvoorbeeld Quicktime's H.264-codec.
Ik heb in het verleden grote mot gehad met die verschillende codecs enzo...
Ik kon het toen nog af met K-lite codecpack maar sinds ik die Ergo Proxy HD-fansubs van Shinsen voor het eerst keek was het net een diashow. Terwijl ik andere HD-fansubs nog wel vloeiend kon afspelen, zoals mijn eerste HD fansubs van kamichu en de eerste 2 HD Ergo Proxy fansubs van Jellysubs...
De 'encode' of hoe je het ook wilt noemen is ook van invloed op de perfomance van het afspelen...

Maar met CCCP gaat alles als een beest (bij mij tenminste)...
Het ziet er nog eens heel netjes uit op mijn scherm dat netjes die 1280px breed kan weergeven...
Oke, oke, ik heb wel balken maar daar kan ik mee leven...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_42594377
'k heb het zelf ook niet zo op codecpacks en ik heb een bloedhekel aan ffdshow, maar je kan tegenwoordig vrij specifiek aangeven welke codec voor welk formaat gebruikt moet worden.
pi_42594608
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 18:34 schreef zquing het volgende:

[..]

wilde deze serie al een tijdje zien. Heb een paar dagen geleden de eerste episode gezien. Ik ga echt wel de rest van de serie
Als je de eerste al de moeite waard vond, wacht maar tot je de rest hebt gezien

Ben zelf vandaag (weer) begonnen met Neon Genesis Evangelion (shame on me, I know) zat nog op de laatste Blood+ episodes te wachten.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_42595530
om eff in de discussie te springen..
de H264 geencode serie die ik gezien heb(in iedergeval deels) is sugar sugar rune en die deed het prima hier (1,25GB, 1,92Ghz + Geforce 6800)

en Schoolrumble 2nd term nadert hier z'n einde, nu bij ep 21

[ Bericht 13% gewijzigd door mschol op 11-10-2006 23:40:19 ]
pi_42596140
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:54 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Als je de eerste al de moeite waard vond, wacht maar tot je de rest hebt gezien

Ben zelf vandaag (weer) begonnen met Neon Genesis Evangelion (shame on me, I know) zat nog op de laatste Blood+ episodes te wachten.
het probleem is alleen dat ik echt echt maar dan ook echt veel van deze serie verwacht. Dus ik ben bang de rest te kijken omdat ik niet wil dat de serie niet aan mijn verwachtingen voldoet
pi_42596148
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:54 schreef Ceased2Be het volgende:
Ben zelf vandaag (weer) begonnen met Neon Genesis Evangelion (shame on me, I know)
Shame on you, idd... Je gaat toch zeker niet Neon Genesis Evangelion kijken?! laat staan een tweede poging!
pi_42596195
gaan er btw nog veel mensen van hier naar abunai?
pi_42596219
yep... er gaan een aantal mensen die kant op... tzt zal je waarschijnlijk wel het één-en-ander in het meetingtopic kunnen vinden.
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:44:46 #109
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_42596387
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:17 schreef mschol het volgende:
om eff in de discussie te springen..
de H264 geencode serie die ik gezien heb(in iedergeval deels) is sugar sugar rune en die deed het prima hier (1,25GB, 1,92Ghz + Geforce 6800)
Mijn afgetrapte 1800XP (1,6GHz) met een opgevoerd ti4200 kaartje heeft ook geen enkele moeite met h.264, of welk ander formaat dan ook.
Ik gebruik het Cole2K media pack, dat ervoor zorgt dat alle formaten (avi, mkv, xvid, h.264, etc) afgespeeld worden in windows media player, inclusief mooie subtitles, waardoor ik vaak niet eens weet wat voor soort bestand ik afspeel. Ik kan het ook niet zien aan het icoontje van het videobestand en de extensies worden ook niet weergegeven in explorer. Geen lelijke VLC player meer nodig dus. Cole2K is tof
pi_42596584
de bestandsextensies kan je gewoon aanzetten in de opties van bestandsbeheer...
pi_42597431
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:44 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Mijn afgetrapte 1800XP (1,6GHz) met een opgevoerd ti4200 kaartje heeft ook geen enkele moeite met h.264, of welk ander formaat dan ook.
Ik gebruik het Cole2K media pack, dat ervoor zorgt dat alle formaten (avi, mkv, xvid, h.264, etc) afgespeeld worden in windows media player, inclusief mooie subtitles, waardoor ik vaak niet eens weet wat voor soort bestand ik afspeel. Ik kan het ook niet zien aan het icoontje van het videobestand en de extensies worden ook niet weergegeven in explorer. Geen lelijke VLC player meer nodig dus. Cole2K is tof
kazaa lite codec pack hier..
draai alles in eerste instantie af in media playerclassic, mocht dat om wat voor reden dan ook niet werken gooi ik em in VLC
  donderdag 12 oktober 2006 @ 08:37:36 #112
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_42601526
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:51 schreef Jordy-B het volgende:
de bestandsextensies kan je gewoon aanzetten in de opties van bestandsbeheer...
ja doh

maar waarom zou ik dat willen. bij het renamen van bestanden (wat ik nogal vaak doe) moet je dan altijd de extensie laten staan, anders verander je het bestand en opent 'ie niet meer. niet zo handig.
pi_42601792
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 08:37 schreef Sh0g het volgende:

[..]

ja doh

maar waarom zou ik dat willen. bij het renamen van bestanden (wat ik nogal vaak doe) moet je dan altijd de extensie laten staan, anders verander je het bestand en opent 'ie niet meer. niet zo handig.
dan is het niet handig nee, ik verander zelf nogal vaak een extensie dus dan is het wel handig

en SR blijft leuk, ik vraag me af hoelang ze de misverstanden laten door gaan (ik heb het idee dat ze de hele serie daarop blijven vertrouwen, niks mis mee tis uitermate grappig )
maar vanaaf eff de laatste 6 eps afkijken

--edit--

Schoolrumble 2nd Term is klaar nu wachten op 3th term
en Bogie is vet in The Third ep 20

[ Bericht 16% gewijzigd door mschol op 12-10-2006 23:33:45 ]
pi_42650891
Zooo !
Gisteren me ouders naar het vliegtuig gebracht (die zijn er een weekje vandoor ) en ik heb nu lekker een weekje vrij van stage.

Huis voor mezelf.
Krant bier voor mezelf.

Oftewel, even me anime achterstand inhalen.
Ben met Blood+ al bij 35, verdomme wat een vette serie.
En dan heb ik ook nog Ouran High School Host club. En School Rumble 2th term. En... en ... en misschien moet ik maar nog een week vrij nemen.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:03:27 #115
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_42656024
Wie wil er nou geen krant bier voor zichzelf!
pi_42656799
tjah negers en lectuur he (Y)
pi_42664228
Doe mij ook zo'n krantje 's ochtends
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
pi_42673037
eff een vraagje:
ben net klaar met Ginban Kaleidoscope Ep2 en op het einde van de aflevering wordt het volgende vermeld:
"Sakurano Tazusa, age 16
in that moment lost something very important"
dit is op het moment ze naar de plee gaat..
de vraag van mij is niet zozeer wat ze verliest
maar meer waarom ze er waarde aan zouden hechten... (dit heb ik namelijk al eerder langs zien komen in anime)
is het "not done" om in japan je ongetrouwd aan een man te laten zien of zo
pi_42699046
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:02 schreef mschol het volgende:
net op jetix (jaa ik weet het)
een japans/franse anime gezien:
Oban Star-Racers (TV)

gaat over een meisje, eva , zij hoopt al jaren iets van haar pa te horen te krijgen op haar kostschool, dit gebeurd echter niet.
zij bouwt ondertussen zelf aan een soort van scooter (alleen dan een moderne versie)
zodra zij een pakketje binnen krijgt zorgt ze er zo snel mogelijk voor om uit de kostschool te raken en haar vader op te zoeken.

haar vader is een wereldberoemde race manager en is dus ook niet lastig te vinden.
echter aangekomen bij het bedrijf van haar vader, herkent hij haar niet meer en neemt zij een andere naam aan (molly). niet veel later gaat het race team van haar vader een intergalactisch race toernooi tegemoet, zij weet mee te gaan als verstekeling/monteur (lees: zij werd aangenomen toen ze even snel een motor fixde, maar ze mocht niet mee naar de race)

ik ga em waarschijnlijk binnen zien te hengelen, ben wel benieuwd
De Amerikaanse afleveringen staan op youtube, is het hiero legaal om de linkjes te geven? want ik heb al die linkjes hier achter elkaar gezet.
pi_42699699
Ik kwam er gister achter dat XXXHolic 23 toch de laatste aflevering blijkt. Aflevering 24 was de final aflevering volgens Mishicorps (de fansubbers) en dit was een side-story...

De serie is inmiddels gelicenceerd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')